
 

 

TA DOKUMENT JE IZBOR ODZIVOV JAVNOSTI, KI NASLAVLJAJO VARUHA PRAVIC GLEDALCEV 

IN POSLUŠALCEV IN JE NAMENJEN ZA OBVEŠČANJE UREDNIKOV OZIROMA UREDNIŠTEV RTV 

SLOVENIJE TER SEZNANJANJE OBČINSTVA Z OBRAVNAVO NJIHOVIH ODZIVOV. VSEBINE ALI 

DELOV VSEBIN NI DOVOLJENO UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU. 

 

MESEČNO POROČILO O ODZIVIH OBČINSTVA 

DECEMBER 2020 

Povzetek odzivov in odgovorov z izbranimi poudarki, mnenja in priporočila, statistika 

 

 

Objava na spletnem naslovu www.rtvslo.si/varuh: 11. januar 2021 

Končna redakcija: 11. januar 2021 

Pripravili: Ilinka Todorovski, Eva Semič 

 

 

Poudarki v odzivih in odgovorih ter mnenja in priporočila za december 2020 

Decembra je bilo bistveno manj odzivov kot jeseni in bili so zelo razpršeni. Več je bilo tudi 

pohval za različne radijske in televizijske oddaje ter posamezne ustvarjalce. 

Po vsebini se je veliko odzivov nanašalo na epidemijo (okužbe, testiranja, cepljenje)  - 

gledalci, poslušalci in bralci vsebin so spraševali, katere vire uporabljajo novinarji in kako 

zagotavljajo celovitost prikazov.  

Ob radijskem in televizijskem poročanju o financiranju STA se je zastavilo vprašanje o 

poročanju v nizu dnevnoinformativnih oddaj ter o vsakokratnem kontekstu. Glede 

informativnih vsebin RTV Slovenija je bilo več splošnih odzivov, z mnenji o pristranskosti 

medija, brez navedbe konkretnih vsebin.  

Z začetkom zimske športne sezone je na varuhov naslov spet prišlo več odzivov na športni 

program Televizije Slovenija (o komentatorjih, križanju prenosov in prekinitvah zaradi 

oglasov), z iztekom leta pa tudi na televizijski silvestrski program.  

http://www.rtvslo.si/varuh


 

 

Kazalo vsebine 

TELEVIZIJA SLOVENIJA ....................................................................................................... 4 

Gosti v informativnih oddajah ............................................................................................ 4 

Vodenje: preblago/prekritično ........................................................................................... 6 

Poročilo o financiranju STA: celovito? ................................................................................ 7 

Dolžina Dnevnika in vodenje Vremena ............................................................................... 8 

Izbor osebnosti leta 2020 .................................................................................................... 9 

Manjkajoča slikovna prezentacija ..................................................................................... 10 

Silvestrski program na TV Slovenija .................................................................................. 11 

Komentiranje športnih prenosov ...................................................................................... 12 

Prekrivanje prenosov in oglasne prekinitve ...................................................................... 13 

Dobro jutro: neslana šala in stroga ocenjevalka ............................................................... 14 

Napovedniki za oddajo Intervju ........................................................................................ 16 

Želimo si… ne maramo … .................................................................................................. 17 

Pohvale ustvarjalcem in programom ................................................................................ 19 

RADIO SLOVENIJA ........................................................................................................... 20 

Poročanje o sporu med Ukomom in STA .......................................................................... 20 

O invalidih z invalidi .......................................................................................................... 22 

Kaj pa moje vprašanje? ..................................................................................................... 24 

Pravljica o dobrih možeh .................................................................................................. 25 

Jutranji koledar in podatki o dnevu .................................................................................. 26 

 



 

 

O vodenju in komentiranju ............................................................................................... 26 

Prekinjen posnetek opere, drugič ..................................................................................... 28 

Pohvali za podkast in satiro .............................................................................................. 28 

MMC .............................................................................................................................. 28 

Neprimeren izbor likovne opreme članka ........................................................................ 28 

Moderiranje uporabniških komentarjev ........................................................................... 29 

RTV SLOVENIJA ............................................................................................................... 30 

Covid-19: informiranje o javnem zdravju, december ....................................................... 30 

Več kritičnih mnenjskih sporočil ....................................................................................... 32 

PRILOGE ......................................................................................................................... 33 

Priloga 1: Prekinjen posnetek opere, drugič ..................................................................... 33 

STATISTIKA ..................................................................................................................... 35 

 

 

 

 

 

 

 

 



4 

 

TELEVIZIJA SLOVENIJA 

 INFORMATIVNI PROGRAM 

Gosti v informativnih oddajah 

Tudi decembra je prišlo nekaj vprašanj o tem, kako uredništva izbirajo sogovornike v 

Gledalec P. M. je vprašal o sodelujočih v Tarči, 10. decembra, z naslovom S strankami o 

aktualnih političnih razmerah, zanimal pa ga je tudi izbor komentatorjev, vabljenih v 

informativne oddaje. 

»Minuli teden so bili v oddaji Tarča gostje predsedniki nekaterih parlamentarnih 

strank. Umanjkali sta dve in sicer politično najbolj mejni, SNS in Levica. Zanima me, 

čemu ti dve stranki nista bili povabljeni (sami namreč to trdita), saj so bile povabljene 

tako stranke z večjim oz. manjšim številom mandatom od njiju, prav tako je bil izbor v 

kontekstu političnih polov neuravnovešen. Glede na to, da je bila podobna poteza 

izvedena že v nedavnem Pogovoru z opozicijo, tokrat prosim za razlago odločevalcev, 

čemu se določenih strank v oddaje ne vabi. Če povabite sedem strank, namreč ne 

razumem, zakaj ne tudi preostalih dveh parlamentarnih, katerih mnenje je vsekakor 

relevantno, prav tako sta obe legitimno bili izvoljeni v parlament.  

Že dalj časa se vprašujem tudi o določenih komentatorjih v oddajah TV Slovenija. 

Namreč, popolnoma podpiram avtonomnost odločevalcev glede izbora 

komentatorjev, a včasih nekoliko ne razumem, čemu so določeni ljudje povabljeni za 

to funkcijo. V oddaji to nedeljo sta gostovala Gregor Repovž in Marko Balažic. 

Pozdravljam izbor gostov različnih političnih videnj, a zdi se mi, da namen ni dosežen, 

če se v oddajo vabi ljudi, katerih delo je milorečeno propaganda oz. utiranje določene 

politične opcije, ne pa objektivno novinarstvo. … Zanima me, kakšna je politika 

izbiranja političnih komentatorjev na RTV Slovenija. Sam si namreč ne želim politično-

propagandnega komentatorstva, kot bi bilo recimo soočenje Mladine in Demokracije, 

ampak karseda objektivnega komentiranja političnih vsebin. Seveda ima vsak človek 

določeno točko gledišča, a te ne smemo enačiti s komentatorsko opredeljenosjo. …« 

Varuhinja je podala splošno pojasnilo, da o sestavi odločajo uredništva, po skrbnem tehtanju 

in glede na konkreten kontekst in fokus obravnave, kar velja tudi za pogovore s predstavniki 

političnih strank. Iz odgovora:   

»V oddajo, o kateri ste mi pisali, so povabili predstavnike sedmih strank. Pri tem so 

upoštevali merilo, da v enourni oddaji lahko sodeluje največ sedem govorcev. 



5 

 

Edina primera politični pogovorov, ko je avtonomna programska presoja uredništev 

omejena, sta 1. volilni/referendumski program, kamor so dolžni povabiti predstavnike 

vseh sodelujočih na državni ravni ter 2. pogovor z opozicijo, ki sledi pogovoru s 

predsednikom vlade. V to oddajo so povabljeni vsi predstavniki opozicije, razen tistih, 

ki imajo z vlado pogodbo o sodelovanju.  

Glede aktualnih pogovornih oddaj (radijskih, televizijskih) lahko podam splošno 

pojasnilo, da uredništva o studijskih zasedbah presojajo glede na zasnovo oddaje, 

njen obseg, izbrani zorni kot predstavitve, vsebinsko izhodišče (mnenjsko, poligično, 

strokovno soočenje, pojasnitveni ali razlagalni pogovori s strokovnjaki, analitiki…) itd.. 

Menim, da je bilo tako tudi v oddaji, o kateri ste mi pisali. Značilnost komentiranja ni 

podajanje objektivnih informacij, ampak subjektivnih mnenj. Razumljivo je, da imamo 

gledalci/poslušalci/bralci različne predstave, kdo so najprimernejši, najbolj zanimivi, 

kredibilni, zaupanja vredni in kompetentni sogovorniki. V oddaji nisem zaznala 

nobenih kršitev standardov, odstopanj od zasnove ali propagandnih elementov, 

ampak različnost v razlagi družbenih pojavov.« 

Gledalka B. Ž. se je odzvala na oddajo Odmevi, 18. 12. 2020, v kateri je o razmerah v Desus 

govorila nekdanja predsednica te stranke.  

»Včerajšnji odmevi so me negativno presenetili in sicer, ker je voditeljica go.pesek 

gostila go.pivec, z izgovorom, da se je edino ona odzvala njenemu vabilu iz str.desus. 

že ogromno krat se kdo iz strank ni odzval. nič novega . včerajšnje povabilo oz.nastop 

go.pivec smatram kot pritiofenzivo sds sedanji sestavi desusa. njeno gostobesedno 

govorjenje, ki je bila ena sama kritika, pa nesprejemljivo. tu ne gre za uravnoteženje 

mnenj, daleč od tega. in tega argumenta ne sprejmem. ne pripadam nobeni stranki, 

stara sem 75 let in sem se tokrat prvič v življenju sploh komu oglasila. kar je preveč, je 

preveč. pustite, da se desus konsolidira, zavajanj prejšnjega vodstva je bilo dovolj.« 

Pojasnilo urednika Odmevov Valentina Areha: 

»Gospo Pivec smo povabili po že ustaljenem postopku informativnega programa RTV 

Slovenija, po katerem v oddaje vabimo tudi druge nekdanje predsednike političnih 

strank, nekdanje ministre ali nekdanje predsednike države. Gospa Pivec se nam je 

zdela zanimiva sogovornica, ker ni več članica nobene poltične stranke, obenem pa 

dobro pozna notranja razmerja v Desusu. Kljub temu, da kot vsak gost informativnega 

programa TV Slovenja subjektivno ocenjuje politične razmere. Za pojasnilo o 

notranjih razmerah v stranki Desus smo sicer več dni zapored žal neuspešno 

poizkušali dobiti kogarkoli iz stranke.« 



6 

 

Varuhinja MENI, da je bila pritožba upravičena, saj je neobičajno, da bi za medijska pojasnila 

o trenutnem in konkretnem dogajanju v neki interesni skupini (stranki, združenju itd.) prosili 

nekoga, ki ni več del te skupine, ki se je z njo razšel in se bil primoran odreči njenemu 

vodenju.  

»Urednik oddaje Odmevi je pojasnil, da so gostjo k besedi povabili, ker pozna 

razmere v Desusu in ker se iz te stranke nihče ni odzval vabilu v studio ter zato, ker 

naj bi bila to običajna praksa, ko gre za povabila nekdanjim politikom.  

Menim, da se urednik napačno sklicuje na primere, ko nekdanji politik komentira 

splošne politične razmere v družbi, analizira in razjasni dogajanje na podlagi poklicnih 

izkušenj oz. nastopa v vlogi strokovnjaka za neko področje (pravo, mednarodni 

odnosi, kmetijstvo, zdravstvo itd.). V tem primeru je namreč razrešena predsednica 

stranke govorila o aktualnem dogajanju v tej stranki, s katero se je zaradi nesoglasij 

razšla.  Menim, da je bil izbor gostje v konkretnem primeru neustrezen in napačen.  

S tem mnenjem bom seznanila odgovorno urednico Informativnega programa TV 

Slovenija Manico J. Ambrožič, ki sicer svojega uredniškega odziva na obravnavano 

programsko vsebino ni prispevala.« 

Vodenje: preblago/prekritično 

Preostro, preblago, prekritično, brez kritične distance – tudi decembra je bilo nekaj odzivov 

na vodenje informativnih oddaj. Varuhinja je odzive posredovala uredništvu in podajala 

splošna pojasnila. Primera:  

Gledalka M. S. je pisala po oddaji Politično s Tanjo Gobec, 27. decembra. 

»Pravkar sem si ogledala odajo politicno s tanjo gobec  z ministrico za solstvo Simono 

Kustec. Na nobeno vprasanje voditeljice T.G. Gostja ni odgovorila enopomensko , 

voditeljica pa ji je to dovolila. … Od rtv pricakujem vec poguma in vstrajnosti v iskanju 

resnice ne pa zgolj kurtoazno klepetanje in dobrikanje.« 

Varuhinja: 

»Menim, da je ključ do uspešnih in kakovostnih oddaj kritična distanca do vseh 

gostujočih ter takšen način spraševanja v imenu javnosti, ki zadovolji zasnovi: ta pa je 

lahko informativna, pojasnjevalna, analitična itd. Vsaka terja drugačen način vodenja 

in uporabo različnih spraševalskih tehnik. Voditelj pa je v studiu naposled sam in se 

mora v hipu odločiti, kako vztrajen naj bo pri posameznih vprašanjih in koliko 

vztrajnosti je še smiselne, da bi se razjasnilo posamezna vprašanja.« 

 



7 

 

Gledalko D. P. je zmotilo vodenje oddaje Studio City, 14. decembra:  

»Glede na to, kako izobražen in razgledan je voditelj, bi le težko označila njegovo 

vprašanje ge.Beović glede nošenja mask, drugače kot provokacijo ( zakaj nosi masko 

na prostem ob snemanju prispevka).Spet se je "spotaknil " glede njemu nejasnih 

proporočil glede nošenja mask in sicer da bomo rabili odvetnika, da bomo razumeli 

priporočila. … Prosim vas, če mu lahko sporočite, naj ne žali nas gledalcev, ki v celoti 

razumemo in spoštujemo ukrepe.Žalostno in neokusno.« 

Iz odgovora varuhinje: 

»V celoti se strinjam, da si gledalci/poslušalci/bralci zaslužimo jasna, enoznačna in 

nedvoumna sporočila glede pravilnega ravnanja v epidemiji. Menim, da kritika 

nedoslednosti tistih, ki nam dajejo nejasna, večpomenska in dvoumna navodila, ne 

pomeni relativiziranja covida. 

Menim, da je vodja strokovne skupine pravi naslov za vprašanje o akrobatski 

spremembi, po kateri kar naenkrat najprej ni bilo več dovolj, če so ljudje na prostem 

uporabljali šal ali ruto, že čez nekaj dni pa so nam sporočili, da mask na prostem sploh 

več ni treba nositi. Spreminjajoče se odločitve pa pomenijo tudi, da človek nikoli ne 

ve, kdaj in kdo ga bo za kaj oglobil.« 

Poročilo o financiranju STA: celovito? 

Gledalka O. B. je varuhinji pisala glede poročanja TV Slovenija o sporu med Uradom vlade za 

komuniciranje in Slovensko tiskovno agencijo.   

»Gre za več prispevkov enostranskega poročanja glede financiranja STA. Zakaj 2. 

decembra ni bilo nobenega mnenja, pojasnila vladne strani -- ker ga verjetno tudi 

niste iskali. Ugotavljam, da ste izrazito pristranski javni medij. Vaše pojasnilo v 

preteklih opozorilih je bilo    - Javni medij je dolžan posredovati vse informacije v 

javnem interesu.   

V javnem interesu je, da poročate celovito in se ne postavljate na nobeno politično 

stran ter poskrbite, da so informacije točne.  Pri novinarjih, ki kreirajo poročila, pa 

tega ni.« 

Odgovor odgovorne urednice Informativnega programa TV Slovenija Manice. J. Ambrožič.  

»Gledalka omenja, da smo pripravili več enostranskih prispevkov glede STA.  

To ne drži.  

V TV Dnevniku 1. decembra sta bila sogovornika v prispevku o financiranju STA 

direktor UKOM-a in direktor STA, ki smo ju še isti večer soočili tudi v pogovoru v 



8 

 

Odmevih. V prispevku v Dnevniku dan kasneje pa smo iskali odzive na vladno 

odločitev. Gledalcem smo predstavili mnenje medijskega strokovnjaka  Marka 

Milosavljeviča, stališča opozicije, ki je na temo STA zahtevala izredno sejo 

parlamentarnega odbora za kulturo, odziv predsednika države Boruta Pahorja in 

stališča koalicijskih strank. V petek smo na TVSLO 3 prenašali sejo parlamentarnega 

odbora za kulturo.« 

Gledalka se z odgovorom urednice ni strinjala. Ker gleda poročila zgolj enkrat na dan, meni, 

da mora biti vsaka objava zaključena celota, ki vsebuje vse zbrane informacije in pojasnila.    

Varuhinja je odgovorila tudi na podobno pritožbo, povezano z radijskim poročanjem (gl. 

poglavje RADIO SLOVENIJA, Radio Prvi, Poročanje o sporu med Ukomom in STA, str. 20) 

Dolžina Dnevnika in vodenje Vremena 

Gledalec Š. S. meni, da so nekatere informativne oddaje na TV Slovenija prekratke. Zanimalo 

ga je tudi, zakaj vremenskih napovedi ne vodijo več voditelji v živo iz studia. 

»Zakaj je že nekaj časa večernji televizijski dnevnik tako ob sobotah kot nedeljah 

krajši za dobrih 15 minut? 

Ali nebi lahko imeli na voljo štandarnih 30 minut za omenjeni dnevnik tako ob 

sobotah, kakor ob nedeljah? Saj nam vendarle dogodkov, oziroma informacij takšnih 

in drugačnih ne zmanjka? Ali nebi Tanjino »POLITIČNO« prestavili na kakšen drugi 

termin in ji omogočili vsaj 20 minut na voljo in ne 15, kajti so njeni prispevki zelo 

zanimivi? Podobno je z dnevnikom ob sobotah (mislim vedno na osrednji večerni ob 

19. uri). Kajti, kolikor jaz vem; takšne informativne oddaje so običajno v trajanju 30 

minut, tako je bilo vsaj pri nas do leta 2020. V tujini je podobno; hrvaška televizija mu 

namenja celo več časa.  

Druga zadeva: 

Zanima me zakaj se že nekaj časa naši vremenarji (napovedovalci) vremena ne 

pojavljajo več v živo na ekranih, razen redkih izjem?« 

Odgovor odgovorne urednice Informativnega programa Manice J. Ambrožič: 

»Oddaja TV Dnevnik je ob sobotah in nedeljah krajša od 1. januarja 2019, torej slabi 

dve leti. Običajna dolžina oddaje je 25 min, ob sobotah in nedeljah pa je dolžina 

oddaje krajša za 10 min.   

Takšno odločitev smo sprejeli, ker je ob koncu tedna običajno veliko manj dnevnega 

dogajanja, kot ga je med tednom. Ob sobotah smo tako v enourni blok med 19. in 20. 

uro uvrstili Dnevnikov izbor, v katerem poglobljeno raziščemo aktualno temo tedna. 



9 

 

Ob nedeljah pa smo po Dnevniku umestili oddajo Politično s Tanjo Gobec, ki je 

namenjena politični analizi tedna.   

Če je pomembnega dnevnega dogajanja veliko, se odrečemo Dnevnikovemu izboru in 

oddaji Politično in TV Dnevnik podaljšamo na običajno dolžino 25 min. 

Kolegi iz Agencije Republike Slovenije za okolje pripravljajo vodene vremenske 

napovedi dvakrat na teden, ob ponedeljkih in četrtkih.  

Prav zdaj potekajo pogovori, da bi število vodenih vremenskih napovedi okrepili.« 

Izbor osebnosti leta 2020 

Dva gledalca sta se pritožila nad izborom osebnosti, ki so po mnenju novinarjev 

Informativnega programa TV Slovenija najbolj zaznamovali leto 2020 doma in v tujini. 

Kandidati, ki so se uvrstili na vrh lestvice, so bili predstavljeni v osrednjih informativnih 

oddajah 29., 30. in 31. decembra:  

»To sporočilo pišem, ker sem tokrat zares močno ogorčena, ko sem na javni RTV 

slišala, koga ste izbrali za osebnosti leta - da je to poleg kolesarja Pogačarja tudi 

gospod Gale. Kakšne so zasluge gospoda Galeta, da bi lahko postal osebnost leta. 

Zatožil je nekaj morebitnih nepravilnosti, za katere preiskava še poteka, in ni 

dokončno jasno, ali je šlo za nepravilnosti, med drugim pa je tudi sam med 

preiskovanci in tudi še ni jasno, ali je v vsej zadevi res nedolžen (morda se bo izkazalo, 

da je tudi sam odgovoren za nepravilnosti). 

Kako da odgovorni na RTV, ki izbirajo osebnosti leta, niso pomislili, da bi si ta naziv 

gotovo neprimerno bolj zaslužili zdravstveni delavci, ki v izjemnih razmerah in z 

nečloveškimi napori rešujejo življenja naših državljanov?« (G. Š.) 

»Kako lahko se tako ja dobesedno zlažete in kolesarja Pogačarja primerjate z 

Galetom. Tour de France je bil svetovni dogodek. (…) Kot plačnik in to redni plačnik 

kateri ni zamudil plačila naročnine že 35 let želim in tudi zahtevam poimensko spisek 

vaših novinarjev za to glasovanje. V kolikor mi tega ne pošljete vas prosim da mi 

sporočite kako se odjavim od vašega rtv prispevka. Ta novica je bila pa res preveč. 

Živim in delam za šport in za SLOVENIJO.!!!!« (D. K.) 

Odgovor odgovorne urednice Informativnega programa TV Slovenija Manice J. Ambrožič: 

»V Informativnem programu Televizije Slovenija smo tudi letos izbirali osebnosti, ki je 

najbolj zaznamovala leto doma in v tujini. Zaposleni v Informativnem programu 

TVSLO so imeli možnost glasovanja za do pet osebnosti, ki so po njihovi oceni pustile 

največji pečat doma in v tujini – s svojim delom in delovanjem, vplivom na dogajanje, 



10 

 

vtisom v družbi,  doma ali v tujini. Sodelavci so tako med domačimi in tujimi 

osebnostmi navedli več deset različnih imen.   

Največ glasov med domačimi osebnostmi je dobil kolesar Primož Roglič in tako postal 

osebnost leta v Sloveniji po izboru novinarjev in urednikov IP TV SLO. 

Drugo mesto sta si z enakim številom glasov delila Bojana Beović in Mario Fafangel. 

Na tretje mesto sta se uvrstila Ivan Gale in Tadej Pogačar.« 

Varuhinja je dodala, da je vsak izbor seveda – izbor, z njim lahko soglašamo ali ne, da v tem 

izboru osebnosti niso delili po poklicih ali kategorijah in da pod okriljem RTV Slovenija 

potekajo tudi drugačni izbori - na Valu 202 so denimo poslušalci za ime leta 2020 izbrali 

Srečka Šestana.  

Manjkajoča slikovna prezentacija  

Gledalec G. Š. je opozoril, da TV Slovenija v prenosu seje odbora za zunanjo politiko 3. 

decembra ni prikazala projekcije, ki jo je na seji predstavljal zunanji minister:  

»Pravkar gledam (03.12.2020 cca 18.30 ura) posnetek odbora za zunanjo politiko na 

katerem zunanji minister predstavlja mnenje vlade oz. ministrstva in pri predstavitvi 

uporablja tudi projektor oz. prezentacijo, ki pa jo gledalci program 3 ne vidimo. Že 

večkrat sem opazil, da se razne prezentacije v parlamentu ne prikazujejo s sliko v živo, 

kar pa se mi zdi škoda, saj je potem predstavljena vsebina govornika pomanjkljiva. 

Vem, da je to tehnološko mogoče, saj ste projekcijo prezentacije že pokazali. Prosim 

vas, da v prihodnje gledalcem omogočite ogled prezentacije v kolikor jo govornik 

uporablja, saj si le-tako lahko ustvarimo celotno sliko predstavitve mnenja.« 

Odgovor Boštjana Fabjana, ki je v Parlamentarnem programu TV Slovenija zadolžen za 

dogovore glede prenosov sej: 

»Na sejah državnega zbora in delovnih teles praviloma vedno prikazujemo 

videoprojekcije, ki jih pripravijo govorci (poslanci, ministri, vabljeni …), seveda v 

smiselni kombinaciji z govorjenim besedilom. To velja za prenose iz dvoran, kjer so 

nameščene stacionarne kamere. 

Na skupni seji odbora za zadeve Evropske unije in odbora za zunanjo politiko, ki je 

potekala 3. 12. 2020, projekcija, ki jo je pripravil minister za zunanje zadeve Anže 

Logar, ni prišla do naše režije, zato je realizator ni imel na voljo za predvajanje (režija 

za realizacijo prenosov iz državnega zbora je v stavbi TV Slovenija). Prav tako nas iz 

Državnega zbora nihče ni dodatno obvestil, da bo na seji videoprojekcija.« 



11 

 

 RAZVEDRILNI PROGRAM 

Silvestrski program na TV Slovenija 

O silvestrskem programu na Televiziji Sloveniji je varuhinja prejela več sporočil in jih 

posredovala uredništvu. Primeri pohvalnih in kritičnih odzivov:  

»Pohvalila bi včerajšnji novoletni program z Blažem Švabom. Kako lep program je bil, 

kako dinamično. verjamem, da bo prav zaradi tega leto 2021 še boljše. Čestitam javni 

RTV za res premišljen program.« (B. J.) 

»Vse čestitke za božični in novoletni program. Dobri koncepti oddaj z obilo svežih 

idej. Duhovito, gledljivo, skratka uspelo!« (S. J.) 

»Ogorčen sem nad oddajo Srečno noro leto. Glede na število imen v odjavni špici, bi 

želel videti oddajo, ki ne izgleda kot oddaja na Net tv leta 2002. 1. V celoti zgrešena 

grafična ter scenska podoba. Kršena osnovna pravila estetike. Izgleda kot, da so 

ustvarjalci dobili inštrukcije od režiserjev prenosov zadnjih državnih proslav. 2. 

Kakovost zvoka s katero se lahko kosa Pink tv. Poleg tega nerazločno in prehitro 

govorjenje voditeljice. 3. Politične opazke oz. sklop vprašanj o "Janezu Janši" dajejo 

vtis propagandnega stroja in spominjajo na Nova24. Razvedrilna oddaja ob zadnjih 

urah leta 2020 bi se lahko temu profesionalno izognila. 4. Neprofesionalna voditeljica. 

Poleg slovničnih napak, neposrečena improvizacija ter posmehovanje ob 

nepremernih momentih. Glede na to, da smo v letošnjem letu vsi, tudi predstavniki 

mlajše generacije prisiljeni novo leto preživeti doma bi se lahko TV Slovenija še 

posebej potrudila in dokazala, da se rezvedrilni program ni zataknil nekje v 

devetdesetih. ...« (A. P.) 

»Po dolgem času sem včeraj zvečer spremljala silvestrski program RTV Slovenija, naše 

javne televizije. Razvedrilni program je bil zame eno veliko razočaranje: prevladujoča 

nekvalitetna glasba, če temu lahko rečemo glasba. Seveda so bile tudi redke izjeme. 

Program je bil praktično brez kulturne vrednosti, pisan na kožo majhnemu delu 

družbe, ki lahko uživa v nezahtevni in poceni zabavi. Tilen Artač se je v svoji oddaji 

vsaj trudil, kljub tokrat morda ne povsem posrečeni oddaji – so bile že veliko boljše.  

Sprašujem vas, če menite, da smo si prebivalci Slovenije v času, ko je zaradi korona 

krize gibanje in druženje zelo omejeno,  zaslužili tako nekvaliteten program za 

silvestrski večer? Ali bi se lahko enkrat zamislili nad kvaliteto svojih izdelkov in 

priznali, da ne delate samo dobro ampak ste zmožni tudi zelo slabih izdelkov?« (S. K.) 

 

 



12 

 

Gledalko B. P. je zmotil izbor glasbe v oddaji Adijo, 2020: 

»Čemu SLOVENSKA RTV v najbolj gledanem času namenja toliko prostora- časa 

hrvaškim pesmim? Ali nimate dovolj slovenskih? Ali na hrvaški TV tudi predvajajo 

toliko slovenske glasbe?« 

V uredništvu Razvedrilnega programa TV Slovenija so pojasnili, da je Luka Pokeržnik mlajši 

glasbeni ustvarjalec in izvajalec iz Slovenije, s Koroškega, ki deluje pod umetniškim imenom 

Luka Basi. V oddaji Adijo, 2020!, ki je bila dolga 160 minut, je bilo Lukovih uspešnic v 

hrvaškem jeziku v prvem delu 2 minuti 31 sekund, v drugem delu 2 minuti in 36 sekund. Vtis, 

da je bil dalj časa na programu, je bil takšen morda zato, ker je pri sebi, v svojem avtu, gostil 

številne glasbene prijatelje, ki pa so peli v slovenskem jeziku. 

 ŠPORTNI PROGRAM 

Komentiranje športnih prenosov 

Varuhinja je prejela več odzivov na komentiranje zimskih športov. Gledalca J. G. je zmotil 

način komentiranja svetovnega prvenstva v smučarskih poletih iz Planice med 10. in 13. 

decembrom.   

»Prosim da preverite profesionalnost vašega kolega, ki komentira prenos smučarskih 

skokov. Mislim da si dovoli preveliko svobode, posega po neslanih šalah in nima 

nobene eterske higiene. Močno dvomim, da ne obstaja oseba, ki bi to delo opravljala 

bolje. Brez čiščenja grla v mikrofon, brez govorjenja neumnosti na nivoju barskih 

pijancev. Sam sem velik ljubitelj tega športa in s težkim srcem razmišljam o 

spremljanju prenosa na kakšnem drugem programu. Hvala za pozornost.« 

Odgovorni urednik Športnega programa TV Slovenija Gregor Peternel je odgovoril:  

»Andrej Stare je kakovostno opravil reportersko delo neposrednih prenosov 

svetovnega prvenstva v Planici.  Imel je tudi kakšno napako, a celostno gledano, je 

svoje delo opravil dobro. Okusi so seveda različni, veliko je gledalcev, ki radi 

spremljajo prenose, ki jih komentira, nekaterim pa ni všeč.« 

Varuhinja je dodala:  

»Na varuhov naslov prejemam različne odzive na komentatorje športnih dogodkov, ki 

potrjujejo, da imamo gledalci (kakor tudi poslušalci in bralci RTV-vsebin) različne 

okuse in pričakovanja. Komentatorja, katerega delo vas je zmotilo, številni omenjajo 

kot vzor mlajšim generacijam, saj je zakladnica znanja, z neprecenljivimi izkušnjami in 

svojevrstnim slogom. Po drugi strani pa občinstvo pri športnih komentatorjih poleg 

strokovnosti opazi tudi govorne težave, ki so lahko posledica prehlada ali drugih 



13 

 

zdravstvenih težav ter neustrezne govorne kondicije in omikanosti. Glede tega sem v 

začetku letošnjega leta zapisala tudi krajše mnenje (gl. poročilo za januar 2020, str. 

53). 

Vaše sporočilo je povod, da programske ustvarjalce vnovič spomnim na visoka 

pričakovanja občinstva, ko gre za kulturo govora in nastopanja.« 

Gledalka U. P. T. pa je pohvalila komentiranje tekme moškega smuka iz Val d'Isera 13. 

decembra: 

»Včeraj sem, kot večina športnih navdušencev, spremljala moški smuk. Komentator 

Urban Laurenčič je rekel, da je dobil solzne oči, ko je Čater prišel z vodstvom v cilj. Jaz 

dobim solzne oči, ko poslušam njegovo vrhunsko spremljanje tekme. Vse pohvale 

Laurenčiču za njegov doprinos k športnemu komentiranju.« 

Prekrivanje prenosov in oglasne prekinitve  

Varuhinja je prejela več pritožb zaradi prekinjanja športnih prenosov z oglasnimi sporočili 

oziroma prekrivanja prenosov nastopov tekmovalcev s posnetki drugih, po njihovem mnenju 

manj pomembnih delov športnih prenosov. Primer pritožbe zaradi prekinitve prenosa tekme 

svetovnega pokala v biatlonu 3. decembra: 

»Rad bi izpostavil da se mi zdi zelo neprimerno, da med tem ko se gre našemu 

biatloncu Jakovu faku, za deseterico v svetovnem pokalu, prekinete prenost 2 minuti 

pred koncem zadnjega kroga njegovega tekmeca, ki je ogrožal njegovo mesto. 

Namesto tega ste predvajali 10minutno reklamo parnega čistilca.« (L. N.) 

Odgovorni urednik Športnega programa Gregor Peternel je pojasnil, da je med ekipo na 

terenu, komentatorsko ekipo in t. i. dnevno režijo, ki je zadolžena za umeščanje oglasnih 

blokov v TV-program, prišlo do kratkega stika. Za ta nesporazum, ki je gledalce prikrajšal za 

del športnega prenosa, se je v imenu programskih ustvarjalcev opravičil.  

Varuhinja je dodala splošno pojasnilo:  

»V zimskih športih, v katerih ni rednih premorov, kot na primer pri nogometu, košarki 

itd., ampak se prekinitve zgodijo zaradi vremenskih ali drugih okoliščin, je posebej 

pomembno dobro sodelovanje med vsemi sodelujočimi pri prenosu (teren, studio, 

režija). Včasih so prekinitve tako dolge, da jih je treba z nečim zapolniti, včasih pa so 

le hipne in niso primerne za predvajanje oglasnega bloka. O tem se je treba vselej 

odločiti sproti, po hitri presoji okoliščin.« 

https://img.rtvslo.si/files/varuhinja/porocilo_varuhinje_za_mesec_januar_2020.pdf


14 

 

Gledalka A. F. pa se je pritožila, ker je Televizija Slovenija 29. decembra prenašala podelitev 

medalj najboljšim s tekme smučarskih skokov ter s tem zamudila prenos začetka drugega 

teka slaloma v Simmeringu: 

»Tekma smučarskih skokov novoletne turneje se je končala 18:34, 2. tek slaloma v 

Semmeringu se je začel ob 18:35. Zakaj se ob 18:47 na TVS2 še vedno predvaja 

podelitev skokov (na kateri ni nobenega Slovenskega skakalca), če se medtem že 

odvija naslednja tekma. Vse to skupaj z vsemi intervjuji se lahko pokaže tudi kasneje 

ne pa medtem, ko se odvijajo tudi druge športne aktivnosti v živo!!!!!« 

Varuhinja je s pritožbo seznanila uredništvo, gledalki pa pojasnila:  

»Pravilno ste ugotovili, da dveh športnih dogodkov ni mogoče predvajati hkrati na 

istem programu. Povsem razumem, da se zaradi usklajevanja del občinstva vedno 

počuti prikrajšanega. Uredništvo daje vselej prednost dogodkom, na katerih 

sodelujejo slovenski tekmovalci in kjer je mogoče zagotoviti sprotne izjave 

tekmujočih. Ko se prenos konča, teh ni mogoče več predvajati v živo. Zlasti v zimskih 

športih je prehajanje z enega na drug prenos lahko tudi »loterija«, saj so tekme – kot 

veste – bistveno manj predvidljive kot pri stadionskih ali dvoranskih športih, saj 

prihaja do zamikov zaradi vremena ali padcev.  

Potem pa so tu še oglasi, ki jih je treba uvrstiti v program, saj zagotavljajo bistven 

prihodek za nakup vse dražjih športnih pravic. 

Verjamem, da s tem pojasnilom ne boste zadovoljni, moj namen je bil le pojasniti 

okoliščine, ki jih morajo upoštevati uredniki, ko usklajujejo vsebine in sprejemajo 

odločitve.« 

 PROGRAM PLUS 

Dobro jutro: neslana šala in stroga ocenjevalka 

Gledalka M. L. je opozorila na neprimeren komentar voditelja oddaje Dobro jutro 28. 

decembra: 

»V pogovoru v studiu z Miranom Tepešem in novinarko športnega programa, je vaš 

voditelj /novinar/ sodelavec, izjavil eno veliko žaljitev do smučarskega skakalca Timija 

Zajca in sicer je izjavil da v ekipi ni "pečenega zajca". To je skrajno žaljivo do našega 

20 letnega skakalca, ki je imel toliko moči, da je javno povedal, da nekaj ni v redu. 

Stvari je treba razčistiti. Ne pa igrati sprevrženosti in dvojne igre kot jo je v Sloveniji 

preveč. 



15 

 

Povejte mu, naj bolj pazi kaj govori, da 1. program nacionalne TV, ni njegova 

prijateljska družba v nekem lokalu. Ta program lahko gleda in spremlja lahko 200.000 

gledalcev in več......ali se tega zaveda ??« 

Urednica Dobrega jutra iz ljubljanskega studia Daša Lamut Prosen se je strinjala, da je šlo za 

poskus resnično neposrečene šale, ki ni bil primeren, o čemer so voditelja opozorili in se z 

njim pogovorili. Varuhinja je dodala splošno pojasnilo: 

»… voditelji v tovrstnih pogovornih oddajah ves čas lovijo ravnotežje med 

sproščenostjo in prisrčnostjo na eni strani ter strogimi zapovedmi delovanja v javnem 

mediju na drugi strani. Zato in ker oddaje potekajo v živo, jim običajno odpustimo 

kakšen jezikovni zdrs, uporabo bolj pogovornih besed in tudi neslano šalo. Vse pa 

ima, kot ste zapisali, svoje meje.« 

Dve gledalki pa sta komentirali silvestrsko epizodo oddaje Dobro jutro. Zmotilo ju je 

obnašanje gostje oddaje: 

»Zelo sem zadovoljna z oddajo "dobro jutro". Me je pa za zadnji dan oddaje, ki naj bi 

bila IGRIVO zaključena, "MOČNO PRIZADELA " kuharska morstrica" Alma. Tako 

prijetno oddajo je spremenila v EN ŽALOSTEN KONEC, ki se ne more več popraviti. 

Kuharski dvoboj med Davidom in Špelo je vzela tako strogo resno, kot bi tekmovala v 

kuh. šovu za DENAR, ne pa kot iskriv zaključek starega leta. Nepojmljivo.« (D. S.) 

 »… Tak negativizem, primitivizem, nespoštljivost, "zabijanje" in dajanje v nič, skoraj 

izživljanje, nesramnost, kot jo spremljam ta hip- to je neprimerno za državno 

televizijo, sploh pa ne za silvestersko oddajo, ljudem prijazno oddajo  Dobro jutro, ki 

je meni osebno zagotovo ena najljubših na RTV Slovenija. 

Vsi vemo, da se ekipa uredništva Programa plus neizmerno trudi, odlično dela vsak 

dan in si res ne zaslužijo takega odnosa, kot ga je do njih imela danes Alma Rekić, ki je 

zagotovo odlična kuharica, medtem ko pa njen nivo komunikacije pač ni primeren. 

Mislim, da bi se morala Alma Rekić ekipi oddaje Dobro jutro opravičit in taki ljudje, 

oz. tak nivo komunikacije nima kaj iskati v programu RTV Slovenija. 

Škoda, da je ta trenutek v programu RTV Slovenija malce pokvaril praznično vzdušje.« 

(A. G.) 

Odgovor odgovornega urednika Programa plus Roka Smoleja: 

»V oddaji Dobro jutro vsak dan gostuje tudi do 10 gostov in pri tako velikem številu 

gostov se seveda zgodi, da kakšen tudi ne izpolni pričakovanj ali razočara. Kolegi v 

uredništvu so si sicer zaželeli stroge kuharice in ocenjevalke, to sta si želela tudi 

voditelja, ki zagotavljata tudi, da nikakor nista bila užaljena, saj se dobro zavedata, da 



16 

 

kuhanje ni njuna vrlina. Kljub temu sem seveda opozoril ustvarjalce, da je treba bolj 

upoštevati pričakovanja gledalcev, gledalci Dobrega jutra so seveda vajeni predvsem 

prijaznejših in pozitivnih vsebin,  kar je treba upoštevati tudi pri vabljenju gostov in 

konceptu rubrik.« 

 SPLOŠNO 

Napovedniki za oddajo Intervju 

Gledalca G. R. je zmotilo, da Televizija Slovenija za oddajo, ki ga je zanimala, ni predvajala 

zadostnega števila televizijskih napovednikov: 

»Sam in moji kolegi smo opazili očitno neenakopravnost med oglaševanjem intervjuja 

Tineta Hribarja napram intervjuju dr. Jožeta Možine z nadškofom Antonom Stresom. 

Medtem ko se je napovednik za prvega non stop vrtel po TV, glede drugega sem 

izvedel šele preko družbenih omrežij. Res je smola, da so to dogaja, ravno pri ti dveh 

doktorjih znanosti ( dr. Možiini in dr. Stresu )« 

Direktorica TV Slovenija Natalija Gorščak je podala pojasnilo o načrtovanih in dejansko 

predvajanih napovednikih.  

»Objave napovednika smo načrtovali takole: 

Z Mišo, Hribar 

Sobota (19.dec) 11:40, 12:54, 16:58, 18:10, 19:14  

Nedelja (20.dec) 12:08, 15:13, 18:55, 19:31  

Vse objave so bile realizirane.S sobote na nedeljo je bilo načrtovanih 21 objav, ki so 
bile vse predvajane.  
 

Intervju Možina- Stres 

Sobota (26.dec) 14:08, 17:12, 18:55, 21:57  

Nedelja (27.dec) 12:05, 13:27, 16:53, 19:42  

Realizirane so bile le štiri objave zaradi spodnjih razlogov. 

Sobota (26.dec): 

- odpadla objava 17:12: po Vremenu in pred oddajo Fina gospa je bil to edini 
planiran napovednik; storno zaradi daljšega DIO sklopa (Poročila 10.40, Šport 
1.57, Vreme 1.02, skupni pribitek 39 sek); 

- odpadla objava 18:55: po zadnji večerni risanki in pred Vremenom je bil to 
edini planiran napovednik; storno zaradi daljše Napovedi Dnevnika in 
Vremena pred TVD (skupni pribitek 18 sek). 

 



17 

 

Nedelja (27.dec): 

- odpadla objava 13:27: v terminu po sklopu Prvega dnevnika so odpadli vsi 
planirani napovedniki in oglasi, saj smo dan pred tem spreminjali sporede. V 
listi predvajanja smo ad hoc planirali daljšo oddajo od prvotno planirane – v 
spomin preminulemu g. Mojmirju Sepetu (žalna oddaja);  

- odpadla objava 19:42: odpadli vsi planirani napovedniki v sklopu TVD, z izjemo 
enega, ki je napovedoval nadaljevanko ob 20.00 (TV Dnevnik, daljši za 2min 
22sek, Politično daljše za 2min 3sek, Vreme daljše za 11sek). 

S sobote na nedeljo je bilo načrtovanih 21 objav, ki so bile vse predvajane.  

Kolegi iz DIO-a so bili obveščeni, da je napovednik trikrat odpadel zaradi tega, ker je 

bil DIO daljši, enkrat pa je šlo za izjemne razmere, umestitev žalne oddaje. Odpadli so 

tudi oglasi.« 

Odziv je prispevala tudi odgovorna urednica Informativnega programa TV Slovenija Manica J. 

Ambrožič, ki sicer nima pristojnosti glede predvajanja napovednikov:  

»Kot odgovorna urednica IPTVSLO absolutno pričakujem, da so povsem enaki kriteriji 

za objavo napovednikov pri vseh oddajah Intervju in pri vseh ustvarjalcih oddaje 

Intervju.«  

Varuhinja meni, da so pristojni dolžni napovednike načrtovati tako, da pri tem ne bo razlik in 

da bodo dosegli čim večji krog občinstva. 

Želimo si… ne maramo … 

Gledalci so tudi decembra sporočali, katere oddaje iz TV-arhiva bi želeli zopet videti. Primera:  

»Sem bolan, imam najgršo bolezen, želim si še enkrat videti sledeče filme: Boj na 

požiralniku – gl. igr. Bert Sotler, Kadar čuk poje, gl. igr. Milena Župančič in Polikarp.« 

(A. H.) 

»Močno pogrešam kar nekaj odaj kot so slovenski vodni krog naj sibodi da so to 

ponovitve ali pa so nove katere so že posnete pa jih še ni biolo na sporedu naše tv. 

Menim da so te odaje močno pipomorejo v osveščanju za ohranjanju narave in 

nenazadnje k ohranjanju zdrave pitne vode. 

Potem pa je še moja želja če se le da bi uvrstili v prgram nekatere ponovitve iz cikla 

kako živijo slovenski gradovi ali pa tudi preve odaje kulturni vrhovi. 

In pa še,ko je tv praznovala 45 let televizije in 75let radija(2003)jebilo kar nekaj 

nostalgičnih oddaj kot je blo to po domače ,ali pa dobro nedeljo voščimo,smo iz 

vašega arhiva jih je treba privleči .S tem bi zadovoljivo ustregli v času te korova krize 

velikemu krogu starejše poulacije ki pa že kar dolgo plačujejo rtv naročnino«. (V. M.) 



18 

 

Varuhinja je sporočila posredovala vodstvu TV Slovenija. Seznanjena je bila tudi z dopisom, 

ki ga je glede oddaje Vodni krog direktorici poslala produkcijska družba Cv Koncept 

Multimedija. 

Gledalec B. F. pa je pisal, da turobni koronavirusni časi niso primerni za temačne filme, ki 

dodatno prispevajo k tesnobi in depresiji.  

»Saj prav dobro razumem, da življenje ni pravljica, ampak zakaj nas še dodatno 

dobesedno morite samo z množico temačnih filmov? 

Čudim se, kako to, da ne čutite v sebi poslanstva in ne zmorete vsaj trohice empatije 

do svojih gledalcev, da bi v teh težkih časih, ko s(m)o ljudje primorani ostati doma, 

ljudi vsaj malo razvedrili s kakšnim dobrim komičnim ali zabavnim filmom? Mar 

ljudem res ne privoščite, da si oddahnejo(mo) od vseh teh stresnih situacij, ki s(m)o 

jih deležni na delu, v službi, na ulici, zaprti med štirimi stenami in navsezadnje pred 

zaslonom RTV, bombardirani z vašimi slabimi novicami o virusu? 

Nikakor ne bežim pred problemi, ki smo jim izpostavljeni in se jih še kako zavedam, 

ampak kar je preveč, je pa preveč. Nekaj uravnoteženosti pa bi v vaši ponudbi vseeno 

moralo biti.« 

Urednica tujega programa KUP TV Slovenija Neli Aberšek Vozelj: 

»Nikakor nismo pozabili, v kakšnem času smo se vsi skupaj znašli. Vse od prvega 

izbruha virusa v spomladanskem času se trudimo, da bi v svoj program vnesli več 

optimističnih zgodb, tudi komedij, dodatno smo kupili kar nekaj tovrstnih naslovov, 

tako filmov, kot serij, žal pa smo s sredstvi zelo omejeni. V jesenskem delu programa 

ste lahko izbirali tudi med filmi, ki jim nikakor ne moremo pripisati temačnosti in 

»težavnosti«. Ob nedeljskih popoldnevih smo, na primer, predvajali kar nekaj 

čudovitih družinskih, tudi fantazijskih filmov in komedij. Obenem pa niso vsi gledalci 

naklonjeni takim vsebinam, saj se življenje vendarle ni ustavilo in poleg ogrožujočega 

virusa prinaša tudi drugačne izzive. Včasih se je z njimi lažje spopadati, če vidiš, da v 

tem nisi sam.   

Ne morem vam oporekati, da smo predvajali tudi nekaj »težjih« filmov. Filmov, ki so 

bili kupljeni pred tem časom, ne moremo in ne smemo izločiti iz programa, saj smo 

kot javni zavod zavezani k odgovorni porabi denarja. Pravice za predvajanje filmov so 

namreč omejene, običajno na dve leti in v tem času se izteka licenčno obdobje za 

mnoge filme, ki so bili kupljeni pred tremi leti, ko ni bilo ne duha ne sluha o situaciji, 

ki jo trenutno živimo. Obenem so se v tem času znašli tudi zato, ker smo želeli 

predpraznični program res narediti nekoliko bolj lahkoten in optimističen. Verjamem, 



19 

 

da boste v njem našli tudi zgodbe, ki ste jih pogrešali. Predvsem pa želim vsem nam, 

da bi bilo naše resnično življenje lepše in lažje.« 

Pohvale ustvarjalcem in programom  

Varuhinja je v decembru prejela več pohval namenjenih tako ustvarjalcem kot posameznim 

oddajam na Televiziji Slovenija. Gledalka M. K. je poslala daljše sporočilo, v katerem je 

pohvalila številne oddaje in voditelje:  

»Poleg informativnih in glasbenih oddaj največ časa posvečam gledanju 

dokumentarcev. Cenim, da vlagate ogromne napore v izobraževanje in v državljansko 

vzgojo. Navdušil me je dokumentarec Propaganda, v času volitev v ZDA ponovitev 

nadaljevanke Najglasnejši glas in nekoliko prej film Resnica. Odličen je izbor tujih 

filmov: Velike osebnosti, John in Yoko, Zvezde velikega platna, Sedem svetov en 

planet, ganljivo je bilo še enkrat podoživeti koncert Odštevanje do 1990 ob padcu 

berlinskega zidu.  

Kljub finančni negotovosti ste v zadnjem letu ustvarili čudovite domače 

dokumentarne oddaje: Zois, Bleiweis, Velike bolezni. Poklonili ste se spominu na 

Branimirja Tuma, o katerem nisem vedela nič, in Marjana Vodopivca, ki mi je odkril, 

koliko nam ljubih otroških pesmic, ki smo jih prepevali, je med drugimi velikimi deli 

on uglasbil. Tudi oddaja o Louisu Adamiču mi je odkrila marsikaj novega. Navdihujoča 

je bila oddaja Raziskovanje je pustolov-ščina. Ponovitev dokumentarca Ženska Majde 

Širca je bila zelo dobra odločitev. Isto velja tudi za film Zora (gejevski starševski par). 

Posebno mesto si zaslužijo intervjuji Ksenije Horvat. O oddaji Tarča bi rekla samo, da 

se jo ekipa potrudi argumentirati z odlično izbranim dokumentarnim gradivom 

(recimo: šolstvo na daljavo). Da je to ena najbolj odmevnih, prodornih oddaj pa tako 

že veste. 

Hvala za koncerte, pa naj gre za ponovitve poletnih koncertov z Dunaja, ali pa za 

koncerte Simfonikov RTV, pa Bekavca z Ireno Grafenauer se ne naveličam poslušati, 

pa prisrčnega otroškega in mladinskega pevskega zbora vaše hiše tudi ne. Vaš arhiv je 

zlata vreden.« 

Gledalec J. S. je pohvalil delo dopisnika RTV Slovenija iz Italije Janka Petrovca: 

»Ne vem zakaj imam občutek, da pa res uživa v svojem poklicu. Skoraj vsak dan ima 

prispevke, ki so zanimivi. Verjamem, da morajo novinarji poročati, predvsem o 

novicah, ki so pomembni za našo državo, pa vendar ima g. Petrovec vedno na zalogi 

prispevke o kulturi, mestih, življenju v Italiji,...  Vse to predstavi na tako zanimiv način, 

da človeka kar potegne, da bi šel na potovanje raziskovat Italijo.« 



20 

 

Gledalca F. G. in I. L. sta se zahvalila za prenos svetovnega prvenstva smučarskih skakalcev v 

poletih iz Planice med 10. in 13. decembrom.  

»Rada bi izrazila vso pohvalo za izvedbo prenosov iz Planice - pričarali ste nam vsaj 

malo občutkov normalnosti.« (I. L.) 

Gledalec F. G. je poslal pohvalo za ponovljen posnetek koncerta Poletna noč: 80 let 

Mojmirja Sepeta (TV SLO 1, 27. 12.), gledalec M. T. je pohvalil  film Mojster Čeng (TV SLO 1, 

6. 12.), gledalka J. V. je pohvalila dokumentarec ob 100. obletnici rojstva Marijana Vodopivca 

(TV SLO 2, 26. 12), gledalca P. M. in F. G. dokumentarno serijo Spomini z Milanom Kreslinom 

(TV SLO 1, med 8. in 29. decembrom), gledalec M. P. pa se je zahvalil za predvajanje odličnih 

dokumentarcev, še posebej za dokumentarni seriji En planet, sedem svetov in Potovanje iz 

Rusije do Irana. 

RADIO SLOVENIJA 

 RADIO PRVI 

Poročanje o sporu med Ukomom in STA 

Poslušalec A. M. je varuhinji pisal po oddaji Dogodki in odmevi, ki je bila na sporedu 29. 

novembra ob 15.30. Menil je, da poročilo o razpletanju spora med Ukomom in STA ni bilo 

celovito. Po njegovem mnenju poslušalci niti v daljšem časovnem obdobju niso slišali vseh 

argumentov z obeh strani. 

»Tega drugega vidika: zapiranje podatkov s strani STA v vaših komentarjih praktično 

ne osvetlujete ali zgolj »minimalistično«.  Običajno se pri poročanju »vsebina« zahtev 

UKOMA zreducucira na temin zahtev po predložitev določenih dokumentov. Pri izbiri 

zunanjih strokovnih mnenje izbirate praviloma te, ki zagovarjajo ne-posredovanje 

informacij o celostnem poslovanju javne agencije. /…/ Skoraj nič torej od javne RTV 

ne zvemo kaj vse je, še prafraziramo, Urbanija zahteval od Veselinoviča  in kar bi po 

mojem morala vedeti ne samo vlada, kot ustanovitelj agencije, ampak splošna 

javnost. Ali  tudi na RTV menite, da nas naj to ne zanima ? 

Sedaj pa na konkretno oddajo: Poglejte si poročanje iz DZ na današnji dan 29.12.2010 

v osrednji informativne oddaji Dogodki in odmevi po 15.40 minuti predvajanja. 

Najprej poročanje o vloženem amandmaju s strani SMC v sklopu novega vladnega 

Corona, v katerem želi SMC vključiti tudi  sredstva za STA. Prispevek pa se konča, kot 

rečeno s  posnetkom Marka Milosavljeviča iz FDV  v 14 minuti oddaje. Imenovani se 

zgraža nad zadrževanjem sredstev in govori o pomenu STA, o vsebini zahtev UKOM-a 



21 

 

in Vlade pa tako od imenovanega in od vaše novinarke nič, razen kot rečeno 

splošnega: »zahteve po predložitev določenih dokumentov«   (…)  

Ne rečem, da ste do sedaj kje, v kakšni oddaji tudi pojasnili kaj želi vedeti UKOM, 

katere informacije zahtevajo od direktorja STA - morda res kje. To boste bolje vedeli 

vi. Na splošno pa velja  očitek o tendicioznosti in  necelovitosti informiranja o zapletu 

med UKOM-u in direktorju STA.« 

Odgovor je pripravil odgovorni urednik Prvega Danijel Poslek:  

»Podrobno sem pogledal predmet pritožbe in tudi vsebino na katero se pritožba 

nanaša.  

Pojasniti želim, da o celovitosti poročanja ne moremo soditi zgolj na podlagi ene 

oddaje. Tema o financiranju Slovenske agencije je del naših oddaj že od izbruha 

zapleta v začetku decembra. Od takrat smo poročali o vseh straneh spora, tako o 

razlagi UKOM, kot o argumentih STA, o mnenju različnih strokovnjakov in različnih 

delov slovenske politike (koalicijske in opozicijske). Zato menim, da je šlo v tem 

primeru za zelo celovito poročanje in obveščanje javnosti. V dopisu je očitek, da o 

tem, kaj je direktor UKOMa zahteval od direktorja STA, nismo nič poročali. A to 

preprosto ne drži. Navajam samo nekaj oddaj, ko smo o tem zelo natančno poročali:  

1.12.2020: Dogodki in odmevi, Radijski Dnevnik; 

2.12.2020: Druga jutranja kronika, Dogodki in odmevi; 

4.12.2020: Radijski dnevnik; 

5.12.2020: Druga jutranja kronika; 

11.12.2020: Dogodki in odmevi; 

Ob teh pojasnilih glede poročanja o tej temi dodajam še to, da pri izboru 

sogovornikov nikoli ne zagovarjamo kriterija izbire po tem, kdo bo koga zagovarjal, 

ampak se preprosto odločimo (ob akterjih zgodb) tudi za strokovnjake z določenega 

področja (v tem primeru medijskega).  

Glede konkretne oddaje 29.12. pa poudarjam, da je bil prispevek povsem v skladu s 

poklicnimi merili. Novinarka je celovito zajela zgodbo o segmentu PKP7, ki govori tudi 

o amandmaju glede financiranja STA, obenem je pogovor osvetlil najnovejše politične 

poglede na to temo in je bil dodatno nadgrajen z mnenjem strokovnjaka. Nobenega 

smisla pa ni imel vnovičen natančen oris tega, katere dokumente pričakuje UKOM. 

Kot rečeno, o tem smo zelo natančno poročali v številnih informativnih oddajah. 

Toliko o zelo konkretnih pojasnilih vsebin, kot pa poslušalec ugotavlja sam pa je 

njegov očitek o tendicizonosti zelo splošen, zato je težko biti še bolj konkreten.« 



22 

 

Varuhinja je dodala splošno pojasnilo, da so dnevnoinformativni programi javnega medija pri 

poročanju o pomembnih dogodkih, ki se ne začnejo in končajo v istem dnevu, dolžni 

poskrbeti za spremljanje tega dogodka v nizu oddaj.  

»Vsakokratni fokus je odvisen od vsebine oz. dnevnega povoda, temu mora biti 

prilagojen tudi žanr (poročilo, intervju, reportaža, analiza …), vselej pa je treba 

poskrbeti tudi za kontekst, ki občinstvu pomaga razumeti nadaljevanje ali razvoj 

dogodka.  

Prispevek, o katerem ste mi pisali, sem poslušala. Povod za tokratno obravnavo 

zapleta glede financiranja STA je bila izredna seja DZ, na kateri so poslanci z 

amandmaji dopolnjevali sedmi protikoronski sveženj, vladna stranka SMC pa je vložila 

tudi amandma o izplačilu zaostalih obveznosti tiskovni agenciji.  

Predmet novinarske obravnave torej ni bil zaplet med Ukomom in STA ali vzrok za 

zaplet ali analiza zapleta, temveč reševanje tega zapleta v državnem zboru.  

Uredništvo je za prikaz izbralo učinkovit žanr informativnega pogovora med 

voditeljico oddaje in poročevalko, v katerem sta skozi hiter dialog in s pomočjo izjav, 

podali ključne informacije o dogodku (kdo je vložil amandma, zakaj, kako to, da v 

okviru PKP7 itd.) in odgovorili na ključne dileme (kaj pomeni ta amandma v luči spora 

glede izplačil in finančne stabilnosti agencije). 

Menim, da je bil prispevek – upoštevaje dosedanje informacije v nizu ter fokus in 

kontekst - informativno celovit, vsebinsko bogat in razumljiv. 

Menim, da je očitek o tendencioznosti ali necelovitem poročanju neupravičen.« 

O invalidih z invalidi  

Varuhinja je prejela dopis Daneta Kastelica, predsednika Sveta za invalide Republike 

Slovenije, ki je na mednarodni dan invalidov 3. decembra na valovih Prvega pogrešal 

prispevke in oddaje, v katerih bi o invalidih govorili - invalidi. Iz dopisa:  

»Prvič v desetih letih se je zgodilo, da na Mednarodni dan invalidov 3. decembra ni 

bilo v etru nacionalnega radia slišati nobenega invalida niti predstavnika invalidskih 

organizacij v Sloveniji. /…/ Nacionalni radio pa je ob našem dnevu imel oddaje in 

sogovornike, ki niso invalidi in tudi ne poznajo problematiko invalidskega varstva v 

celoti, ampak samo v določenih segmentih. Medtem, ko se v Republiki Sloveniji točno 

ve kdo je predstavnik invalidov, nenazadnje je Svet za invalide Republike Slovenije 

zapisan v ZIMI – zakonu o izenačevanju možnosti invalidov kot skrbnik Konvencije 

Združenih narodov o pravicah invalidov, katero je slovenski parlament sprejel leta 

2004. čeprav je bilo v prispevkih slišati in zaznati, da bi za to področje skrbela neka 



23 

 

institucija, ki v osnovi nima znanja o invalidih in invalidskem varstvu. Skratka ponovno 

se je govorilo o invalidih brez invalidov. Na naš praznik ste slovenske invalide prikazali 

na radiu Slovenija kot opravilno nesposobne. Saj so o nas govorili drugi, kaj bi bilo za 

nas dobro, nas pa o tem kaj bi res potrebovali in bi bilo za nas dobro, ni vprašal 

NIHČE, razen najvišji predstavniki države. Nedopustno se mi v tem primeru zdi od 

nacionalnega radija, da si lahko privošči tak spodrsljaj in to na mednarodni dan 

invalidov.« 

Iz odgovorov odgovornega urednika Prvega Danijela Posleka:  

»Mednarodni dan invalidov vsako leto podrobno obeležimo v našem programu, ne 

zgolj v informativnih oddajah, tako je bilo tudi letos, ko ste lahko na dnevnem 

programu slišali prispevke o tej tematiki. Resda letos z nekoliko drugačnim 

pristopom, a kljub vsemu na način, ki je jasno osvetlil problematiko invalidov v 

današnji družbi. Ob tem pa ni nepomembno, da tem temam veliko časa in pozornosti 

posvečamo skozi celo leto, ne zgolj na mednarodni dan invalidov. In tako bo ostalo 

tudi v prihodnje.«  

»Dodajam še pojasnilo o vsebini na Prvem, ki se je dotikala invalidske problematike.  

V informativni oddaji Danes do 13h je Valter Pregelj pripravil prispevek, v katerem so 

sodelovali invalidi  https://radioprvi.rtvslo.si/2020/11/danes-do-trinajstih-498/.  

Popoldne smo imeli temo ob svetovnem dnevu invalidov. Izpostavili smo projekt 

Veščine za samostojno življenje, ki poudarja usposabljanje za samostojno življenje. 

Naša gostja je bila Mateja Vodeb, vodja službe za dostopnost programov RTV 

Slovenija, ki je predstavila dostopnost RTV vsebin slepim, slabovidnim, gluhim in 

naglušnim. Pogovarjali smo se tudi z varuhom človekovih pravic, ki je poudaril,  da ne 

glede na to, da se je položaj glede enakopravne vključenosti invalidov v družbo v 

zadnjih desetletjih izboljšal, ostaja še veliko možnosti za izboljšanje.« 

Varuhinja je pripravila odgovor, ki vsebuje MNENJE:  

»Na splošni ravni lahko pritrdim odgovornemu uredniku, in sicer, da se uredništva 

smejo sama odločati o tem, kaj naj bo fokus, kontekst in žanr vsakokratne obravnave 

posameznih tem, da ne obstaja zapovedan vzorec, po katerem bi morali poročati o 

neki vsebini ali seznam vnaprej zapovedanih govorcev o določenih temah.  

Obenem pa menim, da je med vsemi dnevi v letu, ko je presoja v celoti v uredniških 

rokah, ravno mednarodni dan invalidov tisti dan, ko najbolj poklicanih ne bi smeli 

pogrešati. Na ta dan je besedo treba dati tistim, katerih dan se obeležuje. »Prav je, da 

invalide vključujemo v programe in da javnost korektno in nepristransko obveščamo 

https://radioprvi.rtvslo.si/2020/11/danes-do-trinajstih-498/


24 

 

in ozaveščamo o invalidski problematiki,« je temeljno vodilo v Poklicnih merilih in 

načelih novinarske etike RTV Slovenija.  

O tem smo se na kratko pogovorili tudi na nedavni seji Odbora za problematiko 

programskih vsebin za invalide RTV Slovenija, ki je potekala 9. decembra. V okviru 

tega pomembnega telesa javnega medija se pogosto poudari geslo: Nič o invalidih 

brez invalidov. Ob tem pa se seveda upoštevajo tudi meje novinarske in uredniške 

avtonomije. Ravno Prvi program Radia Slovenija ima velik posluh za invalidske 

tematike in zagotovo sodi med tiste medije, ki najbolj sistematično spremljajo 

tovrstne vsebine. Odgovorni urednik Prvega je na seji omenil, da je kolegica 

novinarka in urednica, ki izjemno pronicljivo spremlja to področje, žal odsotna, kar je 

bržkone tudi botrovalo poteku programa 3. decembra.  

Verjamem, da bo RTV Slovenija še naprej opravljala svojo pomembno vlogo z 

vključevanjem invalidov v medijske programe ter korektnim, celovitim in tenkočutnim 

obveščanjem (in ozaveščanjem) javnosti o življenju invalidov - od osebnega 

doživljanja do sistemskih rešitev in primerov dobrih praks.«  

Kaj pa moje vprašanje? 

Poslušalka V. F. je varuhinji pisala po oddaji Svetovalni servis 10. decembra, v kateri je 

gostoval varuh človekovih pravic Peter Svetina. Bila je razočarana, ker voditelj gostu ni 

zastavil njenega vprašanja. 

»Sem zvesta poslušalka prvega programa radia Slovenija in pred kratkim me je 

prizadelo naslednje.  10.1. 2020 je bil gost svetovalnega servisa zjutraj varuh 

človekovih pravic g. Peter Svetina. Jaz sem imela vprašanje za g. Svetina, katerega 

sem posredovala po elektronski pošti prvega programa radia Slovenija, a odgovora, 

čeprav je zanj bilo dovolj časa nisem prejela.« 

Poslušalko je tudi zmotilo, da je po oddaji klicala v uredništvo in pisala voditelju, pojasnila pa 

ni prejela. Odgovor sta pripravila odgovorni urednik Prvega Danijel Poslek in voditelj 

Svetovalnega servisa Bojan Leskovec:  

»Poudarjam, da ima voditelj oddaje podporo režije in ni sam v vlogi absolutnega 

selektorja vprašanj, ker je to ob natančnem vodenju oddaje nemogoče. Presoja 

poslušalke, da je bilo za postavljanje njenega vprašanja dovolj časa je subjektivna, 

obenem pa je treba na splošno poudariti, da če ob koncih oddaje voditelj zbira med 

objavo nekega zelo specifičnega vprašanja poslušalca, ki morda ni niti povsem v 

skladu s temo oddaje, na drugi strani pa lahko ponudi odgovor na vprašanje, ki 

nagovarja širši krog zainteresiranih poslušalcev, bo izbral slednjega. V tem 



25 

 

konkretnem primeru tudi ne vemo, katero vprašanje je poslušalka zastavila, da bi 

tako lažje preverili, zakaj je ostalo neodgovorjeno. Dejstvo pa je, da se je edino 

vprašanje, ki je bilo posredovano voditelju in nanj z varuhom res nista odgovorila, 

nanašalo na menjave sodnikov oziroma sodnih senatov v nekem postopku. Varuh 

človekovih pravic je sicer na splošno pojasnil oziroma povedal, da ne sme posredovati 

v primerih za katere tečejo sodni postopki. 

Ob vsem tem dodajam še, da je voditelj Svetovalnega servisa poslušalko dvakrat 

poklical na njeno mobilno številko, ker se je želel z njo pogovoriti, a je ni uspel 

priklicati.« 

Pravljica o dobrih možeh 

Poslušalca F. C. je zmotila vsebina pravljice, ki so jo 19. decembra predvajali v oddaji Lahko 

noč, otroci.  

»Imam hči, ki bo kmalu praznovala peti rojstni dan, ki pogosto posluša pravljico za 

lahko noč. Tudi jaz jo. Tudi takrat, ko se sam peljem iz službe. Tokrat me je izbor 

pravljice zelo zmotil. Menim, da bi "ta pravljica" sodila v dokumentarno oddajo (ki ni 

primerna za mlajše od 14 let) - npr. Lahko bi se imenovala Izvor dobrih mož. (…) 

Izbrana pravljica je otrokom sporočala, da dobri možje v resnici sploh ne živijo več. Da 

je to le prevara. Da se drugi našemijo v njih. Menim, da je nekaterim otrokom celo 

vzela "SANJE". Zato vas prosim, da pručite, če jo je še primerno predvajati otrokom.«  

Urednica oddaje Lahko noč, otroci Alja Verbole: 

»Pravljice za vsak večer v letu so skrbno izbrane, tako z vsebinske, jezikovne kot 

moralne plati.  Z veliko odgovornostjo do naših poslušalcev, z željo, da otroci ob 

poslušanju uživajo in da jih zgodbe doživljajsko bogatijo. Pri tem ne pozabljamo na 

prednosti radijskega medija, ki otrokom dopušča, da si ustvarijo svojo vizualno 

podobo o stvareh, ki jih slišijo, in tako razvijajo svojo domišljijo, čustveno in socialno 

inteligenco v letih, ko je to izjemnega pomena za njihovo nadaljnje življenje. Pravljice 

pa so lahko tudi izhodišče za pogovor - mogoče prav dotična pravljica, pri kateri gre za 

literarno besedilo in ne za dokumentarno vsebino. Verjamem, da zgodba nosi tudi 

druga sporočila (dobrodelnost, skrb za druge, nepodpiranje lenobe), ne le tega, ki ste 

ga poudarili vi. Vseeno se vam iskreno zahvaljujem za opozorilo, v bodoče bom pri 

izbiri še bolj pozorna. Želim čim bolj prijazen preostanek letošnjega leta!«. 

Varuhinja:  

»Pravljico sem pozorno poslušala tudi sama. Zagotovo jo je mogoče slišati in razumeti 

tako, kot ste opisali, vseeno pa menim, da je urednica dobro utemeljila otroški 



26 

 

pogled, ki je velikokrat drugačen kot pri odraslih. Verjamem, da otrokom, ki še 

verjamejo v dobre može, pravljica ni omajala njihovih predstav.« 

Poslušalec se je v odgovoru na odgovor z argumenti v pojasnilih strinjal.  

Jutranji koledar in podatki o dnevu 

Poslušalko M. L. je zanimalo, zakaj v Jutranjem koledarju ne povejo več tudi različnih 

koledarskih in astronomskih podatkov o aktualnem dnevu.  

»Redno poslušam radio Prvi in sprašujem, zakaj v Jutranjem koledarju takoj ko se 

začne, NE povedo več kateri dan v letu je, sončni vzhod in sončni zahod in kako  dolg 

dan bo.  S tem tudi spremljamo kako se zemlja vrti. Še nedolgo nazaj smo te podatke 

slišali redno vsako jutro, zdaj pa se redko kateri dan to zgodi in to zelo pogrešam. (…) 

Bi pa ob tej priložnosti pohvalila vse sodelavce radia Prvi.«  

Odgovorila sta odgovorni urednik Prvega Danijel Poslek in urednica jutranjega programa na 

Prvem Nadia Petauer: 

»V jutranjem programu na Prvem lahko točen čas (predvsem) sončnega vzhoda slišite 

ob različnih terminih oziroma vklopih voditelja, saj običajno tovrstno informacijo 

posredujemo ob dejanskem/čim bližjem času sončnega vzhoda. Drži pa, da podatki, ki 

jih pogreša, načeloma niso uvrščeni pred Jutranji koledar, saj je to rubrika, ki je 

namenjena spominu na dogodke, ki so zaznamovali določen datum v zgodovini. Ob 

nedavno spremenjeni dinamiki rubrike, umeščanjem arhivskih posnetkov (ki so 

pretežno iz bogate in dragocene RTV knjižnice) ter časovne komponente radijskega 

programa, smo po uredniški presoji omenjeno naštevanje številk (sončnega 

vzhoda/zahoda/dolžine dneva) umestili v druge segmente jutranjega programa.« 

 VAL 202 

O vodenju in komentiranju  

Poslušalca I. M. je zmotil komentar voditelja programa, ki je 26. decembra okoli 7.30 govoril 

o vladi in pri tem navajal kritično besedilo s portala necenzurirano.si: 

»Mislim, da takšno govorjenje ni primerno za voditelja programa na državnem radiu 

in da gre za zlorabo radija za politični aktivizem. Oglasil sem se, ker se takšno 

govorjenje ponavlja vedno pri istem voditelju in ne gre za kakšno posplošeno kritiko 

mnenjske usmeritve vala 202. Takšno govorjenje vzbuja revolt pri določene delu 

plačnikov RTV prispevka in nikakor ne prispeva k povečanju tolerantnosti in 



27 

 

pluralnosti mnenj pri nas. Prepričan sem, da Radio Slovenija ne želi prispevati k 

večanju razdora v Sloveniji, zato prosim, da se tega voditelja opozori.« 

Odgovor varuhinje: 

»Menim, da mimobežno komentiranje aktualnih političnih razmer z osebnega vidika v 

povezovanju programa ni primerno. To ne pomeni, da komentarji niso dovoljeni, 

nasprotno, argumentiran komentar je treba negovati (npr. z uredniškim komentarjem 

v okviru dnevnoinformativnega programa, v oddaji Centrifuga itd.). Prat tako to ne 

pomeni, da smejo voditelji le tehnično odpovedovati in napovedovati vsebine in da bi 

se morali za vsako ceno izogibati kritičnim ostem o vsakdanjem družbenem življenju. 

Vsekakor pa je v javnem mediju izjemno pomembno poskrbeti, da se navajanje 

dejstev in izrekanje osebnih pogledov ne pomešata na način, kot bi šlo za podajanje 

splošno veljavnih in sprejetih resnic.« 

Odziv odgovornega urednika Vala 202 Nejca Jemca:  

»Poleg komentarja v informativnih oddajah in komentatorske oddaje, kakršna je 

Centrifuga, med mnenjske oblike v programu Vala 202 uvrščamo tudi voditeljsko 

intervenco. To so govorni vstopi voditeljev med, denimo, dvema skladbama, po 

oddaji, pred citiranim ali povzetim besedilom ipd. Vstopi voditeljev so v manjšini 

izdelano mnenjski, so pa stalno avtorski. Mnenjski so torej v obliki omenjenih 

intervenc, ki so – tudi tako interno imenovane – tradicionalna stalnica programa Vala 

202. Odziv poslušalca in zapis varuhinje sprejemam. Takšni odzivi nam pomagajo pri 

refleksiji in vrednotenju lastnega dela, tudi pri konkretnih razpravah, denimo o 

razlikovanju med mnenjskimi oblikami v programu Vala 202, standardih, 

resnicoljubnosti. Menim pa, da voditeljskih intervenc ne moremo enačiti z 

informativnimi, raziskovalnimi, izobraževalnimi in drugimi oddajami, ki poleg glasbe 

tvorijo večinski del naše programske ponudbe. Bliže so namreč komentatorskim 

oblikam. Kritičnih osti, ki jih voditelji programa morajo znati utemeljiti, so deležni 

vsakokratni nosilci moči, ne zgolj politične. Tako je na Valu 202 že dolga leta. Pri tem 

kriterij izjavljanja v programu ni politična pripadnost nosilcev moči, temveč njihovo 

ravnanje in prakse.« 

Odgovorni urednik je posredoval tudi celovit odziv v novembrski zadevi (gl. novembrsko 

poročilo, str. 32): 

»Z urednikoma jutranjega in dnevno aktualnega programa ter voditeljem smo opravili 

razpravo. Pritrdili smo ključnim ugotovitvam varuhinje – kot že sporočeno 27. 11. 

2020 –, se seznanili s poklicnimi merili, obenem pa predelali razlikovanje med 

mnenjskimi oblikami v programu Vala 202: intervenco voditelja, komentarjem v 

https://img.rtvslo.si/files/varuhinja/porocilo_varuhinje_za_mesec_november_2020.pdf
https://img.rtvslo.si/files/varuhinja/porocilo_varuhinje_za_mesec_november_2020.pdf


28 

 

informativni oddaji in komentatorsko oddajo, kakršna je Centrifuga. Ob tem sem 

voditelju po osebnem pogovoru prek e-pošte podrobneje razdelal še, da so pri 

intervencah voditeljev pomembni dolžina (krajša oblika), fokus (izčiščena osrednja 

tema, dovolj poantirana ost sporočila), poenostavljena jezikovna struktura, nivo 

(dostojanstvo, čustvena nezaznamovanost), saj na ta način intervenca ne potrebuje 

dodatne razlage, spodbuja pa k razmišljanju.« 

 ARS 

Prekinjen posnetek opere, drugič  

Varuhinja je v decembru v vednost prejela pritožbo še enega poslušalca, ki ga je zmotila 

prekinitev posnetka opere, ki je bila na programu ARS predvajana 7. novembra (gl. 

novembrsko poročilo, str. 34). 

Po objavi je prejela tudi pojasnilo direktorja Radia Slovenija Mirka Štularja o razlogih za 

uvedbo avtomatiziranega predvajanja večernega programskega pasu na Arsu. Pojasnilo je v 

poročilu objavljeno kot PRILOGA 1 na strani 33. 

 RADIO SPLOŠNO 

Pohvali za podkast in satiro 

Decembra sta prispeli dve pohvali za vsebine Radia Slovenija: 

»Pohvalo bi želel podati ustvarjalcem podcasta Evolucija užitka za izviren format in 

izvedbo. Zelo drzen korak, a odlično izpeljan! Še na več takšnih vsebin!« (P. M.) 

»Čestitke za oddajo radio GA-GA. Dokler bo oddaja v takem duhu in takem formatu, 

je še upanje za naš državo in rad plačujem naročnino. Najboljši humor za malo čez 

10€. Čestitam avtorjem in sodelavcem: kako domiselno, kako sveže, kako svobodno... 

tako svobodno, kot smo si državo zamišljali leta 1991 in zašli...« (S. M.) 

MMC 

 NOVINARSKE VSEBINE 

Neprimeren izbor likovne opreme članka  

Bralka T. B. se je odzvala na likovno opremo spletnega članka o kulturniški akciji, ki je med 6. 

in 9. decembrom potekala v Ljubljani. Članek je bil na portalu rtvslo.si objavljen 6. decembra.  

https://img.rtvslo.si/files/varuhinja/porocilo_varuhinje_za_mesec_november_2020.pdf


29 

 

»Zelo neokusno in neprimerno, fotografija čokoladnega Miklavža s čokolado v obliki 

penisa. Miklavž je predvsem čas obdarovanja otrok. Pornografske vsebine in Miklavž. 

Res neprimerno za naslovno stran MMC. Se vam ne zdi to sporno?« 

Odziv odgovornega urednika Kulturno-umetniškega programa TV Slovenija Andraža 

Poeschla, ki je pristojen tudi za kulturne vsebine na portalu rtvslo.si: 

»Kot urednik, ki odgovarja za polje umetnosti in kulture na straneh rtvslo.si, sem 

oddal mnenje, da bi bilo za članek Avtopornografija na Miklavževo, bolj primerno 

objaviti naslovno fotografijo, ki temo razstave sporoča na subtilnejši način, pa tudi 

tako, da ne prizadene čustev tistih skupin naših bralcev, ki ta čas doživljajo v 

kontekstu svojega verovanja. Bistvo razstave, umetniškega projekta tako doma kot v 

tujini uveljavljenih slovenskih umetnikov, sem sam videl drugje. Vseeno pa umetnost 

mora še naprej ostati polje svobode, ki ga nekateri gojijo tudi v teh časih, težkih tudi 

za to področje in akterje. V novici je bilo sicer tudi jasno povedano, da si bo razstavo 

moč ogledati samo posamično in da se širša javnost dogodka ne bo mogla udeležiti. 

Na straneh rtvslo.si so o razstavi poročali, vabili pa niso nikogar.« 

Tudi varuhinja je menila, da izbor likovne opreme ni bil primeren, in sicer z vidika načel 

dobrega okusa in obravnave spolnosti v programih javnega medija, kot jih opredeljujejo 

Poklicna merila in načela novinarske etike RTV Slovenija. Fotografijo so po opozorilu 

zamenjali. 

 UPORABNIŠKE VSEBINE 

Moderiranje uporabniških komentarjev 

Varuhinja je prejela 12 sporočil uporabnikov, ki so menili, da so moderatorji neupravičeno 

odstranili njihove komentarje pod novinarskimi članki na spletnem portalu rtvslo.si. 

Svetovala jim je, naj vprašanja o moderaciji naslovijo neposredno na moderatorje, jim 

posredovala navodila za komuniciranje z moderatorji ter povezavo na kodeks, ki so ga 

sprejeli ob registraciji uporabniškega imena. Varuhinja nima vloge nadmoderatorja, lahko pa 

posreduje, če med uporabniki in moderatorji pride do kratkega stika ali nesporazuma.  

Uporabnik M. K. pa je varuhinji poslal mnenje o komentarjih na rtvslo.si:   

»Redno spremljam medije, med drugim tudi MMC RTVSLO. Pod prispevki včasih 

preberem tudi komentarje in kakšnega prispevam tudi sam. Žalosti pa me, da je nivo 

precejšnjega števila komentarjev padel pod vsak mero sprejemljivosti. Komentarji so 

žaljivi, nestrpni, širijo laži... 

Verjamem, da se administratorji trudijo z odstranjevanjem neprimerne vsebine. 



30 

 

Mogoče bi bilo potrebno razmisliti, če bi bilo mogoče odstraniti ta primitivizem že pri 

viru, morda s tem, da bi imel lahko vsak samo eno uporabniško ime, ki bi bilo na nek 

način povezana s pravo osebo. To informacijo bi seveda hranili samo na RTVSLO, 

ostali bi videli uporabnika enako kot sedaj. Na ta način bi se zmanjšalo število 

anonimnih trolov, komentatorji pa bi se zavedali, da je njihova identiteta znana 

RTVSLO. Mogoče bi tudi uvedli ocenjevanje komentarjev od drugih uporabnikov ter 

avtorjev prispevkov in bi bila ta ocena objavljena zraven imena uporabnika skupaj s 

tem, kdaj je ustvaril uporabniški račun.  

Nekaterih mediji so odstranili možnosti komentiranja, verjetno zaradi tega, ker so 

imeli preveč dela z urejanjem neprimernih komentarjev. 

Po mojem mnenju je konstruktiven prispevek gledalcev pozitiven, moti me (verjetno 

še koga) ogromno število škodljivih komentatorjev.« 

Odgovor varuhinje: 

»V uredništvu Novih medijev, ki skrbi za moderiranje komentarjev, si prizadevajo 

ohranjati čim višjo raven uporabniških komentarjev, in sicer tako, da smejo 

komentirati le registrirani uporabniki, da so številne občutljive teme predmoderirane, 

da ponoči ni mogoče komentirati, da lahko vsak bralec opozori na neprimerno 

vsebino (bodisi s prijavo na Spletno oko bodisi z uporabo gumba Prijavi neprimerno 

vsebino). Bralcem, ki jih komentarji ne zanimajo, je omogočeno, da jih sploh ne 

odprejo, tisti, ki jih zanimajo, pa jih lahko sami razvrstijo tako, kot jih zanima - starejši 

naprej, novejši naprej, priporočeni naprej.  

Poteka pa tudi širša razprava, v kateri se odpirajo različne opcije, od ukinitve te 

možnosti do novih pristopov. Menim, da so vaši predlogi lahko zelo koristni v tej 

razpravi, in se vam zanje iskreno zahvaljujem.  

Dodajam še, da večinoma prejemam odzive uporabnikov, ki trdijo, da so njihovi 

komentarji neupravičeno odstranjeni oz. cenzurirani, kot to običajno opišejo.« 

RTV SLOVENIJA 

 SPLOŠNO 

Covid-19: informiranje o javnem zdravju, december 

Tudi v decembru so se gledalci, poslušalci in uporabniki spletnih vsebin odzivali na poročanje 

RTV Slovenija o koronavirusni bolezni in epidemioloških ukrepih. Nekateri so menili, da 

informativni programi o poteku epidemije posredujejo pomanjkljive podatki, zlasti ko gre za 



31 

 

uporabo različnih testov ter razvoj in uporabo cepiv. Menili so, da pojasnila predstavnikov 

javnozdravstvenih inštitucij in vladnih skupin niso dovolj in da bi morali objaviti tudi kritične 

poglede tujih zdravnikov, ki so objavljeni na svetovnem spletu. Varuhinja je pritožnikom 

pojasnila, da mora javni medij v podajanju informacij o javnem zdravju slediti visokim 

poklicnim in etičnim standardom, kot so opisana v priporočilih (priporočila, kako poročati o 

javnem zdravju).  

Občinstvo bega tudi uporaba številčnih podatkov pri prikazu stanja okužb, obolelosti in 

smrtnosti. Primera:   

»Epidemija traja in traja, njen potek pa spremljam preko RTV Slovenija (razne oddaje, 

konference, poročila) in kovid portala na IJS. Do sedaj sem bila prepričana, da sta ta 

dva vira podatkov in informacij verodostojna. Včeraj pa je g.  premier v parlamentu 

izjavil, da to niso pravi podatki in da nismo najslabši po umrljivosti zaradi kovida.  

Prosila bi, da za vse nas, ki smo bili očitno zaveden, pojasnite ali v državi obstajajo dve 

vrsti statistik ….« (I. L.)  

Varuhinja je v uredništvih informativnih programov TV Slovenija in Radia Slovenija preverila, 

iz katerih virov črpajo podatke. Pojasnili so, da uporabljajo izključno podatke, ki jih za objavo 

pripravita in posredujeta Ministrstvo za zdravje in Nacionalni inštitut za javno zdravje. Ti 

podatki so sporočani prek spletišča: https://www.gov.si/teme/koronavirus-sars-cov-

2/#e83273, novinarskih konferenc, drugih objav predstavnikov vlade, strokovne skupine in 

zdravstvenih inštitucij.  

»Dne 15. 12. ste na vaši spletni strani rtvslo.si objavili novico pod naslovom: Smrtnost 

zaradi covida- 19 v Sloveniji 2,2-odstotna, nič višja od primerljivih držav. V novici ste 

zapisali, da »Pri nas imamo 103 umrle na 100 tisoč prebivalcev. Največ, 155, jih ima 

Belgija.« 

V tej novici ste uporabili dva (sicer točna) podatka, iz njih izvedeni sklep pa je 

napačen in zavajajoč in zaradi tega grobo krši poslanstvo RTV Slovenija, da “sodelavci 

RTV Slovenija skrbimo za verodostojno in nepristransko informiranje.” Naj svojo 

trditev dokažem. 

Podatek, s katerim verodostojno primerjamo stanje epidemije v posameznih državah, 

je število okuženih oziroma umrlih (merjeno na število prebivalcev). Po številu 

okuženih v zadnjih sedmih dnevih je Slovenija po podatkih Our World in Data (podatki 

na dan 15.12.2020) med najbolj prizadetimi državami na svetu /…/. Po številu umrlih 

v zadnjih sedmih dnevih ima Slovenija (povzeto po istem viru) svetovni rekord /…/ 

Tako kot ima Slovenija neslavni rekord med vsemi državami na svetu po številu 

mrtvih v zadnjih sedmih dnevih (merjeno na prebivalca), ga ima Belgija glede števila 

https://www.rtvslo.si/varuh/mnenja-in-priporocila/priporocilo-kako-porocati-o-javnem-zdravju/547816
https://www.rtvslo.si/varuh/mnenja-in-priporocila/priporocilo-kako-porocati-o-javnem-zdravju/547816
https://www.gov.si/teme/koronavirus-sars-cov-2/#e83273
https://www.gov.si/teme/koronavirus-sars-cov-2/#e83273
http://rtvslo.si/


32 

 

kumulativnih smrtnih primerov (merjeno na število prebivalcev). Zaradi tega je vaša 

primerjava Slovenije in Belgije zavajajoča, vaš sklep, da smrtnost v Sloveniji ni nič 

večja od primerljivih držav, pa napačen.« (D. C.) 

Odgovor je pripravila urednica MMC-ja Kaja Jakopič: 

»Naslov v članku je poudarek iz razprave Slovenskega zdravniškega društva, o 

katerem so poročali radijski kolegi;  članek je namreč v tem delu povzet po radijskih 

poročilih. Tudi ko smo še dodatno preverili podatke o smrtnosti (Worldometer), se je 

izkazalo, da Slovenija nima najvišjega odstotka smrtnosti. Kot pa je že zapisano v 

članku, tudi sama stroka opozarja, da je zaradi različnih strategij testiranja na okužbo 

z novim koronavirusom težko primerjati podatke o stopnjah smrtnosti na 

mednarodni ravni. Naj še poudarimo, da se naslov nanaša na podatke o smrtnosti in 

ne umrljivosti, saj so ti podatki za umrljivost, zaradi drugih parametrov, drugačni. To 

je posebej razloženo tudi v članku.« 

Več kritičnih mnenjskih sporočil  

Varuhinja je tudi v decembru prejela več sporočil občinstva, s splošno kritiko javnega medija 

in poročanja RTV Slovenija o aktualnih političnih in družbenih dogodkih v Sloveniji. Gledalci 

in poslušalci niso navajali konkretnih primerov ali utemeljevali očitkov. Rdeča nit je mnenje, 

da bi morali mediji vladne ukrepe in prizadevanja za zajezitev epidemije pohvaliti, da je 

dovolj, če se o njih poroča, ne pa kritično analizira. Navajali so, da bi morali novinarji RTV 

Slovenija v studie še večkrat povabiti predstavnike vladne koalicije in komentatorje, ki so 

naklonjeni vladi, in da je iz studijskih zasedb, izbora obravnavanih tem in pristopa razvidna 

pristranskost medija, v prid opoziciji in levi sferi ter razdoru med državljani.  

Varuhinja je sporočila posredovala uredništvom informativnih programov. Mnenj ne 

komentira. Pošiljatelje je večkrat pozvala, naj odzive podajajo v skladu s priporočili oz. tako, 

da bo mogoče izluščiti, kaj je predmet odziva.  

  

https://www.rtvslo.si/varuh/priporocila-za-podajanje-odzivov/487944


33 

 

PRILOGE 

Priloga 1: Prekinjen posnetek opere, drugič  

Zakaj avtomatizirano predvajanje večernega programskega pasu na Arsu? 

Pojasnilo direktorja Radia Slovenija Mirka Štularja 

Glede na kadrovske in finančne okvirje RTV Slovenija na Radiu Slovenija vseh ravneh iščemo 

najbolj ustrezno, učinkovito in smotrno organizacijo dela in ekip, da ne bi občutneje 

zmanjševali obsega naših programov, a vseeno ohranili stabilnost delovanja in poslovanja v 

prihodnje.   

Ena od predlaganih sprememb je tudi avtomatizirano predvajanje večernega programskega 

pasu na programu Ars med 19. in 24. uro. To pomeni enake vsebine v programu kot doslej, le 

način predvajanja programa je drugačen. Avtomatizacija ne zahteva fizične prisotnosti 

mojstra predvajanja in napovedovalca v realnem času, ampak se program predvaja 

samodejno, s predpripravo – snemanjem govornih delov in ustrezno umestitvijo v sistem 

Dalet. Predlog se nanaša na dneve, ko ni prenosov ali prireditev v živo.  Nova ureditev tako 

ne posega v večere z živimi prenosi, ki jih je na leto približno 90. Zanje bomo še naprej 

zagotavljali realizacijo programa v živo. Sicer pa se, v skladu z dogovori, v testnem času 

preverjajo tudi možnosti morebitnega avtomatiziranega drugih programskih pasov Arsa. 

Tak avtomatiziran sistem predvajanja programa poteka zjutraj med 2.00 in 5.00 na Prvem 

programu (vključno s skupnim nočnim programom Radia Koper in Radia Maribor) in na Valu 

202 vsak dan med 22.00 in do konca informativne oddaje ob 24.00.  

Naj še enkrat izpostavimo, da avtomatizacija v ničemer ne krni vsebinske strukture programa 

in povsem sledi obstoječi shemi. Že pred poskusno uvedbo avtomatizacije so bile predvajane 

povečini daljše glasbene ali govorne oddaje, od katerih jih je bila velika večina posnetih 

vnaprej. Napovedovalci povečini v eter vstopajo enkrat do dvakrat na uro, z vnaprej 

pripravljenimi napovedmi/odpovedmi oddaj, včasih te žive napovedi zamenja celo uvodna 

vsebina v posnetih oddajah. Vodenega programa, kot ga poznajo na marsikaterem 

primerljivem programu po Evropi, ni. Gre predvsem za posredovanje (branje) vnaprej 

pripravljenih tekstov, ki jih pripravijo avtorji oddaj in napovedovanje glasbenih del 

(predstavitev avtorja, naslova, dogodka, posnetka in izvajalcev).  

Preizkusno avtomatizirano predvajanje večernega Arsa poteka od 3. novembra 2020. Analiza 

prvih  treh tednov programa je pokazala, da je zaradi avtomatizacije vsak dan posnetih v 

povprečju 16 napovedi oz. govornih delov v skupni dolžini približno 15 minut. 



34 

 

Pred odločitvijo o predlagani spremembi smo primerjali ponudbo niza kulturno-umetniških 

radijskih programov, ki so del mreže EBU. Ena ključnih ugotovitev je, da se vsak radijski 

program prilagaja okoliščinam - realizacija shemi in nasprotno – shema realizaciji, seveda pa 

tudi shema javnosti po različnih programskih pasovih. Ti programi povečini nimajo 

poenotenega 'vodenja' oz. enovitega pristopa k realizaciji programa ves dan, ampak imajo to 

prilagojeno programskim pasovom – od žive realizacije z voditeljem do zelo pogosto žive 

realizacije vnaprej posnetih oddaj oz. sklopov, torej brez napovedovalca-voditelja, pa do 

avtomatiziranega predvajanja pasu v celoti. Primerjava z drugimi kulturno umetniškimi 

programi v zvezi EBU zaradi velikosti občinstva, medijskega trga in tradicije sicer ni vedno 

ustrezna, vendar je dejstvo, da so na številnih javnih umetniških radijskih programih po 

Evropi večerni in nočni in zgodnje jutranji programi posneti vnaprej.  

Analize navad poslušalcev po vsej Evropi kažejo, da so bistveno bolj kot večerni programski 

pas poslušani jutranji, dnevni in pa popoldanski. Zato tudi večina tujih primerljivih 

programov več vlaga (kadrovsko in finančno) v jutranje (nekateri tudi v popoldanske) 

programske pasove. Aktualni predlog o realizaciji večernega programa je torej tudi priložnost 

in pobuda za uredniško razpravo o izkoriščenosti 'živega' programa na Arsu. Ali imamo 

moderatorje, voditelje programa ali napovedovalce? Ali potrebujemo eno ali drugo in kdaj? 

Enako ali celo bolj kot količinska analiza vstopov napovedovalca po 19.00 je najbrž na mestu 

vsebinska analiza: koliko vstopov po 19.00 je takih, da jih ni smiselno in možno posneti? 

Poskusno avtomatizirano predvajanje programa Ars med 19.00 in 24.00 uro smo vpeljali tudi 

zato, da imamo med epidemijo preizkušen sistem delovanja ob morebitnem povečanju 

števila okuženih v produkcijskih ekipah, torej v situaciji, ko zaradi kadrovskega osipa ne bi 

mogli zagotavljati živega predvajanja programa v vseh pasovih in vseh programih. Po koncu 

epidemije bomo analizirali poskusno obdobje in se odločili, katere dobre prakse vpeljati v 

sistem, kaj spremeniti, kaj dodelati in v katerem terminu. Zagotovo pa je to tudi priložnost za 

nabor idej o morebitnih spremembah sheme, ki bi program Ars še bolj približale 

poslušalcem.  

 

  



35 

 

STATISTIKA 
  DECEMBER 2020 NOVEMBER 2020 DECEMBER 2019 

TELEVIZIJA SLOVENIJA        

SKUPAJ 83 158 45 

Informativni program 41 109 17 

Kulturno umetniški program 9 10 9 

Razvedrilni program 6 5 6 

Športni program 10 3 6 

Program plus 8 6 3 

Ostalo  9 25 4 

REGIONALNI CENTER / TV program 0 0 2 

Televizija Maribor 0 0 2 

RADIO SLOVENIJA       

SKUPAJ 17 11 7 

Radio Prvi 13 7 6 

Val 202 2 3 1 

Ars 1 1 0 

Ostalo 1 0 0 

MMC       

SKUPAJ 15 17 50 

Novinarske vsebine 3 8 44 

Uporabniške vsebine 12 9 4 

Storitve 0 0 2 

RTV SLOVENIJA       

SKUPAJ 66 93 59 

Jezikovna kultura 2 8 6 

Oglaševanje 3 6 4 

Dostopnost in prilagojeni programi 1 4 0 

RTV prispevek  3 2 3 

Tehnične zadeve 4 8 18 

RTV SLO -  splošno 15 26 4 

Ostalo  0 8 3 

Zavrnjena obravnava 38 31 21 

VSI ODZIVI 181 279 163 

 

  



36 

 

Elektronska 
pošta
63%

Spletni 
obrazec

12%

Pismo
3%

Telefon
22%

Statistika po vrsti odziva 

 

SKUPAJ 181 

Pritožba 26 

Mnenje 69 

Vprašanje 24 

Pohvala 14 

Pobuda 10 

Zavrnjeno 38 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

  

  

 

 

SKUPAJ 181 

Elektronska pošta 114 

Spletni obrazec 22 

Pismo 6 

Telefon 39 

Pritožba
14%

Mnenje
38%

Vprašanje
13%

Pohvala
8%

Pobuda
6%

Zavrnjeno
21%


