
TA DOKUMENT JE IZBOR ODZIVOV JAVNOSTI, KI NASLAVLJAJO VARUHA PRAVIC GLEDALCEV IN 
POSLUŠALCEV IN JE NAMENJEN ZA INTERNO RABO, ZA OBVEŠČANJE UREDNIKOV OZIROMA 
UREDNIŠTEV RTV SLOVENIJE TER SEZNANJANJE OBČINSTVA Z OBRAVNAVO NJIHOVIH ODZIVOV. 
VSEBINE ALI DELOV VSEBIN NI DOVOLJENO UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU. 
 

MESEČNO POROČILO O ODZIVIH OBČINSTVA 

NOVEMBER 2019 
Povzetek odzivov in odgovorov z izbranimi poudarki, mnenja in priporočila, statistika 

 

 

Objava na spletnem naslovu www.rtvslo.si/varuh: 9. 12. 2019 

Končna redakcija: 9. 12. 2019 

Pripravili: Ilinka Todorovski, Anja Nab Huš 

Delovodnik, statistika: Eva Semič 

 

 

 

Poudarki v odzivih in odgovorih ter mnenja in priporočila za november 2019 
 

 

 

Z začetkom zimske sezone so se ponovile pritožbe gledalcev zaradi oglasnih prekinitev v 

športnih prenosih. Varuhinja meni, da je pristojno uredništvo med kladivom in nakovalom, 

ko si želi pokazati vse, kar je mogoče videti v prenosu, hkrati pa je dolžno objaviti načrtovane 

oglasne bloke. Zato pristojne poziva k vnovični analizi, tehtanju med finančno in moralno 

škodo ter iskanju rešitev.  

 

Ob pritožbah glede televizijske oddaje, v kateri je o vzgoji otrok in telesnem kaznovanju 

svetoval psihoterapevt, je varuhinja zapisala mnenje, da je k razpravi o vzgoji otrok treba 

vabiti kompetentne sogovornike, ki lahko vzgojne nasvete utemeljijo z vidika stroke in 

znanosti, ter spomnila, da je psihoterapija v Slovenija neurejeno področje.  

 

Glede kolumne o cepljenju (Studio City, MMC) varuhinja meni, da je tudi subjektivne poglede 
v komentarju treba utemeljiti in da tudi v tem žanru ni dovoljeno uporabljati žaljivk; javni 
medij bi moral spodbujati takšen dialog, v katerem se tudi najostrejše kritike izrečejo 
spoštljivo in argumentirano. Ponovila je mnenje, da je pri vsebinah, povezanih z javnim 
zdravjem, treba v prvi vrsti slediti javnozdravstvenim smernicam in argumentom stroke.   

http://www.rtvslo.si/varuh


2 
 

Kazalo vsebine 
TELEVIZIJA SLOVENIJA ............................................................................................................................. 4 

I. INFORMATIVNI PROGRAM ...................................................................................................... 4 

O odstavitvi uprave Petrola ............................................................................................................. 4 

Nekritično o Levici v Utripu? ........................................................................................................... 4 

Poslanec se ločuje - je to za v Dnevnik? .......................................................................................... 5 

Tarča: gost v oddaji je bil nesramen ................................................................................................ 6 

Spregled opozicijskega predloga? ................................................................................................... 7 

Kolumna o cepljenju: žaljivo ............................................................................................................ 9 

O uničenih križih pa nič ................................................................................................................. 12 

Tarča ali Ekstravizor? ..................................................................................................................... 12 

Studio City: kje je Recepcija? ......................................................................................................... 13 

II. KULTURNI IN UMETNIŠKI PROGRAM .................................................................................... 13 

Ponovite nadaljevanko o Francetu Prešernu! ............................................................................... 13 

Pohvale dokumentarnim vsebinam............................................................................................... 14 

Filmi: nadaljujte s kakovostnimi vs. želimo več komedij ............................................................... 14 

Male sive celice: napaka v obrazložitvi odgovora ......................................................................... 15 

III. ŠPORTNI PROGRAM ............................................................................................................... 16 

Zakaj komentator ni obsodil navijaškega izpada? ......................................................................... 16 

Nerazumne oglasne prekinitve med smučanjem .......................................................................... 16 

IV. RAZVEDRILNI PROGRAM ....................................................................................................... 19 

Kviz Vem!: vprašanje in pohvala .................................................................................................... 19 

Meje politične satire ...................................................................................................................... 19 

V. PROGRAM PLUS ..................................................................................................................... 20 

Prekinjen klic v Dobrem jutru ........................................................................................................ 20 

Ponovitev Redoljubice ................................................................................................................... 20 

Dobro jutro v spletnem iskalniku .................................................................................................. 21 

Zadnja beseda: o kulturi v Prekmurju ........................................................................................... 21 

Enostranski prikaz krznarstva? ...................................................................................................... 22 

Tudi nekaj pohval .......................................................................................................................... 24 

VI. TV MARIBOR .......................................................................................................................... 24 

Poročanje o afriški prašičji kugi ..................................................................................................... 24 

Psihoterapevt o kaznovanju otrok ................................................................................................ 25 

Pohvali v vednost ........................................................................................................................... 27 

VII. SPLOŠNO ................................................................................................................................ 27 

Toliko dobrega, da je težko vse pogledati! .................................................................................... 27 

RADIO SLOVENIJA .................................................................................................................................. 27 



3 
 

VIII. RADIO PRVI ............................................................................................................................ 27 

O nagrajenem projektu brez omembe avtorja .............................................................................. 27 

Zvočna knjiga Jezero: čas predvajanja ........................................................................................... 28 

O uničenih križih pa nič, II ............................................................................................................. 28 

Pohvala Studiu ob 17.00 ................................................................................................................ 28 

Deset vprašanj o Prvem ................................................................................................................. 29 

IX. Splošno .................................................................................................................................. 31 

Ljubljanocentrično o vremenu ...................................................................................................... 31 

MMC ...................................................................................................................................................... 31 

I. VSEBINA ................................................................................................................................. 31 

Komentiranje črne kronike ............................................................................................................ 31 

O Plečnikovem stadionu tudi z vidika stanovalcev! ...................................................................... 32 

Naslov članka o dogajanju v Boliviji ............................................................................................... 34 

Odzivno poročilo: koledar dogodkov ............................................................................................ 35 

RTV SLOVENIJA ...................................................................................................................................... 35 

I. JEZIKOVNA KULTURA ............................................................................................................. 35 

Hvalnica reformaciji, omalovaževanje slovenščine ....................................................................... 35 

Napake pri vodenju oddaje ........................................................................................................... 36 

Ime oddaje Studio Kriškraš ............................................................................................................ 36 

II. OGLAŠEVANJE ........................................................................................................................ 37 

III. RTV PRISPEVEK ...................................................................................................................... 37 

Obračunavanje prispevka po novem ............................................................................................. 37 

IV. TEHNIČNE ZADEVE ................................................................................................................. 39 

Slišnost Arsa v Izoli ........................................................................................................................ 39 

Moteča glasba v dokumentarnih filmih......................................................................................... 40 

V. VARUHINJA ............................................................................................................................ 41 

Delovno srečanje z Akosom ........................................................................................................... 41 

(Zadnji) klic za kakovostno novinarstvo......................................................................................... 41 

STATISTIKA ............................................................................................................................................. 42 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



4 
 

TELEVIZIJA SLOVENIJA 

I. INFORMATIVNI PROGRAM 

O odstavitvi uprave Petrola 

Gledalec D. K. je bil nezadovoljen s poročanjem TV Slovenija o odstavitvi uprave Petrola; novinarjem 

je očital, da niso opravili svoje naloge.  

»Ko spremljam notranjo politiko in pokrivanje dogodkov na tovrstne teme, se ne morem 

znebiti občutka, da se nekaterim ključnim dogodkom v JAVNI TELEVIZIJI izogibate. Takšen 

izjemno tektoničen pretres je odstavitev vodstva firme Petrol. Vemo, da firma zelo uspešno 

posluje, da je direktor nagrajeni manager… Potem pa šefica nadzornega odbora sporoči, da je 

bilo vodstvo odstavljeno, ker se vizija vodstva firme ni skladala z vizijo razvoja nadzOrnega 

odbora. 

Najprej in predvsem, ni naloga NO, da postavlja vizijo ampak, da kontrolira delovanje 

vodstva, ali deluje po pravilih in v skladu s sprejeto strategijo (vizijo). Sedaj pa smo slišali 

predsednico NO, kako vehementno in samozavestno je odstavila vodstvo in se postavila na 

njihovo mesto!! Iz aviona se vidi, da je gospa dobila političen ukaz iz stranke ??? 

Kje je tu sedaj objektivno kaj šele raziskovalno novinarstvo JAVNE TELEVIZIJE ??? 

Namesto tega ste se zadovoljili objaviti anemično izjavo predsednika vlade in previden 

pristop novinarke do presednice NO (da se ne bi slučajno zamerila).« 

Varuhinja je kritiko zavrnila kot neutemeljeno in neupravičeno: 

»Menim, da je uredništvo Informativnega programa TV Slovenija pravilno presodilo, da gre za 

izjemno pomembno gospodarsko-politično temo, zaradi česar so o odstavitvi uprave, razlogih 

in ozadjih sistematično poročali od 24. oktobra naprej, praviloma na prvih minutah. V studia 

Dnevnika in Odmevov so o tem kot gostje govorili: Saša Mrak, Združenje Manager, Irena 

Prijovič, Združenje nadzornikov Slovenije, Gorazd Podbevšek, Združenje nadzornikov 

Slovenije, Borut Jamnik, predsednik Združenja nadzornikov Slovenije, Marjan Šarec, 

predsednik vlade ter poslanci Žan Mahnič (SDS), Zmago Jelinčič (SNS) in Jožef Horvat (Nsi). 

Predsednica Petrolovih nadzornikov Nada Popovič Drobne o odstavljeni predsednik uprave 

Tomaž Berločnik sta povabilo v studio odklonila, vendar so gledalci lahko v prispevkih slišali 

vse dostopne izjave vseh akterjev.  

Lahko razumem, da si povprečni gledalec ne pogleda prav vseh oddaj vseh TV Slovenija in da 

nima vpogleda v celoto obravnave neke tematike. Od pritožnika, ki javnemu mediju očita 

»anemično« in neobjektivno poročanje, pa bi vendarle pričakovala, da bo pred zapisom ostre 

kritike vsaj preveril dejstva.«  

Pritožnik je bil z odgovorom nezadovoljen. 

 

Nekritično o Levici v Utripu? 

Gledalec B. O. je menil, da se v radijskih, televizijskih in spletnih vsebinah RTV Slovenija daje prednost 

eni usmeritvi ter »nekritično poveličuje« oz. »nekritično popularizira« delovanje stranke Levica. Kot 

primer je navedel oddajo Utrip z dne 2. 11. 2019. 



5 
 

»Ob poročilu o ukinitvi dodatka za delovno aktivnost je povsem sledilo le njenim navedbam, 

brez upoštevanja argumentov strokovne javnosti drugačne provinience in predvsem brez 

upoštevanja argumentov gospodarstva. Kot glavni mesija je v oddaji nastopal Luka Mesec. 

Tipično nekritično sledenje idejam stranke Levica.« 

Varuhinja je v odgovoru zapisala, da se s kritiko gledalca ne strinja: 

»Ne le zato, ker po podrobnem ogledu oddaje ni mogoče ugotoviti, da bi se idejam ali 

delovanju ene od političnih strank namenjala posebna pozornost, bodisi s poudarki bodisi z 

obsegom (v oddaji sta bili objavljeni izjavi poslancev Levice, a tudi poslancev SD in SNS ter 

predsednika vlade in številnih drugih govorcev, od Geze Fila do Boštjana Jazbeca), ampak tudi 

zato, ker gre za edino oddajo Informativnega programa TV Slovenija, v kateri avtorji smejo 

komentirati in podajati subjektiven pogled na dogodke minulega tedna, ne le z besedo, 

ampak tudi z izborom in poudarki. To piše že v zasnovi oddaje. Po drugi strani pa vam 

pritrjujem, da novinarji niti v komentiranih oddajah ne smejo biti navijaški, saj ni dovoljeno 

izrekati pavšalnih sodb, brez argumentov, enostransko ali celo žaljivo (kar se je tudi že kdaj 

primerilo). O tem sem kot varuhinja večkrat pisala, ko sem prejemala pritožbe o domnevni 

pristranskosti avtorjev Utripa, nazadnje v začetku letošnjega leta 

(https://img.rtvslo.si/_up/drown/files/2019/03/11/1723948_za-mesec-februar.pdf str. 5 in 

37). Dodajam pa, da sem v oddaji, ki ste jo omenili, tudi sama pogrešala širši izbor/nabor 

argumentov glede dodatka za delovno aktivne, ne le nasprotnikov ukinitve tega dodatka na 

eni strani in premierja na drugi, čeprav sem razumela, da je avtorica želela opozoriti 

predvsem na konsekvence spora med vlado in Levico, in ne toliko na vsebino spora.« 

 

Poslanec se ločuje - je to za v Dnevnik? 

Gledalka T. R. je menila, da javnemu mediju ni treba poročati o ločitvenem postopku poslanca in 

predsednika ene od parlamentarnih strank (Dnevnik, 7. 11.). 

»Zgrožena sem, da v dnevniku objavljte kot najpomembnešo novico dneva , ločiev Zmaga 

Jelinčiča!!! A je ta novica tako pomembna za nas, da mora biti objavljena v osrednem 

dnevniku. Da to objavi rumeni tisk razumem, da je pa ta novica na RTV v dnevniku , pa me 

zelo žalost in jezi.« 

Odgovorila je urednica dnevnoinformativnih oddaj Nataša Rijavec Bartha:  

»V IP TV SLO pri zgodbah, ki jih pripravljamo in objavljamo, vedno iščemo javni interes. V 

zgodbi o Zmagu Jelinčiču in tožbi zoper njegovo soprogo ne gre za vprašanje ločitve, temveč 

za vprašanja premoženja in njegovega izvora predsednika parlamentarne politične stranke. S 

tem premoženjem in njegovo soprogo se je že ukvarjal FURS, ki je postopek končal, ker da 

soproga ni dolžna pojasnjevati premoženja soproga. Sojenje je zato za javnost zagotovo 

zanimivo predvsem v tej luči.« 

Varuhinja se je z uredničinim mnenjem strinjala in dodala:  

»Dodam lahko le še pojasnilo, da je pri obravnavi posameznih tem vedno vprašanje, kaj je 

fokus in kaj kontekst. Delim vaše mnenje, da bi bilo skrajno neobičajno, če bi se v 

informativnih oddajah javnega medija ukvarjali z zasebnim življenjem politikov – takšno 

tematiko se običajno prepušča medijem komercialnega značaja. 

https://img.rtvslo.si/_up/drown/files/2019/03/11/1723948_za-mesec-februar.pdf


6 
 

Povsem drugače pa je, če se ob robu nekega dogodka iz zasebnega življenja v ospredje 

(fokus) postavi pereča družbena tematika, v konkretnem primeru – kot je pojasnila urednica 

– gre za tematiko finančne narave, saj so politiki dolžni razkriti poreklo in obseg premoženja 

(kontekst).«  

 

Tarča: gost v oddaji je bil nesramen  

Gledalec H. T. je menil, da je bil v oddaji Tarča o gradnji ljubljanske kanalizacije (21. 11., TV SLO 1) 

nastop predstavnika VO-KA sporen z vidika kulturne komunikacije. 

»Voditeljica bi ga ob nesramnih metaforah in direktnih žalitvah morala brez nadaljnjega 

opozoriti in mu po dveh ponovitvah odvzeti besedo. Bila je neobičajno mila. /…/ 

Škoda, velika škoda, ker je bila oddaja zelo dobra in voditeljica in vsi novinarji (Žnidaršič, 

Dolajš, Markovič) s svojimi prispevki odlični. Toda voditelji se bodo morali navaditi, da če 

nekdo nekoga vztrajno žali, se mu enostavno ne da besede, se izklopi mikrofon, ker spoštljivo 

izražanje je nujno v javnosti. Žal pa je vse več agresivnosti v kontaktnih oddajah, kar nekako 

stoično toleriramo. In beseda se odvzame, tudi če je nesramen lepo oblečen gospod in 

direktor.« 

Odgovor urednice Uredništva dnevnoinformativnih oddaj in Studia 3 Nataše Rijavec Bartha:  

»V Informativnem programu Televizije Slovenija gostom, ki smo jih povabili v naše 

oddaje,  ob njihovem izvajanju praviloma ne jemljemo besede, razen v izjemnih primerih, ko 

gre za onemogočanje normalnega poteka oddaje, sovražni govor oz. oziroma druge oblike 

suma kaznivih dejanj. Seveda pa voditelji smejo in imajo pravico goste prekinjati, ko in če ne 

dobijo ustreznih odgovorov, oz. njihove odgovore preveriti z drugimi mnenji sodelujočih v 

oddaji. To je voditeljica Tarče tudi storila in gledalci so si na podlagi prispevkov in razprave v 

studiu o projektu lahko ustvarili svoje mnenje. Svoje mnenje so si lahko na podlagi 

povedanega in diskurza ustvarili tudi o gostih, tudi direktorju VO-KA, ki ga omenja gledalec. 

Nenazadnje je glede zakonitosti samega projekta najbolj pomembno tudi mnenje, ki ga je v 

oddaji povedal predstavnik Ministrstva za okolje in prostor.«   

Iz odgovora varuhinje: 

»Sama delim vaš pogled in menim, da bi moral javni medij konservativno vztrajati pri visoki 

ravni razprave, njeni omikanosti in dialoškosti, pa če je tematika še tako polemična, strastna 

in izzivalna. Menim namreč, da je tudi najostrejšo kritiko mogoče izreči spoštljivo in da bi 

moral biti javni medij glasnik takšnega pristopa. V razpravah o sovražnem govoru se pogosto 

poudarja težava z opredelitvijo tega pojma, do kod seže svobodo in kje se začne 

sovražnost/neprimernost, kar je po mojem mnenju lažna dilema. Zadostovalo bi, če bi se 

oprli na bonton: že vljudnost in etiketa nam narekujeta sprejemljivo in pričakovano v javnem 

dialogu. Po drugi strani pa moram dodati, da voditeljičino držo razumem. Direktorjevo 

sodelovanje v oddaji je bilo ključno za celovitost prikaza, pri čemer zagovornikov projekta 

bržkone ni v izobilju.  

Studijska zasedba je bila že v zasnovi asimetrična, direktor je moral s svojimi argumenti 

»parirati« vsem v studiu. Če bi ga voditeljica »disciplinirala« še zaradi uporabe grobih 

poimenovanj, bi se zlahka ustvaril vtis o nekorektnem studijskem razmerju vseh proti enemu. 

Tako vsaj razmišljam o oddaji na podlagi dolgoletnih novinarskih in uredniških izkušenj.«  



7 
 

Spregled opozicijskega predloga? 

Programski svet je varuhinji odstopil v obravnavo protest vodje poslanske skupine SDS Danijela Krivca 

glede poročanja TV Slovenija o strankinem predlogu za reševanje stanovanjske stiske mladih in družin 

z otroki. Predlog zakona o stanovanjski jamstveni shemi so v parlamentarni postopek vložili 6. 11. 

2019 ter isti dan pobudo predstavila na tiskovni konferenci. To konferenco so kamere TV Slovenija 

posnele, vendar vsebina ni bila obsežneje predstavljena gledalcem televizijskih informativnih oddaj. 

Pritožnik je menil, da je RTV Slovenija tako kršila svoje poslanstvo in »zahteval« pojasnilo glede 

uredniških odločitev.  

»Kljub temu, da so poslanke in poslanci iz največje opozicijske stranke – Slovenske 

demokratske stranke – kateri je glas na zadnjih državnozborskih volitvah namenilo daleč 

največ, oziroma 222.042 (z besedo dvestodvaindvajset tisoč dvainštirideset) volivcev, vložili 

predlog omenjenega zakona, ki bi pomembno vplival na položaj številnih državljank in 

državljanov (kar utemeljuje dejstvo, da je poročanje o tej temi nacionalnega pomena) in kljub 

temu, da je novinarsko konferenco ta dan spremljala ekipa RTV, pa se je nekdo na RTV 

Slovenija odločil, da bo javni zavod v dnevno-informativnih oddajah to dejstvo zamolčal 

oziroma o tem poročal skrajno okrenjeno.«  

Odgovorna urednica Informativnega programa TV Slovenija Manica J. Ambrožič:  

»Novico o predlogu zakona, ki ga je stranka SDS vložila v parlamentarni postopek, smo 

objavili v oddaji Informativnega programa TVS Odmevi, tiskovno konferenco SDS-a, na kateri 

so predstavili predlog, pa smo v celoti predvajali in večkrat ponovili na parlamentarnem 

programu TVSLO 3.  

Termini predvajanj:  

6. 11. ob 18.20 

6. 11. ob 20.15 

7. 11. ob 18.50 

7. 11. ob 22.50 

8. 11. ob 13.25 

9. 11. ob 22.25 

10. 11. ob 12.10 

10. 11. ob 18.00 

11. 11. ob 9.45 

 

Spremljali bomo tudi parlamentarno obravnavo tega predloga, saj omejevanje potrošniških 

kreditov ostaja aktualna in v javnosti zelo odmevna tema.« 

Varuhinja je v odgovoru spomnila tudi na objavo na novičarskem portalu MMC, kjer je novica z 

naslovom »Banka Slovenije ohranja ukrep: 'Smo neodvisna in strokovna institucija'« opremljena z 

izpostavljenim besedilom o predlogu SDS ter izsekom iz Odmevov (saj meni, da je novice v 

dnevnoinformativnih oddajah in drugih oddajah Informativnega programa TV Slovenija ter novice na 

www.rtvslo.si mogoče razumeti kot komplementarne).  

V nadaljevanju odgovora je zapisala MNENJE IN PRIPOROČILO: 

»Menim, da ni mogoče govoriti o zamolčanju ali spregledu ali bistveno okrnjenem 

posredovanju pomembne vsebine, saj je občinstvo prek objavljene novice v Odmevih 6. 11. 

2019, prek devetih ponovitev posnetka tiskovne konference na Parlamentarnem programu 



8 
 

(med 6. in 11. 11. 2019) ter prek razširjenega poročila na portalu MMC 6. 11. 2019 lahko 

dobilo vsebinski vpogled v predlog stranke SDS.  

Kot sem zapisala tudi v drugih sorodnih primerih, težko presojam o tem, ali je bilo neki 

parlamentarni tematiki v televizijskih informativnih oddajah namenjene premalo (ali 

preveč) pozornosti. Selekcioniranje in razvrščanje novic v posamezne oddaje je sestavni del 

uredniških nalog, ki se oblikujejo na dnevni ravni, ob vsakokratnem tehtanju o pomembnosti, 

aktualnosti, zanimivosti in raznolikosti vsebin – glede na dnevno bero informacij. V 

dnevnoinformativnih oddajah in programih uredniki na podlagi poklicnih kompetenc, znanj, 

izkušenj in strokovnih meril vsak dan znova presojajo o ustreznem razmerju med tujimi in 

domačimi ter vsebinsko raznolikimi novicami, kakor tudi o vsakokratnem fokusu in žanru 

obravnave. Razpon tem je v Poklicnih merilih in načelih novinarske etike opredeljen takole: 

»V programih RTV Slovenija moramo zagotoviti ustrezno ravnotežje med svetovnimi, 

nacionalnimi, regionalnimi in krajevnimi informacijami. Enako pomembno je, da novinarji in 

drugi ustvarjalci programov RTV Slovenija raziskujejo in predstavijo tako pozitivne kot 

negativne dogodke, osebnosti in pojave v družbi, zlasti pa tiste dogodke in pojave, ki so 

pomembni, čeprav ne zbujajo splošne pozornosti, ne razburjajo in ne vznemirjajo javnosti.« 

V korespondenci o spremljanju parlamentarnega življenja sem marca letos v podobnem 

primeru med drugim zapisala mnenje, da bi bilo neutemeljeno pričakovati, da bo javni 

medij v informativnih oddajah poročal o slehernem dogodku v DZ tega dne: »Tiskovna 

konferenca ali seja nekega telesa sama po sebi ni dogodek, o katerem bi bila javna RTV a 

priori dolžna poročati. O izboru, selekciji in umestitvi posameznih informacij v oddaje 

odločajo uredniki, ki so za to poklicno usposobljeni in formalno pristojni. Pri tem upoštevajo 

različna merila in okoliščine: aktualnost, pomembnost, informativna vrednost, a tudi 

raznovrstnost in zanimivost. Uredništva pretehtajo, kateri so ključni dnevni dogodki, in 

bistveno je, da ne pride do spregleda teh dogodkov. Uredniki pri tem upoštevajo tudi, ali se o 

kakšni tematiki poroča redno in pogosto. Včasih na odločitev vplivajo tudi drugi dejavniki, na 

primer število razpoložljivih snemalnih in novinarskih ekip.« (Poročilo za marec 2019, str. 41-

46, dostopno na www.rtvslo.si/varuh/porocila). 

Ob tem pa se seveda zastavlja vprašanje, kako zainteresirani javnosti prek 

dnevnoinformativnih in drugih oddaj ter programov RTV Slovenija sporočiti dovolj informacij 

o parlamentarni dejavnosti. Pri novinarski obravnavi parlamentarnih vsebin je namreč treba 

izhajati iz predpostavke, da gre za informacije, ki občinstvu pomagajo razumeti pomembne 

politične procese v državi, kar je pomemben prispevek javnega medija k spodbujanju 

državljanske participacije. 

V programskih standardih RTV Slovenija med drugim piše, da Zavod v interesu javnosti deluje 

tudi tako, da »posameznikom vsebinsko dostopno in tehnično čim popolneje posreduje 

vsebine, ki jim omogočajo dejavno vključevanje v družbeno dogajanje, posreduje znanje, ki 

ljudem omogoča vključevanje v dejavno in odgovorno državljansko življenje tako, da se bodo, 

ko bodo odločali o skupnih zadevah, zavedali pomena, dosega in posledic svoje odločitve«. 

Menim, da uredništvo Informativnega program TV Slovenija (kakor tudi RTV Slovenija v 

celoti) največji možni meri uresničuje to javno zavezo. 

Menim pa tudi, da ni odveč, če ob robu te konkretne obravnave spomnim na mnenja o 

politični pluralnosti in povzemanju parlamentarnih razprav, ki sem jih zapisala v drugih 

zadevah.  

http://www.rtvslo.si/varuh/porocila


9 
 

Glede mnenjske in politične pluralnosti sem med drugim že zapisala mnenje, da bi bilo 

uredniško in novinarsko pozornost smiselno posebej usmerjati v parlamentarno dejavnost, ki 

jo spodbudi opozicija, kot bistven segment demokratične družbe. (Poročilo za december 

2018, str. 45-52, mnenje str. 52.)  

 

Glede načina podajanja parlamentarnih vsebin pa menim, da TV-prenosi sej ali predvajanje 

integralnih posnetkov teh sej in drugih dejavnosti poslanskih skupin ne morejo nadomestiti 

novinarskega dela in da bi bilo za sporočanje raznolikih parlamentarnih vsebin (plenarne seje, 

zasedanja komisij in odborov, druge dogodke v DZ, DS in v evropskem parlamentu) smiselno 

zagotoviti še povzetke.(Poročilo za april 2019, Priporočila ob pripravi PPN za 2020, str. 34, 

točka 8) 

 

Na koncu zapisujem, da bom s temi mnenji seznanila odgovorne urednike vseh programov, v 

katerih nastajajo novinarske vsebine o parlamentarnem življenju. Priporočila jim bom 

notranjo razpravo o posredovanju parlamentarnih vsebin občinstvu ter možnostih 

izboljšave.«  

 

Kolumna o cepljenju: žaljivo  

Več odzivov je sprožila tedenska kolumna oddaje Studio City o cepljenju, ki je bila objavljena v tej 

oddaji 25. 11., isti dan pa v pisni obliki še na novičarskem portalu www.rtvslo.si (MMC) kot kolumna z 

naslovom Samo idioti se ne cepijo proti gripi. Naslov je je bil naknadno spremenjen: Proti gripi se 

lahko cepiš že jutri zjutraj. Primer pritožbe:  

»Žaljivo je to, da neki mladenič vse, ki se ne cepijo proti gripi, imenuje idioti.... Ali to pomeni, 

da je 80 % zdravnikov na UKLJ idiotov ker se ne cepi? Ali to pomeni, da je večina Slovencev, ki 

se ne cepi proti gripi idiotov? (B. R.) 

Pritožnik T. A. je opozoril na dvojna merila: uporabniki MMC v komentiranju spletnih vsebin ne smejo 

uporabljati žaljivih besed, saj administratorji takšne zapise odstranijo, medtem ko je kolumnistu 

MMC to dovoljeno: 

»Administrator je ocenil, da je prvi stavek "žaljiv", s čimer bi se še nekako sprijaznil (kljub 

temu, da so v številnih komentarjih izrazi rasne in verske nestrpnosti), če ne bi isti portal 

objavil kolumno, v kateri avtor javno označi vse, ki se ne bodo cepili, da so IDIOTI.«  (T. A.) 

J. P. je pozval k ukrepanju »zoper avtorja in odgovornega urednika«, saj je bilo po njegovem 

mnenju v prispevku »poleg primitivne žaljivosti kar nekaj neprimernih in neresničnih trditev«: 

» 1. ... pred prijatelji izpadla kot idiot, ko boš naslednjič jamrala o neumnosti tistih, ki se ne 

cepijo. 

2. Za gripo bo samo v Sloveniji to sezono zbolelo 200 tisoč ljudi. Ubila bo zajetno količino 

ljudi, ... 

3. Tako kot od otrok pričakujemo, da v vrtce in šole ne prinašajo bolezni, ki se jih da 

preprečiti s cepivom, ...  

4. ... razmisli o tem, da vse svoje zaposlene napotiš na cepljenje, ki stane manj in hkrati viša 

produktivnost bolj od novoletne zabave.  

5. Ne glede na svoj socialni status ne bodi idiot – proti gripi se lahko cepiš že jutri zjutraj. 

 

http://www.rtvslo.si/


10 
 

ad.1. Avtorjev zapis je manipulativno sugestiven, da ne omenjam žaljivosti, ki jo je teško 

prezreti. Raziskave potrjujejo, da cepljenju nasprotujejo visoko izobraženi. 

ad.2. Gre za neresničen in napihnjen podatek s katerim se po nepotrebnem straši državljane. 

Smrtni primeri so redki in vzročna zveza ni dokazana. 

ad.3. Zopet manipulativna sugestija, da je možno bolezni preprečiti s cepivom. Neodvisna 

znanost je enotna, da cepiva ne delujejo in da so škodljiva. 

ad.4. Cepljenje ne viša produktivnosti. V skladu z neodvisnimi raziskavami cepiva povzročajo 

vrsto avtoimunih bolezni, aluminij v cepivih pa med kopico drugih hudih posledic povzroča 

tudi kronično utrujenost. 

ad.5. Poziv na tako brezglavo cepljenje je nevaren. Obstaja vsaj pet skupin, ki se ne smejo 

cepiti: kdor je imel predhodne prekomerne reakcije, osebe z alergijami na sestavine cepiv, 

osebe z družinsko anamnezo, osebe s spremenjenim imunskim odzivom, osebe ki imajo 

kakršnokoli akutno obolenje.«  

 

Pojasnilo uredništva Informativnega programa TV Slovenija, ki ga je posredovala odgovorna urednica 

Manica J. Ambrožič:  

»V ponedeljek smo v Studiu City objavili kolumno Filipa Dobranića, v kateri je predstavil svoje 

mnenje o cepljenju.   

Glede prvotnega naslova te kolumne na MMC-ju naj pojasnim, da smo se po njeni objavi 

odločili, da naslov spremenimo.  

Sicer smo na račun komentarja našega sodelavca v Studiu City dobili kar nekaj pritožb in 

kritik, dobili pa smo tudi grožnjo, na podlagi katere smo pošiljatelja kazensko ovadili. 

Kot odgovorna urednica Informativnega programa TV SLO naj dodam, da se vsem gledalcem, 

ki so se zaradi uporabe besede idiot počutili napadene ali razžaljene, opravičujemo. Naš 

namen ni bil žaljenje, pač pa opozarjanje na zelo pomembno problematiko.« 

Urednica oddaje Studio City Alenka Kotnik je pripravila vsebinsko pojasnilo:  

»V odziv na kolumno Filipa Dobranića v ponedeljkovi oddaji, 25.11., pojasnjujem, da je šlo za 

komentar, ki je, kot je zapisano v merilih RTV Slovenija, novinarska zvrst, v kateri avtor 

objavlja svoja osebna mnenja. V naši oddaji komentar od preostale vsebine ločujemo z 

grafičnim vmesnikom »Kolumna«. Ker gre za besedilo, v kateri avtor izraža osebna opažanja 

in vrednotenja določenega družbenega dogajanja, je besedilo izrazito subjektivno in tako tudi 

dopušča uporabo bolj čustveno obarvanih besed in izrazov, kar je po odzivih sodeč zmotilo 

določen del publike.« 

Varuhinja je zapisala MNENJE in PRIPOROČILO: 

»Nikakor se ne morem strinjati z razlago, da bi komentiranje oz. podajanje osebnih mnenj že 

samoumevno dopuščalo uporabo vseh besednih sredstev.  

Menim, da zlasti psovke ne sodijo v nabor čustveno obarvanih besed in izrazov, ki jih je 

mogoče zlahka uporabljati v javnem sporočanju v javnem mediju. Nasprotno. V času 

agresivne komunikacije, ki jo diktirajo družbeni mediji, bi bilo prav, če bi javni medij v 

kultivirani razpravi pokazal, da je mogoče tudi najostrejšo kritiko povedati (zapisati) 

omikano in na spoštljiv način in da se prostor javne razprave o pomembnih družbenih 

tematikah širi z argumenti in ne napadi ali uporabo pejorativnih besed.  



11 
 

Absurdno bi bilo, če bi si stalni komentator - kolumnist informativne oddaje RTV jemal 

pravico, ki je nimajo niti spletni uporabniki pri komentiranju novic. Ti so namreč dolžni 

spoštovati uporabniški kodeks (Standardi in pravila komuniciranja na spletnem mestu 

rtvslo.si), ki v točki 3 piše: »Ostro kritiko ali nestrinjanje s posameznimi mnenji bom izražal 

brez osebnih napadov in žalitev. Kritike organizacij, institucij, skupnosti ali strank bom 

argumentiral in izrazil na vljuden način.« Prav tako menim, da morajo programski ustvarjalci 

in vabljeni komentatorji dosledno upoštevati programske standarde, v katerih piše, da javni 

medij »ne dopušča izražanja, ki ni v skladu s splošnimi družbenimi normami, razen v nujnih 

primerih stilne zaznamovanosti govora v umetniških zvrsteh ob upoštevanju mere in dobrega 

okusa«. 

Dodajam, da je tudi pri tehtanju o sprejemljivosti uporabe »čustveno obarvanih besed« treba 

upoštevati fokus, kontekst in žanr programske vsebine; v satiri ali parodiji, denimo, je 

zagotovo dovoljeno več, še zlasti, če je tarča provokacije ravnanje politikov ali odločevalcev z 

močjo in ne običajnih ljudi. 

Opravičilo, ki ga je glede konkretne programske vsebine zapisala odgovorna urednica, štejem 

za ustrezen odziv. 

Glede vsebine komentarja pa lahko ponovim mnenje, ki sem v podobnih primerih zapisala že 

večkrat: dolžnost komentatorjev je, da so pri navajanju dejstev natančni in da izrečen 

komentar argumentirajo in pojasnijo. 

Uredništvom, v katerih negujejo komentatorski žanr, bom vnovič priporočila notranjo 

razpravo o etičnih in poklicnih standardih javnega medija, ki veljajo tudi za zunanje 

sodelavce. 

Dodajam, da je iz objave v oddaji Studio City, kakor tudi iz spletne objave  nedvoumno 

razvidno, kdo je avtor kolumne. 

Menim pa, da spletni bralci besedila morda ne povežejo z oddajo. Menim tudi, da je pri 

televizijskem komentarju pomembno ne le, kaj se pove, ampak tudi, kako se po ve. Bralec 

lahko besedilo, namenjeno za govorjeno podajanje, razume tudi drugače, kot je bilo dejansko 

povedano. Zato bom Uredništvu novih medijev priporočila, da kolumne Studia City 

opremijo z AV izrezkom, podobno, kakor to počnejo v primeru tedenske glose Vala 202 

Zapisi iz močvirja. Menim, da bi to zmanjšalo tudi možnost nesporazumov glede avtorstva in 

žanra.« 

J. P. je menil, da bi se moral varuhinja izreči tudi o enostranskem prikazu tematike cepljenja.  

»Osebno sicer v obravnavanem prispevku vidim jasno izraženi sovražni govor in spodbujanje 
nestrpnosti do drugače mislečih. Prepričan sem, da se zavedate, kako daleč je to od 
novinarskega kodeksa in kako blizu kazenskemu zakoniku.  
 
Vendar vas želim opozoriti na bistveno večji problem, ki se kaže skozi prispevke RTV Slo 
MMC. Gre za ignoriranje nasprotnega mnenja. Vtis je, kot bi RTV Slo prevzel vlogo vodilnega 
trgovskega potnika za promocijo cepiv in sponzorirane znanosti. Ne mine teden, da ne bi 
skozi vaš medij promovirali cepljenja, hkrati pa se sistematično izogibate prikazu nasprotnih 
mnenj. To me skrbi in to bi moralo skrbeti vse državljane, vključno z vami.« 
  

Varuhinja je v odgovoru ponovila MNENJE o podajanju vsebin, povezanih z javnim zdravjem (stroko, 

znanostjo), ki jih je večkrat zapisala v obravnavi sorodnih pritožb: 



12 
 

 »V javnem mediju je  pri podajanju znanstvenih in strokovnih vsebin treba dajati prednost 
znanstvenim in strokovnim dognanjem in dokazom, pred laičnimi mnenji in laičnimi 
interpretacijami teh dognanj. Pri obravnavi tematik, povezanih z javnim zdravjem, je treba v 
prvi vrsti slediti javnozdravstvenim smernicam v državi ter argumentom stroke. Vendar pa ne 
more veljati zapoved enoglasja oz. absolutna prepoved podajanja disonantnih pogledov, 
razlag in mnenj. Menim, da lahko predstavitev nasprotujočih, odstopajočih in osamljenih 
znanstvenih oz. strokovnih argumentov večinoma koristi javni razpravi, poznavanju dejstev in 
razumevanju tematik. Menim pa tudi, da pri javnozdravstvenih tematikah, četudi so 
kontroverzne, ni mogoče uporabiti načela uravnoteženosti, zlasti ne v aritmetičnem smislu 
uravnoteževanja med strokovnimi in laičnimi razlagami, vendar pa je za celovit prikaz teh 
tematik treba poiskati ustrezen način za vključitev ločenih pogledov, upoštevaje vsakokratni 
fokus, kontekst in žanr obravnave.« 

 

O uničenih križih pa nič 

Klical je gledalec in poslušalec J. B., ki je opozoril, da sta bila blizu Komende poškodovana oz. uničena 

dva križa in bil kritičen, ker tega v programih RTV ni izvedel.  

Odgovorna urednica Informativnega programa Manica J. Ambrožič je pojasnila, da v Informativnem 

programu TVS »o skrunitvi križev pri Komendi nismo bili obveščeni, zato o tem nismo poročali.«  

Pojasnilo odgovornega urednika prvega radijskega programa je objavljeno na str.28.  

 

Tarča ali Ekstravizor? 

Gledalec I. K. med oddajami Tarča v spletnem arhivu RTV 4D ni našel oddaje Telekom – predmet 

poželenja (TV SLO 1, 24. 10.), kar ga je navdalo s sumi, da se posnetek skriva.  

»Želel bi pojasnilo zakaj do te oddaje, vse od njenega nastanka in neposrednega predvajanja, 

naročniki RTV SLO in plačniki produkcije teh vsebin, ne morejo dostopati preko spleta. Počasi 

bo en mesec kar preverjam, kdaj bo “lapsus” neobjave odpravljen, pa se ve da doslej “ni bila 

mogoča odprava” tega “zdrsa”.  

Ne bom ugibal “kaj se je zataknilo”, ker lahko le ugibam kdo iz ožje liste “močnejših 

plačnikov” je dosegel tak umik. Razlog umika je znan: nedvomno je bil tak “naročnik umika te 

oddje” objavljen v prispevkih te specifične oddaje. 

Zakaj družba RTV SLO in kdo znotraj nje - zoper interese naročnikov te hiše - servilno streže 

takim “mogočnikom”, nenazadnje kdo ti so, ki dosežejo kratenje pravic, pa menim, da je 

natanko vprašanje, ki se nanaša na ožje področje del in odgovornosti Varuha pravic gledalcev 

in poslušalcev. Se motim?« 

Varuhinja je pojasnila, da gre za velik nesporazum: 

»Oddaja, ki jo omenjate, ni bila Tarča. Nastala je v okviru raziskovalne skupine TV Slovenija, ki 

se imenuje Ekstravisor, tako je tudi ime oddajam, ki jih pripravijo. Torej Ekstravisor in ne 

Tarča. Res pa je, da tudi te oddaje vodi Erika Žnidaršič, sicer voditeljica Tarče – od tod 

verjetno zmešnjava.  

Oddaje boste našli v spletnem arhivu RTV 4D, če boste v iskalnik vpisali Ekstravisor. Vse o 

Ekstravisorju in oddajah s tem naslovom si lahko preberete na tej povezavi: 



13 
 

https://ekstravisor.rtvslo.si/ . Tam boste našli tudi posnetke oddaje in številne podrobne 

podatke o ugotovitvah.  

Uredništvu bom povedala, da lahko pride do takšnih nesporazumov – morda bi bilo smiselno 

še bolj poudarjati, da je oddajam naslov Ekstravisor.«  

Pritožnik se je zahvalil in opravičil za poprejšnje sklepe:  

 »Res sem v pomanjkanju teh informacij sklepal na počez (posplošeno iz drugih tovrstnih 

 izkušenj z RTVSLO) in se vam za take prehitre in afektirane sodbe opravičujem.« 

 

Studio City: kje je Recepcija? 

Dve gledalki sta spraševali, zakaj je bila ukinjena rubrika Recepcija v oddaji Studio City. 

»Prijeten zaključek, ki smo ga gledalci imeli radi! Hvala za odgovor - pričakujemo, da boste 

napovedali vrnitev Recepcije.« (A. R.)  

»Zelo rada sem to spremljala,ker je to aktualno glede na dogajanja v državi.« (V. D.) 

Iz uredništva Informativnega programa TV Slovenija so posredovali naslednje pojasnilo:  

»Rubriko Recepcija smo kot redno rubriko oddaje Studio City nehali ustvarjati novembra leta 

2017.  

Ker je bila rubrika pri gledalcih dobro sprejeta, smo iskali nove možnosti.  

V letu 2019 se je RTV Slovenija prijavila na razpis Evropskega parlamenta (EP Media) za 

prezentacijo evropskih tem. V projektu, ki so ga izvajali tako Radio Slovenija (EP Sqwot), MMC 

(Grem volit), Radio Koper (Mlada Evropa), smo vključili tudi nekoliko prilagojeno rubriko 

'Recepcija'. Na razpisu smo uspeli in uspešno realizirali vse projekte, med drugim tudi serijo 

40-ih satiričnih rubrik 'Recepcija', ki se je iztekla v ponedeljek, 4. novembra.«   

Iz odgovora varuhinje: 
 

»Uredništva imajo vso pravico uvajati nove programske vsebine in ukinjati stare, če imajo za 
to strokovne argumente, prav tako so se dolžna prilagajati finančnim okoliščinam in okvirom, 
določenim z vsakoletnim programsko-poslovnim načrtom, ki natanko predpisuje, koliko 
denarja sme porabiti posamezna enota RTV Slovenija.« 

 

II. KULTURNI IN UMETNIŠKI PROGRAM 

Ponovite nadaljevanko o Francetu Prešernu! 

Gledalec M. P. je izrazil željo, da bi decembra, ko bo Prešernov rojstni dan, TV Slovenija predvajala 

vsebine o pesniku in spomnil na nadaljevanko, ki jo je TV SLO posnela pred leti. 

»Leta 2000, ob jubileju umetnikovega rojstva je bilo veliko priprav in RTV-ju je takrat uspelo 

posnet visoko proračunski projekt, dobro dodelano nadaljevanko o Prešernovem življenju. 

Mineva dvajset let od pričetka snemanja in v vsem tem času niste (mogoče se motim) uspeli 

niti enkrat ponoviti  to nadvse dobro zrežirano in odigrano nadaljevanko. Kolikor vem, se je 

obetal tudi film iz posnetega materiala.  

https://ekstravisor.rtvslo.si/


14 
 

Prosim , če poskušate apelirati na zadolžene za programsko shemo, da se ta, lahko rečem tudi 

sramotna napaka, popravi. Mogoče še pred slovenskim kulturnim praznikom. Tudi čudovit 

film To so gadi sem na primer v tem dolgem obdobju lahko spremljal na televizijskih ekranih 

vsaj desetkrat!« 

Odgovor Janija Virka, urednika Igranega programa TV Slovenija: 

»Pravice za predvajanje filma To so gadi je Slovenski filmski center do konca junija leta 2020 

prodal Pro Plusu, zato ga pri nas niste uspeli gledati.  

Nadaljevanka o dr. Francetu Prešernu je bila od svojega nastanka predvajana še petkrat, 

trikrat pa je bil predvajan tudi film Pesnikov portret z dvojnikom, ki je nastal iz materialov, 

posnetih za nadaljevanko. Film bomo na TVS predvidoma predvajali prihodnje leto ob 

obletnici pesnikove smrti oziroma ob kulturnem prazniku, nadaljevanka pa čaka na 

dolgotrajen in zahteven proces restavriranja in digitaliziranja, po katerem bo pripravljena za 

kakovostno predvajanje.« 

 

Pohvale dokumentarnim vsebinam 

Gledalka V. M. je pohvalila serijo oddaj Mladi kmetje Evrope (9. 11.), avtorice Barbare Zrimšek, 

gledalka J. P. pa je navdušena nad  dokumentarno serijo o baletu Po sledeh baleta na Slovenskem: 

»Čestitke kolegici Danici Dolinar za serijo o baletu in ji povejte BRAVO, BRAVO! Tako se dela! 
Oddajo gledajo tudi tisti, ki niso v stroki in to z velikim zanimanjem!« 
 

Od uredništva Kulturno-umetniškega programa je varuhinja v vednost prejela pohvalo M. L. 
dokumentarnemu filmu v režiji Aleša Verbiča Slovenec po izbiri. 
 

»Nocojšnji dokumentarec Slovenec po izbiri je bil dokaz, zakaj potrebujemo javni rtv servis. 
Moja zahvala in poklon gresta vsem ustvarjalcem tega dragocenega filma.« 
 

Varuhinja je iz Uredništva tujih oddaj v vednost prejela pohvalo gledalca M. S. dokumentarni oddaji V 

imenu napredka (3. 11., TV SLO 1); zanimalo ga je, kdaj bo ponovitev. Urednica Uredništva tujih 

oddaja Neli Vozelj Aberšek je odgovorila, da bo dokumentarec ponovljen, »a žal verjetno šele v prvi 

polovici prihodnjega leta.«  V nadaljnji korespondenci je pojasnila še, da si v uredništvu prizadevajo 

»za čim več tujih programov dobiti 30 dnevni »catch-up« za splet, da bo potem lažje priti do 

nekaterih vsebin.«  

 

Filmi: nadaljujte s kakovostnimi vs. želimo več komedij 

Gledalko M. S. J. je zanimalo, ali bodo petkovi večeri tudi v prihodnje namenjeni kakovostnim filmom 

ali se obetajo kakšne spremembe. 

»Zanima me, ali nameravate na TV SLO še predvajati take filme, namreč nivo televizije močno 
dvignejo, in kdaj jih nameravate predvajati - upam, da ne v poznih večernih urah, ampak ob 
20. uri ali 21. uri. Čestitke za tak izbor filmov in upam, da se še odločite zanje.« 

 
Urednica Uredništva tujega programa TV Slovenija Neli Aberšek Vozelj: 
 



15 
 

»Gre za komunikativen termin, namenjen širokemu občinstvu, zato tu pogosto predvajamo 
filme s prepoznavno ekipo in z atraktivno zgodbo. Nagovarjamo raznoliko občinstvo, zato se 
žanrsko gibljemo med tršimi dramami in polnokrvnimi kriminalkami, včasih predvajamo tudi 
kakšno črno komedijo. Temeljno izhodišče pa je kakovosten in gledljiv film za petkov večer.« 

 
Dve gledalki (P. in N.) sta po telefonsko opozarjali, da je na TV Slovenija preveč filmov in nadaljevank 
z mračnimi tematikami, želita si več razvedrilnih in komičnih vsebin. 
 
 

Male sive celice: napaka v obrazložitvi odgovora 

Gledalec B. O. je opozoril na napako v kvizu Male sive celice 2. 11. na TV SLO 1. 

»Eno izmed vprašanj se je glasilo: »Ste novinar v času druge svetovne vojne, dobili ste 

sporočilo »operacija Barbarosa«. O čem boste poročali?«  Pravilni odgovor je seveda bil, da o 

napadu sil osi na Sovjetsko zvezo. Nato pa je sledila poceni revolucionarna propaganda v 

obrazložitvi odgovora: »Kot novinar bi lahko v tem času delali na radiu Kričač oz. na radiu 

Osvobodilna fronta, kjer bi morali hitro in vestno poročati o …«    

Sestavljavec kviza bi moral vedeti, da v tistem času ni bilo ne OF ne Radia Kričač. Slovenski 

komunisti so takrat še mirovali, ker jih je preko Kominterne vezal sporazum Ribbentrop 

Molotov, Radio Kričač pa je začel oddajati šele 17. novembra 1941. Pa mi ne gre za to, da bi 

bil malenkosten in pikolovski, ampak me moti poceni propagiranje revolucije in obravnavanje 

druge svetovne vojne oz. vseh kompleksnih vprašanj po manihejski črno-beli matrici. Taki 

kratki propagandni vložki pa so zelo tipični za javno RTV.« 

Pojasnilo je napisala urednica Malih sivih celic Maruša Prelesnik Zdešar: 

»V oddaji Male sive celice se vedno trudimo, da najbolj natančno pojasnimo tematiko.  V 

danem vprašanju smo želeli orisati predvsem pravilen odgovor in morda se nam je res letnica 

ustanovitve radia Kričač zdela bližje napadu osi na Sovjetsko zvezo, kot je to v resnici bilo. 

Nikakor pa ni bil naš namen propaganda katerih koli udeležencev vojne.« 

Varuhinja je pritožniku pritrdila, da je bila v oddaji izrečena netočnost oz. vsebinska napaka, ki v 

programih RTV Slovenija niso dovoljene:  

»Menim, da je vaše opozorilo doseglo namen, saj je uredništva spomnilo, kako pomembno je 

pred objavo preveriti še tako drobno malenkost, saj se lahko zaradi nepazljivosti in navidez 

majhne napake v občinstvu vzbudi vtis o neki skriti ali nepošteni nameri. Ob tem je v 

elektronskem mediju kakršno koli napako silno  težko popraviti, vsekakor bistveno težje kot 

npr. na spletu. Prav zato že dalj časa razmišljam o pobudi, da bi takšne napake popravljali oz. 

razjasnjevali sproti oz. takoj, ko jih uredništvo zazna ali je nanje opozorjeno, in sicer na spletni 

platformi. Številni evropski mediji, tudi radijski in televizijski, imajo v ta namen vzpostavljeno 

posebno spletno točko (v angleščini običajno z imenom »Corrections/Clarifications«). Pisarna 

varuhinje je opravila analizo primerov dobrih praks s tega področja. O možnostih uveljavitve 

podobnega mehanizma sem se že pogovarjala z nekaterimi uredniki na RTV, do konca leta pa 

bom skušala izpeljati tudi širšo razpravo.« 

  



16 
 

III. ŠPORTNI PROGRAM 

Zakaj komentator ni obsodil navijaškega izpada? 

Gledalec H. T. je opozoril navijaških izpad na nogometni tekmi Maribor – Olimpija, 28. 9. na TV SLO 2, 

menil je, da se komentator prenosa ni ustrezno odzval.  

»Pošiljam protest glede prenosa zadnjega derbija med Mariborom in Olimpijo, kjer so žalili 

Ljubljančana, ki igra za Maribor. Kamera je pokazala celoten transparent, novinarja pa tega 

nista obsodila. To bi bilo v Evropi nemogoče, ker se nespoštljivosti ne podpira./…/ Novinarski 

standardi morajo biti visoki, izražanje spoštljivo, argumentirano. Predvsem pa argumenti taki, 

da se lahko odgovori s protiargumenti. Po žalitvah oz. z žalitvami pa se nikoli ne more 

ustrezno komunicirati. /…/ 

RTV Slovenija bi morala ta ekstremni navijaški del enostavno obsoditi. Mobilizacije preko 

tovrstne subkulture pa ni za podcenjevati in je navijaško kulturo treba ustrezno razvijati, 

odstranjevati škodljiva dejanja.«  

Odgovor odgovornega urednika Gregorja Peternela:  

»V Športnem programu obsojamo nekulturno vedenje vseh udeležencev športih dogodkov. 

Reporterja sta se dogodka v svojem komentarju dotaknila, a ga obsodila nista, saj avtorjem 

transparenta nista želela dajati pozornosti, ki si je s svojim vedenjem ne zaslužijo. Z 

reporterjem Alešem Potočnikom sva se o dogodku pogovorila in ga analizirala.« 

 

Nerazumne oglasne prekinitve med smučanjem 

Več gledalcev je pisalo in klicalo zaradi oglasnih blokov v smučarskih prenosih, ki so po njihovem 

mnenju okrnili vsebino. Posebej so bili kritični 24. novembra, ko se je po prenosih smučarskih skokov 

v Wisli začel prenos druge vožnje alpskega smučanja za moške iz Levija; že po četrtem smučarju je 

prenos prekinil oglasni blok, nato pa je po desetih minutah prenosa sledila še ena oglasna prekinitev. 

Menili so, da so gledali »oglase s športnimi prekinitvami«. Primer odziva: 

»Gledam prenos iz Levija, Finska, smucanje (sobota). In ceprav imajo “okna” za drobljenje 
programa z reklamami, vasi mojstri mirno tega uvrstijo svoj blok in jih ne zanimajo 
tekmovalci, ki se vedno vozijo nizdol. Ne, na Eurosportu si takih neprijaznosti ne privoscijo, 
ker imajo odnos do sportnikov. Res bedno.« (J. Z.) 

Gregor Peternel, odgovorni urednik Športnega programa: 

»Program tekem svetovnega pokala vseh smučarskih panog pripravi Mednarodna smučarska 

zveza (FIS). Tekmovanj je veliko, zato vsaj konec tedna programa ne morejo pripraviti brez 

prekrivanj nekaterih tekmovanj, pa čeprav se ravno zaradi televizijskih prenosov trudijo, da bi 

bilo tega čim manj. Načeloma je urnik vedno pripravljen tako, da ni prekrivanja prenosov 

moškega in ženskega alpskega smučanja (vsaj najboljših 30 tekmovalcev) ter moških skokov. 

Seveda pa jo vedno lahko zagode tudi vreme. 

V nedeljo je bilo v naprej jasno, da se bosta konec skokov in začetek 2. vožnje slaloma 

časovno prekrivala cca 10 minut, potem pa je bil ta čas zaradi počasnega poteka tekmovanja 

v skokih, vreme, še nekoliko daljši. Odločitev je bila, da skoke spremljamo do konca. Razlogov 

za tako odločitev je bilo več kot dovolj.  



17 
 

Zaključek finalne serije : začetek 2. vožnje, Slovenec v boju za zmago v skokih, ob štirih 

tekmovalcih med 20 po prvi seriji : 19. in 22. mesto slovenskih slalomistov po 1. vožnji, 

…  tudi sicer dosegajo skoki najvišjo gledanost in je med gledalci zanje večje zanimanje kot za 

alpsko smučanje. Tudi tokrat je bilo tako.    

Takoj, ko je skočil zadnji skakalec in je bilo potrjeno, da je Anže Lanišek osvojil 2. mesto, smo 

se vključili na slalom v Leviju. Na progi je bil že Štefan Hadalin, zamudili pa smo manj kot 10 

sekund njegove vožnje. A drugače ni šlo. Imamo en program, a nič bistvenega nismo zamudili. 

Zadovoljen sem kako se je izšlo. V bistvu smo od slovenskih nastopov zamudili vsega skupaj 7 

sekund druge vožnje Hadalina. 

Oglasi. Televizijske pravice za športne dogodke mora TV Slovenija plačati, prav tako tehnične 

stroške, … zato si prenosov brez prodaje oglasnega prostora ne moremo privoščite. Skrbno 

pripravljamo oglasne bloke in se trudimo, da ob tem ne bi posegali v vsebino. Se pa zgodi ob 

primerih kot je bil slednji, a zaradi tega nikoli gledalci niso bili prikrajšani za nastop Slovencev 

ali razplet katere koli tekme. Ker so izpadli oglasi predvideni med prenosoma obeh tekem, 

smo jih nadomestili po vožnji obeh Slovencev, da so bili dolgi 7 minut, pa je razlog v tem, da 

smo jih predvajali tudi v času, med 16-im in 15-im tekmovalcem, ko je v programu predviden 

premor za oglase. Vsebinsko pa nismo zamudili nič bistvenega. 

Kar se programa ORF tiče, je bila njihova odločitev tokrat nekoliko drugačna. Prenos skokov 

so prekinili cca 10 tekmovalcev pred koncem finalne serije in jih pokazali v posnetku po koncu 

slaloma. Vmes pa prav tako predvajali oglase in zamudili začetek 2. vožnje slaloma. Kaj bi 

bilo, če bi tako storili mi, najbrž ni potrebno razlagati. 

PS: V danih okoliščinah smo, z nekaj sreče, pripravili najboljši mogoči program, kjer smo 

pokazali vse slovenske nastope in razplet obeh tekem. Oglasi pa so vedno načrtovani med 

dvema dogodkoma in v za to namenjenih prekinitvah tekmovanj. Če oglasov ne bo, potem se 

bo zmanjšalo tudi število prenosov ali pa jih niti ne bo več. Ne na TV Slovenja, ne na ORF, 

Eurosportu,…pa sem sam tisti, ki zagovarja vsebino programa, a se jasno zavedam tudi 

razpoložljivih sredstev s katerimi pripravljamo in načrtujemo program ter na kakšen način 

sredstva pridobivamo.«  

Varuhinja je ob konkretnem primeru v pismu direktorici TV Slovenija Nataliji Gorščak zapisala, da se 

s programi, v katerih je toliko oglasnih prekinitev, občinstvu lahko pošilja napačen signal, da je 

javnemu mediju denar pomembnejši od gledalcev - kar ne more biti res. Zapisala je tudi MNENJE in 

PRIPOROČILO: 

»Menim, da odločevalcem na vseh ravneh, vse do vodstva RTV, ne bi smelo biti škoda časa 

za vnovično tehtanje o finančnih koristih in moralni škodi, ki se lahko pripeti v takšnih 

primerih.  

Priporočam vnovično analizo možnih praks v drugih javnih medijih in iskanje vsaj 

kompromisne rešitve – npr. opustitev oglasnega bloka v takšnem zapletenem primeru, kot 

je bil v nedeljo, ali predvajanje športnega dogodka v pomanjšani sliki v času predvajanja 

oglasov.«  

Na oglasne prekinitve v športnem programu je opozoril tudi gledalec M. K., ki je menil, da je bil 

diskriminiram, ker med prenosom smučarskih tekov v šprintu v Ruki (29. 11., TV SLO2) ni mogel 

prebrati vseh pomembnih podatkov o tekmi.  



18 
 

»Najprej me je jezilo to, da se je prenos nekajkrat prekinil takoj (seveda zaradi EPP), ko so 

tekmovalci prečkali ciljno črto. S tem je praktično nemogoče spremljati vse čase in uvrstitve v 

nadaljnje tekmovanje, saj ko režiser postavi te podatke na ekran imam jaz na njemu 

»najboljšega soseda«. Višek ignorance javnega zavoda (ki ga zaenkrat plačujemo vsi državljani 

s prijavljenim TV ali radijskim sprejemnikom)  pa je bil po koncu ženskega finala, ko so zaradi 

EPP zamudili predstavitev finalistov moškega finala i se v prenos vključili, ko so bili ti že skoraj 

na polovici proge.  

Zdaj porečete, pa saj je spoštovani g. Fortin vse lepo razložil. To je čisto res, ampak kaj pa 

gluhi in naglušni, ki se zanašajo pri gledanju športnih prenosov le na to, kar vidijo (in seveda 

plačujejo RTV prispevek kot vsi drugi). Ne preostane jim nič drugega (kot meni), da v času EPP 

preklopijo na EUROSPORT (ampak jaz bom v bodoče tam tudi ostal).  

Predvsem pa se bunim, ker to ni osamljen primer, ampak je to postala že nekaj časa stalna 

praksa TV Slovenija pri športnih prenosih. Pri ekipnih smučarskih skokih vmesnih rezultatov 

po končani skupini sploh več ne pokažejo, pri rokometni tekmi, kot da minute odmora sploh 

več ne obstajajo (obstaja pa »najboljši sosed«), še posebej pa je takšen način prenosa 

dobesedno »invaliden« pri prenosu košarke, saj smo gledalci, še posebej pa gluhi in naglušni, 

prikrajšani za kompletno statistiko. Za slednje je to eklatantni primer diskriminacije in upam, 

da se kdaj najde kak junak, ki jih bo tožil, saj ne dobi tega, kar plačuje. 

Popolnoma razumem RTV, ki je v boju s komercialnimi TV v podrejenem položaju, kar se 

financ tiče in krvavo potrebuje denar od EPP. Ampak potem naj najde drugačen način.« 

Varuhinja je podajala pojasnila o dovoljenem obsegu oglasov po Zakonu o avdiovizualnih medijskih 

storitvah, pomen trženja oglasnega programskega prostora z vidika poslovanja Zavoda ter 

prizadevanja za takšno umeščanje oglasov, ki ne bo zmotilo spremljanja programov. Primer 

odgovora: 

»Lahko razumem gledalce, ki bi si želeli program z manj oglasnimi prekinitvami ali – po 

možnosti – povsem brez oglasov. Bojim se, da to ne bo mogoče, saj trženje oglasnega 

prostora (v televizijskih in radijskih programih ter na spletu) pomeni pomembne prihodek 

Zavoda. Na TV Slovenija si z oglasi zagotovijo petino sredstev za produkcijo, nakupe filmskih, 

športnih in drugih pravic itd. K sreči je oglasov v javnem mediju vendarle bistveno manj kot v 

komercialnih, posebej pa sem vesela, ker so številne vsebine, ki se sploh ne prekinjajo z 

oglasi, na primer: celovečerni filmi, otroške, kulturne, izobraževalne in dokumentarne oddaje, 

proslave, verski program itd. 

 Največja težava so športni in drugi prenosi, ko ni mogoče vnaprej napovedati, kdaj bodo 

prekinitve, saj se te prilagajajo poteku dogodka. Pri športnih prenosih je potek odvisen od 

vremena, tehničnih zapletov, poškodb športnikov itd., zato se predvajanje oglasov prilagodi 

tem ad hoc prekinitvam (v tujini se je za to uveljavil angleški izraz »commercial break«). 

 Pojasnjujem, da glede oglasov v športnih prenosih večkrat prejmem podobne kritike in 

pritožbe. Tudi drugi gledalci zatrjujejo, da so prikrajšani za ogled tekmovalnega programa, da 

se počutijo manj vredne od oglaševalcev in da bi se morala javna televizija odreči oglasnim 

prekinitvam, če gre to na škodo vsebine. Tovrstne odzive posredujem pristojnemu uredništvu 

Športnega programa in vodstvu TV Slovenija.  

Odgovorni urednik Športnega programa Gregor Peternel je prebral vašo pritožbo in 

odgovoril:  



19 
 

»Povsem razumem gledalce. Se bom pogovoril s službo za trženje. Naredili bomo 

analizo in poskušali najti rešitev, da bi oglasi v čim manjši meri posegali v vitalni del 

vsebine programa. Trudimo se, da so oglasi umeščeni v za to predvidne prekinitve.«  

V vlogi varuhinje lahko dodam, da pogosto opazim stisko programskih ustvarjalcev, ki so med 

kladivom in nakovalom, saj si po eni strani želijo pokazati vse, kar je mogoče videti v prenosu, 

po drugi strani pa so v program dolžni umeščati oglase, ki so vir prihodkov - tudi za plačilo 

prenosov (od pravic naprej).  

Želela bi si, da bi bilo mogoče najti takšen kompromis med vsebinskimi in finančnimi interesi, 

da bi bili gledalci na prvem mestu. Menim, da bi bilo prav, če bi imeli uredniki možnost, da v 

posebnih okoliščinah ne objavijo oglasnega bloka, če presodijo, da bi bila škoda za ugled 

medija večja od finančne škode. Menim tudi, da bi bilo vredno poiskati način, da se v 

posebnih okoliščinah hkrati predvajajo oglasi in tekma. Žal je direktorica TV Slovenija Natalija 

Gorščak pojasnila, da tehnične možnosti za posredovanje t. i. slike v sliki še ni. 

Upam, da se bo to čim prej zgodilo.« 

 

IV. RAZVEDRILNI PROGRAM 

Kviz Vem!: vprašanje in pohvala 

Gledalec K. R. je menil, da vsi tekmovalci nimajo enake možnosti za hitro odgovarjanje in da so razlike 

glede na to, kje stoji tekmovalec. 

»Večkrat tudi v večji družbi,ki vedno ugotavlja ,da je dostop do odgovora na mestu ena 

neprimerno lažji ,kot na ostalih dveh.Ni možno ,da starejša dama pritisne desetkrat hitreje 

kot mlad športnik.Zakaj ne menjajo mest,dabi bila oddaja pravičnejša in gledalci bolj 

zadovoljni??« 

Odgovor odgovornega urednika Vanje Vardjana:  

»Spoštovani, vaša trditev, oziroma ocena, ne drži.  Subjektivno sem vam morda zdi, da je 

zmagovalec prejšnje oddaje večkrat hitrejši od tekmecev, zna biti, da zato, ker se je z 

gumbom spopadel že v eni od prejšnjih oddaj.  Da pa bi izničili tudi ta moment, naredimo 

pred vsakim snemanjem s tekmovalci poskusni krog, kjer damo vsem možnost spoznavanja 

gumba in pravega trenutka za odziv. Vseeno je pri novincih včasih faktor treme prisoten in 

vpliva na njihovo odzivnost … Če bi vaše trditev držala, bi večina zmagovalcev 

zmagovala  petkrat zapored, kar se v naših oddajah zgodi redkokdaj.« 

Gledalec S. J. pa je pohvalil voditelja: »Pohvalite Aljošo Ternovška,danes ni drdral DOBRODOŠLI, 

ampak LEPO POZDRAVLJENI.« 

 

Meje politične satire  

Varuhinja je prejela novinarsko vprašanje, kakšno je njeno mnenje o najnovejši parodiji oddaje Kaj 

dogaja? in sicer o imitatorski točki Tilna Artača (1. 12. 2019 na TV SLO 1).  



20 
 

V tej točki je besedilo popevke Adija Smolarja Jaz sem nor predelano v parodijo z naslovom Jaz sem 

Žan, ki jo Mladi Slomar poje v parlamentarni dvorani, pri čemer besedilo po vsebini parodira javno 

delovanje poslanca Mahniča.  

Varuhinja je v odgovoru novinarki zapisala MNENJE:  

»Menim, da je pri obravnavi konkretnega primera ključno, da je predmet parodije politik (torej 

javna oseba in ne morda običajen posameznik ali pripadnik ranljive skupine), saj je pri politični 

satiri in parodiji meja, do katere je umetniku s provokacijo, kritiko in družbenim komentarjem 

dovoljeno iti, postavljena bistveno višje. Menim, da je iz točke mogoče nedvoumno razbrati, da 

parodija polemizira predvsem s politikovimi javnimi nastopi, da torej smeši, izkrivljeno zrcali in 

karikira posamezne politikove izjave. Zato menim, da v konkretnem primeru meja 

sprejemljivega ni bila prestopljena. Ne glede na to bi uredništvu svetovala zadržanost, ko gre za 

uporabo skrajnih oznak in zlasti smešenja politikovega videza. Menim, da predmet satire in/ali 

parodije ne more biti oseba, ampak ravnanje in delovanje te osebe.«  

 

V. PROGRAM PLUS 

Prekinjen klic v Dobrem jutru 

Gledalka B. A. je menila, da se je voditeljica oddaje Dobro jutro neprimerno odzvala na telefonski klic 

razburjene gledalke v oddaji z dne 19. 11.  

»Če bi bila voditeljica profesionalna, je ne bi tako napadla in označila, da je  bilo to žaljivo za 

osebe v studiu. Mislim, da v oddaji, ki teče v živo pričakujete tudi takšne klice, voditelj pa 

mora biti usposobljen telefonski klic mirno zaključiti. Najlažje je telefon prekiniti.«  

 
Odziv urednice oddaje Dobro jutro Daše Lamut Prosen: 
 

»V uredništvu ocenjujemo, da je voditeljica Ana Tavčar v primeru, ki ga problematizira 
gledalec, ravnala korektno in v skladu s Poklicnimi merili in načeli novinarske etike o 
telefonskih klicih gledalcev in poslušalcev, ki med drugi navajajo:  “… ob kršenju splošno 
veljavnih norm vedenja je treba kličočega brez oklevanja izključiti iz programa – z ustreznim 
pojasnilom.” 
 
Voditeljica in gostje so se na klic gledalke odzvali z razumevanjem, kljub temu da je gledalka v 
televizijski eter izrekala žaljive besede, gostom očitala, da  “čvekajo”, da “naj jih bo sram”, 
žaljiva je bila tudi do osebe, ki za omizjem ni bila prisotna in se tudi ni mogla zagovarjati. To 
pač ni nivo komuniciranja, ki bi bil primeren in sprejemljiv za televizijski eter. Četudi gre za 
kritiko, mora biti ta  izrečena na primeren in spoštljiv način.« 

 
Varuhinja se je z uredničinim pojasnilom v celoti strinjala, gledalka pa je vztrajala, da bi se morali z 
gledalko, ki je bila očitno v čustveni stiski, pogovoriti. 
 
 

Ponovitev Redoljubice 

Gledalca B. P. je zmotilo, ker so v oddaji Dobro jutro v prvem tednu novembra dvakrat predvajali isto 

rubriko Redoljubica. 



21 
 

»Ne rečem, da tematika ni zanimiva,ampak, da jo kar tako ponovijo v roku nekaj dni...« 

 
Urednica oddaje Daša Lamut Prosen je pojasnila:  
 

»Prispevek oz. rubriko Redoljubica smo premierno predvajali v petek, 8. novembra, in zaradi 
tehničnih težav (s terenom nismo mogli vzpostaviti neprekinjene povezave) ponovili še v 
ponedeljek, 11. novembra. Gre za odločitev, ki jo mora v nekaj sekundah sprejeti dežurni 
novinar v režiji.   

 

Dobro jutro v spletnem iskalniku 

Gledalca M. L. je zanimalo, ali je mogoče, da bi bili v spletnem arhivu RTV 4D dostopni vsi posamezni 

prispevki, objavljeni v oddaji Dobro jutro. Po njegovih izkušnja je iskalnik spletnega arhiva 

neučinkovit.  

 »Prosim vas, da uredite, da so vse oddaje Dobro jutro posamezno na iskalniku RTV Slovenija 

(tudi pet minutne, na primer pravni nasveti za darilno pogodbo), ne pa v dnevnem programu 

moraš iskati med 7:00 in 10:00 uro iščem ob kateri uri je bila na vrsti. Rad bi gledal oddajo 

med 9.00 in 10.00 na dan ob 9:30, ko je vaša dnevna ekipa v vrtcu Palček v petek, poiskati jo 

moram »kako? moram v celoten dnevnem programu Dobro jutro iskati to oddajo.«  

Urednica oddaje Dobro jutro Daša Lamut Prosen je pojasnila potek arhiviranja prispevkov in 

pomagala s povezavo na rubriko, ki jo je gledalec iskal:  

»Prav vse oddaje Dobro jutro in Dober dan so arhivirane v spletnem arhivu 4D RTV, po vsaki 

oddaji pa naročimo še posebej izrez nekaterih rubrik - uredniško presodimo, katere bodo 

gledalce najbolj zanimale, ponavadi  vključimo tiste, ki so bile ta dan najbolj odmevne. Seveda 

ne izrezujemo prav vsake rubrike oz. vsebine, ker bi morali za to v uredništvu imeti osebo, ki 

se ukvarja izključno s tem. Pri iskalniku vsebin na MMC pa je zelo pomembno tudi to, da 

vpišete pravilne ključne besede. Če boste imeli še kakršnokoli dilemo, pa se lahko vedno 

obrnete na uredništvo in vam bomo pri iskanju pomagali.« 

Varuhinja je v odgovoru zapisala PRIPOROČILO:  

»Dodajam, da bi si tudi sama želela, če bi bilo čim več vsebin »izrezanih iz oddaje« in 

arhiviranih posamično, vendar pa tudi  povsem razumem, da majhna uredništva, kakršno je 

uredništvo oddaje Dobro jutro, za uresničitev takšne želje nimajo dovolj kadrov. (…) Vsekakor 

pa bom uredništvu priporočila, da oddajo Dobro jutro objavijo vsaj po delih, kot je bilo v 

prejšnjih sezonah (1. del od 7h do 8h, 2. del od 8h do 9h, 3. del od 9h do 10h). Menim, da bi v 

tem primeru bistveno lažje našli iskano vsebino, saj bi znotraj izbrane tretjine s kliki na 

časovno pasico hitreje našli, kar vas zanima.«  

 

Zadnja beseda: o kulturi v Prekmurju 

Gledalka I. B. si je po ogledu oddaje Zadnja beseda 28. 10. ustvarila mnenje, da ima Prekmurje v očeh 

večine prebivalcev, a tudi programskih ustvarjalcev TV Slovenija – popačeno podobo. 

»Gospe so debatirale o gledališču, o obisku le-tega, o dostopnosti, o amaterskih gledališčih in 

podobno. In voditeljica ga. Smej je povedala,da ona prihaja iz Prekmurja, in ve, da tam ni 

gledališča in da prebivalci nimajo dostopa do visoke umetnosti. 



22 
 

Gospa se naj najprej poduči oz. informira o stanju, ki ga želi razlagati. 

V Murski Soboti in tudi v Lendavi sta gledališki dvorani, kjer se lahko Prekmurci udeležujemo 

predstav (tudi abonmaji obstajajo) slovenskih poklicnih gledališč; v mesecu oktobru je bila na 

sporedu predstava Baal (SMG), v novembru V imenu matere (SNG Drama). In tako vsak 

mesec ena predstava za imetnike abonmajev.« 

Varuhinja je menila, da je pritožba neupravičena: 

»Menim, da za Prekmurje nikakor ne bi mogli reči, da je prezrto v programih RTV Slovenija. 

Praktično ni dneva, ko ne bi močna dopisniška ekipa iz Murske Sobote prispevala vsaj kakšne 

zgodbe za radijske in televizijske oddaje.  

Letos pa je bilo Prekmurju posvečenih še nadpovprečno veliko programskega prostora: 

Prekmurci in drugi gledalci so pohvalili predvsem oddajo Dan v Prekmurju, ki je nastala ob 

robu državnega praznika avgusta. Morda vas bo zanimalo, da bo prihodnji teden na TV 

Slovenija na sporedu še en dokumentarec – scenarij sta prispevala Ksenija Horvat in Branko 

Šömen, režiser pa je Primož Meško.  

Glede konkretne pripombe o izrečenem v oddaji zadnja beseda 28. oktobra pa menim, da je 

šlo za nesporazum. Če si boste še enkrat pogledali »sporni« odlomek, boste videli, da je 

voditeljica podala le kratko opazko, in sicer ne o splošni ponudbi na prekmurskih gledaliških 

odrih, ampak izključno o tem, da so bila gostovanja ljubljanske Drame redka ter da obisk 

takšni predstav vsekakor ni nekaj samoumevnega, kot je to morda za ljubljansko publiko.«  

 

Enostranski prikaz krznarstva? 

Gledalka M. E. Š., ki se ukvarja s krznarstvom, se je pritožila nad oddajo Zadnja beseda z dne 8. 11. 
2019, v kateri so govorili tudi o novici z britanskega dvora, da bodo v garderobi kraljice Elizabete 
odslej uporabljali umetno krzno. Gledalka je menila, da je bila krznarska dejavnost spet enostransko 
prikazana: 
 

»V prispevku, na katerega se sklicujemo, so komentatorke v studiu izrekle vrsto enostranskih, 

zelo kritičnih misli o krznu, lastnih negativnih mnenj o tem, kaj naj bi krzno sporočalo o 

človeku, ki ga nosi in drugih nepreverjenih in tudi netočnih dejstev. Profesionalna združenja 

pogovor vidimo kot izjemno škodljiv, nedomišljen pogovor. Kot klepet, ki nima mesta v 

javnem mediju, ki je v svojem poslanstvu dolžan zagotoviti objektivne, korektne in poštene 

informacije. Čudi nas zato, ker bi s povabilom v studio nekomu, ki predstavlja krznarstvo, že 

lahko dosegli primerno uravnoteženost in prikaz etičnega, ekološkega in trajnostnega vidika 

našega posla.(…) Krzno je bilo predstavljeno kot nekaj družbeno zavržnega, odnos do 

krznenih izdelkov je odražal neprimernost in sovražnost, ton in agitacija govork pa sta 

pozivala, naj se naravnega krzna ne nosi. Nedvomno se pri kritiki uravnoteženosti sporočil 

tega pogovora lahko še dodatno sklicujemo na vaša zapisana merila, v katerih je jasno 

zapisano, da svoboda enega ne sme ogroziti svobode drugega. 

Krznarstvo je poklicna dejavnost, ki deluje na prostem, hudo konkurenčnem trgu. Omenjena 

oddaja lahko pomembno vpliva na odnos do krzna, na njegovo percepcijo, na nakupne 

odločitve gledalk in gledalcev, s tem tudi na poslovanje celotne krznarske branže. Na ta način 

oddaja posega v svobodno tržno gospodarstvo in ruši razmerja, ki jih postavljajo običajni tržni 

dejavniki.« 



23 
 

Odgovor odgovornega urednika Programa plus Roka Smoleja:  

»Menimo, da je bila tematika v omejenem času, ki je bil na voljo, vsebinsko dovolj temeljito 

razdelana, da so bili gledalcem v razpravi in spremljajočem prispevku ponujeni številni vidiki 

obravnavane problematike in da je bilo izmenjanih dovolj različnih, tudi nasprotujočih si 

stališč. 

Da bi zagotovili različnost, celo skrajnost pogledov na obravnavano tematiko, smo v 

spremljajočem prispevku celo citirali stališče pritožnice  v tej zadevi, ki je za enega od medijev 

izjavila: »Nasprotovanje krznu je napad na svobodo žensk.«  

Nadalje menimo, da je bila komentatorska zasedba dovolj kompetentna za razpravo o 

predmetni temi, sploh če upoštevamo, da so pri debati sodelovali publicistka in filozofinja, 

pravnica in tudi oseba, ki je bila angažirana pri pripravi zakonodaje, ki v Sloveniji prepoveduje 

rejo in lov živali zaradi krzna. S tem smo sledili tudi Poklicnim merilom in načelom novinarske 

etike v programih RTV Slovenija, zlasti v členu, ki se nanaša na gostujoče komentatorje.  

V nasprotju s pritožnico menimo, da smo v razpravi korektno obdelali etični, trajnostni in 

ekološki vidik obravnavane tematike. Etični in pravni (zakonski) vidik je zelo korektno in 

nevtralno povzela pravnica Kresalova, pri čemer ji je ugovarjala komentatorka Jurasova, kar 

spet dokazuje, da so bila v debati soočena tudi nasprotujoča si mnenja.  Prav posebna 

pozornost je bila v razpravi  namenjena ekološkemu momentu: komentatorke so omenile 

modno industrijo kot velikega onesnaževalca, izpostavile problematiko uporabe volne in 

puha,  problematizirale uporabo sintetičnih materialov in velike potrošnje, poudarile 

pomembnost trajnostne mode. Prav nobena od komentatork ni zavzela stališča, da bi bilo 

treba star krzneni plašč zavreči, čeprav bi tudi do takšnega mnenja imele vso pravico. 

Pritožnica tudi netočno navaja, da so komentatorke napačno povzele odločitev britanske 

kraljice v zvezi z nošenjem pravega krzna. Komentatorka Katarina Kresal je jasno povedala, da 

se je kraljica pravemu krznu odpovedala v prihodnje, da pa ne bo zavrgla starih krznenih 

oblačil.  

Kot so izpostavile komentatorke, gre pri debati o nošenju krzna najprej za premislek o 

»osnovnem spoštovanju vsega živega«, kar pa po našem mnenju močno presega tržne 

interese prodajalcev in proizvajalcev krznenih izdelkov. Tudi zato menimo, da predstavnik 

krznarske branže takšne debate v nobenem primeru ne bi tehtno vsebinsko uravnotežil. V 

nasprotno nas ne bodo prepričali niti reklamni letaki o zasebni dejavnosti pritožnice, ki jih 

prilaga k pritožbi. Pritožnica si po našem mnenju  uravnoteženje vsebin napačno razlaga. 

Uravnoteženje vsebin ne pomeni, da v studiu sedi nekdo, ki je »za« in nekdo, ki je »proti«.«  

Iz pojasnila varuhinje: 

»Pojasnila bi le, da je iz poklicnih meril, ki opredeljujejo uravnoteženost poročanja oz. 

sestavljanja studijskih pogovornih zasedb, jasno, da ne gre za matematično razporejanje 

stališč za ali proti, ampak kot takšen prikaz dejstev, pogledov in razmišljanj, ki občinstvu 

omogoča, da materijo dobro spozna in si o njej ustvari lastno mnenje.  

Uravnoteženosti ni mogoče ugotavljati s štoparico v roki, torej tako, da se štejejo sekunde, ki 

so ji imeli na voljo različni sogovorniki z različnimi stališči.  

Dodajam, da lahko razumem razočaranje gledalca, če meni, da nek medij v daljšem časovnem 

obdobju v poročanju o neki tematiki privilegira eno stran. Pojasnjujem pa, da kot varuhinja 

nimam ne orodij ne zmogljivosti, da bi kompetentno opravila analizo večletnega poročanja o 



24 
 

konkretni tematiki ter na podlagi te analize ugotavljala, ali gre dejansko za asimetrijo. Lahko 

pa pod drobnogled vzamem neko konkretno vsebino. To sem tudi storila. 

Prepričana sem tudi, da občasne vključitve javnega medija v široko družbeno razpravo o neki 

tematiki, npr. gospodarski panogi, ni mogoče razlagati kot sodelovanja medija v 

neobjektivnem prikazu te tematike.« 

 

Tudi nekaj pohval 

Varuhinja je od uredništva v vednost prejela več pohval, in sicer za oddajo Zvezdana, z dne 9. 11. ter 

pohvali ekipi in sodelavcem oddaje Dobro jutro. Na varuhinjin naslov je prispela čestitka N. K. 

ustvarjalcem oddaje Zadnja beseda: 

»Super je, tako glede izbora tem, kot tudi komentatork, komentatorjev. Pohvaliti je potrebno 

tudi voditeljico, ki zelo strokovno vodi pogovor.  Hvala odgovornemu uredniku. bŽelim, da bi 

bila oddaja še dolgo na sporedu, saj kljub starosti (sem upokojena 10 let) zvem veliko novega, 

prav tako pa na osnovi razprave večkrat spremenim mnenje o marsikateri stvari.« 

 

VI. TV MARIBOR 

Poročanje o afriški prašičji kugi 

Gledalec M. V. se je odzval na oddajo Ljudje in zemlja z dne 24. 11. Pohvalil je, ker so se ustvarjalci 

lotili prodiranja nevarne bolezni afriška prašičja kuga (APK), kritičen pa je bil, ker so se osredotočili na 

družinske kmetije in tako po njegovem mnenju izkrivljeno prikazali stanje prašičereje v Sloveniji.  

»Oddaji, ki naj bi bila zelo gledana, pa je vseeno treba očitati, da praktično že ves čas od leta 

1991 nekritično vidi samo in predvsem problematiko družinskih kmetij, čeprav te še zdaleč 

niso edine pri prireji slovenske hrane. Pravzaprav je večina, glede na število in površino s 

katero razpolagajo, predvsem ljubiteljsko in samooskrbno usmerjena, le malo je zares tržnih 

izjem, ki bi bile res pomembne za oskrbo slovenskega prebivalstva s hrano. Zato toliko bolj 

bode v oči izjava mag. Branka Belca, ki v današnji oddaji zatrjuje, da osemenjevalni center v 

Bakovcih »oskrbuje več kot polovico slovenske prašičereje«.  To drži le pod pogojem, da Belec 

s tem misli le male rejce prašičev. (…)  

Problem  RTVSLO, kot nacionalne TV (za katero smo prisiljeni plačevati članarino vsi…), 

oziroma uredništva te oddaje, je v tem, da so njihove trditve prevečkrat netočne in 

nekritične, objavljenih podatkov (izjav) ne preverjajo, izbor prispevkov je preveč enostranski, 

stanovsko, celo politično, ozek (kot da bi bila interno glasilo KGZS), sem in tja celo 

populističen, zato predstavlja nevarnost nepopolnega obveščanja in zavajanja gledalcev. 

Menim, da si zaslužijo opomin v smislu, da je sem in tja potrebno pogledati tudi čez planke.« 

Gledalec je prejel pojasnilo urednice oddaje in avtorice prispevka Irme Ferlinc Guzelj, da je bila v 

ospredju APK in ne pomen slovenskih družinskih kmetij ali farm glede prireje prašičjega mesa:  

Prispevek smo pripravili z namenom, da bi gledalce ponovno opozorili na to zelo nevarno 

virusno bolezen prašičev in divjih prašičev, ki povzroča ogromno gospodarsko škodo in je že 

prisotna v sosednji Madžarski.  



25 
 

Če ne bomo preprečili vnosa bolezni v Slovenijo namreč ne bo več nobenih razprav o številu 

prašičev, ki so vzrejeni na družinskih kmetijah ali farmah, saj slovenskih prašičev ne bodo več 

vzrejali ne eni, ne drugi.  

V prispevku smo opozorili na najpomembnejše ukrepe s katerimi lahko preprečimo vnos 

bolezni v Slovenijo. Našteli smo najpomembnejše klinične znake bolezni, ukrepe za 

preprečevanje bolezni ter opozorili na ravnanje v primeru, če bi se klinični znaki pojavili pri 

prašičih v rejah ali v primeru smrtnosti divjih prašičev. 

Mag. Branko Belec, dr.vet.med., vodja Osemenjevalnega središča za plemenske merjasce v 

Bakovcih je v svoji izjavi opozoril na to, da v primeru izbruha bolezni ne bodo izgubili samo 

plemenskih merjascev, ki jih imajo v OS, ampak bodo tudi rejci izgubili proizvodnjo domačega 

semena, ki ga iz Bakovcev distribuirajo skoraj po vsej Sloveniji – tako za družinske kmetije, kot 

tudi za Farmo Ljutomer. Namen njegove izjave je bil predvsem opozoriti na razsežnosti 

katastrofe v primeru izbruha bolezni. Ali gre za distribucijo semena za polovico prašičereje, 

več kot polovico ali manj, bodo razčistili veterinarji in kmetijski strokovnjaki sami.« 

 

Varuhinja je pojasnila, da ne morem obravnavati pavšalnih mnenj ali zatrjevanj o nekem programu in 

oddaji v daljšem časovnem obdobju, lahko pa obravnavam konkreten odziv na konkretno vsebino, 

objavljeno v zadnjih 30 dneh. Glede konkretne programske vsebine je menila, da je pritožba 

neupravičena:  

»Pri presoji sem upoštevala fokus, kontekst in žanr obravnave. Menim, da je novinarka – 

urednica ustrezno odgovorila na očitek o netočnosti oz. zavajanju. V fokusu tega prispevka 

namreč ni bila analiza in prikaz celotne slovenske prašičereje ali prireje slovenske hrane 

nasploh, kakor tudi ne razmerja med vzrejo na družinskih kmetijah in farmah, ampak bolezen, 

ki se teritorialno nevarno približuje Sloveniji. Znotraj tega konteksta je bila izjava veterinarja 

umeščena kot ilustracija potencialne nevarnosti. V žanru poročila, ki poenostavljeno 

predstavi obravnavano tematiko, in katerega namen je podati ključne dejstva za razumevanje 

te tematike, ni običaj, da bi sleherno izjavo sogovornikov, še zlasti strokovnjakov, dodatno 

preverjali ali podvrgli kritični presoji. Kot novinarjevo dolžno skrbno ravnanje šteje, da je 

poiskal kvalificiranega in strokovno podkovanega govorca, ki lahko pojasni srž problema. 

Iskanje dodatnih virov, preverjanje izjave ali njeno soočenje z drugačno izjavo (trditvijo, 

podatkom ali dejstvom) je nujno, če je v fokusu obravnave kontroverzna tema, z veliko 

možnimi različnimi razlagami in pogledi, o kateri se krešejo mnenja javnosti in/ali stroke. 

Menim, da glede bolezni AFK, njene pojavnosti, razširjenosti, nevarnosti in možne preventive, 

kakor tudi glede stanja prašičereje na Slovenskem, ne bi mogli govoriti o takšnem razponu 

različnih mnenj.  

 

Psihoterapevt o kaznovanju otrok  

Varuhinja je prejela pritožbi na oddajo Dobro jutro 14. 11., ki je potekala v mariborskem studiu. V 

rubriki Svetujemo je psihoterapevt govoril o primernih oz. neprimernih metodah kaznovanja otrok. 

Gledalki je zmotilo lahkotno kramljanje, v katerem se je omenjalo tudi fizično kaznovanje otrok, ki ga 

slovenska zakonodaja izrecno prepoveduje, in je sporno tudi z drugih vidikov zdravja in razvoja otrok: 

»Zelo sem razočarana nad celotnim prispevkom, tako nad voditeljema kot nad gostom. V 

bistvu gost poziva k kršenju zakonodaje,  ki govori: Nasilje v družini je prepovedano. Nasilje je 

... telesno kaznovanje otrok.  



26 
 

Ker ste javna televizija, nosite veliko odgovornost do vseh, predvsem do otrok. Veliko 

prispevkov je dobrih, vendar je ta, tako s tonom voditeljev kot s strokovnjakom, žal zelo 

neetičen, celo nevaren. V Sloveniji imamo primer, kjer je 2 letna punčka umrla zaradi nasilja 

staršev nad njo!! Žal vaš gost, kot kaže, ni v koraku s svojo znanostjo, saj vse novejše 

raziskave govorijo o škodljivosti kaznovanja, predvsem pa o škodljivosti telesnega kaznovanja, 

kamor spada tudi "ena po riti".  

Izredno me žalosti, da pri izbiri gostov niste bolj previdni, prav tako pa me žalosti, da voditelja 

na javni televiziji ne poznata slovenskih zakonov. (P. B.) 

 »Oddajo Dobro jutro dokaj redno spremljam in so mi v večini vaši gostje všeč. Ravno zato 

sem bila toliko bolj presenečena nad prispevkom z gospodom terapevtom Milenkom 

Kovačevićem, ki je v oddaji izrekel kar nekaj, otrokom škodljivih, besed. Pri svojih nasvetih je 

izhajal iz tradicionalne avtoriratne vzgoje, ki temelji na kazni in umetno povzročenem strahu 

in nagradi. Tako je v celoti spregledal nevroznanost, ki je potrdila, da je takšno ravnanje z 

otroki škodljivo. Da se tako vzgajajo pridni in ubogljivi otroci in ne osebno odgovorni. Povdaril 

je tudi, da ena po riti ni škodljiva, da je celo nujna, ko stopnjujemo kritiko in ne dosežemo 

cilja, ki ga kot starši imamo. Povedal je, da to ni nasilje. Pa je prav vsak fizičen udarec nasilje 

in je tudi zakonsko prepovedan. Otroci potrebujejo meje. Te morajo biti spoštljive. Otroci s 

svojim vedenjem zrcalijo svoje počutje. Zato je naloga nas odraslih, da vedenje ustavimo in 

poiščemo vzrok zaradi katerega se otrok odklonsko obnaša.  

Vaša oddaja je zelo gledana, zato se mi zdi nujno, da se pove, da je vsak udarec nasilje. Da 

odrasli udarimo otroka zato, ker več nimamo ideje kako otroka pripraviti k sodelovanju in ne 

zato, da bi se otrok iz tega kaj naučil. (…) Ključno je, da otroku postavimo mejo, vedenje 

ustavimo in se pogovorimo. Gre za sočutno vzgojo. Sočutna vzgoja ni permisivna, ker ima 

jasne meje, upošteva nevroznanost, se pravi delovanje, mreženje in zorenje možganov in 

učenja otrok kako naj se konstruktivno spopadajo z neprijetnimi občutki. (D. D.) 

 

Varuhinja je v odgovoru zapisala MNENJE in PRIPROČILO:  

 »Menim, da je vaša pritožba upravičena. Menim, da mora javni medij pri obravnavi tematik, 

povezanih z otroki, odnosom do njih in njihovimi pravicami, in torej tudi pri razpravi o vzgoji 

otrok, ravnati izjemno pazljivo in odgovorno. Menim, da se pri tovrstnih vsebinah ne moremo 

sklicevati na velik razpon različnih (osebnih) stališč o tematiki, ampak morajo biti ta stališča 

strokovno podkovana. Menim, da je k razpravi o vzgoji otrok treba vabiti kompetentne 

sogovornike, ki lahko vzgojne nasvete utemeljijo z vidika stroke in znanosti, na podlagi 

izobrazbe s področja vzgoje v najširšem smislu (razvojni in drugi psihologi, pedagogi, 

psihiatri, socialni delavci, zdravniki itd.). Glede na to, da je v Sloveniji področje 

psihoterapije neurejeno in pravzaprav sivo polje, v katerem je težko ugotavljati strokovno 

podkovanost oseb, ki se imenujejo »psihoterapevti«, bi morala v medijski obravnavi 

vzgojnih vsebin veljati še dodatna previdnost pri izbiri gostov, ki svetujejo občinstvu. Če pa 

se tematika dotika kazni, pa tem bolj velja previdnost, saj je kaznovanje otrok regulirano v 

zakonodaji, v kateri je vsaka oblika telesnega kaznovanja otrok izrecno prepovedana in 

opredeljena kot nasilje (Zakon o preprečevanju nasilja v družini).  

Uredništvom, ki v program vključujejo svetovalne vsebine, bom priporočila notranjo razpravo 

o izbiranju in definiranju tem in gostov, ki naj izhajata iz podrobne in široke seznanitve z 

obravnavanimi tematiki, zlasti, če se dotikajo otrok.« 



27 
 

Pohvali v vednost 

Varuhinji so iz regionalnega televizijskega programa v vednost poslali dve pohvali, in sicer za oddajo 

Dober večer, 11. 10. in za vsebine v oddaji Dobro jutro. 

 

VII. SPLOŠNO 

Toliko dobrega, da je težko vse pogledati! 

Gledalka D. J. je pohvalila program prvega in drugega televizijskega programa v letu 2019. 

»Resnično imate veliko dobrih oddaj, tako da je včasih kar problem vse pogledati. Imate 

odlične filme, nadaljevanke in tudi razne izobraževalne in kulturne oddaje. Upam, da bo tako 

dober program tudi v naslednjem letu.« 

 

RADIO SLOVENIJA 
 

VIII. RADIO PRVI 

O nagrajenem projektu brez omembe avtorja  

Varuhinja je prejela pritožbo arhitekta N. K. glede prispevka v oddaji Danes do trinajstih, 4. novembra 

o evropski nagradi za celjski paviljon, pri čemer avtor arhitekture ni bil omenjen.  

»Prosim, če se v eventualnih prihodnjih poročanjih to upošteva, omeni vse slavljence in res 

upam, da se je mene zamolčalo po nerodnosti in zaradi nepoznavanja samega projekta in 

slavnostnega dogodka.« 

Iz odgovora Danijela Posleka, ki ga je varuhinja prejela v vednost: 

»… če boste pozorno prisluhnili, je novinar navajal mnenje celjskega župana, ki je omenil 

odlično sodelovanje občine, Zavoda za varstvo kulturne dediščine in Pokrajinskega muzeja 

Celje. Ali novinar ob tem dobesedno navede še arhitekta pa je stvar njegove avtorske 

vsebinske presoje, s katero se lahko strinjamo ali pa tudi ne. Prav gotovo pa se v njo ne 

vmešavamo.«  

Varuhinja je bila seznanjena tudi z nadaljnjo korespondenco med pritožnikom in odgovornim 

urednikom ter pritrdila pritožniku glede pomanjkljivega navajanja. 

»Menim, da je pri presoji o celovitosti in natančnosti neke programske vsebine vselej treba 

upoštevati fokus, kontekst in žanr obravnave. V konkretnem primeru je bilo dopisnikovo 

poročilo posvečeno eni sami temi, to je nagradi za projekt, katerega avtor in projektni vodja 

ste bili.  

Novinar je v fokus obravnave postavil podelitev nagrade, ki jo je kot investitorica vzornega 

projekta za ohranjanje dediščine prevzela občina, zato je razumljivo, da je v prvi vrsti besedo 

dal predstavnikom občine in muzejske stroke.  



28 
 

Menim pa, da bi bilo pravilno omeniti tudi avtorja, ne le zaradi moralnih pravic, ampak 

predvsem zato, ker je njegova omemba nepogrešljiva sestavina celovite informacije o 

nagrajenem paviljonu: kdo je projekt predlagal in utemeljil (muzealci, konservatorji), 

oblikoval idejo, izdelal načrt in projektiral (arhitekt, projektant) ter družbeno spodbujal, 

podpiral in tudi financiral (občina). Razumljivo je, da novinar vselej naredi izbor, v skladu z 

zornim kotom obravnave, kar je – poleg poenostavitev - ključen del novinarskega dela. 

Vendar pa mora skrbno tehtati, kako selekcionirati informacije, da ni oškodovana celovitost.« 

Pritožnik je v odgovoru na odgovor sporočil, da je bil v stiku z novinarjem in da razume, kako je prišlo 

do spregleda.  

 

Zvočna knjiga Jezero: čas predvajanja 

Poslušalka D. P. se je po telefonu pritožila, da čas predvajanja poglavij zvočne knjige kriminalnega 

romana Jezero ni primeren, saj so v zgodnjih večernih oz. poznopopoldanskih urah pred radijskimi 

sprejemniki tudi otroci. 

Danijel Poslek, odgovorni urednik Prvega: 

»… zvočna knjiga Jezero je vrhunski kriminalni roman, v njeno izdelavo je bilo vloženih več kot 

100 ur dela in prav je, da takšen projekt izpostavimo tudi v programih nacionalnega radia. Na 

Prvem smo jo v termin 18.15 uvrstili z namenom, da jo sliši čim več ljudi, nikakor pa to ne 

vpliva na druge vsebine. Pravljica, ki jo omenjate, je v programu več kot eno uro po koncu 

predvajanja zvočne knjige, vmes je med drugim še informativna oddaja Radijski dnevnik.« 

 

O uničenih križih pa nič, II 

Tudi odgovorni urednik Danijel Poslek je odgovoril na sporočilo J. B., da je RTV zamolčala novico o 

uničenju križev pri Komendi (glej str. 12): 

 »… o uničenju križev v Komendi nismo bili obveščeni. Tudi zato o tem v informativnih oddajah 

nismo govorili. Verniki za ustvarjalce radijskih vsebin nikakor niso drugorazredni državljani, ob 

tem naj spomnim, da smo v preteklosti dosledno poročali o primerih, ko so se na cerkvah in 

drugod pojavljali napisi z žaljivo vsebino ali pa je šlo za fizično uničenje določene lastnine. 

Vsakršno takšno obliko izražanja nestrpnosti namreč ostro obsojamo in o njej poročamo takoj, ko 

informacijo imamo.«  

 

Pohvala Studiu ob 17.00 

Poslušalka M. H. je pohvalilo oddajo Studio ob 17.00, z dne 18. 11. o gradnji kanalizacije čez 

vodovarstveno območje. 

»Vaša novinarka ga. Alenka Terlep je odlično (uravnoteženo, strokovno, informirano in z 

zdravo pametjo) vodila Studio ob 17h in to s tako občutljivo temo, kot je kanal C0 (čez 

vodovarstveno območje). Vse pohvale voditeljici!« 

Varuhinja je pohvalo posredovala uredništvu. 

 



29 
 

Deset vprašanj o Prvem  

Poslušalec J. T. je poslal obsežno pismo o glasbeni podobi Prvega, ko ga je varuhinja pozvala, naj bo 

bolj konkreten, če želi prejeti konkretne odgovore, pa je poslal 10 vprašanj o izboru glasbe in o vplivu 

poslušalcev na ta izbor. Odgovore sta pripravila odgovorni urednik Prvega Danijel Poslek (1 – 4) in 

varuhinja (5 – 10). 

Vprašanja J. T. in odgovori odgovornega urednika Prvega programa Radia Slovenija Danijela 

Posleka:   

1. Kaj so merila za dogodek, da se objavi v jutranju oddaji v rubriki "na današnji dan"? Ali tistemu, ki 

to oddajop pripravlja res več pomeni baskitarist skupine Fleewood Mac, glavno mesto Japosnke, 

Norbert Wiener itd kot Slavko Avsenik.  

Najprej je potrebno pojasnilo, da ob jutrih ne pripravljamo rubrike »Na današnji dan« ampak 

»Jutranji koledar«. Pri pripravi rubrike »Jutranji koledar« izpostavljamo zgodovinske dogodke, 

obletnice, prelomnice. Odločitev uredništva je, da izpostavljamo pretežno tuje dogodke, kar pa 

ne pomeni, da domačih ni. Upoštevati je potrebno, da vsak dan ob 12.05 pripravljamo tudi 

rubriko »Na današnji dan«, ki pa je posvečena v veliki meri domačim dogodkom      

2. Kdo in zakaj je odločil, da jutranji program vodita dve osebi? 

Jutranji program Prvega programa je eden izmed paradnih stebrov našega delovanja, zato mu 

posvečamo vedno več pozornosti. Prvi program je tudi edini, kjer je voditelj prisoten že od 5h 

dalje. Ker želimo ta potencial jutranjega programa še bolje izkoristiti, smo se v preteklosti odločili 

za nekaj sprememb, tudi to, da bolj aktivno v jutranji program vključujemo napovedovalca. Tudi v 

preteklosti sta bila na programu tako voditelj kot napovedovalec, le da je slednji prišel manj do 

izraza, zdaj pa ga bolj aktivno vključujemo v podobo jutranjih vsebin. 

3. Zakaj ni niti ene oddaje v dopoldanske času o slovenski narodno zabavni glasbi? O vseh drugih 

glasbenih mogočih in nemogočih zvrsteh pa te so. 

V dopoldanskem času nimamo oddaj o konkretnih glasbenih zvrsteh, dejstvo je, da v različnih 

oddajah pridejo na vrsto različne zvrsti, tudi narodno zabavna glasba. To sicer redno uvrščamo 

tudi v dnevne programske pasove. 

4. Kdo in s kakšnimi merili se na prvem radijskem programu izbira glasba? 

Glasbo na našem programu izbirajo kolegi glasbeni uredniki, ki so vsi visoko izobraženi muzikologi 

in glasbeni pedagogi. Nekateri so starejši, drugi mlajši in njihov izbor je seveda plod lastnih 

glasbenih izkušenj, poznavanja in predvsem prav tako doživljanja sveta okoli sebe. Na našem 

programu se predvaja okoli 70 % slovenske glasbe – po zakonu smo dolžni, da je večina te glasbe 

mlajša od dveh let. 

 

 

Vprašanja J. T. in odgovori varuhinje pravic gledalcev in poslušalcev: 

5. Kaj za vas kot varuhinjo poslušalcev in gledalcev pomeni mnenje enega človeka? Koliko ljudi mora 

izraziti mnenje, da ga upoštevate? 

Menim, da vsako mnenje šteje, prav je, če programski ustvarjalci dobro poznajo pričakovanja 

občinstva in jih v največji možni meri upoštevajo.  



30 
 

Kot varuhinja vsako mnenje posredujem na pravi naslov, vendar jih ne seštevam, saj so za 

merjenje razpoloženja občinstva pristojne in kvalificirane posebne analitične službe. Varuh 

primarno obravnava pritožbe o kršitvah standardov in etike.  

6. Koliko poslušalcev bi se moralo javiti, da bi v jutranjem programu; na prvem radijskem programu 

predvajali več slovenske klasične narodno zabavne glasbe? 

Programske zasnove in sheme se ne oblikujejo na podlagi televotinga, ampak jih pripravijo 

uredništva, na podlagi svojih pristojnosti in kompetenc ter izhajajoč iz nalog, zapisanih v Zakonu o 

RTV Slovenija. Te zasnove in sheme se vsako leto zapišejo v Programsko-poslovni načrt RTV 

Slovenija, o katerem razpravljajo in ga – kot predstavniki javnosti – potrdijo člani Programskega 

sveta RTV Slovenija (npr: PPN 2019). 

7. Ali imate podatke kdo so vaši poslušalci glede na poklic, regijo ali starost? 

Podatke o občinstvu, gledalskih in poslušalskih navadah, zbira in analizira Služba za programski 

kontroling RTV Slovenija.  

8. Zakaj nimate odprte telefonske linije vsaj eno uro vsak teden, da bi poslušalci lahko podajali svoje 

mnenje? 

Varuhinjina telefonska številka je 01 475 47 00. Na tej številki je tudi odzivnik, na katerem je 

mogoče povedati mnenje. Vsako mnenje posredujem na pravi naslov. Mnenje o delovanju RTV 

Slovenija je mogoče posredovati tudi Službi za komuniciranje (01 475 25 32) ali odgovornim 

urednikom (kontakti so na povezavi v uvodu tega pisma).  

O zasnovi programov in o interaktivnosti programov se odgovorni uredniki programov odločajo 

na način, kot je opisan v točki 6.  

9. V koliko primerov ste upoštevali želje poslušalcev in v kakšnih primerih? 

Na željo poslušalcev/gledalcev/bralcev RTV vsebin lahko posredujem sporočilo na pravi naslov, 

lahko tudi pridobim informacijo ali odgovor v posameznih primerih. Pričakovanja občinstva, kot 

jih zaznam iz odzivov, posredujem pristojnim in jim predlagam, da jih v največji možni meri 

upoštevajo. Pri pritožbah na programske vsebine in storitve ne izhajam iz želja občinstva, ampak 

preverjam skladnost s standardi, kodeksi itd.  

10. Kaj je vaše mnenje: Zakaj vaši poslušalci, ko izbirajo glasbo izberejo popolnoma drugo zvrst kot 

vaši uredniki? 

Radijskih programov RTV Slovenija je veliko (Prvi, Val 202, Ars, RSi, Radio Koper, Radio Maribor, 

MMR, Radio Capodistria), nobenega ne spremljam tako podrobno, da bi vedela, kakšno glasbo 

izbirajo poslušalci. Glasbeni uredniki svoje delo opravljajo na podlagi svojih strokovnih znanj, 

kvalifikacij in kompetenc (odgovor pod točko 4), zasnov in glasbene podobe posameznih 

programov, pasov in oddaj ter v skladu z zakonom (kvote), medtem ko poslušalci verjetno izbirajo 

po svojem okusu.  

  

https://www.rtvslo.si/files/letno_porocilo/2019-01-23-ppn_2019_lektorirano.pdf


31 
 

IX. Splošno 

Ljubljanocentrično o vremenu 

Poslušalec D. Š. je opozoril, da v ljubljanskih studiih javnega radia zlasti pri vremenskih napovedih 

večkrat pozabijo, da ne naslavljajo le poslušalcev v Ljubljani. 

»Novinarji velikokrat pavšalno navedejo (povzemajo), npr. "da bo danes pri nas deževalo". 

Večina se ta napoved nanaša zgolj na osrednjo Slovenijo, ne pa npr. na SV del Slovenije oz. 

Prekmurje, kjer je lahko aktualno vreme za tisti dan velikokrat povsem drugačno, npr. 

sončno. Enako tudi pri napovedih za prihodnje dni. Je pa res, da so tudi nedosledni pri 

podajanju informacij vremenski poročevalci iz ARSO-ja. 

Nacionalni radiji delujejo v javnem interesu za celotno območje RS, zato je potrebno podajati 

natančne in popolne informacije tudi za tiste ljudi, ki ne živijo v osrednjeslovenskem pasu.« 

Varuhinja je med drugim zapisala: 

»Tudi sama opazim, da voditelji programov včasih kar pozabijo, da je Slovenija na vse načine 

raznolika država, tudi po meteoroloških značilnostih. Razumljivo je, da ni mogoče v 

vsakokratni vremenski rubriki opisati sleherne podrobnosti ali odtenka vremenske napovedi. 

Tudi zato se meteorologi Agencije republike Slovenije za okolje (ARSO) nujno zatekajo k 

poenostavitvam in selekciji. Verjamem pa, da v večini oddaj in programskih pasov sledijo 

javnemu interesu.«  

 

MMC 

I. VSEBINA 

Komentiranje črne kronike 

Bralko K. T. je zanimalo, ali bi bilo mogoče ukiniti možnost komentiranja novic iz črne kronike, ter kaj 

o tem meni varuhinja.  

Urednica Uredništva novih medijev Kaja Jakopič: 
 

»Pod nekaterimi novicami na ČK omogočamo komentiranje kadar gre za novice, ki se ne 
navezujejo na smrtne žrtve, otroke ali, kadar ne gre za t.i. občutljive  teme (goljufije, ropi, kaz. 
dejanja javnih oseb,…). V primeru, ko gre za poročanje s sodnih procesov, ki se navezujejo na 
kazniva dejanja s posledicami smrti, pa članke dajemo  na predmoderacijo. Ostale novice v tej 
sekciji pa nimajo omogočenega komentiranja in so zaklenjene.«  

 
Varuhinja je zapisala: 
 

»Glede črne kronike in možnosti komentiranja se nagibam k vašemu stališču, in sicer, da bi se 
tovrstni članki povsem zaklenili za razpravo. Menim, da je vloga komentarjev ne le v 
interakciji z občinstvom, ampak predvsem v odpiranju platforme za javno razpravo o različnih 
družbenih temah, ki so v javnem interesu. Pri črni kroniki takšne razprave ne opazim. Res pa 
je, da je ne morem konsistentno spremljati in analizirati. Menim, da je pomembno vztrajati 
pri gostem situ, ko se uredništvo odloča, kdaj te teme odpre za komentiranje.« 



32 
 

 

O Plečnikovem stadionu tudi z vidika stanovalcev!  

Civilna pobuda prebivalcev Fondovih blokov v Ljubljani (zanjo K. S.) meni, da RTV Slovenija o projektu 
Bežigrajski športni park (BŠP) v daljšem časovnem obdobju necelovito predstavlja tematiko, zlasti 
glede njihovih prizadevanj v postopku pridobivanja dovoljenj. Zmotila jih je novica na MMC z 
naslovom Enajstletna saga z obnovo bežigrajskega stadiona se nadaljuje (24. 9. 2019), v kateri se za 
stanovalce Fondovih blokov uporablja beseda »vrtičkarji«. Objavljena je tudi županova izjava, ki po 
zatrjevanju pritožnikov ni točna. Varuhinjo so seznanili, da je odgovorna urednica Informativnega 
program zavrnila zahtevek za objavo popravka. Varuhinja je pojasnila, da glede popravkov po Zakonu 
o medijih nima pristojnosti, lahko pa obravnava odziv na programsko vsebino v skladu s svojimi 
pristojnostmi. Pritožnica je podala pritožbo:  

»Vsebina članka je predvsem poročilo o glasovanju o dogajanju v mestnem svetu MOL ob 
podaljšanju družbene pogodbe podjetja Bežigrajski športni park ter povzetek 
obravnav  sodelujočih, med drugim tudi besede župana o lastništvu vrtov v Fondovih blokih. 
V članku je kot podnaslov avtor zapisal: "Projekt uspešno blokirajo "vrtičkarji", ob zaključku 
članka pod fotografijo pa je ponovno uporabil izraz "vrtičkarji" in sicer je napisal, da 
"Pečečnikov projekt obnove blokirajo "vrtičkarji" iz Fondovih blokov".  
 
Obe trditvi sta žaljivi, hkrati pa tudi napačni in zavajajoči. Rada bi poudarila, da žaljenje oz. 
zasmehovanje skupine ljudi, ki se z legitimnimi sredstvi zavzemajo za varovanje svojih pravic, 
ki jim pripadajo v skladu s predpisi, po mojem prepričanju resnično ne sodi na nobeno 
televizijo, še posebej pa ne na javno. Poleg tega sta obe navedbi tudi nepravilni. Kot verjetno 
dobro veste, samo dejstvo, da je nekdo vrtičkar (Definicija SSKJ: vrtičkar: kdor se ljubiteljsko 
ukvarja z gojenjem vrtnine, okrasnih rastlin) ni nikakor povezano z lastništvom vrtov, o čemer 
govori članek.  Prav tako to dejstvo tudi nikogar ne kvalificira za sodelovanje v upravnih ali 
pravnih  postopkih, v katerih lahko udeleženci nasprotujejo projektom. V takšnih postopkih 
lahko sodelujejo samo posamezniki, ki izkažejo svoj pravni interes (npr. etažni lastniki, 
stanovalci, ki prebivajo v vplivnem območju ipd.) ne glede na to, ali so »vrtičkarji« ali ne. In v 
tej luči  njihovo poimenovanje z "vrtičkarji" kaže na nedvoumen namen avtorja, da 
diskreditira nasprotnike Pečečnikovega projekta oz. njihova prizadevanja. 
Sprašujem se tudi, zakaj se je avtor oz. uredništvo odločilo za zasmehovanje in žaljenje 
prebivalcev Fondovih blokov ter zavajanje javnosti? To v tem primeru ni niti informativno ne 
objektivno informiranje. Koristi prinaša izključno samo investitorju. Kako s takšnim 
poročanjem TV SLO uresničuje svoje javno deklarirane cilje in poslanstvo?  Iz prakse RTV SLO 
ob naši tematiki lahko sklepamo, da je glavni cilj RTV SLO zasmehovanje nasprotnikov spornih 
projektov, ki jih vsiljujejo investitorji in politiki, ne pa iskanje resnice in informiranje gledalcev 
oz. bralcev.   
 
V članku je problematična tudi navedba izjave g. Jankovića v zvezi z odškodninskim 
tveganjem v primeru nepodaljšanja družbene pogodbe. Ta izjava je po našem trdnem 
prepričanju povsem neresnična, saj je resnica ravno nasprotna. Tveganje za odškodnine 
predstavlja ravno podaljšanje družbene pogodbe. Pri tem gre za pomembno javno 
informacijo o visokih odškodninskih tveganjih javnih sredstev, ki jim je MOL lahko 
izpostavljena s podaljšanjem družbene pogodbe. O tem smo še pred glasovanjem obveščali 
tako mestne svetnike kot tudi novinarje in medije, med njimi tudi RTV SLO. Tako je bila RTV 
SLO ta informacija znana in na voljo. Najmanj, kar bi pričakovali je,da bi ob citatu županove 
izjave javnosti posredovali vsaj našo informacijo o tem, da obstaja nasprotno mnenje in da 
župan ne govori resnice, če se že nobeden od novinarjev ni mogel poglobiti v problematiko, ki 
je vredna kar nekaj milijonov evrov javnega denarja. Namesto tega je RTV SLO objavila samo 
eno (županovo) različico problema ter tako aktivno sodelovala pri dezinormiranju javnosti.« 



33 
 

 
Odgovor varuhinje vsebuje MNENJE IN PRIPOROČILO: 
 

»Menim, da je vaša pritožba upravičena v delu, ki se nanaša na pejorativno oznako in 
pripisovanje odgovornosti za zastoj projekta.  
 
»Na MMC so 24. 10. objavili novico, katere vir je Slovenska tiskovna agencija (STA), kar je tudi 
ustrezno označeno.  Agencijska novica z izvirnim naslovom Ljubljanski svetniki še za tri leta 
podaljšali družbeniško pogodbo podjetju BŠP (STA, 23.  9. 2019, 18:45) je na portalu MMC 
prenesena v celoti in skoraj dobesedno, z izjemo opreme spletnega članka. Županova izjava, 
ki vas je zmotila, je sestavni del agencijske novice, zato menim, da je neupravičeno 
pričakovati, da bi novinarji RTV dodatno preverjali točnost takšne navedbe.  
 
Avtorski vložek novinarja K. G., s katerim je dopolnjena agencijska novica, so naslov, 
mednaslov ter podpis pod fotografijama. Poudarjam, da je opremo spletnih člankov treba 
razumeti kot del vsebinske celote, pri čemer so naslovi in mednaslovi mišljeni kot izstopajoči 
poudarki, katerih namen je pritegniti bralca in ga usmeriti k prepoznavanju pomembnejših 
delov vsebine. 
Menim, da je uporaba besede »vrtičkarji« neprimerna in je ni mogoče razumeti kot nevtralno 
oznako za lastnike oz. uporabnike vrtičkov, saj tega pomena beseda sploh nima. Prav tako 
beseda ni bila uporabljena v nevtralnem pomenu, za ljubiteljske vrtnarje in obdelovalce 
vrtičkov, kar je razvidno že iz navednic, ki poudarjajo, da ne gre za običajno rabo besede. 
Označene z navednicami pa je tudi ni mogoče razumeti kot nevtralno sopomenko za 
stanovalce Fondovih blokov. Menim, da so jo bralci članka lahko razumeli kot posmehljivo 
oznako za eno od strani v postopku, na kar kaže tudi posnemanje in uporaba iste besede v 
objavljenih komentarjih pod člankom.  
Menim tudi, da mednaslov »Projekt uspešno blokirajo 'vrtičkarji'« netočno poenostavlja 
tematiko in bralcu neupravičeno sugerira, da izključno odgovornost za zastoj nosi le ena in 
izrecno imenovana stran. Iz vsebine pod takšnim mednaslovom je sicer nedvoumno jasno, da 
je za blokado zadeve bistveno več razlogov: vprašanje lastništva vrtičkov je po županovem 
mnenje le »ena izmed težav, ki pestijo projekt«, iz objavljenih izjav svetnikov pa je razvidno, 
da so argumenti proti BŠP raznovrstni.  
Menim, da zaradi neprimerne besede in mednaslova še ne moremo govoriti o grobi napaki ali 
takšni kršitvi, zaradi katere bi bilo občinstvo prikrajšano za celovito informacijo ali zavedeno v 
razumevanju vsebine. Kljub temu menim, da gre za primer, ki kaže na nujno natančnost in 
previdnost pri poenostavljanju tudi v krajših novinarskih formah in minimalnih avtorskih 
posegih v agencijske novice.  
 
Ob tem poudarjam, da je poenostavljanje pomembno orodje novinarjev, saj v zapletenih in 
dolgotrajnih zadevah ni mogoče vselej predstavljati tematike v vsej širni in raznolikosti ter 
v vseh odtenkih. Po drugi strani pa se je ravno v zadevah, ki so polemične, kontroverzne, ki 
delijo javnost in stroko, ki imajo več različnih akterjev in udeležencev, treba posebej 
izogibati posploševanjem in površnostim, ki lahko vzpostavijo ali utrjujejo stereotipe ter 
spodkopljejo načela natančnosti, verodostojnosti in uravnoteženosti. Poudarjam še, da 
imajo uredništva vso pravico, da avtonomno ter na podlagi poklicnih kvalifikacij, izkušenj in 
vsakokratne presoje odločajo, kako bodo spremljala posamezne etape v dolgotrajnih 
postopkih. Tudi v primerih, ko lahko pogojno govorimo o več vpletenih straneh – npr. državi, 
investitorju in civilni družbi – za celovitost prikaza ni nujno vključiti vseh (so)akterjev, ampak 
je to odvisno od fokusa, konteksta in žanra obravnave. Ne glede na to pa je treba poskrbeti, 
da so v daljšem časovnem obdobju predstavljeni različni pogledi, razlage in interesi, pri čemer 
morajo uredništva ohranjati nepristransko držo. 
 



34 
 

Menim, da je pri tem smiselno omeniti primera, ki sem ju obravnavala letos, in sicer pritožbi 
glede poročanja o vlogi civilne družbe v projektih Magna in spodnjesavske elektrarne 
(februarsko poročilo str. 8 in majsko poročilo str. 12). Februarja sem tako opozorila: »Zlasti v 
kompleksnih in kontroverznih tematikah, o katerih se javno krešejo mnenja, uredništva ne 
morejo izbirati strani ali se postavljati na eno ali drugo stran oz. namesto javnosti tehtati, 
katera stran ima bolj prav ( v tem primeru: investitor ali okoljevarstveno društvo). Vsebine 
morajo podajati tako, da lahko pretehta javnost. Tematiko je treba prikazati v vsej širini, z 
vsemi pomembnimi dejstvi in okoliščinami, s kritično distanco do vseh strani in brez 
solidariziranja s katero koli stranjo ter tako, da si lahko gledalci (poslušalci, bralci) sami 
oblikujejo pogled na konkretno zadevo.« 
Menim, da je to mnenje lahko relevantno tudi v zadevi, o kateri ste mi pisali, in da ni odveč, 
če ga ponovim.  
 
Uredništvu novih medijev (MMC) bom priporočila poglobljeno razpravo o načelu 
natančnosti, zlasti pri opremljanju spletnih člankov, vsem uredništvom RTV Slovenija pa 
vnovičen razmislek o celoviti obravnavi kompleksnih in kontroverznih vsebin, kot jo 
opredeljujeta načeli uravnoteženosti in verodostojnosti v Poklicnih merilih in načelih 
novinarske etike.«  

 
Bralka je v odgovoru problematizirala povzemanje agencijske izjave, katere točnosti se ni preverilo: 
 

»Rada bi pojasnila, da pri tem ne gre za preverjanje točnosti povzemanja STA. Gre za 
preverjanje točnosti oz. resničnosti županove trditve, in to še o zadevi, ki bo lahko 
davkoplačevalce stala kar nekaj milijonov in je torej zagotovo pomembna.« 

 
Varuhinja je bralki pritrdila, da so novinarji dolžni poglabljati novice, jih dodatno preverjati, nenehno 
terjati odgovore na vprašanja ter dvomiti o kategoričnih trditvah ljudi, ki majo moč, a ob tem dodala: 

 
»Po drugi strani pa je nerealno pričakovati, da bi novinarji katerega koli medija, tudi javnega, 
raziskovali ozadja sleherne agencijske novice ter preverjali točnost sleherne izjave, ki jo 
povzamejo ali objavijo. Tako nepredstavljivo velike naloge ne more prevzeti noben medij.  
Menim tudi, da bi bilo na podlagi izoliranega primera neupravičeno pavšalno zatrjevati, da 
novinarji nekega medija nikoli ničesar ne raziščejo in da je zato smiselnost obstoja tega 
medija pod vprašajem. Prepričana sem, da mi ni treba posebej pojasnjevati vseh nalog, ki jih 
opravlja orjaški javni medijski servis. Informiranje je ena od teh nalog. Televizija je en del tega 
servisa.  
 
Menim, da v RTV vsebinah – televizijskih, radijskih, spletnih – ni težko najti dodanih 
vrednosti, kot jih omenjate. Že samo v Informativnem programu TV Slovenija sem samo v 
zadnjem obdobju spremljala kar nekaj vsebin, ko so bili predmet novinarske raziskave 
ravnanja in izjave ljubljanskega župana. Na vprašanje, ali so konkretni naslovniki vaše 
konkretno opozorili razumeli kot alarm za dodatno raziskavo, ne morem odgovoriti, saj o tem 
tehtajo in odločajo uredništva. Iz izkušenj pa vem, da je za poglobljene pristope, kot jih npr. 
ubirata Ekstravisor ali Tarča, seveda potreben čas.«  

 

Naslov članka o dogajanju v Boliviji 

Bralec I. A. H. je menil, da je naslov članka "Jeanine Anez se je razglasila za začasno predsednico" 

zavajajoč.  



35 
 

»Preprosto preverjanje dejstev - novinarstvo, saj veste - nam pove, da je ne glede na vzroke 

odstopa predsednika Bolivije Jeanine Anez postala (začasna) predsednica Bolivije 

neposredno po ustavi Bolivije, kar je potrdilo tudi bolivijsko ustavno sodišče. 

Predsedniško nasledstvo ustava Bolivije določa podobno, kot še marsikatere druge ustave: 

predsednik -> podpredsednik -> predsednik zgornjega doma parlamenta (senata) -> 

predsednik spodnjega doma parlamenta -> podpredsednik senata itd. Ker so poleg 

predsednika odstopili tudi vsi omenjeni, je Jeanine Anez kot podpredsednica bolivijskega 

senata po ustavi postala predsednica Bolivije. 

To je tudi vse, kar se je zgodilo. Nihče se ni "razglasil" za predsednika.« 

Varuhinja je pojasnila da so novico z enakim poudarkom in naslovom 12. in 13. novembra objavili 

številni svetovni mediji, od BBC, CNN, DW, AFP, NYT, Reutersa in tudi Slovenska tiskovna agencija 

(STA): »Navedba, da bi šlo za zavajanje, je neutemeljena.«  

 

Odzivno poročilo: koledar dogodkov 

Varuhinja je prejela odzivno poročilo urednice Uredništva za nove medije Kaje Jakopič na priporočilo, 

objavljeno v oktobrskem poročilu (str. 27) v zadevi Na javno RTV sodi tudi koledar dogodkov: 

»… rubrika Na današnji dan je že nekaj časa zdaj vidna tudi na vstopni strani portala Kultura 

https://www.rtvslo.si/kultura (v bloku Več kulturnih novic) Vizualno je tudi poudarjena s 

posebno barvno podlago, kar smo še dodatno storili nedavno. 

Kot rečeno: gre za preslikavo radijskega NDD, ki je zdaj dostopen tudi na portalu rtvslo.si.«  

 

RTV SLOVENIJA 

I. JEZIKOVNA KULTURA 

Hvalnica reformaciji, omalovaževanje slovenščine 

Gledalec P. S. je opozoril na napako v novinarskem poročilu s slovesnosti ob dnevu reformacije v 

Odmevih, z dne 30. 10. (TV SLO 1). 

»Ugotavljajo, da je bila reformacija na Slovenskem ključna za razvoj slovenskega jezika in 

izrečejo stavek, da je zahvaljujoč reformaciji naš narod dobil knjižni jezik (približno 

povedano).  

Torej istočasno, ko pojemo hvalnico slovenskemu jeziku, se tako malomarno izražamo in 

dokazujemo, da nam je malo mar do jezika oziroma, da smo jezikovno neizobraženi.« 

Iz odgovora varuhinje: 

»Tudi jezikovni svetovalci na RTV vam pritrjujejo, da je beseda zahvaljujoč publicistična in 

zaznamovana, zato se ji v besedilih seveda izogibajo. Težava pa je, pojasnjujejo lektorji, ker 

lahko popravijo le napake v besedilih, ki jih prejmejo v pregled. Novinarji zaradi narave 

svojega dela (pozen dotok informacij, snemanje na terenu ...) prispevke pogosto pripravijo v 

zadnjem hipu, zato jim časa za lektoriranje žal ne ostane več:  

https://www.rtvslo.si/kultura


36 
 

»Vsi pa si prizadevamo, da bi bil jezik v oddajah na nacionalni televiziji čim bliže 

knjižnemu zbornemu jeziku, zato smo veseli vsakega opozorila gledalcev.«« 

 

Napake pri vodenju oddaje 

Gledalec S. K. je varuhinji poslal sporočilo, v katerem je opozoril na pogoste napake pri branju  

informativnih oddaj na TV Slovenija: 

»Pri nas kar veliko gledamo rtv Slovenija.Zaradi tega sem zaskrbljen zakaj skoraj ni Dnevnika 

ali Poročil da se voditelj voditeljica ne bi vsaj nekajkrat zmotil pri branju.Vem da se je motiti 

se človeško vendar mora biti vzrok kjer to so prefesionalci ali je vzrok preobremenjenost 

,alkohol droge...Nacionalna tv bi morala biti vzor.Pa še nekaj me zanima večkrat sem že opazil 

da članek ni bil podnaslovljen v slovenski jezik je res da ste se opravičili vendar je to prišlo kar 

v navado.Res nobenega ne obtežujem bi pa vseeno rad odgovor.« 

Pritožnik je na varuhinjino prošnjo pritožbo dopolnil s seznamom oddaj, v katerih je opazil napake. 

Varuhinja jih je posredovala uredništvom ter pojasnila zahtevnost dela, ki ga novinarji in voditelji 

opravljajo v živo. 

 

Ime oddaje Studio Kriškraš 

Gledalka D. M. je imela pomisleke glede poimenovanja otroške oddaje Studio Kriškraš. 

»Kriškraš ni prav in otrokom, ki večino otroštva spremljajo oddajo s takšnim imenom, bodo 

učitelji težko dopovedali, da je pravilno Križkraž (Križ-kraž). Pa umetniška svoboda gor ali 

dol.« 

Pojasnilo urednice Uredništva otroškega in mladinskega programa Martine Peštaj: 

»Omenjena oddaja za predšolske otroke se pravzaprav imenuje Studio Kriškraš.  

Besedo »studio« smo izbrali, ker so prijatelji glavnega lutkovnega junaka krtka Črtka v 

podzemlju ustanovili studio in so na začetku vodili poročila o otrocih. Zdaj je krtina sicer 

precej več kot le studio, vendar smo ime obdržali, saj je dobro sprejeto in prepoznano med 

otroki.   

Skozi neštete domišljijske zgodbe oddaje se je oblikoval tudi samosvoj pozdrav »kriškraš«, ki 

so ga junaki uporabljali v vsaki epizodi in je postal eden najbolj prepoznavnih elementov 

oddaje. Izmišljena beseda »kriškraš« v kontekstu oddaje pomeni «Živjo, kako si?« in jo še 

vedno uporabljamo kot naš prepoznaven pozdrav, na katerega se tudi otroci lepo odzivajo. 

Od tu torej tudi besedna zveza Studio Kriškraš.« 

Varuhinja je med drugim dodala: 

»Vsebinsko takšni odločitvi ne morem nasprotovati, čeprav verjamem, da bi se v zakladnici 

slovenskega knjižnega jezika našlo dovolj simpatičnih besed z otroke, ki so enako uporabne in 

povedne.«  

Gledalka je v odgovoru na odgovor podala predlog, kako bi se ime lahko spremenilo: 



37 
 

»Razložljiva in sprejemljiva pa bi bila sprememba iz Kriškraš v Križkraž, tudi za otroke ali še najbolj 

zanje. Kdorkoli iz junakov v "Studiu" bi pač ugotovil, da je njegovo poimenovanje potrebno 

spremeniti. Sicer ne vem, kdo piše (ustvarja) zgodbe in zaplete, a bi mu kak upravičen "namig" 

včasih ne škodil. Kot sem že napisala, tudi umetniška svoboda ima meje...« 

Urednica Martina Peštaj je odgovorila, da bodo ostali »zvesti prepoznavnemu imenu. Bomo pa 

zagotovo bolj pozorni, ko bomo ustvarjali kakšno novo oddajo.« 

 

II. OGLAŠEVANJE 

Na varuhinjin naslov je prispelo več kritik zaradi oglasnih prekinitev v prenosih smučarskih dogodkov. 

Odzivi in odgovori so objavljeni v poglavju Televizija Slovenija – Športni program.  

 

III. RTV PRISPEVEK 

Obračunavanje prispevka po novem 

Varuhinja je prejela tri pritožbe glede sprememb pri obračunavanju RTV-prispevka. 

  

»To ni nikrkršen PRISPEVEK, AMPAK PRISILNO PLAČEVANJE ZA NEKAJ KAR LAHKO KRADE 

JAVNI ZAVOD. 

n.PR.  Meni je ta vaš javni zavod poslal položnico, češ, da moram plačati prispevek v višini 12 

evrov in še nekaj, ker sicer nimam TV sprejemnika, imam pa računalnik preko katerega lahko 

gledam vaše programe.  

Če bi to bil prispevek, jaz nikakor ne bi prispevala 12  evrov in več, ker 

1. nobenega televizijskega programa ne gledam, ker pač menim, da mi je v življenju bolj 

pomembna knjiga, zato tudi že več desetletij nimam tV. 

2. s svojo 100 odstotno invalidsko pokojnino, ki ne znese niti 500 evrov nikakor ne bi 

PRISPEVALA javnemu zavodu 12  evrov in več. To je kriminal,kraja.« (N. Ž. Š.)  

 

»Danes sem želela koristiti vašo ponudbo, a žal ugotavljam, da nimam istih pravic kot ljudje s 

televizijo, saj do nekaterih vsebin ne moram dostopati (omejitve avtorskih pravic).  

Zanima me, ali boste nam, ki lahko RTV poslušamo in gledamo le na pametnih telefonih 

zmanjšali prispevek ali nam boste omogočili, da imamo enako ponudbo kot tisti s televizijo.« 

(Z. O.) 

 

»Pred časom sem dobil vaš dopis, ki napoveduje, da se bo RTV prispevek zvišal za vse 

uporabnike na pavšalni znesek 12,75 €. Sam sem doslej plačeval samo 3,77 €, saj nimam TV 

sprejemnika, imam pa različne radijske sprejemnike, kar sem tudi navedel pred leti v 

zahtevku za znižanje RTV prispevka. 

Kakor takrat nisem tajil, da imam radijski sprejemnik, tudi sedaj ne tajim, da imam računalnik 

in pametni telefon. Težava pa je v tem, da internet uporabljam v zelo omejenem obsegu. 

Zaradi tega mi zadostuje, da imam doma ves internet preko omejenega mobilnega dostopa 

(preko mobitela) v skupnem obsegu 6000 enot. Z drugimi besedami, doma nimam 



38 
 

sklenjenega nobenega paketa za telefonijo/internet/televizijo, marveč za komunikacijo 

uporabljam zgolj mobilni paket. Sami lahko izračunate, da tak internet ne zadostuje za redno 

gledanje televizije preko interneta. Sicer se mi zdi dobra pobuda, da boste po novem na 

internetu objavili celoten televizijski program, vendar tudi tega predvidoma ne bom 

spremljal. Dopis sicer pravi, da je edina možnost za zmanjšanje RTV prispevka ta, da fizično 

nimaš računalnika ali pametnega telefona. Zanima me, če je možno zmanjšati RTV prispevek 

tudi na podlagi zelo omejenega dostopa do interneta, kar ima pravzaprav isti praktični 

učinek. 

Ob tem bi podal še eno pobudo oz. pričakovanje. Ker RTV pričakuje celotno plačilo RTV 

prispevka ne glede na količino uporabe, imam iz istih razlogov, kot jih navajate, – ker namreč 

skrbite za široko informiranost, tudi če vsi tega ne koristijo – tudi sam pravico, da na vašem 

programu pričakujem dostop do nekaterih vsebin nacionalnega pomena. Konkretno imam v 

mislih tekme naših nacionalnih reprezentanc na mednarodnih tekmovanjih, ki so pogosto v 

živo predvajane le na slovenskih komercialnih televizijah in so na spletu zaklenjene. 

Menim,  da to sodi na nacionalno RTV, sploh če boste zaradi polnega prispevka omogočili 

odprt ogled na spletu.« (J. P. so-naslovljeno) 

Varuhinja je pritožnikom pojasnila, da nima finančnih, poslovnih ali pravnih pooblastil, podala pa je 
splošno pojasnilo o prispevku javnosti za javni medij. Primer: 
 

»Menim, da ga ni mogoče razumeti kot plačilo za konkretno televizijsko, radijsko ali spletno 
vsebino, ampak kot prispevek za delovanje celotnega javnega medijskega servisa. Ta obsega: 
5 televizijskih kanalov, 8 radijskih programov, teletekst, novičarski spletni portal, digitalni 
spletni arhiv, dostopnost vsebin za gluhe (s podnaslavljanjem in tolmačenjem) in slepe (z 
govorno sintezo), raznovrstne izvirne vsebine in programe, ki so javnega pomena (otroške, 
izobraževalne, kulturne, verske, za avtohtone narodnostne skupnosti itd.), glasbeno 
produkcijo s simfoničnim orkestrom, digitaliziranje filmske in druge AV dediščine, oskrbo 
prizemnega digitalnega omrežja, sofinanciranje neodvisne slovenske filmske produkcije (za 
kar se po zakonu o SFC namenjata 2 odstotka RTV prispevka) itd. Tudi sama menim, da si 
mora javni medij prizadevati, da bi prenašal športne dogodke, na katerih se kuje nacionalno 
ponos. Na svetovnem trgu televizijskih pravic pa običajno ne velja pravilo nacionalnega 
interesa, ampak moč denarja: pravice kupi tisti, ki ponudi več denarja. RTV Slovenija mora 
pridobljena sredstva razdeliti med vse prej naštete dejavnosti javnega medijskega servisa in 
ne le za nakup športnih pravic.« 

 
Pritožniki so prejeli tudi odgovore pristojnih služb, glede RTV 4D in glede obveznosti plačevanja 
prispevka. Judita Kene, vodja Službe za obračun RTV-prispevka je odgovorila J. P.: 
 

»K odgovoru ga. Todorovski lahko dodam še to, da je zakonska podlaga za obračun RTV 
prispevka le imetništvo naprav, ki omogočajo sprejem TV programov. RTV-prispevek se 
plačuje že na podlagi Zakona o davčnem postopku, saj je pravno-formalno obravnavana kot 
parafiskalna obveznost. 
 
Prispevek za javni RTV servis ni niti slovenski, niti evropski unikum. V Evropi se za 
zagotavljanje RTV servisa plačuje prispevek na Portugalskem, Franciji, Veliki Britaniji, Nemčiji, 
Švici, Avstriji, Italiji, Češki, Slovaški, Poljski, Danski, na Švedskem, Norveškem, v Hrvaški, BiH, 
Srbiji, Albaniji in Grčiji. Izven Evrope se prispevek plačuje tudi v Alžiriji, Maroku, Egiptu, 
Turčiji... V drugih državah je plačevanje urejeno preko državnega proračuna. Denar v državni 
proračun pa prispevajo državljani.« 

 



39 
 

IV. TEHNIČNE ZADEVE 

 

Slišnost Arsa v Izoli 

Poslušalec V. P. je pisal zaradi slabe slišnosti radijskega programa ARS v Izoli, podal je tudi mnenje o 

kakovosti signala DAB+. 

»DAB+ signal je nekaj časa v naših koncih bil (komaj) slišen le s Tinjana. Prav, pionirski časi … 

Potem ste postavili digitalni oddajnik tudi na Beli križ. Pohvalno, a tukaj razlike skorajda ni 

zaznati. Ker DAB+ signala zaradi digitalnega dekodiranja ni možno poslušati »v šumu«, 

(čeprav sem si kupil dva različna DAB+ sprejemnika) sem pač spet primoran poslušati 

program ARS na klasični FM radiodifuzni frekvenci. To je v mojem primeru 96,1 MHz (Beli 

Križ) ali 105,7 (Nanos) – no, tako lahko zdaj program ARS poslušam vsaj bolj ali manj »v 

šumu«. Seveda je slišnost odvisna od propagacij in ostalih dejavnikov, toda nekaj »rezervne 

moči oddajnikov« pa bi morda le lahko bilo. Občutek imam, da se je, svojčas dober signal 

ARS–a na 96,1 MHz, poslabšal s postavitvijo DAB+ sistema. Pravzaprav je najbolj zanimivo to, 

da sta PRVI in Val 202 bistveno bolje slišna na istih aparatih in antenah kot ARS. Posledično 

sklepam, da ARS oddaja z manjšimi močmi.  

Ker je manj zanimiv? Kdo o tem odloča? Upam, da ne komerciala, kajti ta na nacionalnem 

radiu naj ne bi imela glavne besede, sicer bi bilo prav, da se prestrukturirate v zasebno 

lastništvo in odpravite naročnino – proti kateri sicer nič nimam -, saj je jasno, da je za dober 

servis potrebno plačilo, za komercialne radie pa so komercialni prijemi čisto dovolj… 

Torej, kaj zdaj, ko imamo FM in še DAB+, jaz pa priljubljenega programa ARS nisem še nikoli 

tako slabo slišal. Ker novi trendi propagirajo internet, človek dokaj hitro pride do zaključka, da 

gre pri vsej stvari za počasno opuščanje RF spektra. Pa je res že pravi čas za to?  

Upam, da ste seznanjeni s posledicami ukinitve klasičnega UKV FM na Norveškem. Mnenja o 

DAB radiu, oz. o posledicah ukinitve FM omrežja so tam močno deljena in ravno zato gotovo 

vredna ponovnega premisleka…« 

Iz odgovora vodje Organizacijske enote Oddajniki in zveze RTV Slovenija Mirana Dolenca: 

»Obveščamo vas, da ima program ARS na oddajnih točkah Nanos, Beli Križ in Tinjan povsem 

primerljive moči kot ostali radijski programi. Kot sami verjetno veste, pa so naše frekvence v 

tem delu Slovenije močno motene s strani italijanskih radijskih postaj, kar otežuje sprejem 

naših programov.  

DAB omrežje, ki  zagotavlja kvaliteten sprejem radijskih programov še ni dokončno 

postavljeno. Na vseh že delujočih oddajnih točkah, ki zagotavljajo signal na vašem območju 

(Nanos, Tinjan in Beli Križ), imamo v planu povečanje oddajnih moči. Pokritost DAB omrežja 

po celoti Slovenije se bo v prihodnjih letih izboljševala, tako kot predvidevamo, da bo 

naraščalo število DAB sprejemnikov.  

Seznanjamo vas tudi, da ukinitev FM omrežja v Sloveniji ni planirana. Svoje priljubljene 

programe boste lahko sprejemali bodisi na FM frekvencah ali pa preko DAB omrežja.« 

Poslušalec je odgovoril:  



40 
 

»Z informacijo da bo UKV FM omrežje še naprej delovalo, ste me razveselili. Glede storitev 

DAB+ pa resnično pričakujem izboljšavo signala, kajti tole zdaj je res bolj eksperimentalno. Na 

avtocesti stvar deluje lepo (LJ-KP), ostalo je pa bolj švoh.  

Motenost, oz. prenasičenost frekvenčnega pasu na UKV FM področju se da izboljšati s 

kvalitetnejšimi (selektivnejšimi) sprejemniki, ti pa so ob skromnem signalu tudi precej 

nemočni.« 

 

Moteča glasba v dokumentarnih filmih 

Gledalka M. L. je pisala zaradi domnevne slabe razumljivosti dveh TV-oddaj, in sicer dokumentarnega 

filma Slovenec po izbiri (26. 11. 2019, TV SLO 1) in Po sledeh baleta (6. 11. 2019, TV SLO 1).  

 

»Namreč, RTV ima izredno zanimive dokumentarne filme. A žal, žal, zelo me moti, da so ti 

zanimivi dokumentarci pripravljeni tako, da preglasna glasba res preveč prekrije govorjeno 

besedo (tako prevoda ali tujega jezika). Trudim se razumeti besedilo, a mi preglasna glasba in 

moteči visoki toni (po navadi klavir) tako najedajo ušesa, da po nekaj minutah neham gledati. 

Ker enostavno ne morem... ker mi vse doni v glavi. Zadnji primer: Slovenec po izbiri, torek, 

26.11.2019. Mojster jezikovne obdelave - Robert Sršen. 

Zdajle gledam Po sledeh baleta. To mi je na meji - čeprav je glasba klasična in baletna ter v 

podporo besedilu, pa mi je to "valovanje glasnosti glasbe" med govorom in ne-govorom zelo 

naporno.  

Pred časom sem se obrnila na Studio city zaradi podobnega problema in so se mi zahvalili za 

pripombo, opravičili in pojasnili, da gre oddaja v živo in da včasih res ne morejo  kontrolirati 

in istočasno popravljati zvoka. Da pa se bodo potrudili...  

Dokumentarni film pa ne gre v živo. Torej se ga da prej poslušati in narediti gledalcem in 

poslušalcem prijetno oddajo (torej stišati glasbo). Upam. Predvidevam. Res upam. Enako 

velja tudi za druge oddaje, ko ljudje kaj razlagajo, a se zraven "dogaja" nepotrebno glasbeno 

nasilje. Tudi oddaja Dobro jutro, kviz Vem!, oddaje za otroke, itd... Še dobro, da vsaj poročila 

nimajo glasbenega ozadja! Za zdaj. In upam, da tako ostane.« 

Iz odgovora varuhinje: 

»Oba dokumentarna filma so si še enkrat pogledali in poslušali eksperti za zvok. Po besedah 

vodje TV-produkcije in urednika Dokumentarnega programa, Jožeta Kneza in Andraža 

Poeschla, niso ugotovili nobenega odstopanja od standardov ali napake v zvočni podobi. 

Mojster tona Marko Vogrinec je dokumentarec Slovenec po izbiri ločeno poslušal še v 

montažni enoti, v kateri je zvok primerljiv z zvočniki na televizorjih. Tudi po njegovi presoji so 

zvočna razmerja dobra, na razumljivost bi lahko potencialno vplivali terenski zvoki ali način 

govora nastopajočih, vendar ne v tej meri, da bi bilo spremljanje vsebine oteženo.  

Dodajam, da z razumevanjem nisem imela težav niti sama, čeprav sem oddaji spremljala 

doma, na povprečnem aparatu s povprečnimi nastavitvami.  Strokovnjaki z RTV menijo, da so 

težave morda pri nastavitvah vašega aparata. Kot sem vam že pisala: če boste sporočili vaše 

podatke, vam lahko morda po telefonu svetujejo, kako bi bilo primerno nastaviti vaš televizor 

za boljši sprejem zvoka, kar potem pomaga pri razumevanju.  



41 
 

Dodajam, da so glasba, šumi, zunanji zvoki in dodani efekti sestavni del televizijske 

produkcije: če spremljate tuje igrane, dokumentarne, informativne, razvedrilne in druge 

programe, ste to zagotovo opazili. Res pa je, da če jih gledate na slovenskih televizijah, 

vsebujejo podnaslove ali nasnete govorce v slovenščini, zaradi česar se razumljivost poveča. 

Dodajam, da imam veliko razumevanje za publiko, ki ima okvaro sluha ali pa težave zaradi 

starostnega pešanja sluha. Tudi doma imam takšno izkušnjo in resnično vem, kako moteče je 

lahko, če gledaš oddajo, a je ne razumeš. Vesela sem, ker takšnemu občinstvu lahko svetujem 

spremljanje oddaj s podnapisi, ki se jih lahko sproži prek teleteksta str. 771, ti podnapisi so 

primarno namenjeni našim gluhim gledalcem, vendar so lahko v veliko pomoč tudi ostalemu 

občinstvu. Podnapisi se lahko prožijo tudi pri ogledu oddaj na spletu. Več podatkov o tem 

najdete na spletni strani RTV Slovenija, v rubriki Dostopnost.« 

 

V. VARUHINJA 

Delovno srečanje z Akosom 

Na pobudo varuhinje in direktorice TV Slovenija Natalije Gorščak so se na delovnem srečanju na RTV 

Slovenija sešli predstavniki Agencije za komunikacijska omrežja in storitve (Akos) ter televizijski 

uredniki, producenti in sodelavci iz trženja oglasnega prostora, ki se pri delu srečujejo z umeščanjem 

oglasnih vsebin v programe javne televizije. V ospredju živahne razprave so bile predvsem dileme, 

povezane s promocijskim umeščanjem izdelkov, pogovor pa je potekal tudi o drugih oblikah 

avdiovizualnega komercialnega sporočanja, med katerega poleg promocijskega umeščanja izdelkov 

spadajo tudi informativno oglaševanje, TV prodaja in sponzoriranje. 

 

(Zadnji) klic za kakovostno novinarstvo 

V organizaciji Sveta Evrope in Ministrstva za kulturo je v Ljubljani med 28. in 29. novembrom potekala 

konferenca z naslovom (Zadnji) klic za kakovostno novinarstvo. Varuhinja pravic gledalcev in 

poslušalcev Ilinka Todorovski je sodelovala v razpravi o medijski pismenosti javnosti. 

  



42 
 

STATISTIKA 
  NOVEMBER 2019 OKTOBER 2019 NOVEMBER 2018 

TELEVIZIJA SLOVENIJA        

SKUPAJ 45 60 67 

Informativni program 14 24 20 

Kulturno umetniški program 9 8 12 

Razvedrilni program 2 10 12 

Športni program 5 3 5 

Program plus 11 12 5 

Ostalo  4 3 13 

REGIONALNI CENTER / TV program 4 0 0 

Televizija Koper 0 0 0 

Televizija Maribor 4 0 0 

RADIO SLOVENIJA       

SKUPAJ 10 12 9 

Radio Prvi 8 6 7 

Val 202 0 4 1 

Ars 0 0 0 

Koper 0 0 0 

Radio SI 0 2 0 

Ostalo 2 0 1 

MMC       

SKUPAJ 13 14 24 

Vsebine 11 12 18 

Storitve 2 2 6 

RTV SLOVENIJA       

SKUPAJ 45 40 44 

Jezikovna kultura 7 5 5 

Oglaševanje 2 2 4 

Dostopnost in prilagojeni programi 0 3 2 

RTV prispevek  7 3 3 

Tehnične zadeve 1 2 3 

RTV SLO -  splošno 3 10 5 

Programski svet 0 0 0 

Varuhinja 2 2 0 

Ostalo  8 1 0 

Zavrnjena obravnava 15 12 22 

VSI ODZIVI 117 126 144 

 


