
 

 

 

TA DOKUMENT JE IZBOR ODZIVOV JAVNOSTI, KI NASLAVLJAJO VARUHA PRAVIC GLEDALCEV IN 

POSLUŠALCEV, IN JE NAMENJEN ZA OBVEŠČANJE UREDNIKOV OZIROMA UREDNIŠTEV RTV SLOVENIJA 

TER SEZNANJANJE OBČINSTVA Z OBRAVNAVO NJIHOVIH ODZIVOV. VSEBINE ALI DELOV VSEBIN NI 

DOVOLJENO UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU. 

 

MESEČNO POROČILO O ODZIVIH OBČINSTVA 

OKTOBER 2023 
Povzetek odzivov in odgovorov z izbranimi poudarki, mnenja in priporočila, statistika 

 

 

Objava na spletnem naslovu www.rtvslo.si/varuh: 21. 11. 2023 

Končna redakcija: 21. 11. 2023 

Pripravile: Marica Uršič Zupan, Katja Karlin Musulin in Mirjana Bijelić 

 

 

Poudarki v odzivih in odgovorih ter mnenja in priporočila za oktober 2023 

Oktobra so v odzivih občinstva izstopale verske vsebine in teme, povezane s katoliškimi krogi. 

Za to ni posebnega razloga, bolj naključje, da se je prav v oktobru zgodilo več nepovezanih 

dogodkov. Prvi je bil tradicionalni Pohod za življenje, z akcijo postavljanja zastavic nekaj dni prej, 

drugi pa prva javna molitev v Ljubljani. Neodvisno od tega je 15. oktobra zaradi tehničnih težav 

odpadel TV-prenos sicer posnetega bogoslužja, zaradi zapletov ob premiku ure pa prenosa 

nedeljske maše ni bilo niti 29. oktobra. Ker so gledalci v odzivih na prenos maše izražali tudi 

dvome in nepreverjene informacije, je varuhinja skupaj s pristojnima službama vsem poslala 

podrobno pojasnilo, pa tudi zagotovilo, da prenosi ostajajo na sporedu do konca leta.  

Kritike na poročanje o Pohodu za življenje in podiranju zastavic pred njim so izpostavljale zlasti 

preskromno pozornost pobudnikom pohoda in preveliko nasprotnikom. Očitek, da MMC o 

pohodu sploh ni poročal, je varuhinja zavrnila s povezavo na objavljeno poročilo, prav tako 

očitek o spodbujanju sovraštva v kratkem mnenju na Valu 202. Utrip je res namenil mnogo več 

pozornosti nasprotnikom pohoda, a je v komentatorski oddaji to dovoljeno. Pri Odmevih pa je 

ugotovila, da niso zagotovili potrebne mnenjske širine – ne v prispevku, niti z izborom gostov. 

Poleg tega je pri eni gostji ostala nepojasnjena povezava z odstopljenim članom Mladinskega 

posvetovalnega odbora pri predsednici države. 

Pri izbiri gosta v Odmevih na temo javne molitve, katere del je bil pogovor, varuhinja po presoji 

celotne oddaje ni ugotovila neuravnoteženosti ali enostranskosti, temveč le manjši odmik od 

potrebne celovitosti. Da so bili poklicni standardi spoštovani, je ugotovila tudi po presoji 

intervjuja Ane Jurc s pisateljico Ireno Svetek na MMC-ju, ki mu je bralec očital zavajanje in 

širjenje sovraštva do moških. 

http://www.rtvslo.si/varuh


 

2 
 

Po posameznih skupinah odzivov so po številu (13) izstopali še odzivi na kadrovske in vsebinske 

spremembe na TV Slovenija. Nekateri so izrazili veselje, da so se vrnili nekateri voditeljski obrazi, 

mnogi pa razočaranje, ker dotedanjih ne videvajo več. Razočaran je bil tudi gledalec, ki na TV 

Slovenija ni mogel gledati kvalifikacijske tekme za evropsko prvenstvo v nogometu, drugi pa, 

ker je bil slovenski dokumentarec Melania predvajan pozno zvečer, ponovitve čez dan pa ni bilo. 

Gledalci so opazili tudi napake v podnapisih oddaje Črna kronika na TV SLO 2, v zemljevidu 

Ukrajine v oddaji Ratatujci in pri podpisovanju fotografij na MMC-ju.  

Kar nekaj se jih je odzvalo tudi s pohvalami: na televiziji so pohvalili poročanje Karmen W. Švegl 

iz Izraela, na radiu Val 202, oddaje Prvaki tedna, Svetovalni servis in Studio ob 17.00 na Prvem 

ter Festival slovenskega šansona 2023, ki sta ga skupaj pripravila TV in Radio Slovenija. 

  



 

3 
 

Kazalo vsebine 
TELEVIZIJA SLOVENIJA .............................................................................................................................. 5 

 INFORMATIVNI PROGRAM ....................................................................................................... 5 

Odmevi, 5. 10.: »Enakomisleči gostje v Odmevih« .......................................................................... 5 

Odmevi 13. 10.: »Želimo si TV, ki bo predstavljala različne poglede« .............................................. 7 

Tarča, 5. 10: »Je bila pripomba voditeljice skladna z novinarskim kodeksom?« .............................. 9 

Utrip, 7. 10.: »Pristransko o Pohodu za življenje« .......................................................................... 10 

Črna kronika na TV SLO 2: Napake v podnapisih ............................................................................ 11 

Odzivi na programske in kadrovske spremembe v Informativnem programu ............................... 12 

Pohvale .......................................................................................................................................... 13 

Mnenja ........................................................................................................................................... 13 

 KULTURNI IN UMETNIŠKI PROGRAM ..................................................................................... 14 

Poletni koncert iz Schönbrunna 2023 ponovno dostopen v arhivu ............................................... 14 

Dokumentarna oddaja Melania: (pre)pozen termin predvajanja .................................................. 15 

 RAZVEDRILNI PROGRAM ........................................................................................................ 15 

Kuharsko-popotniška oddaja Za sosedovo mizo: Zakaj nenadoma sinhronizacija? ....................... 15 

Ratatujci, 21. 10.: Napaka v zemljevidu Ukrajine ........................................................................... 16 

Pohvala Festivalu slovenskega šansona 2023 in oddaji Kaj dogaja? .............................................. 17 

Pobuda: Več kontaktnih oddaj z gledalci ....................................................................................... 17 

 ŠPORTNI PROGRAM ............................................................................................................... 18 

Prenos kvalifikacijskih tekem slovenskih reprezentanc .................................................................. 18 

 TV MARIBOR .......................................................................................................................... 19 

Neprimeren besedni izbor voditelja Omizja TV Maribor ................................................................ 19 

RADIO SLOVENIJA .................................................................................................................................. 20 

 RADIO PRVI ............................................................................................................................ 20 

Festival slovenskega šansona 2023: pohvala organizatorjem in ustvarjalcem ............................... 20 

Pohvala oddaji Prvaki tedna ........................................................................................................... 20 

Pobudi Studiu ob 17.00 in Svetovalnemu servisu .......................................................................... 20 

 VAL 202 .................................................................................................................................. 21 

»Verjamem, da kot nacionalni medij lahko veliko pripomorete k strpnejšemu in bolj 

konstruktivnemu načinu razmišljanja državljanov« ....................................................................... 21 

Pohvala .......................................................................................................................................... 22 

MMC ...................................................................................................................................................... 22 

 NOVINARSKE VSEBINE ........................................................................................................... 22 

Intervju s pisateljico Ireno Svetek: Naslov »sugerira, da so ženske v večji meri žrtve umorov« .... 22 

Enaka fotografija in zapis pod njo v člankih na MMC-ju leta 2021 in 2023 .................................... 24 

Brez prispevka o Pohodu za življenje? ........................................................................................... 25 

Je niz člankov o duševnem zdravju res oglasno sporočilo? ............................................................ 25 



 

4 
 

 UPORABNIŠKE VSEBINE.......................................................................................................... 26 

»Napisala sem BRAVO in je bilo cenzurirano.« .............................................................................. 26 

Je moderator res neupravičeno odstranil komentarje uporabnika? .............................................. 26 

 STORITVE ............................................................................................................................... 27 

»Film je v moji filmoteki, ampak je blokada. Zakaj?« ..................................................................... 27 

RTV SLOVENIJA ...................................................................................................................................... 28 

 JEZIKOVNA KULTURA ............................................................................................................. 28 

Glasbena oddaja 33/45, 21. 10.: Zakaj pogovor z Marino Martensson ni bil podnaslovljen ? ....... 28 

Serija Čudesa Evrope: »448 pred našim štetjem« namesto »448 pred Kristusom« ...................... 29 

 OGLAŠEVANJE ........................................................................................................................ 30 

»Z veseljem bi plačeval višjo RTV-naročnino, pod pogojem, da ukinete reklame« ........................ 30 

Mnenje o oglasu Loterije Slovenije Vikinglotto .............................................................................. 30 

 TEHNIČNE ZADEVE ................................................................................................................. 30 

Zakaj 15. oktobra ni bilo prenosa bogoslužja? ............................................................................... 30 

Odsotnost prenosa bogoslužja tudi 29. oktobra ............................................................................ 31 

 DOSTOPNOST IN PRILAGOJENI PROGRAM ............................................................................. 33 

»Za nas nikar ne posodabljajte nekaj, kar je že bilo dobro.«.......................................................... 33 

Čestitka portalu Dostopno.si za Informacijsko jagodo ................................................................... 33 

Mnenji ............................................................................................................................................ 34 

 VARUHINJA ............................................................................................................................ 35 

Pohvala varuhinji ............................................................................................................................ 35 

 SPLOŠNO ................................................................................................................................ 35 

Očitki na poročanje RTV Slovenija o shodu upokojencev, 18. oktobra .......................................... 35 

(Ne)poročanje RTV Slovenija o zbiranju podpisov o vpisu gotovine v ustavo ................................ 38 

»Ko gre za osveščenost ljudi glede varnosti, pa se to zamolči« ..................................................... 39 

STATISTIKA ............................................................................................................................................. 41 

 

  



 

5 
 

TELEVIZIJA SLOVENIJA 

 INFORMATIVNI PROGRAM 

Odmevi, 5. 10.: »Enakomisleči gostje v Odmevih« 

Gledalka M. D. se je ''pritožila'' nad izborom gostov v Odmevih, 5. oktobra., v katerih so osvetlili 

razmerja med ustavnima pravicama do svobode govora in svobodnega odločanja o rojstvu 

otrok:   

»Voditelj Igor Bergant je v zvezi z akcijo "Pohoda za Življenje" in podiranjem zastavic v Lj. v studio 

povabil dva enakomisleča gosta, skupaj z njim so bili uigran trio, ki so tulili (sicer prefinjeno) v 

isti rog. Vsekakor bi deloval profesionalno - bilo bi tudi pošteno, če bi bili v studio prisotni tudi 

akterji "Pohoda za življenje". Kje je tu obljuba, da bo TVS depolitizirana, če imajo pravico do 

nastopa le enakomisleči? Kako lahko debatiraš o nekom, ki ga ne povabiš zraven?«  

Urednik Odmevov, 5. 10., Aleš Malerič  

Če grem po vrsti …: 

- gostov v oddajo ne vabi voditelj, vabimo jih uredniki, zato izpostavljanje voditelja tukaj ni na 

mestu; 

- pogledi akterjev dogajanja (iz vrst Gibanja za življenje in iz vrst tistih, ki jim nasprotujejo) so 

bili predstavljeni v prispevku pred pogovorom; njihove poglede smo tako slišali oziroma je bila 

njihova pravica povedati svoje mnenje spoštovana; 

- gosta nista bila enako misleča, njuni mnenji niti približno nista povsem skladni; povabili smo 

strokovnjaka s pravnega in s sociološkega področja, da bi bolje razjasnili problematiko s 

pravnega in sociološkega vidika; 

- o težko priborjenih ustavno zavarovanih pravicah (svobodno odločanje o rojstvih otrok iz 55. 

člena URS, ki dopušča, da se starši odločijo, ali da se otrok rodi ali da se ne in to na način, da se 

hkrati spoštuje tudi 17. člen URS, ki govori o nedotakljivosti človeškega življenja) načeloma ne 

soočamo gostov; Ustava je najvišja pravna norma v državi in rezultat nekega splošnega 

družbenega konsenza, o čemer priča tudi v Ustavi zahtevana 2/3 absolutna večina za 

spremembo ustavnih členov (zahteva se 60 glasov poslancev Državnega zbora); izjema od tega 

načelnega stališča bi bila lahko le v primeru, ko bi meritve javnega mnenja kazale, da se je 

polarizacija mnenja v družbi glede določene ustavno zavarovane pravice tako okrepila oziroma 

razdelila, da bi bili blizu zahtevane ustavno-revizijske večine in bi o tem morali začeti govoriti – 

temu v tem primeru ob dolžnem spoštovanju različnih mnenj ni tako; v nasprotnem bi lahko v 

temah soočali mnenja tudi glede drugih ustavno zavarovanih pravic, na primer o pravici do 

svobode veroizpovedi, o prepovedi mučenja, o prepovedi spodbujanja k nasilju in vojni, 

pravicah manjšin, etc. 

 

   ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM IN PRIPOROČILOM UREDNIŠTVU (POUDAREK) 

Kot varuhinja pravic gledalcev menim, da je urednik Odmevov primerno pojasnil nekaj stvari, 

ne pa vseh. Res je, da o gostih Odmevov odloča urednik oddaje in zato voditelju ne moremo 

https://365.rtvslo.si/arhiv/odmevi/174991627


 

6 
 

pripisati odgovornosti za izbor gostov. Svojo vlogo moderatorja pogovora pa je voditelj opravil 

primerno in nepristransko. 

Glede ustavnih pravic so Programski standardi RTV Slovenija (dostopni so tukaj) zelo 

nedvoumni. Kot prvo v nizu zavez javnosti imajo zapisano: »V interesu javnosti RTV Slovenija 

deluje tako, da - spoštuje ustavne pravice slovenskih državljanov; …«  

Tema Odmevov, 5. 10., povsem pravilno in primerno, ni bila problematiziranje ene od ustavnih 

pravic, pač pa, kot je povedal voditelj Odmevov, osvetliti razmerja med različnimi ustavno 

varovanimi pravicami oziroma »trk« ustavne pravice do svobode izražanja in ustavne pravice 

do svobodnega odločanja o rojstvu svojih otrok. 

Izhodišče za pogovor v Odmevih je bilo »razburjenje v javnosti«, ki ga je sprožilo podiranje 

zastavic na dogodku civilne iniciative Pohod za življenje. Kot je v uvodu pogovora še pojasnil 

voditelj, je predsednica države dogodek obsodila kot neprimerno dejanje in iz Mladinskega 

posvetovalnega odbora izključila aktivistko Saro Štiglic.  

Dogajanje je vsekakor zelo polariziralo slovensko javnost, zato je bila potrebna v novinarskih in 

uredniških pristopih ob tej problematiki še posebna skrbnost. Člen 2.3 Poklicnih meril in načel 

novinarske etike v programih RTV Slovenija namreč določa:  

»Programi RTV Slovenija, ki obravnavajo vprašanja javnega interesa, o katerih obstajajo v 

javnosti različna stališča, morajo zagotoviti enakovredno in enakomerno predstavitev najširšega 

možnega izbora stališč o določeni zadevi. Enakovrednost in enakomernost v tem kontekstu 

pomenita nepristranskost in razumen obseg, upoštevajoč težo posameznih stališč ali mnenj, 

njihovo pomembnost ali možno pomembnost. 

Če je le mogoče, mora novinar za določen prispevek ali oddajo najti predstavnike vseh vpletenih 

(prizadetih) strani ali nazorov. Če tega ne more, mora to poslušalcem in gledalcem sporočiti na 

preprost in neposreden način.« 

Ustvarjalci Odmevov, 5. 10., tega niso izpeljali dovolj dosledno. 

V prispevku pred pogovorom v studiu je novinarka povedala, da je predsednica države prekinila 

sodelovanje s članico njenega Mladinskega posvetovalnega odbora Saro Štiglic, ker je skupina 

deklet odstranila zastavice, ki so jih člani civilne iniciative Pohod za življenje postavili v opomin 

na izgubljena življenja otrok zaradi splavov. Predsednica je njeno dejanje označila kot 

»nedostojno in z vidika kulture dialoga neprimerno«.  V prispevku sta dobili besedo aktivistka 

Sara Štiglic in sociologinja dr. Vesna Leskošek, ki je dejanje aktivistke podprla, novinarka je 

omenila tudi podporo predsednika vlade Sari Štiglic in navedla, da se ustavni pravniki do teme 

ne opredeljujejo. Ni pa navedla, da bi poskušala pridobiti izjave predstavnikov civilne iniciative 

Pohoda za življenje ali njim sorodnih mnenj. Tako je ta mnenjski pol v prispevku umanjkal.  

Ker se celovitost poročanja meri v celotni oddaji, bi ta manko lahko nadomestil pogovor v 

studiu, vendar se to ni zgodilo. Medtem ko je gost dr. Miro Cerar strokovno in vrednostno 

nevtralno pojasnjeval razmerja med ustavnimi pravicami ter podrobno pravico do svobodnega 

odločanja o rojstvu svojih otrok, je gostja dr. Metka Mencin Čeplak zagovarjala ravnanje 

aktivistke Sare Štiglic, pravico do abortusa, njeno krhkost in nujnost nenehne skrbi zanjo.  

Poleg tega se je pri sestavi gostov zgodil še en zdrs – javnost je ostala brez pojasnila, ali je gostja 

dr. Metka Mencin Čeplak v sorodu z Vidom Čeplakom Mencin, ki je v znak solidarnosti s Saro 

https://www.rtvslo.si/files/svet_rtv/pprogramski_stndardi0612.pdf


 

7 
 

Štiglic izstopil iz Mladinskega posvetovalnega odbora. To senco dvoma o morebitni, iz tega 

izhajajoči pristranskosti gostje, bi morali v Odmevih jasno ovreči. Točka 9.3. Poklicnih meril in 

načel novinarske etike v programih RTV Slovenija namreč med drugim jasno določa: 

»Poslušalcem in gledalcem je treba predstaviti vse pomembne podatke o komentatorju, da bodo 

lahko oblikovali svoje mnenje o njegovih stališčih in mnenjih.« 

Če povzamem:  

Ne drži očitek, da je voditelj Igor Bergant v zvezi z akcijo "Pohoda za Življenje" in podiranjem 

zastavic v Ljubljani v Odmeve, 5. 10, povabil dva enakomisleča gosta, niti ne drži, da bi bili skupaj 

z njim »uigran trio«, ki bi »tulil (sicer prefinjeno) v isti rog«. Voditelj je svoje delo opravil 

korektno, nepristransko in skladno s poklicnimi merili, gosta nista bila enakomisleča.  

Je pa bilo celotno poročanje o tej temi v Odmevih (prispevek pred pogovorom v studiu in 

pogovor) po sestavi sogovornikov in zajetih vsebinah preozko in zato neskladno z že omenjeno 

točko 2.3. 

Uredništvu zato priporočam notranjo razpravo o tem, kako zlasti pri vprašanjih, ki zelo 

razdvajajo javnost, zagotoviti res najširši obseg mnenj, tako kot to določa točka 2.3 Poklicnih 

meril in načel novinarske etike v programih RTV Slovenija. 

 

Odmevi 13. 10.: »Želimo si TV, ki bo predstavljala različne poglede« 

8 gledalk in gledalcev se je v pisnih in telefonskem odzivu pritožilo, ker je voditeljica Odmevov, 

13. oktobra, na temo javne molitve v Ljubljani gostila le enega gosta, tj. prof. dr. Črniča. Iz 

odzivov:  

»Imam pritožbo zaradi neuravnoteženega, enostranskega informiranja v oddaji Odmevi, 13. 10., 

na TVS1. Prispevek o javni molitvi. /…/ Nikomur izmed uradnih predstavnikov RKC ali na primer 

profesorju s teološke fakultete ni bilo omogočeno, da predstavi pogled teh, ki to molitev 

soorganizirajo ali podpirajo./…/« (K. E.) 

»Voditeljica Tanja Starič je k razpravi o molitvi rožnega venca povabila le protiusmerjenega 

gosta. Javna TV bi nujno morala soočiti različnomisleče /…/. Čeprav so te molitve prisotne po 

vsej Evropi, TVS vedno omenja le Hrvaško in Poljsko kot negativen zgled. Želimo si TV, ki bo 

predstavljala različne poglede, da si sami ustvarjamo mnenja.« (M. D.) 

»Oddaja Odmevi, dne 13. 10., voditeljica g. Starič, Normalno je, če se določen dogodek 

komentira, da se to stori "pro in kontra, ne pa izključno enostransko s profesorjem iz FDV-ja /…/ 

udeležencev ali voditeljev molitve pa ni, da predstavijo svoj argument. /…/« (V. Š.) 

»V petek, 13. 10.2023, je v Odmevih voditeljica Tanja Starič napovedala temo Javna molitev 

Rožnega venca v Ljubljani. Pove sicer, da se to odvija že na Poljskem, na Hrvaškem in še kje. 

Organizator tega dogodka je znan, to je Katoliška mladina Slovenije. Dogodek se je odvijal v 

petek, 13. 10. 2023 zjutraj, in je narejen po zgledu takih dogodkov iz drugih krščanskih držav. 

Molili so za domovino, za mir v svetu, za uspešen začetek študijskega leta. Za komentiranje tega 

dogodka v Odmevih je bil povabljen /…/ Aleš Črnič. Voditeljica ni omenila, da bi bila h 

komentiranju povabljena tudi druga stran. Ker je RTV kot nacionalni medij, zavezan k pluralnosti, 

https://365.rtvslo.si/arhiv/odmevi/174993575
https://365.rtvslo.si/arhiv/odmevi/174993575


 

8 
 

me zanima, zakaj ni bil v Odmeve povabljen organizator dogodka ali kdo iz te strani. Tako bi se 

slišali obe mnenji. Takšno enostransko poročanje ni v skladu s 4. členom Zakona o RTV 

Slovenija.« (M.) 

Urednica Odmevov, 13. 10., Vesna Pfeifer 

Ustava varuje izpovedovanje vere v javnem prostoru, tako individualno kot kolektivno. Ob prvi 

javni molitvi rožnega venca pa se je v javnosti pojavilo več vprašanj, med drugim, ali je trg v 

središču prestolnice primeren prostor za molitev, ki jo lahko razumemo kot zelo intimno 

dejanje, oziroma, kje je meja med svobodo izražanja verske pripadnosti in posegom v svobodno 

izbiro verovanja drugih. V dneh pred dogodkom je bilo zaznati različne poglede tudi znotraj 

katoliške skupnosti, nekateri katoličani namreč menijo, da je lahko tovrstno javno izražanje 

religije in javna uporaba religije za družbeno angažirano delovanje dvorezen meč ter je lahko 

slabo tudi za samo cerkev kot občestvo vernikov. Zato v studio nismo vabili gostov, ki bi podajali 

zgolj svoja menja, temveč smo dali besedo strokovnjaku religiologu, profesorju dr. Alešu Črniču. 

 

V. d. odgovorne urednice Informativnega programa TV Slovenija Polona Fijavž  

Poslane pripombe so neupravičene, saj so bili petkovi Odmevi pripravljeni v skladu s Poklicnimi 

merili in načeli. Bistvo delovanja javnega medija je, da celovito poroča o javno pomembnih in 

javno zanimivih dogodkih, kamor lahko uvrstimo tudi izvajanje religiozne prakse v posvetnem 

prostoru, v povezavi z nasprotovanjem človekovim pravicam in svoboščinam, zapisanim v 

ustavi. Celovitost v tem primeru pomeni, da so bili gledalci in gledalke seznanjeni s potekom 

dogodka, o stališčih sodelujočih ter razlago širšega družbenega konteksta. S tem so izpolnjena 

določila programskih standardov, ki nas napotujejo k spoštovanju ustavnih pravic slovenskih 

državljanov, spoštovanju človekovega dostojanstva in posredovanju raznolikih pogledov v 

družbi, ne da bi poglabljali družbena nesoglasja. Hkrati so bila v celoti spoštovana določila 

poklicnih meril o uravnoteženosti, ki nas zavezujejo k temeljito predstavljenim dejstvom in 

takšni predstavitvi stališč, da si javnost o zadevi lahko sama oblikuje sodbo. Sogovorniki so bili 

premišljeno in dobro izbrani, kar pa ne izključuje, da bi v morebitnih drugih in nadaljnjih 

poročanjih, k besedi ne povabili tudi drugih sogovornikov. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM (POUDAREK) 

Pogovor o javni molitvi v Odmevih moramo presojati skupaj z novinarskim prispevkom pred 

njim, saj se razpon mnenj o eni temi presoja v celotni oddaji in ne samo v njenem delu.  

Napoved prispevka in prispevek sta bila skladna s Poklicnimi merili in načeli novinarske etike v 

programih RTV Slovenija. Avtorici prispevka sta navedli vsa pomembna dejstva o dogodku, 

predvajali izjavo organizatorja, da ne dajejo izjav medijem, dve izjavi udeleženk ter dve mnenji: 

sociologinje, ki je dogodek videla kot korak v smeri retradicionalizacije družbe, in pravnika, ki je 

pojasnil, da v ustavi zapisana svoboda veroizpovedi pomeni tudi pravico do javnega izražanja 

vere v obliki skupinske molitve. Prispevek je bil tudi slikovno primerno opremljen z vsemi 

pomembnimi posnetki. 

Gost pogovora v studiu, prof. dr. Aleš Črnič, pa je poudaril, da gre za dogodek, ki ga organizira 

del rimskokatoliške cerkve, da gre za organizirane procese retradicionalizacije družbe, da pa je 



 

9 
 

bilo ob tem dogodku znotraj slovenske katoliške skupnosti zaznati tudi pomisleke o takšni javni 

obliki izražanja religije.  

Pogovor je osvetlil marsikateri družbeni vidik dogodka in ga umestil v širši evropski in svetovni 

kontekst, je pa umanjkal vidik »od znotraj«, iz katoliških, teoloških ali sorodnih vrst. Ne zaradi 

»matematičnega uravnoteževanja mnenj«, saj tega RTV Slovenija ne predpisuje noben zakon 

ali pravilnik, temveč zaradi spoštovanja več točk Poklicnih meril in načel novinarske etike v 

programih RTV Slovenija, zlasti pa: 

- točke 2.2, ki govori o razponu tem, med drugim: »Predstavitve različnih stališč in mnenj 

morajo biti poglobljene, zajemati morajo vse njihove razsežnosti in odtenke. Programi RTV 

Slovenija morajo biti zato celoviti.«, in  

- točke 2.3, ki govori o uravnoteženosti sporočanja in med drugim določa: »Če je le mogoče, 

mora novinar za določen prispevek ali oddajo najti predstavnike vseh vpletenih (prizadetih) 

strani ali nazorov«.  

Glede na zaznana različna stališča znotraj katoliške skupnosti o možni dvoreznosti javnega 

izražanje religije in njene uporabe za družbeno angažirano delovanje bi pričakovali kot 

sogovornika tudi nekoga iz katoliških vrst, da bi zadostili zahtevam točke 2.3. Poleg tega bi še 

en sogovornik zagotovo prinesel v oddajo dodatne razsežnosti in odtenke, kot jih predvideva 

točka 2.2. 

Kljub temu pa pogovora in prispevka pred njim, ki ju moramo šteti kot celoto, nikakor ne 

moremo oceniti kot neuravnotežena ali enostranska, temveč lahko, glede na vse sogovornike 

in vse povedano v oddaji, ta manko ocenimo le kot manjši odmik od potrebne celovitosti. 

 

Tarča, 5. 10: »Je bila pripomba voditeljice skladna z novinarskim kodeksom?« 

Gledalka M. K. je na varuhinjo naslovila vprašanje, ali je voditeljica Erika Žnidaršič v oddaji Tarča, 

ki je bila na sporedu 5. oktobra in je govorila o ministrih, ki odhajajo, in tistih, ki kljub spornemu 

ravnanju ostajajo na položaju, ravnala skladno z novinarskim kodeksom: 

»Danes (op. a.: 6. 10.) sem videla del ponovitve oddaje Tarča. Novinarka je ob zaključku oddaje, 

ko je zaključila s svojim izvajanjem ga. Asta Vrečko, ministrica iz stranke Levica, gospe Vrečko 

tako mimogrede "pribila" "ker veliko potujete". Za trenutek je bilo na zaslonu videti presenečen 

izraz gospe Vrečko.  

Moje vprašanje je: ali je bila novinarkina pripomba skladna z Novinarskim kodeksom, ali je samo 

izražala svoje osebno mnenje (kar je, če je šlo za stranko Levica in Luko Mesca, že počela. Sama 

mislim, da njeno osebno mnenje v taki oddaji ne sme biti izraženo, ker koga pa naj bi zanimalo!?) 

/…/«  

 ODGOVOR VARUHINJE 

Oddaja Tarča je polemična oddaja, v kateri je voditelju dovoljeno v vprašanjih in vmesnih 

posegih izražati tudi splošno znana dejstva in informacije. Glede potovanj članov stranke Levica 

in ministrice Vrečko, pa tudi drugih ministrstev in predsednika vlade, predsednice Državnega 

zbora … je bilo v dneh in tednih pred oddajo v javnih občilih napisanega kar veliko. Na splošno 

so potovanja javnih funkcionarjev vedno na očeh javnosti. Seveda ne njihova zasebna 



 

10 
 

potovanja, temveč potovanja, ki jih plačujejo davkoplačevalci. Zato pri pripombi voditeljice 

(»Kar veliko potujete«, ne »ker veliko potujete«) ni šlo za njeno osebno mnenje, temveč za v 

javnosti in medijih že večkrat izrečene in zapisane očitke na račun ministrice.  

Tudi v vprašanjih drugim gostom je voditeljica navedla vrsto podobnih »očitkov« javnosti. To je 

povsem v skladu z novinarskimi standardi in kodeksom, saj novinarji v intervjujih in polemičnih 

oddajah sprašujejo v imenu javnosti, predstavnike oblasti pa še posebej temeljito. 

Neskladno s poklicnimi merili in novinarsko etiko pa bi bilo, če bi voditeljica takšne »očitke« 

navajala samo enim gostom, drugim pa ne, ker bi to pomenilo neenako obravnavo in 

pristranskost. Vendar v tej Tarči tega ni bilo.  

 

Utrip, 7. 10.: »Pristransko o Pohodu za življenje«  

Gledalka S. P. M. je v odzivu očitala avtorici, da v oddaji Utrip, ki je bila na sporedu 7. oktobra, 

v poročanje o Pohodu za življenje ni vključila razmišljanj njegovih pobudnikov: 

»Želela bi se pritožiti nad izjemno pristranskim poročanjem Vite Vlašič o Shodu za življenje. Sploh 

ni predstavila njihovega razmišljanja. Ker RTV plačujemo vsi in ne samo levi aktivisti/ke, ste 

dolžni poročati objektivno, nepristransko in predstaviti argumente obeh strani.«  

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM (POUDAREK) 

Oddaja Utrip žanrsko ni poročevalska oddaja, temveč komentatorska. Zato v njej avtorji in 

avtorice lahko izbirajo poudarke tedna po lastni presoji in z lastnimi poudarki; izpostavijo tisto, 

kar se jim zdi pomembno, tudi glede na njihova osebna mnenja in stališča. Mnenje lahko v 

komentatorski oddaji tudi objavijo – bodisi neposredno, z besedami, bodisi posredno, s sliko,  

pa tudi z izbiro ali neizbiro določenih vsebin. 

Ker pa mora RTV Slovenija, skladno s Programskimi standardi ter s Poklicnimi merili in načeli 

novinarske etike v programih RTV Slovenija, zagotavljati mnenjsko širino, pluralnost in 

uravnoteženost sporočanja, mora pri komentatorskih žanrih to dosegati s širokim naborom 

avtorjev komentarjev. V Poklicnih merilih piše: »Ker subjektivna mnenja temeljijo na določenih, 

velikokrat tudi parcialnih dejstvih, morajo uredniki zagotoviti, da bodo zasnove in vsebine 

komentarjev čim bolj pluralne. V določenem obdobju morajo biti komentarji uravnoteženi, to 

pomeni, da morajo biti zajeta vsa relevantna stališča.« 

Glede poročanja o stališčih predstavnic Pohoda za življenje pa samo dodajam, da je bilo tega v 

Utripu sicer res zelo malo, nekaj pa vendarle. 

Tako je na času 1.18 izsek izjave Urše Cankar Soares, koordinatorice Pohoda za življenje: »Naša 

temeljna pravica je, da izrazimo svoje mnenje.« Izjava traja le tri sekunde in je brez slike U. 

Cankar Soares, zato ste jo zlahka spregledali. Zatem je avtorica Utripa tudi pojasnila namen 

zastavic: »Zastavice na Kongresnem trgu, ki so po besedah iniciative Pohod za življenje 

predstavljale umrle Slovence v postopkih splava …« 

Zagovornice in zagovorniki pravice do splava so imeli v oddaji veliko več časa kot predstavniki 

Pohoda za življenje. Toda kot sem zapisala uvodoma, je Utrip komentatorska oddaja, zato je v 

njej to skladno s poklicnimi merili.  

 

https://365.rtvslo.si/arhiv/utrip/174992070


 

11 
 

Črna kronika na TV SLO 2: Napake v podnapisih 

Gledalka B. G. je opozorila na napake, ki jih je zasledila v oddaji Črna kronika, 23. oktobra, na TV 

SLO 2: 

»Oddaje Panorama, Črna kronika in druge informativne oddaje v tem sklopu na 2. programu 

televizije sicer gledam bolj redko, kljub temu pa opažam, da se v njih pojavlja veliko napak. 

Priložene fotografije so iz le ene oddaje Črna kronika, ki je bila v ponedeljek, 23. 10. 2023, ob 

21.40. Prosim, da opozorite ekipo na večjo pazljivost.« 

 

Odgovorni urednik 2. programa in parlamentarnega programa TV Slovenija Rajko Gerič 

Napake se žal dogajajo, trudimo se, da jih je čim manj. A uvajanje novega sistema Dalet je ob 

produkciji oddaje sprožilo tudi veliko dodatnega dela in s tem posledično napak, za katere se 

gledalcem opravičujemo in trudili se bomo, da bo tega v prihodnje čim manj. 

 

Urednica oddaje Črna kronika, 23. 10., Ana A. Gajič 

Napaka se je evidentno zgodila, zato se gledalcu opravičujemo. V bodoče bomo na tovrstne 

napake še bolj pozorni, vzpostavili smo tudi notranji sistem za bolj učinkovit nadzor zatipkanih 

besed.  

 

 DODATNO POJASNILO VARUHINJE 

Kot je pojasnil odgovorni urednik, je glavni razlog za večje število napak uvajanje novega sistema 

Dalet. To je nov video/avdio produkcijski in novičarski sistem, s katerim postopoma začenjajo 

delati posamezne redakcije oziroma oddaje. Kot vsak podoben sistem, ki je »temeljno orodje« 

ustvarjanja avdio, video in besedilnih vsebin, ima tudi ta ogromno svojih zakonitosti in 

posebnosti. Zato je potrebnega kar nekaj časa, da se ga vsi uporabniki privadijo. V tem času je 

žal možnih tudi več napak. Deloma prihaja ob uvajanju do večjega števila napak tudi zato, ker 

zaposleni več časa porabijo za ukvarjanje z novostmi, zato morajo osnovno delo opraviti hitreje 

kot sicer.  

Upam, da ste pojasnilo sprejeli z razumevanjem, predvsem pa, da bo napak res čim manj. 

 



 

12 
 

Odzivi na programske in kadrovske spremembe v Informativnem programu 

Varuhinja je prejela 11 pisnih in 2 telefonska odziva gledalk in gledalcev glede kadrovskih in 

programskih sprememb v Informativnem programu Televizije Slovenija. Med odzivi so bile 3 

pohvale in 10 kritičnih mnenj. V nadaljevanju povzemamo nekaj odzivov. 

 

Pohvale 

»Končno odstavljeni zopet vodijo Dnevnik ob 19h! Sposobni, izkušeni. Kdor čaka, dočaka. Še 

Studio City in ostale ukinjene pogovorne oddaje, pa bo.« (J. Ž.) 

»Dolgo čakali in dočakali vodenje Dnevnika: strokovno, korektno, profesionalno in sproščeno! 

Vse dobro in uspešno nadaljevanje dela Vam želiva.« (H. in M. K.)  

»Na RTV se je zelo veliko spremenilo. Danes (op. a.: 16. 10. 2023) gledam Areno, ki smo jo v 

preteklosti gledali enkrat: prvič in nikoli več. Ta oddaja je postala vrhunska, s kompetentnimi 

voditelji in gosti, vsebinami. Odlično. Pa še to, ponovno spremljamo informativni program RTV. 

Upam, da se gledalci, tako kot mi, ponovno vrnejo. Vse dobro vam in vašim novinarjem vseh 

redakcij. Srečno.« (Z. Z.) 

 

Kritike 

»Gospod Igor Pirkovič je na omrežju X sporočil, da ne bo več pripravljal oddaje Utrip. Mene kot 

gledalca TV SLO in plačnika RTV-prispevka to moti, ker - kolikor vem - so bili njegovi Utripi zelo 

gledani. In, kolikor vem, nikoli ni povedal ničesar, kar ne bi bilo res. Me zanima, kako boste 

zagotovili pluralnost mnenj v oddaji Utrip? Bomo spet prisiljeni gledati le (skrajno) levi pogled 

na dogodke?« (S. P.) 

»S preoblikovanjem Arene in drugačnim Utripom pogrešam pluralnost in drugačen pogled.« (B. 

Š.) 

»Igorja Pirkoviča pogrešam. Ali je res, da ne sme voditi niti oddaje Utrip? Če to drži, potem 

protestiram in od vas zahtevam, da ukrepate! Enoumje ni v skladu z Zakonom o RTVS! Igor 

Pirkovič je eden tistih novinarjev, ki je predstavljal pogled na stvari z drugačnega zornega kota.« 

(K. E.) 

»/…/ Globoko smo razočarani, da ste ukinili Areno v prejšnjem formatu in Utrip z drugim 

pogledom, ki ga imamo mnogi, čeprav smo to večinoma pridne mravljice, ki se ne oglašamo. 

Ampak morate vedeti, da nam bo enkrat dovolj. /…/« (A. Š.)  

»Oddaja Utrip po 10. 10. 2023 = depolitizacija RTV SLO /…/ Prosim vas, da nas ne vodite v 

enoumje, ampak da dopustite pluralnost in demokratičnost.« (M. G.) 

 



 

13 
 

Pohvale 

Voditeljici Valentini Plaskan 

»Sem vesel, da danes (19. 10.) spet vidim Valentino Plaskan voditi Prvi Dnevnik na TVS. Ona je 

najboljša! Če smem napisati, je tudi najbolj simpatična voditeljica informativnih oddaj na TVS.« 

(K. E.) 

 

Dopisnici Karmen W. Švegl 

»Moj poklon spoštovanja je tokrat namenjam vaši zunanji sodelavki Karmen Švegl. Je ena redkih, 

ki še zaslužijo naziv novinarka. Pogumna ženska, polna znanja./…/« (K. E.) 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Zahvaljujem se vam za pohvalo res izjemnemu delu Karmen Švegl. Danes smo že 10 dni po 

tistem, kar ste mi pisali, in Karmen Švegl vse od takrat dnevno poroča o dogajanjih v Izraelu in 

v Gazi, z izjemno nevarnih območij. 

 
Oddaji Intervju in voditelju Jožetu Možini 

»Želim se zahvaliti novinarju Jožetu Možini in ekipi za oddajo Intervju, ki je potekala v nedeljo, 

1. 10. zvečer. Oddajo je vodil zelo profesionalno, izbral je iskrivega sogovornika, ki ima kaj 

povedati na za vse sprejemljiv način. Še si želim takih oddaj.« (J. Č.) 

»Izražam svoje navdušenje nad novinarjem Jožetom Možino, ki v svoje Intervjuje vabi ljudi, ki 

znajo povedati resnico. Tudi zadnji intervju z gospo Tino Bregant (op. a.: 22. 10.) je bil špica.« (L. 

N.) 

 

Mnenja 
O oddajah Tarča, Utrip in Intervju 

»Kot gledalec RTV-ja imam neka mnenj o oddajah, ki so bile v preteklem tednu. 

1. Oddaja Tarča (op. a.: 28. 9. 2023) 

Moje mnenje je, da voditeljica, ga. Žnidaršič, nemalokrat nastopa v vlogi tožnika in sodnika. Na 

zelo neprimeren način prekinja sogovornike. Vsako drugačno mnenje je zanjo, po mojem 

mnenju, nesprejemljivo. Prispevki novinarjev so slabo pripravljeni in enostransko prikazujejo 

"afere". Oddaje, kot se pojavljajo v zadnjem času, nimajo več prave vsebine in je edini cilj 

razburjati gledalce na populistični način. 

2.Utrip (op. a.: 30. 9. 2023) 

V soboto je to oddajo pripravila ga. Barbara Vidmajer. Zopet je bil prispevek tudi v zvezi z "afero" 

Hovnik. Zanimivo, da so tu nastopili g. Reberšek, g. Kovačič in vodja KPK-ja. Ni pa bilo prikazano 

mnenje g. Arčona niti g. Koritnika. Je to uravnotežen prispevek? 

3. Intervju (op. a.: 1. 10. 2023) 



 

14 
 

V nedeljo je g. Možina imel intervju z g. Cestnikom. Med drugim je tudi povedal: "Če bi v Sloveniji 

imeli prave medije, bi bil Golob že politično mrtev in bi ležal v krsti". To povzemam po spominu. 

Se sprašujem, ali sodi tak način izražanja na javno RTV.« (B. B.) 

 

O oddajah Intervju, 1. 11., in Arena 

»Rada bi vam sporočila, da z navdušenjem spremljam oddajo Intervju, ki jo ima dr. Možina s p. 

mag. Brankom Cestnikom. Absolutno pa sem ogorčena nad spremembo vodenja Arene, ki sem 

jo z užitkom gledala pod vodenjem g. Pirkoviča in gospe Petrovčič.« (H. K.) 

 

 KULTURNI IN UMETNIŠKI PROGRAM 

Poletni koncert iz Schönbrunna 2023 ponovno dostopen v arhivu  

Gledalka N. Š. se je konec julija obrnila na varuhinjo, ker si dan po neposrednem prenosu na 

spletu ni mogla ogledati oddaje Poletni koncert iz Schönbrunna 2023. Urednik Uredništva 

glasbenih in baletnih oddaj Daniel Celarec je takrat odgovoril:  

»Oddaja Poletni koncert iz Schönbrunna 2023, ki smo jo predvajali v soboto, 29. julija 2023, ob 

21.30 na drugem programu Televizije Slovenija, ni imela pravic za shranjevanje na spletu. To je 

bil tudi razlog, da je nismo mogli uvrstiti v spletni arhiv oddaj na portalu rtvslo.si. Oddaja je bila 

tako dostopna na ogled zgolj ob predvajanju in nato z zamikom tistim gledalcem, ki imajo pri 

svojem ponudniku urejeno funkcijo časovnega zamika.« 

V začetku oktobra (4. 10. 2023) pa je urednik varuhinji poslal razveseljivo sporočilo:  

Urednik Uredništva glasbenih in baletnih oddaj TV Slovenija Daniel Celarec 

Sporočam, da smo uredili spletne pravice za Poletni koncert iz Schönbrunna 2023. V našem 

spletnem arhivu bo posnetek dostopen do 7. 12. 2023, na povezavi spodaj. Prosil bi vas, če bi 

lahko podatek posredovali gledalki N. Š. 

https://365.rtvslo.si/arhiv/koncerti-kulturno-umetniski-program/174984191  

 

Varuhinja je sporočilo takoj posredovala gledalki, katere naslov je hranila v arhivu:  

 ODGOVOR VARUHINJE 

Z velikim veseljem vam posredujem informacijo urednika Uredništva glasbenih in baletnih 

oddaj. Uredništvu se bom zahvalila za trud in skrb za gledalke in gledalce – verjetno jih je k temu 

spodbudila tudi vaša prošnja.  

Naj vam ogled poletnega koncerta prijetno ogreje jesenske dni, tudi ko se bodo shladili. 

 

Gledalka se je odzvala z zahvalo:  

»Spoštovana gospa varuhinja Marica Uršič Zupan, to je pa nepričakovano in zato toliko bolj 

čudovito presenečenje! Ste Varuhinja gledalcev z veliko začetnico! Iskrena hvala, z užitkom se 

bom grela ob poslušanju. 

http://rtvslo.si/
https://365.rtvslo.si/arhiv/koncerti-kulturno-umetniski-program/174984191


 

15 
 

Tudi Vam želim lepe tople in manj tople jesenske dneve in Vas prijazno pozdravljam.« 

✓ ZAHVALA VARUHINJE Uredništvu in uredniku glasbenih in baletnih oddaj TV Slovenija 

Kot varuhinja pravic gledalk in gledalcev vašemu uredništvu in vam osebno izrekam zahvalo in 

pohvalo za trud, ki ste ga vložili tako v ureditev pravic za prenos koncerta kot tudi za vsa 

tehnična in druga opravila, potrebna za nemoteno dostopnost posnetka v arhivu rtvslo.si. Tako 

bo kakovostna glasba lahko prišla do širšega kroga ljubiteljev te glasbene zvrsti, kar je vsekakor 

namen in poslanstvo javne RTV.  

 

Urednik Uredništva glasbenih in baletnih oddaj TV Slovenija Daniel Celarec 

Hvala za vaše prijazno sporočilo. Trudimo se in se bomo tudi v prihodnje, da širšemu krogu 

gledalcev zagotovimo najboljše domače in tudi glasbeno-baletne vsebine, tudi prek spleta. 

 

Dokumentarna oddaja Melania: (pre)pozen termin predvajanja 

Varuhinjo je poklical gledalec F. Z. in vprašal, ali TV Slovenija načrtuje ponovitev slovenskega 

dokumentarnega  filma Melania, ki ga je režiral Jurij Gruden. Premierno je bila na sporedu v 

nedeljo, 8. oktobra, ob 22.40 na TV SLO 1, zato je gledalca še pred tem dnem zanimalo, ali bo 

na sporedu tudi kak dan v tednu ob zgodnejši uri: 

»Na televiziji že nekaj dni oglašujejo dokumentarni film Melania. Z veseljem ga pričakujem, a se 

mi zdi, da je termin malo pred enajsto uro zvečer prepozen. Mnogi bi ga radi videli, pa ga ne 

bodo, saj morajo iti spat, ker gredo v ponedeljek zjutraj v službo. Prosim, da pomagate, da bi ga 

videli kak dan tudi malo bolj zgodaj.« 

Vodja Službe za Programsko načrtovanje, koordinacijo in predvajanje TV-programov Mihaela 

Vrbec 

Ponovitev Melania zaenkrat ni planirana. Ta termin nima predvidene redne ponovitve, saj smo 

običajno omejeni z licencami in drugimi pogodbenimi omejitvami. 

 

 RAZVEDRILNI PROGRAM 

Kuharsko-popotniška oddaja Za sosedovo mizo: Zakaj nenadoma sinhronizacija? 

Gledalka M. P. je v odzivu izrazila nezadovoljstvo, ker se od 9. oktobra tuja kuharsko-popotniška 

oddaja Za sosedovo mizo predvaja tudi sinhronizirano: 

»Pred kratkim se je spremenila oddaja Za sosedovo mizo. Nenadoma se je pojavilo branje v 

slovenščini, kar je bilo prej v originalu in s podnapisi. Oddaja, ki je privlačna, je dobila povsem 

drug značaj, je tako rekoč negledljiva, tako moti to branje v slovenščini. S komer koli se 

pogovarjam, vsi so opazili in jih moti ta ista sprememba v formatu oddaje. 

Pozivam vas, da apelirate na urednika, da naj nehajo s to noro prakso branja v slovenščini in 

oddajo spet predvajajo v originalni obliki. Ni mi jasno, da je nekomu sploh prišla tako nora ideja 

na pamet, ki popolnoma skazi oddajo. Nihče od mojih bližnjih je več ne gleda. Pa saj te oddaje 



 

16 
 

ne gledajo otroci, da bi rabili sinhronizacijo, prav tako pa zaradi nekaj podnapisov slovenščina 

ne bo izumrla.« 

Odgovorni urednik Razvedrilnega programa TV Slovenija Vanja Vardjan 

Hvala za vaše mnenje. Odločitev je bila sprejeta, da se ta oddaja na TVS1 predvaja 

sinhronizirano, na TVS2 pa integralno. Oddaja se na TVS1 predvaja popoldne, na TVS2 pa zvečer, 

zato tudi odločitev, da se v popoldanskem terminu tudi zaradi otrok predvaja sinhronizirano. 

 

 DODATNO POJASNILO VARUHINJE 

Pojasnilu odgovornega urednika dodajam, da je v arhivu rtvslo.si oddaja dostopna tudi s 

podnapisi. Do nje lahko dostopate tukaj. Za predvajanje podnapisov kliknete na zaslonu na sliki 

desno spodaj ikono (znak) Podnapisi. 

 

Gledalka se je odzvala:  

»Najlepša hvala za odgovor. Nisem vedela, da je tako. Torej se jo da gledati še naprej s 

podnapisi. Bom sporočila tudi drugim.« 

 

Ratatujci, 21. 10.: Napaka v zemljevidu Ukrajine  

Predstavniki ukrajinsko-slovenskega KD “Ljubljana-Kijiv” so opozorili na napako pri prikazu 

zemljevida, v oddaji Ratatujci, v kateri so 21. oktobra odpotovali v žitnico Evrope, Ukrajino:  

»Radi bi vas opozorili, da smo 17. oktobra v oddaji “Ratatujci” zasledili hudo napako, ki se ne bi 

smela se pojaviti, še posebej na državni televiziji. Gre za prizor z zemljevidom, ki se je dvakrat! 

pojavil z zelo hudo napako, saj so “oddali” Krim Rusiji. Ne glede na pozitivno vsebino in prijazno 

voditeljico smo zelo razočarani in ogorčeni… je nesprejemljivo, da na RTV SLO ne spoštujejo 

mednarodnega prava in celovitosti neodvisnih držav. 

Slovenija ne prizna grobe kršitve mednarodnega prava in podpira Ukrajino v njeni borbi za svoj 

obstoj, zato prosimo, da se ta napaka ne ponavlja več in da se uredništvo oddaje opraviči 

ukrajinski skupnosti, ki zdaj trpi grozote vojne, pravzaprav je bila večina gostov te oddaje vojni 

begunci, nekateri menda so iz okupiranega Krima …« 

 

https://www.rtvslo.si/tv/oddaja/173251573


 

17 
 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Zahvaljujem se vam za poslano pripombo. Posredovala sem jo odgovornemu uredniku 

Razvedrilnega programa Vanji Vardjanu. Poslal mi je odgovor avtorice in urednice oddaje Mojce 

Mavec, ki ga je naslovila neposredno na vas in ste ga, upam, že prejeli. 

V njem je priznala, obžalovala in se opravičila za napako v zemljevidu, ker pred objavo ni bolje 

preverila njegove točnosti glede Krima. Tako je na oddajo Ratatujci, ki daje poudarek 

gastronomiji ter z njo povezanim stvarem, ki so skupne različnim narodom in državam, jih 

povezujejo in krepijo njihovo medsebojno poznavanje, padla senca, za katero je avtorici, kot je 

zapisala, iskreno žal.  

Menim, da je avtorica podrobno in spoštljivo pojasnila neljubo napako in se zanjo primerno 

opravičila. Zato upam, da ste opravičilo sprejeli z razumevanjem.  

 

Pohvala Festivalu slovenskega šansona 2023 in oddaji Kaj dogaja? 

Gledalka in poslušalka M. P. je ob Festivalu slovenskega šansona, ki ga je 28. oktobra ob 20. uri 

neposredno prenašala tudi TV Slovenija na svojem 1. programu, pohvalila tudi oddajo Kaj 

dogaja? Objavljamo celoten odziv, saj sta v projektu združila moči Prvi program Radia Slovenija 

in Razvedrilni program TV Slovenija, odziva odgovornih pa objavljamo ločeno pri TV in radiu.  

»Z možem bi rada pohvalila oddajo Festival slovenskega šansona 2023. Spremljala sem ga že 

pred leti in tudi tokrat je bil super. Vsi šansoni in tudi vmesne točke so me navdušile. Redno 

spremljam tudi oddajo Kaj dogaja, ki je fantastična.« 

Odgovorni urednik Razvedrilnega programa TV Slovenija Vanja Vardjan 

Hvala. Veseli smo pohval. 

 

Tudi varuhinja se je odzvala s pohvalo. Celoten odgovor in odgovor glasbene urednice Radia 

Prvi sta objavljena v poglavju Radio Slovenija/Radio Prvi na strani 20.  

 

Pobuda: Več kontaktnih oddaj z gledalci 

»Pogrešam kontaktne oddaje, popolnoma ste ukinili kontakte z gledalci. Radi bi imeli nasvete za 

starostnike, zdravstvene nasvete ... /…/ V oddaji Dobro jutro je bistveno manj kontaktnih oddaj, 

https://365.rtvslo.si/arhiv/festivali/174997270


 

18 
 

moti me, da klice filtrirajo; zdravnik če ga imajo, bi bilo dobro, da bi pustili telefonske klice. /…/« 

(A. T.) 

 

 ŠPORTNI PROGRAM 

Prenos kvalifikacijskih tekem slovenskih reprezentanc 

Gledalca B. B. je vznejevoljilo, ker si 17. oktobra na TV SLO 2 ni mogel ogledati kvalifikacijske 

tekme slovenske reprezentance za evropsko prvenstvo v nogometu : 

»Ali res ne morete prenašat slovenskih reprezentanc? Za javni zavod bi to moralo biti 

samoumevno!« 

Odgovorni urednik Športnega programa TV Slovenija Gregor Peternel 

Tekme nismo prenašali, ker nimamo pravic za kvalifikacijske tekme slovenske reprezentance. 

Pravice je pridobila druga televizija, ki je zanje ponudila več, kot smo v skladu s svojimi 

finančnimi zmogljivostmi ponudili mi.  

Smo pa pridobili pravice za evropsko prvenstvo 2024. Držimo pesti, da se Slovenija danes uvrsti 

nanj in bomo njene tekme prenašali na TV Slovenija. 

 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Pojasnilo je podobno še nekaterim pojasnilom v zadnjih letih, ko so se razmere pri nakupih TV 

pravic močno spremenile. Zaradi vstopa velikih komercialnih družb, ki kupujejo pravice za več 

držav skupaj, ostajajo javne televizije v mnogih primerih v zelo slabem položaju. 

Ne glede na to sem kot varuhinja pravic gledalcev že lani poleti, ko se je ta problem pojavil prvič 

v izrazitejši obliki, predlagala, da RTV Slovenija naredi vse, kar je v njeni moči, da bi slovenski 

gledalci lahko gledali vse najpomembnejše tekme slovenskih državnih reprezentanc v vseh 

pomembnih športih na javni RTV Slovenija. RTV Slovenija je od poletja lani naredila v smeri 

pridobivanja TV-pravic za najpomembnejše mednarodne športne prireditve kar nekaj korakov, 

nekaj jih je na pobudo RTV Slovenija tudi država z delno prilagoditvijo zakonodaje in s 

sprejemom seznama pomembnih tekmovanj.  

Kot varuhinja sem na te težave septembra letos opozorila tudi direktorja Agencije za 

komunikacijska omrežja in storitve ter predstavnico Evropske komisije, ki je pripravljala poročilo 

o prenosu Direktive (EU) 2018/1808 o spremembi Direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah 

(AVMSD) v nacionalno zakonodajo. 

Priporočilo, da TV Slovenija v čim večji meri poskrbi za prenos vseh pomembnih tekem 

slovenskih državnih reprezentanc v vseh pomembnih športih, sem oktobra zapisala tudi v 

priporočila pripravljavcem Programsko-produkcijskega načrta za leto 2024.  

Skupaj z vami upam, da se bo to uresničilo.  

 



 

19 
 

 TV MARIBOR 

Neprimeren besedni izbor voditelja Omizja TV Maribor 

Gledalka P. B. se je odzvala na besede, ki jih je izrekel voditelj v oddaji Omizje z naslovom Učitelj 

v sodobni družbi, ki je bila na TV Maribor, 4. oktobra, ob 20. uri:  

»Ob ogledu zadnje oddaje Omizje na TV Maribor (RTV SLO) sem za trenutek ostala odprtih ust 

zaradi besed, ki jih je v enem od vprašanj uporabil Zoran Medved /…/ 

Na minutaži 45:47 je rekel, da so dijaki pred maturo kot »tiste živali, ki jih peljemo na zakol« ... 

v smislu, da ne vidijo ničesar drugega kot maturo. 

Ne gre samo za neprimerno, ampak za izredno žaljivo in ponižujočo primerjavo. Kot dolgoletni 

novinar bi gospod Medved moral vedeti, da uporaba takšne primerjave ali komparacije sodi med 

vulgarizme, kakršnega bi uporabil nekdo z nižjo kognitivno sposobnostjo nekje na ulici, ugleden 

novinar pa bi lahko uporabil korektnejšo in tudi bolj realno primerjavo, saj z uporabo teh besed 

ni zadel niti točnosti povedanega, kar je v tem primeru sekundarnega pomena. 

Prosim, da ga opozorite, da se dijakom in nam gledalcem za te besede opraviči. 

Sicer ne verjamem, da kakšna kritika sploh kdaj pride iz našega konca, zato je nujno, da tudi 

druge gledalce na štajerskem koncu spodbudimo h kritičnemu ogledu.«  

V. d. odgovornega urednika TV Maribor Tomaž Karat 

S pritožbo gledalke se lahko deloma strinjam, saj je kolega uporabil malce grobo primerjavo, je 

pa res, da je ravno s tovrstno »grobostjo« želel poudariti ta fokus na maturo, ki se ji podrejajo 

praktično vse aktivnosti, s ciljem uspešnega zaključka srednješolskega izobraževanja. Na to so 

nenazadnje opozorili tudi sogovorniki. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Za poslane pripombe se vam lepo zahvaljujem, tudi zato, ker res prihaja z vašega konca zelo 

malo odzivov občinstva. 

Tudi kot varuhinja menim, da je bila obravnava dijakov pred maturo s to primerjavo preveč 

groba, poenostavljena in tudi oddaljena od dejanskega stanja. Kot tako jo lahko štejemo med 

vulgarizme, ki v resni pogovorni oddaji niso zaželeni. Res pa je tudi, da za dobro uro trajajoč 

pogovor, kolikor je trajalo to Omizje, voditelj seveda nima vnaprej točno pripravljenih vseh 

vprašanj do potankosti, temveč le iztočnice, zato konkretna vprašanja oblikuje sproti, tudi glede 

na tok pogovora. Pri tem se zlahka pripeti tudi kakšna manj primerna beseda ali primerjava. Ko 

se to zgodi izkušenim voditeljem, pa ste gledalke in gledalci upravičeno lahko manj 

razumevajoči. Opravičilo bi zato bilo na mestu tudi za tak majhen zdrs.  

 

 

https://www.rtvslo.si/rtv365/arhiv/174991366?s=tv


 

20 
 

RADIO SLOVENIJA 

 RADIO PRVI 

Festival slovenskega šansona 2023: pohvala organizatorjem in ustvarjalcem 

Poslušalka in gledalka M. P. je pohvalila Festival slovenskega šansona 2023, ki je potekal na Dan 

RTV Slovenija, 28. oktobra ob 20. uri v Rogaški Slatini, poslušalci in gledalci pa so ga lahko 

spremljali v neposrednem prenosu na Radiu Prvi, Radiih Koper in Maribor ter na TV SLO 1: 

»Z možem bi rada pohvalila oddajo Festival slovenskega šansona 2023. Spremljala sem ga že 

pred leti in tudi tokrat je bil super. Vsi šansoni in tudi vmesne točke so me navdušile. /…/« 

Glasbena urednica na Radiu Prvi Simona Moličnik 

Hvala lepa! Lepo je prebrati. Veliko, zelo veliko truda, energije in entuziazma je v tem projektu. 

Sem vesela, da smo ustvarili zadovoljstvo. 

 

 ✓ ODGOVOR VARUHINJE S POHVALO (POUDAREK) 

Zahvaljujem se vam za zapisane pohvale oddaji Slovenski šanson 2023. Kot varuhinja gledalcev 

in poslušalcev dodajam zadovoljstvo, da Glasbeno uredništvo Prvega programa Radia Slovenija 

na zelo visoki ravni skrbi ne samo za izbor glasbe, temveč tudi za spodbujanje slovenske 

glasbene ustvarjalnosti in še zlasti manj komercialnih zvrsti, ki so sicer deležne manj pozornosti 

javnosti in komercialnih medijev. To je RTV Slovenija dokazala prav s Festivalom slovenskega 

šansona, pri katerem sta združili moči dva medija RTV Slovenija - radio in televizija. Z njim sta 

spodbudila nastanek novih avtorskih skladb, besedil in interpretacij, ki jih je najširše občinstvo 

spoznalo v  kakovostni in gledljivi oddaji.  

 

Odziv odgovornega urednika Razvedrilnega programa TV Slovenija smo objavili v poglavju 

Televizija Slovenija/Razvedrilni program na strani 17.  
 

Pohvala oddaji Prvaki tedna 

»Odzval bi se na oddajo Prvaki tedna, ki jo navadno vodi Bojan Leskovec. Veseli me, da sem po 

dolgem času slišal Janeza Dolinarja, ki je spregovoril o sebi. Tudi Manci Košir želim vse dobro.« 

(M. D.) 

 

Pobudi Studiu ob 17.00 in Svetovalnemu servisu 

Studio ob 17.00: Vključitev poslušalcev z mnenji, predlogi, vprašanji 

»Dajem pobudo, da bi se vsaj v vsako tretjo radijsko oddajo Studio ob 17.00 z aktualno tematiko, 

ki bi bila koristna in zanimiva, lahko vključili tudi poslušalci s svojimi mnenji, predlogi, vprašanji. 

Ob tem si želim, da bi bil pogovor konstruktiven, spoštljiv in nikakor ne še bolj polariziran.« (D.) 

 

https://prvi.rtvslo.si/podkast/koncerti/173251519/174997266


 

21 
 

Podaljšanje Svetovalnega servisa 

»Predlagam, da bi podaljšali Svetovalni servis. Vanj pogosto povabite zelo zanimive goste, ki 

imajo široko znanje, ljudje kličejo, potem pa gostom zmanjka časa za odgovore.«(A. T.) 

 

 VAL 202 

»Verjamem, da kot nacionalni medij lahko veliko pripomorete k strpnejšemu in 

bolj konstruktivnemu načinu razmišljanja državljanov« 

Poslušalca A. Š. so zmotile besede voditeljice Vala 202, ko je 6. oktobra popoldne pohvalila 

ravnanje Sare Štiglic. S tem je po njegovem mnenju kršila poslanstvo javnega medija, da 

priznava različne načine razmišljanja in spodbuja k strpnemu dialogu vseh državljank in 

državljanov:  

»Pričakujem opravičilo voditeljice vašega 2. programa, Vala 202, ko je komentirala ravnanje 

Sare Štiglic (6. oktober ob 16:10). Obenem jo obveščam, da ste slovenska nacionalna radijska 

postaja, zato bi morala ravnati tako, da priznava tudi drugačen način razmišljanja, kot ga ima 

omenjena gospodična. Predvsem pa pričakujem, da ne spodbuja k sovražnim ravnanjem. Hkrati 

bo opravičilo dokazalo tudi korak k depolitizaciji medija, o kateri zadnje mesece precej 

poslušam.« 

 ODGOVOR VARUHINJE 

V arhivu sem poslušala, kar je bilo na Valu 202 na sporedu 6. 10 ob 16.10. Takrat je bila na 

sporedu glasba, torej nič spornega. Je pa že nekoliko prej, ob 16.03, voditeljica Nataša Štefe 

povedala:  

»Dobrodošli v poznem popoldnevu petka, tedna, ki vzbuja upanje, saj mladi niso aktivisti le na 

papirju. Ni jih strah konfliktov, imajo stališča in znajo stati za njimi. Morda ne vsi, Sara Štiglic pa 

gotovo. In to brez lepodušniške drže predsednice, ki ne razume, da nasilnega vsiljevanja ne 

ustavi leporečenje praznega dialoga. Še zagon …« 

To je dobesedni prepis povedanega, ki vas je verjetno zmotil. Če še vedno vztrajate pri istih 

vprašanjih in pritožbah, mi prosim sporočite. 

 

Poslušalec se je odzval:  

»Tako je, moja pritožba se nanaša na spodnji tekst - predvsem na nadaljevanje. Verjamem, da 

kot nacionalni medij z visoko poslušanostjo lahko veliko pripomorete k strpnejšemu in bolj 

konstruktivnemu načinu razmišljanja državljanov, kar bo koristilo vsem, ki živimo v Sloveniji. Zato 

mora biti tudi odgovornost govornikov primerna temu vplivu.« 

Odgovorni urednik Vala 202 Nejc Jemec 

V povedanem s strani voditeljice Nataše Štefe ne zaznavam sovražnega govora, niti ne 

spodbujanja »sovražnih ravnanj«. 

 



 

22 
 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Strinjam se z mnenjem odgovornega urednika, da v povedanem ni zaznati spodbujanja k 

sovražnim ravnanjem. Lahko pa v besedah voditeljice razberemo podporo aktivistki in mladim, 

ki so odstranili zastavice civilne iniciative Pohoda za življenje v opomin na izgubljena življenja 

otrok. 

 

Pohvala  

»Rada poslušam Val 202, marsikaj izvem tam.« (A. K.) 

 

MMC 

 NOVINARSKE VSEBINE 

Intervju s pisateljico Ireno Svetek: Naslov »sugerira, da so ženske v večji meri žrtve 

umorov« 

Bralec M. S. se je ''pritožil'' glede intervjuja novinarke Ane Jurc s pisateljico Ireno Svetek, 

objavljenega na portalu MMC-ja, 5. oktobra: 

»Ana Jurc na portalu MMC nadaljuje s svojim zavajanjem in širjenjem sovraštva do moških. 

Naslov intervjuja z Ireno Svetek (kje so, mimogrede, intervjuji moškimi?) sugerira, da so ženske 

v večji meri žrtve umorov. 78 odstotkov žrtev umorov na svetu so moški: 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Homicide_statistics_by_gender. 

Avtorica navede podatek, ki si ga je izmislila, da je 90 procentov žrtev žensk - tudi v Sloveniji je 

več žrtev moških kot žensk. Novinarka niti trenila ni, da bi preverila podatek. Vse skupaj gre 

resnično predaleč.« 

V. d. urednice Uredništva za nove medije Ksenja Tratnik 

Sogovornica v intervjuju eksplicitno navede, da govori o žrtvah umorov, o kakršnih sama piše. 

Vsak, ki bere njena dela, ve, da gre za žrtve družinskega nasilja in zločinov iz strasti.  

Statistike, raziskave ter izkušnje vladnih in nevladnih organizacij sinhrono potrjujejo, da so 

nasilju v družini mnogo pogosteje izpostavljene ženske kot moški. Raziskave kažejo, da je v 90 

do 97 odstotkih primerov nasilja v družini povzročitelj nasilja moški nad žensko. 

vir: https://www.prepoznajnasilje.si/nasilje-v-druzini 

Torej njen podatek ni napačen. 

Očitek, kje so intervjuji z moškimi, je seveda povsem pavšalen in se nam zdi neprimeren. Lahko 

pa pošljemo povezave na intervjuje z moškimi ustvarjalci, ki smo jih imeli v zadnjih mesecih. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM (POUDAREK) 

Varuhinja sem večkrat in pozorno prebrala intervju. Res je, na vprašanje novinarke: »Kriminalke 

avtoric že dolgo niso več samo higienični whodunniti Agathe Christie – pisateljice so nas v zadnjih 

https://www.rtvslo.si/kultura/intervju/irena-svetek-zenske-tema-umora-zanima-bolj-kot-morda-priznamo-ze-zaradi-prezivetja/683481
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Homicide_statistics_by_gender
https://www.prepoznajnasilje.si/nasilje-v-druzini


 

23 
 

desetletjih popeljale na zelo mračne kraje. Obstaja teorija, da je to povezano s tem, kako smo 

ženske socializirane: bolj se zavedamo potencialnih nevarnosti, ki prežijo na nas pod fasado 

vsakdanjosti, živimo z neprestanim zavedanjem tveganj, ki jih moški v vsakodnevnem življenju 

preprosto ne izkusijo. Je kdo v hiši? Kdo hodi za menoj po ulici? Pisateljice se torej spopadajo s 

strahom, za katerega družba pričakuje, da ga bomo ženske čutile, in ki ga pogosto v resnici 

čutimo.« 

intervjuvanka odgovori:  

»Mislim, da je v resnici nekaj na tem. Statistično gledano, je približno devetdeset odstotkov žrtev 

žensk, torej nas najbrž že na podzavestni ravni, iz preživetvenega razloga ta tema zanima bolj, 

kot morda priznamo.« 

Toda kot je razvidno iz konteksta, se odstotek (90%) nanaša na stopnjo izpostavljenosti ne samo 

umorom, temveč tudi vsem drugim oblikam nasilja v družini, kar podatki potrjujejo. Vi navajate 

številke za vse umore in uboje, ki zajemajo tudi umore in uboje zaradi obračunov med 

kriminalnimi združbami, preprodaje drog, dolžniških razmerij in drugih razlogov med osebami, 

ki so zgolj v »poslovnih« razmerjih, kjer je delež moških žrtev večji.  

V vsem intervjuju pa je jasno razvidno, da tema pogovora in pisanja avtorice niso vsi umori in 

uboji, temveč umori znotraj družine, partnerskih in podobnih razmerij, povezani s čustvi, 

travmami in z zasebnim življenjem storilcev. 

Iz članka na N1, objavljenega na povezavi 

https://n1info.si/novice/slovenija/polovica-vseh-letosnjih-umorov-v-druzinskem-krogu/, 

vam posredujem nekaj številk o številu umorov in ubojev v Sloveniji od leta 2016 do 2021 

skupno in v družinskem krogu po podatkih Policije: 

 

in število žrtev umorov in ubojev po spolu: 

https://n1info.si/novice/slovenija/polovica-vseh-letosnjih-umorov-v-druzinskem-krogu/


 

24 
 

 

Iz druge tabele je razvidno, da je bilo v obdobju 2016-2021 v Sloveniji med žrtvami ubojev 11 

moških in 19 žensk, med žrtvami umorov pa 5 moških in kar 26 žensk. V obeh kategorijah skupaj 

je bilo torej med žrtvami 16 moških in 45 žensk. 

Ti podatki so bistveno drugačni od vaših in pritrjujejo navedbam novinarke in pisateljice, da je 

med žrtvami tako umorov in ubojev znotraj družine kot med žrtvami družinskega nasilja precej 

več žensk kot moških. 

Zato ugotavljam, da v intervjuju ni šlo za zavajanje in širjenja sovraštva do moških, temveč za 

navajanje preverljivih dejstev. Intervju je bil torej skladen s Poklicnimi merili in načeli novinarske 

etike v programih RTV Slovenija. 

 

Enaka fotografija in zapis pod njo v člankih na MMC-ju leta 2021 in 2023 

Bralec B. P. je opozoril na fotografijo pod člankom na MMC-ju, ki je bila enaka kot pred dobrima 

dvema letoma in celo z enakim podpisom:  

»K svojim neskončnim litanijam o podpisovanju fotografij na spletni strani rtvslo.si dodajam 

najnovejši primer, ki izrazito ponazarja razsežnosti tozadevnih /…/ v uredništvu MMC. 

Na vrhu včeraj, 8. oktobra 2023 ob 16.17 uri, objavljenega članka, ki je pripisan "Zdenki Bakalar, 

Prvi", je fotografija množice zloženih bankovcev. Ne fotografija katerega od citiranih ljudi, tudi 

ne informativna grafika, ampak velika generična in simbolična fotografija denarja. Ker si ljudje 

ne znamo predstavljati, da je govora o denarju in kako je ta videti? 

A to je le simbolična malenkost. Kdor še prebere podpis pod to simbolično fotografijo, izve 

naslednje: "Januarja je zaradi koronaukrepov v državni blagajni zmanjkalo 432 milijonov evrov. 

Foto: EPA". 

Zaradi koronaukrepov? Januarja 2023? Mar res? Načeloma da, vendar to ni bilo januarja letos, 

kot bi človek kontekstno sklepal iz objavljenega, ampak je bilo januarja 2021, pred dvema 

letoma in tričetrt! O tem je vaša "veličastna hiša" (po STA) poročala 27. februarja 2021! 

In glej zlomka, že takrat z isto simbolično fotografijo 50-evrskih bankovcev in celo istim 

podpisom "Januarja je zaradi koronaukrepov v državni blagajni zmanjkalo 432 milijonov evrov. 

Foto: EPA". /…/ 

https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/drzavna-poraba-bi-morala-eksplodirati-da-bi-dosegla-nacrtovani-primanjkljaj/684126
https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/januarja-v-drzavni-blagajni-432-milijonov-evrov-minusa/571085


 

25 
 

Vse skupaj kaže na prav nonšalanten odnos uredništva ne le do izbire fotografij in njih vsebine, 

ampak tudi do dejstev, resnice in bralstva.« 

 

Bralec je še isti dan v novem dopisu napisal:  

»Ker je sporni podpis pod fotografijo bankovcev že izginil brez sledu (!) in v izogib morebitnim 

nesporazumom pripenjam zaslonski sliki članka, nad katerim sem se pritožil, in tistega izpred 

skoraj treh let, iz katerega sta bila vzeta tako fotografija kot podpis pod njo. Čas zajema je 

razviden iz imena datotek.« 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Glede na to, da ste pritožbo poslali meni in obenem tudi uredništvu MMC, predvidevam, da je 

vaša pritožba »zalegla« in so v uredništvu zato popravili podpis pod fotografijo. To sicer ni 

najbolje, saj bi morali paziti na podpise že ob objavi, a vendarle so ukrepali.  

Vsekakor se nameravam o podpisovanju fotografij pogovoriti z v. d. urednice uredništva za nove 

medije. Vam pa se zahvaljujem za opozorilo in se priporočam za skrbno sledenje besedilom in 

fotografijam na MMC-ju tudi v prihodnje. 

 

Brez prispevka o Pohodu za življenje? 

Bralec D. F. je v odzivu napisal, da na MMC-ju ni zasledil nobenega prispevka o Pohodu za 

življenje, ki je potekal istočasno kot shod zagovornikov pravice do splava 7. oktobra v Ljubljani: 

»Glede poročanja o Pohodu za življenje /…/ letos na MMC (TV-ja in radia ne spremljam) niti 

nisem zasledil prispevka. Prosim za pojasnilo.« 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Na MMC je bil 7. 10. o Pohodu za življenje objavljen prispevek, ki je dostopen tukaj. V njem je 

tudi povezava do prispevka na TV Slovenija. 

 

Bralec se je odzval:  

»Hvala za hiter odgovor. Moja napaka, se opravičujem.« 

 

Je niz člankov o duševnem zdravju res oglasno sporočilo? 

Bralec T. V. S. je v odzivu izrazil mnenje, da gre pri nizu člankov o duševnem zdravju, objavljenih 

na MMC-ju od 9. oktobra dalje, za oglasno sporočilo:  

»9. 10. 23 je MMC objavil ogromen in slogovno bogat skupek zapisov o tematiki duševnega 

zdravja, potem je po en del članka objavljal kot samostojno enoto (še danes, 16. 10.). Ker je že 

navzven jasno, da člankov ni mogla napisati Bojana Rugelj in da 'MMC' ni avtor fotografij in je 

skratka vsa serija vnaprej pripravljeno oglasno sporočilo, financirano s strani države (NIJZ), 

zahtevam, da je v skladu z zakonom tudi označeno tako. /…/«  

 

https://www.rtvslo.si/slovenija/shoda-nasprotnikov-in-zagovornikov-pravice-do-splava-v-srediscu-ljubljane/684034
https://www.rtvslo.si/mmcpodrobno/dusevno-zdravje-ko-ljudem-nudimo-pomoc-hitro-in-ucinkovito-sporocamo-da-so-tezave-resljive/683173


 

26 
 

V. d. urednice Uredništva za nove medije Ksenja Tratnik 

Kolegica je več mesecev pripravljala projekt. Ne gre za plačane članke, temveč uredniško 

izbrane vsebine. 

 

 UPORABNIŠKE VSEBINE 

»Napisala sem BRAVO in je bilo cenzurirano.« 

Anonimna komentatorka je v odzivu napisala:  

»Napisala sem BRAVO in je bilo cenzurirano. Kaj /…/ se dogaja?« 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Vaš komentar je bil izbrisan zato, ker je bil zapisan z velikimi tiskanimi črkami. Teh se v 

komentarjih ne uporablja, ker pomenijo kričanje. 

 

Je moderator res neupravičeno odstranil komentarje uporabnika? 

Komentator J. G. je varuhinjo prosil za presojo upravičenosti izbrisa oziroma neobjave 

komentarjev:  

»Opazil sem, da na portalu MMC moje komentarje na različne aktualne družboslovne teme 

pogosto oz. vztrajno brišejo, zato sem se s pomočjo posebnega spletnega obrazca obrnil na 

moderatorja. V obrazec je bilo potrebno vnesti konkretne podatke o komentarjih. Prejel sem 

pojasnilo, kot je priloženo spodaj, na dopis pa sem odgovoril, kot je v nadaljevanju. Prosim za 

vašo presojo oz. posredovanje, ker mislim, da je moderator pri preprečevanju sovražnega govora 

šel predaleč. Namen ukrepanja proti sovražnemu govoru prav gotovo ni uvajanje vsebinske 

cenzure, ampak preprečevanje uporabe žaljivih jezikovnih sredstev, kot so razne psovke ali 

žaljive oznake. Upam, da se ne motim, zato prosim za pojasnilo in posredovanje.« 

 

Priloga 

1. Pojasnilo administratorja 

»Komentarjev kot sta 

Novica: V Beogradu odprli muzej nekdanjega četniškega vodje Mihailovića, ki je dobil tudi 

spomenik  

Iz držav, ki orgazmirajo ob zgodovini, se je treba izseliti, ker so brez prihodnosti.  

Novica: V napadu na bolnišnico v Gazi ubitih najmanj 500 ljudi. Izrael odgovornost zanika.  

Judje so iz največje žrtve v sodobni zgodovini mutirali v izvajalce državnega terorja. Žrtev v 

zločinca. Tragično in brezupno.  

 

ne bomo objavili, saj sta neprimerna. Prosimo vas, da komentirate vsebinsko in argumentirano, 

v nasprotnem bodo vaši komentarji dodani v predmoderacijo. 

https://www.rtvslo.si/n/685297
https://www.rtvslo.si/n/685297
https://www.rtvslo.si/n/685125


 

27 
 

Hvala za razumevanje.« 

 

2. Iz odgovora komentatorja na pojasnilo administratorja 

»Zahvaljujem se za hiter odgovor, hkrati pa sem dobesedno zgrožen zaradi vaše argumentacije. 

Imate pravico, da se z mano ne strinjate, ne strinjam pa se z vašo presojo, da sta komentarja 

neprimerna, nevsebinska in neargumentirana. Prav za vsebino gre, med drugim so to javna 

stališča avtorjev v Delu in Mladini, o tem je govoril Žižek v Frankfurtu itd. Očitno sploh ne 

razumete svojega poslanstva, saj delo moderatorja zamenjujete s cenzuro. Če komu vsebina ni 

všeč in ta vsebina ni izražena z žaljivim besednjakom, ne gre za sovražni govor. Gre za odrekanje 

moje osnovne pravice, da imam o stvareh svoje mnenje. Očitno imam pravico po vaše govoriti 

samo stvari, ki so vam všeč.  

Prosim za natančnejše pojasnilo, ker tudi opažam, da kontrola ni dosledna. Kot da so določena 

imena vnaprej blokirana, drugje pa komentarji res presegajo dober okus.« 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Pregledala sem vaš komentar, pritožbo administratorju in njegov odgovor. Menim, da odgovor 

administratorja ni cenzura, saj ni umaknil vašega komentarja zato, ker se ne bi strinjal z njegovo 

vsebino oziroma ker bi bila vaša vsebine »napačna«, temveč zato, ker ni spoštoval točke 3 

priporočil komentiranja na rtvslo.si. Ta točka navaja: 

3. Ostro kritiko ali nestrinjanje s posameznimi mnenji bom izražal brez osebnih napadov in 

žalitev. Kritike organizacij, institucij, skupnosti ali strank bom argumentiral in izrazil na vljuden 

način.  

Podčrtala sem del, ki ga niste spoštovali: kritike, ki je sicer legitimna, niste utemeljili. Uporabili 

ste tudi dve zelo nevljudni besedi: »orgazmirajo« in »mutirali«.  

Administrator vas je v odgovoru opomnil, da morate spoštovati ta pravila, sicer bodo ukrepali 

skladno s točko 19. 

Verjetno ste od registracije računa ta pravila že pozabili. Predlagam vam, da jih podrobno 

preberete in oblikujete vaše komentarje skladno z njimi. Prepričana sem, da boste zlahka izrazili 

svoje misli, mnenje in tudi kritike na argumentiran in spoštljiv način, ki bo skladen z vsemi 

priporočili. 

 

 STORITVE 

»Film je v moji filmoteki, ampak je blokada. Zakaj?« 

Na telefonski odzivnik varuhinje je poklical uporabnik P. P. iz avstrijske Koroške in povedal, da 

je v Filmoteki ZKP RTV SLO naročil film, ga plačal, vendar ga zaradi geoblokade ne more gledati: 

»V ZKP knjižnici sem naročil en film, plačal zanj, vendar ga noče predvajati zaradi avtorskih 

pravic. Film je v moji filmoteki, ampak je blokada. Zakaj?« 

Vodja ZKP RTV SLO Mojca Menart 

https://www.rtvslo.si/uporaba/standardi-in-pravila-komuniciranja-na-spletnem-mestu-rtvslo-si/590527


 

28 
 

Filmski producenti in distributerji, s katerimi za možnost vključitve njihovih filmov v Filmoteko 

podpišemo licenčne pogodbe, zahtevajo vključitev t. i. geoblokade, omejitve distribucije na 

Slovenijo, saj imajo tako opredeljene avtorske in distribucijske pravice z ostalimi partnerji ali 

distributerji v drugih državah. 

 

Vodja ZKP je še povedala, da bodo uporabniku denar vrnili. Varuhinja je nato uporabniku 

pojasnila, zakaj si želenega filma ne more ogledati. Ko ji je izrecno podal soglasje, je njegov 

kontakt posredovala vodji ZKP RTV Slovenija, kjer bodo uredili vračilo denarja. 

 

RTV SLOVENIJA 

 JEZIKOVNA KULTURA 

Glasbena oddaja 33/45, 21. 10.: Zakaj pogovor z Marino Martensson ni bil 

podnaslovljen ? 

Gledalec M. J. je v odzivu vprašal, zakaj pogovor z gostjo Marino Martensson v glasbeni oddaji 

33/45, ki je bila na sporedu 21. oktobra, ni bil podnaslovljen: 

»Kratko in jedrnato vprašanje: glasbena oddaja 33/45, na sporedu v soboto, 21. oktobra, ob 

22:10 na TV Slovenija 2. Zakaj pogovor/intervju z glasbenico Marino Martensson ni bil 

podnaslovljen ali preveden v slovenski jezik s strani voditeljice oddaje ? Gostujoča glasbenica je 

na vprašanja voditeljice (v slovenskem jeziku) odgovarjala pretežno v angleškem jeziku. Oddaja 

naj bi bila vnaprej posneta, zakaj torej ni bilo predhodno poskrbljeno za prevod? 

Z morebitnim odgovorom, da oddaji sledijo pretežno mlajši gledalci, ki naj z razumevanjem 

angleščine ne bi imeli težav (tudi sam tekoče obvladam angleški jezik) ne bom zadovoljen. Javna 

RTV-hiša mora prva poskrbeti za pravilno rabo slovenskega jezika.« 

Odgovorni urednik Razvedrilnega programa TV Slovenija Vanja Vardjan 

Strinjam se z navedbami. A oddaja je bila posneta v petek popoldne in se predvaja v soboto, v 

tako kratkem času pa zaradi produkcijskih in kadrovskih omejitev ni mogoče izvesti 

podnaslavljanja. Odgovor pošiljam sočasno tudi uredniku oddaje, s priporočilom, da v oddaji 

gostijo le v nujnih primerih glasbenike, ki ne znajo dobro slovensko. Pred tem me bodo o 

razlogih za tako gostovanje v prihodnje tudi obvestili. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Hvala za poslano pripombo oziroma vprašanje. To, komu je oddaja namenjena, seveda ne more 

in ne sme biti izgovor za odstopanje od temeljnega pravila RTV Slovenija, da morajo biti vse 

vsebine dostopne v slovenskem jeziku (v pisnem ali govorjenem jeziku). Zato sem po vašem  

odzivu preverila jezik gostje Martensson. Res je, kar nekaj odgovorov je deloma ali v celoti 

povedala v angleščini. Vendar je vse (ene bolj natančno in celovito, druge manj natančno in ne 

z vsemi podrobnostmi) ob koncu vsakega odgovora prevedla voditeljica. Podoben način 



 

29 
 

prevajanja večkrat uporabijo športni novinarji pri javljanju v živo. Vendar situaciji nista 

primerljivi, ker pri javljanju v živo ni možnosti za podnaslavljanje, pri vnaprej posneti oddaji te 

možnosti seveda so. 

Kot izhaja iz odgovora, pa se odgovorni urednik zaveda, da mora javna TV spoštovati najvišje 

jezikovne standarde, zato bodo v prihodnje glede tega skrbnejši. Menim, da je njegov odziv 

primeren in do podobnih zdrsov ne bo več prihajalo.  

 

Serija Čudesa Evrope: »448 pred našim štetjem« namesto »448 pred Kristusom«  

Gledalka N. L. F. je oktobra poslala pripombo glede prevoda časovnega obdobja »Before Christ« 

v »pred našim štetjem« namesto v »pred Kristusom«, ki ga je zasledila v branem prevodu 

francoske dokumentarne serije Čudesa Evrope: Akropola, Periklejeva mojstrovina, 28. 

septembra ob 21.10 na TV SLO 1: 

»Dne 28. septembra 2023 sem si ogledala oddajo Čudesa Evrope: Akropola, Periklejeva 

mojstrovina na TV SLO1. Dokumentarec je bil zelo zanimiv, novejši, datiran 2022. Jezika sta bila 

angleščina in francoščina. Podnapisov ni bilo, prevod je bil govorjen. Oddaja je obravnavala 

precej novejših dognanj iz petega stoletja pred Kristusom. Precej ključnih letnic (npr. 448, 429, 

421 ...) je bilo poudarjenih grafično: »448 Year Before Christ«. Naš govorec pa »448 pred našim 

štetjem«, namesto pred Kristusom! /…/ Od nacionalke /…/ pričakujem korekten prevod!« 

Vodja Službe za prevajanje, lektoriranje in podnaslavljanje na TV Slovenija Barbara Müller 

Pri krajšavah pr. n. št. in pr. Kr. ne gre za vprašanje jezikovne pravilnosti, pač pa verjetno za 

nazorsko izbiro ali izbiro bolj uveljavljene različice. Pravilni sta namreč obe. 

Pravopis tako vključuje obe možnosti in nobeni ne daje prednosti: 

pr. n. št. okrajš. pred našim štetjem 

Slovenski pravopis, www.fran.si 

pr. Kr. okrajš. pred Kristusom 

Slovenski pravopis, www.fran.si 

Lektorji RTV ravnamo v skladu s pravopisnimi priročniki. Hiter pregled splošne rabe v slovenskih 

besedilih pokaže, da je veliko bolj uveljavljena krajšava »pr. n. št.«, ki je tudi nevtralnejša izbira. 

Ker gre za dokumentarni film o antični umetnini, se nam je zdela izbira »pred našim štetjem« 

povsem na mestu. Če bi šlo za film s krščansko tematiko, pa bi bilo smiselno izbrati zvezo »pred 

Kristusom«. 

Pri dokumentarnih filmih je najpomembneje, da gledalcu prenesemo natančno informacijo, kar 

pa dosežemo z uporabo katerekoli od omenjenih možnosti. 

 

 DODATEN ODGOVOR VARUHINJE 

Ker pri rabi obeh krajšav ne gre samo za jezikovno vprašanje in ker vas ta tematika očitno 

zanima, lahko prisluhnete zanimivemu pogovoru novinarja programa Ars Gorana Tenzeta z 

arheologom dr. Petrom Turkom 1. 11. 2019. Na sporedu je bil v okviru oddaje Ars humana z 

naslovom Pr. Kr. ali pr. n. št. - dileme oslove sence? in je dostopen tukaj: 

http://www.fran.si/
http://www.fran.si/


 

30 
 

https://ars.rtvslo.si/podkast/ars-humana/15104106/174648076. V pogovoru je veliko 

zanimivih podrobnosti in razlag o širših družbenih dimenzijah rabe obeh krajšav. 

 

 OGLAŠEVANJE 

Da so oglasi za številne gledalke in gledalce še vedno moteči, kažejo odzivi, ki jih vsak mesec 

prejme varuhinja. V tokratnem poročilu navajamo 3: 

 

»Z veseljem bi plačeval višjo RTV-naročnino, pod pogojem, da ukinete reklame« 

»Z veseljem bi plačeval višjo RTV-naročnino, pod pogojem, da ukinete reklame. Upam, da veste, 

koliko nervoze povzročate s tem, posebno pri starejših gledalcih.« (J.) 

 

Mnenje o oglasu Loterije Slovenije Vikinglotto 

Gledalki M. S. in D. V. sta se po telefonu pritožili nad oglasom Loterije Slovenije Vikinglotto. Obema se 

je oglas, v katerem moški s kuhinjsko sekiro razpolovi večji sendvič, zdel agresiven in nasilen. 

  

 TEHNIČNE ZADEVE 

Zakaj 15. oktobra ni bilo prenosa bogoslužja? 

Gledalka in gledalec sta se odzvala, ker TV Slovenija ni prenašala maše v nedeljo, 15. oktobra, 

ob 10.30 na TV SLO 1. Povzemamo odziva: 

»Zakaj ni bilo prenosa nedeljske maše z Brezij (op. a.: 15. 10.)? Sem ogorčena. Imam staro mamo 

in teto, obe sta starejši gospe in sta obe žalostni in razočarani. Prenos maše jima veliko pomeni.« 

(A.) 

»V napovednikih v vseh medijih je bil objavljen spored: Prvi program TV SLO za nedeljo, 15. 10., 

je bilo v napovedniku ob 10.30h »nedeljsko bogoslužje«. Ko sem vključil TV-sprejemnik, je bil ob 

tem času predvajan drug program - ljudski plesi. Celo na spodnjem delu TV-ekrana je bil v času 

predvajanja napis: 10.30 »nedeljsko bogoslužje« vrtel pa se je popolnoma drug program. /…/« 

(M. G.) 

Urednik Uredništva verskih oddaj TV Slovenija Vid Stanovnik 

Včeraj (op. a.: 15. 10. 2023) zaradi tehničnih težav na zvezah ni bil predvajan prenos nedeljskega 

bogoslužja. Med programom smo nekajkrat predvajali pasico z opravičilom in pojasnilom, da je 

prišlo do tehničnih težav.  

Televizijska ekipa je bogoslužje z Brezij posnela, posnetek je na ogled na povezavi: 

https://365.rtvslo.si/arhiv/n/174993961. 

Vsem gledalcem se iskreno opravičujemo.  

 

https://ars.rtvslo.si/podkast/ars-humana/15104106/174648076
https://365.rtvslo.si/arhiv/n/174993961


 

31 
 

Služba za Programsko načrtovanje, koordinacijo in predvajanje TV-programov  

Gledalke in gledalci so bili obveščeni s pasico crawl, in sicer ob 10.30, 10.35 in 10.40 z 

naslednjim besedilom: 

»Nedeljskega bogoslužja iz slovenskega narodnega svetišča Marija Pomagaj na Brezjah zaradi 

tehničnih težav ne bo na sporedu. Hvala za razumevanje.« 

Prenos bogoslužja je bil na sporedu planiran ob 10.30, že ob 10. uri so bili osveženi sporedi s 

spremembo programa na MMC/spored in TTX: 

NEDELJA, 15. 10. 2023, I. spored TVS 

10.30 Pleši, poj, oder je tvoj: Folklorna skupina Emona, ponovitev 

 

Odsotnost prenosa bogoslužja tudi 29. oktobra 

Zaradi (ponovne) odsotnosti prenosa nedeljskega bogoslužja z Brezij, ki bi moral biti 29. oktobra 

ob 10.30 na TV SLO 1, je varuhinja prejela 16 pisnih in 2 telefonska odziva (od teh je en odziv 

prišel v začetku novembra). Gledalke in gledalci so se odzvali s kritiko in razočaranjem, še 

posebej zato, ker je prenos odpadel že drugič v dveh tednih. Povzemamo nekaj odzivov:  

»Na prvem programu Televizije Slovenija bi moral biti prenos nedeljskega bogoslužja z Brezij. 

Tako je napisano v vseh tiskanih in spletnih programih TV SLO 1. Prav tako je med koncertom, ki 

se trenutno predvaja, napisano, da gre za prenos nedeljskega bogoslužja. Prosim za pojasnilo. 

/…/« (A. K.) 

»Ponovno se dogaja, da napovedanega prenosa Svete maše v nedeljo ob 10.00 z Brezij kljub 

napovedniku ni bilo! Lahko pa smo gledali reklamiranje indijske vere. Ne vem, ali se kdo norčuje 

iz starejših, invalidov in ostalih, ki so v pričakovanju prenosa. /…/« (S. K.) 

»Prosila bi vas, če mi odgovorite, zaradi kakšnih tehničnih težav ob nedeljah ne prenašate več 

nedeljskega bogoslužja. To se namreč redno dogaja že kar nekaj časa.« (M. P.) 

»Zelo, zelo smo razočarani, ker ima RTV največ tehničnih težav ravno ob nedeljah, ko naj bi 

prenašali Sveto mašo. Za veliko starejših je to res veliko razočaranje, saj komaj čakajo ta prenos. 

/…/« (M. in M. P.) 

»Dne 15. in 29. 10. 2023 na programu TV Slovenija ni bilo dopoldanskega neposrednega prenosa 

maše iz bazilike Marije Pomagaj na Brezjah. Znova naj bi bile krive tehnične težave, čemur 

seveda ni možno več verjeti. Gre za grobo diskriminacijo nas gledalcev./…/« (A. N.) 

»Prosim za pojasnilo, ali je tudi odpoved včerajšnjega neposrednega prenosa napovedanega 

nedeljskega bogoslužja posledica prevelikega števila dogodkov in presoje (novega) vodstva, da 

jih je bilo v preteklosti že dovolj? Morda pa ste (spet) imeli tehnične težave. Prestavili ste ogled 

na MMC, in to za starejše, bolne in ostale, ki ne morejo v cerkev, veliko njih pa težko ali sploh ne 

dostopa do tega portala - lepo Vas prosim…« (M. D.) 

»Zaradi mame kličem, ker ni bilo maše. Moja mama je v postelji in na invalidskem vozičku, ima 

91 let. Maša ji zelo zelo veliko pomeni, vsako nedeljo jo nestrpno čaka. 14 dni nazaj se je zgodilo 



 

32 
 

isto. Sam sicer veliko živim v Franciji, tam je maša redno na sporedu TV že 50 let, na avstrijski 

TV tudi.« (N. K.) 

»Včeraj sem želela gledati nedeljsko bogoslužje. Gledam potem, ko pridem od maše, kjer pojem, 

ker potem rada prisluhnem petju pri bogoslužju. Pa ga ni bilo. Namesto prenosa z Brezij je bil 

Boscarol. Že drugič se je to zgodilo. To je žalitev za nas gledalce. Ne čudim se, če potem ljudje 

pozivajo k neplačevanju RTV. Jaz nisem proti plačevanju, redno plačujem, ker je RTV pomembna. 

Toda če bomo tako neenakopravni, se ne čudite, če bomo nehali plačevati.« (V. V.) 

Vodja Službe za Programsko načrtovanje, koordinacijo in predvajanje TV-programov Mihaela 

Vrbec 

Televizija Slovenija ob nedeljah redno predvaja prenose bogoslužij iz katoliških cerkva. 

V nedeljo, 29. oktobra 2023, ob 10.30 na TV SLO 1, je bilo planirano nedeljsko bogoslužje iz 

slovenskega narodnega svetišča Marija Pomagaj na Brezjah, vendar zaradi tehničnih težav 

bogoslužja ni bilo mogoče predvajati. Razlog je tehnični zaplet v prehodu s poletnega na zimski 

čas in posledično premika ure v noči s sobote, 28. oktobra, na nedeljo, 29. oktobra. Programska 

oprema, produkcijski sistem in sistem za predvajanje se samodejno niso posodobili in povezali, 

zato je bila potrebna dodatna konfiguracija, administratorski poseg sistema. Kljub posnetemu 

bogoslužju in trudu vseh sodelavcev posnetka nedeljskega bogoslužja žal nismo uspeli 

predvajati, za kar se gledalcem iskreno opravičujemo.  

Gledalce smo o tehničnih težavah obvestili v terminu rednega predvajanja nedeljskega 

bogoslužja in se jim zahvalili razumevanje. 

Televizijska ekipa je nedeljsko bogoslužje z Brezij posnela, posnetek je na ogled na povezavi: 

https://365.rtvslo.si/arhiv/prenos-bogosluzij/174997329 

V skladu z veljavnim Programsko-produkcijskim načrtom za leto 2023 so nedeljska bogoslužja 

na Televiziji Slovenija na sporedu vsako nedeljo ob 10.30. Programska in produkcijska ekipa je 

zavezana k temu, da program realizira v skladu z načrtom predvajanja, vendar ob neposrednem 

prenosu občasno pride  do nepredvidenih tehničnih zapletov in nepravilnosti pri predvajanju. 

V zadnjem času žal nismo predvajali nedeljskega bogoslužja dvakrat, in sicer v nedeljo, 15. 

oktobra, in v nedeljo, 29. oktobra. Tehnični težavi med seboj nista povezani, prvo bogoslužje ni 

bilo predvajano zaradi nepravilnosti pri zunanjem izvajalcu, drugo zaradi nepovezanosti 

sistemov ob urnem prehodu s poletnega na zimski čas. 

Programski in produkcijski sodelavci Televizije Slovenija se bomo še naprej trudili, da do 

tehničnih težav ne bo prihajalo oziroma da bodo v čim manjši meri vplivale na programske 

vsebine.  

Gledalcem se ponovno opravičujemo in jih prosimo za razumevanje. 

 

   ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM IN PRIPOROČILOM (POUDAREK) 

Gledalke in gledalci se upravičeno pritožujete, ker v nedeljo, 29. oktobra, že drugič v tem 

mesecu TV Slovenija 1 v neposrednem prenosu ni prenašala nedeljskega bogoslužja z Brezij. 

Tako kot 15. oktobra je bilo bogoslužje tudi tokrat posneto in na spletni strani RTV Slovenija 

https://www.rtvslo.si/tv/oddaja/238 dostopno še isti dan, 29. oktobra. V predvidenem 

https://365.rtvslo.si/arhiv/prenos-bogosluzij/174997329
https://www.rtvslo.si/tv/oddaja/238


 

33 
 

dopoldanskem terminu pa na TV-zaslone ni prišlo zaradi neusklajenosti produkcijskega sistema 

in sistema za predvajanje po premiku ure na zimski čas.  

Vodja pristojne službe je to podrobno in primerno pojasnila. Med nadomestnim programom v 

času predvidenega predvajanja bogoslužja so gledalce večkrat z napisom primerno obvestili, da 

prenosa ni zaradi tehničnih težav.   

Upam, da boste v prihodnje nedeljskim bogoslužjem sledili brez težav tudi na televizijskih 

zaslonih v neposrednem prenosu ob nedeljah dopoldne.  

Naj ob tem dodam še, da sem 24. oktobra pripravljavcem Programsko-produkcijskega načrta za 

leto 2024 (PPN) poslala Priporočila, med katerimi sem zapisala tudi:  

»Ohraniti prenose bogoslužja vsako nedeljo, pomembni so za starejše, bolne in invalide.« S 

priporočili bom seznanila tudi Svet RTV Slovenija, ko bo obravnaval PPN 2024. 

 

 DOSTOPNOST IN PRILAGOJENI PROGRAM 

»Za nas nikar ne posodabljajte nekaj, kar je že bilo dobro.« 

Gledalec S. P. se je ''pritožil'' nad zapletenim posodobljenim načinom poti do predvajanja filma 

za slepe:  

»Včeraj, 14. 10. 2023, sem si na dostopno.si hotel ogledati dokumentarni film o naši slepi 

vrhunski gledališki igralki Metki Pavšič, z zvočnim opisom slike in z zvočnimi podnapisi, ko pa 

sem z 'entrom' kliknil na zvočni opis, se je film nehal predvajati. Včasih je bilo dovolj, če si kliknil 

na predvajaj, pa se je film predvajal z zvočnim opisom, zdaj pa ne vem, zakaj je nekdo na RTV 

SLO zakompliciral. 

Razumite vendar, da slepi ne vidimo iskati po zaslonu. Po njem se premikamo s tabulatorjem in 

klikamo na tipko enter. Za nas nikar ne posodabljajte nekaj, kar je že bilo dobro. Če je bila pot 

do predvajanja že dovolj enostavna, jo pustite pri miru! Zakaj bi bilo potrebno posebej ukazovati 

z zvočnim podnapisom ali z zvočnim opisom, če pa drugače slepi tako ne morejo v polnosti 

spremljati programskih vsebin. /…/« 

Vodja Službe za dostopnost programov Mateja Vodeb 

Kolegi v MMC so poenostavili dostop do vsebin z zvočnim opisom ali zvočnimi podnapisi na 

spletni podstrani Dostopno.si. 

 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Upam, da poenostavljen način dostopanja do vsebin z zvočnimi opisi in podnapisi deluje in da 

ga zlahka uporabljate. 

 

Čestitka portalu Dostopno.si za Informacijsko jagodo 

Članica Sveta RTV Slovenija, ki jo je v Svet imenoval Nacionalni svet invalidskih organizacij 

Slovenije (NSIOS), mag. Andreja Trtnik, je varuhinji posredovala čestitko in pohvalo ustvarjalcem 

portala Dostopno.si, ki so 13. oktobra na mednarodni multikonferenci Informacijska družba 



 

34 
 

2023 na Institutu Jožef Štefan prejeli nagrado Informacijska jagoda za najboljši dosežek na 

področju informacijske družbe: 

»Zaposlenim na RTV pohvala in iskrene čestitke za nagrado Informacijska jagoda za portal 

Dostopno.« 

  ✓  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM, POHVALO IN PRIPOROČILOM (POUDAREK) 

Zahvaljujem se vam za poslano pohvalo in čestitke. Menim namreč, da je pomembno nenehno 

sporočati javnosti tudi o dosežkih in trudu RTV Slovenija, še posebej seveda na področjih, ki 

skrbijo za manjšine, osebe z različnimi oviranostmi, socialno šibke …  

Kot varuhinja pravic gledalcev dodajam pohvalo Službi za dostopnost programov, ki skrbi za 

portal Dostopno.si in za različne načine dostopanja do programov RTV Slovenija. Zelo hitro in 

konstruktivno se odziva na vse pripombe občinstva, ki jim jih posredujem. Marsikatero težavo 

tako rešimo že v enem dnevu, tudi med vikendom. Odzivni pa so tudi za predloge. 

Ker je redno odpravljanje težav, predvsem pa širitev dostopnih vsebin in tehnik dostopnosti 

možno samo ob zadostni kadrovski, tehnični in finančni podpori, bom to zapisala tudi v 

Priporočila za pripravo PPN za leto 2024 in na to opozarjala na sejah Sveta in pristojnih komisij. 

Nadejam se, da bo temu prisluhnil tudi Svet RTV Slovenija. 

 

Odziv svetnice mag. Andreje Trtnik: 

»Podpiram tudi kadrovsko okrepitev službe za dostopnost ter portalov dostopno in enostavno. 

Našemu svetu so v pomoč tudi vaša sprotna mesečna poročila. Vsebina in konkretna spoznanja 

so najpomembnejša za kvaliteto za naprej. Najlepša hvala za vse napore!« 

 

Mnenji 

»Del poročanja iz Izraela ni bil podnaslovljen« 

»Že kot velikokrat doslej se je tudi danes zgodilo, da tisti del poročanja iz Izraela (vojna med 

Izraelom in Palestino), ko je govorila novinarka, ga Karmen Švegl, ni bil podnaslovljen, ostali deli 

poročila iz Izraela pa so bili podnaslovljeni. Na sliki, na kateri je govorila ga. Karmen Švegl, se je 

videlo, da je tam bil še dan. Glede na to, da je pri nas v Sloveniji ob 19.15 že noč, Izrael pa leži 

jugovzhodno od nas, kar pomeni, da imajo tudi oni tam že noč (do Izraela je trenutno 1 ura 

razlike, kar pomeni, da je tudi v Izraelu ob navedeni uri že noč. Iz navedenega izhaja, da je bilo 

poročanje ge. Karmen Švegl posneto vnaprej, kar pomeni, da bi lahko bilo tudi podnaslovljeno.« 

(S. L.) 

 

Napake pri podnaslovljenih dokumentarnih oddajah z govorno sintezo 

»Pri podnaslovljenih dokumentarnih oddajah o starodavnih mestih, kjer je govorna sinteza, je 

veliko napak, jezik je zelo slab.« (E. P.) 

 

 



 

35 
 

 VARUHINJA 

Pohvala varuhinji 

Gledalec M. Š. se je varuhinji zahvalil za odgovor na odziv, v katerem je navedel nekaj pripomb 

na vsebine in izvedbo TV-oddaj. Ob tem je dodal tudi pohvalo varuhinji in njenemu delu: 

»Spoštovana gospa Marica Uršič Zupan! 

Najlepša hvala za vaše pismo. Vidim, da ste moje pripombe temeljito pregledali. Nekatere bom 

še dodatno pojasnil in dodal kakšne nove. Prebral sem tudi nekatere vsebine iz vašega poročila. 

Čestitam vam za obsežno in temeljito delo! /…/  

Želim vam vse najboljše pri vašem delu in vas prav lepo pozdravljam!« 

 

 SPLOŠNO 

Očitki na poročanje RTV Slovenija o shodu upokojencev, 18. oktobra  

Varuhinja je prejela 10 pisnih in 3 telefonske odzive na poročanje RTV Slovenija o 8. shodu 

upokojencev, 18. oktobra 2023. Ker so se nanašali na vse tri medije, jih objavljamo v tem 

poglavju. Po številu so med njimi prevladovali odzivi na TV Slovenija, kjer je gledalke in gledalce 

zmotilo predvsem navajanje števila udeležencev shoda. Nekaj jih je izrazilo nejevoljo, ker ni bilo 

prenosa shoda, večina pa je menila, da so bili TV-prispevki preskopi in da gre za dvojna merila 

pri poročanju z različnih shodov. Eden od poslušalcev je Radiu Prvi očital celo »medijsko blokado 

informacij javnega pomena«. Navajamo nekaj odzivov. 

 

»Medijska blokada informacij javnega pomena in dvojna merila v odnosu do civilne družbe« 

»/…/ O praktično totalni blokadi pa lahko govorimo glede poročanja o shodu Inštituta 1. oktober 

to sredo, 18. oktobra 2023, čeprav se ga je udeležilo zopet veliko število državljanov, okroglo 

20.000 udeležencev. 

Na shodu je bila (poleg splošnih informacij o delu inštituta in doseženih rezultatih, ter zbirni akciji 

za poplavljence) vložena kazenska ovadba zoper prvega ministra vlade in še posebej pomembno 

za najširšo javnost: javna potrditev namere po ustanovitvi nove upokojenske politične stranke, 

ki se bo pripravljala za nastop na parlamentarnih volitvah. 

In če je bila pobuda Iniciativnega odbora nove stranke podprta z glasovanjem in aklamacijo, ste 

na javni RTV SLO ta dogodek »orkestrirano« prezrli. Izjema je bila objava na MMC in kratka 

notička (14 sekund). /…/ 

S kolegi iz odbora DEM – Demokracije enakih možnosti - smo pregledali vse glavne informativne 

oddaje: 

Radio Prvi: Jutranjo kroniko ob 6 in 7 uri, Dogodke in odmeve, Radijski dnevnik in Zrcalo dneva. 

Rezultat: 0 objav /…/ 

TV1: Poročila ob 17 uri, drugi Dnevnik ob 18:57 in večerne Odmeve 



 

36 
 

Rezultat: Edino v drugem Dnevniku je bil kratka informacija o protestu, ki se ga je udeležilo 

»nekaj sto udeležencev«. Dolžina prispevka, ki je bil umeščen ob koncu oddaje: 14 sekund.  

Takega prispevka bolje, da ni bilo, saj je bil prej namenjen diskreditaciji (št. udeležencev !!) kot 

informaciji. Npr.: Niti besede o ustanavljanju stranke upokojencev /…/ 

Kot drugo pa v odboru DEM ugotavljamo, da prihaja do zelo različne obravnave shodov. 

Neprijavljen shodi s strani Skupščine ljudstva, ki so potekali že pred desetim leti (najprej v 

Mariboru in nato v Ljubljani) je bila namenjena velika publiciteta. Podobno ob znanih 

"kolesarskih" protestih in ne-vladnikov s strani 8. marca ter drugih asociacij. Zato se ni čuditi 

opazki, da je bila RTV SLO njihova oglasna deska. 

Velika razlika je:  

Ali je nek shod najavljen že dan, dva prej;  

ali je zgolj v eni ali več informativnih blokih;  

ali je najavljen že v napovedniku konkretne oddaje;  

ali je na poročanje na začetku ali pri koncu oddaje; 

in koliko minut ali sekund se mu nameni. 

Seveda je to stvar presoje urednikov, upoštevanje teže dogodka ter vprašanje spoštovanja 

prioritet, nedopustno pa je, da se uporabljajo različni standardi oz. dvojna merila. S tem pa se 

ruši temeljni postulat demokracije: enakopravnost.« (A. M.) 

 

Očitki o preskopem poročanju in navedbi netočnega števila udeležencev shoda 

»Sem vaš naročnik in plačnik 12,75 € mesečno. Glede na lokacijsko bližino včerajšnjega protesta 

upokojencev popoldne v organizaciji Inštituta 1. oktober sem pričakoval nekaj minutno 

vsebinsko in slikovno reportažo: zakaj protest, proti komu, ali je potekal mirno in kulturno. Glede 

na poročanja privatnih TV postaj ni bilo par 100 ljudi, temveč par tisoč in rabimo korektne info, 

primerljive s poročanjem, ko protestira Inštitut 8. marec z 10 - 20 udeleženci.« (F. Z.) 

»Danes, 18. 10., so v Dnevniku na TVS1 ob 19h grdo lagali glede števila udeležencev na shodu 

upokojencev v Ljubljani. Zakaj? Namenoma? Od kod jim podatek "nekaj sto"? Kdo je dal ta 

podatek?« (K. E.) 

»Zelo sem žalostna, da na RTV Slovenija ni nikakršnih novic o shodu upokojencev, ki je bil 18. 

oktobra 2023 v Ljubljani. Res se upokojenci počutimo kot drugorazredni državljani, saj nikomur 

ni mar za nas. Novinarji bi morali poročati bolj objektivno in biti bolj tenkočutni do ranljivih 

skupin. So pa na veliko poročali o shodu, na katerem se je zbralo veliko manj ljudi, ki je bil dan 

kasneje v zvezi z izraelsko palestinskim zapletom. /…/« (S. V.) 

 

»Selektivno poročanje v primeru različnih shodov« 

»Najostreje protestiram proti selektivnemu poročanju /…/ RTV v primeru različnih shodov. O 

včerajšnjem shodu upokojencev je bila v večernem Dnevniku objavljena le kratka vestička brez 

poročanja s terena (mimogrede, shoda se še zdaleč ni udeležilo le nekaj sto ljudi, kot je omenil 

voditelj, o današnjem shodu palestinskih podpornikov pa je v Poročilih ob petih in večernem 

Dnevniku celo s terena poročal Boštjan V. Golob. Pa je bilo na posnetku videti bistveno manj 



 

37 
 

zbranih kot včeraj. Obljubljali ste pluralnost, uravnoteženost, želite biti verodostojni, zaupanja 

vredni … V upanju na kvalitetnejše RTV čase, ki si jih s plačilom vaših položnic res zaslužimo vsi, 

vas lepo pozdravljam.« (M. D.)  

»Zanima me, zakaj je bilo danes, 19. 10., v poročilih ob petih na TVS1 namenjeno zborovanju 

"nekaj deset ljudi" v podporo Palestincem več ali enako pozornosti, kot zborovanju upokojencev 

z več kot 10.000 udeleženci v Dnevniku dan prej? Se vam zdi tak pristop do prioritet pri poročanju 

in obveščanju v skladu z Zakonom o RTVS glede informiranja?« (E. K.) 

V. d. odgovorne urednice Informativnega programa TV Slovenija Polona Fijavž (na več odzivov) 

Skladno z dogovorom jutranje uredniške ekipe, sta z obeh shodov poročala novinarja s terena. 

Pri shodu upokojencev je oceno števila udeležencev dal novinar s terena, sicer je v takih 

primerih najbolj relevantna ocena policije, ki pa je običajno dostopna šele po samem dogodku, 

zato je v dnevno poročanje ne moremo vključiti. Drugi shod je v času naših informativnih oddaj 

še trajal, zato se je novinar vklopil v Dnevnik. Pri shodu upokojencev je šlo za 8. shod po vrsti, 

tudi zaradi velikega števila aktualnih dogodkov je bila objavljena vest. Pri protestu v podporo 

Palestini je šlo za prvi protest po začetku nove vojne na Bližnjem vzhodu. Ta protest je bil pod 

drobnogledom javnosti tudi zaradi varnostnega vidika, tako kot podobni dogodki v tujini. Ker so 

bili prikazani posnetki s samega začetka protesta, je na podlagi tega težko razbrati število 

udeležencev protesta. Tudi tu bi bila najbolj relevantna ocena števila protestnikov s strani 

policije, ki pa takrat ni bila dostopna. 

 

V . d. odgovornega urednika Radia Prvi Danijel Poslek (na odziv A. M.)  

Poudarjam, da ne gre za nobeno medijsko blokado. To potrjujejo tudi naše siceršnje objave o 

protestu upokojencev, naj naštejem le tiste, ki smo jih v preteklih mesecih imeli v osrednjih 

informativnih oddajah: 

• 1. 2. Radijski dnevnik; povzetek dogajanja 

• 1. 3. Radijski dnevnik; povzetek dogajanja 

• 1. 3. Zrcalo dneva; povzetek dogajanja 

• 31. 3. Radijski dnevnik; povzetek dogajanja 

• 24. 4. Dogodki in odmevi; poročilo o zbiranju podpisov pod novelo zakona 

• 26. 4. Radijski dnevnik; o zbiranju podpisov 

• 3. 5. Druga jutranja kronika; napoved protestnega shoda 

• 3. 5. Radijski dnevnik; povzetek dogajanja na protestu 

• 3. 5. Zrcalo dneva; povzetek dogajanja na protestu 

• 31. 5. Radijski dnevnik; o verbalnih napadih na novinarje 

• 1. 6. Dogodki in odmevi; odziv P. Ruparja na incident 

Tako, kot je veljalo za podobne proteste v preteklosti, pa se uredništvo samostojno odloča ali 

bo vsakega v seriji zaporednih pokrilo ali ne. Dozdajšnja praksa je bila (tudi pri omenjenih 

kolesarskih protestih), da ne, povsem enako smo ravnali v tem primeru. Hkrati pa poudarjam, 

da se o pokritju posameznih dogodkov vsakič znova odločamo tudi po kriteriju pomembnosti in 

relevantnosti dogodka za širšo javnost. 

 



 

38 
 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Na poročanje RTV Slovenija o shodu upokojencev 18. oktobra sem prejela več podobnih odzivov 

občinstva, zato večini odgovarjam s skupnim odgovorom, ki ga dodajam odgovoroma obeh v. 

d. odgovornih urednikov. 

Glede očitka, da se je na RTV Slovenija zgodila »totalna blokada« poročanja o shodu 

upokojencev 18. 10. ugotavljam, da to ne drži. 

Spletni portal MMC je objavil o shodu podrobno poročilo v obsegu 3313 znakov s presledki, kar 

spada med daljša novinarska poročila. Opremil jih je s sedmimi poročevalskimi in reportažnimi 

fotografijami fotografske agencije BoBo. Poročilo je na spletnem mestu rtvslo.si še dostopno 

tukaj. 

TV Slovenija je o shodu objavila 14 sekund dolgo vest v Dnevniku, osrednji informativni oddaji. 

Na poročanje TV Slovenija sem prejela poleg vaše še 12 pripomb gledalk in gledalcev, ki so 

poročanju očitali, da je bilo prekratko, omalovažujoče do udeležencev z navedbo, da jih je bilo 

»nekaj sto«, in bistveno bolj skopo kot o drugih primerljivih shodih (tudi v podporo Palestini 

dan zatem). 

Dejstvo je, da je bilo poročanje vseh treh medijev različno. Na to, kako in koliko poroča kateri 

medij, vpliva veliko dejavnikov. Prvi je že narava in obseg (časovni in/ali prostorski) medija: 

spletni portal MMC ima na voljo skoraj neomejen prostor in če o dogodku poroča Slovenska 

tiskovna agencija, katere naročnik je, je izpolnjen še drugi pogoj za poročanje. Potem se uredniki 

za objavo odločajo še po ostalih merilih: pomembnost dogodka v danem trenutku za širšo 

družbo, vsebina dogodka, pomembnost oseb, ki so na njem zbrane, posebnost in nenavadnost 

dogodka, novost, pa tudi čas in kraj dogodka ter količina drugih podobno pomembnih dogodkov 

na isti dan. Na dan shoda upokojencev je bilo pomembnih in aktualnih dogodkov doma in po 

svetu veliko, zato je to ožilo razpoložljivi čas za poročanje o shodu.  

Radio bi mu lahko namenil kratko vest v Radijskem dnevniku ob 18.30 ali v večerni oddaji Zrcalo 

dneva, medtem ko v osrednji informativni oddaji Dogodki in odmevi to ni bilo možno - razen z 

vklopom v živo, za kar pa dogodek ni bil dovolj pomemben. 

Glede na število udeležencev, ki jih je bilo, sodeč po fotografijah na MMC, precej več kot le 

»nekaj sto«, so ti poročilo pričakovali. Vendar pa je število udeležencev le eno od meril 

poročanja. 

Če sklenem: shod bi si, če bi v prid temu govorili tudi drugi dejavniki, zaslužil na TV Slovenija in 

Radiu Slovenija kakšno sekundo več, nikakor pa ne moremo govoriti o »totalni medijski blokadi« 

shoda.  

Navedba števila udeležencev v TV Dnevniku »nekaj sto« pa je bila podcenjena. To je bilo 

razvidno iz videoposnetkov in iz fotografij; če točno število ni znano, je bolje številko izpustiti in 

v vesti, četudi kratki, število udeležencev prikazati s primernim (širokim) kadrom. 

 

(Ne)poročanje RTV Slovenija o zbiranju podpisov o vpisu gotovine v ustavo 

GO Iniciativa Goriška je na varuhinjo naslovila odziv, v katerem so zapisali, da RTV Slovenija ni 

objavila nobene informacije o prednostih in pomanjkljivostih vpisa pravice do uporabe gotovine 

v ustavo RS:  

https://www.rtvslo.si/slovenija/upokojenci-na-protestu-za-visje-pokojnine-in-novo-stranko/685333


 

39 
 

»RTV je javni zavod in po zakonu o medijih ter zakonu RTV, ki zagotavlja kakovostne informacije 

o vseh pomembnih kulturnih, političnih, zgodovinskih, športnih, socialnih in ekonomskih 

dogodkih, kot tudi naj bi zagotavljal oddaje, ki odražajo življenje in probleme različnih struktur 

prebivalstva, pri čemer izhaja iz načela enakopravnega obveščanja o dogajanjih v vseh delih 

Slovenije. Javnost ima pravico biti obveščena o informacijah javnega značaja, zato vas 

sprašujemo, s kakšnim razlogom se tako pomembna informacija, kot je pobuda za vpis pravice 

do uporabe gotovine v ustavo RS ne objavlja večkrat na RTV? Zbiranje podpisov traja že od 1. 9. 

2023, nismo pa še imeli priložnosti videti nobene oddaje o tem, kakšne so prednosti ali 

pomanjkljivosti tega vpisa. Ljudje plačujemo RTV in imamo pravico biti obveščeni, zahtevamo 

oddajo na javni RTV z argumenti za ali proti vpisu gotovine kot pravice vsakega posameznika in 

vas kot varuha pravic gledalcev nagovarjamo, da to omogočite.« 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Zahvaljujem se vam za poslane pripombe. Večina zapisanega (o pomenu in vlogi javnega zavoda 

RTV Slovenija) drži. Ne drži pa vaš očitek: »nismo pa še imeli priložnosti videti nobene oddaje o 

tem, kakšne so prednosti ali pomanjkljivosti tega vpisa«. 

Od 1. septembra je RTV Slovenija objavila na temo zbiranja podpisov o vpisu gotovine v ustavo 

in o prednostih tega najmanj 3 prispevke:  

- 1. septembra 2023 na MMC (rtvslo.si) o začetku zbiranja podpisov za vpis gotovine v ustavo – 

prispevek je dostopen tukaj;  

- 4. septembra 2023 v oddaji Tednik na TV SLO 1 kar 10 minut dolg prispevek, v katerem so bile 

pojasnjene mnoge prednosti in koristi uporabe gotovine. Povezava do prispevka je tukaj. 

- 5. septembra povzetek prispevka v Tedniku na spletni strani rtvslo.si (MMC), prispevek je 

dostopen tukaj. 

Ali so o začetku zbiranja podpisov poročali tudi v drugih informativnih TV in radijskih oddajah, 

nisem uspela zaslediti, kar pa ne pomeni, da niso. Sicer pa so naslovi uredništev, ki jih lahko tudi 

sami kontaktirate, na voljo tukaj ali pri posameznih oddajah. Kot varuhinja uredništvom ne 

smem določati, o čem naj poročajo, lahko presojam samo že objavljene vsebine. 

 

»Ko gre za osveščenost ljudi glede varnosti, pa se to zamolči« 

Gledalec in bralec M. J. je v odzivu napisal, da na TV Slovenija in MMC-ju ni zasledil informacij 

o dogodku s področja črne kronike, ki naj bi se zgodil v Ljubljani:  

»Zanima me, zakaj na RTV (oz. MMC) ni nikjer objavljen zadnji dogodek, ki se je pripetil v 

Ljubljani (https://www.24ur.com/novice/slovenija/porast-kriminala-v-ljubljani-ropi-napadi-in-

primeri-posilstev.html). Vsaka nepomembna novica na drugem koncu sveta je dosledno 

objavljena, ko pa gre za osveščenost ljudi glede varnosti, se pa to zamolči. Prosim za pojasnila.« 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Iz prispevka, ki ste ga dodali v povezavi, ne izhaja, da se je dogodek zgodil, temveč samo, da je 

bila Policija obveščena o dogodku, ki naj bi se zgodil. RTV Slovenija ja dolžna predstavljati 

preverjene informacije, ne pa domnev. 

https://www.rtvslo.si/slovenija/zacetek-zbiranja-podpisov-za-vpis-pravice-do-uporabe-gotovine-v-ustavo/679899
https://www.rtvslo.si/slovenija/ali-bo-tudi-slovenija-gotovino-vpisala-v-ustavo/680343
https://www.rtvslo.si/slovenija/ali-bo-tudi-slovenija-gotovino-vpisala-v-ustavo/680343
https://www.rtvslo.si/rtv/za-medije/vodstvo-in-odgovorni-uredniki/464482
https://www.24ur.com/novice/slovenija/porast-kriminala-v-ljubljani-ropi-napadi-in-primeri-posilstev.html
https://www.24ur.com/novice/slovenija/porast-kriminala-v-ljubljani-ropi-napadi-in-primeri-posilstev.html


 

40 
 

O podobnih dogodkih, o ozaveščanju ljudi glede varnosti in o povečani prisotnosti policije v 

nekaterih predelih Ljubljane sta TV in MMC v zadnjem času poročala večkrat, oddaja Tednik je 

o tem pripravila 8-miunutni prispevek. 

Nekaj povezav do teh prispevkov:  

27. 10, MMC: Policija: posilstva v Tivoliju ni bilo: 

https://www.rtvslo.si/crna-kronika/policija-posilstva-v-tivoliju-ni-bilo/686388 

2. 11.: MMC: Policisti zaradi suma kaznivega dejanja zoper spolno nedotakljivost prijeli maroška 

državljana 

https://www.rtvslo.si/crna-kronika/policisti-zaradi-suma-kaznivega-dejanja-zoper-spolno-

nedotakljivost-prijeli-maroska-drzavljana/686830 

3. 11.: MMC: Sodnik za Maročana, osumljena kaznivega dejanja zoper spolno nedotakljivost, 

odredil pripor: 

https://www.rtvslo.si/crna-kronika/sodnik-za-marocana-osumljena-kaznivega-dejanja-zoper-

spolno-nedotakljivost-odredil-pripor/686932 

3.11.: Dnevnik TV SLO 1: Maročana, osumljena spolnega napada, sta v priporu 

https://www.rtvslo.si/rtv365/arhiv/174998520?s=mmc 

13.11.: Dnevnik TV SLO 1: Je Ljubljana še varna? 

https://www.rtvslo.si/rtv365/arhiv/175000847?s=mmc 

13.11.: Tednik, TV SLO 1, 8 minut. : Kako varna je Ljubljana 

https://www.rtvslo.si/rtv365/arhiv/175000876?s=mmc 

 

  

https://www.rtvslo.si/crna-kronika/policija-posilstva-v-tivoliju-ni-bilo/686388
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/policisti-zaradi-suma-kaznivega-dejanja-zoper-spolno-nedotakljivost-prijeli-maroska-drzavljana/686830
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/policisti-zaradi-suma-kaznivega-dejanja-zoper-spolno-nedotakljivost-prijeli-maroska-drzavljana/686830
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/sodnik-za-marocana-osumljena-kaznivega-dejanja-zoper-spolno-nedotakljivost-odredil-pripor/686932
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/sodnik-za-marocana-osumljena-kaznivega-dejanja-zoper-spolno-nedotakljivost-odredil-pripor/686932
https://www.rtvslo.si/rtv365/arhiv/174998520?s=mmc
https://www.rtvslo.si/rtv365/arhiv/175000847?s=mmc
https://www.rtvslo.si/rtv365/arhiv/175000876?s=mmc


 

41 
 

STATISTIKA 
Naziv OE OKTOBER 2023 SEPTEMBER 2023 OKTOBER 2022 

PPE TELEVIZIJA SLOVENIJA        

SKUPAJ 82 255 102 

Informativni program 54 237 74 

Kulturno umetniški program 7 4 6 

Razvedrilni program 9 8 9 

Športni program 2 2 3 

Program plus 0 0 0 

TV Koper/Capodistria 0 0 0 

TV Maribor 3 0 0 

Ostalo  7 4 10 

PPE RADIO SLOVENIJA       

SKUPAJ 10 6 20 

Radio Prvi 4 3 14 

Val 202 4 1 5 

Ars 1 1 0 

Radio Koper 0 0 0 

Radio Maribor 0 0 0 

Radio SI 0 0 0 

Ostalo 1 1 1 

RTV - PROGRAMI ZA NARODNOSTNI 
SKUPNOSTI       

SKUPAJ 0 0 0 

TV Capodistria 0 0 0 

Radio Capodistria 0 0 0 

TV studio Lendava 0 0 0 

Pomurski madžarski radio (MMR) 0 0 0 

PPE MMC       

SKUPAJ 60 30 30 

Novinarske vsebine 19 6 11 

Uporabniške vsebine 40 22 19 

Storitve 1 2 0 

RTV SLOVENIJA       

SKUPAJ 139 146 99 

Jezikovna kultura 5 5 7 

Oglaševanje 6 5 2 

Dostopnost in prilagojeni programi 4 0 0 

RTV-prispevek  4 0 1 

Tehnične zadeve 21 2 2 

RTV SLO -  splošno 22 52 7 

Svet RTV Slovenija 0 0 0 

Varuhinja 2 0 3 

Ostalo  1 2 10 

Zavrnjena obravnava 74 80 67 

VSI ODZIVI 291 437 251 

  



 

42 
 

Elektronska 
pošta
71%

Spletni 
obrazec

9%

Pismo
1%

Telefon
19%

Statistika po vrsti odziva 

 

 

SKUPAJ 291 

Pritožba 0 

Mnenje 194 

Vprašanje 8 

Pohvala 11 

Pobuda 4 

Zavrnjeno 74 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

SKUPAJ 291 

Elektronska pošta 208 

Spletni obrazec 26 

Pismo 2 

Telefon 55 

Pritožba
0%

Mnenje
67%

Vprašanje
3%

Pohvala
4%

Zavrnjeno
25%

Pobuda
1%


