
Stran 1 od 3 
 

 

 

Datum: 2. 11. 2020 

Številka: 01-776/2020 

 

 

Spoštovana gospa Romana Tomc! 

 

Preprosto ne razumem, kako lahko odrasli ljudje, ki naj bi imeli neko sposobnost 

razmišljanja in čustveno inteligenco, zaradi nekih političnih vzrokov podajo napačne in 

žaljive oznake za ljudi, ki jih ne poznajo in ne delajo nič drugega, kot da dobro vodijo 

ustanove. V mojem primeru javni RTV. 

V pismu UNI (svetovne sindikalne zveze Global Union) navajate, da naj bi bil 

»nesposoben«! In ker trditve, ki jih navajate in na podlagi katerih ste prišli do tega 

sklepa, ne držijo, pričakujem, da ustrezno popravite škodo, ki ste jo s svojo napako 

povzročili.  

Seveda se sprašujem, ali veste, da to, kar ste zapisali, ne drži, ali pa je mogoče, da 

dejanskega stanja ne poznate. In to kljub vsemu, kar smo naredili, da bi vsem 

dvomljivcem podali resnična in prava dejstva glede delovanja in poslovanja RTV 

Slovenija (glej https://www.rtvslo.si/rtv/kontakti-in-informacije/pogosta-

vprasanja/preveri-dejstva/502350). Res niste prebrali in preučili resničnih dejstev? 

Močno upam, da je to drugo, kajti misel, da bi to delali nalašč, pripelje do zelo slabih 

sklepov. Namreč da lahko za dosego ciljev uporabimo vsa sredstva, tudi podtikanja in 
laži. 

Vi veste ali pa bi morali vedeti, da je imel RTV v letih 2017 in 2018 manjšo izgubo (0,7 in 

1,2 mio evrov), ki jo je z lahkoto pokril, ker je imel presežke preteklih let. Vendar je imel 

manjše izgube tudi leta 2015 in 2016. Imel je tudi ogromne izgube iz redne dejavnosti od 

leta 2008, ki pa jih je pokrival z izrednimi finančnimi prihodki od zaslužka ob prodaji 

delnic Eutelsat s. a. Če bi jih poznali, seveda potem takšnih trditev, kot jih navajate, ne bi 

mogli navajati. Prilagam vam grafikon, na katerem boste videli, kolikšne so bili izgube 

brez teh izrednih prihodkov, rezultata naložbe v medvladno organizacijo EUTELSAT 

(skupni dobiček je približno 125 mio evrov) iz let 1998 in 1999. Odkar vodim RTV, 

nismo prodali niti ene delnice. Da jih nismo za pokrivanje višjih stroškov dela po 

Sporazumu o reševanju stavkovnih zadev in oproščanju ZUJF-a leta 2019, je odgovoren 

Nadzorni svet. Čeprav je bilo v Finančnem načrtu za 2019 izrecno predvideno, da to 

naredimo, tega Nadzorni svet, ko sem to predlagal, ni sprejel! Tako gre izkazana izguba 

3,2 mio evrov tako rekoč v celoti na rovaš članov Nadzornega sveta, ki so preprečili 

izvedbo načrtovanega. Iz priloženega grafikona se tudi jasno vidi, kolikšna bi bila izguba, 

če ne bi imeli teh izrednih finančnih prihodkov, za katere sem, kar verjetno tudi sami 
veste, v veliki meri zaslužen ravno sam. 

https://www.rtvslo.si/rtv/kontakti-in-informacije/pogosta-vprasanja/preveri-dejstva/502350
https://www.rtvslo.si/rtv/kontakti-in-informacije/pogosta-vprasanja/preveri-dejstva/502350


Stran 2 od 3 
 

 

 

Težko tudi verjamem, da ne bi vedeli, da je izguba v zadnjih letih vse večja samo zaradi 

višjih stroškov dela zaradi rasti osnov za plače, ki nam je ne uspe kompenzirati z 

racionalnejšim poslovanjem in zmanjševanjem števila zaposlenih in prekarcev. V letu 

2019 so glede na leto 2015 stroški dela zaradi teh dejavnikov, na katere vodstvo ni imelo 

nobenega vpliva, višji za 7,5 mio evrov. Izguba pa je višja le za 3 mio evrov. Torej, kaj bi 

tu nakazovalo na osnove za besede o nesposobnosti. Ali nam je znano, da nam je leta 

2019 uspelo delovati s 6 mio evrov manj prihodki kot leta 2012, ko je bila določena 
zdajšnja višina RTV-prispevka. 

Popolna izmišljotina pa je, da naj bi novinarji in drugi zaposleni delali v zelo slabih 

razmerah. Res pa je, da so posamezni člani Programskega in Nadzornega sveta vseskozi 

nasprotovali, da bi začeli graditi nove prostore za delo novinarjev, za kar sem si vseskozi 
prizadeval. Slabi pa vendarle niso, kajti sicer bi mojo namero nasprotniki podprli. 

Od kod vam ideje, da naj bi imeli zaposleni na RTV-ju nizke plače. Zdajšnja raven plač 

naših zaposlenih je posledica odločitve, da se je pod vlado Janeza Janše tudi RTV vključil 

v sistem plač v javnem sektorju, da je povzročilo ogromne probleme, kajti specifike tedaj 

niso upoštevali. Šele pod mojim vodstvom smo velik del teh anomalij razrešili. Ali res ne 

veste, da smo uredili več kot 400 neustreznih pogodb, iz tedanje slabo izvedene 

preverbe v enotni plačni sistem! Neverjetno! 

Ali pa zadnja trditev. Ali res ne veste, da nam je ravno pod mojim vodstvom uspelo 

dokončati zaposlovanje prekarcev, sicer začeto leta 2016. Skupaj smo jih zaposlili več 

kot 530. Od tega približno polovico pod mojim vodstvom, predvsem pa vse tiste, ki niso 



Stran 3 od 3 
 

imeli ustrezne izobrazbe. Tako prekarcev, kot jih je imel RTV nekoč, tako rekoč ni več! 

Torej zakaj takšne navedbe, lepo vas prosim? 

Ali mislite, da bi, če tega vsega ne bi naredil, Svet delavcev skoraj soglasno (11 za in en 

vzdržan) sprejel naslednji sklep: »Svet delavcev RTV Slovenija nasprotuje predlogu 

razrešitve generalnega direktorja Igorja Kadunca, ki ga je vložila skupina programskih 

svetnikov. Programske svetnike RTV Slovenija pozivamo, da ne podprejo predloga za 

razrešitev generalnega direktorja. V Svetu delavcev, ki je organ soupravljanja in zastopa 

zaposlene v javnem zavodu RTV Slovenija, zahtevamo normalne, predvidljive in 

finančno stabilne pogoje dela za delovanje javnega zavoda RTV Slovenija, brez političnih, 

osebnih ali kakršnihkoli drugih nestrokovnih interesov.« 

Da se ne bi nikoli več zgodilo, da bi se pri navajanju ocen tako zelo zmotili, vas vabim, da 

nas obiščete in se prepričate, da trditve ne držijo. Pričakujem tudi, da sledite reku, da se 

človek lahko zmoti, pomembno pa je, da svojo napako popravi. 

 

S spoštovanjem! 

Generalni direktor RTV Slovenija 

Igor Kadunc, MBA 

 

 

Poslano po e-pošti:  romana.tomc@europarl.europa.eu   

 

mailto:romana.tomc@europarl.europa.eu

