WEBVTT 00:00:07.900 --> 00:00:12.000 DOBER VEČER! NAŠA DOBA SE SOOČA Z OBČUTNO IZGUBO PRIHODNOSTI. 00:00:12.200 --> 00:00:15.800 POZNI KAPITALIZEM, KI GA NAMESTO PROIZVODNJE POGANJA POTROŠNJA, 00:00:16.000 --> 00:00:19.900 PA VODI PREPRIČANJE, DA BO PRIHODNOST PRINESLA LE ŠE VEČ SEDANJOSTI. 00:00:20.100 --> 00:00:23.900 KAJ TO POMENI ZA UPANJE, GA SPLOH ŠE IMAMO? KONCEPT UPANJA 00:00:24.200 --> 00:00:27.500 JE V DELU UPANJE BREZ OPTIMIZMA RAZČLENIL ZNANI BRITANSKI 00:00:27.700 --> 00:00:31.300 INTELEKTUALEC TERRY EAGLETON. NJEGOV NASTOP V CANKARJEVEM DOMU 00:00:31.600 --> 00:00:35.100 JE NAPOVEDAL FESTIVAL FABULA, KI LETOS V SREDIŠČE POSTAVLJA 00:00:35.400 --> 00:00:39.800 PRAV UPANJE. KAKO EAGLETON, ČIGAR MISEL JE IZ KRŠČANSTVA PREŠLA 00:00:40.100 --> 00:00:44.200 V MARKSIZEM, VIDI POMEN TEGA KONCEPTA? FABULA PRED FABULO. 00:01:44.200 --> 00:01:49.000 NA GRAD 25, IG. TO JE NASLOV ZAČASNEGA BIVALIŠČA ZAPORNIC NA IGU 00:01:49.200 --> 00:01:52.200 IN HKRATI TUDI NASLOV KNJIGE, V KATERI JE ZBRANIH DESET 00:01:52.400 --> 00:01:56.100 PRESUNLJIVIH ŽIVLJENJSKIH ZGODB ZAPORNIC. BILI SMO NA PREDSTAVITVI 00:01:56.300 --> 00:01:59.200 V ATRIJU ZRC SAZU. 00:01:59.700 --> 00:02:03.300 ZAPORNICE SO SE NA IZHODIŠČNO VPRAŠANJE KAKO POTEKA ŽIVLJENJE 00:02:03.500 --> 00:02:07.700 V ZAPORU ODZVALE RAZNOLIKO. V NJIHOVIH INTIMNIH PRIPOVEDIH 00:02:08.000 --> 00:02:12.300 SE PREPLETAJO OBŽALOVANJE, JEZA, UPANJE PA TUDI HUMOR. 00:02:12.800 --> 00:02:16.600 ŽENSKE, KI PRIPOVEDUJEJO TEH DESET ZGODB SO SEVEDA RAZLIČNE, 00:02:16.800 --> 00:02:21.100 DRUŽI JIH SEVEDA TO, DA SO ŽENSKE, DA SO V ZAPORU, DA SO NAREDILE NEKO 00:02:21.300 --> 00:02:26.200 DEJANJE, KI JIH DRUŽBA OBSOJA, DA SO SE ZNAŠLE V ZAPRTI, 00:02:26.400 --> 00:02:32.600 TOTALNI INSTITUCIJI, DA SE MORAJO TAM PRISILNO DRUŽITI, DA SO TAM DOLOČENI 00:02:32.800 --> 00:02:37.100 POGOJI ŽIVLJENJA, KI NISO NAJBOLJ PRIJAZNI ZA NORMALNO ŽIVLJENJE. 00:02:37.600 --> 00:02:42.100 ZGODBE RAZBLINJAJO STEREOTIPNO PODOBO ZAPORNICE, KI JE POGOSTO PRIKAZANA 00:02:42.400 --> 00:02:45.700 KOT PRESTOPNICA BREZ CILJEV IN PRIHODNOSTI. 00:02:45.900 --> 00:02:53.200 POKAŽE SE, DA SO TO DELAVKE, MATERE, SESTRE, HČERE, 00:02:53.500 --> 00:02:59.300 NENAZADNJE IN POKAŽE SE TUDI TA NJIHOVA ČLOVEŠKA PLAT, 00:02:59.600 --> 00:03:05.300 KI JO POGOSTO, KO RAZMIŠLJAMO, KO SE GOVORI O TEJ POPULACIJI, 00:03:05.500 --> 00:03:09.800 POZABLJAMO. -PRI NASTAJANJU KNJIGE, KI JE DEL PROJEKTA VKLJUČUJEMO 00:03:10.100 --> 00:03:13.700 IN AKTIVIRAMO JAVNE AGENCIJE ZA KNJIGO, SO Z ZAPORNICAMI 00:03:13.900 --> 00:03:18.200 SODELOVALE ŠE DARJA TADIČ, NINA PERGER IN DEJA CRNOVIĆ. 00:03:20.100 --> 00:03:23.700 ZDAJ PA V KINO ŠIŠKA NA NEMŠKO SPLETNO ATRAKCIJO MILKY CHANCE. 00:03:24.000 --> 00:03:28.900 SAMO SKLADBA STOLEN DANCE IMA VEČ KOT 330 MILIJONOV OGLEDOV NA YOUTUBU. 00:03:32.000 --> 00:03:36.000 ZGODBA O MILKY CHANCE JE V DOBI SPLETA POGOSTOKRAT POVEDANA ZGODBA. 00:03:36.600 --> 00:03:40.600 SREDNJA ŠOLA, LJUBEZEN DO GLASBE, NAJSTNIŠKI VZNESENOST IN SANJE, 00:03:40.900 --> 00:03:45.000 KI SPRVA ZUNAJ OSREDNJIH SMERNIC NAPOVEDUJEJO OSNOVO ZA USPEH. 00:03:45.800 --> 00:03:50.300 TAKO JE LETA 2013 PO SPLETU ZAKROŽILA SKLADBA STOLEN DANCE IN ČEZ NOČ SE JE 00:03:50.600 --> 00:03:53.000 ZA MILKY CHANCE VSE SPREMENILO. 00:04:03.900 --> 00:04:07.400 PO USPEHU PRVENCA SADNECESSARY STA BILA CLEMENS IN PHILLIPE 00:04:07.700 --> 00:04:11.500 PRED TEŽKO PREIZKUŠNJO ALI SINDROMOM DRUGEGA ALBUMA, S KATERIM JE BILO 00:04:11.800 --> 00:04:14.900 TREBA UBRANITI DOSEŽENI POLOŽAJ. 00:04:18.800 --> 00:04:22.900 Z NASLEDNIKOM BLOSSOM JIMA JE USPELO, ČETUDI SE S TEM NISTA OBREMENJEVALA. 00:04:34.100 --> 00:04:37.400 PRIPRAVLJAJO ŽE DEMOPOSNETKE ZA TRETJI ALBUM, KI NAJ BI LUČ SVETA 00:04:37.700 --> 00:04:40.800 UGLEDAL KONEC LETA. 00:04:50.400 --> 00:04:54.100 TAKOLE ZVENI ODLOMEK IZ MUZIKALA BRILJANTINA VEČ KOT 30 ČLANSKE 00:04:54.400 --> 00:04:57.600 ZASEDBE, KI GA BODO POD OKRILJEM FESTIVALA LJUBLJANA PREMIERNO 00:04:57.800 --> 00:05:02.800 UPRIZORILI 18. JUNIJA V LJUBLJANSKIH KRIŽANKAH. REŽISER JUG RADIVOJEVIĆ JE 00:05:03.000 --> 00:05:07.000 ZA GLAVNI VLOGI SANDY IN DANNYJA IZBRAL SAŠO LEŠNJEK IN LUKO MARKUSA 00:05:07.200 --> 00:05:11.400 ŠTAJERJA. LICENČNI MUZIKAL Z MLADIMI IN TUDI UVELJAVLJENIMI IGRALSKIMI 00:05:11.600 --> 00:05:14.400 IMENI SICER USTVARJA EKIPA, KI SE PODPISUJE POD USPEŠNICO 00:05:14.600 --> 00:05:17.400 MAMMA MIA. 00:05:17.700 --> 00:05:21.000 ZDAJ PA K LIKOVNI UMETNOSTI. VLADO STJEPIĆ JE ŽE ZELO DOLGO 00:05:21.200 --> 00:05:24.500 PRISOTEN V NAŠEM PROSTORU, V ZADNJIH LETIH PA JE V NJEGOVEM 00:05:24.700 --> 00:05:28.000 SLIKARSTVU PRIŠLO DO POMEMBNIH PREMIKOV. PRAV SLIKE IZ ZADNJIH NEKAJ 00:05:28.200 --> 00:05:31.800 LET ZDAJ RAZSTAVLJA V LJUBLJANSKI GALERIJI ZALA. 00:05:32.400 --> 00:05:37.000 VLADO STJEPIĆ MATERIAL ZA SVOJE SLIKE ČRPA IZ SPOZNANJ VISOKEGA MODERNIZMA, 00:05:37.300 --> 00:05:41.800 KAR JE OZNAKA, KI SE ŠE POSEBEJ NANAŠA NA SPECIFIČNO ETIČNO DRŽO. 00:05:42.600 --> 00:05:46.300 VISOKI MODERNIZEM JE VZTRAJAL PRI NOTRANJIH, SAMO SLIKARSTVU 00:05:46.500 --> 00:05:50.700 LASTNIH NAČELIH IN TO VZTRAJANJE JE OBČASNO MEJILO NA FANATIZEM. 00:05:51.600 --> 00:05:56.000 PRI STJEPIĆEVIH SLIKAH ZAZNAMO VSAJ DVE SMERI OD KODER SLIKAR ČRPA 00:05:56.200 --> 00:06:00.700 MATERIAL ZA SVOJA PLATNA. ENA JE SMER GESTUALNEGA SLIKARSTVA, 00:06:01.000 --> 00:06:05.700 DRUGA SMER JE SLIKARSTVO BARVNEGA POLJA. SICER PA JE POMEMBEN ELEMENT 00:06:06.000 --> 00:06:10.500 NA NJEGOVIH PLATNIH POSEBEN PAPIR, KI JE NALOŽEN V PLASTEH. 00:06:10.800 --> 00:06:15.200 PAPIR KOT PODLAGA DELUJE POVSEM DRUGAČE KOT RECIMO PLATNO ALI PA LES, 00:06:15.400 --> 00:06:21.200 ALI KAKŠNE SODOBNE PODLAGE, V TEM SMISLU, DA LEPO ABSORBIRA 00:06:21.500 --> 00:06:27.700 BARVO PO PLASTEH, TAKO DA REGISTRIRA TUDI ČASOVNI ZAMIK MED ENO IN DRUGO 00:06:28.000 --> 00:06:32.600 POTEZO. -SVOJE DELO STJEPIĆ OPISUJE KOT IGRO. 00:06:34.900 --> 00:06:38.400 DO JUTRI VSE DOBRO IN LAHKO NOČ. 00:06:38.400 --> 00:06:39.400