
TA DOKUMENT JE IZBOR ODZIVOV JAVNOSTI, KI NASLAVLJAJO VARUHA PRAVIC GLEDALCEV IN 

POSLUŠALCEV, IN JE NAMENJEN ZA OBVEŠČANJE UREDNIKOV OZIROMA UREDNIŠTEV RTV SLOVENIJA 

TER SEZNANJANJE OBČINSTVA Z OBRAVNAVO NJIHOVIH ODZIVOV. VSEBINE ALI DELOV VSEBIN NI 

DOVOLJENO UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU. 

 

MESEČNO POROČILO O ODZIVIH OBČINSTVA 

JANUAR 2025 
Povzetek odzivov in odgovorov z izbranimi poudarki, mnenja in priporočila, statistika 

 

 

Objava na spletnem naslovu www.rtvslo.si/varuh: 13. 2. 2025 

Končna redakcija: 13. 2. 2025 

Pripravile: Marica Uršič Zupan, Katja Karlin Musulin in Mirjana Bijelić 

 

Poudarki v odzivih in odgovorih ter mnenja in priporočila za januar 2025 

Januar je prinesel 190 odzivov občinstva. Zelo skromni so bili odzivi radijskih poslušalcev, bilo jih 

je samo 6, pa še to so bile le manjše pripombe na posamezne voditelje ali glasbeno podlago 

pod govorom.  

Rekordno pa je bilo število odzivov uporabnikov in bralcev MMC-ja. 46 se jih je nabralo, kar je 

precej nad lanskim mesečnim povprečjem (35). Običajno med njimi prevladujejo pritožbe piscev 

komentarjev pod članki na spletni strani rtvslo.si zaradi brisanja komentarjev. Tokrat je bilo teh 

samo 21, več, kar 25, je bilo odzivov na novinarske vsebine. Med njimi je bila sicer samo ena 

tehtnejša pripomba na novinarska besedila, in sicer na pogosto in ne vedno utemeljeno rabo 

besede »skrajno« pri oznaki italijanske desne vlade. Večina pripomb se je nanašala na 

pomanjkljivo in neprofesionalno podpisovanje fotografij z nejasnimi opisi in opuščanjem 

navedbe, da gre za simbolično ali arhivsko fotografijo. Dva odziva pa sta opozorila na težavo 

bralcev, ki ne soglašajo s piškotki in zato namesto fotografij z družbenih omrežij na MMC-ju vidijo 

le prekrižan kvadrat, pri večini drugih medijev (in včasih tudi na MMC-ju) pa fotografijo. Bralec 

je na to opozoril pri članku o uradnem portretu Melanie Trump, kjer portret ni bil viden, čeprav 

je bila fotografija dostopna celo brezplačno. 

Največ odzivov, 78, je bilo na televizijo. Med njimi jih je bilo razmeroma malo (35) na 

Informativni program, pa še med temi so prevladovala mnenja o oddajah. Največ kritičnih je bila 

deležna oddaja Marcel, dva oddaja Politično s Tanjo Gobec, pohvale pa Tarča. Med tehtnejšimi 

vsebinskimi odzivi v poročilu izpostavljamo vprašanji dveh gledalk, zakaj je TV Slovenija sploh 

prenašala inavguracijo ameriškega predsednika, drugih pa ne. Omenjamo tudi odziv uredništva 

oddaje Koda kot primer dobre prakse oziroma doslednega spoštovanja programskih standardov, 

saj je že brez zahtevka za popravek ali posredovanja varuhinje objavila popravek napačnih 

navedb v eni prejšnjih oddaj. 

http://www.rtvslo.si/varuh


2 
 

Skladno s programskimi standardi se je odzval tudi avtor in urednik oddaje Spomini, ko je prejel 

pritožbo o neresničnih trditvah sogovornika v oddaji. Ker popravek v tem primeru ne bi izbrisal 

napačne trditve, je neresnični del izjave izločil iz arhiva oddaje. Na Kulturni in umetniški program 

se je nanašalo tudi pismo, kritično do »uničevanja« verskih oddaj, pohvali pa sta prejeli oddaja 

Mestne promenade in slovesnost ob vstopu Slovenije v Evropsko vesoljsko agencijo. 

Na Razvedrilni program je prispelo osem odzivov, kar je malo, saj silvestrski program praviloma 

sproži veliko odzivov. Tokrat je prejel le dve kritiki in eno pohvalo, posnetek koncerta Slovenska 

muska v Stožicah pa dve kritiki in dve pritožbi, ker ni bil predvajan celoten koncert. 

Na Športni program se je nanašalo 11 odzivov, največ na novega komentatorja prenosov 

alpskega smučanja za moške. 

Odzive na TV Slovenija zaključuje pritožba zaradi januarske odsotnosti nekaterih oddaj 

Razvedrilnega programa in posledično prevelikega števila ponovitev oddaj. 

Odzivov na RTV Slovenija je bilo 60. Sem spada tudi 19 odzivov na jezikovno kulturo, med 

katerimi je bilo kar 14 pritožb na prevod govora ameriškega predsednika Donalda Trumpa ob 

prisegi, pri katerem je tolmačka izpustila besedo komunizem. Lektorska služba je pojasnila, da 

izpust besede ni bil nameren in da standardi simultanega tolmačenja ne predvidevajo 

dobesednega prevoda vseh besed, temveč zaradi časovne stiske lahko pride do povzemanja ali 

izpustov nekaterih besed.  

Med sedmimi odzivi na tehnične zadeve v poročilu omenjamo dva, ki sta izpostavila 

neenakomerno jakost zvoka pri oglasih, prispevkih in studijskih oddajah, pripombo o 

(pre)majhnem napisu »znova« pri ponovitvah, in pripombo o glasbeni podlagi uvodnih špic 

informativnih oddaj TV Slovenija, na katero je podrobno odgovoril njihov avtor. Predstavnica 

gluhih in naglušnih je opozorila na spremljevalno glasbo pri govornih prispevkih, ki otežuje 

razumevanje vsebine, druga gledalka pa na napačne podnapise za gluhe in naglušne v oddaji 

Ljudje in zemlja, do katere je prišlo zaradi tehnične napake. 

Odzive na vse enote zaključuje kritično pismo o skromnem poročanju o treh dogodkih, varuhinja 

pa je odgovorila tudi gledalcu, ki ga je zanimalo, kateri zakon je določil zvišanje RTV-prispevka s 

1. januarjem 2025. 

Januarja je varuhinja zavrnila samo 15 odzivov. Med 25 pritožbami pa ni zaznala večjih kršitev 

ali odmikov od programskih standardov in poklicnih meril. 

  



3 
 

Kazalo vsebine 

TELEVIZIJA SLOVENIJA .............................................................................................................................. 5 

 INFORMATIVNI PROGRAM ....................................................................................................... 5 
»Zakaj prenašate inavguracijo ameriškega predsednika?« .............................................................. 5 

Prvi dnevnik in Dnevnik: o dolžini in vsebini .................................................................................... 6 

Koda: Primer dobre prakse odziva uredništva ................................................................................. 7 

Odzivno poročilo: »Odprli smo elektronski naslov za oddajo Marcel« ............................................ 8 

Pohvala voditeljici Eriki Žnidaršič za oddajo Tarča, 9. 1.................................................................... 8 

Mnenje o oddaji Marcel in voditelju ................................................................................................ 8 

Kritike ............................................................................................................................................... 9 

 KULTURNI IN UMETNIŠKI PROGRAM ....................................................................................... 9 
Protest zaradi »uničevanja« verskih oddaj na TV Slovenija.............................................................. 9 

Spomini, 7. 1.: »Lažne informacije o družini Sartori« ..................................................................... 11 

Zahvala za montažo posnetkov v oddaji Počitniški izzivalci, 31. 12. ............................................... 13 

Pohvali ........................................................................................................................................... 14 

 RAZVEDRILNI PROGRAM ........................................................................................................ 14 
Slovenska muska v Stožicah: »Zakaj ste izrezali dele nastopa s slovensko glasbo?« ...................... 14 

Kritika koncertu Slovenska muska v Stožicah ................................................................................. 15 

 ŠPORTNI PROGRAM ............................................................................................................... 15 
»Zakaj pri Športu ob 19.45 niste poročali nič o izidih ženskega super VSL?« ................................. 15 

Nov komentator SP v alpskem smučanju za moške ....................................................................... 15 

Pohvala športnemu programu in komentatorjem ......................................................................... 17 

 SPLOŠNO ................................................................................................................................ 17 
Večerni program TV Slovenija in označbe predvajanih vsebin ....................................................... 17 

Pohvali ........................................................................................................................................... 18 

Kritika na preveč ponovitev oddaj ................................................................................................. 19 

MMC ...................................................................................................................................................... 19 

 NOVINARSKE VSEBINE ........................................................................................................... 19 
»MMC zelo rad prilepi besedi desna še besedo ''skrajna''« ........................................................... 19 

»Kar pomnim, je veljalo, da so uradne fotografije proste avtorskih pravic« .................................. 20 

 UPORABNIŠKE VSEBINE.......................................................................................................... 22 
RTV SLOVENIJA ...................................................................................................................................... 23 

 JEZIKOVNA KULTURA ............................................................................................................. 23 
Simultani (ne)prevod in skrajšanje prisege na inavguraciji Donalda Trumpa, 20. 1. ...................... 23 

»Moti me nepravilna uporaba besede ''oblast''« ........................................................................... 25 

Prvi dnevnik, 24. 12.: Napačna raba izraza »ne rabijo«.................................................................. 26 

Zima je zakon, 4. 1.: »Zakaj voditelj tika gostjo?« .......................................................................... 28 



4 
 

 OGLAŠEVANJE ........................................................................................................................ 28 
»… si želim, da so oddaje brez reklam«.......................................................................................... 28 

 TEHNIČNE ZADEVE ................................................................................................................. 29 
Preglasno predvajanje oglasov in neenakomerna glasnost predvajanja na TV Slovenija ............... 29 

»Moti me glasba pod špico pri Dnevniku« ..................................................................................... 31 

Mnenje o premajhnem znaku »ZNOVA« ....................................................................................... 32 

 DOSTOPNOST IN PRILAGOJENI PROGRAM ............................................................................. 32 
Ljudje in zemlja, 5. 1.: Napačni podnapisi ...................................................................................... 32 

»Spremljevalna glasba pri govornih prispevkih je za naglušne osebe moteča in otežuje 

razumevanje vsebine« ................................................................................................................... 33 

 RTV-PRISPEVEK ...................................................................................................................... 33 
Kje je opredeljeno povišanje RTV-prispevka s 1. 1. 2025? ............................................................. 33 

 SPLOŠNO ................................................................................................................................ 34 
Mnenje: »Spregledani dogodki javnega značaja« .......................................................................... 34 

STATISTIKA ............................................................................................................................................. 36 

 

 

 

 

 

 

  



5 
 

TELEVIZIJA SLOVENIJA 

 INFORMATIVNI PROGRAM 

»Zakaj prenašate inavguracijo ameriškega predsednika?«  

Dve gledalki sta vprašali, zakaj je TV Slovenija prenašala inavguracijo ameriškega predsednika 

Donalda Trumpa, 20. januarja, in izrazili nestrinjanje s prenosom. Navajamo odziva:  

»Zakaj prenašate inavguracijo ameriškega predsednika? Kaj je on več od ostalih predsednikov? 

Potem je treba prenašati vse inavguracije.« (A. B.)  

»Ojej, prenos prisege D. Trumpa, a ste vi /…/? Bo tudi prenos predsednika države na Hrvaškem, 

so prenosi evropskih predsednikov? Ne morem verjet. Ste vi še neodvisni? /…/« (J. Ž.) 

Odgovorna urednica Informativnega programa TV Slovenija Polona Fijavž 

Za prenos inavguracije ameriškega predsednika smo se odločili zaradi aktualnosti dogodka in 

zanimanja gledalcev. Ob prisegi vsakega ameriškega predsednika, ki je zanimiva iz več vidikov, 

sledi govor, v katerem vodja države z največ vpliva na svetu prvič predstavi prioritete in 

smernice domače in mednarodne politike, te pa pomembno vplivajo na razvoj dogodkov, 

gospodarstva in družbe tudi v Evropi in posledično Sloveniji. Glede na zanimanje gledalcev iz 

prejšnjih let se nam kot javnemu servisu zdi pomembno, da številnim gledalcem, ki jih tematika 

zanima, omogočimo neposredni prenos in prevod govora in komentiranje dogodkov v 

slovenskem jeziku. Pomembno je tudi, da je dogodek pospremljen s slovenskimi poznavalci in 

komentatorji. Kot kažejo podatki o gledanosti, je bila odločitev upravičena. 

 

Pomočnik direktorice TV Slovenija za programske zadeve Rok Smolej  

Odgovoru odgovorne urednice, dodajam, da je TV Slovenija prenašala tudi prejšnje inavguracije 

ameriških predsednikov in da je bila zadnja inavguracija najbolje gledana vsebina dneva na TV 

Slovenija, kar kaže na velik interes javnosti. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Odgovoroma dodajam, da Zakon o RTV Slovenija v 4. členu navaja seznam nalog, ki jih mora 

RTV Slovenija izvajati kot javno službo. Med njimi je na prvem mestu navedeno, da  

»zagotavlja verodostojne in nepristranske informativne oddaje, s katerimi celovito obvešča o 

političnem dogajanju doma in v zamejstvu, o pomembnih dogodkih v preostalih evropskih 

državah, zlasti članicah Evropske unije, in o pomembnih svetovnih temah tako, da posredovane 

vsebine omogočajo objektivno javno obveščenost državljanov Republike Slovenije, Slovencev po 

svetu, pripadnikov slovenskih narodnih manjšin v Italiji, Avstriji in Madžarski, avtohtone 

italijanske in madžarske narodne skupnosti v Republiki Sloveniji ter romske skupnosti, ki živi v 

Sloveniji;« 

Oblika takšne informativne oddaje je tudi neposredni prenos inavguracije, dopolnjen s 

komentarji in informacijami o dogodku. Če ste sledili prenosu, ste verjetno tudi slišali, da mu v 



6 
 

ZDA dajejo posebno težo zaradi poudarjanja demokratičnosti postopka prenosa oblasti z enega 

na drugega predsednika, ne glede na to, kateri konkretni osebi sta v obeh vlogah. To je 

pomembno tudi z vidika ohranjanja demokratičnih vrednot v svetu. 

Pomembno uredniško merilo pri odločanju o prenosu inavguracije pa mora biti predvsem to, 

kako pomembno je to za Slovenijo. Vloga predsednika ZDA (ne glede na to, kdo zaseda to 

mesto) je v svetu tako pomembna, da v marsičem vpliva tudi na Slovenijo, zato je prav, da so 

že takoj po nastopu mandata z njegovimi načrti in razmišljanji seznanjeni tudi slovenski 

državljani. Predsedniki mnogih drugih držav tako pomembne vloge v svetu in vpliva na Slovenijo 

pač nimajo. 

Zato menim, da je bila odločitev Informativnega programa TV Slovenija za prenos inavguracije 

primerna. 

 

Prvi dnevnik in Dnevnik: o dolžini in vsebini 

Gledalec J. A. se je odzval na dolžine in vsebine Prvega dnevnika in Dnevnika:  

»Vredno posebne omembe je stanje dnevnika ob 13.00 in 19.00. Skrajno problematično se mi 

zdi, da je dolžina dnevnika v obeh primerih nekje med 10 in 15 minutami, kar dopušča le nekaj 

več kot pregled izbranih tem dneva. Kakršne koli globlje analize so zato praviloma izven govora, 

če pa te že obstajajo, pa zasedejo večino časovnega obsega oddaje. Ne le to, razvidno je skrajno 

ponavljanje vsebin med obema dnevnikoma, tako v obsegu kot tudi v globini snovi. Morda sem 

v zmoti, a sklepal bi, da je namen dnevnika ob 13.00 uvodnik – kratek in jedrnat pregled vsebin 

dneva, ob 19.00 pa nato nastopi resnejši, globlji, bolj celovit, bolj strokoven pregled tem, ki so 

bile pokrite ob 13.00 in tudi drugih tem?  

V okviru tega bi izpostavil še insistenco vstavljanja športnih tem v vsebine dnevnika, četudi 

obstaja poseben vsakodneven razdelek z naslovom »Šport«. Cinik bi to označil za skrito željo 

novinarjev dnevnoinformativnega programa, da raje poročajo o športu kot o vsebinah, ki so 

dejansko pomembne in ki bi lahko vznemirile nežna srca gledalcev. /…/.«  

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Glede dolžine Prvega dnevnika in Dnevnika odgovarjam: Prvi dnevnik je dolg v povprečju 15 

minut, pregled zadnjih oddaj kaže, da je bil najkrajši dolg 13.31, najdaljši pa 16.41. 

Dnevnik pa je dvakrat daljši. Ob delavnikih je večinoma dolg pol ure, najkrajši je bil v zadnjem 

mesecu dolg 27.53, najdaljši pa 31.37. Samo ob sobotah in nedeljah je Dnevnik krajši, okrog 17 

minut, v zadnjih dneh je bil najkrajši dolg 13.47, najdaljši pa 18.57.  

Glede razporeditve vsebin v Prvem dnevniku in Dnevniku imate prav. Vsebinska zasnova za Prvi 

dnevnik navaja: »Prvi dnevnik ob 13.00 z najpomembnejšimi novicami iz domovine in sveta, 

vsak dan v tednu.« Oddaja Dnevnik pa je opisana tako: »Osrednja informativna oddaja TV 

Slovenija. Z ogledom Dnevnika si zagotovite učinkovit dnevni pregled dogodkov doma in po 

svetu oz. enourni odmerek informacij, ki so jih čez dan zbrali dopisniki in posebni poročevalci iz 

svetovnih prestolnic, dopisniki iz vse Slovenije ter novinarji uredništev notranjepolitičnih in 

gospodarskih, zunanjepolitičnih, športnih in kulturnih oddaj.« 

https://www.rtvslo.si/tv/oddaja/oddaja/117212004/oddaje
https://www.rtvslo.si/tv/oddaja/oddaja/92/oddaje?page=2


7 
 

Tudi ta opis kaže, da Dnevnik vključuje najpomembnejše dogodke z vseh področij, tudi športa. 

Šport pa dobi v Dnevniku prostor, ko športni dogodek presega ozke športne okvirje in je 

družbeno pomemben ali zanimiv za najširši krog gledalcev.  

 

Koda: Primer dobre prakse odziva uredništva 

Gledalec B. P. je varuhinji poslal v vednost dopisovanje z uredništvom oddaje Koda, pritožil se 

je namreč na eno od oddaj: 

»V spletnem arhivu sem si ogledal že skoraj mesec dni star prispevek v oddaji Koda, ki 

pripoveduje o sporni praksi proizvajalcev videoiger. V napovedi prispevka je voditeljica oddaje 

dejala: »Več kot polovica potrošnikov v Evropski uniji redno igra videoigre. In te so donosen posel 

- lani so njihovim ustvarjalcem prinesle dobrih 175 milijard evrov dobička. Znaten del tega 

zneska pa ni povezan s prodajo opreme in iger, temveč s številnimi dodatki, ki jih morajo igralci 

kupiti, če želijo igrati naprej.« Meni se navedeni podatek o dobičku zdi prav neverjetno visok, 

zato vas prosim za natančno navedbo vira, iz katerega ste ta podatek pridobil. /…/« 

Urednica Kode Ines Kočar  

Očitno je ob pripravi oddaje prišlo do napake. Ob pokrivanju širokega spektra tem, kadrovski 

podhranjenosti in konstantni časovni stiski lahko pride tudi do napak. Te nikakor niso 

opravičljive, se pa dogajajo. V oddaji, ki bo objavljena 18. 1., bomo napako popravili. Naslednja 

(izid 11. 1.) je namreč že posneta.  

 

Gledalec se je odzval:  

»Hvala za sporočilo in obetano objavo popravka. Menim, da z napakami ni nič hudo narobe, saj 

jih vsi delamo veliko, iz zmotljivosti, raztresenosti, nevednosti … Pomembno je, da jih 

prepoznamo in popravimo.« 

  ✓ ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM IN POHVALO  

Zahvaljujem se gledalcu za opozorilo na napako in urednici oddaje Koda, ki je napako priznala, 

se zanjo gledalcem opravičila in objavila popravek. 

Varuhinja se zavedam, da se ob tisočih minutah in besedah programa tu in tam neizogibno 

pripetijo tudi napake. Vse nimajo enake teže, saj je to odvisno tako od napake same kot tudi od 

programa in konteksta, v katerem se zgodijo. Tudi objava popravka v vseh oddajah ni enako 

enostavna.  

Oddaja Koda ga je objavila v celoti in na primeren način, še preden je bila zanj zaprošena po 

zakonski poti. S tem je spoštovala programske standarde, ki v točki 5, o odgovornosti, navajajo: 

»Odgovornost javnega medija do javnosti je temelj medsebojnega zaupanja. Odgovornost v tem 

primeru pomeni, da RTV Slovenija jamči za kakovost predvajanih vsebin, skrbi za nenehno 

strokovno izpopolnjevanje ustvarjalcev in odgovornih za delovanje javnega medija in njihove 

stabilne delovne pogoje ter transparentnost tako v upravljanju in porabi javnih sredstev kot v 

pripravljanju programskih vsebin. Bistvene sestavine odgovornosti so popravljanje lastnih 

napak, pojasnjevanje uredniških dilem in odločitev ter dialog z občinstvom.« 

https://365.rtvslo.si/arhiv/koda/175090687


8 
 

Odzivno poročilo: »Odprli smo elektronski naslov za oddajo Marcel«  

Gledalec je decembra v odzivu vprašal, zakaj oddaja Marcel nima elektronskega naslova, prek 

katerega bi gledalci lahko komunicirali z ustvarjalci oddaje. Varuhinja je v odgovoru z mnenjem 

napisala, da je vsekakor primerno, da je vsaka oddaja dosegljiva gledalkam in gledalcem tudi 

prek elektronske pošte in priporočila uredništvu Informativnega programa, da preveri 

obstoječe načine komuniciranja posameznih oddaj ali uredništev z občinstvom, jih morda 

revidira, poenoti … Odziv gledalca, odgovor urednika tedenskih oddaj in odgovor varuhinje z 

mnenjem in priporočilom so objavljeni v mesečnem poročilu za december (str. 11-12). 

ODZIVNO POROČILO urednika tedenskih oddaj Informativnega programa TV Slovenija Dejana 

Ladike na priporočilo varuhinje 

Odprli smo elektronski naslov za oddajo Marcel (marcel@rtvslo.si), ki je bil objavljen tudi v 

končni špici včerajšnje oddaje in bo odslej tudi v vseh prihodnjih, tako da bodo lahko gledalci 

tudi na tak sporočali svoja mnenja, kritike, vprašanja v zvezi z oddajo.  

 

Pohvala voditeljici Eriki Žnidaršič za oddajo Tarča, 9. 1.  

»/…/ Vam z veselim srcem oddam svojo pohvalo novinarki Eriki Žnidaršič za vodenje TV-oddaje 

Tarča, dne 9. 1. 2025. 

To je bila krasna, dobra ter koristna oddaja, tukaj ne mislim na temo oddaje, ker je žalostno 

dejstvo, česa se ljudje poslužujejo, da bi prišli do svojega zaslužka. 

V to oddajo so bili poklicani pravi ljudje, od vseh navzočih v TV-oddaji se je meni osebno najbolj 

dopadel najmlajši udeleženec, ker je odkrito povedal ter predlagal prave stvari. 

To, kar je krasilo to oddajo, je dejstvo, da se kljub takem težkemu dejstvu, sodelujoči v TV-oddaji 

prvič niso nič kregali. Tudi voditeljica je pristopila k segmentnem vodenju, tako da so lahko 

sodelovali vsi udeleženci v vsakem segmentu, in verjamem, da je voditeljica s to oddajo 

spregovorila mnogim rejcem perutnine in osebno pričakujem, da bodo pričeli pravilno rediti 

perutnino.« (P. S.) 

 

Mnenje o oddaji Marcel in voditelju  

»Po dolgem času se spet oglašam, tokrat v zvezi z oddajo Marcel. Gre preprosto za to, da mi je 

vsebina oddaj sicer všeč, da gospod Štefančič izbira zelo primerne sogovornike za posamezne 

teme, me pa vedno bolj moti njegov način vodenja. Ko on zastavi gostu vprašanje, mu sploh ne 

da časa za premislek, je neučakan in vpada v besedo. Tako sogovornik ne uspe odgovoriti, kaj 

šele obrazložiti odgovora. To je moteče tudi za več mojih znancev. /…/ Dodala bi le to, da je tako 

vodenje nevljudno tako do sogovornikov kot do nas gledalcev.« (V. P. F.) 

 

https://img.rtvslo.si/_files/2025/01/13/46_549009265004642316_mesecno-porocilo-december-2024.pdf#dmid=c83798d7-6bbe-4902-8d94-346aea0bace9
mailto:marcel@rtvslo.si
https://365.rtvslo.si/arhiv/tarca/175100250


9 
 

Kritike  

Na oddajo Politično s Tanjo Gobec, 12. 1.  

»Tokrat vam pišem zadnjič, ker sem spoznal, da nima nobenega smisla. Bolj ko pričakujem, da 

bo v nekem trenutku vaša (ne naša!) nenacionalna televizija ob tako velikem številu 

“intelektualcev” končno enkrat stremela k pluralnosti, k neodvisnemu poročanju, prikazom vseh 

stališč, iskanju resnice …, bolj sem razočaran. Imamo zadnjega bivšega predsednika Slovenije 

Boruta Pahorja, ki ga vabijo po celem svetu, ga poslušajo, celo najamejo ga, da jih podučuje. Vi 

pa v goste vabite Milana Kučana /…/ In vi naj bi bili nacionalni medij? Neodvisni? Novinarji? 

/…/« (A. D.) 

»Pritožil bi se, ker je nacionalna TVS v oddaji Politično gostila /…/ Kučana. TVS, 12. 1. 2025. Z 

možnostjo pojavljanja na TVS daje nacionalna TV /…/ možnost promocije njegovih stališč in s 

tem ohranjanja vpliva na dogajanje v Sloveniji. /…/« (K. E.) 

Na oddajo Marcel, 20. 1.  

»Pritožbo imam na celotno včerajšnjo oddajo Marcel, ki jo vodi Marcel Stefančič. Oddajo sem 

gledala po dolgem času v upanju, da ste na RTV izboljšali vsebine vsled povečanja RTV-prispevka, 

pa seveda bila razočarana. Voditelja je očitno popolnoma povozil čas. Povabljenim postavlja 

vprašanja, odgovorov ne razume ali jih noče razumeti oz. vsebino odgovora, ki ni po njegovem, 

presliši. Tudi odgovora na vprašanje: »Ali je Donald Trump fašist?« od sogovornice nikakor ni 

razumel, pa je lepo razložila (kolikor ji je seveda pustil), da so današnje generacije drugačne, 

odraščajo v drugačnem (digitalnem) svetu, z drugimi vrednotami in se oprijemajo drugačnih 

ideologij. Svet se pač vrti v to smer in ne glede, ali voditelj to sprejme ali ne. /…/ Če že moramo 

obvezno plačati RTV-prispevek, smo lahko tudi kritični.« (V. M.) 

Na voditelja oddaje Marcel 

»Kaj se dogaja z Marcelom? Zakaj prekinja goste v svoji oddaji in jim ne dovoli, da bi odgovorili 

na zastavljeno vprašanje!? To vendar ne gre! Če ne, pa naj sam odgovarja na svoja vprašanja. 

Ta oddaja je izgubila sijaj!« (H. K.)  

 

 KULTURNI IN UMETNIŠKI PROGRAM 

Protest zaradi »uničevanja« verskih oddaj na TV Slovenija 

Gledalec J. A. se je s protestnim pismom odzval na verski program, še posebej na oddajo Obzorja 

duha:  

»Sem redni gledalec TV Slovenija, saj sem do sedaj tudi redno plačeval RTV-prispevek. Toda kar 

ste sedaj naredili iz naše nacionalne RTV, je razlog za tehten premislek in protest. Z vašimi koraki 

uničujete naš nacionalni medij. 

https://365.rtvslo.si/arhiv/politicno-s-tanjo-gobec/175100842
https://365.rtvslo.si/arhiv/marcel/175102870


10 
 

Način poročanja o dogodkih v Sloveniji in v svetu je padel na najslabšo raven v sodobni Sloveniji. 

Veliko je dogodkov verskega značaja, ki se jih udeležujejo tisoči državljanov, a o njih RTV SLO ne 

poroča. To pomeni, da imate nas, vernike, za manjvredne ali tudi ničvredne državljane. A vseeno 

smo plačniki RTV-prispevka. Zakaj že? 

Zadnji uničujoč poseg pa so verske oddaja TV Slovenija. Že prejšnji teden ste povedali, da bo 

oddaja osvežena. Kje je osvežitev? To nedeljo (op. a.: 19. 1. 2025) se je oddaja Obzorja duha 

začela 10 minut prezgodaj. V vseh medijih, ki jih spremljam, je bilo zapisano, da bo oddaja ob 

11.25. Na to sem opozoril tudi moje starše, ki po 80. letu potrebujejo pomoč. Oddaja pa se je 

začela že prej. Zakaj tako? Zato, da ne bomo več gledali vaših oddaj? Odvračate nas od gledanja 

nacionalne televizije! Sporočil bom tudi na časopis Družina, ki objavlja RTV-spored nacionalke, 

naj tega ne objavlja več, ker ga samovoljno spreminjate. 

V oddaji ni nihče povedal, da je prišlo do kakršne koli spremembe! Gre torej za popolno 

samovoljo urednikov in z njimi tudi cele televizije? 

Pojavil se je nov urednik, ki nima niti za obleko in čevlje. Prejšnji teden ni imel niti srajce. Škandal 

na nivoju, ki ga imate do verske oddaje. Nekdaj je bila voditeljica primorana, da nosi vašo obleko, 

sedaj pa mora voditelj sam najti nekaj za v studio. /…/ 

Oddaja naj bi šele ta teden poročala o svetem letu 2025. Je to osvežitev? 0 tem poveste samo, 

da je 27 svetoletnih cerkva v Sloveniji. Začelo se je sveto leto v vseh škofijah že 29. decembra 

2024. A o tem niste pokazali niti ene fotografije, kaj šele, da bi imeli vsaj en posnetek vsaj iz ene 

škofije ali svetoletne cerkve. Skupaj se je zbralo gotovo več tisoč ljudi. Ničesar o tako velikih 

dogodkih nimate. /…/ Tudi o tradicionalnih dogodkih v Cerkvi v Sloveniji poročate s posnetki 

izpred 5 let. Tako ste nam pokazali nuncija Juliusza Janusza, ki ga že od leta 2019 ni več v 

Sloveniji. /…/ 

Zamenjali ste urednika oddaje Obzorja duha. Niti z eno besedo niste povedali, zakaj ni več 

dolgoletne voditeljica Romane Kocjančič. Bila je ikona te oddaje. Sedaj ni več urednica, smo 

lahko prebrali v zaključnem kolofonu. Tak odnos imate do svojih zaposlenih? /…/ V vseh okoljih 

se trudijo, da bi dobili žensko voditeljico, vi pa ste šli ravno v obratno smer.  

Že prav. Gospodu Petru Peršetu želim veliko uspehov. /…/ 

Kdo je sploh še odgovoren za delovanje verskih oddaj? /…/ Nenazadnje: Obzorja duha je bila 

zadnja oddaja, ki je še bila vredna ogleda s strani katoliškega vernika. /…/« 

Skupen odgovor odgovornega urednika Kulturnega in umetniškega programa TV Slovenija 

Andraža Pöschla in urednika Uredništva verskih oddaj TV Slovenija Vida Stanovnika 

Oddaja Obzorja duha s podnaslovom Edinost v različnosti, ki je bila predvajana 19. 1. 2025, je 

predstavila dialog med različnimi krščanskimi cerkvami. V dogovoru s Koordinacijo predvajanja 

je bila oddaja daljša. Dolžina je bila določena v petek, 17. 1. 2025. Zaradi daljše minutaže je bila 

oddaja predvajana prej, kot je bila napovedana v tiskanih medijih, za kar se gledalcu iskreno 

opravičujemo. Na straneh TTX/MMC RTV Slovenija je bila točna ura predvajanja dopolnjena v 

petek, 17. 1. 2025.  

Oddaja Obzorja duha je v letu 2025 doživela nekaj sprememb. Ohranili smo vsebinske poudarke 

oddaje in jih povezali v štiri rubrike; dodatno pa več pozornosti namenjamo dogajanju in 

osebam na lokalni, župnijski ravni. Oddajo sooblikuje dosedanja novinarska ekipa Uredništva 



11 
 

verskih oddaj. Sodelavci za določeno obdobje prevzemajo različne naloge pri oblikovanju 

posamezne oddaje. Za obleko voditelja posamezne oddaje redno skrbijo stilisti, ki svoje delo 

kvalitetno opravijo. 

V Uredništvu verskih oddaj nastajajo oddaje, ki spremljajo dogajanje v številnih in različnih 

verskih skupnostih. Med drugim TV Slovenija vsako nedeljo neposredno prenaša maše in 

evangeličanska bogoslužja. Ob velikih krščanskih praznikih realiziramo še bogatejši program. Ob 

začetku jubilejnega leta 2025, 24. 12. 2024, so lahko gledalci neposredno spremljali slovesnost 

odpiranja svetih vrat. Sveto leto je bila tudi tema januarske oddaje Sveto in svet. Dogajanja, 

povezana s svetim letom, pa bomo redno spremljali tudi v tedenski oddaji uredništva Obzorja 

duha. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Menim, da sta urednik in odgovorni urednik podrobno in utemeljeno odgovorila na večino vaših 

pomislekov in očitkov. Glede zgodnejšega začetka oddaje sta pojasnila, da je bil razlog za to 

daljša oddaja. Običajno so oddaje Obzorja duha dolge 35 minut ali nekoliko manj, ta je bila 

dobre 4 minute daljša. Ker je na sporedu pred oddajo Ljudje in zemlja in Prvim dnevnikom, ki je 

vsak dan na sporedu točno ob 13. uri, se morajo oddaje, ki so na sporedu pred Prvim 

dnevnikom, razporediti tako, da se končajo do 13. ure. Če so daljše kot običajno, se morajo torej 

začeti prej. Za predčasen začetek sta se urednika primerno opravičila.  

Sicer pa so gledalci z daljšo oddajo prejeli več verskih vsebin. 

Urednik in odgovorni urednik sta pojasnila tudi novosti oddaje v letu 2025 in skrb za garderobo 

voditelja. Glede oblačil voditeljev in drugih, ki nastopajo pred kamero, Poklicna merila in načela 

novinarske etike v programih RTV Slovenija navajajo: »Pri poročanju s formalnih dogodkov (seje, 

kongresi, razstave) in pri vodenju studijskih oddaj so voditelji in novinarji dolžni nositi formalna 

oblačila. Pri poročanju s terena ali kriznih žarišč ne veljajo tako stroga pravila oblačenja. 

Nastopajoči v drugih oddajah so oblečeni v skladu z zasnovo oddaje.« 

Zasnova oddaje vključuje tudi obleko voditelja, ki za moške voditelje ni nujno klasična obleka s 

srajco in kravato. 

Glede pozornosti, ki so jo verske oddaje posvetile začetku Svetega letu, ste urednika pojasnila, 

da so ga obeležili s prenosom uvodne slovesnosti in z januarsko oddajo Sveto in svet. Menim, 

da je to primerna pozornost.  

Tudi sicer v Programsko-produkcijskem načrtu za leto 2025 obseg verskih oddaj in prenosov 

nedeljskih bogoslužij ni manjši kot v letu 2024, zato je vaš vtis o zapostavljenosti verskih vsebin 

morda povzročila nejevolja ob eni oddaji, ki se je izjemoma začela deset minut prej kot običajno. 

Upam, da je ta vtis napačen in vam bodo oddaje prinesle dovolj zanimivih in pomembnih verskih 

vsebin. 

 

Spomini, 7. 1.: »Lažne informacije o družini Sartori« 

Gledalec J. S. se je v imenu celotne družine S. odzval na oddajo Spomini z naslovom Bratje 

Suhadolc; Anton Suhadolc, 1. del, ki je bila na sporedu 7. januarja. Povzemamo odziv:  

https://365.rtvslo.si/arhiv/spomini/175099350
https://365.rtvslo.si/arhiv/spomini/175099350


12 
 

»/…/ V oddaji Spomini, v kateri je kot govornik nastopal gospod Anton Suhadolc, /…/ 1. del, od 

minute 9:45 naprej, je /…/ podal nekaj lažnih informacij. Prva je ta, da govori o vnuku svojega 

bratranca, ki se je smrtno ponesrečil s traktorjem. Naj vam pojasnim: tisti, ki se je ponesrečil, je 

bil moj oče. Moj oče je bil sin Antonovega bratranca. Vnuk pa sem jaz in sem še živ! Druga lažna 

izjava je: »da je imovina družine Sartori šla v tuje roke, v roke žene pokojnega«. Ta trditev je 

lažna, saj je celotna imovina družine Sartori, ki jo je moj pokojni oče podedoval po svojem očetu, 

pripadla oziroma bila zapisana na pokojnikove tri otroke – torej name, mojo sestro in brata. 

Moja mama pa je prejela le manjši delež – govorimo o nekaj odstotkih dediščine. /…/ Družini 

Sartori se je zgodila huda družinska tragedija pred slabimi desetimi leti, v kateri smo izgubili 

očeta in moža. Izjave, ki jih je gospod Anton podal, načenjajo še nezaceljene rane, nas 

osramočujejo in razžaljujejo. V imenu celotne družine zahtevam, da se RTV vsaj javno opraviči 

in popravi te izjave.« 

Urednik in avtor oddaje Spomini Janez Lombergar 

Zelo mi je žal, da je prišlo do tega neželenega zapleta, ki ga je povzročil del pripovedi prof. dr. 

Antona Suhadolca, ko govori o domu svoje mame in njenem bratu Ernestu ter njegovih 

naslednikih. 

To, da je g. Suhadolc dejal, da se je tragično ponesrečil vnuk njegovega bratranca in ne 

bratrančev sin, kot bi bilo prav, je po mojem mnenju zgolj njegova pomota, omemba, da je 

Sartorijeva imovina prešla v roke vdove ponesrečenca, pa je očitno posledica njegovega 

nepoznavanja resničnih dediščinskih dejstev. Ne glede na vse, je dejstvo, kot ste zapisali, da ta 

del pripovedi ne ustreza resnici.  

Ne morem pa verjeti, da bi bile te izjave g. Suhadolca lahko namerno izrečene s težnjo, da vas 

užalijo in prizadenejo.  

Res mi je žal, da se je to zgodilo, to je prvi tak primer, ki sem ga doživel v več kot desetletju, kar 

ustvarjam oddaje Spomini in niti pomislil nisem, da bi bilo s tem delom pripovedi lahko kaj 

narobe. 

Še v tem tednu bom sporni del pripovedi izrezal iz oddaje in potem bomo s popravljeno verzijo 

zamenjali tudi oddajo, ki je v našem arhivu in je dostopna gledalcem. 

Tudi za vse ponovitve bo uporabljena popravljena verzija oddaje. 

Kot uredniku in avtorju oddaje mi je iskreno žal, da je do tega prišlo in se vam opravičujem. /…/ 

Kar pa zadeva pripravo in objavo popravka oz. prikaza nasprotnih dejstev, vem, da vam je 

varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev poslala pravila, kako v skladu z zakonom poteka 

postopek.  

V zvezi s tem se lahko po predpisani uradni poti obrnete na odgovornega urednika Kulturnega 

in umetniškega programa. 

Jaz lahko v tem primeru naredim le to, kar je v domeni mojih pristojnosti, torej da z izrezom 

spornega dela pripovedi oddajo popravim, kar je v tem primeru tudi moja dolžnost. 

Mislim, da je v tem primeru izrez spornega dela iz oddaje tudi bistveni ukrep. 

Še enkrat se vam opravičujem za to, kar se je zgodilo. 

 

 



13 
 

Gledalec J. S. se je odzval:  

»Najlepša hvala za vaš prijazen odgovor. Glede tega, ali je bila napaka storjena namerno ali 

nenamerno, menim, da razprava ni smiselna; pomembno je zgolj dejstvo, da je do napake prišlo. 

Če vas prav razumem, nameravate sporni del oddaje izrezati, vendar ga ne boste nadomestili s 

popravljenim posnetkom? /…/« 

Urednik in avtor oddaje Spomini Janez Lombergar 

/…/ Ob dejstvu, da je prišlo v delu pripovedi g. Suhadolca do podajanja neresnic, lahko kot avtor 

oddaje seveda v okviru mojih pristojnosti sporni del izrežem, umaknem iz oddaje in bo tako 

popravljena oddaja na razpolago za prihodnje ponovitve oz. bo v našem RTV-arhivu sedanja 

verzija oddaje nadomeščena s popravljeno (za sporni del skrajšano). /…/ 

Na novo posneti tega dela pripovedi s g. Suhadolcem se ne da in kaj takega tudi ni v uveljavljeni 

praksi. /…/ 

Kar pa zadeva zakonsko opredeljeno pravico do popravka /…/ To je v praksi videti tako, da se 

po predvajanju ene naslednjih oddaj Spomini po koncu oddaje objavi na ekranu napis, ki 

vsebuje sporne navedbe in potem vaš prikaz resničnega stanja stvari. /…/ Ampak – popravek ne 

zadeva ponovnega snemanja spornega dela, ampak le zapisan popravek, kaj je bilo navedeno v 

pripovedi in kakšna so resnična dejstva. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Avtor in urednik oddaje Spomini je prisluhnil vašim argumentom in ukrepal tako, kot je lahko - 

z umikom spornega dela vsebine iz oddaje, ki je tako v arhivu dostopna brez dela z netočnimi 

navedbami. 

Za izjave sogovornikov v oddajah so odgovorni sogovorniki, programski ustvarjalci pa so dolžni 

že med snemanjem poseči v pogovor, če vedo, da sogovornik navaja nekaj, kar ne drži. V vašem 

primeru avtor oddaje tega ni vedel, zato med snemanjem pogovora ni mogel poseči v besede 

sogovornika. Da napačna vsebina ne bi ostala še naprej dostopna javnosti, pa jo je naknadno 

izločil. 

Menim, da je avtor ravnal primerno. Seznanil vas je tudi z možnostjo popravka, pa tudi s tem, 

česa popravek ne more zagotoviti.  

 

Zahvala za montažo posnetkov v oddaji Počitniški izzivalci, 31. 12.  

V. S. z OŠ Tabor Logatec se je ustvarjalcem oddaje Počitniški izzivalci zahvalila za dobro 

sodelovanje in montažo posnetkov Simfoničnega orkestra Cantabile iz Logatca in tamkajšnjih 

športnih dejavnosti v oddaji, ki je bila na sporedu 31. decembra 2024. Zahvalo je v vednost 

poslala tudi varuhinji:  

»Zahvaljujem se vam in vaši ekipi za čudovito montažo naših amaterskih posnetkov v 

zaokroženo celoto. Hvala vam za ves vloženi trud in sploh za ponujeno priložnost. Naši učenci so 

je bili zelo veseli in so že nestrpno pričakovali torkovo oddajo Počitniški izzivalci.  

V novem letu vam želim še veliko navdiha in uspeha pri ustvarjanju kakovostnega mladinskega 

programa.« 

https://365.rtvslo.si/arhiv/pocitniski-izzivalci/175099548


14 
 

Pohvali 

Slovesnosti ob vstopu Slovenije v Evropsko vesoljsko agencijo (ESA): Slovenija, majhna na Zemlji, velika v 

vesolju, prenos iz Centra Noordung v Vitanju, 10. 1.   

»Zelo, zelo sem uživala ob slovesnosti ob vstopu Slovenije v Evropsko vesoljsko agencijo. Tako 

dobre slovesnosti že dolgo nisem videla. Vse čestitke in moj poklon ustvarjalcem, režiserjem, 

izvajalcem, govornikom in vsem, res vsem, ki so pripomogli, da ja bila slovesnost tako 

čarobna.« (V. R.)  

Oddajam Mestne promenade 

»Rad bi izrazil hvaležnost in iskreno pohvalo za oddajo Mestne Promenade. Res mi je v zelo velik 

užitek gledati te oddaje in naj povem, da me navdajajo z zelo dobro voljo in ljubeznijo za 

Slovenijo in Slovence! Hvala za res dobro delo!« (L. M.) 

 

 RAZVEDRILNI PROGRAM 

Slovenska muska v Stožicah: »Zakaj ste izrezali dele nastopa s slovensko glasbo?« 

Gledalec in gledalka sta vprašala, zakaj TV Slovenija ni predvajala celotnega koncerta Slovenska 

muska v Stožicah, 31. decembra. Navajamo odziva:  

»Mi zaupate, zakaj ste izrezali ven dele nastopa s slovensko glasbo, medtem ko je bila /…/ 

praktično vsa? Pomeni, da se vnovič potrjuje, da smo srboslovenija. Tako je. Ni bilo odlomkov 

/…/, dejansko ni bilo niti začetka (Hitmaher). Žalostno pa je, da je zgolj naslov “slovenska 

muska”, rola pa se ogromno /…/ pleharijade, izrezalo pa se je slovensko muziko /…/.« (J. N.) 

»Pri ogledu Slovenske muske sem opazila, da v njej ni bila predvajana točka, v kateri nastopajo 

“nutrije”. Lahko pojasnite, kaj je bil razlog in po kakšnem ključu se je odločalo, katere vsebine ne 

bo na posnetku?« (T. H. S.) 

Odgovorni urednik Razvedrilnega programa TV Slovenija Mario Galunič 

Najprej moramo pojasniti, da je javna prireditev dogodek, ki nikakor ne zagotavlja, da bo 

televizijska oddaja tega dogodka po vsebini povsem identična. V postprodukciji vselej prihaja 

do posegov in prilagajanj, ki nastanejo iz tehničnih in vsebinskih razlogov, prav tako je zunanji 

producent moral oddajo, ki smo jo predvajali, skrajšati na dolžino, ki smo jo naročili. V 

silvestrskem večeru je namreč vsaka minuta (bila) pomembna. Kaj vse je producent izrezal, kaj 

je torej bilo predstavljeno na prireditvi in ne v oddaji, niti ne vemo. Pomembno je torej ne 

enačiti prireditve in oddaje, gre za dve precej različni formi, vsaka ima svoje zakonitosti.  

Lahko pa potrdimo, da za eno glasbeno točko nismo uspeli/mogli urediti pravic za uporabo t. i. 

tuje znane glasbe v TV-oddaji (gre za posebno vrsto 'založniških' pravic, ki se urejajo zgolj za 

predvajanje na televiziji), zato te skladbe v televizijski oddaji ni bilo. Tovrstni posegi so pri našem 

delu običajni in pravzaprav ni koncerta/prireditve, ki bi ga objavili v integralni verziji.  

 

https://365.rtvslo.si/arhiv/proslave-in-slavnostne-seje/175100517
https://365.rtvslo.si/arhiv/proslave-in-slavnostne-seje/175100517
https://365.rtvslo.si/oddaja/mestne-promenade/173251057


15 
 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Menim, da je urednik podrobno in primerno pojasnil, zakaj TV Slovenija ni predvajala celotnega 

koncerta in upam, da ste s pojasnilom zadovoljni. 

 

Kritika koncertu Slovenska muska v Stožicah 

»Pridružujem se vsem, ki jim v novoletnem večeru ni bila všeč "Slovenska muska". Bizovičar bi 

bil odličen, če ne bi bil posmehljiv, ciničen in včasih tudi prostaški. In v slovensko musko je stlačil 

marsikaj neslovenskega in neokusnega. Taka oddaja res ne sodi v novoletni program na 

nacionalki.« (V. Ž.) 

 

 ŠPORTNI PROGRAM 

»Zakaj pri Športu ob 19.45 niste poročali nič o izidih ženskega super VSL?« 

Gledalca M. A. je zanimalo, zakaj 12. decembra v Športu po Dnevniku niso poročali o ženskem 

superveleslalomu:  

»Vprašal bi, zakaj pri Športu ob 19.45 (op. a.: 12. 1. 2025) niste poročali nič o izidih ženskega 

super veleslaloma?« 

Urednik Uredništva športnih novic na TV Slovenija Anže Bašelj 

Poročali smo v poročilih ob 13., 17. in 22. uri. V Športu po Dnevniku pa smo bili predolgi in smo 

ocenili, da so gledalci to informacijo že dobili. Takšna je bila moja (uredniška) odločitev. Ob 

vikendih je veliko število športov, tako da smo velikokrat primorani povleči tudi takšne poteze.  

Imeli pa smo tudi prenos, novica je bila objavljena tudi na spletni strani.  

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Menim, da je urednik pojasnil način objavljanja posameznih izidov in njihovo razporeditev v 

štirih športih poročilih na ta dan. 

 

Nov komentator SP v alpskem smučanju za moške 

Dva gledalca in ena gledalka so se odzvali na novega komentatorja tekem svetovnega pokala v 

alpskem smučanju za moške. Gledalec P. P. je vprašal, zakaj prenosov ne komentirata več Urban 

Laurenčič in Matjaž Vrhovnik:  

»Zanima me, zakaj prenosov moškega svetovnega pokala v alpskem smučanju ne komentira več 

Urban Laurenčič kot tudi Matjaž Vrhovnik? Ali obstaja kakšen poseben razlog, da je Urbana 

zamenjal nov komentator? Čeprav sem prijetno presenečen nad kakovostjo prenosov, menim, 

da je Urban s svojim slogom in poznavanjem tega športa resnično v ligi zase, še posebej v 

kombinaciji z Matjažem. Njuna komentarja sta za mnoge ljubitelje alpskega smučanja 

nepogrešljiv del izkušnje ob spremljanju tekem. Zanima me, ali gre za dokončno prekinitev 



16 
 

sodelovanja ali zgolj za začasni premor? Hvaležen bom za vaš odgovor, saj je Urban za nas, 

prave navijače alpskega smučanja, enako pomemben del nacionalne ekipe kot fantje v "belem 

cirkusu".« 

Urednik Uredništva športnih oddaj in prenosov na TV Slovenija Tomaž Hudomalj 

Urban Laurenčič in Matjaž Vrhovnik še naprej redno komentirata moške tekme svetovnega 

pokala v alpskem smučanju. Smo pa že v lanski sezoni dodali novega reporterja, ker je delo za 

samo enega človeka zelo zahtevno (vsak vikend od novembra do marca, ob tem pa seveda še 

ostale obveznosti). Jan Franc je mlajši sodelavec, ki kaže velik potencial, je zelo zavzet in tudi 

lepo napreduje. V letošnji sezoni bosta Urban Laurenčič in Matjaž Vrhovnik skupaj komentirala 

21 moških tekem, Urban Laurenčič jih bo sam komentiral devet, Jan Franc Podbrežnik pa bo 

komentiral 12 tekem. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Iz odgovora je razvidno, da boste še velikokrat lahko uživali ob komentiranju vaših najljubših 

komentatorjev. Odgovor pa tudi lepo pojasnjuje, zakaj mora biti komentatorjev več. Skupaj z 

vami upam, da vam bo postal všeč tudi novi komentator. 

 

Gledalka in gledalec pa sta v odzivih izrazila mnenje o novem komentatorju tekem SP v alpskem 

smučanju:  

»Upam, da ste odgovorni v Športnem programu TV Slovenija spremljali prenos veleslalomske in 

slalomske tekme za moške iz Schladminga. /…/ komentiranje obeh prenosov s komentatorjem 

Janom F. Podbrežnikom je bilo naravnost katastrofalno. Sprašujem vas, ali pred nastopom 

preizkusite kandidata, ali je sposoben opraviti določeno nalogo. Kajti J. F. Podbrežnik tej nalogi 

še zdaleč ni kos. Prosim vas, da korenito razmislite o tem, kdo bo komentiral različne športne 

prenose, saj nam katastrofalno komentiranje vzame vse veselje do spremljanja teh prenosov. 

/…/« (O. R.) 

»Žal moram podati pritožbo čez vašega komentatorja Jana Franca Podbrežnika, /…/ o 

komentiranju smučarskih tekem. Narobe naglaša imena tekmovalcev, ob vožnjah komentira 

nepomembne stvari, da ga ni za poslušat. Komentira monotono, nobenega vživetja v prenos. 

/…/ Obenem lahko povem, da sem vaš reden gledalec in da vse tekme rad pogledam, sploh, če 

tekme komentirata Tomaž Hudomalj in Urban Laurenčič.« (Ž. B.) 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Hvala za vaše mnenje o komentiranju športnih prenosov. Niste sicer navedli, kaj konkretno vas 

je zmotilo. Ker se nanaša predvsem na komentatorja Jana Franca Podbrežnika in komentiranje 

smučanja, pa vam posredujem pojasnilo urednika Uredništva športnih prenosov na TV Slovenija 

Tomaža Hudomalja (op. a.: enak odgovor kot zgoraj).  

Upam, da je iz pojasnila razvidno, zakaj Športni program TV Slovenija uvaja nove komentatorje, 

še bolj pa, da se novi komentatorji čim hitreje priučijo vsega potrebnega za kakovostno 

opravljeno delo. 

 



17 
 

Pohvala športnemu programu in komentatorjem 

»Športni program na TV SLO 2 je zelo dober, komentatorji, vse, še NBA naj dobijo /…/ in bo 

super!« (F. F.) 

 

 SPLOŠNO 

Večerni program TV Slovenija in označbe predvajanih vsebin 

Gledalka A. B. se je odzvala na TV-vsebine, predvajane v večernem času, in na označbe filmov 

in oddaj z oznako »Ogled v spremstvu staršev«:  

»Spoštovana varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev, ponovno vas sprašujem, zakaj v poznih 

večernih urah predvajate tako kvalitetne, poučne, znanstvene, raziskovalne itd. oddaje, medtem 

ko kar po prvih poročilih, to je ob 20. uri po Dnevniku, predvajate filme s kriminalno vsebino, 

(streljanje, umori, droge itd.).  

Pred dnevi je bila na prvem programu ob 22.20 predvajana čudovita oddaja o življenju in delu 

umetnika - glasbenika Zucchera s podnapisom, da je gledanje mlajšim od 12 let dovoljeno le pod 

nadzorom staršev ali skrbnikov. Z zanimanjem sem si ogledala celotno oddajo, a nič sumljivega 

ni bilo, kar bi škodilo mladim, celo bi jim koristilo, pa še zelo priljubljen in cenjen glasbenik je tudi 

med mladimi. Nedeljski gost v oddaji pa je običajno politik, ki nas in naše otroke prav nič ne 

zanima. /…/ 

To ni edina oddaja, večina je takih, da se gledalci sprašujemo, čemu taki podnapisi, ali ni 

preverjena vsebina pred predvajanjem ali pa uredniški odbor oceni, da tudi taka vsebina, ki je za 

nas starše sporna, sodi v redni dnevni in zgodnji večerni program, ki mu sledijo otroci vseh 

starosti in se sprašujemo, zakaj je toliko kriminala tudi med mladimi šoloobveznimi učenci. To je 

odgovor za vas in za nas. 

Prosim, da v bodoče pred predvajanjem filmov s kriminalno vsebino, vsaj predhodno malo 

pokomentirate vsebino, tako je včasih bilo, da se bomo starši sami lahko odločili, kaj je za naše 

otroke primerno in kaj ne. Se zahvaljujem za odgovor in vas lepo pozdravljam! Vaša dolgoletna 

naročnica, gledalka in poslušalka.« 

Glede označbe filma z oznako »Ogled v spremstvu staršev« je odgovorila urednica Uredništva 

tujih oddaj na TV Slovenija: 

Urednica Uredništva tujih oddaj TV Slovenija Neli Vozelj Aberšek 

Zavezani smo k spoštovanju medijske zakonodaje, ki nam določa, v katerih primerih moramo 

označevati vsebine, ki jih predvajamo v programu.  

Biografski dokumentarni film o italijanskem glasbeniku Zuccheru je bil označen z oznako NST, 

ki nič ne prepoveduje, le priporoča ogled s starši ali skrbniki.  

Razlog za oznako je bila pripoved o glasbenikovem težkem obdobju v boju z depresijo ter 

kletvice. 

 



18 
 

Na ostale pripombe je odgovoril pomočnik direktorice TV Slovenija za programske zadeve: 

Pomočnik direktorice TV Slovenija za programske zadeve Rok Smolej  

Kar se tiče celovečernih dokumentarnih filmov v shemi pa je tako, da jih v osrednjevečerni 

termin z začetkom ob 20.00 na TV SLO 1 težko uvrstimo, saj to pomeni, da bi se morali 

odpovedati nekaterim drugim rednim oddajam, ker gre za format dolžine celovečernega filma. 

Celovečernih dokumentarnih filmov tudi ni dovolj, da bi z njimi lahko v shemi zapolnili celo 

sezono. Ker se zavedamo, da so v shemi na TV SLO 1 zaradi prej opisanih razlogov uvrščeni 

relativno pozno, smo zanje v shemi določili ugodnejši ponovitveni termin, in sicer ob sobotah 

ob 20.00 na TV SLO 2. 

Polnitve teh terminov oz. razporejanje vrstnega reda ponovitev je v domeni uredništva. 

 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Odgovoroma, ki sta vam, upam, marsikaj pojasnila, dodajam, da je na TV SLO 1 osrednji večerni 

termin ob 20.00 namenjen različnim programom, ne samo filmskim: ob ponedeljkih 

informativnemu programu, ki predvaja oddaji Tednik in Marcel, nato sledi do Odmevov še 

oddaja Osmi dan s področja kulture. Ob torkih je ob 20. uri na sporedu nadaljevanka, potem 

krajši dokumentarni film, nato oddaja Globus Informativnega programa. Sredni večer zapolni 

film tedna, ki res večkrat prinaša težke in resne teme, so pa sestavljalci programa za leto 2025 

napovedali, da bodo za film tedna izbirali kakovostne filme, a »nekoliko svetlejše«. Četrtkov 

osrednji večerni termin zaseda informativna oddaja Tarča, sledi ji dokumentarna oddaja. Petkov 

večer je namenjen razvedrilnemu programu, sledi mu nadaljevanka. Tudi sobotni večer je 

namenjen razvedrilnemu programu, nedeljski pa nekoliko manj resni nadaljevanki in kasneje 

oddaji Intervju Informativnega programa. Dokumentarne oddaje in filmi Kulturnega in 

umetniškega programa so res potisnjeni v zelo pozne večerne ure, na kar opozarjajo mnogi 

gledalci in gledalke, vendar poskuša TV Slovenija v osrednji programski čas umestiti predvsem 

vsebine, ki zanimajo najširši krog gledalk in gledalcev in v njem predvajati vsebine z različnih 

področij. Da bi bili dostopni vsem, so na voljo v boljših terminih ob ponovitvah.  

Glede oddaje Intervju pa dodajam, da praviloma ne gosti politikov, temveč znane osebe z zelo 

različnih področij dela.  

 

Pohvali  

Dokumentarnim in informativnim oddajam 

»Moram povedat in se zahvalit. Zadnje čase se program zelo izboljšuje. Pohvaliti moram na 

primer dokumentarec Gradovi Amazonije, pa Kostarika - vrnitev v pragozd in druge 

dokumentarne oddaje. Tudi na TV SLO 2 dokumentarce, ki jih rada gledam. Športa  ne 

spremljam, mož pa. Enako pohvalim informativni program, Globus. RTV Slovenija potrebujemo, 

da se izobražujemo, ker rabimo kaj takega. Ostalih stvari je povsod dovolj.« (V. D.)  

 



19 
 

Tarči, novinarjem, voditeljici dnevnoinformativnih oddaj … 

»Pohvalila bi oddaja Tarča, vse novinarje, ki pripravljajo oddajo. So perfektni, ker vsaj malo 

razkrijejo nepravilnosti, ki se dogajajo. In pohvalim dve mladi novinarki - Petro Marc in še eno, 

se ne spomnim sedaj imena. In voditeljico Dnevnika Elen Batista Štader: je res krasna dama, 

odprta, topla, napoveduje umirjeno, ne naredi ljudi živčnih;  zame je naj voditeljica Dnevnika. 

Odmevi so  prepozno, mi upokojenci jih večinoma ne gledamo. Morda bi jih, če bi jih ponavljali 

naslednji dan. In še to: veselim se koncerta Prifarcev, imajo lepo glasbo, ki nam popestri večer.« 

(M. M.) 

 

Kritika na preveč ponovitev oddaj 

»Rada bi oddala pritožbo na ponavljanje oddaj v januarju. Ne razumem koncepta, da se januarja 

ukinejo oddaje in uvedejo ponovitve starih oddaj. Naj gre tudi televizija v korak s časom. Če 

želimo pogledat ponovitve imamo zamik ali pa MMC, ne pa, da se oddaje predvajajo najprej na 

enem programu, potem na drugem in kasneje še na tretjem. Premor si vzamejo precej gledane 

oddaje, kot so Ambienti, Vem, Joker... Ne razumem, kako si lahko javna RTV z več kot 2.000 

zaposlenimi to privošči. Pogovarjala sem se z veliko prijatelji in vsi smo mnenja, da tako slabega 

programa, kot je trenutno, še ni bilo. Ne more bit vedno izgovor denar, ker smo vsi v podobni 

situaciji. Tudi nam se vse draži, pa plačujemo položnico za RTV. Razočarana gledalka.« (I. C.) 

 

MMC 

 NOVINARSKE VSEBINE 

»MMC zelo rad prilepi besedi desna še besedo ''skrajna''« 

Bralec A. D. se je odzval na uporabo besede »skrajna« ob besedi »desna« v člankih, objavljenih 

na MMC-ju Meloni obiskala Trumpa. Med drugim naj bi govorila o vojni v Ukrajini in zaprti 

novinarki Sala.:  

»Predsednica skrajno desne vlade Meloni … MMC zelo rad prilepi besedi desna še besedo 

''skrajna''. V kolikor bi bili tako dosledni tudi pri besedi ''leva'' (mimogrede, stranka Levica je 

dejansko skrajno leva stranka, pa takega zapisa še nisem zasledil na vašem oziroma našem 

portalu), bi še nekako spregledal, tako pa tako pisanje strogo obsojam! Ste nacionalni medij, 

financiran s strani državljanov in kot taki bi nujno morali poročati pluralno, objektivno, 

neodvisno. /…/« 

Odgovorna urednica Uredništva za nove medije Ksenja Tratnik 

Stranka Giorgie Meloni, Bratje Italije, ima neofašistične korenine, tudi na uradnem logotipu 

stranke je še zmeraj fašistični simbol – stilizirani tribarvni plamen. Glavne teme, ki določajo 

skrajno desnico, so običajno nacionalizem, priseljevanje, politike nadzora meja, izključevanje 

muslimanov in poudarek na redu in varnosti. Te teme daje v ospredje tudi Meloni. Kot skrajno 

https://www.rtvslo.si/svet/meloni-obiskala-trumpa-med-drugim-naj-bi-govorila-o-vojni-v-ukrajini-in-zaprti-novinarki-sala/732394
https://www.rtvslo.si/svet/meloni-obiskala-trumpa-med-drugim-naj-bi-govorila-o-vojni-v-ukrajini-in-zaprti-novinarki-sala/732394


20 
 

desno Giorgio Meloni označujejo tudi najvidnejši tuji mediji, kot so Reuters, BBC, AP, New York 

Times ... 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Urednica je pojasnila, zakaj v uredništvu z izrazom »skrajno desna« opisujejo stranko Giorgie 

Meloni, ni pa pojasnila, zakaj tako označujejo tudi celotno vlado.  

Veliko evropskih medijev večkrat opiše stranko premierke kot skrajno desno, njeno vlado pa 

kot desno. Nekaj primerov: 

BBC, 28.1.2025: 

Giorgia Meloni, the leader of the far-right, anti-migrant Brothers of Italy party, has headed 

Italy's ruling right-wing coalition since 2022. 

BBC, 24. 10. 2024: 

Prime Minister Giorgia Meloni heads the right-wing governing coalition and is also the leader 

of the far-right party Brothers of Italy (Fdl). 

Reuters, 24.5. 2024 

/…/ Meloni's main allies, the League, is part of ID while her other coalition partner, Forza Italia, 

is a member of the mainstream centre-right European People's Party (EPP). 

Vlade Republike Italije namreč ne sestavlja samo stranka premierke, temveč, kot navaja tudi 

MMC, tudi desna Liga in desnosredinska Naprej Italija. Res ima v koaliciji premierkina stranka 

odločilno besedo, ni pa edina, ki daje barvo vladi, zato bi bila pri označevanju vlade primerna 

večja previdnost in natančnost. To od novinarjev RTV Slovenija terjajo tudi Poklicna merila in 

načela novinarske etike v programih RTV Slovenija v točki 1.1: 

»Natančnost 

Sporočilo mora ustrezati dejstvom in ne sme biti zavajajoče ali neresnično /…/« 

Pripisovanje oznak desno in skrajno desno sicer ni enoznačno in je odvisno tudi od 

vsakokratnega konteksta, saj se ločnice med skrajno desnim in desnim razlikujejo tudi glede na 

posamezne vsebine. V določenih primerih pa je dodajanje usmeritve vlade celo odveč in lahko 

pri bralcih zbuja vtis pristranskosti avtorja ali medija.  

 

»Kar pomnim, je veljalo, da so uradne fotografije proste avtorskih pravic« 

Bralca B. P. je zmotilo, ker zaradi zavračanja piškotkov in vtičnikov v članku na MMC-ju Razkrit 

uradni portret Melanie Trump – ameriška prva dama ostaja enigmatična o uradnem portretu 

Melanie Trump ni videl objavljene tudi uradne fotografije ameriške prve dame, o kateri je 

govoril članek:  

https://www.bbc.com/news/articles/cvg8r2g59vyo
https://www.bbc.com/news/articles/cp3n50qnw99o
https://www.reuters.com/world/europe/italys-meloni-rules-out-rightist-merger-eu-politics-2024-05-24/
https://www.rtvslo.si/evropska-unija/meloni-bo-kandidirala-za-evropski-parlament-v-katerem-si-zeli-levico-poslati-v-opozicijo/706605
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/znani/razkrit-uradni-portret-melanie-trump-ameriska-prva-dama-ostaja-enigmaticna/734774
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/znani/razkrit-uradni-portret-melanie-trump-ameriska-prva-dama-ostaja-enigmaticna/734774


21 
 

»Tokrat gre za uraden portret, ki ga je objavila Bela hiša in na omrežju X tudi "FLOTUS". Kar 

pomnim, je veljalo, da so uradne fotografije ustanov in podjetij proste materialnih avtorskih 

pravic in namenjene široki javni, medijski rabi, običajno z navedbo vira. Dvomim, da vam to ni 

znano. In dvomim, da se je to v zadnjih 10-20 letih spremenilo. V danem primeru uradnega 

portreta, ki ga je objavila Bela hiša, je to očitno znano uredništvom BBC, RAI, USA Today, pri nas 

pa zasebnega medija N1info in državne agencije STA. Slednja je poleg jutranje vesti o objavi tega 

portreta v svojem fotoservisu ponudila tudi brezplačno (!) sliko. In kljub temu redni plačniki 

prispevka za RTVS namesto uradnega portreta spet vidimo tole: 

 

/…/ početja MMC oziroma K. S. je tokrat še malce večja. Naslov, podnaslov in uvodni odstavek 

članka obetajo novi uradni portret Melanije Trump, a pod njimi je prva, nosilna fotografija z že 

zlajnanim prizorom z inavguracije, ki je od 20. januarja uporabljen že najmanj tretjič (prvič, št. 4 

in drugič, št. 20). Ker je "avtorici" te banalne vesti tako všeč? Članek dopolnjuje druga 

fotografija, uradni portret Melanije Trump iz leta 2017. Za to očitno ni nobenih težav z 

avtorskimi pravicami! Prav tako jih nekako ni bilo ob objavi uradnih portretov Donalda Trumpa 

In J. D. Vancea 17. januarja letos.  

Mar je povsem jalovo moje pričakovanje, da boste v celi hiši RTVS vendarle zmogli toliko 

poguma, odkritosti in integritete, da bo nekdo odkrito in verodostojno pojasnil prave razloge za 

takšno posredno objavljanje slik. Koliko in česa to javnemu zavodu prinese ali prihrani? /…/« 

Odgovorna urednica Uredništva za nove medije Ksenja Tratnik 

Urednica zabave je sporočila, da v trenutku, ko smo pisali članek, te fotografije še ni bilo na 

voljo na servisih, ki jih plačujemo. 

Kadar ni fotografij, jih vdelamo z omrežij, kjer so bile prvotno objavljene, kar je v skladu s pravili. 

Ni pa dovoljeno v takem primeru z omrežja shraniti fotografije in jo objaviti ob navedbi vira 

(npr. Omrežje X). 

 

Ker je bil članek na MMC-ju objavljen 28. 1. ob 9.45, nekateri drugi na isto temo pa že prej, je 

varuhinja prosila odgovorno urednico za dodatna pojasnila: 

 DODATNA VPRAŠANJA VARUHINJE  

Hvala za odgovor. Preden ga pošljem bralcu, prosim še za nekaj pojasnil: 

- Katere fotoservise ima MMC na voljo (plačljivo in brezplačno) 

- MMC je besedilo https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/znani/razkrit-uradni-portret-

melanie-trump-ameriska-prva-dama-ostaja-enigmaticna/734774 objavil 28. 1. ob 9.57. STA 

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2025/01/27/melania-trump-portrait/77977112007/
https://x.com/FLOTUS
https://www.bbc.com/news/articles/czdljg8ggjgo
https://www.rainews.it/articoli/2025/01/sguardo-deciso-e-aggressivo-la-casa-bianca-rivela-il-ritratto-ufficiale-di-melania-trump-87af9d63-37f0-408a-9ce3-2483a87fd4cb.html
https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2025/01/27/melania-trump-portrait/77977112007/
https://n1info.si/novice/svet/prva-dama-zda-melania-trump-delila-svoj-uradni-portret/
https://sta.si/3387668/prva-dama-zda-melania-trump-objavila-svoj-uradni-portret
https://sta.si/3387668/prva-dama-zda-melania-trump-objavila-svoj-uradni-portret
https://foto.sta.si/#!a/128564
https://www.rtvslo.si/svet/zda-2024/foto-na-inavguraciji-trumpa-stevilni-znani-obrazi/733975
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/popkultura/moda/moda-na-inavguraciji-sov-zasencila-melanijin-klobuk-in-modrcek-bezosove-zarocenke/733987
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/zanimivosti/uradni-portret-donalda-trumpa-spominja-na-njegovo-zapornisko-fotografijo-namerno/733643
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/zanimivosti/uradni-portret-donalda-trumpa-spominja-na-njegovo-zapornisko-fotografijo-namerno/733643
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/znani/razkrit-uradni-portret-melanie-trump-ameriska-prva-dama-ostaja-enigmaticna/734774
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/znani/razkrit-uradni-portret-melanie-trump-ameriska-prva-dama-ostaja-enigmaticna/734774


22 
 

je novico o tem objavila več kot dve uri prej, 28. 1. ob 7.15, vključno s fotografijo. V 

fotoservisu STA je uradni portret Melanie Trump označen kot brezplačna fotografija. Ali 

MMC te fotografije ni mogel uporabiti in zakaj? 

 

Odgovorna urednica Uredništva za nove medije Ksenja Tratnik 

Naše partnerske agencije so Reuters, EPA, AP in BoBo.  

Kot so mi pojasnile kolegice, v času pisanja novice ni imela nobena od agencij omenjene 

fotografije na voljo. 

Mi od STA-ja ne jemljemo fotografij, nismo naročnik njihovega fotooddelka (razen za olimpijske 

igre, to je bila ločena pogodba). Vemo sicer, da imajo občasno fotografije brezplačne za 

uporabo, mogoče parkrat na leto vzamemo tako fotografijo, vem, da je bilo tako v primeru ene 

arheološke najdbe.  

V tem primeru gotovo nihče ni niti pomislil, da bi lahko imela STA fotografijo Melanie, če je niti 

osrednje agencije niso imele. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Podobno kot MMC so fotografijo (dodano neposredno z omrežja X) objavili mnogi slovenski 

mediji (Delo, 24 ur, Siol, Cosmopolitan), nekateri pa so objavili fotografijo Profimedie (Dnevnik, 

Primorske novice), N1 pa @FLOTUS/X. 

Z izjemo N1 je večina drugih medijev ravnala podobno kot MMC in kot naslovno fotografijo 

objavila eno izmed starih fotografij Melanie in Donalda Trumpa, šele nekje sredi besedila pa 

dodala posnetek zaslona X z uradnim portretom.  

To sicer ne opravičuje ravnanja MMC-ja, ki bi lahko namenilo več napora iskanju brezplačne 

fotografije. Iz pojasnila pa je vendarle razbrati, da ima STA podobne fotografije na razpolago 

izjemno redko. Vidim pa, da imajo v članku Vogue o uradnem portretu Melanie Trump: Bolj je 

videti v vlogi Vajenca kot pa prve dame - RTV SLO, objavljenem 1. februarja, še vedno samo 

vpeto fotografijo z X. Ne vem, ali jo vi vidite ali ne. Če je ne, bom uredništvo na to opozorila, saj 

je bila 1. 2. fotografija nedvomno na voljo. 

 

 

 UPORABNIŠKE VSEBINE 

Varuhinja je prejela 21 odzivov uporabnikov glede komentiranja na spletni strani rtvslo.si. 

Večinoma so izražali nezadovoljstvo in nestrinjanje zaradi umika oziroma izbrisa komentarjev. 

Tiste, ki niso prosili za obrazložitev umika komentarja, je varuhinja napotila na moderatorje, ki 

so uporabnikom dolžni pojasniti, zakaj so določen komentar umaknili. Eden od uporabnikov pa 

se je pritožil nad blokiranjem uporabniškega imena.  

 

https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/popkultura/moda/vogue-o-uradnem-portretu-melanie-trump-bolj-je-videti-v-vlogi-vajenca-kot-pa-prve-dame/735240
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/popkultura/moda/vogue-o-uradnem-portretu-melanie-trump-bolj-je-videti-v-vlogi-vajenca-kot-pa-prve-dame/735240


23 
 

RTV SLOVENIJA 

 JEZIKOVNA KULTURA 

Simultani (ne)prevod in skrajšanje prisege na inavguraciji Donalda Trumpa, 20. 1.  

Na simultani prevod govora novega ameriškega predsednika Donalda Trumpa med zaprisego, 

v katerem je tolmačka izpustila besedo komunizem, in na skrajšanje prisege v delu, kjer je 

omenjen Bog, je prispelo 14 odzivov. Primeri: 

»Kot že večkrat doslej, sem tudi v primeru govora novega predsednika ZDA Donalda Trumpa ob 

poslušanju simultanega prevoda zaznal, da prevajalka ni v celoti prevedla dela govora, ko je 

Trump dejal, da je Zahod premagal fašizem in komunizem. Prevod je bil okrnjen s tem, ko je 

prevajalka dejala, da je Zahod premagal fašizem, besedo komunizem pa je izpustila. 

S tem je bil kršen eden od osnovnih standardov in pravic gledalcev in poslušalcev glede dejstev 

in podajanja celovitih informacij. 

Protestiram proti takemu odnosu do nas gledalcev in poslušalcev in prosim, da urednika prenosa 

včerajšnje inavguracije in sodelujoče opomnite, da se to ne bo več dogajalo, kot npr. v govoru 

Billa Clintona ob obisku Slovenije leta 1999, ko je bil v simultanem prevodu izpuščen stavek "God 

bless Slovenia" ali v prevodu Bog blagoslovi Slovenijo.« (V. J.) 

»Kličem zaradi prevoda Trumpovega govora, v katerem je prevajalka zamolčala komunizem. In 

pri Dnevniku so prisego odrezali, preden je Trump rekel »Naj mi Bog pomaga«. Podobno kot 

med obiskom predsednika Clintona v Sloveniji, tudi takrat so Boga iz njegovih nagovorov bolj ali 

manj metali ven.« (F. T. ) 

»Imam veliko pripombo na včerajšnje prevajanje prisege Donalda Trumpa na RTV, kjer je 

prevajalka /…/ namenoma izpuščala določene stvari, tudi to, da je Amerika premagala fašizem 

- to je rekla, ni pa rekla (in komunizem). Pa da se zvok glasnega ploskanja ob prihodu 

predsednika utiša ipd. Pa da se med molitvijo kar skozi nekaj govori, to je nespoštovanje. 

Pa pri dnevniku prisego skrajšajo točno tam, kjer je bilo rečeno So help me God, to so kar 

odrezali. Cenzura na višku!« (V. G.) 

»Pritožujem se na delo zaposlenih na RTV SLO. V času prenosa inavguracije ameriškega 

predsednika v ponedeljek, 20. 1. 2025, prevod ni bil zadosten. Prevajalci so v primerjavi z ostalimi 

TV-postajami slabo prevajali prenos. Smo lahko v skrbeh, da so tudi drugi prevodi nezadostni in 

nas s tem RTV zavaja pri podajanju informacij. Uredite to v hiši, da se takšna zavajanja ne bodo 

dogajala. Od vas pričakujem utemeljen odgovor.« (D. J.) 

»V prenosu zaprisege Donalda Trumpa je prevajalka, zagotovo namenoma, izpustila besedo 

komunizem, ko je Donald Trump v govoru našteval, da so ZDA premagale fašizem in komunizem. 

Gre, če že ne drugega, za potvarjanje resnice (vsebine govora) in s tem za kršitev Zakona o 

RTVS./…/« (K. E.) 



24 
 

»Med današnjim programom je prevajalka naredila veliko napako. Čisto napačno je prevedla 

zelo pomemben izrečen Trumpov stavek. Trump izjavi: fašizem in komunizem … Ona prevede: 

premagali smo čisto vsak izziv … V glavnem, še enkrat kot že tolikokrat do sedaj, ste pokazali, 

da ste /…/, ki se ne morete soočiti z resnico, da je komunizem zlo. /…/« (J. B. C.) 

»Protestiram proti neverodostojnemu prevodu ob inavguraciji predsednika ZDA gospoda 

Trumpa. Prevajalka je izpustila navedbo komunizma, za katerega je gospod Trump rekel, da so 

ga premagali tako kot tudi fašizem. /…/« (M. Č.) 

»Vaša prevajalka inavguracije je "pozabila" prevesti v govoru predsednika Trampa, da so 

premagali komunizem. V Dnevniku pa so skrajšali besedilo prisege, ker omenja boga (So help 

me God). Upam, da se zavedate, da to niso bile napake, ampak manipulacija, ki jo RTV redno 

izvaja, ko ne gre v smeri svobode in trenutnih vladarjev. Mnogo nas je, ki smo to opazili in smo 

razočarani, ker moramo tako /…/ oddajanje vaše TV prisilno plačevati.« (P. D.) 

»Na TV SLO sem spremljal prenos inavguracije predsednika ZDA Trumpa. Kar si je privoščila vaša 

/…/ hiša, je, milo rečeno, /…/. (Če bi vedel, da dogodek prenašajo tudi druge TV-postaje, tega 

zagotovo ne bi gledal na TVS. Kajti znanci, ki so prenos gledali npr. na Planet TV so mi dejali, da 

je bil tam prevod korekten oz. kvaliteten.) Od vas kot varuhinje pravic gledalcev zahtevam 

odgovore na sledeče: 

- Kdo so bili prevajalci prenosa? 

- Ali imajo prevajalci za prevajanje iz angleščine v slovenščino ustrezno izobrazbo (ali morda le 

izobrazbo V. stopnje)? 

- Kakšen honorar je bil za prevajalce plačan? 

- Ali imam kot plačnik RTV-prispevka pravico do kvalitetnega – korektnega prevoda? 

Zakaj postavljam ta vprašanja, vsaj upam, da veste, kajti do tako škandaloznega prevajanja ne 

bi smelo priti v nobenem primeru. /…/.« (A. R.) 

Glede skrajšanja prisege v delu, kjer je omenjen Bog, je odgovorila urednica zunanjepolitičnega 

uredništva v Informativnem programu TV Slovenija: 

Urednica Uredništva zunanjepolitičnih oddaj TV Slovenija Marta Razboršek 

Prisega novega ameriškega predsednika Donalda Trumpa je bila 20. 1. 2025 v Dnevniku 

objavljena v celoti, res pa, da je bila deljena. Z zaključnim stavkom prisege: Bog mi pomagaj, je 

prispevek začel novinar Adrijan Bakič. Še enkrat je bila celotna prisega objavljena tudi v Zrcalu 

tedna, 26. 1. 2025. 

 

Glede prevajanja govora predsednika Trumpa pa je odgovor pripravila vodja Službe za 

prevajanje, lektoriranje in podnaslavljanje: 

Vodja Službe za prevajanje, lektoriranje in podnaslavljanje Barbara Müller 

Simultano tolmačenje je eden najtežjih poklicev z najvišjimi profesionalnimi standardi, ki jih 

morajo izpolnjevati vsi akreditirani tolmači v evropskih institucijah in člani Združenja 

konferenčnih tolmačev Slovenije (ZKTS). Simultano tolmačenje je namenjeno lažjemu 

sporazumevanju med udeleženci dogodkov. Po veljavnih merilih in tolmaških poklicnih 



25 
 

standardih transkript tolmačenja v nobenem primeru ni verodostojen zapis razprav. Če se 

simultano tolmačenje in govor v izvirniku (ali pregledani pisni prevod govora v izvirniku) 

razlikujeta, je verodostojen govor v izvirniku (ali pregledani pisni prevod govora v izvirniku).  

Na Televiziji Slovenija tolmačijo člani ZKTS, ki imajo bogate izkušnje in sicer redno tolmačijo za 

državne ustanove v Sloveniji, institucije EU, mednarodne organizacije (npr. Svet Evrope, OZN, 

Svetovna banka …), znanstvene in kulturne ustanove, itd. Simultano tolmačenje, ki sta ga 

zagotovila tolmača za prenos inavguracije 47. predsednika ZDA Donalda Trumpa, je bilo 

namenjeno lažjemu spremljanju dogodka. Pri tolmačenju v živo govorov, za katere tolmači ne 

dobijo izvirne predloge vnaprej – da bi si prevod lahko vnaprej pripravili – ni mogoče tolmačiti 

dobesedno in lahko pride do povzemanja ali določenih izpustov. Zato se pozneje naknadno 

pripravijo natančni in pregledani pisni prevodi izvirnih govorov. 

Izpust besede komunizem tako glede na poklicne tolmaške standarde kot tudi po zagotovilu 

tolmačke ni bil nameren in se je zgodil pri povzemanju v živo. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Iz prvega odgovora je razvidno, da v Dnevniku Bog oziroma del zaprisege »So help me God« ni 

bil izpuščen. Izpuščen je bil samo v napovedi prispevka, ki mora biti kratka in lahko vsebuje res 

samo najpomembnejši del prisege. V prispevku, ki je sledil, pa je bil predvajan tudi ta del 

prisege, čeprav brez prevoda. V Zrcalu tedna pa je bil predvajan in podnaslovljen v celoti. Pri 

hitrem ogledu oddaje ali prispevka včasih kaj spregledamo ali preslišimo. Vsekakor pa odgovor 

kaže, da ni šlo za namerni izpust. 

Da je šlo za nenamerno napako in ne na za namerni izpust besede, je zagotovila tudi tolmačka 

govora ameriškega predsednika. Žal se je izpust zgodil ravno pri besedi, ki je za marsikaterega 

gledalca boleča in se je zato lahko počutil prizadetega. Vendar se pri simultanem tolmačenju 

temu ni možno povsem izogniti, nobeno tolmačenje ne vsebuje vseh besed, ki so bile izrečene 

v izvirnem govoru.  

 

»Moti me nepravilna uporaba besede ''oblast''« 

Gledalca M. B. je zmotila, kot je zapisal, »nepravilna uporabo besede ''oblast''« v vsebinah RTV 

Slovenija:  

»Moti me nepravilna uporaba besede "oblast" na RTV. 

Npr. tole : »Medtem naj bi Ukrajina začela novo ofenzivo v ruski Kurski oblasti.« 

Ko pa sem poskušal v komentarju opozoriti na to bedasto napako, ki se kar naprej iz dneva v dan 

ponavlja, so v stalinistični maniri izbrisali moj komentar in mi praktično preprečili nadaljnjo 

udeležbo v javnem mediju, ki ga pod prisilo seveda moram plačevati. /…/ 

Takole pa besedo "oblast" definira SSKJ: 

oblást1-í in-i ž (ȃ)  

1. možnost vplivati na koga, da ravna po določenih zahtevah, željah, če noče čutiti neprijetnih 

posledic: / 

https://365.rtvslo.si/arhiv/dnevnik/175102825
https://365.rtvslo.si/arhiv/zrcalo-tedna/175104383
https://fran.si/133/sskj2-slovar-slovenskega-knjiznega-jezika-2/4502861/oblast?Query=oblast&View=1


26 
 

2. pravica odločati, ukazovati v organizirani družbeni skupnosti: oblast pripada ljudstvu; izgubiti, 

izvajati oblast; kraljeva, vladarska oblast /…/ 

3. s prilastkom celota pravic, ki jih ima država ali oblastnik v odnosu do določenega ozemlja: 

oblast Nizozemske nad temi otoki je trajala nekaj stoletij /…/ 

4. celota organov, oseb, ki imajo pravico odločati v organizirani politični skupnosti: oblast se je 

rušila; utrjevati novo oblast; /…/ 

a) v organizirani politični skupnosti: /…/ 

b) s prilastkom na področju kake dejavnosti: cerkvena oblast ga je izobčila /…/ 

5. nekdaj večja upravna enota: okraji in oblasti   

/…/« 

Urednica Uredništva zunanjepolitičnih oddaj TV Slovenija Marta Razboršek 

V tem primeru je pravi naslov lektorska služba. Gre za dogovorjeno formo, Ukrajina je tako 

razdeljena na oblasti. 

 

Jezikovni svetovalci RTV Slovenija 

Pri poročanju o zunanjepolitičnih temah upoštevamo rabo ustaljenih besed za različne pojme, 

s čimer lahko tudi poudarjamo razlike v pravnih sistemih držav, npr. pri upravni razdelitvi. Kakor 

se je uveljavilo, da se Hrvaška deli na županije, Bosna in Hercegovina ter Švica na kantone, Italija 

in Nemčija na dežele, Francija na departmaje, Združeno kraljestvo na grofije, Kanada na 

province, Japonska na prefekture itd., smo tudi pri Rusiji in Ukrajini upoštevali tamkajšnjo rabo 

namesto izraza regija, ki se splošno rabi v angleških besedilih. Oblast kot upravno enoto smo 

nekoč poznali tudi Slovenci, saj je bilo območje Slovenije v Kraljevini SHS razdeljeno na 

Ljubljansko in Mariborsko oblast. Prav na to se sklicuje beseda nekdaj v 5. pomenu razlage v 

SSKJ. Slovenija res ni več razdeljena na oblasti, ni pa razloga, da tega izraza ne bi uporabljali za 

območja, ki se v izvirnih jezikih tako še danes uradno imenujejo. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Na podlagi pojasnila menim, da pri rabi izraza oblast v primeru upravne razdelitve Ukrajine ne 

gre za napako, temveč za primerno uporabo. 

 

Prvi dnevnik, 24. 12.: Napačna raba izraza »ne rabijo« 

Gledalka B. G. se je ponovno pritožila nad rabo besede »rabiti« v prispevku v Prvem dnevniku, 

24. decembra (na 13.30). Povzemamo odziv:  

»Lani, 29. 4. 2024, sem vam pisala glede jezikovne površnosti v Prvem dnevniku, ko je novinarka 

rekla »… prepričanje, da se ne rabijo cepiti«.  

Ker ste me takrat povabili, naj vas obvestim, če opazim še kakšno površnost, vas obveščam, da 

žal ni nič bolje. Verjetno se je v vmesnem času zgodilo še marsikaj, vendar gledam nacionalko 

vedno redkeje. Kljub temu sem opazila lapsus v Prvem dnevniku, 24. 12. 2024. Lea Vornšek 

Pejovnik je v Ravnah na Koroškem pripravila prispevek o darilih iz druge roke. Del besedila se je 

glasil: »Tudi po večje stvari ne rabimo vedno v trgovino«. Gre za isti lapsus, za katerega lektor 

https://365.rtvslo.si/arhiv/prvi-dnevnik/175096773
https://365.rtvslo.si/arhiv/prvi-dnevnik/175096773


27 
 

niti ne bi bil potreben, če gre za vsaj osnovno obvladovanje jezika. Če gre v primeru Hane Pincolič 

za morda mlado in manj izkušeno novinarko, v primeru Lee Vornšek Pejovnik ni tako, saj je 

zaposlena že vrsto let in je bilo priložnosti za učenje jezika več kot dovolj. Temu lapsusu se izogne 

vsak povprečno razgledan človek z vsaj osnovnim obvladovanjem jezika, zato se upravičeno 

postavlja vprašanje, kakšni so sploh kriteriji za delo v Informativnem programu nacionalne 

televizije. 

Glede na navedeno in v luči zvišanja višine prispevka upravičeno pričakujem (kot vsaj še del 

javnosti) bolj odgovoren odnos do dela tako s strani urednikov kot novinarjev, kot tudi obvezno 

jezikovno usposabljanje za delo na nacionalni televiziji.« 

V imenu jezikovnih svetovalcev RTV Slovenija Rok Dovjak 

Glede pritožbe: zveza ne rabiti česa storiti v pomenu 'ni treba česa storiti' je pogovorni izraz. O 

njenem izvoru in okoliščinah rabe je več razlag, celovite raziskave o tem pa ne poznam. 

Slovenski pravopis 2001 je takšno rabo že zaznal in jo opredelil kot neknjižno pogovorno:  

neknj. pog. Ne ~iš iti k zdravniku ni ti treba (https://fran.si/134/slovenski-

pravopis/3785762/rabiti?View=1&Query=rabiti). Takšno stališče ohranja tudi Jezikovna 

svetovalnica (https://svetovalnica.zrc-sazu.si/topic/4438/fraza-ne-rabi%C5%A1-v-zvezi-z-

glagolom). V zadnjem času smo lektorji na omenjeno zvezo precej pozorni, saj je vedno 

pogostejša, zlasti med mlajšimi govorci. To vedo tudi novinarji, zato si takšne rabe ne znam 

razložiti drugače, kot da gre za lapsus.  

 

Varuhinja je za pojasnilo, ali vsa besedila novinarjev v Prvem dnevniku in Slovenski kroniki 

pregledajo tudi lektorji, vprašala urednika Slovenske kronike in urednico dnevnoinformativnih 

oddaj. Odgovoril je urednik Slovenske kronike: 

Urednik Slovenske kronike Jan Novak 

Da, tudi Slovenska kronika ima lektorja, ki gre vedno čez tekste. Vse oddaje, od jutranjih poročil 

do Odmevov, imajo lektorja. Se pa seveda zgodi, da kdaj zaradi časovne stiske vsi teksti niso 

pregledani. Včasih tudi voditelj kaj tik pred zdajci še doda. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Najprej se vam iskreno zahvaljujem za zelo pozorno spremljanje jezikovne pravilnosti in govorne 

kulture na TV Slovenija. Negovanje jezikovne odličnosti in skrb za razvoj jezika sta pomembni 

nalogi RTV Slovenija. To ima kot eno od nalog javne službe zapisano v Zakonu o RTV Slovenija. 

»Skrb za slovenski knjižni zborni jezik kot temelj identitete Slovencev doma, v sosednjih državah 

in po svetu, ob negovanju vseh ostalih zvrsti slovenskega jezika, kot tudi jezikov avtohtonih in 

drugih narodnosti v Republiki Sloveniji« in v Programskih standardih RTV Slovenija. »Posebno 

skrb slovenskemu jeziku« podrobneje določajo tudi Poklicna merila in načela novinarske etike 

v programih RTV Slovenija. 

Odgovor jezikovnih svetovalcev pritrjuje vašemu opozorilu, da je bila v omenjenem primeru 

raba izraza »ne rabijo« napačna. Zakaj besedilo ni bilo lektorirano, za ta konkreten primer nisem 

uspela ugotoviti. Glede na to, da se je napaka pripetila novinarki, ki sicer izkazuje odgovornost 

https://fran.si/134/slovenski-pravopis/3785762/rabiti?View=1&Query=rabiti
https://fran.si/134/slovenski-pravopis/3785762/rabiti?View=1&Query=rabiti
https://svetovalnica.zrc-sazu.si/topic/4438/fraza-ne-rabi%C5%A1-v-zvezi-z-glagolom
https://svetovalnica.zrc-sazu.si/topic/4438/fraza-ne-rabi%C5%A1-v-zvezi-z-glagolom


28 
 

do dela in popravljanja napak, sem prepričana, da bo po vašem opozorilu glede tega v prihodnje 

zelo pozorna in se ji takšna napaka ne bo več zgodila. Kot so zapisali jezikovni svetovalci,  lektorji 

tudi opozarjajo novinarje na napačno rabo tega izraza. Ob tem dodajam, da jezikovna raven 

zaradi številnih dejavnikov (velika izpostavljenost tujim jezikom, branje in pisanje čedalje krajših 

in manj zahtevnih besedil) pada, zato je tudi novinarjem vse težje ohranjati visoko jezikovno 

raven. Zato se sčasoma marsikatera zdi marsikomu pravilna, čeprav to ni. RTV Slovenija mora 

zato še več vlagati v jezikovno izobraževanje novinarjev in voditeljev. To počne, k temu 

spodbujam tudi varuhinja, večkrat tudi na podlagi pripomb jezikovno osveščenega občinstva. 

 

Zima je zakon, 4. 1.: »Zakaj voditelj tika gostjo?« 

Gledalca G. H. je zmotilo tikanje voditelja v oddaji Zima je zakon, 4. januarja:  

»Zakaj voditelj tika gostjo, če se nista dogovorila o tikanju? Istočasno jo je pa 2x vikal, kar je 

edino pravilno. Ali je tikanje dovoljeno, če si starejši, ali zato, ker si voditelj? Morda je pa zadaj 

kaj drugega, pa mi plačniki RTV-prispevka tega ne vemo?« 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

V arhivu tukaj sem si ogledala vse tri oddaje Zima je zakon, 4. 1., kjer je novinar Saša Jerkovič 

gostil smučarko Ano Drev. Od začetka je gostjo dosledno in pravilno vikal, sama sem opazila 

tikanje le enkrat, na času 15.25 jo je tikal, ko je rekel »Kaj tebi ta postavitev …«. Glede na to, da 

je gostjo pred tem vikal najmanj 20-krat in za tem še najmanj 10-krat, menim, da gre za 

nenamerni zdrs, ki se je pripetil ob pogovoru v živo, ne pa zaradi nepoznavanja pravil.  

Na RTV Slovenija je tikanje dovoljeno le izjemoma (npr. v mladinskih ali otroških oddajah), sicer 

pa je priporočeno vikanje gostov, ne glede na njihovo starost. Tudi mlajše goste je primerno 

vikati. 

 

 OGLAŠEVANJE 

»… si želim, da so oddaje brez reklam« 

Dve gledalki sta se odzvali na oglase v oddaji Dobro jutro. Navajamo odziva:  

»Reklame se vrtijo vsakih 10 minut , to pa res ni več mogoče gledati!« (M. K.) 

»Že nekaj časa gledam oddajo Dobro jutro z zamikom, ker imam /…/ vaših reklam. Oddaja je 

dolga brez reklam dobro uro in še malo. Že 40 let plačujem RTV-prispevek, pa si želim, da so 

oddaje brez reklam. /…/« (S. J.) 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Hvala za poslano mnenje. Res je oglasov na TV precej, ker Zaklon o RTV Slovenija med viri 

financiranja poleg RTV-prispevka, ki na zadošča, predvideva tudi prihodke iz oglaševanja.  

Glede oglasov v oddaji Dobro jutro sem na spletni strani 

https://www.rtvslo.si/tv/razvedrilni/dobro-jutro, kjer so arhivirane vse oddaje Dobro jutro brez 

https://www.rtvslo.si/rtv365/arhiv/175098843?s=tv
https://www.rtvslo.si/tv/razvedrilni/dobro-jutro


29 
 

vmesnih oglasov, preverila dolžino oddaj. Iz arhiviranih oddaj je razvidno, da so dolge od 2.06 

do 2.24, torej od 6 do 24 minut več kot dve uri. Če vzamemo povprečje 2 uri in 15 minut in k 

temu prištejemo še čas, namenjen Poročilom ob 8h in Poročilom ob 9h, 

https://www.rtvslo.si/tv/oddaja/609, ki trajajo skupaj povprečno 15 minut (od 6.26 do 7.45) 

ostane v povprečju v triurnem času oddaje Dobro jutro za oglase pol ure, torej deset minut na 

uro. V to so vštete tudi napovedi oddaj TV Slovenija.  

Tudi to je za gledalce, ki vas oglasi ne zanimajo in bi raje imeli program, preveč, vendar se, kot 

že zapisano, TV Slovenija oglasom ne more odreči.  

Morda pa vas razveselim vsaj s podatkom, da je TV Slovenija letos na TV SLO 1 zmanjšala 

predvajanje oglasnih oddaj oziroma TV-prodaje na tretjino, na TV Slovenija 2 pa jih je 

popolnoma ukinila.  

 

 TEHNIČNE ZADEVE 

Preglasno predvajanje oglasov in neenakomerna glasnost predvajanja na TV 

Slovenija 

Dve gledalki sta se pritožili nad preglasnim predvajanjem na TV Slovenija oziroma nihanjem 

glasnosti pri novinarskih oddajah, ko je npr. glas voditeljice glasnejši od glasu poročevalke s 

terena. Navajamo odziva:  

»Že dlje časa opažam, da je predvajanje reklam preglasno. Ko gledam TV na normalni jakosti 

kot mi ustreza, se ob predvajanju reklam glasnost močno poveča. Meni se zdi to kot nasilje nad 

gledalci. Podajam pritožbo nad jakostjo, ki je nesorazmerna z ostalim predvajanjem. Da je 

reklam preveč, je pa tudi dejstvo. O vsebini ne bi, ker vem, da je to denar. Verjetno ni to samo 

moje mnenje. Proučite to, da bomo vsaj še kaj gledali, ne da doživljamo šok ob oglasih.« (M. Š.) 

»Moti me neenakomerna glasnost na TV Slovenija: V Prvem dnevniku ali v Poročilih ob 17, ko jih 

vodita Katarina Golob ali Vita Vlašič, ki imata zelo močen glas, nastane problem, ko pride do 

prispevka s terena in je ta novinar tako tih, da moram glasnost povečati. In ko spet nastopi 

voditeljica, moram sprejemnik spet utišati. Podobno seje Državnega zbora: so nekateri posnetki, 

nazadnje s seje, ko je šlo za ukradene otroke, zelo šibki. Zato dam takrat naglas, ko pa potem 

preklopim na kak drug program, pa naenkrat butne ven visoka jakost. Lahko prosim uredite te 

glasnosti tako, da bodo vse izravnane?« (M. N.) 

Vodja TV produkcije Jože Knez  

Naša televizija se dosledno drži mednarodnih smernic EBU R128, ki veljajo za standard pri 

obvladovanju glasnosti v televizijskem oddajanju. Ta standard predpisuje, da morajo vsebine, 

vključno z oglasi, dosegati povprečno raven glasnosti -23 LUFS (Loudness Units Relative to Full 

Scale), kar ustreza 0 LU, z dovoljenim odstopanjem ±1 LU. Meritve so izvedene z uporabo 

integriranega časovnega okna, ki zagotavlja skladno raven glasnosti celotnega programa. 

Reklame so prav tako normalizirane v skladu s temi standardi, vendar lahko zaradi narave 

meritev pride do zaznanih razlik. Meritev povprečne glasnosti namreč zajema celoten časovni 

https://www.rtvslo.si/tv/oddaja/609


30 
 

interval oglasa, zato lahko posamezni oglasi vsebujejo kratke, a intenzivnejše glasne špice, ki jih 

gledalci včasih lahko zaznajo kot začasno povečanje glasnosti, čeprav celotno povprečje samega 

oglasa ostaja v dovoljenem okviru. 

 

Vodja skupine za zvok Leon Kolenc 

Najprej naj poudarimo, da na Televiziji Slovenija pri obdelavi zvoka dosledno sledimo 

mednarodnim priporočilom glasnosti, kot je standard EBU R128. V skladu s tem priporočilom 

se trudimo zagotoviti enotno raven glasnosti vsebin pri povprečnih -23 LUFS (+/- 1 LU). Ta 

priporočila so v televizijski industriji namenjena prav temu, da bi bilo poslušanje čim bolj 

prijetno in enotno. 

Kljub temu se v praksi lahko pojavijo razlike, na katere vplivajo specifični pogoji snemanja in 

tehnična oprema na terenu. Terenski prispevki so pogosto snemani v neidealnih akustičnih 

pogojih in z različno opremo, kar lahko privede do drugačne zvočne dinamike v primerjavi z 

delom, ki poteka v studiu, kjer imamo optimalne pogoje za nadzor zvoka. Prav tako se lahko 

razlike občutijo pri prenosih sej Državnega zbora, saj snemanje poteka z uporabo sistemov, ki 

jih določa tehnična infrastruktura dvorane in ki niso vedno enakovredni studijski opremi. 

Vaša opažanja bomo posredovali našim tehničnim ekipam, da še enkrat pregledajo proces 

obdelave zvoka in preverijo, ali lahko dodatno izboljšamo enakomernost glasnosti, zlasti pri 

prispevkih s terena in prenosih. Vaša povratna informacija nam je v veliko pomoč pri nadaljnjem 

izboljševanju kakovosti naše produkcije. 

Hkrati pa vas prosimo za razumevanje, da popolnoma enotne glasnosti vseh vsebin žal ni vedno 

mogoče doseči zaradi prej omenjenih dejavnikov. Kljub temu zagotavljamo, da si naši sodelavci 

vsakodnevno prizadevajo za najvišje standarde kakovosti, da bi zagotovili čim boljšo izkušnjo za 

vse gledalce. 

 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Vodstvo TV produkcije odgovarja, da spoštuje mednarodne smernice. Obljubilo pa je, da bodo 

na jakosti zvoka še pozornejši in da bodo poskušali morebitna nihanja še bolj izravnati. Varuhinja 

pa bom na to občasno opozorila.  

Oglasov je res precej, čeprav so znotraj zakonsko dovoljene meje – največ 15 odstotkov 

programskega časa med 6. in 18. uro in med 18. in 24. uro. Edino, s čimer vas morda lahko vsaj 

nekoliko razveselim, je informacija, da je TV Slovenija v letu 2025 močno zmanjšala TV-prodajo: 

na TV SLO 2 so jo povsem ukinili, na TV SLO 1 pa zmanjšali na tretjino.  

 

Gledalka M. Š. se je odzvala:  

»Hvala za odgovor. Vesela sem zaradi prodajnih oglasov. Glede glasnosti pa hvala za pojasnilo. 

Mogoče pa bo v razmislek, da je možno kaj spremeniti. Še vedno mi je RTV Slovenija med 

priljubljenimi programi. Vse dobro želim.« 

 



31 
 

»Moti me glasba pod špico pri Dnevniku« 

Gledalka M. N. se je pritožila nad glasbo uvodne špice osrednje informativne oddaje: 

»Moti me glasba pod špico pri Dnevniku. Lahko bi bila prijetnejša, z manj trobent. Da bi nas 

privabila že glasba h gledanju poročil na javni RTV, ne pa, da nas bolj odvrne od gledanja. In na 

parlamentarnem programu, ko med eno in drugo sejo vrtite špice, je tudi kar neprijetna glasba. 

Saj, če jo slišimo enkrat, še ni tako zoprna, ker pa se tam pogosto ponovi večkrat, pa postane 

moteča in zoprna.« 

Avtor glasbene podlage uvodnih špic in glasbeni vodja Simfoničnega orkestra RTV Slovenija 

Patrik Greblo 

Glasba uvodnih špic informativnih oddaj je sicer praviloma dinamična, udarna in učinkovati 

mora tako za najavo prijetnih kot manj prijetnih novic. Zvočna podoba informativnih oddaj na 

drugih primerljivih svetovnih televizijah se je zadnja desetletja precej poenotila in sledi trendom 

ameriških televizij, pri čemer pa se predvsem javne radiotelevizije trudimo obdržati 

prepoznavnost in edinstvenost. Tako smo se ognili uporabi glasbe iz t. i. glasbenih knjižnic, po 

kateri posegajo druge slovenske televizije, saj gre za žanrsko generične špice večinoma 

ameriške produkcije, ki ne odražajo kulturne identitete končnega uporabnika.  

Glasbeno podobo vseh informativnih oddaj TV Slovenija (Dnevnik, Poročila, Odmevi, Slovenska 

kronika, Vreme, Šport, Kultura, ipd.) sem leta 2015 pripravil skladatelj in dirigent Patrik Greblo, 

izvedene pa so bile v celoti s simfoničnim orkestrom naše hiše. Slovensko noto podobi naših 

informativnih oddaj daje glasbeni motiv iz Premrlove Zdravljice, kar je najvišji možni glasbeni 

poudarek, ki pritiče osrednjim oddajam slovenske nacionalne televizije. Tudi simfonična 

orkestracija in uporaba živih glasbil (in ne računalniško generiranih zvokov) je bila želena in se 

je poslužujejo v glavnem osrednje nacionalne televizije s tradicijo. V simfonični instrumentaciji 

je uporaba trobil – v našem primeru so poleg trobent v ospredju tudi rogovi – ključna za 

dramaturgijo aviza in razvoj glasbene misli. Uporaba rogov je simbolno vezana tudi na njihovo 

zgodovinsko uporabo v signalne namene (poštni rog, lovski rog, ipd.), kar je želena asociacija 

ob pričetku špice oddaje, ki prinaša nove informacije.  

Upamo, da smo vam s podanim odgovorom osvetlili razloge in da bo spremljanje naših 

informativnih oddaj v prihodnje bolj prijetno.  

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Avtor glasbene podlage uvodnih špic informativnih oddaj TV Slovenija je zelo podrobno opisal 

in utemeljil nastanek, vsebino, podobo in izvedbo glasbenih podlag, ki jih dnevno slišimo na TV 

Slovenija.  

Glasbene podlage uvodnih špic informativnih oddaj so sicer kratke, kljub temu pa so pomemben 

sestavni del zvočne podobe TV Slovenija in skupaj z grafično podobo pomemben gradnik njene 

identitete. Ker soustvarjajo napovedi informativnih vsebin, od njih ne pričakujemo lahkotnosti 

in prijetnega vtisa, temveč objektivnost, verodostojnost, ažurnost, družbeno odgovornost, 

celovitost in pluralnost; ker gre za nacionalno televizijo, pa tudi elemente narodne identitete. 

Iz pojasnila avtorja glasbenih podlag informativnih oddaj TV Slovenija je razbrati, da je pri 



32 
 

njihovem oblikovanju vse to upošteval tako pri vsebinski zasnovi podlag kot tudi pri izbiri glasbil 

in izvedbi. Od njihovega nastanka, ko so jih morda predstavili občinstvu, je minilo že deset let, 

zato le redko kdo pozna podrobnosti, kot jih je opisal avtor. Tak opis pa omogoča celovitejši 

uvid v premišljeno in kompleksno delo, zato menim, da bi bilo dobrodošlo, da bi bila na spletni 

strani RTV Slovenija takšna razlaga vedno dostopna vsem, ki bi se z njo radi podrobneje 

seznanili. 

 

Mnenje o premajhnem znaku »ZNOVA« 

»Mot me, da je znak »znova« premalo viden. Kot da bi želeli skriti, da ne gre za prvo predvajanje, 

ampak za ponovitev. Recimo pri skokih, ki sem jih nazadnje gledal, bi ta napis skoraj spregledal. 

Je zelo majhen, pa še pokonci je postavljen, da moramo nagniti glavo, če ga želimo prebrati. 

Menim, da si gledalci zaslužimo, da bi bil ta napis bolj opazen, vsaj na začetku predvajanje 

ponovitve.« (F. S.) 

 

 DOSTOPNOST IN PRILAGOJENI PROGRAM 

Ljudje in zemlja, 5. 1.: Napačni podnapisi 

Gledalka F. P. je se je pritožila zaradi napačnih podnapisov v oddaji Ljudje in Zemlja, ki je bila na 

sporedu, 5. januarja:  

»Moram vas spet obvestiti o napaki pri podnaslavljanju. V nedeljo, 5. 1. 2025, sem kot običajno 

gledala oddajo Ljudje in zemlja. Žal sem nekaj minut začetka zamudila in potem nekje 20 minut 

gledala oddajo in brala podnapise prek teleteksta. Končno sem ugotovila, da je nekaj hudo 

narobe. Predvajalo se je o Veliki planini, krave in pohodniki in komentarji ljudi. Jaz pa berem o 

ocenjevanju medu v Kopru in dražbi vin v Portorožu, ki je bilo v zadnji oddaji v letu 2024. 

Takoj, ko sem to ugotovila, sem pisala vodji Službe za dostopnost in vprašala, kaj se dogaja. Ona 

je potem klicala odgovorne in mi sporočila, da bodo podnapisi v ponovitvi oddaje in na spletu 

pravilni. 

Veliko je bilo že napak v zvezi s teletekstom, a takega kiksa še ne. Ne razumem, ali med 

predvajanjem oddaje nihče ne preverja, ali se podnapisi ujemajo s sliko. Ta oddaja je bila zelo 

razgibana in pestra z dogodki, zato sem zelo razočarana, ker ne vem, ali bom imela čas gledati 

ponovitve. In to je bila šele prva oddaja Ljudje in zemlja v tem letu. Lepo pozdravljeni in več 

pozornosti pri delu zaposlenih na RTV.« 

Vodja Oddelka za podnaslavljanje za gluhe in naglušne v MMC-ju Aida Ljubijankić 

Kar se tiče oddaje Ljudje in zemlja, je šlo popolnoma za tehnično oziroma sistemsko napako, na 

katero opozarjam že vrsto let, a ta še ni rešena.  

 

   ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM IN PRIPOROČILOM 

Zahvaljujem se vam za poslano opozorilo. Ker ne gre za napako, za katero je malo verjetnosti, 

da bi se ponovila, temveč, kot izhaja iz odgovora, za sistemsko napako, katere odprava bi 

https://365.rtvslo.si/arhiv/ljudje-in-zemlja/175098910


33 
 

zmanjšala možnost izpadov podnapisov, sem MMC-ju zapisala Priporočilo, da poskušajo 

sistemsko napako čim prej odpraviti in mi po tem poročati v odzivnem poročilu. 

  

»Spremljevalna glasba pri govornih prispevkih je za naglušne osebe moteča in 

otežuje razumevanje vsebine« 

Iz Zveze društev gluhih in naglušnih Slovenije so na pobudo gledalke M. B. varuhinji poslali dopis 

glede težav, s katerimi se soočajo gluhi in naglušni gledalci:  

»Sporočilo gospe M. B. naslavlja težavo, s katero se pogosto soočajo gledalci z izgubo sluha pri 

spremljanju televizijskih programov. Spremljevalna glasba pri govornih prispevkih je za naglušne 

osebe moteča in otežuje razumevanje vsebine. Saj je zaradi slabšega sluha težje hkrati zaznavati 

govor in glasbo. To predstavlja izziv predvsem pri spremljanju informacij, kjer je jasnost govora 

ključnega pomena. 

Pošiljamo nekaj primerov, ki so bili izpostavljeni s strani uporabnikov: 

 Mestne promenade 

 prispevki v Tarči 

 napovedniki v informativnih oddajah 

 uvodna napoved (voditeljev uvod) v Ah, ta leta! 

Upamo, da bodo ti konkretni primeri v pomoč pri nadaljnjem iskanju rešitev. 

Zavedamo se, da RTV Slovenija izvaja številne prilagoditve za različne ciljne skupine, vendar bi 

bila izboljšava na tem področju zelo dobrodošla. 

V imenu Zveze društev gluhih in naglušnih Slovenije vas vljudno prosimo za podporo in 

posredovanje pri iskanju rešitev, ki bi omogočile boljšo dostopnost vsebin za osebe z izgubo 

sluha. Zahvaljujemo se vam za vaše razumevanje in trud.« (K. M., Zveza društev gluhih in 

naglušnih Slovenije) 

 

 RTV-PRISPEVEK 

Kje je opredeljeno povišanje RTV-prispevka s 1. 1. 2025? 

Zavezanca za plačilo RTV-prispevka A. R. je zanimalo, kje se nahaja sklep o povišanju RTV-

prispevka s 1. januarjem letošnjega leta:  

»Prosim, da mi sporočite naziv zakona in št. člena tega zakona, v katerem je opredeljeno 

povečanje RTV-prispevka s 1. 1. 2025. 

Povečanje prispevka je kraja nas davkoplačevalcev. Osebno programov RTV SLO, razen 

nekaterih oddaj športa, ne gledam, in se upravičeno počutim okradenega. Poleg RTV-prispevka, 

Telekomu plačujem znaten del svoje pokojnine, da TV sploh lahko gledam.« 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Zakon o RTV Slovenija v 31. členu, točka 3, navaja:  

https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO4461


34 
 

»(3) Višina prispevka se določa z zakonom. Vlada višino prispevkov spremeni za največ 10%, če 

za to obstajajo utemeljeni ekonomski razlogi, vendar najkasneje do 1. septembra tekočega leta 

za naslednje leto.« 

Skladno s tem je Vlada RS sprejela sklep o povišanju RTV-prispevka s 1.1. 2025 na seji Vlade 28. 

8. 2024, obvestilo o njem je v sporočilih vlade za javnost tukaj. 

Vsekakor odločitev o dvigu RTV-prispevka ni v pristojnosti RTV Slovenija, temveč Vlade RS. RTV 

Slovenija je vladi to sicer predlagala, ker se RTV-prispevek ni povišal že 12 let, odločitev pa je v 

pristojnosti Vlade RS. 

 

 SPLOŠNO 

Mnenje: »Spregledani dogodki javnega značaja« 

Gledalec, poslušalec in bralec A. M. se je odzval na, kot je napisal, »spregledane informacije 

javnega značaja« v vsebinah RTV Slovenija:  

»Pritožbe se nanašajo na obravnavo problematike ljubljanskega kanala C0, shoda na Trgu 

republike in poročilo Računskega sodišča o STA. Tako sam kot kolegi iz Odbora DEM 

(demokracije enakih možnosti) sem v zadnjem času naletel na dogodke javnega značaja, ki bi 

morale dobiti ustrezno mesto v vaših informativni oddajah, a jih niso dobili.  /…/ 

Tudi tokrat ste* spregledali (vsakomesečno) zborovanje pred ljubljanskim Magistratom, ki ga 

vodi družbeni aktivist Aleš Primc in se nanaša na sporni kanal C0 – kanalizacijo prek 

vodovarstvenega območja. Ob tem, da o tem razpravlja tudi parlamentarna komisija. Skoraj 

popolna ignoranca protestov prizadetih in razprav v DZ o izredno pomembni zadevi. Ali temu 

botruje strahospoštovanje do župana mesta, ne bom špekuliral. Nedvomno gre za 

neprofesionalni pristop odgovornih na RTV SLO, za kar bi moral kdo tudi odgovarjati. 

Po drugi strani pa je potrebno potrditi, da ste na to temo v decembru 2024 poročali o protestu 

pred upravno enoto Ljubljana Bežigrad. A tudi o tem zelo ''minimalistično''. Bom konkreten: 

nekaj malega na MMC, v Poročilih na TV ob 17. uri (brez uvodne najave) 40 sekund; v Dnevniku 

ob 19. uri le še 20 sekund; v najbolj gledanih Odmevih pa nič. Lahko, da je bilo še v kakšni radijski 

oddaji, a gledano v celoti zelo ''minimalistično''.  

Ob tem, da ni šlo za ''ponavljanje enega in istega'' (kar je bilo vaše* opravičilo) kot pri ignoriranju 

najštevilčnejših protestov na Trgu republike v zadnjih treh desetletij v organizacije stranke Glas 

upokojencev (predsednika Pavleta Ruparja) in Društva 1. oktober. To je tudi druga pritožbena 

zadeva. 

Vsak mesec je pri obeh dogodkih prihajalo do novih informacij, zapletov in razpletov. Ne bom 

našteval, katerih - in kot vidite, tudi ne natančnega datuma omenjenih dogodkov - saj bi ob 

tisočih plačanih novinarjih to morali sami ugotoviti. Bi pa ponovno opozoril, da boste v primeru 

negativnega epiloga - onesnaženja vode zaradi kanala C0 - nosili veliko odgovornost, saj ste tako 

pomembni temi namenili tako malo prostora. Poleg možne ekološke katastrofe so posredi tudi 

https://www.gov.si/novice/2024-08-28-117-redna-seja-vlade-republike-slovenije/


35 
 

vprašanja delovanje pravne države, inšpekcijskih služb in sploh invalidnosti nadzornih instanc. 

Pa tudi to vas* žal kaj posebej ne zanima. 

Ena od izredno pomembnih nadzornih instanc je seveda tudi naslovljeni javni medij. Strukturno 

celo temeljni. Če bi bil vaš* odziv glede na perečo problematiko ustreznejši, bi prav gotovo 

sistemske kontrolne instance delovale bolje. /…/ 

In še tretja zadeva, ki bi jo tudi sam skoraj spregledal, če ne bi o tem poročali alternativni mediji. 

Računsko sodišče je podalo zelo kritično oceno o poslovanju STA. Posebno na neustrezno 

poslovanje s komercialnim delom javne agencije in njihovimi pomanjkljivimi poročili. O tem pa 

je bilo tudi vaše poročanje neustrezno. Glede na težo znane afere, ki se še danes uporablja za 

kritiko prejšnje vlade, zelo minimalistično in neproblematično. Mislim na zadevo, ki je dobila na 

RTV SLO enormen obseg. Namreč začasno neplačevanje obveznosti iz proračuna do agencije v 

času Janševe vlade, v katerega je bil vpleten resor g. Urbanije. Nočem poročila Računskega 

sodišča smatrati kot opravičila za znane dogodke okoli STA, a očitek o vaši* pristranskosti ostaja:  

osvetlitve druge strani medalje zapleta prejšnje vlade z STA. 

Opomba: oznaka "*" pri besedah ste/vas/vaši /vašem: niso mišljene osebe, ampak javni medij 

kot tak«  

  



36 
 

STATISTIKA 

Naziv OE 
JANUAR 

2025 
DECEMBER 

2024 
JANUAR 

2024 

Mesečno 

povprečje 2024 

PPE TELEVIZIJA SLOVENIJA          

SKUPAJ 78 64 164 78,42 

Informativni program 35 32 50 40,83 

Kulturno umetniški program 9 4 20 7,5 

Razvedrilni program 8 12 25 7,67 

Športni program 11 6 44 10,58 

TV Koper 1 0 1 0,25 

TV Maribor 1 0 1 0,17 

Splošno 13 10 23 11,42 

PPE RADIO SLOVENIJA         

SKUPAJ 6 7 12 9 

Radio Prvi 4 5 8 5,58 

Val 202 2 1 1 1,33 

Ars 0 0 1 0,17 

Radio Koper 0 0 0 0,83 

Radio Maribor 0 0 0 0,17 

Radio Si 0 0 1 0,08 

Splošno 0 1 1 0,83 

RTV - PROGRAMI ZA NARODNI 
SKUPNOSTI         

SKUPAJ 0 0 1 0,25 

TV Capodistria 0 0 0 0,17 

Radio Capodistria 0 0 1 0,08 

TV studio Lendava 0 0 0 0 

Pomurski madžarski radio (MMR) 0 0 0 0 

PPE MMC         

SKUPAJ 46 33 18 34,67 

Novinarske vsebine 25 9 5 10,33 

Uporabniške vsebine 21 23 13 22,5 

Storitve 0 1 0 1,83 

RTV SLOVENIJA         

SKUPAJ 60 48 125 85,17 

Jezikovna kultura 19 5 6 8,67 

Oglaševanje 6 3 8 7,83 

Dostopnost in prilagojeni programi 2 7 6 4,75 

RTV-prispevek  5 1 3 2,75 

Tehnične zadeve 7 5 3 6,25 

RTV SLO -  splošno 5 11 17 11,09 

Svet RTV Slovenija 0 0 0 0 

Varuhinja 1 1 5 1,83 

Zavrnjena obravnava 15 15 77 42 

VSI ODZIVI 190 152 320 207,50 

 



37 
 

Elektronska 
pošta
66%

Spletni 
obrazec

15%

Pismo
1%

Telefon
18%

Statistika po vrsti odziva 

 

 

SKUPAJ 190 

Pritožba 25 

Mnenje 125 

Vprašanje 17 

Pohvala 7 

Pobuda 1 

Zavrnjeno 15 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SKUPAJ 190 

Elektronska pošta 126 

Spletni obrazec 29 

Pismo 2 

Telefon 33 

Pritožba
13%

Mnenje
66%

Vprašanje
9%

Pohvala
4%

Zavrnjeno
8%

Pobuda
0%


