
 
TA DOKUMENT JE IZBOR ODZIVOV JAVNOSTI, KI NASLAVLJAJO VARUHA PRAVIC GLEDALCEV IN 
POSLUŠALCEV IN JE NAMENJEN ZA INTERNO RABO, ZA OBVEŠČANJE UREDNIKOV OZIROMA 
UREDNIŠTEV RTV SLOVENIJE TER SEZNANJANJE OBČINSTVA Z OBRAVNAVO NJIHOVIH ODZIVOV. 
VSEBINE ALI DELOV VSEBIN NI DOVOLJENO UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU. 
 

 
MESEČNO POROČILO O ODZIVIH OBČINSTVA 

SEPTEMBER 2018 
Povzetek odzivov in odgovorov z izbranimi poudarki, mnenja in priporočila, statistika 
 

 
Objava na spletnem naslovu www.rtvslo.si/varuh:  
Končna redakcija: 9. 10. 2018 
Pripravili: Ilinka Todorovski, Anja Nab Huš 
Delovodnik, statistika: Ana Jarc 

 

 
 
Poudarki v odzivih in odgovorih ter mnenja in priporočila za september 2018 
 
 
Septembrski odzivi so bili zelo razpršeni. Veliko se jih je nanašalo na konkretne objave v 
različnih oddajah ali na spletu (Tednik, Utrip, Akcent, Zapisi iz močvirja, Slovenska kronika …), 
nekaj pa jih je bilo bolj splošnih, glede zasnove ali vodenja oddaj, urejanja rubrik ali 
programske sheme (Nočni program na Prvem, Odmevi, Od blizu, MMC – kultura in 
razvedrilo, Parlamentarni program).  
Več je bilo pritožb zaradi obsega oglasov in njihove moteče umestitve v program (npr. v 
okviru športnih prenosov).  
Še naprej so se zastavljala vprašanja o obvezni registraciji za ogled spletnega TV-arhiva ter o 
moderiranju komentarjev na www.rtvslo.si.  
Spet je bilo nekaj več pripomb na radijski glasbeni izbor (Radio Slovenija – Prvi, Radio Koper), 
a tudi nekaj več pohval za različne programske vsebine (Tednik, Svetovalni servis, Val 202).  
 
 
 
 
 
 
 
 
Metodološka pojasnila 
Od 1. januarja 2018 se pri vodenju dnevnika odzivov upošteva dejanska organizacija RTV Slovenija (programsko-produkcijske 
enote, organizacijske enote, uredniško-produkcijske enote, vodstvo, programski svet itd.). V poročilu se gledalce, poslušalce, 
bralce in druge uporabnike RTV podpisuje z začetnicami, razen v primerih uradnih dopisov. V statistiko odzivov se vštevajo 
vsi pisni ali ustni odzivi, zabeleženi v delovodniku, medtem, ko je v mesečnem poročilu objavljen izbor. Od 1. januarja 2018 
se v statistiki ločeno vodi seznam zavrženih pritožb. 

http://www.rtvslo.si/varuh
http://www.rtvslo.si/


2 
 

Kazalo vsebine 
 

TELEVIZIJA SLOVENIJA ............................................................................................................................. 4 

I. INFORMATIVNI PROGRAM ...................................................................................................... 4 

Tretja razvojna os v Slovenski kroniki .............................................................................................. 4 

Pohvala za prispevek o Triglavu ...................................................................................................... 5 

Nazivi: predsednik vlade ali predsednik vlade v odhodu? .............................................................. 6 

O postroju Štajerske varde, komu beseda?..................................................................................... 6 

Zaslišanja ministrskih kandidatov .................................................................................................... 7 

Utrip in gradnja avtocest ................................................................................................................. 8 

Nedelujoč naslov utrip@rtvslo.si .................................................................................................... 9 

Odmevi ali recikliran Dnevnik? ........................................................................................................ 9 

Enostransko o bolnici Franji?......................................................................................................... 10 

Zadeva Intervju/Dežman, tretjič .................................................................................................... 11 

Zadnja poročila brez omembe praznika ........................................................................................ 12 

Razkriti podatki prizadeli družino .................................................................................................. 13 

II. KULTURNI IN UMETNIŠKI PROGRAM .................................................................................... 13 

Predčasno prekinjeno predvajanje filma ....................................................................................... 13 

Dokumentarec o Triglavu: kaj pa kapelica? ................................................................................... 14 

Žebelj je postal čopič – o premiku termina ................................................................................... 15 

Kje so Spomini? ............................................................................................................................. 15 

Dokumentarni film "I am MLK jr" .................................................................................................. 15 

a.b.c.d. ali a.b.c.č., drugič .............................................................................................................. 16 

III. RAZVEDRILNI PROGRAM ....................................................................................................... 17 

Pripombe glede humorja in voditeljice ......................................................................................... 17 

IV. ŠPORTNI PROGRAM ............................................................................................................... 17 

Koliko oglasov med kolesarsko dirko! ........................................................................................... 17 

Zaradi oglasov prekinjen prenos juda! .......................................................................................... 18 

V. PROGRAM PLUS ..................................................................................................................... 19 

Od blizu – o voditeljičinem slogu ................................................................................................... 19 

Vodenje oddaje Akcent ................................................................................................................. 19 

VI. SPLOŠNO ................................................................................................................................ 20 

Bi lahko imeli namesto treh le en program? ................................................................................. 20 

RADIO SLOVENIJA .................................................................................................................................. 22 

I. RADIO PRVI ............................................................................................................................ 22 

Pohvala za Svetovalni servis, na rešetu glasbeni izbor .................................................................. 22 

Govorna kultura v nočnem programu ........................................................................................... 22 



3 
 

II. VAL 202 .................................................................................................................................. 23 

Poenostavljeno Jermanovo uho? .................................................................................................. 23 

Zapis iz močvirja: kdaj ostra satira postane žalitev? ..................................................................... 24 

Pohvala valovski ekipi .................................................................................................................... 27 

REGIONALNI CENTER KOPER ................................................................................................................. 27 

I. RADIO KOPER ......................................................................................................................... 27 

Preveč hrvaške glasbe! Pa res? ..................................................................................................... 27 

II. TV KOPER ............................................................................................................................... 28 

(Ne)objava popravka ..................................................................................................................... 28 

MMC ...................................................................................................................................................... 29 

I. VSEBINA ................................................................................................................................. 29 

Sekciji Kultura in Zabava: napake in površnosti ............................................................................ 29 

Dopolnjevanje novice: narava dela ali manipulacija? ................................................................... 30 

Komentiranje na spletnem mestu rtvslo.si ................................................................................... 31 

II. STORITVE ............................................................................................................................... 33 

Do kdaj bom blokiran? .................................................................................................................. 33 

Težave s prijavo uporabniškega imena ......................................................................................... 33 

RTV 4D: zakaj ni iskanega dokumentarca? .................................................................................... 34 

Obvezna registracija za ogled TV arhiva, zakaj? ............................................................................ 34 

RTV SLOVENIJA ...................................................................................................................................... 35 

I. OGLAŠEVANJE ........................................................................................................................ 35 

Oglas za sveže meso ...................................................................................................................... 35 

II. TEHNIČNE ZADEVE ................................................................................................................. 36 

TV SLO3 in HD ................................................................................................................................ 36 

III. VARUHINJA ............................................................................................................................ 37 

Od pohval do pozivov k odstopu, drugič ....................................................................................... 37 

Varuhinja v RTV-programih, PPN 2019 .......................................................................................... 38 

IV. OSTALO .................................................................................................................................. 38 

Varstvo osebnih podatkov ............................................................................................................. 38 

V. RTV SPLOŠNO ........................................................................................................................ 39 

Kaj vse je narobe na RTV… ............................................................................................................ 39 

PRILOGA................................................................................................................................................. 41 

Priloga1: Varuhinja v RTV-programih, PPN 2019 .......................................................................... 41 

STATISTIKA ............................................................................................................................................. 42 

 
 
 
 
 
 



4 
 

TELEVIZIJA SLOVENIJA 
 

I. INFORMATIVNI PROGRAM 
 

Tretja razvojna os v Slovenski kroniki 
Varuhinja je prejela pritožbo gledalca M. P. in sokrajanov iz Šmartnega ob Paki glede oddaje 
Slovenska kronika z dne 23. 8. 2018, ki je bila v celoti posvečena različnim vidikom tretje razvojne osi. 
 

 »Ker se problematika zelo tiče tudi ljudi iz našega okolja in mene osebno, kot sodelujočega v 
oddaji moram v svojem in imenu sovaščanov protestirati proti tako enostransko in 
tendenciozno predstavljeno situacijo. Zaradi rušenj stanovanjskih objektov in posegov v naše 
okolje je bila gledanost oddaje velika in komentarji nanjo zelo negativni  Splošno mnenje je 
bilo, da je oddaja pomenila z svojo demagoško vsebino navaden lobistični pritisk na 
nastajajočo vlado in morebitno ministrico za promet ga. Alenko Bratušek.  Pa je bila že 
najmanj tretja enako koncipirana v zelo kratkem času po volitvah. In kaj je bilo najbolj moteče 
v obravnavani? 
1. Sam uvod, ko kolesar prehiteva avtomobile je demagoško neresen in nestrokoven prikaz 

stanja za vse gledalce, tudi tiste ki se redno ali občasno vozimo na Koroško – tudi za 
Korošce. Takšno ali podobno sliko lahko posnamete kjerkoli v času prometnih konic. 
Pričakovali bi, da bo relevantne strokovne  podatke o prometni obremenitvi cest iz 
Koroške do Velenja in naprej do AC1 posredovala edina institucija, ki z njimi razpolaga- to 
je DARS. 

2. Komentar novinarke, da gospodarstvo tega področja prispeva v državni proračun 750 mio 
Eur in da bi s tem denarjem lahko zgradili cesto sami je drugi primer demagogije. Po 
logiki komentatorke bi si lahko cesto gradili sami. Kot, da to okolje ne rabi proračunskega 
denarja za financiranje šolstva,  zdravstva, socialo, varnost in druge dejavnosti, ki se 
financirajo iz državnega proračuna; tudi izgubo TEŠ6 in še kaj. Zanimiv bi bil podatek o 
razliki med prispevki in koriščenjem državnega proračuna. 

3. Tudi komentarje podjetnikov se obravnavajo popolnoma nekritično četudi so nekateri že 
kar smešni in so plod lobiranja politike. Tako komentar predstavnika KSL Ljubno in BSH 
Nazarje, da do Šentruperta rabijo več časa, kot do Ljubljane. (…) 

4.  In še: Sam sem bil povabljen dati izjavo o dogajanju v občini Šmartno ob Paki pri 
postopkih vlaganja  »zahteve za ustavno presojo o zakonitosti DPN za odsek Šentrupert- 
Velenje« z vidika prizadetih prebivalcev. Odgovore na novinarkino vprašanje so bili v 
oddaji skrčeni na par besed, tako, da je celo nerazpoznavno na kaj se nanašajo. (če je 
mogoče si celoten posnetek oglejte) In ljudje mi očitajo, da nisem povedal…. 

Še sreča, da je bil za komentar povabljen tudi direktor DARSa, župan Polzele in svetnica 
občine Šmartno. Zaradi njih je malo manj grenkega priokusa pri prizadetih, po gledanju te 
oddaje« 

 
Odgovor urednika TV dopisništev Mitje Preka: 

»Namen oddaje nikakor ni bil podlegati pritiskom lobijev, ampak zgolj prikazati stisko ljudi, ki 
živijo ob tej cesti ali se vsak dan vozijo po njej in si z njo tudi služijo kruh. Žal pa mi ne 
moremo sodit o upravičenosti projekta. Povemo lahko le, kaj si večina ljudi želi in kje so 
zadržki. 
S prispevkom o vožnji s kolesom in tovornjakom, smo želeli prikazati bizarnost situacije. Za 
podatke, ki jih omenjate, smo prosili odgovorne inštitucije, a nam jih niso uspele zagotoviti. 
Komentar novinarke o primerjavi sredstev, ki jih gospodarstvo vplača v državni proračun in da 
bi lahko samo zgradili cesto, je bila zgolj prispodoba in da imajo ljudje občutek, da Koroška 
dobi iz proračuna manj, kot bi si želeli. 



5 
 

Tudi sami smo ob pripravi oddaje ugotovili, da je 13 minut, kolikor je Slovenska Kronika dolga 
premalo, da bi popolnoma osvetlili vso problematiko v povezavi s tretjo razvojno osjo. Žal 
nobeden od sogovornikov ni mogel povedati vsega. 
Razumem, da boste morali prebivalci Šmartnega ob Paki veliko žrtvovati zaradi tretje 
razvojne osi in da vas je očitno tudi lokalna oblast pustila na cedilu, vendar pa moram 
poudariti, da je tudi Televizija Slovenija večkrat dala glas in programski čas ljudem, ki bodo 
ostali brez hiš.« 

 
Iz odgovora varuhinje: 

»Urednikovemu pojasnilu bi težko kar koli dodala. Pozorno sem si ogledala oddajo in vam ne 
bi mogla pritrditi, da je bila narejena enostransko. V oddaji smo slišali kar 15 različnih mnenj 
in stališč, od politikov in gospodarstvenikov do prebivalcev z različnih načrtovanih odsekov z 
različnimi interesi. Razumem pa, da ste kot osebno prizadeti v teh investicijskih načrtih 
pogrešali podrobnejšo predstavitev vašega pogleda in specifike odseka Šentrupert – Velenje. 
Razumem tudi vašo prizadetost, ker ste se odločili v imenu domačinov osebno izpostaviti, 
potem pa na ekranu ni bilo videti in slišati vsega, kar ste želeli povedati. Menim, da si je 
uredništvo prizadevalo, da bi pridobilo vse relevantne informacije in z najrazličnejših zornih 
kotov prikazalo posledice izgradnje celotne avtocestne povezave, pri čemer je med različnimi 
pričakovanji, interesi, željami in tudi stiskami prebivalcev posameznih območij le malo stičnih 
točk. Kot boste prebrali v urednikovem odgovoru, tudi uredništvo meni, da tako zapletena 
tematika daleč presega časovno omejitev in format same oddaje Slovenska kronika.«  

 
Odgovor na odgovor oz. pripombe na odgovor urednika so podale Združene civilne iniciative 
Braslovče, Polzela, Podvin, Podgora, Šmartno ob Paki: 

»Porušitve bi pomenile  razselitev družin, kar pomeni cca.150 ljudi in to za borih 5 minut 
daljše vožnje posameznikov, dela tovora, ki bi bil  namenjen v Ljubljano in ne na Dolenjsko ali 
v smer Maribor, kamor so dokazano usmerjeni za polovico večji prometni tokovi.  
Mimogrede in zakaj se tisti s Koroške ne preselijo v Ljubljano, če zapustiti dom ni tako 
veka  žrtev ampak samo ….?  
Iz oddaje je bilo  razvidno, da slabo razumete bistvo problema in ga niti ne želite obelodaniti. 
Enako je razbrati tudi iz vaših odgovorov. Zagovarjate vaše ravnanje, ki je enosmerno, 
površinsko in poročanje nima nobene ambicije biti novica, ki razrešuje ali pomaga razreševati 
konflikt, ki je že kot je prepoznala  ga. Ilinka Todorovski prerasel iz individualne tragike 
posameznika,  na splošen javni problem vseh treh vpletenih občin.  
Seveda vas zanima samo in zgolj naslednja novica : razsodba države in ne tožba velikega 
števila ljudi.  
Ključ resnice, zakaj Koroška še niima ceste ni v razlogu, da se ljudje v Šmartnem ob Paki borijo 
za svoj dom«    

 
 

Pohvala za prispevek o Triglavu 
Varuhinja je prejela pohvalo A. B. glede prispevka v Tedniku 3. septembra z naslovom »Oj, Triglav, 
moj dom«, katerega avtorica je bila Marjeta Klemenc.  
 

»Je pa prispevek (Tednik 3.9.2018, o Triglavu) šolski primer odličnega novinarstva z rdečo 
nitjo oz. zgodbo, ki nas drži v pozornosti od začetka do konca prispevka. Vidi se, da ima 
Marjeta kilometrino in enostavno ve in zna opravljati svoje delo. Na izviren način je združila 
vrsto vsebin, preteklo in aktualno dogajanje ter na koncu nastavila ogledalo obiskovalcem 
gorskega sveta ter nas na prijazen način pozvala, da imamo oz. so za obisk primerne tudi 
druge naše gore. In prav to je eno od poslanstev oz. nalog nacionalke ter razlog več, da nam 
vrnejo oddajo Gore in ljudje, seveda, tudi z novim naslovom in njenimi ustvarjalci …«   



6 
 

Nazivi: predsednik vlade ali predsednik vlade v odhodu? 
Gledalca M. J. je zmotila uporaba nazivov predsednik vlade in ministrica za izobraževanje v poročilih 
3. septembra, ko je že bil izvoljen nov predsednik vlade. 
 

»Danes gledam poročila o novem šolskem letu, prispevek iz Celja prva gimnazija.Moti me to, 
da g.Cerarja še vedno podpisujete s predsednikom vlade, kot tudi ministrico Brenčičevo,saj to 
že dolgo nista več.Ali gre za namerno zavajanje ali delanja norca iz nas državljanov.Pa to ni 
bilo prvič.« 
 

Odgovor urednice Dnevnoinformativnega programa, Nataše Rijavec Bartha: 
»Dr. Miro Cerar je še vedno predsednik vlade, tako kot je ministrica Maja Makovec Brenčič še 
vedno  ministrica za šolstvo.  Do imenovanja nove vlade mora namreč dosedanja vlada, njen 
predsednik in ministri, opravljati tekoče posle.  Posebnost naše ustavnopravne ureditve pa  
je, da imamo trenutno dva predsednika vlade, vmes je bil namreč že  imenovan novi 
predsednik vlade Marjan Šarec, ki pa še nima vlade oz. ministrov. Novi predsednik vlade je 
svojo ministrsko  ekipo sicer že predlagal v imenovanje Državnemu zboru, in ta  bo ministre 
potrjeval prihodnji teden. Šele ko bo imenovana nova vlada, bo lahko prevzela posle od 
dosedanje.«  
 

Gledalec z odgovorom ni bil zadovoljen: »Spoštovani, to kar ste napisali v odgovor, mi je vse jasno. Ni 
pa vam jasno, da sta v odstopu in to namerno ne pišete. Urednici DIO IP TV SLO, želim veliko uspeha 
in preciznejšega nazivanja teh ljudi.« 
 
 

O postroju Štajerske varde, komu beseda? 
Gledalec G. K. je imel pomisleke o medijski obravnavi razkritja o postroju samooklicane Štajerske 
varde oz. poročanja o tej tematiki 3. septembra.  
 

»Zgrozil sem se, da ste medijski prostor odstopili tudi "ustanovitelju" te enote Andreju Šišku 
in mu pustili, da se promovira, namesto, da bi ga popolnoma ingnorirali in v prispevku 
predstavili samo dejstva in mnenja pravnih strokovnjakov, ki opozarjajo na nezakonitosti 
takšnega početja. Takšno vašo poročanje je dejansko nevarno, saj s tem omogočate, da v 
medijski prostor vstopajo ljudje, ki tja dejansko ne sodijo, saj lahko predstavljajo grožnjo 
pravnemu redu naše države. Nekritičen odnos do takšnih pojavov ali pa njihovo 
predstavljanje na način uravnoteženosti, ko se ponudi predstavitev mnenja tudi akterju, ki si 
tega dejansko ne zasluži, se je v pretekli zgodovini že nekajkrat izrodil - samo spomnite se na 
pojav črnosrajčnikov v Italiji in rjavosrajčnikov v Nemčiji ter kam je to na koncu pripeljalo.«  

 
Odgovor odgovorne urednice Manice J. Ambrožič: 

»Poklicni standardi, ki k etičnemu poročanju zavezujejo tudi javno RTV, od nas zahtevajo 
vsestranskost in uravnoteženost sporočanja. Osebo, ki je v središču zgodbe, je potrebno 
vprašati ključna novinarska vprašanja. Brez tega ni novinarstva. 
Včeraj popoldne so se pojavili namigi,  češ da so posnetki stari nekaj let in neverodostojni. 
Andrej Šiško je bil tisti, ki je potrdil, da so posnetki pristni in da torej je ustanovil paravojaško 
enoto. Sporočil je tudi, da namerava ustanoviti še več enot.  Če bi mi včeraj novico postavili v 
kontekst, v katerem bi hvalili načrte za ustanavljanje paravojaških enot, bi bili dvomi glede 
našega poročanja upravičeni. Tako pa smo o tej temi korektno poročali in nato novico 
odgovorno postavili v kontekst,  v katerem smo opozorili na protiustavnost in nevarnost 
takšnih pobud in dejanj. 
Natanko tako, tudi z izjavami Andreja Šiška, so dogodek pokrili tudi kolegi na radiu in v drugih 
slovenskih medijih.  



7 
 

Sicer je bil Andrej Šiško tudi kandidat za predsednika Slovenije in je lani nastopal tudi na naših 
predvolilnih soočenjih pred predsedniškimi volitvami. 
Dodajam še mnenje varuhinje pravic gledalcev in poslušalcev, ki ga je zapisala v letošnjem 
julijskem poročilu:   
 »Menim, da v programskih vsebinah javne radiotelevizije ne sme biti prepovedanih gostov 
ali tabu tem. Takšna pričakovanja, kakor tudi a priorne pritožbe zoper izbor gosta in vsebino 
oddaje (kdo sme javno govoriti, o čem se sme javno govoriti v javnem mediju) so 
neupravičene in v nasprotju s poslanstvom RTV Slovenija.«« 
 

Iz dodatnega pojasnila varuhinje: 
»Uredništvo je enega od govorcev k besedi povabilo zaradi razjasnitve avtentičnosti posnetka 
(in ne morda zaradi kakršnega koli vsebinskega uravnoteževanja za in proti, kar bi bilo 
narobe).«  
 
 

Zaslišanja ministrskih kandidatov 
Generalna direktorica Direktorata za medije na Ministrstvu za kulturo Tamara Vonta je izrazila 
začudenje, da si 5. septembra na TV SLO3 ni bilo mogoče v neposrednem prenosu ogledati zaslišanja 
kandidata za ministra za kulturo, posnetek prenosa pa je bil predvajan pozno ponoči. 
 

»Glede na to, da kulturo omenjamo kot osnovni gradnik naše državnosti, se mi zdi tak odnos 
do našega področja neprimeren in nespoštljiv. Nespoštljiv pa je tudi do ministrskega 
kandidata in do same RTV, katere delovanje je tesno povezano z Ministrstvom za kulturo.  
veseli bi bili pojasnila, kako je mogoče, da se je to dogajalo, medtem ko nekatere druge 
kandidate vidimo v prenosu in še večkrat dnevno v posnetku. Tudi novica o potrditvi kanidata 
( z le enim glasom proti) je bila na MMC objavljena kot mimobežna novičica spodaj, medtem, 
ko so vsi drugi kandidati in kandidatke "zaslužili" najboljša in najbolj vidna mesta.«  
 

Odgovor odgovorne urednice Manice J. Ambrožič:  
»Prvi del odgovora je pripravila urednica TVSLO 3 Jadranka Rebernik.   
Odločitev, katero zaslišanje kandidata za ministra bomo prenašali prvo,  je bila uredniška 
odločitev, saj je bilo okoli kandidata za okolje zaradi njegovega dosedanjega dela veliko več 
debat in različnih mnenj, medtem ko pri kandidatu za kulturnega ministra tega nismo 
zasledili. To seveda ne pomeni, da je kultura manj pomembna, a enako velja tudi za druga 
področja, na primer okolje  ali zdravstvo- za javnost so vsa ta področja pomembna. Odločili 
smo se, da tisti dan prenose pričnemo z zaslišanjem kandidata za ministrstvo za okolje, 
zaslišanje bodočega kulturnega ministra smo načrtovali objaviti v posnetku ob 17h, vendar so 
se vsa zaslišanja tako zavlekla, da je bil objavljen pozno zvečer, za njim pa še kandidat za 
ministra za zamejce. Podobna situacija je bila zaradi dolgotrajnih zaslišanj in prekrivanje sej 
odborov in komisij tudi pri drugih kandidatih ob drugih dnevih, nekatere smo objavili šele 
naslednji dan.  
Smo pa pripravili tudi povzetek zaslišanja kandidata za ministra za kulturo in ga večkrat 
ponovili.  
Pojasnilo je pripravila tudi Kaja Jakopič, urednica uredništva za nove medije: 
Ne moremo se strinjati, da je bila na spletu to »mimobežna novičica«. Objavili smo obsežno 
novico, s fotografijami, zvečer pa še dodali video-prispevek. (…) Novica je bila nekaj ur (4-5) 
izpostavljena na prvem mestu sekcije Kultura.  
 
Ob tem naj kot odgovorna urednica Informativnega programa TVS dodam, da si prizadevamo 
parlamentarno dogajanje spremljati čim bolj ažurno, poglobljeno in celovito in tako 
gledalcem zagotavljati čim več informacij. Vsekakor obžalujemo, da so dnevni redi zaslišanj 
kandidatov za ministre onemogočali takšno programsko shemo, v kateri bi lahko gledalcem 



8 
 

sproti ali vsaj z manj časovnega zamika predstavili zaslišanja. Ko se dve zaslišanji pokrivata, 
lahko gledalcem le eno ponudimo v neposrednem prenosu.   Posnetke nekaterih zaslišanj 
kandidatov za ministre smo sicer že ponovili, to nedeljo popoldne pa na TVSLO 3 načrtujemo 
tudi ponovitev zaslišanja takrat še kandidata za ministra za kulturo.  Za prihodnji teden 
pripravljamo sestanek, na katerem bomo govorili tudi  o umeščanju prenosov in ponovitev na 
TVSLO 3.«  
 

Iz odgovora varuhinje: 
»Po vsebini odgovoru nimam česa dodati. Zlasti ne glede spletnega mesta www.rtvslo.si, saj 
menim, da pritožba ni upravičena.  
Ko gre za parlamentarni program, pa sem si natančno pogledala celodnevni posnetek 
predvajanih vsebin na TV SLO3 dne 5. 9. 2018. Iz sporeda, ki je bil v dopoldanskih urah 
večkrat objavljen v grafični obliki, je bilo mogoče jasno razbrati namero uredništva, da vse 
predstavitve kandidatov objavi čim prej, nekaj v živo in nekaj v posnetku. Izvirni spored so 
prilagodili dnevnemu redu Državnega zbora, ki je ob isti uri načrtoval po dve zaslišanji. Po 
izvirnem sporedu za ta dan bi bila predstavitev ministrskih kandidatov J. Lebna in S. Fakina 
gledalcem posredovana v živo, predstavitev kandidatov D. Prešička, A. Bratušek in P. J. 
Česnika pa v posnetku. Vsi posnetki, vključno s povzetki bi bili predvajani čez dan, pred 
polnočjo. Kot veste, se tega načrta ni bilo mogoče držati, saj so zaslišanja potekala ekstremno 
dolgo, zaslišanje ministrskih kandidatov za okoljski in zdravstveni resor je trajalo po pet ur. 
Menim, da je uredništvo ravnalo na edini možni način, da torej prenosov zaslišanj, ki so že 
potekala, ni prekinilo, in da je posnetke ostalih zaslišanj objavilo ob prvi možni uri. In jih nato 
tudi ponavljalo v naslednjih dneh.  
Zakaj so se v Državnem zboru odločili, da so za isto uro predvideli po dve zaslišanji, lahko le 
ugibam, vsekakor pa je v takšno odločitev vgrajen problem za javni medij in njegovo 
občinstvo, saj fizikalno ob isti uri na istem programu ni mogoče prenašati dveh dogodkov, 
neoziraje se na pričakovanja in želje gledalstva. Uredništvo pa se mora vedno odločiti in pri 
odločitvi tehtati aktualnost in javni interes. Če bi se odločili drugače, bi pritožba morda prišla 
s kakšnega drugega resorja ali pa neposredno od prizadetih gledalcev, ki jih kakšno tematsko 
področje bolj zanima od drugega. Menim torej, da pristojno uredništvo ni pravi (ali vsaj ne 
edini) naslov za pritožbe glede prenosov sej (plenarnih in odborov). 
Menim tudi, da bi bilo na to zadrego smiselno opozoriti snovalce dnevnih redov v Državnem 
zboru. Če imate možnost, da v zakonodajnem telesu (formalno ali neformalno) kakor koli 
odprete to tematiko, vam bom v imenu gledalcev in ustvarjalcev TV programa iskreno 
hvaležna.«  
 
 

Utrip in gradnja avtocest 
Varuhinja je v vednost prejela odziv gledalca M. D. B. glede oddaje Utrip, objavljene 22. septembra. 
Zmotilo ga je, kot je zapisal, »zavajanje z neresnicami« glede gradnje avtocest v Sloveniji. 
 

»V zvezi z izjavo ministrice za promet Alenke Bratušek v oddaji Studio City, da bomo železnice 
gradili tako kot smo avtoceste, ste komentirali: ".. da so slovenske avtoceste sinonim za 
zamude in miljardne podražitve.." 
Ta komentar je daleč od resnice in pomeni grobo zavajanje in nadaljnjo neupravičeno 
stigmatizacijo največjega in uspešno zaključenega projekta v zgodovini Slovenije. 
Dogma o preplačanih avtocestah in stigmatizaciji inženirskega dela na področju gradbeništva 
in cest je prevladala v političnem, rumenem in drugem medijskem in gostilniškem 
ocenjevanju tega velikega projekta. Kljub številnim strokovnim analizam in dokazovanjem o 
resnični ceni naših avtocest so prevladali argumenti tistih, ki v življenju niso nikoli niti od blizu 
povohali načrtovanje, gradnjo in vzdrževanje cest.« 

 

http://www.rtvslo.si/


9 
 

Odgovorna urednica Manica J. Ambrožič: 
 

»Avtorja Utripa Zvezdana Martiča ste nekoliko nenatančno  navajali. V oddaji je namreč 
komentator rekel takole: ''V našem kolektivnem spominu je namreč gradnja avtocest sinonim 
za zamude in milijardne podražitve.'' 
 Oddaja Utrip je komentiran, avtorski pregled tedenskega dogajanja v Sloveniji.  
Verjetno se boste strinjali, da  mnogi v Sloveniji so ali pa še vedno opozarjajo, da je bila 
gradnja avtocest povezana z zamudami in podražitvami.  V priponki dodajam samo nekaj 
virov, ki pritrjujejo mnenju, da je v našem kolektivnem spominu gradnja sinonim za zamude 
in milijardne podražitve.« 

 
 

Nedelujoč naslov utrip@rtvslo.si  
Gledalec G. Š. je opozoril, da elektronski naslov oddaje Utrip ne deluje. 

»Danes sem poslal elektronsko sporočilo na uradno javno objavljen, na koncu oddaje v 
odjavni špici, elektronski naslov javne inštitucije RTV SLO, utrip@rtvslo.si, pa sem prejel 
odgovor spodaj. 
Zanima me, zakaj, kako je to mogoče, kaj o tovrstnih zadevah predvideva zakon in katera 
inštitucija je pristojna za sankcioniranje.« 
 

(avtomatski odgovor: Naslova ni bilo mogoče najti. Sporočilo ni bilo dostavljeno na naslov 
utrip@rtvslo.si, ker ni bilo mogoče najti naslova ali nanj ni mogoče prejemati pošte.) 
 
Iz odgovora varuhinje: 

»Na očitno težavo ali tehnično napako sem opozorila pristojno odgovorno urednico 
Informativnega programa Manico J. Ambrožič, ki mi je zagotovila, da zadevo rešujejo.  
Menim, da je ob tovrstnih težavah smiselno uporabiti druge povezane e-naslove odgovornih 
oseb, ki jih najdete na spletnem mestu www.rtvslo.si , in sicer na podstrani: 
http://www.rtvslo.si/medijskosredisce.«  

 
Gledalec z odgovorom ni bil zadovoljen, polemika se je nadaljevala, odgovorna urednica Manica J. 
Ambrožič pa je sporočila, da bo po novem v špici Utripa elektronski naslov dnevnik@rtvslo.si. 
 
 

Odmevi ali recikliran Dnevnik? 
Gledalec F. R. je podal mnenje o oddaji Odmevi, češ da ponuja podobne vsebine kot Dnevnik. 

 
»Leta nazaj je bila to oddaja, ki smo jo gledalci čakali in tudi z veseljem spremljali. Danes nam 
pa ekipa odmevov ponuja prežvečen in po večini okrajšan dnevnik 
Upam, da ste si ogledali današnje odmeve.  
Vse lepo povrsti iz večernega dnevnika, pa tudi voditeljev komentar je bil že 
slišan.  Skratka  »copy – paste« in smo en termin odbrenkali. 
Veliko se že piše po socialnih omrežjih o stavki oz. neplačevanju prispevka za RTV. Ali si je g. 
Bergant danes zaslužil, da ga vsi imetniki električnih števcev plačujemo? 
Ali ste vi pri vaši bogati novinarski praksi odšli k uredniku in mu povedali, da to ni delo oz. 
izdelek, ki ga pričakuje tisoče gledalcev?   
Kje je bil prispevek – kritičen o delu(nedelu) g. Bulčeve? 
Smo pa zopet še  in še gledali Luko Mesca, ki bi se rad šel CK in v prejšnji maniri odločal o 
vsem (seveda v ozadju). Tudi  tu ni bilo kritičnih besed. Bog ne daj, da bi kje na tweeterju 
izstopil kak SDS-ov tweet. Verjetno bi Odmevi odpadli, ker bi se voditelj takoj zagnal v njega.« 
 

mailto:utrip@rtvslo.si
mailto:utrip@rtvslo.si
http://www.rtvslo.si/
http://www.rtvslo.si/medijskosredisce
mailto:dnevnik@rtvslo.si


10 
 

Iz odgovora odgovorne urednice Manice J. Ambrožič: 
»Oddaja Odmevi je največkrat nagrajena oddaja Informativnega programa TVS in z njo 
poskušamo analitično in poglobljeno  - tudi s pogovori, feljtoni in daljšimi analitičnimi 
prispevki - nadgraditi novice vsakega delovnega dne.  
Žal mi je, da so Odmevi, ki so omenjeni, gledalca razočarali, a izbor tem, ki jih uvrstimo v 
oddajo,  je vedno odvisen od aktualnosti in pomembnosti, hkrati pa za izborom stoji 
avtonomna uredniška odločitev.  
Evropska komisarka Violeta Bulc je bila denimo sogovornica v naši večerni oddaji dva dni prej 
in voditelj Slavko Bobovnik je komisarko zelo izčrpno in kritično izprašal. 
Očitke o politični pristranskosti našega programa zavračam – politično dogajanje v državi 
spremljamo ažurno, poglobljeno in nepristransko.«     

 
 

Enostransko o bolnici Franji? 
Gledalka A. P. se je odzvala na prispevek z naslovom 75 let bolnice Franje, ki je bil objavljen v oddaji 
Tednik 17. septembra. Pritožnica je prispevku očitala, da je bil pristranski in propaganden. 

 
»Pristransko in propagandno se mi zdi ravnanje avtorjev, ki gledalcem ponujajo paket, iz 
katerega so  bili izločeni vsi bridki, neprijetni, k razmišljanju navajajoči elementi fascinantne 
zgodbe. Tako je nastal propagandni sladkobni izdelek, podoben stotinam in stotinam 
zgodovinskih slavospevov, pred katerimi so morali in bi očitno morali še naprej gledalci ostati 
odprtih ust. Tako je anahronistična, ker je o bolnici Franji vsaj od leta 1983 znano še vse kaj 
drugega, za aktualne račune pa tudi narejena, saj smo gledalci lahko zaznali obračun z 
Možino, Dežmanom in njim podobnimi, ki baje manipulirajo z zgodovinskimi dejstvi. 
Nepristranska in nepropagandna stvarna osnova je precej bolj grenka: julija 1944 sta bila 
vodilna človeka bolnice Franje  aretirana, dobra dva meseca zasliševana in trpinčena. Oktobra 
1944 sta bila izpuščena, dr.Volčjak (ki je to bolnico ustanovil in nekaj časa vodil) je bil 
degradiran in “izgnan” v Benečijo, dr. Franja Bojc pa je bila oproščena in poslana nazaj v isto 
bolnico. Sodni postopek kaže znake nastopa sovjetskega revolucionarnega prava, a na srečo 
je bilo v bližini nekaj modrih in vplivnih ljudi, ki so se mu postavili po robu. Tako sta oba 
zdravnika odnesla iz konflikta senco na duši in črno piko v karakteristiki, a vsaj glavo na 
ramenih. Ni pa nobenega dvoma, da ju je krivica bolela vse življenje – in tudi to, da sta morala 
o njej molčati. 
Razlogi za pregon obeh zdravnikov so prav  zanimivi: Izrazita nadvlada politkomisarjev v 
enotah partizanske vojske, tudi v bolnicah. Politkomisar, ki je sprožil postopek proti Volčjaku 
in Franji, je bil prepričan, da ga premalo upoštevajo, da mu ne nudijo privilegijev, ki mu 
pripadajo in da ga nalašč nepravilno zdravijo. V Ozni in tožilcu je našel bojevite in brezobzirne 
sodelavce, pripravljene na akcijo. 
Vse to je previdno in v zadržanem tonu povedala Franja Bojc v svojih spominih (Ni neskončnih 
poti, 1983), ko so smeli v tisk, precej bolj študiozno pa sta obdelali Mateja Jeraj in Jelka Melik 
v svoji leta 1996 objavljeni študiji. Saj verjamem, da je bilo avtorjem oddaje toplo pri srcu, ko 
so srečali devetdesetletnike, ki pečejo kruh ali se spominjajo vodometa, ki je šprical na tisti 
zaplati zemlje… Seveda, to se da tako lepo zapakirati v celofan… Ampak! 
Odpovedujem se vsem modrovanjem o tem, kdo in kako bolj manipulira, kakšne točke s tem 
nabira, pa o profesionalnosti in uravnoteženosti, o partizanih in kolaborantih, o dognanih in 
še ne čisto jasnih zgodovinskih zadevah… Iz čistega spoštovanja do dr. Franje Bojc in do dr. 
Volčjaka pa moram reči, da so takšne propagandne oddaje bolj žalitev kot počastitev  realnih 
akterjev.” 
 

Odgovor urednice oddaje Jelene Aščič:  
»Namen prispevka ob 75-letnici bolnice Franja je bil predstaviti delovanje te znamenite 
partizanske bolnišnice skozi dragocena pričevanja tistih redkih še živečih pričevalcev tistega 



11 
 

časa. Svoje spomine so obudili danes 92- letni Marjan Justin Grosar, ki je bil med ranjenci, 98-
letni Ivan Bevk, ki je pomagal pri transportu ranjencev ter zdravnica dr. Zora Konjajev.  
Bolnica Franja je kulturni spomenik državnega pomena, vpisana je na Poskusni seznam 
svetovne dediščine. Kot piše na spletni strani Mestnega muzeja Idrija, je bolnica Franja zaradi 
svoje simbolne vrednosti in vloge v evropski zgodovini in kulturi leta 2015 ponovno prejela 
Znak evropske dediščine. V utemeljitvi je zapisano, da je partizanska bolnica Franja enkraten 
primer oskrbe ljudi v izrednih razmerah in izjemen simbol človečnosti, solidarnosti in 
tovarištva med domačini, osebjem bolnišnice in ranjenimi vojaki, ki so se borili proti fašizmu 
in nacizmu med drugo svetovno vojno.  
In prav to je bilo bistvo prispevka.« 

 
Odgovorna urednica Manica J. Ambrožič je dodala, da »o naši polpretekli zgodovini v našem 
programu snujemo poglobljen dokumentarni projekt.« 
 
Iz odgovora varuhinje:  

»Razumem, da so se v uredništvu osredotočili na pričevalski vidik in obravnavo zamejili z 
obdobjem nastanka oz. delovanja bolnišnice. Gledalci tudi pri drugih oddajah, ki se vsebinsko 
dotikajo polpretekle zgodovine, in so predvsem memoarske narave (npr. Pričevalci, Spomini) 
občasno zatrjujejo, da je šlo za enosmerni ali enostranski ali nepopoln ali prikrojen ali 
pomanjkljiv prikaz in predlagajo, da bi tematiko osvetlili z drugačnega zornega kota in z 
drugimi govorci ter jo umestili v drugačen kontekst. Sama se zavzemam za odprtost in 
nasprotujem izključevanju ali zamolčevanju, obenem pa priporočam takšno obravnavo, ki 
prispeva k poznavanju in razumevanju preteklosti ter tematiko osvetljuje strpno, dialoško in 
tenkočutno. Zato podpiram napoved uredništva o poglobljenem dokumentarnem projektu.«  

 
 

Zadeva Intervju/Dežman, tretjič 
Tudi septembra je v varuhov nabiralnik prispelo nekaj odzivov povezanih z zadevo Intervju/Dežman 
oz. oddajo, v kateri je voditelj Jože Možina gostil zgodovinarja Jožeta Dežmana (22. julij 2018, TV 
SLO1), in javno polemiko glede oddaje. Več o tej zadevi je objavljeno v julijskem poročilu na str. 4 in 
35 ter v avgustovskem poročilu na str. 4. Nekaj septembrskih odzivov je bilo naslovljenih neposredno 
na varuhinjo, nekaj pa jih je prejela v vednost. Primeri odzivov: 

 
»Intervju je bil popolnoma korekten, podprt z dejstvi, zato ne razumem vseh pritiskov, ki jih 
je deležen avtor. Končno je nekdo jasno in glasno povedal resnico, ki je bila vsa ta leta 
zamolčana, tako v šolskih učbenikih in medijih ter režimskih zgodovinarjev. V tem času od 
predvajanja oddaje je povsod samo preganjanje novinarja, zato ker je bil intervju objavljen, 
nikjer pa nisem zasledil argumentiranih dejstev, da so bile v intevjuju izrečene laži. Zakaj 
potem dr. Jožetu Možini RTVSLO ne omogoči normalno delo, saj bi morala ravno ta TV hiša 
kot nacionalna televizija služiti resnici.« (A. B.) 
 
»Resnično ne želim več plačevati vaše radio televizije, saj je nezaslišano, da še leta 2018 
zagovarjate partizanske komunistične in levičarske poglede iz leta 1920-1946. Namesto, da bi 
g. Možina, kot eden redkih vaših izjemno kvalitetnih voditeljev, končno tudi v Sloveniji dobil 
priznanje za izjemno delo, ki je podkrepljeno z zgodovinskimi dejstvi ter resnicami, se 
spravljate nanj, kot da smo še vedno v krvavi revoluciji. Čakam, da se pritiski nadaljujejo, da 
se začnejo  likvidacije in da se nato 100.000 najuspešnejših, običajno desno usmerjenih ljudi, 
ki so svojimi rokami in možgani vsaj nekaj ustvarili živih zakoplje v rudnike. Le zakaj takšno 
vaše mišljenje, ki ga je zahod uničil že pred 70 leti?« (M. D.)  
 
»Kot vidite protestiram in zahtevam , da se gonja proti  gospodoma  dr.  Možini in dr. 
Dežmanu/in tudi ostalim pravičnikom/  ustavi . Naravnost sem frapiran / frapirati= udariti , 



12 
 

presenetiti, osupniti,iznenaditi /, da se to danes še dogaja  ; celo z grožnjo . Kje so naši anti 
Turnški in anti Spomenke ?  /pa tudi policija in * Masleše *? V Ustavi rep. SLO piše , da smo 
demokratična itd. država  s svobodo govora . Pa kaj dela dr. Možina ? Spravlja izpod 
pepela  žalostne ,žal  tudi tragične  zgodbe – dejstva , ki so jih povzročili ravno tisti , ki temu 
nasprotujejo.Te zgodbe so za našo /tako ali drugačno / zgodovino  dokumenti  , o katerih 
bodo tudi drugi /tujci / presojali , zakaj in kam plujemo / ali pljuvamo / . To so BISERI in vsa 
čast dr. Možini in dr. Dežmanu .« (A. A.)   
 
»Najprej Vas prijazno pozdravljam in se Vam zahvaljujem, da sem Vaš odgovor v zvezi z 
gospodom Jožetom Možino zadnjič razumel kot razumno podporo g. Jožetu. Konec koncev 
ste lahko na TV ponosni in smo Slovenci ponosni, da imamo novinarja kot je g. Možina ki dela 
oddaje na visokem zanimivem in korektnem nivoju. Odpira namreč dimenzije, ki so za narod 
pomembne in vnašajo v družbo tisto poštenost, ki je bila v totalitarnem sistemu deficitarna.« 
(M. R. – v vednost, namenjeno odgovorni urednici) 
 
»Rada  bi Vama izrekla zahvalo za Vajino že tolikokrat dokazano profesionalnost in težavno 
strokovno delo, ki ga že leta opravljata v zgodovinski stroki v imenu pravice in resnice, za 
dušni blagor in za tako potrebno resnično spravo v našem narodu. Sramotno je in 
nerazumljivo, da so še po sedemindvajsetih letih obstoja tako imenovane demokratične 
Slovenije med nami trdosrčni in zlonamerni ljudje, ki ne zmorejo pietete in sočutja do svojcev 
krivično pomorjenih Slovencev, do naših povojnih beguncev; ki ne zmorejo ali nočejo 
pogledati resnici v obraz, ki lažejo in potvarjajo zgodovinska dejstva, ki nočejo prisluhniti in 
želijo ljudi utišati. (V. Š. iz pisma dr. Možini in dr. Dežmanu) 

 
Primer odgovora varuhinje:  
 

»O zadevi sem napisala poročilo. Če vas zanima, si ga lahko preberete na tej povezavi: 
http://www.rtvslo.si/varuh/novica/1154. Obžalovala bi, če bi menili, da je v poročilu zapisano 
kaj, česar v njem ni, ali če bi prezrli tisto, kar v njem je.  
Pišete, da je gospodu Možini na RTV SLO onemogočeno normalno delo. Ni mi znano, da bi 
bilo tako, saj sem v začetku meseca gledala njegovo oddajo Pričevalci, kot sem seznanjena, 
bo konec meseca na sporedu njegova oddaja Intervju.«  

 
Varuhinja je prejela tudi nekaj javnih sporočil, med njimi izjavo za javnost stranke SDS z naslovom 
»Ne bomo tiho«, s katero se stranka, kot piše v sporočilu, »odziva na drastične poskuse omejevanja 
svobode govora na javni RTVS in na neutemeljene napade na novinarja dr. Jožeta Možino in 
zgodovinarja dr. Jožeta Dežmana«, solidarnostno izjavo Društva slovenskih izobražencev z naslovom 
»Solidarnost z novinarjem Jožetom Možino«, ki je bila sprejeta na 53. Študijskih dnevih Draga 2018, 
in drugo pismo, ki ga je javnemu zavodu RTV poslalo Združenje za slovensko besedo.   
 
 

Zadnja poročila brez omembe praznika 
Gledalka M. V. se je pritožila, ker v večernih poročilih ob Dnevu vrnitve Primorske k matični 
domovini, 15. septembra, praznik ni bil omenjen. 
 

»Ob ogledu večernih poročil ob 22 uri na  državni praznik 15. september - vrnitev Primorske k 
matični domovini, sem bila ogorčena, ker v poročilih praznik in proslava ob prazniku niti z 
besedo nista bila omenjena. Menim, da je to ogromen spodrsljaj RTV SLO, ker nacionalna TV 
tega ne bi smela spregledati.« 
 

Odgovorna urednica Manica J. Ambrožič: 

http://www.rtvslo.si/varuh/novica/1154


13 
 

»Spoštovani, ne morem napisati nič drugega kot to, da se z mnenjem gledalke strinjam. 
Dejstvo, da praznika v večernih Poročilih nismo omenili, je bila napaka in zanjo se kot 
odgovorna urednica Informativnega programa TVS opravičujem.« 

 
 

Razkriti podatki prizadeli družino 
Varuhinjo je gledalka A. seznanila z družinsko stisko zaradi objave posnetka njihovega vozila z dobro 
vidnimi podatki družinskega podjetja. Posnetek je bil objavljen v napovedniku za Slovensko kroniko 
oz. Dnevnik pred kvizom Vem!. Naslov prispevka (t. i. headline oz. grafični zapis ob sliki) se je glasil 
»Izogibanje plačilu cestnine na avtocesti?«.  
 

»Dne 11.7.2018 ste v kratkih poročilih pred oddajo Vem objavili prispevek (…) pod naslovom 
IZOGIBANJE PLAČEVANJE CESTNIN, na katerem ste oblatili dve podjetji, katri sta bili tarča 
posmehov. Imamo vso dokumentacijo, da se ni izogibal plačevanju. Sporočite mi kako boste 
to odpravili ?« 
 

Gledalka je sporočilo oz. vprašanje poslala uredništvu, vendar je menila, da je niso razumeli. Varuhinji 
je pojasnila, da v majhnem kraju, v katerem živijo, krožijo govorice, da nočejo plačevati cestnine, 
čeprav so uspešni podjetniki, kar občutijo kot žalitev.  
 
Po razjasnitvi zadeve je pritožnici odgovorila pristojna urednica Manica J. Ambrožič: 

»Kot odgovorna urednica Informativnega programa TVS obžalujem težave, ki ste jih imeli po 
objavi prispevka in napovednika o tem, da se nekateri vozniki težkih tovornjakov poskušajo 
izogniti plačevanju cestnin s potjo skozi Litijo. V prispevku nikjer nismo omenili vašega imena 
ali govorili o tem, da vaše podjetje ne plačuje cestnin, pač pa smo pokazali splošne posnetke 
javne površine, torej ceste, ki teče skozi Litijo in po tej cesti se je v času našega snemanja 
peljalo več tovornih vozil.      
V napovedniku pred oddajo Vem je bil na ekranu res napis glede neplačevanja cestnine, a v 
obliki vprašanja. To, da nekateri tovornjaki ne plačujejo cestnine in se je zato povečal promet 
skozi Litijo, so nam potrdili na občini Litija.  
Nikakor pa nismo želeli s prstom pokazati na vaše ali katerokoli drugo podjetje.  Žal mi je, da 
ste po objavi prispevka doživeli negativen odziv.«  
 

Pritožnica je sprejela opravičilo urednice in dodala: »… v bodoče naprošam televizijo in novinarje, da 
zameglijo osebne podatke.« Odgovorna urednica je zagotovila, da bodo v programu v prihodnje še 
bolj pozorni na povednost slike.  
 
 
 

II. KULTURNI IN UMETNIŠKI PROGRAM 
 

Predčasno prekinjeno predvajanje filma 
Gledalec I. Z. se je pritožil, da je bila ponovitev filma »Kdo se boji Virginie Woolf?« 28. 9. na TV SLO1 
predčasno prekinjena.  
 

»Predvajan je bil samo do napisa "THE END", potem pa je bil grobo prekinjen in začel se je 10 
minutni oglasni blok. Izpuščen je bil 90 sekundi glasbeni zaključek filma, ki ga spremlja napis 
"EXIT MUSIC". 21. 4. 2017 ste omenjeni film predvajali 125 minut in 27 sekund, tokrat pa 
samo 123 minut in 56 sekund. Ne dogaja se prvič, da ne odpredvajate povsem celega filma, 
velikokrat "izpade" 5 sekund, včasih tudi 20 sekund materiala. Celovito predvajanje 
programskih vsebin je osnova, zato si takih izpadov ne bi smeli privoščiti.  



14 
 

Težko verjamem, da je v tem primeru šlo za tehnično napako, prej se mi zdi, da se nekomu ni 
zdelo vredno izgubljati čas za "prazno" glasbo in je kar zaključil film.« 
 

Urednica Uredništva tujih oddaj na TV Slovenija Neli Vozelj:  
»Iz Službe za podnaslavljanje so nam sporočili, da so preverili navedbo gledalk in res drži, da 
je bil film predčasno prekinjen zaradi napačno zapisane zaključne kode. Pri velikem številu 
filmov, serij, dokumentarcev, ki jih morajo pripraviti za predvajanje, pride kdaj žal tudi 
do  napake, za kar se vsem prizadetim gledalcem opravičujemo.« 

 
 

Dokumentarec o Triglavu: kaj pa kapelica? 
Gledalec F. P. se je pritožil nad dokumentarnim filmom Naš Triglav, ki je bil predvajan 2. septembra; 
po njegovem mnenju je bil pomanjkljiv, saj ni omenil kapelice na Kredarici. 
 

»Verjetno v SLO vsi vemo, vsaj odrasli, da je ob Domu na Kredarici kapelica Marije Snežne; 
vprašanje pa je, koliko nas ve, da je na Ministrstvu za kulturo zavedena kot nepremična 
kulturna sakralna stavbna dediščina z opisom: »Najvišje ležeč sakralni objekt stoji v bližini 
kapele, ki jo je 1896 zgradil Jakob Aljaž in je bila 1952 porušena. Nova kapela z lopo in 
zvonikom je bila zgrajena po načrtih J. Marinka 1992. V lopi več kamnitih spominskih plošč 
(dve iz stare kapele)«. Vprašanje je tudi, koliko ljudi ve, posebno mlajši, da izraz »porušena« 
ni korekten, saj jo neznanci (!?) minirali. V tistem času totalitarne komunistične družbe so (!?) 
še l. 1952. rušili tudi cerkve po Kočevskem.  
Triglav nas je in še združuje. Aljaž zato ni postavil križa na njegov stolp, na njem pa je bila v 
času iste družba rdeča zvezda. Poleg tega pa je bil Triglav zlorabljen kot del simbola OF, ko je 
predvsem v prvih dveh letih vojne še pred ustanovitvijo vaških straž in domobrancev VOS 
likvidiral čez 1000 ljudi, med njimi tudi ženske in otroke. TO je povzročilo razdvajanje in 
ločevanje Slovencev. Simbolu OF je dokumentarec v primerjavi z ostalim posvetil dokaj 
pozornosti; kapelico, ne prvotno, ne sedanjo, ki je pod varstvom države, pa je ''spregledal'' 
oz. jo tako simbolno ponovno »miniral«. Je TO ponovno razdvajanje oz. ločevanje, da ne 
omenim drugorazrednosti Slovencev. Ob množici sodelujočih v dokumentarcu je bil tako 
''spregledan'' tudi pobudnik za ponovno postavitev kapele tedanji dovški župnik Franc 
Urbanja. Verjetno je bil ob njegovem sokrajanu Francu Potočniku med najbolj pogostimi 
obiskovalci Kredarice. V ta ''spregled'' spadajo tudi mnogi prostovoljci in dobrotniki, ki so 
pomagali pri gradnji, nadškof Šuštar in 5000 planincev, ki so bili prisotni pri blagoslovitvi, pa 
tudi številni planinci, ki vsakoletno sodelujejo pri najmanj 5 ih sv. mašah  
Če že Cerkev in nas vernike kljub demokraciji ponovno del politike, nekatera civilna združenja 
in nevladne organizacije potiskajo v drugorazrednost in pripisujejo klerofašizem, kot 
nasprotnikom ideologije smrti in teorije spola pa nam očitajo kršitev ustave oz človekovih 
pravic, bi moral biti dokumentarec financiran z javnim denarjem bolj objektiven.«  

 
Urednik Uredništva dokumentarnega programa Andraž Pöschl: 

»Film je nastal v neodvisni produkciji Sever & Sever. Producent se je prijavil na naše 
koprodukcijsko povabilo (odprt razpis) in nas poprosil za nekaj arhivskih posnetkov ter nekaj 
postprodukcijskih uslug. Celotna zgodba – od začetka do konca – scenarij, režija in največji 
del produkcije pa je bil voden samostojno, po utečenih principih slovenske neodvisne 
produkcije.  
Predvsem zato sem producenta Janija Severja prosil, da mi pošlje uradni odgovor na dopis. In 
na ta odgovor še čakam. Seveda ga pošljem takoj, ko ga prejmem. Je pa res, da ob tako 
konceptualnem izhodišču kot je AV zapis zgodovine in današnje podobe slovenskega simbola 
v 50min formi prej ali slej pridemo do točke, ki je ob nanosu ostalih podatkov in dejstev 
nehote izpuščena.«  
 



15 
 

Neodvisni producent Jani Sever:  
»Naš Triglav je srednjemetražni dokumentarni film in v njem žal ni bilo prostora za vse, tudi 
zelo pomembne dogodke, fenomene ali pojave, ki so v zgodovini definirali to goro. 
Osredotočili smo se na oblikovanje Triglava, kot osrednjega nacionalnega simbola Slovenstva. 
Kapelica na Kredarici ima seveda neprecenljiv pomen in to, da v filmu ne nastopa izrecno, 
nikakor ne pomeni omalovaževanja krščanske vere vere ali zapostavljanja njenega pomena. 
Kapelica bi si morda zaslužila kar svoj lasten dokumentarni projekt. Upamo, da ga bo nekoč 
tudi dobila.« 
 
 

Žebelj je postal čopič – o premiku termina 
Gledalka iz Maribora je ob predvajanju dokumentarnega filma z naslovom Žebelj je postal čopič 15. 
septembra na TV SLO2 po telefonu opozorila, da je na film zaman čakala že prejšnji mesec (25. 8.), ko 
pa se je ob napovedani uri pojavil reprizni intervju z dr. Capudrom. Uvrstitev tega intervjuja v spored 
ob smrti dr. Capudra se ji zdi primerna in razumljiva. Povsem neprimerno in nespoštljivo do gledalcev 
pa se ji zdi, da tisti, ki so pred ekranom čakali na Žeblja, niso bili obveščeni o spremembi. Sprašuje, ali 
bi bilo tako težko napisati na zaslon, da bo dokumentarec na sporedu drugič? Tako pa bi oddajo 
zlahka prezrla, če ne bi ravno danes gledala sporeda. To se ji ne zdi prav do gledalcev, ki imajo radi TV 
Slovenija. In so navsezadnje njeni plačniki.  
 
Odgovorna urednica Kulturnega in umetniškega programa Živa Emeršič je pojasnila, da bi »bilo težko 
pred ali po uvrstitvi In memoriama, uvrstiti grafični napis, da bo načrtovana oddaja na sporedu 
naslednji teden.« 
 
 

Kje so Spomini? 
Gledalko J. Ž. je zanimalo: »Kje je oddaja Spomini,Pričevalci pa non stop,marsikaj se je spremenilo 
pod vodstvom novega direktorja,niste več nevtralni,piha veter v desno.« 
Odgovor Žive Emeršič, odgovorne urednice Kulturno-umetniškega programa:  

»Memoaristično feljtonski oddaji Spomini in Pričevalci sta bili zasnovani v enakem številu in 
kot taki tudi uvrščeni v isti  predvajalni pas. 
Izostanek večjega števila oddaj Spomini je nastal zaradi nekajmesečne odsotnosti njihovega 
avtorja.« 
 
 

Dokumentarni film "I am MLK jr" 
Varuhinja je v vednost prejela korespondenco med gledalcem M. M. in Uredništvom tujih oddaj. 
Gledalec je pohvalil dokumentarne filme, a izpostavil, po njegovem mnenju, neprimeren termin filma 
o Martinu Luthru Kingu mlajšemu z naslovom “Jaz sem Martin Luther King”. 
 

»Prejsnjo nedeljo sem na Rtvslo1 gledal dok. film o Martinu Luther Kingu jr., ki je bil ena 
pomembnejsih osebnosti v 20.stoletju in o katerem bi se morali uciti tudi v solah. In tudi za to 
vse pohvale.  
Sem pa razocaran, da je tako kvalitetna in poucna vsebina bila na sporedu ob tako slabem 
terminu: nedelja ob 23:10. 
Predlagam, da poskusate tovrstne vsebine uvrstiti v "prime time" med tednom ali ob 
vikendih, in sicer ob 20:00 uri. Namrec taksne vsebine so lahko kljucne v smislu izobrazevanja 
in ozavescanja nase druzbe o pravih vrednotah, za katere bi se morali zavzemati vsi.«  
 

Iz odgovora urednice Uredništva tujih oddaj Neli Vozelj:  



16 
 

»Hvala za vaše pismo. Veseli nas, da radi spremljate naše oddaje – trudimo se, da gledalcem 
ponudimo kar najbolj raznolik in kakovosten program, tudi sami pa nismo vselej zadovoljni s 
termini, ki jih imamo na voljo za predvajanje teh vsebin.  
Žal so ti odvisni od programske sheme, ki nastaja v vodstvu RTV.«  

 
Gledalec je pisal tudi vodstvu RTV. Iz odgovora pomočnika generalnega direktorja Gorazda Slaka:  

»… letošnjo programsko shemo, ki je v veljavi sedaj, je pripravila prejšnja direktorica 
televizije, termini pa so bili oktroirani s strani kulturno umetniškega programa. 
Za prihodnje leto se trenutno vodstvo trudi, da bi predvajanje teh filmov prestavilo v bolj 
zanimive termine, a redno dobivamo polena pod noge, saj je kakršnakoli sprememba na TV 
Slovenija nezaželena. Žal. Dokumentarni filmi, ki jih zavrtimo v tem terminu, bi morali biti na 
sporedu ob 20.00 ali pa 21.00, morda tudi na drugem sporedu, ta ura -23.00 - pa je 
neprimerna.« 
 
 

a.b.c.d. ali a.b.c.č., drugič 
V uredništvu oddaje Male sive celice so podrobneje preučili možnost, da bi pri ponujenih izbirnih 
odgovorih uporabljali slovensko abecedo (črko Č namesto D). Tako rešitev je predlagal gledalec V. K. 
(glej avgustovsko poročilo str. 16). V uredništvu so se odločili za nadaljnjo uporabo črke D. 
 
Pojasnilo Maruše Prelesnik Zdešar, urednice oddaje in Tine Petrovič, jezikovne svetovalke: 

»V kvizu Male sive celice RTV SLO uporabljamo vprašanja izbirnega tipa, na katera ponudimo 
štiri odgovore, označene s črkami A, B, C in D. Pri označevanju odgovorov bi lahko uporabili 
tudi zaporedje črk slovenske abecede, se pravi, da bi bili podani odgovori A, B, C in Č. 
Odločitev za uporabo zaporedja A, B, C, D je podprta z več argumenti. 

1. Grafika 
Pri uporabi črke Č bi zaradi različnih kodnih standardov oz. kodnih naborov v računalniških 
programih lahko nastale težave in namesto črke Č bi se izpisal drug znak, na primer črka È. 
Težava bi lahko nastala tudi pri vidnem razlikovanju med črkama C in Č. Na videz sta si 
podobni in bi ju, zlasti pri posnetkih od strani, tekmovalci in tudi gledalci v naglici utegnili 
zamenjati, odgovora C in Č pa zaradi tega ne bi bila enakovredna odgovoroma A in B. Črka D 
pa se vizualno dovolj razlikuje od prvih treh. 

2. Izgovor 
Sičnik C in šumnik Č sta si po izgovoru precej podobna. Voditelj ali tekmovalci bi se lahko pod 
časovnim pritiskom zapletli pri izgovarjavi in bi črki izgovorili nerazločno ali ju napačno 
razumeli. S črkama C in D te težave ni. 

3. Uveljavljenost 
V slovenskih šolah za označevanje odgovorov tradicionalno uporabljajo črke A, B, C in D, zato 
so otroci tega zaporedja vajeni. Enako označevanje se uporablja tudi v mednarodnih 
raziskavah in preizkusih znanja. 
Uredništvo oddaje Male sive celice po posvetu z oddelkom za prevajanje in lektoriranje 
20. septembra 2018 po ponovnem premisleku in z upoštevanjem navedenih dejstev ostaja 
pri prvotni odločitvi, da so pri kvizu Male sive celice odgovori označeni s črkami A, B, C in D.« 

 
Gledalec je izrazil nestrinjanje z odločitvijo uredništva oddaje. Med drugim je zapisal: »To, kar 
navajate, da v slovenskih šolah tradicionalno uporabljajo, ni tisto, kar bi opravičevalo neuporabo črk, 
ki je predmet te komunikacije.« 
 
 
 



17 
 

III. RAZVEDRILNI PROGRAM 
 
 

Pripombe glede humorja in voditeljice 
Trije gledalci so se po telefonu odzvali na prenos slovesnosti ob 240-letnici prvega vzpona na Triglav 
2. septembra na TV SLO2; en odziv je bil pohvala veličastnosti oddaje o slovenskem simbolu (pri 
čemer se je poslušalka spomnila tudi, po njenem mnenju, imenitnega Studia ob 17h, ki je poleti 
potekal v živo s Kredarice), v dveh pa sta gledalca grajala robate humor povezovalcev programa.  
Varuhinja je prejela tudi kritiki izbora nove kapetanke v kvizu Vse je mogoče, ki je bila tudi gostja v 
oddaji Vikend paket 23. septembra. 
 

»To, kar moramo poslušati v nedeljskem popoldnevu, presega vse meje: smejanje počez in 
povprek, predvsem g. Vucjak, pa tudi vseh ostalih v studiu. Smo preklopili na drugo mrežo, 
ker tako bednega programa pa ne! Se prav "veselimo" oddaje Vse je mogoče! 
Katastrofa!!« (M. P.) 
 

Sporočilo je bilo posredovano odgovornemu uredniku programa Vanji Vardjanu.  
 
 

IV. ŠPORTNI PROGRAM 
 
 

Koliko oglasov med kolesarsko dirko! 
Gledalec M. P. je izrazil nejevoljno nad obsegom oglasov v športnem popoldnevu 30. septembra na 
TV SLO2. 

»Berem forume, pritožbe in vedno več jih(nas) je, ki smo nadvse nezadovoljni z moooooočno 
pretiranim oglaševanjem na Televiziji Slovenija. V glavnem gledamo oglase, vmes pa tudi 
kakšno oddajo, ki pa je tudi prekinjana z oglasi. Katastrofa. Res bi si želel prenehati plačevati 
RTV naročnino, vendar vas ščiti zakon, zato pa je tako kot je.  
Med prenosom kolesarske dirke posamezna moška tekma pa mi je dokončno dvignilo pokrov. 
To da ste  začeli prenašati šele zadnjih 50 km, še nekako požrem (sem gledal na Eurosport-u). 
Po zaključku prenosa nogometa Mura:Mb pa je namesto takojšnje vključitve v prenos,  sledil 
15 min blok reklam, ob 15.20 nov blok reklam ob 15.35 nov blok reklam - pa kaj se greste.  
Kolesarstvo jezame edini šport na TV SLO kjer se komentatorji lahko postavijo ob bok 
komentatorjem Eurosporta - pa naredite tako.«  
 

Odgovor Gregorja Peternela, odgovornega urednika Športnega programa: 
»Zakon nam dovoljuje 10 minut oglaševanja na vsako polno uro v off time-u (do 18.00 in po 
23.00) in 7 minut oglaševanja na vsako polno uro v prime time-u (18.00 - 23.00). 
V času kolesarske dirke in finala SP v slalomu na divjih vodah med 15:00 in cca 17:00 smo 
realizirali naslednje oglasne bloke: 

- 15:00 -16:00, 2 bloka: 166sek in 171 sek 
- 16:00 - 17:00, 2 bloka: 320 sek in 265 sek  

Od 12h dalje, ko je bil na drugem programu šport, smo ves čas spremljali kolesarstvo, vmes 
pa še nogometno tekmo Mura - Maribor, pa finale svetovnega prvenstva v slalomu na divjih 
vodah, ki se je časovno pokrival z zaključkom kolesarstva, zato smo živo predvajali samo 
kajakaše, kjer je bila slovenska udeležba. Športni dan na 2. programu se je zaključil s tekmo 
svetovnega pokala v športnem plezanju, ki je bila v Kranju. Spored je bil programsko zelo 
zahteven, saj se je bilo v istem obdobju več tekmovanj in ker smo želeli pokazati vse kar je 
bilo zanimivega, smo se preklapljali iz prizorišča na prizorišče, ves čas pa poročali, kaj se 
dogaja na kolesarski dirki.  



18 
 

Obilo dogajanja v katerega je bilo potrebno umestiti tudi oglasne bloke. Te smo dolžni 
oglaševalcem, a razporejeni so bili tako, da vendarle v programu nismo zamudili nič 
bistvenega, pa čeprav razumem, da so gledalcem vedno odveč.« 

 
Iz odgovora varuhinje: 

»Sama lahko zapišem le, da bi si tudi sama želela, da bi za vse naloge, ki jih mora RTV 
Slovenija opravljati po zakonu, lahko zagotovili javna sredstva, in da televizijskim kolegom ne 
bi bilo treba objaviti niti ene same samcate reklame.  
Kot veste, pa je zakonodajalec predvidel, da si mora RTV Slovenija del sredstev za produkcijo 
vsebin (med drugim torej tudi za nakup športnih pravic in prenose) zaslužiti na trgu, zato se 
predvajanju oglasov preprosto ne bo mogoče odpovedati. Poudariti pa je treba, da je 
dovoljen obseg oglasov za javno televizijo bistveno manjši kot na komercialnih televizijah (kar 
verjetno veste tudi sami, glede na to, da iz vašega sporočila razumem, da gledate predvsem 
te televizije). Če bi menili, da je bil obseg prekoračen, se lahko vedno pritožite pri pristojnem 
regulatorju AKOS-u, ki bdi nad tovrstnimi kršitvami. 
Kot varuhinja lahko dodam še pojasnilo, da 12,75 eur na mesec ne plačujete za televizijske 
športne prenose, ampak za celoten javni medijski servis, ki med drugim obsega: 7 televizijskih 
in 8 radijskih programov z informativnimi, izobraževalnimi, kulturnimi, verskimi, športnimi 
itd. vsebinami, spletni portal in storitve, digitalizacijo slovenske AV dediščine, podnaslavljanje 
vsebin za gledalce z okvaro sluha, govorno opremljanje vsebin za gledalce z okvaro vida, 
glasbeno dejavnost - med drugim simfonični orkester RTV Slovenija, sofinanciranje 
slovenskega neodvisnega filma itd. Po obsegu vsebin in storitev, pripravljenih za gledalce, 
poslušalce in bralce, RTV Slovenija nima konkurence.  
Razumem, da vas zanima predvsem televizija, in znotraj nje le šport, in znotraj tega le prenosi 
kolesarstva. Obžalujem, ker menite, da programska storitev na tem področju ni bila na ravni, 
kot bi si jo želeli.« 

 
 

Zaradi oglasov prekinjen prenos juda! 
Gledalec G. P. se je pritožil nad količino reklam med prenosom svetovnega prvenstva v judu. 
 

»Zaradi predolgih reklam izgubimo od 30sekund do minute borbe. Ker dolžina borbe traja 4 
minute, je to  ena četrtina borbe !!! Ker je to pri vsakem bloku reklam, se vidi, da je to 
sistemsko uničevanje prenosov zaradi reklam. Zavedam se, da so reklame odličen vir 
zaslužka, ampak naše plačevanje mesečne naročnine tudi prinese dovolj velik kos pogače, da 
bi lahko blok reklame skrajšali na dolžino mednarodne pavze za reklame !!!« 
 

Odgovor odgovornega urednika Športnega programa Gregorja Peternela: 
»Opravičujem se gledalcu, ker zaradi oglasov ni mogel v celoti spremljati vseh borb 
svetovnega prvenstva v judu. Res je, oglasi so tudi vir dohodka naše televizije, hkrati pa 
pogosto tudi obveza do oglaševalcev, ki zakupijo oglasni prostor med neposrednimi prenosi. 
Pri umeščanju oglasov poskušamo upoštevati urnik tekmovanja in v ta namen koristiti 
prekinitve, še posebej, če organizatorji tekmovanj med njimi predvidijo tudi TV prekinitve za 
predvajanje oglasov. Žal teh Mednarodna judo zveza na svojih tekmovanjih nima, urnik ni 
prilagojen televizijskemu prenosu in zato se zgodi, da se kdaj z oglasov vnemo prepozno. 
 Vsekakor se prizadevam, da oglasne bloke prilagodimo urniku tekmovanj in, da zaradi njih ne 
bo vsebinske škode v programu.« 
 

Gledalec se je zahvalil za pojasnilo in dodal: »Upam, da se bo kaj spremenilo na bolje.«  
 
 



19 
 

V. PROGRAM PLUS 
 

Od blizu – o voditeljičinem slogu 
Gledalka L. P. je pisala, da jo v oddaji Od blizu moti voditeljičin slog. 
 

»Prosim, zamenjajte že končno Vesno Milek z nekom, ki se zna pogovarjati, ki dovoli 
sogovorniku, da odgovori na vprašanja in mu ne skače neprestano v besedo. Ona izrablja 
televizijo zgolj za samopromocijo in prav boleče je gledati te njene goste, ki so stisnjeni v kot 
in ji iz vljudnosti ne očitajo njene nevljudnosti. Definitivno zadnja oddaja Od blizu, ki sem jo 
gledala.  
Kakšna razlika je oddaja Intervju s Ksenjo Horvat, ki se zna kultivirano pogovarjati in poskrbi 
za to, da izvemo čim več o gostu oddaje in njegovem področju dela. Pravi užitek je poslušati 
njene intervjuje!« 
 

Odgovor odgovornega urednika Programa plus, Roka Smoleja:  
»V primeru oddaje Od blizu ne gre za klasičen televizijski intervju, ampak je že v konceptu 
oddaje zapisano, da je cilj oddaje »celovito prikazati določeno osebnost, tudi takšno, za 
katero se nam zdi, da smo o njej izvedeli že vse, voditeljica v oddaji poskuša skoraj 
nemogoče: približati se sogovorniku z različnih zornih kotov.« Takšen koncept seveda zahteva 
angažiranega voditelja in izrazito avtorski pristop, ki vključuje tudi živ in dinamičen dialog, 
provokacije itd. Gre za pogovorno oddajo z razvedrilnimi elementi,  za tako imenovani »talk 
show«. Če spremljate podobne oddaje v tujini, lahko ugotovite, da si voditelji v dialogih z 
gosti privoščijo še mnogo več. Prav v primeru oddaje z gospodom Šaleharjem si je voditeljica 
(lahko) privoščila več provokacije, saj tudi Šalehar velja za bolj provokativno medijsko 
osebnost. Voditeljica se z načinom vodenja vsekakor prilagaja tudi gostu, zagotovo se je na 
primer z gospodom Demetrom Bitencem pogovarjala na popolnoma drugačen način. Sicer pa 
se z vsakim gostom pred oddajo o načinu vodenja pogovora  in iztočnicah tudi posvetuje.  
Zdi se nam prav, da na Televiziji Slovenija gledalcem ponujamo različne vrste pogovornih 
oddaj, ki jih vodijo različne osebnosti,  tako vsak lahko najde oddajo z gosti in voditeljem po 
svojem okusu.« 
 

Iz odgovora varuhinje: 
»Pritrjujem uredniku, da je pri presoji posameznih oddaj poleg žanra (intervju) smiselno 
upoštevati tudi zasnovo oddaje (v tem primeru talk show), pri čemer je v skladu s poklicnimi 
merili in načeli novinarske etike voditeljem dovoljeno, da v pogovorih uporabljajo različne 
tehnike, tudi glede na konkretnega gosta ("Intervjuji so vir dodatnega obveščanja, pojasnila 
ali zabave. Tehnike in pristopi, primerni za te namene, so različni. Ljudi, ki jih intervjuvamo 
kot priče ali strokovnjake, je treba bolj spodbujati kot izzivati.").« 
 
 

Vodenje oddaje Akcent 
Gledalca G. Z. je zmotilo vodenje oddaje Akcent o zdravniški etiki 4. 9. na TV SLO 2. 
 

»Pravkar sem spremljal oddajo Akcent, ki jo je vodila Gospa Vida Petrovčič. 
Ne bom razpredal, da so bili predstavljeni pogledi ali celo "dejstva", ki so preverjeno napačni, 
kar je možno sprejeti kot del dialoga, ki je vedno dobrodošel. Nikakor pa ne morem podpreti 
način vodenja oddaje.  
Voditeljica ni dopustila, da trditve dobijo tudi odgovore ali pa vsaj komentar, pa čeprav je 
gost (g. Zwitter), ki je avtoriteta na obravnavanem področju medicinske etike, to tudi želel. 
Ne vidim smisla oddaje, ki zavaja. 



20 
 

Ob navedenem sem dobil občutek, da je novinarka oddajo vodila nepripravljena ali celo na 
osnovi lastnih "neprijetnih izkušenj" s področja zdravstva. 
Od novinarke bi pričakoval nevtralno držo in vsaj pregledno poznavanje obravnavane teme.« 

 
Rok Smolej, odgovorni urednik Programa Plus je menil, da gledalec svojih navedb ni konkretiziral, 
denimo s primeri, katera dejstva v oddaji naj bi bila napačna in s čim točno naj bi gledalce zavajali. 
Posredoval je pojasnilo voditeljice Vide Petrovčič: 
 

»Za oddajo, ki jo komentirate, sem se temeljito pripravila in v njej nisem govorila o nobenih 
svojih »neprijetnih izkušnjah« z zdravstvom, ker jih nimam. To vaše navajanje je popolnoma 
netočno, ta vaš občutek je popolnoma napačen in zavajajoč. Oddajo sem vodila 
profesionalno in nevtralno.  
V oddaji smo obravnavali knjigo o medicinski etiki, ki jo je napisal dr. Zwitter in knjiga sama se 
loteva številnih etičnih vprašanj, zato se tudi v oddaji nismo mogli ogniti tem številnim 
vprašanjem.   
Če se bomo v prihodnje lotili ene same teme s področja medicinske etike, bo prav gotovo v 
50 minutni oddaji več časa, da jo bomo bolj temeljito osvetlili, kot je to mogoče v oddaji, ki 
odpira več vprašanj s tremi gosti, ki imajo vsak svoje visoko strokovno mnenje in tudi vsak 
svoje vedenje ter pogled na »dejstva«. Bilo bi zelo neprofesionalno, če gostom oddaje ne bi 
omogočila, da izrazijo svoje mnenje. To tudi ne bi bilo v skladu z novinarsko etiko.« 

 
Iz odgovora varuhinje:  

»Zapisanemu nimam česa posebej dodati, voditelj je tisti, ki debato pelje v načrtovano smer, 
poskrbeti mora, da imajo govorci približno enako možnost sodelovanja v razpravi, pri tem pa 
sme biti tudi kritičen in provokativen. Nepristranskosti v novinarstvu ni mogoče enačiti z 
nevtralnostjo in suhoparnim zastavljanjem vprašanje.  
Seveda pa razumem različnost gledalskih okusov in pričakovanj in da se gledalci z nekaterimi 
voditelji lažje identificiramo, za nekatere pa menimo ali si ustvarimo vtis, da vprašanj ne 
zastavljajo v našem imenu. V konkretni oddaji o novem zdravniškem etičnem kodeksu bi si 
denimo sama želela predvsem razjasnitve samoregulativnega in moralnega koncepta etičnih 
kodeksov. Vsekakor pa sem prepričana, da tudi takšna pisma, kakršno je vaše, prispevajo k 
(samo)kritični obravnavi oddaj.« 
 
 

VI. SPLOŠNO 
 
 

Bi lahko imeli namesto treh le en program? 
Gledalec B. V. je nezadovoljen s količino oglasov; imel je tudi pripombi glede terminov ponovitev. Po 
njegovem mnenju je programa dovolj komaj za en program. 
 

»Avgusta sem uspel malo gledati NORMALNE javne televizije in v ponedeljek na ARD-ju nekaj 
časa spremljal oddajo "MoMa"- montag magazin, zanimiva pog./dokumentarna oddaja (ne 
ponovitev!!), s temami od doma(D) in celega sveta (op. med drugim jasno povedano koliko je 
nemški bančni sistem "zaslužil" na grški krizi - govora je bilo o milijardah!!), z vmesnimi 
kratkimi novicami in bistveno razliko od naše "varovane" tv, samo pred kratko napovedjo 
vremena je bila dana 10-15 sek.reklama, tako kratko, da prvič sploh nisem uspel videti za kaj 
gre, drugič po poluri pred vremenom pa se je ista reklama ponovila - za margarino!  
Dejstvo: Po času reklam na vaših treh programih (pa še kopije iz MB in KP) gotovo za 1x 
presegate čas reklam vseh treh "glavnih" komercialnih tv.!! 



21 
 

Eden od kritikov se/vas je spraševal, čemu predvajate 3 programe, saj za to, kar nam dajete, 
zadostuje en sam!! 
Res, tole poletje je bil program rtvs dejansko nemogoč in ne vem zakaj dejansko ne bi za 2 
meseca vsaj enega (raje pa dva) "zaprli" in malo prihranili (denarja in naših živcev)! 
Kot vem, Avstrija na 2. programu kaže panoramsko sliko takrat, ko nimajo kaj pokazati, ARD 
in ZDF pa oddajata nekaj časa skupen program in ne morita gledalcev s ponovitvami in 
"pošastnim šopanjem". 
Še eno vprašanje (morda za psihiatra?!): Kdo na rtv je "avtor" tega, da nekje okoli polnoči -
mislim da pred ponovitvijo "odmevov",- ponovite "šport" od Dnevnika in ne, kolikor toliko 
aktualnega od Odmevov?? Res so zanimive izjave xy o pripravljenosti/pričakovanjih pred 
tekmo itd., potem celo kakšen šp.dogodek v živo prenašate, ob polnoči pa ?? - ne spremljate 
svojega programa, da bi vedeli poročati o rezultatu!!?? Popolnoma nerazumljivo (kot rečeno 
za dobrega psihiatra!). 
K temu pa dodatno ponavljanje sv.prvenstva v nogometu v Rusiji! 
Za koga?? Glejte na stroške in raje prikazujte nočni ne-program, ali pa "tv-šopanje" do jutra in 
nam tega ne kažite neprestano čez dan!!« 

 
Odgovor Natalije Gorščak, v. d. pomočnice direktorja Televizije Slovenija: 

»Najprej bi vas prosili, da primerjate primerljivo – ARD je nemška prva javna TV, katere eno 
uredništvo ima proračun naše cele TV SLO, obe televiziji sta javni in morata zadostiti javnim 
interesom, kar pomeni, da od RTV SLO pričakujete isto kot od televizije, ki ima npr. letos od 
RTV prispevka 37 mio Evrov, na trgu pa mora zaslužiti še 10 milijonov, zato da lahko gledamo 
športne in razvedrilne programe. Tukaj le nik na finance ARD-ja 
http://www.ard.de/home/die-
ard/fakten/Entwicklung_des_Rundfunkbeitrags/1015754/index.html.  
Ko nas kolegi iz tujine obiščejo, so presenečeni, s kakšnimi proračuni ustvarjamo oddaje in 
koliko kanalov moramo polniti. Zakonodaja, v katero sodi RTV SLO je zastarela in 12.75€ žal 
ne pride na televizijo, k nam ne pride niti polovica oziroma če prištejemo dober del skupnih 
služb, pride na TV SLO polovica prispevka.  
Po veljavni zakonodaji moramo imeti parlamentarni kanal, toda veste, da sej ni toliko, da bi 
zapolnile program, zato oddaje ponavljamo. Mimogrede ponovitve na t.i. novičarskih kanalih 
niso nič posebej »slovenskega«. Ko primerjate, primerjajte torej primerljivo, npr. kakšen 
novičarski kanal ali pa celo parlamentarni, ki jih sicer večinoma ukinjajo, ker se prenosi selijo 
na splet, vsa tako pridobljena sredstva pa javne TV vlagajo v produkcijo domačega igranega 
programa, razvedrilo in šport.  
Glede avtorstva ponovitev in predvajanja športnih oddaj pozno zvečer – ne boste verjeli, 
veliko ljudi si oddaje ogleda tako pozno in če bi ponovitve »ukinili« bi bilo veliko pritožb tistih, 
ki ponovitve spremljajo. Avtorstvo ponovitev sega še v prejšnjo ekipo kolegov, tako da vam 
poimensko ne morem navesti, kdo je to.  
Žalosti me, da popolnoma brez utemeljitve pišete, da imamo več oglasov od komercialnih 
televizij – najprej jih ne moremo imeti, ker nas že zakonodaja omejuje – podobno kot ARD ne 
sme imeti več oglasov v času, o katerem pišete. Poročilo o kršitvah v dolžini oglasnih blokov, 
ki ga objavlja AKOS, govori o tem, da TV SLO ne krši zakonodaje, medtem ko jo komercialne 
televizije velikokrat npr.: https://www.akos-rs.si/odlocba-06121-34-2017-6.« 
 

Iz odgovora varuhinje: 
»Ne vem, kako naj bi vam odgovorila, da bi bili zadovoljni, saj imate očitno izdelano mnenje, 
da je v programih RTV Slovenija vse narobe in da so trije programi Televizije Slovenija vse, kar 
proizvede javni medij. Kot sem vam že pisala – je to daleč od resnice. RTV Slovenija s 
skromnim RTV prispevkom in nekaj lastnimi prihodki proizvaja 7 televizijskih in 8 radijskih 
programov, plus spletne in TXT novice, plus številne vidne in nevidne storitve.  

http://www.ard.de/home/die-ard/fakten/Entwicklung_des_Rundfunkbeitrags/1015754/index.html
http://www.ard.de/home/die-ard/fakten/Entwicklung_des_Rundfunkbeitrags/1015754/index.html
https://www.akos-rs.si/odlocba-06121-34-2017-6.


22 
 

Med vidnimi so zagotovo spletni arhiv RTV 4D, podnaslavljanje in opremljanje vsebin za 
senzorno ovirane gledalce ali pa simfonični orkester, med manj znanimi in vidnimi pa 
namenjanje 2 odstotkov od RTV prispevka za slovensko filmsko industrijo in 2 odstotkov RTV 
prispevka za digitalizacijo avdiovizualnega arhiva. Ob tem se RTV prispevek na usklajuje z 
inflacijo in znaša 3,30 eur na prebivalca, medtem ko je v Nemčiji ta znesek 8,17 eur na 
prebivalca (kar so uradni podatki EBU, evropske radiodifuzne zveze, katere članica je tudi RTV 
Slovenija). 
Kot sem že zapisala, kritika je vedno dobrodošla, ne vem pa, kako naj bi vam odgovorila na 
sistemska vprašanja.« 

 
Gledalec z odgovorom ni bil zadovoljen, po njegovem mnenju je TV Slovenija edini javni medij na 
svetu, ki predvaja TV-prodajo.  
 
 
 

RADIO SLOVENIJA 
 
 

I. RADIO PRVI 
 

Pohvala za Svetovalni servis, na rešetu glasbeni izbor 
Več poslušalcev je po telefonu izražalo nejevoljo zaradi glasbenega izbora na Prvem; menili so, da je 
preveč »moderne« glasbe in da so pristojni pozabili na starejše poslušalce.  
 

»Še tistih nekaj evergrinov in starejše glasbe, ki jo dočakamo, predvajajo bodisi v oddajah, kot 
je Ljerkino dopoldne, kjer imajo več besede 'braneti', kot pa glasba, bodisi v 'umetniških' 
oddajah v nekakšnih novih preoblekah, kar je za nas, starejše skrajno iritantno. Tega se ne da 
poslušati. Ali razumejo, da nas bodo pregnali na druge radie?« (J. J. po telefonu) 

 
Poslušalka A. B. je pohvalila Svetovalni servis 18. septembra na temo bralne pismenosti. 
  

Moram prav pohvalit Cirilo Štuber za tole oddajo. Sicer osebno poznam obe, tudi gostjo dr. 
Marjeto Doupono, ampak sem prav očarana. Šolski primer dobrega radijskega dela. 
Cirila se je zelo pripravila, s svojim mirnim in lepim glasom je vešce usmerjala pogovor, o 
Marjeti pa tako vemo, da je strokovnjakinja za bralno pismenost svetovnega kalibra. 
Oddaja je sicer kontaktna, poslušalci prosijo za nasvete, v tem primeru so bili malo 
deplasirani… sploh pripomba poslušalca na koncu, ker zaradi »dreves ni videl gozda…« 
 

 

Govorna kultura v nočnem programu 
Poslušalec D. K. se je pritožil nad eno od voditeljic nočnega programa na Prvem programu Radia 
Slovenija in imel več vprašanj glede govorne kulture. 
 

»Sem reden poslušalec nočnega programa na Radiu Slovenija in nikakor ne morem razumeti 
voditeljice nočnega programa gospe Nade Vodušek, ki bi rada bila fina gospa, izpade pa prav 
neumno s svojim počasnim, pametnim  govorjenjem , seganjem v besedo gostov in 
nepovezanih stavkov. 
Ali res moramo vsi  poslušalci nočnih program poslušati takšne voditeljice, ki so prav moreče 
ne pa prijetne v nočnem programu. 
Imam več ali manj nočno delo in redno poslušam nočne programe na Radiu Slovenija. 



23 
 

Z vašim odgovorom da naj ugasnem radijski sprejemnik se ne bom strinjal saj sem prisiljen 
plačevati naročnino. 
Moti me tudi to, da uporablja to ljubljanščino, ki nikar ne sodi na nacionalni radio, lahko pa to 
počne na kakšni privatni frekvenci, kjer ni pomembno kako in kaj govori.  
Ali ni več nikogar ki bi kontroliral uporabo slovenskega jezika na nacionalni ravni v medijih?« 

 
Andrej Stopar, odgovorni urednik Prvega programa Radia Slovenija: 

»Nado Vodušek lahko slišite dvakrat na mesec. Osebnih okusov glede načina vodenja ne 
morem komentirati. Kolikor je poslušalcev, toliko je okusov. Nekaterim je njen način vodenj 
izjemno všeč, vam pa očitno, žal, ni.  
Na raven jezika bomo kolegico opozorili. 
Kot odgovorni urednik programa Vam seveda ne bom predlagal, da ugasnete sprejemnik. Pa 
ne zaradi naročnine, ki omogoča, da spremljate osem radijskih in pet televizijskih programov 
RTV Slovenija, in ki jo plačujem tudi sam, ampak zaradi tega, ker sem vesel, da nas 
poslušate.« 

 
Iz odgovora pisarne varuhinje: 

»Glede vašega vprašanja o uporabi zbornega slovenskega jezika na RTV Slovenija oz. Radiu 
Slovenija vam sporočamo, da v okviru Radia Slovenija deluje Center za kulturo govora, tj. 
skupina strokovnjakov (fonetiki, lektorji, napovedovalci, mentorji), ki že desetletja skrbi za 
izobraževanje novinarjev in napovedovalcev na področju zborne izreke in ustrezne govorne 
interpretacije besedil različnih zvrsti. Izobraževanja se lahko udeležijo kandidati, ki uspešno 
opravijo mikrofonski preizkus govora. Tečaj za jezikovno-govorno izobraževanje poteka po 
učnem načrtu in traja za novinarje eno šolsko leto, za napovedovalce pa leto in pol. V tem 
izobraževalnem procesu lahko izpopolnjujejo in nadgrajujejo svoje znanje tudi govorci, ki so 
osnovno izobraževanje že opravili. Vsi tvorci besedil in jezikovni svetovalci na RTV Slovenija 
uporabljajo tudi vse dostopne spletne in druge vire in priročnike, po potrebi pa sodelujejo 
tudi s fonetično službo na Radiu Slovenija.« 

 
 

II. VAL 202 
Poenostavljeno Jermanovo uho? 
Poslušalec V. Z. je kritičen do oddaje Jermanovo uho na Valu 202.  
 

»Vedno, ampak res vedno, ko poslušam oddajo Jermanovo uho, vedno znova ugotavljam, da 
oddaja ne spoštuje minimalnih standardov profesionalnega novinarstva v javnem zavodu 
RTV, ki je eden zadnjih branikov profesionalnega novinarstva. G. Jerman resda izpostavlja 
(tudi) pomembne teme, ki so na ravni posameznika najpomembnejše (in ne le zamaha roke 
vredne), vendar je Jermanov pristop tematiki površen, enostranski, poenostavljen, 
senzacionalističen, pristranski vedno v korist "žrtve", a hkrati zasmehujoč do prizadetih in 
ostalih deležnikov, pretežno državnih ter občinskih  organov. Take oddaje ne sodijo na 
nacionalni radio! Proti takim oddajam protestiram, tudi če jih pripravlja "legenda" 
slovenskega radia.« 

 
Odgovor urednice Nataše Zanuttini, Val 202:   

»Jermanovo uho je specifična oddaja, na nek način "fotografija" dogajanja na terenu. In je 
izrazito vezana na avtorja, tako po obdelavi  primera, kot tudi produkciji oddaje. Tudi iz 
uvodnika in zaključka je jasno, da ne gre za klasično novinarsko delo, pač pa za realistično 
podobo dela slovenskega okolja, brez analitičnega iskanja vzrokov, odgovornih, rezimeja. 
Pritožniki se zavedajo, v kakšen koncept vstopajo. Zato tudi vprašanja, ki se morda izpostavijo 
v teh konkretnih, individualnih zgodbah kdaj pa kdaj razširimo v oddajah Vroči mikrofon ali 



24 
 

Kje pa vas čevelj žuli. S pritožnikom se strinjam, da je oddaja drugačna, da marsikomu ni všeč,  
kot urednica pa od Marjana Jermana zahtevam, da upošteva osnovne novinarske standarde. 
Je pa res, da veliko ljudi čisto drugače gleda na vse skupaj, kot primer lahko izpostavim 
sodelovanje kolega Jermana na strokovni okrogli mizi o upravnikih v Sloveniji, kamor so ga 
povabili prav zaradi njegovih oddaj in načina obravnave primerov. Vsekakor se bom z 
Marjanom Jermanom pogovorila v želji, da bi oddaja ostala slikovita, obenem pa bo bolj 
slišano tudi mnenje nasprotne strani.« 
 
 

Zapis iz močvirja: kdaj ostra satira postane žalitev? 
Na tedensko gloso Marka Radmiloviča z naslovom V začetku je bila beseda, ki je bila objavljena 18. 
septembra na Vala 202, nato pa še v zapisani obliki na MMC-ju, sta prispela dva odziva. En se je 
nanašal na radijsko objavo, drugi na spletno. Pritožnika sta menila, da je bila glosa po vsebini 
zavajajoča, žaljiva do katoliških duhovnikov in vernikov in da je vsebovala elemente sovražnega 
govora. 
 

»Opozoril bi, da je bilo v današnji oddaji na Valu 202 "Zgodbe iz močvirja", zavajujoče 
predstavljen problem pedofilije. Četudi bi statistično obveljalo, da je bilo prijavljenih, prijetih 
in obtoženih več pedofilov iz vrst klera, kot npr. med učitelji se nikakor ne sme kar sklepati, 
da jih drugje ni statistično popolnoma enako. 
Ljudje smo menda po verskem prepričanju, barvi kože in če želite po narodnosti enaki. Torej 
mora biti enak tudi odstotek pedofilov pri drugih poklicih, verstvih in rasi. Zavajujoče, žaljivo 
in ogabno je bilo torej predstavljeno, da je  (citiram): "ena največjih nevarnosti za otroke kler 
katoliške cerkve".... problem so namreč pedofili in ne t.i kler katoliške cerkve. 
Bi se smelo glede na statistiko reči, da so problem širjenja virusa HIV homoseksualci, ali pa da 
so problem povečanega kriminala cigani, morda čefurji, ekonomski migrantje? 
Da je vir sovražnega in zavajujočega govora ravno javna rtvslo? 
Torej oddaja je že v samem začetku podala napačno zavajujoče laž... samega nadaljevanja 
oddaje pa sploh ne mislim komentirati, ker ne najdem primernih besed. Veliko je 
posploševanja, žaljenja staršev, katoliške cerkve, itn...« (A. K.)  

 
»18. september 2018 je bila na MMC-ju je objavljena kolumna V začetku je bila beseda, 
tedenska glosa Marka Radmiloviča, ki je skrajno žaljiva ne samo do duhovnikov Katoliške 
cerkve, ampak tudi do drugih, ki pripadamo tej verski skupnosti. Protestiram zoper tako 
pisanje, ki ga ne morem označiti drugače kot sovražni govor in grob napad na pravico do 
verske svobode.  
Res se pogosto pojavljajo groba in žaljiva besedila v "desnih" medijih in v njihovih forumih, 
desni sovražni govor; Radmilovičeva kolumna pa je primer "levega" sovražnega govora, ki pa 
je samo navidez manj grob od desnih, je pa v resnici  še bolj nevaren, ker je zavit v  
novinarskobesedilno bolj izpopolnjeno obliko in  slog. S tem, da avtor kar vse duhovnike KC 
razglaša za nevarne, za ljudi, ki se jih je treba bati,  stigmatizira oz. kriminalizira cel sloj ljudi 
oz. ljudi določeneg poklica. Izrazito podcenjevalno se izraža tudi o drugih pripadnikih 
katoliške vere.  Od tod do pogroma nad duhovniki in verskimi skupnostmi, ki jih vodijo, je le 
korak. Članek je prispevek k spodbujanju nestrpnosti, k oblikovanju slovenskega aparthajda 
na verski osnovi. Upam, da ni na teh "pozicijah" tudi vodstvo RTV in se bo znalo  ustrezno 
odzvati tudi na ta sovražni govor.« (J. K.)    

 
Odgovor je pripravila urednica Dnevno-aktualnega programa Vala 202 Nataša Zanuttini: 

»Glosa Marka Radmiloviča Zapisi iz močvirja je oddaja Vala 202, v kateri avtor drugače, 
neporočevalsko opozarja na aktualne probleme v družbi. Postavlja nam ogledalo in odkriva 
poglede, ki so morda drugačni, tudi ostrejši. V omenjeni oddaji se je dotaknil družbeno 
kritične vsebine, ki opozarja na izrazito pereč problem naših družb.  



25 
 

Razumemo, da je to boleče vprašanje za Cerkev in ljudi, ki opravljajo določene poklice. 
Namen oddaje ni kogar koli posplošeno stigmatizirati ali napadati, če pa damo na tehtnico 
težo družbenega problema in morebitno nelagodje pripadnikov Cerkve, tega lahko delimo 
tudi mi, je odločitev vendarle jasna: govoriti o tem moramo, vsebinska »toleranca« ob tej 
temi verjetno ne pride v poštev. Avtor je na svoj, kritičen način opozoril tudi starše, da bolj 
tankočutno zaznavajo morebitne stiske otrok. Prepričan sem, da v besedilu ni sovražnega 
govora, včasih je treba na hud družbeni problem opozoriti tudi s »težjimi« besedami, ki niso 
nujno sovražne, pač pa je to kritični javni govor.  
Naj dodam, da so prav na dan, ko so bili objavljeni Zapisi iz močvirja, mediji na Nizozemskem 
objavili informacijo, da je več kot polovica škofov in kardinalov desetletja vedela za spolne 
zlorabe otrok v Katoliški cerkvi, a se predstavniki Cerkve niso ustrezno odzvali ali pomagali 
žrtvam, ker so želeli preprečiti afero.« 

 
Iz odgovora varuhinje: 

»Zapisi iz močvirja so po žanru radijska glosa, v kateri avtor v zanj značilnem slogu ironično in 
humorno ter z uporabo zbadljivega jezika komentira dogajanje doma in po svetu. Za serijo 
lucidnih oddaj od leta 1997 naprej je gospod Radmilovič pred petimi leti prejel tudi Ježkovo 
nagrado.  
Gre torej za izrazito subjektivno in avtorsko obravnavo raznovrstnih tematik, od mimobežnih 
vsakdanjih dogodkov do visoke politike in žgočih družbenih fenomenov. 
Takšni pristopi in satira na sploh so dovoljeni tudi na javni RTV. V skladu s Poklicnimi merili in 
načeli novinarske etike se satiro sme uporabiti, da bi z njo sprožili resno obravnavo določenih 
problemov, pri čemer pa mora biti nedvoumno jasno, da gre za satirično predelavo različnih 
informacij, stališč in mnenj. Menim, da je temu načelu v primeru radijske izdaje Zapisov iz 
močvirja zadoščeno, saj poslušalci zlahka ločujejo med informacijami in satiričnimi elementi. 
Po dveh desetletjih izhajanja poslušalci oddajo poznajo, na žanr glose so opozorjeni v 
napovedi, pomemben element pa je tudi interpretacija: na radiu je enako pomembno, kaj se 
pove, kot tudi, kako se pove.  
Občasno se pojavijo dvomi, ali besedilo, ki je izvirno napisano za radijski eter, enako deluje 
tudi v zapisani obliki, ali ga torej enako in z vsemi odtenki razumejo tudi bralci (ki so 
prikrajšani za interpretacijo). Zaradi možnih nesporazumov ali nerazumevanj Uredništvo 
novih medijev za bralce spletnih vsebin od marca lani redno zapisuje žanrsko oznako (da gre 
torej za tedensko gloso) ter besedilo opremlja z avdio zapisom, iz česar bralec razume izvirno 
naravo kolumne.  
Opazila sem, da konkretni kolumni uredništvo ni dodalo avdio zapisa, na kar sem jih 
opozorila. Upam, da bodo pomanjkljivost odpravili. 
Menim, da je pri obravnavi satire pomembno spomniti tudi na nujno ločevanje med 
duhovitim in žaljivim, kar zapisujejo tudi Programski standardi, ko spomnijo na načelo 
dobrega okusa. Razumem, da je ta ločnica v očeh različnih bralcev (poslušalcev) lahko 
različno postavljena, ne glede na to pa se ne bi mogla strinjati, da bi šlo a priori za tematiko, 
ki bi jo bilo prepovedano obravnavati s satiričnimi prijemi. Zlasti ob upoštevanju konteksta, ki 
so ga v zadnjih tednih poročevalsko osvetljevali vsi mediji RTV Slovenija v informativnih 
oddajah. Pri tem imam v mislih novice o razkritjih spolnih zlorab v RKC v ZDA, Nemčiji, Irski, 
Avstraliji, Čilu ter spremljajoče papeževe izjave z napovedjo, da bo februarja v Vatikanu 
potekalo tematsko srečanje s predsedniki nacionalnih škofovskih konferenc.«  

 
Pritožnik A. K. je v odgovoru na odgovor zapisal:  

»Se popolnoma strinjam z vami... Ločnice med satiro, oz. duhovitim ter na drugi strani 
žaljivim, oz. homofobnim poročanjem je presneto težko določiti, oz. je to stvar poslušalca. 
Hvala vam za pojasnilo. Vseeno pa vas (medije) pozivam, da ste pri podobnih poročanjih bolj 
zadržani, saj ravno vi ustvarjate mnenja mnogih in s tem pripomorete ali k bolj strpnem ali pa 
bolj sovražnem govoru.«  



26 
 

 
Pritožnik J. K., ki je gloso bral na spletu, se je zahvalil za odgovor in podal dodatne razloge za 
upravičenost svoje pritožbe: 

»Razložili ste mi, da v njej ni šlo za nikakršen sovražni govor, ampak le za satirični zapis v zvezi 
z aktualnim družbenim pojavom.  Svoje mnenje ste utemeljili predvsem s tem, da gre za 
poseben žanr in da je bil avtor nagrajen z Ježkovo nagrado. S prvim argumentom lahko vse (in 
nič) opravičimo, drugi pa kot argument avtoritete tudi nič ne pove o konkretnem besedilu.  
Glede tega, da gre za posebno besedilno vrsto tudi sam nekaj vem, saj sem kot gimnazijski 
profesor kar veliko let tudi sam predstavljal in razlagal značilnosti in razlike med  različnimi 
besedilnimi vrstami, tudi novinarskimi.  Vem, da je v glosi dopuščeno več subjektivnosti, da 
ne gre za obveščevalno besedilo, a se mora le držati stvarnih dejstev (npr. statističnih), 
predvsem pa ne sme prestopiti mej dobrega okusa ali biti žaljivo.  
V nasprotju z dejstvi, nestrokoven oz. lažniv je Radmilovičev zapis: "Kot kažejo grozljive 
statistike, eno največjih nevarnosti za otroke predstavlja kler Katoliške cerkve."  Ali pa: 
"Kakorkoli se sliši smešno, je statistično gledano verouk za otroka nevarnejši kot trening 
karateja." 
Vsi resni preučevalci fenomena pedofilije govorijo o tem, da se več kot 90 % tovrstnih 
kriminalnih dejanj zagreši v družinskem okolju. V Sloveniji je bilo v zadnjih letih 3000 prijav 
zaradi pedofilije. Od tega je manj kot 10 prijav duhovnikov!  
Zadeva je podobna desničarski gonji proti migrantom, o katerih se širi mnenje, da so kar vsi 
posiljevalci, kriminalci, teroristi ...  Iz par primerov se naredi lažno statistiko in pričakuje 
pogrom. 
In kje je  Radmilovič žaljiv? Npr. v tem odlomku:  "Javnost se zgraža, škandali se vrstijo, 
postarane voščene maske zmorejo opravičilo ali dve, na stotinah ljudi pa so zločini pustili 
brazgotine za vse življenje." Gre za izrazito norčevanje  - voščene lutke - iz papeža Frančiška, 
ki se je v imenu Cerkve opravičil za zločine za ljudi iz organizacije, ki jo vodi. Delati se norca iz 
te geste je najmanj neokusno.  
Ko je desničarski twiteraš označil vaše kolegici za prostitutki, ker da se prodajata  vsakokratni 
politični oblasti, ste se upravičeno vznemirili in protestirali in stvar je šla na sodišče. Upam, da 
ne bo obramba za tako žalitev prepričala sodišča z istimi razlogi, kot vi  in ga. Zanuttini 
opravičujeta Radmiloviča, češ da gre za poseben žanr. Da je šlo za satiro, ki da ni informativno 
besedilo.  
Z mnenjem oz pozivom: (Starši) "bi morali omejiti stike otrok z duhovščino" pa avtor poziva k 
segregaciji, k tistemu, čemur rečemo aparthajd.  
Zdi se, da se nevarnosti tovrstnega sovražnega govora bistveno premalo zavedate. Pa bi se 
predvsem ljudje na položajih, kakršen je vaš, morali. In se preveč postavljate na eno 
nazorsko-politično stran. Poziv k temu, da je treba omejiti stike z ljudmi kakega nazora ali 
poklica .... je iz istega testa, iz katerega se je rodil antisemitizem in ki je pripeljal do 
"dokončne rešitve judovskega vprašanja". Žal je tudi v slovenski družbi nekaj takih, ki bi radi 
kako vprašanje dokončno rešili. Recimo vprašanje religije oz. Katoliške cerkve.  
Ta sovražni govor je zelo podoben desničarskemu. Tega vidite in ste se mu upravičeno uprli. 
Mislim, da še premalo. Razlog za to, da drugega sovražnega govora ne vidite ali nočete videti, 
tiči verjetno v ideološki pristranosti ali v potrebi, da ščitite svoje kolege.  
Tega nisem napisal zato, da bi vas žalil, ampak zato, da bi se pri svojih presojah poskušali bolj 
postaviti v kožo drugega, tudi v človeka, ki je drugega nazora.«  
 

Odgovor na odgovor je pripravila urednica Nataša Zanuttini:  
»Čisto razumem, da imate pomisleke in se ob nekih mislih Marka Radmilovića čutite 
prizadete. Naj samo še enkrat na kratko pojasnim, zakaj zagovarjam tako ostro gloso.  
Zato, ker gre za pedofilijo, ker gre za to, da so bili v primežu ljudi z močjo otroci in zato, ker se 
Cerkev in njeni vodilni niso v trenutku ostro odzvali in poskrbeli za zaščito otrok in kaznovanje 



27 
 

vseh, ki so zlorabili zaupanje otrok in njihovih družin. Ravno na dan, ko je bila objavljena glosa 
je javnost ponovno izvedela za več desetletij prikrivanja na Nizozemskem.  
Tudi tako ostre besede v javnosti bodo dale moč staršem, ki so morda zaznali, da se je 
njihovemu otroku kaj zgodilo, da bodo o tem spregovorili in zaščitili otroka.  
Verjamem, da bomo s prepoznavanjem in obsojanjem slabih dejanj vsi skupj pripomogli k 
verodostojnejšim institucijam.« 

 
 

Pohvala valovski ekipi 
Varuhinja je bila seznanjena s pohvalo, ki jo je Valu 202 poslal poslušalec A. 
 

»Nisem na twitterju, sem pa ob radiu... vsak dan, lahko tudi za nazaj. 
Dobra julijska jutra v dvoje, dobra glasba, edina taka na Slovenskem, tukaj ste vsi, izdvojeni, 
drugi po "krivici" na tem mestu ne ta trenutek z imeni, priimki, kot si jih poslusalci, frendi, 
familija, sodelavci zapomnimo - piramida gre od odg.urednistva dol, ne po vertikali ampak 
horizontali... Bravo, vsi: Marusa, Hlaca, Miha, Karoli, Pecek, Kosmrlj, Zgajnar, Valerij, Natasa, 
Tincek, Hvalc, Nina Zagoricnik(sic!), Borja, RH202, Anze, ponedeljek zjutraj, Na piedestal, et 
al. - to je tisto, ko slisis ime se spomnis, iz glave pa ne... Hvala vsi, ki delate ta radio, ki ste v BS 
pravo in edino "okno" v tej drzavi.« 

 
 

REGIONALNI CENTER KOPER 
 
 

I. RADIO KOPER 
 
 

Preveč hrvaške glasbe! Pa res? 
Varuhinja je prejela pritožbo poslušalca A. R., ki ga moti izbor glasbe na Radiu Koper. 
 

»Že dlje časa me moti, da na Radio-Koper, ki je regionalna postaja RTV-Slovenija in se 
finančno pokriva iz RTV-naročnine predvajate sorazmerno in preveč hrvaške glasbe. Sam se 
bil letošnje poletje več kot mesec na dopusti na Hrvaškem in v glavnem poslušal njihove 
Radio-Rijeka, Radio-Pula in Radio-Istra, pa v vsem tem času nisem slišal ene same glasbene 
slovenske pesmi, ali popevke, čeprav tudi na Hrvaškem stalno živi precej Slovencev, da ne 
omenjam več kot tretjino turistov iz Slovenije v poletnem času.« 
 

Iz odgovora Andreja Šavka, odgovornega urednika: 
»Prejel sem Vaše pismo, v katerem navajate, da v programu Radia Koper predvajamo 
sorazmerno in preveč hrvaške glasbe. Tega mnenja sicer v ničemer ne podkrepite s 
številkami, zato domnevam, da gre le za vaš občutek. Sporočam Vam, da se pri tem zelo 
motite. Da bi lahko natančno odgovoril na vaše trditve, sem analiziral predvajane skladbe v 
juniju 2018. Ta mesec sem izbral, ker so to bili v trenutku priprave tega dopisa zadnji 
objavljeni podatki o predvajanih skladbah na Radiu Koper. Podatke o predvajanih skladbah 
sicer redno objavljamo na naši spletni strani.  
Skupaj smo tako v juniju predvajali 5584 skladb. Od tega je bilo 92 skladb hrvaških izvajalcev. 
To je 1,6%. Gre za priznane izvajalce in skupine: Oliver Dragojević, Marko Tolja, Parni Valjak, 
Josipa Lisac, Massimo, Gibonni, Arsen Dedić itd. Da bi bili še bolj pošteni, sem preštel še 
skladbe izvajalcev in skupin iz drugih držav nekdanje Jugoslavije (predvsem Srbija In BiH). Teh 
skladb je bilo v juniju 34 (Đorđe Balašević, Bijelo Dugme, Crvena Jabuka, The Frajle, Bajaga, 
Riblja Čorba itd.)  



28 
 

Skupaj torej 126 skladb ali 2,2%. Vse izbrane skladbe so kakovostne in v celoti izpolnjujejo 
merila za predvajanje na naši radijski postaji. Menim tudi, da bi s »cenzuro« oziroma 
izločitvijo vseh omenjenih izvajalcev in skupin naredili veliko programsko škodo in omejili 
kakovostno glasbeno produkcijo.  
Radio Koper je del javnega servisa RTV in kot tak zavezan določbam Zakona o medijih in 
Zakona o RTV. V našem programu moramo predvajati najmanj 40% slovenske glasbe. V 
resnici ta delež stalno presegamo, saj zadnja leta predvajamo med 44 in 47% slovenske 
glasbe. Ob tem pogosto pripravljamo posebne oddaje s slovenskimi izvajalci, ki pri nas 
nastopajo in igrajo v živo (oddaje Gremo plesat, Radio Live!, Jazz in jaz, nastopi skupin tudi v 
programskem pasu Dopoldan in pol). Preostali del pa večinoma predvajamo glasbo iz 
angleškega okolja (ZDA in Velika Britanija) ter Italije. Kot rečeno, manjši delež predstavlja tudi 
glasba iz Hrvaške in drugih držav nekdanje Jugoslavije.  
Ne znam si torej razložiti, od kod Vaš občutek, da predvajamo preveč hrvaške glasbe. Res se 
kdaj, sicer zelo redko, zgodi, da zavrtimo 2 ali 3 take skladbe zaporedoma, ker je glasbeni 
urednik s tem želel ustvariti glasbeno zgodbo. Nekaj tovrstne glasbe pa zavrtimo tudi v oddaji 
Glasba po željah, v kateri poslušalci voščijo ob različnih priložnostih in si, kot pove že ime 
oddaje, sami izberejo glasbo.  
O tem, zakaj hrvaške radijske postaje ne vrtijo slovenskih izvajalcev, pa ne bi razpravljal, saj je 
to v celoti prepuščeno glasbeni politiki posamezne radijske postaje in na to ne moremo 
vplivati.«  
 

 

II. TV KOPER  
 

(Ne)objava popravka 
Predstavnica Univerze na Primorskem Mirella Baruca je varuhinji pisala zaradi zahtev za popravek, 
poslanih odgovornemu uredniku TV Koper, ki pa nista bili objavljeni – vsaj ne v integralni obliki. 
Nanašali sta se na prispevek, ki je bil objavljen 21. 8. 2018 v Primorski kroniki.  

 
Iz odgovora varuhinje: 

»Sporočam, da kot varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija nimam nobenih 
pristojnosti po Zakonu o medijih oz. glede zakonske pravice do popravka (Zmed: 
https://zakonodaja.com/zakon/zmed ; 6. oddelek). Če ste zahtevo za objavo popravka podali 
v skladu z zakonom in menite, da so vam bile kršene zakonske pravice, vam predlagam, da 
zadevo rešujete po pravni poti (kot to predvideva Zmed). 
Kot varuhinja lahko odgovorim le v skladu s svojimi pristojnostmi 
(http://www.rtvslo.si/files/varuhinja/2016_12_05-pravilnik_o_delovanju_varuha_pravic.pdf ) 
in na načelni ravni.  
Menim, da se vsakomur lahko pripetijo napake, tudi pri navajanju dejstev. Nobenega dvoma 
pa ni, da je treba napake popraviti in se zanje opravičiti. Napako je treba popraviti v 
najkrajšem času, saj je mogoče le tako zagotovili spoštovanje poklicnih meril in načel 
novinarske etike (zlasti merili natančnosti in nepristranskosti). Z vidika pravice javnosti do 
natančne in nepristranske informacije v javnem mediju je pomembno, da občinstvo prejme 
po vsebini točno informacijo, pri čemer je manj pomembno, ali je informacija podana v 
natanko takšni obliki, kot zahteva pritožnik, ali na način, kot to zapiše novinar/urednik. Pri 
tem pa je povsem razumljivo, da informacija, ki popravlja napako, ne sme vsebovati novih 
napak (napačnih dejstev), kar bi bilo neetično.«   

 
 
 

https://zakonodaja.com/zakon/zmed
http://www.rtvslo.si/files/varuhinja/2016_12_05-pravilnik_o_delovanju_varuha_pravic.pdf


29 
 

MMC 
 
 

I. VSEBINA 
 
 

Sekciji Kultura in Zabava: napake in površnosti 
Bralec R. V. je opozoril na napake in površnosti, ki jih opazi v člankih s področja kulture in razvedrila.  
 

»V novinarskih prispevkih se vrstijo napake, ki so stvar splošne izobrazbe: napačni biografski 
in zgodovinski podatki, strokovne klasifikacije, napačne fotografije itn., ki kažejo na zelo nizke 
kompetence zaposlenih, šlamparijo pri selekciji informacij iz interneta in neizobraženost 
uredniških in novinarskih kadrov, ki pokrivajo to področje, saj napake niso izjema, ampak 
takorekoč pravilo.  
Ne vem, kako v teh redakcijah poteka delo in me odkrito rečeno niti ne zanima. Če javna RTV 
SLO s svojimi kadri ni pripravljena ali sposobna zagotavljati intelektualnih in strokovnih 
kapacitet, se mi zdi nujno, da je v redakciji zaposlen urednik ali pač nekdo, ki bo napake 
sposoben prepoznati. Potrebujete enega samega človeka, ki bo sposoben zmentorirati in 
sfiltrirati osnovne lapsuse, tako da bodo za te strani lahko naprej delali slabo izobraženi, 
ignorantski in za silo pismeni kadri. Slednje je očitno takorekoč v vsakem primeru, ko so 
prispevki na hitro prevedeni iz angleščine. Zelo bi pomagalo tudi, ko bi bila v redakciji na voljo 
leksikografska literatura v tiskani obliki in da bi se odločili za pravilo, da podatke preverjate 
vsaj na wikipediji, ki ne more biti do kraja zanesljiva. Ampak v redu, naj bo.   
Imam še en pomislek. Menim, da rubriko Kultura na MMC berejo ljudje, ki se zanimajo za 
umetnost in kulturo. To ponavadi niso neizobraženi ljudje, saj interes za ta področja ponavadi 
avtomatično sovpada z nekim splošnim nivojem kompetenc, poznavanjem podatkov ter 
zmožnostjo razumevanja umetnosti, kulture in sveta. Ostalih umetnost in kultura ponavadi 
ne zanima. Da bi jih morda začela zanimati, pa je potrebno imeti v redkacijah zaposlene 
visoko kompetentne kadre, ki lahko s svojim podrobnejšim vpogledom v področja zagotovijo 
pisavo, ki je poljudna in razumljiva, preprosta, a vendarle kompleksna. To ni enostavna 
naloga in ne delam si utvar, da se to lahko zgodi. Moje vprašanje je, komu je potemtakem ta 
rubrika sploh namenjena? Ali računate na tiste, ki bodo po pomoti zašli na kulturne strani?« 

 
Odziv bralca je bil posredovan urednici Uredništva za nove medije Kaji Jakopič in v vednost odgovorni 
urednici Kulturnega in umetniškega programa na TV Slovenija Živi Emeršič. Urednica spletnega 
uredništva se z navedbami pritožniki ni strinjala, menila je, da so očitki preveč pavšalni. Pritožniku je 
odgovorila varuhinja. Iz odgovora: 
  

»Na sporočilo bi vam težko konkretno odgovorila, saj tudi pritožba ni konkretna. Vseeno pa 
lahko zapišem, da tako pogostih napak, kot jih omenjate, ne opazim, čeprav se štejem za 
redno in strogo bralko vsebin na www.rtvslo.si. Če naletim na zatipke, netočnosti in 
nelogičnosti, nanje opozorim uredništvo. Tako kot vi pa sem velikokrat presenečena nad 
nenavadno selekcijo in obdelavo vsebin. Menim, da je to vsaj delno tudi posledica kadrovske 
stiske, saj ima ta enota RTV Slovenija skupaj le nekaj deset zaposlenih. Na prvi pogled se ta 
številka morda niti ne zdi tako skromna, povsem drugače pa je, če se pogleda, za kaj vse skrbi 
MMC. Poleg strokovne podpore celotnemu RTV sistemu na spletu ter posebnih storitev (od 
spletnega arhiva RTV 4D do podnaslavljanja za gluhe), MMC zagotavlja tudi multimedijske 
novinarske vsebine (besedilo, foto, AV), servisne objave na spletu in teletekstu ter 
uporabniške vsebine (moderiranje komentarjev, blogi itd.). Za vsebinski del je zadolženo 
Uredništvo novih medijev, ki deluje znotraj MMC.«  
 

http://www.rtvslo.si/


30 
 

 

Dopolnjevanje novice: narava dela ali manipulacija? 
Varuhinja je prejela pismo, naslovljeno tudi na generalnega direktorja in Programski svet, v katerem 
se je Vera Mejak v imenu gibanja Glasno pritožila nad spletnim poročilom s seje Programskega sveta 
RTV Slovenija 24. septembra (http://www.rtvslo.si/slovenija/katja-seruga-ni-dobila-podpore-
programskega-sveta-rtv-slovenija/466797) in nad moderiranjem komentarjev pod novico.  
Pritožniki menijo, da spletno poročilo s seje ni vsebovalo vseh dejstev, ampak so bila ta dodana 
naknadno, in da je bilo neupravičeno odstranjenih nekaj komentarjev pod novico. 
Objavo izjave Društva novinarjev Slovenije in ne tudi Združenja novinarjev in publicistov v zvezi z 
delovanjem varuhinje so pritožniki označili za selekcijo z namenom manipulacije, dopolnjevanje 
novice pa za spreminjanje z namenom prikrivanja kršitve.  
V pritožbi tudi piše, da so uporabniki pod novico zapisali komentarje, ki so bili pozitivni za novinarja 
Jožeta Možino, in da so bili še isti dan zbrisani. 
 
Urednica Uredništva za nove medije Kaja Jakopič:  

»V omenjenem primeru, ki se navaja v dopisu, ne gre za nikakršno manipulacijo, in te očitke 
tudi zavračamo. 
Že v  ponedeljek zjutraj, pred začetkom seje Programskega sveta RTVSLO, smo imeli na 
portalu objavljeno novico po STA,  v kateri je bilo med drugim navedeno: 'Predsednik 
programskega sveta Ciril Baškovič pa je za STA potrdil, da bo svet razpravljal tudi o pozivu 
Združenja novinarjev in publicistov k razrešitvi varuhinje pravic gledalcev in poslušalcev Ilinke 
Todorovski. Združenje varuhinji očita dvojna merila pri presoji programskih vsebin, poziv pa 
je naslovilo tako na generalnega direktorja kot svet.' 
Pozneje smo v to novico dodali tudi odziv DNS-ja, ki smo ga isti dan prejeli na mejl uredništva. 
Vse to je bilo v napovedni novici do popoldneva, ko se je seja PS že pričela. Popoldanski 
dežurni novinar je kasneje  to novico ažuriral z novimi podatki s seje, ta del pa  izpustil, saj o 
tem potem na seji PS niso razpravljali, ker je bila prekinjena. 
Daljši odziv ZNP smo zato dodali v novico naknadno, potem, ko smo ga v uredništvo tudi 
prejeli. 
Na splošne očitke glede brisanja komentarjev ne moremo konkretno odgovoriti. Pojasnila 
glede brisanja komentarjev lahko vsak uporabnik zahteva preko obrazca na spletnem 
naslovu: https://www.rtvslo.si/obrazci/uporabniske-vsebine, pri čemer je potrebno navesti 
konkreten komentar.« 

 
Iz odgovora varuhinje: 

»Menim, da je uredničino pojasnilo celovito in da ustrezno odgovarja na očitke.  
Ne da bi posegala v konkretno vsebino, lahko odgovoru dodam nekaj načelnih pojasnil oz. 
mnenj. Menim, da so uredništva RTV Slovenija o dogajanju v Zavodu dolžna poročati na enak 
način kot o drugih tematikah, ki so v javnem interesu, pri tem pa morajo upoštevati temeljna 
novinarska merila, in sicer natančnost, nepristranskost, preverjanje dejstev, verodostojnost in 
odgovornost. Če pri tem naredijo napako, so jo dolžna odpraviti.  
Če je torej Uredništvo novih medijev ob poročanju o seji Programskega sveta opazilo 
pomanjkljivost ali bilo opozorjeno na spregledano dejstvo, je ravnalo pravilno, ko je besedilo 
po opozorilu ustrezno dopolnilo.  
Pri tem je pomembno spomniti na naravo spletnega poročanja, in sicer, da se spletne novice 
sproti nadgrajujejo in dopolnjujejo, da spremembam sledijo ne le z dodatnimi informacijami, 
ampak tudi z bistvenimi spremembami, denimo v naslovu, grafični opremi, dodani AV ali 
fotografski opremi. Takšnih sprememb, dopolnitev in popravkov ni mogoče enačiti z 
manipuliranjem. Menim pa, da bi bilo zaradi preglednosti in sledljivosti različic neke spletne 
novice primerno kronološko beležiti vse posege.  

http://www.rtvslo.si/slovenija/katja-seruga-ni-dobila-podpore-programskega-sveta-rtv-slovenija/466797
http://www.rtvslo.si/slovenija/katja-seruga-ni-dobila-podpore-programskega-sveta-rtv-slovenija/466797
https://www.rtvslo.si/obrazci/uporabniske-vsebine


31 
 

Uredništvu za nove medije bom priporočila, da se kot zadnji poseg v novico z zapisom ure 
vedno zabeleži tisti, ki se je zgodil nazadnje, ne glede na to, ali je šlo za večjo vsebinsko 
dopolnitev oz. spremembo v vsebini ali manjši jezikovni poseg oz. popravljanje zatipkov.  
 
Glede moderiranja komentarjev na www.rtvslo.si lahko pojasnim, da imajo moderatorji ne le 
pravico, ampak tudi dolžnost, da bdijo nad uporabniškimi vsebinami in njihovo skladnostjo s 
kodeksom, ki ga sprejme vsak uporabnik (http://www.rtvslo.si/strani/moj-splet/669#pravila). 
V kodeksu je zapisano, kakšni komentarji ne sodijo pod članke (npr. oddaljevanje od 
tematike, žaljenje drugih uporabnikov, uporaba neprimernega govora itd.). Kot varuhinja 
nimam vloge nadmoderatorja, da bi ugotavljala, ali je bil kakšen komentar odstranjen ali ne 
ter zakaj; to lahko vedno preveri vsak uporabnik sam, ki tudi ve, kaj je napisal. Uporabnikom 
zato vedno svetujem branje pogostih vprašanj in odgovorov 
(https://www.rtvslo.si/strani/pogosta-vprasanja-in-odgovori/5670/embedjQ) ter neposredno 
komunikacijo z moderatorji. 
Na koncu zapisujem, da svoje delo opravljam v skladu s Pravilnikom o delovanju varuha, da je 
moje delo javno in da o njem lahko vsak izreka svoje mnenje. S temi mnenji ne morem 
polemizirati, ne glede na to, ali so objavljena v medijih RTV Slovenija ali v drugih medijih. 
Želela pa bi si, da bi bila mnenja argumentirana. Če nekdo na primer zapiše, da varuhinja 
uprizarja gonjo zoper nekoga, bi pričakovala, da tak zapis utemelji. Za pojasnila in odgovore 
na vprašanja sem na voljo vsem medijem. V zvezi s pozivom ZNP oz. GLASNO! sem odgovorila 
na več novinarskih vprašanj. V odgovorih sem med drugim zapisala (in zapisujem tudi tokrat), 
da bi bilo v analizi varuhovega dela po mojem mnenju smiselno primerjati primerljivo, 
denimo ločeno mnenja o komentarjih, mnenja o polemičnih oddajah, mnenja o intervjujih 
itd. Obžalujem, če kdor koli v mojih poročilih prezre, kar je bilo v njih zapisano, ali prebere 
nekaj, česar v njih ni, ali jim pripisuje motiv, ki ne obstaja.« 

 
 

Komentiranje na spletnem mestu rtvslo.si 
V varuhov nabiralnik je tradicionalno prispelo več pritožb glede brisanja komentarjev.  
 

»Pred nekaj minutami sem komentiral prispevek “Postroj Šiškovih stražarjev v štajerski 
"goši", ki je bil v minuti izbrisan. Normalen, tehten, brez žaljivk kjer sem v perspektivo 
postavil stranko Levica in kaj v resnici piše v koalicijski pogodbi. Tudi naslednji moj prispevek 
je bil takoj brisan in tudi tretji. Kdo si dovoli tako cenzuro??? Komu zaupate krojenje javnega 
mnenja, kjer niti normalen pogled ne pride več v medij. In to ustanova, ki jo financiram in je 
javni zavod.« (Jang Man) 

 
»Administrator  je napisal :  Vaš komentar: Čim več bo Afričanov v Evropi več bo kriminala. 
Vaš komentar bo umaknjen, ker razpihuje sovraštvo, nestrpnost in rasizem.  
Administratorju sem odgovoril.  Z vašim mnenjem se ne strinjam. Gre za moje mnenje do 
katerega imam pravico.« (V. R.) 
 

Primer odgovora varuhinje: 
»Pojasnjujem, da imate glede nestrinjanja z objavo komentarja ali izbrisom komentarja na 
www.rtvslo.si možnost, da pišete administratorjem, in sicer prek obrazca 
(https://www.rtvslo.si/obrazci/uporabniske-vsebine  ). Več podrobnosti glede komentiranja 
in objave uporabniških vsebin pa je zapisanih na tej povezavi: 
https://www.rtvslo.si/strani/pogosta-vprasanja-in-odgovori/5670/embedjQ . 
Pojasnjujem, da kot varuhinja nimam nad-administratorskih pristojnosti. Večkrat pa 
odgovarjam na pritožbe, kakršna je vaša, a tudi na diametralno nasprotne pritožbe 
uporabnikov, ki menijo, da so administratorji premalo strogi in da imajo kot uporabniki (bralci 
ali komentatorji) pravico do strpne debate na portalu javnega medija, v skladu s kodeksom 

http://www.rtvslo.si/
http://www.rtvslo.si/strani/moj-splet/669#pravila
https://www.rtvslo.si/strani/pogosta-vprasanja-in-odgovori/5670/embedjQ
http://www.rtvslo.si/
https://www.rtvslo.si/obrazci/uporabniske-vsebine
https://www.rtvslo.si/strani/pogosta-vprasanja-in-odgovori/5670/embedjQ


32 
 

spletnega komuniciranja. Ta kodeks sprejme vsak registriran uporabnik, in si ga lahko še 
enkrat preberete na tej povezavi: http://www.rtvslo.si/strani/moj-splet/669#pravila  .  
Poudarjam, da imajo administratorji oz. moderatorji uporabniških vsebin na www.rtvslo.si  ne 
le pravico, ampak tudi dolžnost, da bdijo nad uresničevanjem tega kodeksa. V skladu z njim 
ter drugimi dokumenti javnega medija je prepovedana uporaba vseh oblik neprimernega in 
nestrpnega govora (torej stereotipnega, nasilnega, diskriminatornega, žaljivega, 
seksističnega…), vključno z vsem, kar kot sovražni govor opredeljuje demokratične 
mednarodne inštitucije (npr. Svet Evrope: Sovražni govor je vsaka oblika izražanja, ki širi, 
razpihuje, spodbuja ali opravičuje rasno sovraštvo, ksenofobijo, antisemitizem in druge oblike 
sovraštva, ki temeljijo na nestrpnosti.) Menim, da je v kulturni, strpni, odprti in demokratični 
debati mogoče drugačno mnenje, nestrinjanje in nasprotovanje izraziti brez neprimernega ali 
nestrpnega govora.  
Dodajam še informacijo, da je varuh človekovih pravic večkrat ugotavljal, da pravica do 
izražanja mnenja oz. komentiranja ni brezmejna in da jo omejuje medijska oz. uredniška 
politika. Navajam iz varuhovega letnega poročila za 2015: »… objava komentarja v (spletnem) 
mediju ni (človekova) pravica in ni vsebina svobode izražanja. Vsak spletni medij komentarje 
objavlja in briše v skladu s svojimi pravili oziroma pogoji komentiranja ter za to prevzema 
odgovornost."« 

 
Uporabnik S. H. je imel pripombe glede premoderacije članka: 

»pri članku: 
http://www.rtvslo.si/lokalne-novice/gorenjska/po-jesenicah-so-krozile-nore-zgodbe-da-bom-
ce-bom-zupan-prepovedal-prodajo-svinjine/465503 
sploh ni bilo mogoče podajati komentarjev uporabnikov, ker je bil forum vnaprej moderiran. 
Tako so bila objavljena le tista mnenja, ki so se skladala s skrajno-levičarskimi nazori avtorice, 
ostala pa ne. 
Gre za to, da nam že 39. člen ustave RS jamči pravico  do svobode izražanja, ki pa jo rtvslo v 
tem primeru in drugih primerih iz rubrike "Na glas" eklatantno krši.« (S. H.) 

 
Pojasnilo urednice Uredništva novih medijev Kaje Jakopič glede odločanja za predmoderacijo:  

»Za predmoderacijo komentarjev se odločamo glede na tematiko člankov. Kadar presodimo, 
da bi lahko  komentarji pod določenim člankom pogosteje vsebovali neprimerno vsebino, se 
odločimo za takšno vrsto moderiranja komentarjev. V primeru člankov kolegov iz oddaje 
NaGlas se za predmoderacijo odločimo pogosteje, saj so teme in sogovorniki iz oddaje 
pogosteje tarča sovražnega ali neprimernega govora. 
Če uporabnik meni, da mu je bila pri oddaji komentarja storjena krivica, se lahko obrne preko 
obrazca (https://www.rtvslo.si/obrazci/uporabniske-vsebine )  na našo skupino 
administratorjev, ki bodo preverili primere oddanih komentarjev, ki niso bili objavljeni.« 

 
Bralec in uporabnik J. K. je poleg protesta glede brisanja komentarja pod člankom Na demonstracijah 
skrajne desnice v Chemnitzu najmanj 18 ranjenih, izrazil mnenje o domnevni pristranskosti članka.  
 

»Način pisanja in poudarjanje, da so to protesti skrajnih desničarjev, medtem pa je jasno, da 
je bilo teh skrajnih desničarjev le peščica, če sploh, ostali ljudje, kar je razvidno iz mnogih 
videoposnetkov pa so bili vsakdanji prebivalci. Ob subjektivno napisan članek sem se obregnil 
tudi z komentarjem, katerega vam prilagam, ki pa je bil večkrat izbrisan, dokler se pač 
moderator ni naveličal. Če je bil komentar in tudi drugi, pod uporabniškim imenom Realista 
žaljiv, kot tudi ostali pa lahko presodite sami. 
Poslal sem tudi sporočilo pod rubriko: "Prijavi neprimerno vsebino". Tam sem poizkusil dobiti 
odgovor in ob enem zagovarjal svoje stališče, da ni opravičila oziroma razloga za izbris 
komentarja, odgovora seveda nisem dobil.« (J. K.) 

 

http://www.rtvslo.si/strani/moj-splet/669#pravila
http://www.rtvslo.si/
http://www.rtvslo.si/lokalne-novice/gorenjska/po-jesenicah-so-krozile-nore-zgodbe-da-bom-ce-bom-zupan-prepovedal-prodajo-svinjine/465503
http://www.rtvslo.si/lokalne-novice/gorenjska/po-jesenicah-so-krozile-nore-zgodbe-da-bom-ce-bom-zupan-prepovedal-prodajo-svinjine/465503
https://www.rtvslo.si/obrazci/uporabniske-vsebine


33 
 

Odgovor urednice Kaje Jakopič:  
»Komentar, ki ga je uporabnik objavil, je kršil pravila, saj je v njem uporabljal velike tiskane 
črke, ki v spletnem bontonu pomenijo kričanje. Iz naših pravil: 
12. V svojem prispevku bom upošteval pravila e-bontona, po katerem ni priporočljiva uporaba 
velikih črk, ki pomenijo KRIČANJE, uporaba okrepljenih ali ležečih črk za celotne komentarje ali 
prispevke, saj so te namenjene poudarku dela besedila. Z upoštevanjem oblikovnih pravil bo 
portal preglednejši za vse uporabnike.« 
Glede očitkov, da je bil članek http://www.rtvslo.si/svet/evropa/na-demonstracijah-skrajne-
desnice-v-chemnitzu-najmanj-18-ranjenih/464800#comments pristransko, subjektivno 
napisan, pa naj poudarim, da je šlo za povzemanje članka Slovenske tiskovne agencije-
originalna objava: https://www.sta.si/2548752/v-demonstracijah-v-chemnitzu-najmanj-18-
ranjenih?q=chemnit  Novinar uredništva za nove medije ni avtor tega prispevka, pač pa ga je 
samo povzel za objavo na našem portalu, zato je tudi podpisan samo z inicialkami, v vrhu 
novice pa je naveden vir STA.« 
 

Varuhinja je podala širše pojasnilo glede komentiranja, glede vsebine članka pa je zapisala: 
»Glede vašega zatrjevanja, da je bil članek napisan subjektivno in da ni slonel na dejstvih, 
lahko zapišem le, da nemška policija, ki je uradni vir informacij, in svetovni mediji, ki so imeli 
na prizorišču poročevalce, zatrjujejo drugače, kar lahko tudi sami kadar koli preverite na 
svetovnem spletu (npr. https://www.dw.com/de/die-drahtzieher-der-rechten-
m%C3%A4rsche/a-45470090,  https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-45328477 , 
https://www.nytimes.com/2018/08/30/world/europe/germany-neo-nazi-protests-
chemnitz.html« 

 
Odgovor pritožnika: »Moram pa dodati, da je zelo priročno uporabljen izgovor tiskanih črk, seveda so 
uporabljene kot poudarek, kot poudarjamo določeneno zadeve tudi med vsakdanjim pogovorom, kar 
v današnjem času OČITNO ni več dovoljeno. Za Vaš trud se še enkrat ISKRENO zahvaljujem.« 
 
 

II. STORITVE 
 

Do kdaj bom blokiran? 
Uporabnika L. Š. je zanimalo, do kdaj bo njegov uporabniški račun blokiran. 
 

»Zanima me, če je blokada uporabniškega imena stalna.  Z drugimi besedami: se bom lahko 
še kdaj v življenju prijavil na vaš portal ali je prepoved doživljenjska? NMamreč blokiran sem 
približno že leto in pol.«  

 
Iz odgovora varuhinje: 

»Svetujem vam, da pišete administratorjem na naslov: mmc-forum@rtvslo.si  ali pa 
uporabite obrazec: https://www.rtvslo.si/obrazci/uporabniske-vsebine, kjer vam bodo 
pojasnili politiko blokad v povezavi s spoštovanjem spletnega kodeksa 
(http://www.rtvslo.si/strani/moj-splet/669#pravila ).  
Mogoče boste kakšen koristen odgovor prejeli tudi na tej povezavi: 
https://www.rtvslo.si/strani/pogostavprasanja-inodgovori/5670/embedjQ . 
Če bi želeli, da se pozanimam namesto vas, bi mi morali sporočiti vaše uporabniško ime.«  
 
 

Težave s prijavo uporabniškega imena 
Uporabnik M. K. je prosim za pomoč, saj da ima težave s prijavo na spletni strani MMC ter 
komentiranjem vsebin na tej strani.  

http://www.rtvslo.si/svet/evropa/na-demonstracijah-skrajne-desnice-v-chemnitzu-najmanj-18-ranjenih/464800#comments
http://www.rtvslo.si/svet/evropa/na-demonstracijah-skrajne-desnice-v-chemnitzu-najmanj-18-ranjenih/464800#comments
https://www.sta.si/2548752/v-demonstracijah-v-chemnitzu-najmanj-18-ranjenih?q=chemnit
https://www.sta.si/2548752/v-demonstracijah-v-chemnitzu-najmanj-18-ranjenih?q=chemnit
https://www.dw.com/de/die-drahtzieher-der-rechten-m%C3%A4rsche/a-45470090
https://www.dw.com/de/die-drahtzieher-der-rechten-m%C3%A4rsche/a-45470090
https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-45328477
https://www.nytimes.com/2018/08/30/world/europe/germany-neo-nazi-protests-chemnitz.html
https://www.nytimes.com/2018/08/30/world/europe/germany-neo-nazi-protests-chemnitz.html
mailto:mmc-forum@rtvslo.si
https://www.rtvslo.si/obrazci/uporabniske-vsebine
http://www.rtvslo.si/strani/moj-splet/669#pravila
https://www.rtvslo.si/strani/pogostavprasanja-inodgovori/5670/embedjQ


34 
 

 
»V preteklih dnevih sem se  ponovno poskušal že večkrat prijaviti na spletni strani MCC 
Google Crom na kateri sem bil prijavljen in kljub mojim vztrajnim poskusom in spremembi 
gesla(mcc je zahteval namesto štirimestnega osemmestno geslo) me je samo prijavilo 
medtem ko mi je bila onemogočena funkcija komentiranja in tako onemogočanja izražanja 
svojih menj in to kljub temu,da sem obvestil MCC dvakrat in jih prosil,da mi odgovorijo ,kar 
mi niso, in jih hkrati opozoril,da njihovo spletno mesto na GOOGLE CROME ni varno (moja 
povezava na internet exsplorerju deluje normalno tako glede prijave in komentiranja novic in 
varnosti) 
Spoštovana varuhinja ali mi lahko pomagate,da izvem zakaj kljub prijavi ne morem 
komentirati in hkrati bi rad vedel,če ima spletno mesto mcc rtv na Google crome kakšne 
težave glede ,da že vsaj nekaj dni ko odprem rtv mcc spletno mesto pokaže,da ni varno in če 
je to samo v mojem primeru in niste dobili kakšnih drugih prijav glede prijav na MCC ali 
varnosti spletnega mesta RTV na Google Crome ali so bili moji podatki,ki jih RTV shranjuje bili 
ukradeni.« 

 
Iz odgovora varuhinje:  

»Predlagam vam, da odgovor na svoje vprašanje poskusite dobiti pri najbolj pristojnih, in 
sicer na MMC (mmc@rtvslo.si). Mogoče vam lahko pomagajo tudi odgovori na pogosto 
zastavljena vprašanja (http://www.rtvslo.si/faq - predlagam, a si preberete poglavje o 
tehničnih vprašanjih).  
Kot varuhinja bi lahko v vašem imenu zastavila vprašanje o vaši težavi, vendar le, če bi me 
odvezali zaupnosti in če bi mi sporočili vaše uporabniško ime. Menim, da je bolj smiselno, da 
poskusite odgovor pridobiti sami. Če pa želite, da to storim namesto vas, mi prosim sporočite 
vaše uporabniško ime.«  

 
 

RTV 4D: zakaj ni iskanega dokumentarca?  
Gledalec B. G. je imel vprašanje glede ogleda dokumentarnega filma o Ikei:  
 

»Pred časom ste uredili glednje tujih odddaj v arhivu. Pa me zanima zakaj si mi dokumentarc 
o Ikei ne deluje, ki ga je poslal kolega?” 
 

Iz odgovora varuhinje: 
»Pomočnica direktorja TV Slovenija Natalija Gorščak pojasnjuje, da so tuji programi na spletu 
na voljo 7 dni, saj zanje zaenkrat lahko kupimo le tako imenovane catch-up pravice. V tem 
sedemdnevnem obdobju pa se morate za spremljanje televizijskih avdiovizualnih vsebin v 
spletnem arhivu registrirati.«  

 
 

Obvezna registracija za ogled TV arhiva, zakaj? 
Tudi septembra je bila aktualna obvezna registracija za ogled arhivskih posnetkov na RTV 4D, ki je bila 
uvedena aprila.  

»Sprašujem vas, če je potrebno/smiselno, da je TVS kot javna televizija uvedla posebno 
prijavo za dostop do oddaj na MMC portalu, ki ni prijazna do uporabnikov (kaj je sploh njen 
namen?) (N. V. F.)    

 
»Zanima me zakaj arhiv rtvslo ni javno dostopen preko spletne strani ampak se je potrebno 
za pregled arhiviranih novic registrirati. Ali ni rtvslo javni servis? In kot tak bi moral biti 
dostopen za vse in ne samo za registrirane uporabnike? Zakaj sploh registracija?« (J. P.)  

 

mailto:mmc@rtvslo.si
http://www.rtvslo.si/faq


35 
 

Iz odgovora varuhinje (primer): 
»Pojasnjujem, da je obvezna registracije za ogled TV oddaj, starejših od 7 dni, v veljavi od 1. 
aprila. Če vas zanimajo podrobnosti, si lahko več preberete v mesečnem poročilu za maj, na 
straneh 41 in 59 (http://img.rtvslo.si/_up/drown/files/2018/07/03/1550001_adnja-
objavljena.pdf). 
Tej potezi nisem bila naklonjena, še vedno ne razumem, zakaj je bila potrebna in zakaj je tako 
uporabniško neprijazna. Od aprila sem prejela veliko pritožb in vprašanj, podobnih vašemu. 
Pojasnila vodstva RTV Slovenija me niso prepričala. Kar dolgo sem si dopisovala s pristojnimi 
in jim predlagala, naj premislijo, ali ni bila ta poteza prenagljena, enak razmislek sem 
predlagala Programskemu svetu RTV Slovenija, vendar nisem bila uspešna. Če strnem: 
menim, da sem z opozorili storila največ, kar je v moji pristojnosti, da bi zagovarjala interese 
gledalcev spletnega arhiva. 
Ker pa tudi čez poletje prejemam vprašanja na to temo, sem danes vnovič pozvala pristojne, 
da storijo vse, kar je v njihovi moči, (1) da bo postopek registracije takšen, da se bodo 
uporabniki znali registrirati in da bodo vedeli, na koga naj se obrnejo, če jim ne uspe, (2) da 
bodo uporabniki razumeli, zakaj je potrebna registracija za nekaj, do česar so pred tem 
dostopali brez registracije, (3) da bodo uporabniki vedeli, komu naj pišejo, če menijo, da je 
obvezna registracija iz kakršnega koli razloga moteča ali nepotrebna.« 

 
Varuhinja je prejela tudi Poziv k razmisleku o ukinitvi zaklepanja informativnih oddaj oz. ukinitvi  
obvezne registracije pri ogledu arhiviranih informativnih oddaj, ki ga je v imenu Informativnega 
programa TV Slovenija poslala odgovorna urednica Manica J. Ambrožič.  
 

»V zadnjih nekaj mesecih naši ustvarjalci dobivajo telefonske klice oz. elektronska sporočila 
gledalcev z vprašanji in protesti zaradi zapletenega dostopa do naših oddaj na spletu. 
Pravzaprav gledalci govorijo o NEDOSTOPNOSTI oddaj; pri registraciji ostanejo namreč na pol 
poti, kljub več poskusom, ostanejo brez sporočenega gesla itn. Interpretacije tega problema 
so enake kot jih je v svojem aprilskem poročilu navedla že varuhinja pravic gledalcev in 
poslušalcev :  da je zapora oddaj nedopustna zaradi plačevanja naročnine, da ni ustrezne 
pomoči, na katero bi se gledalci lahko obrnili, da so stvari morda/najbrž politično motivirane. 
Prav pripombe ali prepričanja posameznih gledalcev, da je v ozadju zaklepanja /registracije 
politični  motiv – so za oddaje Informativnega programa izjemno nevarne in jih je takoj 
potrebno obravnavati z vso resnostjo, istočasno pa takoj najti ustrezne  rešitve! 
V Informativnem programu predlagamo, da se vse oddaje našega programa izloči iz sistema 
registracij pri dostopu na spletu.  
Obenem opozarjamo na dva pomembna sklepa dveh komisij Programskega sveta RTV – 
komisija za tehnična vprašanja je že 18. maja letos prosila vodstvo RTV, da ukine registracijo 
do ureditve prijaznejšega načina registracije; komisija Programskega sveta RTV za 
multimedijske vsebine je 17. maja letos pozvala vodstvo, da čim prej odpravi težave ob 
registraciji.« 
 
 
 

RTV SLOVENIJA 
 
 

I. OGLAŠEVANJE 
 

Oglas za sveže meso 
Gledalec M. M. Š. se je pritožil nad oglasom trgovskega podjetja za sveže meso, ki se predvaja tudi na 
TV Slovenija. 

http://img.rtvslo.si/_up/drown/files/2018/07/03/1550001_adnja-objavljena.pdf
http://img.rtvslo.si/_up/drown/files/2018/07/03/1550001_adnja-objavljena.pdf


36 
 

 
»Imate kak komentar na Hoferjeve reklame za sveže  meso, predvsem na tole: 
 https://www.youtube.com/watch?v=BjyPyq3hlbM 
...iz katere "kar sije humanost "?« 

 
Iz odgovora varuhinje: 

»V oglasu nisem zaznala vsebinskih kršitev etičnih meril oglaševanja, glede estetike ali 
učinkovitosti oglaševalskih vsebin ter prehrambnih navad pa nimam nobenih pristojnosti.  
Z ugotavljanjem skladnosti oglasnih sporočil z oglaševalskim kodeksom se sicer v Sloveniji 
ukvarja Slovenska oglaševalska zbornica (http://www.soz.si/ ).« 
 

Odgovor na odgovor: 
»Glede na to, da sem se, po moje upravičeno, "obregnil" že ob marsikatero zadevo (reklamo, 
oddajo), za vas pa ni bilo nič sporno, se res sprašujem, kaj pa bi bilo za vas že sporno? 
Če vzamemo tole zadnjo reklamo: bi se vam morda zazdelo neetično, če bi se 
namesto  svinjskih?ovčjih?prsnih košev zaletavale kar cele odrte goveje ali svinjske polovice? 
...ali pa morda kar samo dve polovici s kožo vred samo ustreljenega bika, obešenega za noge 
in razpolovljenega, z odrezano glavo morda? (to je običajna vmesna stopnja v klavnici)... 
...oziroma,, bi vas vprašal, mi lahko navedete vsaj eno oddajo in/ali vsaj en oglas, 
predvajan(a) na TV Slovenije, ki je bi(a)  za vas etično ali kako drugače sporn(a) in ste zato 
sprejeli kake ustrezne ukrepa?« 
 

Varuhinja je odgovorila, da na hipotetična vprašanja ne more odgovarjati in da je pristojna inštitucija 
za vprašanja pritožnika Slovenska oglaševalska zbornica. 
 
 
 

II. TEHNIČNE ZADEVE 
 
 

TV SLO3 in HD 
Varuhinja je bila seznanjena z vprašanjem gledalca D. U., ki ga je zanimalo, kdaj bo lahko program TV 
SLO3 spremljal v HD tehniki. 
 

»Že večkrat sem naslovil vprašanje na RTV tehnično službo, kdaj bodo začeli oddajati 
program Slo 3 v HD tehniki. Dobil sem odgovor, da so že večkrat predlagali Državnemu zboru, 
da bi zamenjali HD kamere, vendar se za to niso odločili. Tudi sam sem pred leti poslal 
prošnjo v Državni zbor, po zamenjavi kamer, vendar nisem dobil odgovora. 
Pred mesecem ali več, smo lahko prebrali in gledali na tv novico, da so kamere v Državnem 
zboru zamenjali in da bomo danes v ponedeljek lahko gledali program SLO 3 v HD tehniki. 
Slučajno sem bil te dni tudi na dnevu odprtih vrat v parlamentu, kjer je vodič potrdil, da so 
montirali HD kamere. 
Ko sem prižgal tv sem bil razočaran, ker velja trenutno ta sprememba samo za tiste, ki imajo 
domačo strešno anteno.« 

 
Iz odgovora pomočnika generalnega direktorja za tehniko, Marka Fillija: 

»Naša TV je trenutno še v fazi dokončanja nadgradnje sistema za predvajanje TV programov. 
Za HD oddajanje žal niso dovolj samo HD kamere, zamenjati je potrebno celotno verigo do 
zadnjega vmesnika, nekaj malenkosti pa še manjka. Najzahtevnejše pa je upravljanje 
vzporednih omrežij SD in HD, saj je potrebno signale prilagajati oz. konvertirati med obema 

https://www.youtube.com/watch?v=BjyPyq3hlbM
http://www.soz.si/


37 
 

sistemoma. Testno smo oddajanje res najprej štartali na DVB-T omrežju, a to še ni končna 
rešitev v polni HD kakovosti.  
Preko nove verige za predvajanje programov bomo lahko zagotovili TV SLO 3 v polni visoki 
razločljivosti, kar vsi že nestrpno pričakujemo. Hkrati s končnim prehodom na HD bomo 
uvedli tudi poseben tonski kanal z branjem podnapisov in avdiodeskripcijo za slepe in 
slabovidne. Ob zagotovitvi same tehnične rešitve nas čaka tudi nekaj usklajevanja s 
kabelskimi in IP operaterji glede umestitve SLO 3 HD v programe sheme, vendar pri tem ne 
pričakujemo težav, saj je tudi interes operaterjev, da HD signal posredujejo svojim 
naročnikom.« 

 
Zadeva se navezuje na poglavje Kdaj bo TV SLO3 v HD? v februarskem poročilu (str. 35). 
 
 

III. VARUHINJA 
 

Od pohval do pozivov k odstopu, drugič 
Tudi septembra so gledalci, poslušalci oz. bralci RTV vsebin ter mediji komentirali varuhinjino poročilo 
v zadevi Intervju/Dežman, javno polemiko glede zadeve in medijske zapise o varuhinji, njenem delu 
in domnevni pristranskosti. Zadeva se navezuje na poglavje Zadeva Intervju/Dežman, tretjič (str. 3) in 
poglavje Od pohval do pozivov k odstopu v avgustovskem poročilu, str. 35. 
 

»V časopisu sem zasledila, kako te napadajo zaradi tvoje ocene korektnosti intervjuja. 
Prečitala sem tudi tvojo oceno in imela sem občutek, da si preveč blaga. Povedati  želim, da 
absolutno nimajo prav, ker te obsojajo. Bodi še naprej  pokončna in se ne pusti sprovocirati. 
Prva si, ki si v tej vlogi javno opozorila na korektnost na TV. Čestitam!« (V. L.)  

 
Iz odgovora varuhinje: 

»Iz odzivov razumem, da je moje poročilo za marsikoga preblago, za nekatere primerno, za 
večino tistih, ki mi pišejo, pa preostro in pristransko, trdijo, da gre za pogrom nad novinarjem 
in zato ustanavljajo društva v podporo avtorju oddaje, prirejajo medijske in druge dogodke 
ter zahtevajo mojo odstavitev.  
Moj odgovor je, da vse zadeve obravnavam z enakimi vatli, da si mnenj ne pustim narekovati 
in da si tudi ne dovolim, da bi me kdo ustrahoval.« 

 
Varuhinja je prejela tudi poziva k odstopu, ki sta se sklicevala na poziv Združenja novinarjev in 
publicistov oz. gibanja Glasno, v katerem je zapisan očitek o domnevnih dvojnih merilih in vpisu v 
register SDV v 80. letih.  
 

»Prosim, da si preberete priloženo analizo o dvojnih merilih, ki jih uporabljate na TVS in v 
DNS. Če vas še ni zapekla vest, pričakujem, da boste ponovno prebrali prilogo, se zamislili nad 
funkcijo, ki jo opravljate na TVS ter odstopili s tega mesta.« (J. K.) 

 
»Kot občanka, davkoplačevalka, prisilnega prispevka RTV in rodoljubna Slovenka, vam javno 
izrekam moj protest proti vam, zaradi vaših dvojnih meril in vas pozivam k takojšnjemu 
odstopu s tega mesta Varuha pravic gledalcev. Preveč je bilo že vsega, samo v vašem obdobju 
in nisem iz vaše strani zasledila enkrat samkrat, da bi svoje stališče podala v bran, resnici in 
varovanju svobode govora, ki nam je vsem zagotovljena po Ustavi RS. 
Na nacionalni televiziji -zavodu se neprestano dogajajo s strani sovražnih novinarjev in 
zunanjih akterjev zveze borcev Tita Turnška itd., kot je bilo napr. intervju novinarja TVS dr. 
Jožeta Možino z dr. Dežmanom, ki s svojimi prispevki -intervjuji (javnosti razkriva KRUTO 
RESNICO, v tem primeru podatke iz slovenske pol pretekle zgodovine). 



38 
 

Primer Slapšakova in novinar Šurc, ki sta si dovolila preveč, oz. nepojemljivo sovraštvo, 
mržnjo do drugače mislečih. 
In Vi Varuhinja PRAVIC GLEDALCEV IN POSLUŠALCEV NA RTVS ga. Ilinka Todorovski, ste 
nastop Slapšakove zagovarjala, češ da gre za njeno osebno mnenje, izjavo novinarja Mateja 
Šurca pa ste označila za "žanr komentar" (videno iz medijev), ker je dovoljeno več. Prav 
nasprotno pa ste obravnavala intervju dr. Jožeta Možino z dr. Dežmanom, pri čemur ste mu 
očitala kršenje poklicnih meril in programskih standardov.  
Ga. varuhinja, a je to nacionalna televizija in zavod, katera prisilno plačujemo vsi in tudi vas, 
ki izvajate dvojna merila.« (V. N.) 

 
Odgovor varuhinje: 

»Kot varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev delujem neodvisno in nepristransko. Okoli 
1500 odzivov na leto – od mnenj do predlogov, od pohval do pritožb na programske vsebine 
in storitve RTV Slovenija - obravnavam z dolžno pozornostjo, spoštljivo in preudarno. 
Pritožbam posvečam v skladu s pravilnikom posebno pozornost, pri obravnavi uporabljam 
enake vatle in izhajam iz programskih standardov ter poklicnih meril in načel novinarske 
etike. Tako je tudi v zadevah, ki v najširši javnosti nimajo takšnega odmeva kot najbolj 
izpostavljene oddaje najvidnejših avtorjev v najudarnejših terminih.  
Pri obravnavi pritožb na televizijske, radijske in spletne vsebine se osredotočim na vprašanja 
fokusa, konteksta in žanra, upoštevam pa tudi zasnovo konkretnih oddaj. Politike ali 
ideologija pri tem ni. Tako je bilo tudi v treh zadevah, ki jih omenjata ZNP in Glasno, in sicer v 
zadevah Labirinti sveta/komentar, Intervju/Dežman in Panoptikum/protest SDS. Vsa 
varuhova poročila (konkretna, mesečna in letna) so javno dostopna na spletu 
(www.rtvslo.si/varuh), o njih razpravlja in se do njih opredeli Programski svet RTV Slovenija, 
na podlagi teh poročil poteka notranja razprava o izboljšanju programskih vsebin in kakovosti 
storitev, kar je tudi namen varuhovega delovanja. 
Z mnenji o mojem delu ne morem polemizirati, kritikom pa predlagam, da primerjajo 
primerljivo, denimo mnenja o komentarjih, polemičnih oddajah ali intervjujih.« 

 
 

Varuhinja v RTV-programih, PPN 2019 
Varuhinja je za predlog Programsko-produkcijskega načrta pripravila besedilo glede predstavljanja 
odzivov in varuhovega dela v programih RTV Slovenija (PRILOGA1, str. 41). 
 
 
 

IV. OSTALO 
 

Varstvo osebnih podatkov 
Varuhinja je prejela sporočilo M. K., povezano z implementacijo Splošne uredbo o varstvu osebnih 
podatkov na RTV Slovenija, natančneje v enoti MMC. 
 

»Kljub temu,da sem se "zbrisal" iz vseh vaših evidenc po uveljavitvi zakona o varstvu 
podatkov,se moji e-naslovi še vedno pojavljajo v evidencah MMC-ja.Prosim,če za VEDNO 
zbrišete iz svojih evidenc in spletnih strani moje e-naslove…« 
 

Iz odgovora varuhinje: 
»V zvezi s tem vam predlagam, da pišete neposredno na mmc@rtvslo.si. Več o varstvu 
osebnih podatkov v luči evropske uredbe si lahko preberete na tej povezavi: 
https://www.rtvslo.si/strani/varstvo-osebnih-podatkov-in-zasebnosti/5805 .  

http://www.rtvslo.si/varuh
mailto:mmc@rtvslo.si
https://www.rtvslo.si/strani/varstvo-osebnih-podatkov-in-zasebnosti/5805


39 
 

Dodajam, da kot varuhinja posebej natančno skrbim za spoštovanje načela zaupnosti in 
varstvo osebnih podatkov; teh podatkov nikomur ne razkrivam in jih nikjer ne objavljam, 
izvirna sporočila pa hranim omejen čas, in sicer izključno zato, da je zagotovljena sledljivost v 
ugotavljanju reševanja zadev. Več o tem piše na povezavi, ki sem jo kopirala zgoraj.«  

 
 
 

V. RTV SPLOŠNO 
 

Kaj vse je narobe na RTV… 
Pritožnik S. U. je v svojem odzivu navedel vsebinske in tehnične  slabosti RTV Slovenija. 
 

»SIOL ne deluje ob slabem vremenu, star način oddajanja ste modernizirali do konca, 
satelitski način je v navadni ne HD tehniki. 
Čez celo poletje se oddaje ponavljajo, tudi v najbolj gledanem času. Včasih smo imeli npr. 
Poletno noč, Polnočni klub, Nočni kino ...  To je v poletnem času gledljivo. 
Poročila so tendenciozna, t.j prozahodna.  
Zakaj to pišem. Poročate o ameriški košarki, hokeju medtem pa o ligah s katerimi naši komaj 
zmorejo rezultat pa nič. Z Američani naši ne igrajo. 
Naprej in naprej se vrti tuja glasba. Domače ni. Komentator radijskega programa gre tako 
daleč in napove vsebino pesmi v slovenskem jeziku, pesem pa je potem tuja.«  

 
Iz odgovora varuhinje: 

»Za mnenje se vam zahvaljujem. Obžalujem pa, ker je pritožba tako splošna, da vam nanjo 
težko konkretno odgovorim. Vseeno bom poskusila vsaj razjasniti kakšno od vaših dilem.  
1. Prenos signala prek operaterjev: za kakovost signala, ki pride prek kabla ali interneta do 
vašega sprejemnika, so zadolženi operaterji, ki jim tudi plačujete to storitev; če menite, da 
storitev slabo opravljajo, so pravi naslov za pritožbo operaterji  
2. Motnje v prenosu signala prek strešne antene ali satelita: če imate težave s tehniko ali 
kakovostjo, je pravni naslov dežurna služba Oddajnikov in zvez RTV Slovenija (tel. 01 475-
2781, e-naslov: ozm@rtvslo.si  , tnoz@rtvslo.si)  
3. Med poletjem je v televizijskih programih vedno manj premiernih predvajanj, kot v drugih 
delih leta. To velja tudi za druge javne televizije (in seveda komercialne), saj je med poletjem 
pred ekrani najmanj gledalcev. To je tudi čas, ko RTV ustvarjalci snujejo nove vsebine, vadijo 
ali pa so na dopustih; ne glede na to je bilo tudi to poletje v programih RTV Slovenija kar 
precej premier, med drugim vsak večer sveža Poletna scena, vsak teden sveži TV klubi, 
Akcenti, Intervjuji, dnevnoinformativne oddaje, potem redni športni prenosi in prenosi 
kulturnih in drugih prireditev itd, če odličnih televizijskih nadaljevank  (npr. Deklina zgodba) 
niti ne omenjam. Seveda se strinjam z vami, da bi bilo lepo, če bi zmogli pripraviti še več še 
boljšega programa, vendar dvomim, da bi bilo pri enakih prihodkih, zmanjšanem številu 
zaposlenih in povečanih obveznostih s strani države (npr. obvezno odvajanje denarja za 
filmsko produkcijo, digitaliziranje arhivskih vsebin itd.) to sploh mogoče doseči. Če sodim po 
programu "bogatih" javnih radiotelevizij, kjer RTV prispevek na prebivalca znese 10 evrov in 
več (tako je na primer v Nemčiji, medtem ko v Sloveniji znaša dobre 3 evre na prebivalca), pa 
imajo poleti vseeno veliko ponovitev, potem bistvene spremembe niti v prihodnje ne bodo 
mogoče. 
4. Navedbe o tendencioznosti poročil bi težko komentirala, dokler niso bolj konkretne. 
Kolikor mi je znano, se ameriški šport podrobneje spremlja v panogah, v katerih so zelo močni 
slovenski igralci (npr. hokej in košarka). Če boste poslali konkretnejši pomislek, ga bom 
poglobljeno obravnavala. 

mailto:ozm@rtvslo.si
mailto:tnoz@rtvslo.si


40 
 

5. Tuja in domača glasba. Kot veste, RTV Slovenija na vseh svojih sedmih televizijskih in osmih 
radijskih postajah dosledno spoštuje glasbene kvote; to pomeni, da je več kot 40 odstotkov 
glasbe, ki je predvajana, glasba slovenskih izvajalcev. Navedba o tem, da se vrti samo tuja 
glasba, torej ne zdrži. Če pa bi opazili kršitev kvot, vam predlagam, da to nemudoma prijavite 
pristojnemu organu Akosu (https://www.akos-rs.si/prijava-krsitev-v-elektronskih-medijih ).  
Na koncu zapisujem, da tudi sama v programih opazim številne pomanjkljivosti in možnosti za 
izboljšave in da tudi kritični zapisi, kakršen je vaš, lahko pomagajo pri odpravi slabosti. Zato 
bom vaše pismo v razmislek poslala različnim pristojnim službam.« 
 
 

  

https://www.akos-rs.si/prijava-krsitev-v-elektronskih-medijih


41 
 

PRILOGA 
 

Priloga1: Varuhinja v RTV-programih, PPN 2019 
 

Z nastopi v medijih se krepi razumevanje vloge varuha ter pomena meril za presojo kakovosti, 
pluralnosti in etičnosti vsebin, po drugi strani pa lahko varuhovo pojasnjevanje medijskih zakonitosti, 
postopkov ustvarjanja vsebin ter nalog in poslanstva javnega medijskega servisa v Sloveniji in 
demokratičnih družbah nasploh bistveno prispeva k večjemu medsebojnemu zaupanju med 
občinstvom in ustvarjalci.  

Da bi varuh z javnostjo vzpostavil nujno zavezništvo, mora biti tudi viden in slišen. 

S tem namenom je Pravilnik o delovanju varuha v 15. členu predpisal frekvenco varuhovih nastopov v 
vseh medijih RTV Slovenija: »Radio in televizija morata varuhu zagotoviti vsaka najmanj 15 minut 
enotnega programskega časa mesečno, v katerem varuh javnost seznani s svojimi ugotovitvami. 
Enkrat letno, ob predstavitvi letnega poročila, morata radio in televizija varuhu zagotoviti najmanj 45 
minut programskega časa v osrednjem programskem času. MMC mora varuhu zagotoviti primeren 
programski prostor za objavo njegovih ugotovitev vsaj kvartalno, regionalni programi ter programi 
narodnih skupnosti pa vsaj dvakrat letno.« 

V PPN za 2019 so v različnih poglavjih zapisane naslednje možnosti seznanjanja javnosti z varuhovimi 
ugotovitvami: gostovanja na Prvem po dogovoru (Radio Slovenija), gostovanje v oddaji Aktualno 
(Pomurski madžarski radio), objava kolumn po dogovoru in gostovanje v klepetalnici (MMC), vsak 
mesec 15 minut v Informativnem programu ali Programu plus, ob objavi letnega poročila 45 minut v 
Informativnem programu ali Programu plus, vsaj enkrat na leto v programih TV Maribor in TV Koper 
(Televizija Slovenija), občasno v informativnih oddajah Radia Capodistria in v oddaji Tuttogi Attualita' 
TV Capodistria (RTV programi za italijansko narodno skupnost).  

Varuhinja napoveduje pripravljenost, da sodeluje tudi v programih drugih odgovornih uredništev RTV 
Slovenija, ki tega niso posebej predvidela v PPN za 2019 (Val 202, Ars – Radio Slovenija; KUP, ŠP, RP – 
Televizija Slovenija; RSi – Regionalni center Maribor; TV-studio Lendava - RTV programi za madžarsko 
narodno skupnost).  

O terminih in obsegu nastopov ob izidu poročil, izstopajočih zadevah ali medijskih tematikah, ki 
zadevajo (tudi) javni servis, se bo varuhinja s pristojnimi uredništvi sproti dogovarjala. 

 

Ilinka Todorovski 

 

 

 

 
 
 
 

 



42 
 

STATISTIKA 
  SEPTEMBER 2018 AVGUST 2018 SEPTEMBER 2017 

TELEVIZIJA SLOVENIJA    

Skupaj 49 172 53 

Informativni program 25 150 20 

Kulturni in umetniški program 7 5 4 

Razvedrilni program 3 4 3 

Športni program 2 4 16 

Program plus 3 2 4 

Ostalo  9 7 6 

RADIO SLOVENIJA    

Skupaj 16 10 10 

Radio Prvi 10 9 3 

Val 202 6 1 2 

Program Ars 0 0 4 

Ostalo 0 0 1 

REGIONALNI CENTRI    

Koper 2 0 0 

MMC    

Skupaj 13 13 13 

Vsebine 8 7 12 

Storitve 5 6 1 

RTV SLOVENIJA    

Skupaj  38 63 34 

Jezikovna kultura  0 3 1 

Oglaševanje 2 1 0 

Dostopnost in prilagojeni programi 1 2 1 

RTV prispevek 0 0 2 

Tehnične zadeve 1 1 2 

RTV SLO - splošno 8 1 1 

Programski svet 0 0 1 

Varuhinja 3 9 8 

Ostalo 12 9 18 

Zavrnjena obravnava 11 38 0 

VSI ODZIVI 118 259 110 

 

 


