Liga NBA

Dodaj v

V Ligi NBA rast tudi števila trojnih dvojčkov

594. del rubrike Športni SOS
7. januar 2019 ob 10:07
Ljubljana - MMC RTV SLO
V zadnjih letih se je v Ligi NBA precej povišalo število doseženih točk, zato ni presenetljivo, da narašča tudi število trojnih dvojčkov.
Russell Westbrook je vse bližje Oscarju Robertsonu. Foto: Reuters

Na portalu Športni SOS smo pred kratkim že pisali o naraščanju števila točk, tokrat odgovarjamo na vaši vprašanji o trojnih dvojčkih. Še vedno ste vabljeni k pošiljanju vprašanj.

Vabljeni k sodelovanju

Vprašanja o športu, športni zgodovini in statistiki lahko pošljete po elektronski pošti ali Twitterju.

Športni SOS deluje tudi v avdio obliki - Naročite se na podkast SOS-odmev!

1.282. Trojni dvojčki so zadnja leta res pogosti. Kako se to statistično odraža?
Sandi Pavec

Med letoma 1990 in 2015 je bilo v povprečju doseženih dobrih 35 trojnih dvojčkov na sezono, v zadnjih letih pa je število eksplodiralo, saj je v zadnjih dveh sezonah prebilo mejo stotih trojnih dvojčkov. Tudi letos bo očitno številka blizu stotici, saj je bilo trenutno doseženih 45 takih dosežkov. Podrobnosti so v spodnjem grafu.

Število trojnih dvojčkov v Ligi NBA narašča. Foto: MMC RTV SLO

1.283. Trojni dvojček, ki ga sestavljajo točke, skok in podaja je najbolj pogost. Kako pogosti pa so trojni dvojčki doseženi z drugimi elementi (recimo točke, podaje in blokade itd)? Kdo je kralj drugačnih trojčkov?
Sandi Pavec

Za začetek poglejmo lestvico igralcev z največ trojnimi dvojčki.

IgralecTrojni dvojčki"Drugačni"
Oscar Robertson1810
Magic Johnson1380
Russell Westbrook1150
Jason Kidd1070
Wilt Chamberlain780
LeBron James760
Larry Bird590
Fat Lever431
James Harden400
Bob Cousy330
Dikembe Mutombo je kraljeval pod obročema. Foto: Reuters

Opomba: V srednjem stolpcu je število vseh trojnih dvojčkov v rednem delu Lige NBA, v zadnjem pa število drugačnih, torej takih, ki jih je navedel bralec Sandi. Pri tem je treba upoštevati, da so blokade in ukradene žoge postale del uradne statistike šele leta 1974.

Kralj drugačnih trojnih dvojčkov je Dikembe Mutombo, ki je v rednem delu zbral deset trojnih dvojčkov, prav vsi pa so bili sestavljeni iz kombinacije točke, skoki in blokade.

Tik za petami sta mu še dva velikana David Robinson (upoštevajoč klasične trojčke jih ima skupaj 14) in Hakeem Olajuwon (13), ki sta podaje zamenjala z blokadami. Oba sta imela po 9 takih trojčkov.

Omenimo še dogodek izpred dveh let, ko je Draymond Green postal prvi igralec v zgodovini Lige NBA, ki je dosegel trojni dvojček brez točk! Košarkar Golden Stata je namreč pri zmagi nad Memphisom dosegel 4 točke, 11 skokov, 10 podaj in 10 ukradenih žog.

Slavko Jerič
Prijavi napako
Komentarji
borchica
# 07.01.2019 ob 13:59
"V zadnjih letih se je v Ligi NBA precej povišalo število doseženih točk, zato ni presenetljivo, da je v porastu tudi število trojnih dvojčkov."

To je pa tko, kadar vlečeš zaključke iz statistike in ne poznaš ozadja. Jerič je tu pogrnil na celi črti, sorry. Tudi vidi se, da športni novinraji niso kaj dosti spremljali lige podrobno pred leti in so začeli malce bolj resno šele pred dvema tremi leti.

V NBA se je leta 2016 zgodil Westbrook, ne pa povečalo število košev, novinarji so pa pograbili kost in začeli vsak dan pisati o trojnih dvojčkih. Tip je v tej sezoni sproduciral več kot pol vse trojnih dvojčkov v ligi. Še pred nekaj leti trojnega dvojčka sploh ni bilo v statistiki na uradni strani NBA in so ga dodali šele 2016. Ker so pogruntali, da tudi to prodaja.
Hijena
# 07.01.2019 ob 13:39
LBJ je dosegel četvornega dvojčka 26.1.2018 (26točk, 10skokov, 11podaj in 11 izgubljenih žog)
zmiki
# 07.01.2019 ob 10:24
Napačna smer košarke...
anarchist_cat
# 07.01.2019 ob 12:36
Trojni dvojček je popolnoma nepomembna statistika, ki obstaja zgolj zato, ker imamo na rokah deset prstov (in torej desetiški sistem), in ker so Američani mahnjeni na brezvezno statistiko. S košarkarskim znanjem ta kategorija nima veze,

Sta Westbrook in Russel boljša od Jordana, Magica, Birda?
threepointer
# 07.01.2019 ob 13:01
Magic je drugi vseh časov v trojnih dvojčkih. Igralci, ki dosegajo trojne dvojčke, so izvrstni igralci, tudi Westbrook. Ni pa s tem še rečeno, da so tudi zmagovalci. Magic je bil, Westbrook pač ni oziroma tega še ni dokazal.

So pa izvrstni tudi nekateri igralci, ki trojnih dvojčkov ne dosegajo po tekočem traku, MJ je najbolj očiten primer. Kot pravi tudi Binder, je pri tem ključna vloga igralca na parketu. Če bi bil recimo Luka ves čas v ustrezni vlogi, bi kakšen trojni dvojček skoraj zagotovo že dosegel.
Kemik
# 07.01.2019 ob 10:56
Binder Dandet, nekaj je sigurno z dodeljenimi vlogami na igrišču, da gre preko nekaterih igralcev skoraj vsaka žoga (v zadnjih 10 letih se je to začelo z LeBronom Jamesom, kasneje so posnemali in dodelali še ostali, predvsem Westbrook in Harden) in jim tudi puščajo skoke v obrambi, ampak tudi število doseženih točk ekipe ima vlogo - ne sicer toliko zaradi dvomestnega števila točk, ampak predvsem zaradi tudi večjega števila podaj (da soigralci dosežejo točke) in navsezadnje tudi zaradi tega, ker gre za krajše napade, ki omogočajo več napadov tudi lastni in nasprotni ekipi, zaradi česar je lažje doseči tudi skoke, sploh če soigralci pustijo enemu igralcu, da dobi skok. Bolj kot gre za run and gun stil košarke, krajši so napadi, več je doseženih točk in je tudi nasprotna ekipa nekako primorana igrati hitreje, da bi z nasprotno ekipo lahko držala stik v točkah in jo navsezadnje tudi premagala. Zelo je bil v zadnjih desetih letih tudi porast v številu metov za tri točke, tako da so zelo v porastu tudi podaje k ostrostrelcem, ki nato vržejo izza črte.

smr3k4, četvorni dvojčki so bili v zgodovini lige NBA doseženi samo štirikrat:

1. Nate Thurmond - 22 točk, 14 skokov, 13 podaj in 12 blokad, leta 1974
2. Alvin Robertson - 20 točk, 11 skokov, 10 podaj in 10 ukradenih žog, leta 1986
3. Hakeem Olajuwon - 18 točk, 16 skokov, 10 podaj in 11 blokad, leta 1990
4. David Robinson - 34 točk, 10 skokov, 10 podaj in 10 blokad, leta 1994
Binder Dandet
# 07.01.2019 ob 10:32
"V zadnjih letih se je v Ligi NBA precej povišalo število doseženih točk, zato ni presenetljivo, da je v porastu tudi število trojnih dvojčkov."

Tole pa ne vem, če ima smisel. Točke so v dvomestnem številu tudi prej dosegali.

Jaz mislim, da je povezano z dodeljenimi vlogami na igrišču. Pri klasičnih vlogah je pač težje doseči trojni dvojček, ker recimo pg ne skače ali pa center ne podaja, sg in krila pa mečejo. Danes pa imamo v centru igre univerzalne igralce, ki mečejo, skačejo in podajajo, obkroženi so pa s strelci za 3 točke.
hepimen
# 08.01.2019 ob 14:41
Ampak točke so pri trojnih dvojčkih najmanj relevantne. Povprečen košarkar v NBA dosega dvomestno število točk. Za podaje sem recimo pogledal in OKC je v ligi v tem elementu bolj slaba, pravzaprav dosega samo 22 podaj na tekmo. Houston je še slabši, pa imajo Hardna, medtem ko je Philadelphia v špici, Simmons pa v tej sezoni drugi po doseženih TD. Golden State je pa po podajah povsem v vrhu, pa imajo zgolj dva TD.

Mislim, da je razloge za porast treba iskati v stilu igre in v tipih košarkarjev.

Nikoli prej ni bilo toliko skočnih in visokih organizatorjev igre, ki lahko poberejo več skokov (ne samo point guard, tudi point forward). Hkrati pa žoga kroži manj, bolj se zadržuje pri določenih košarkarjih, ki iščejo samo koša ali pa zadnjo podajo za zadetek. 

Na drugi strani imamo kar nekaj visokih košarkarjev z odličnim pregledom nad igro, ki ne vidijo samo koša, ampak tudi proste soigralce.

Veliko je pa takih, ki se jim pač enkrat poklopi, da na isti dan dosežejo ravno dvomestno število skokov in podaj...
smr3k4
# 07.01.2019 ob 10:17
Kaj pa četverni dvojček?
hepimen
# 08.01.2019 ob 19:40
Ampak Slavko je pisal o obdobju od 1990 naprej, prvo ime ne spada zraven, drugo pa samo z dvema sezonama.

Vseeno bom kar ostal pri tem, da stil igre najbolj vpliva na količino asistence posameznikov. Ekipe, ki gojijo kolektivno igro, imajo več podaj na tekmo, ker žoga kroži, a manj asistenc na posameznika in s tem manj TD (npr. SAS pred leti, pa GSW ipd.). Ekipe, ki imajo izrazitega ballhandlerja, ki bi rad vse sam, ali zaključil ali pa potem ob podvajanju podal na šut ali zicer (Westbrook, Harden, James...), imajo manj podaj, ker žoga ne kroži (OKC, HOU in LAL so zadnje tri ekipe po podajah na tekmo, btw), a imajo ti posamezniki več asistenc in zato več TD (sploh Westbrook in James, ki sta tudi skočna). Seveda so tudi anomalije in niso vsi ti TD organizatorji ballhogi (recimo Simmons, Phila je top3 ekipa tako po podajah kot asistencah, pa Milwaukee, kjer Greek Freak sicer ni nek strašen podajalec, ima pa tekme prebliskov), a nek vzorec se že nakazuje.

Sicer so pa tudi showtime Lakersi bili podobni, Magic je bil izrazit alfa organizator in njegovih podaj niso podaljševali naprej, žoga ni pretirano krožila. Predvidevam, da je pri Robertsonu bila podobna pesem kot pri Westbrooku, možakar je bil prvi strelec in podajalec CIncinnatija, a z njim nikoli prvak. Šele v MIL, ko je metal manj in podajal tati-mati Jabbarju, je osvojil prstan...
Slavko Jerič
# 08.01.2019 ob 08:58
@borchica:
Res je, Russell Westbrook ima specifično vlogo (in res lovi rekorde). A četudi prečrtamo njegovo ime, je jasno, da se ekstremno veča število trojnih dvojčkov. Rast je naslednja (torej brez RW):

2015 - 35
2016 - 57
2017 - 75
2018 - 83

Leta 2015 je vsaka ekipa v povprečju dosegla 100 točk (iz igre metala 84-krat), pobrala 43 skokov in podelila 22 podaj.

Danes so te številke zrasle na 110 točk (89 metov iz igre), 45 skokov in 24 podaj. Vse številke so zrasle, veljajo za celotno ligo. Logično je, da zategadelj rastejo tudi trojni dvojčki. Z Westbrookom ali brez njega.
veza
# 07.01.2019 ob 20:15
triple double- trojni par ali trojni dvojec

dajte se naučiti prevajat, hvala
Ninja007
# 07.01.2019 ob 16:20
Če sem pošten RW nikoli nisem preveč maral ker je bil res zelo egoističen in si mel občutek da igra le za statistiko. Bil je sposoben vreči tudi 30 zidakov na tekmo. Letos pa sem opazil da je zelo spremenil način igre. Sprijaznil se je z dejstvom da je prvi strelec PG in se ukvarja bolj z organizacijo napadov in skoki ter izjemno tranzicijsko igro kjer mu ni para v NBNA. Je kot podivjani vlak ko se enkrat zapodi po igrišču. Zato mu je tudi padlo št. točk na tekmo a sedaj njegovi trojni dvojčki delujejo bistveno manj posiljeno saj je njegova primarna naloga da je borben in ne več da je prvi strelec ekipe. Mislim da ima OKC s takim RW bistveno večje šansa da osvoji naslov kot bi imela če bi RW še naprej brickal 30-40 metov na tekmo. Tudi v obrambi je postal boljši zato ker mu ni potrebno zaključit vsakega napada. Zgleda da je dečko dozorel.
hepimen
# 07.01.2019 ob 13:29
To je uspelo Wesu Unseldu leta 1970 in Russllu Westbrooku leta 2017.
RoSeR
# 07.01.2019 ob 21:43
Pred dnevi se je zgodil prvi 5x5 v ligi. Tudi o tem bi lahko kaj napisali. :)
threepointer
# 07.01.2019 ob 15:34
Porast števila trojnih dvojčkov seveda ni povezan s povišanjem števila doseženih točk, ampak je dolgoročna posledica vzpona positionless košarke. Westbrook je pri tem najbolj uspešen, ker je očitno edini postavil trojne dvojčke v svoji vrednostni lestvici pred zmagovanje, kar mu zanimivo trenerji v ekipi niso preprečili oziroma celo izgleda kot da so ga pri tem podprli.. Igralcev, ki bi lahko dosegali večje število trojnih dvojčkov, je v ligi kar nekaj, vendar se ostali očitno s tem ne ukvarjajo tako resno ampak predvsem poskušajo zmagovati. No, mogoče bo tudi Westbrook na dolgi rok našel optimum obojega, trojnih dvojčkov in zmag :).
mike1968
# 07.01.2019 ob 13:00
Zanimivo bi bilo videti ali je komu uspelo sledeče: pogoj seveda vsaj 5 zadetih metov: prosti meti, za dve in trojke, 100%učinek?
koncert
# 07.01.2019 ob 10:50
Zdaj pa naredi še analizo za naša domača tekmovanja v Evropi in Sloveniji - smo konec koncev le evropski košarkarski prvaki.
dunbar
# 10.01.2019 ob 11:56
Seveda, gospod Jerič ima povsem prav. Njegovo trditev lahko dokažemo s primerjavo odstotka zadetih metov iz igre, ki se v primerjalnem obdobju verjetno ni spremenil (nisem primerjal podatkov). Če je več točk, je posledično več napadov, podaj in tudi več skokov po neuspešnih metih... Ni to neka jedrska fizika, dragi ljubitelji kosarke.
threepointer
# 08.01.2019 ob 15:18
Nikoli prej ni bilo toliko skočnih in visokih organizatorjev igre, ki lahko poberejo več skokov (ne samo point guard, tudi point forward).

Prvi dve imeni na večni listi TD to izjavo negirata :). Se pa strinjam, da je takšnih igralcev sedaj več kot jih je bilo nekoč.

Strinjam se tudi s komentarjem @borchice. Recimo temu, da se je Slavko tokrat nerodno izrazil, saj povečanje števila doseženih točk še najmanj vpliva na povečanje števila TD :). Drugače pa vsaka mu čast za njegove statistične analize.

Slavko, če slučajno tole bereš, mogoče poiščeš v zgodovini košarke primer podobnega clutch novinca kot je Luka, če seveda takšen sploh obstaja :).
borchica
# 08.01.2019 ob 13:38
Razumem, hvala. Še zmeraj pa ni to linearno. Bomo s številkami, ki so Slavkovo najmočnejše orožje, osvetliti tudi druge stvari, ki jih Športni SOS na skozi statistiko tećko razloži. :)

2015 napadi 84/točke 100/trodvojčki 35
2018 napadi 89/točke110/trodvojčki 83

2015 faktor napadi/trodvojčki 2,4 - faktor točke/trodvojčki 2,85
2018 faktor napadi/trodvojčki 1,1 - faktor točke/trodvojčki 1,32

Število napadov in točk plus cca 10%, število trojnih dvojčkov pa krat dva. Torej je še zmeraj anomalija prevelika, da bi jo lahko povezal zgolj s povečanjem števila košev, saj se tudi brez Westbrooka razmerje precej ruši.

To je pa zato, ker je poleg faktorja Russ, drugi faktor uvajanje drugačnega napadalnega sistema pri ekipah. "Flow offense" GSWja, ki je hibrid 'triangle offensa' Phila Jacksona pri Bikih v devetdesetih oziroma 'pace and space' napad tudi pri drugih ekipah in seveda sam statistični izračun, koliko se trica splača, sta pripeljala do tega, da so se vloge v ekipah ponekod malce zamenjale. Kar je pripeljalo do tega da lahko en igralec, doseže več kot 10 podaj in skokov na tekmo, recimo žogovodec, ki prej ni nabiral veikega števila skokov, pobere teh več.

To se zgodi lahko zaradi več razlogov, eden je recimo ker center samo zapira prostor in je tako med drugim korak bližje nasprotni strani igrišča, potem pa že teče v napad, ki ga začne na perimetru s pick'n'rollom ali glede na to da je to vse pogosteje stretch petka in ne več klasični center, tudi s pick'n'popom. Na ta način dobi žogo takoj v roke play, ki lahko s podajo ali hitro tranzicijo doseže hiter koš. Na drugi strani zaradi specifičnega napada, ki pripelje do tega, da so igralci razporejeni okrog črte trojke, pride center do več podaj, ko prihaja do utekanja, saj se prostor zaradi branjenja trojke v raketi zredči in nižji igralci tudi na postavljeno obrambo večkrat pridejo do meta iz bližine. Polrazdalja pa vse bolj tone v pozabo.
mile952
# 07.01.2019 ob 18:15
Dokler je GSW tako močan. nima nihče upanja na NBA naslov.
d_a_r_k_o
# 07.01.2019 ob 16:56
Kako izboljšati obrambo, da bodo dohodki klubov še višji.
SpicyWeiner
# 07.01.2019 ob 11:33
Meni osebno je Evroliga po sami igri bolj všeč, kot pa NBA.
bunkelj007
# 07.01.2019 ob 10:54
Četverni dvojčki so bili v zgodovini štirje - tri z blokadami, en pa z ukradenimi žogami.
Kazalo