Ljubljana, 1. marec 2022

Javni odziv reziserjev TV Slovenija
na prenos programa BBC World News

Spostovani!

Reziserji na Televiziji Slovenija se ogorceno odzivamo na prenose programa BBC World
News s simultanim prevajanjem, ki smo jim bili prica minule dni.

Odlocitev vodstva Informativnega programa TV SLO ter vodstva TV SLO, da v programski
pas med 20. in 22. uro na 2. program TVS uvrsti simultano prevajani prenos tujega
novinarskega kanala, je omalovazujoca in nespostljiva do lastnih ustvarjalcev, hkrati pa
podcenjujoca in neprofesionalna do gledalcev in placnikov RTV-prispevka.

Informativni program TV SLO, Televizijsko produkcijo ter Izvedbo programov sestavljajo
Stevilni visoko usposobljeni in strokovni sodelavci, ki so ze v preteklih kriznih situacijah
poskrbeli za izredna oddajanja, krizne programe in javljanja iz vsega sveta. To je nase
poslanstvo, to je nas poklic, to je nasa strast. Zato smo bili preseneceni, da domnevno niti
enemu notranjemu sodelavcu Zunanjepoliti¢cne redakcije ni bilo ponujeno porocanje s
fronte oz. vsaj v neposredni bliZini vojnega dogajanja. Sele po skoraj enem tednu ene
najhujsSih mednarodnih kriz tega tisocletja na bojis¢e odhaja honorarna dopisnica.

Po drugi strani pa nad dogajanjem nismo preseneceni, saj razgradnjo javne radiotelevizije
zaskrbljeno opazujemo ze daljSi cas. Ukinitev jutranjih porodil oz. preureditev v
netelevizi¢en in negledljiv format ter ukinitev Stevilnih drugih oddaj Informativnega
programa so samo simptom SirSe teZave, ki v resnici presega Informativni program in
Televizijo Slovenija — neobstojece vizije javnega zavoda RTV, najvedje kulturno-medijske
institucije v drzavi. Neobstoj vizije, diletantizem in nestrokovno vodenje zaznavamo ze
daljSe obdobije, saj je skupina reziserjev vse bolj odrinjena na rob odlocanja, ustvarjanja in
kreiranja oddaj. Reziserja kot klju¢nega soustvarjalca televizijskih programov se na RTV
Slovenija vse bolj degradira; in z veliko Zalostjo opazamo, da mnogi tudi Stevilne dragocene
izvedbeno-produkcijske sodelavce jemljejo kot samoumevne "priveske". To kaze na
popolno nepoznavanije televizijskega ustvarjanja, ki je vedno skupinski izdelek.

Prenosi tujejezicnega informativnega programa so problematicni vsajiz dveh vidikov; prvic,
ker gre za Ze zapisano podcenjevanje in nezaupnico lastnim, sposobnim in profesionalnim
sodelavcem; in drugic, ker gre za signal Sibkosti, sindrom majhnosti v SirSem druzbeno-
politicnem kontekstu. Nacin porocanja in vsebina informativhega programa sta ena
najpomembnejSih stebrov suverenosti medija, drzave. KakSno sporocilo daje osrednji,
nacionalni, javni slovenski medij, ko prenasa informativni program tuje televizije? Ob
dejstvu, da prenasa TV-program drzave, ki naSemu kulturno-politicnemu okolju ni blizu
(imperialisti¢na zgodovina, drugacna drzavna ureditev, izstop iz Evropske unije itd.).



RTV Slovenija je kompleksen javni zavod, nasi uporabniki lahko kredibilne in verodostojne
informacije pridobijo iz razlicnih podrocij —na Televiziji Slovenija, Radiu Slovenija,
Multimedijskem centru. In to so stebri, ki bi jih morala javna RTV gojiti in napajati z lastnimi
vsebinami.

Zato ocenjujemo, da je bila odlocitev odgovornih za dveurne prenose tujega TV-programa

nestrokovna, sramotna in ponizZujoca za vse ustvarjalce javnega zavoda.

ReZiserji Televizije Slovenija
(podpise hranimo v skupini)



