
1 
 

 
 

TA DOKUMENT PREDSTAVLJA IZBOR ODZIVOV JAVNOSTI, KI NASLAVLJAJO VARUHA 
PRAVIC GLEDALCEV IN POSLUŠALCEV, IN JE NAMENJEN ZGOLJ ZA INTERNO RABO, ZA 
OBVEŠČANJE UREDNIKOV OZIROMA UREDNIŠTEV RTV SLOVENIJE. NJEGOVE VSEBINE ALI 
DELOV VSEBIN NI DOVOLJENO UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU. 
 

 

PREDSTAVITEV ODZIVOV OBČINSTVA 
DECEMBER 2016 

 
 
Nekaj poglavitnih poudarkov v odzivih za mesec december 2016 
 
 
 
V decembrskih odzivih gledalcev in poslušalcev ter uporabnikov spletnega portala MMC ni bilo nič 
posebnega, tako po številu kot po vsebini. Z obsežnim  pismom Špele Furlan z očitki avtorju in še 
daljšim odgovorom Valentina Areha se je končala polemika o Dosjeju JLA. Ta tema se je znašla tudi 
na dnevnem redu decembrske seje Programskega sveta, kjer pa o vsebini, z izjemo Varuhovega 
poročila o oddaji, niso govorili.  
Tudi decembra, kot vse ostale mesece, so se gledalci pritoževali nad pretiranimi oglasi v 
televizijskih programih, s temeljno cinično  pripombo, da se med oglasi sem in tja najde tudi kakšna 
oddaja. Varuh se je s posebnim blogom spotaknil ob površnost in netaktnost programske 
koordinacije, ki je spregledala nevzdržnost oglaševanja pirotehničnih izdelkov v špicah obeh 
osrednjih informativnih oddaj, kjer je bila sicer na prvem mestu pretresljiva novica o nesreči 
osnovnošolca pri uporabi petarde. Gledalci so se sicer tudi v zadnjem mesecu leta 2016 pritoževali 
zaradi površne rabe slovenskega jezika v televizijskih oddajah.  
Informativni program si je nekaj kritik nakopal s Tarčo, v kateri ni bilo predstavnika Zavezništva 
socialno liberalnih demokratov (Alenke Bratušek), v Dnevniku pa je po mnenju gledalcev tako 
imenovana afera Maze-Massi dobila enormno preveč programskega časa. Varuh je prejel še 
pripombo, naj novinarje in urednike poduči, da je termin  islamski borci, ki ga nekateri uporabljajo, 
zavajajoč, ker gre izključno za islamske teroriste. 
Športni program je požel nekaj kritik na račun gostobesednosti enega od komentatorjev in dveh 
sokomentatorjev smučarskega športa.  
 
Lado Ambrožič 
 

 

 

 
 
 
 
 

Guest
FreeHand

Guest
FreeText
Poročilo je bilo 2. 10. 2018 revidirano v skladu s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov.



2 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
KAZALO 
 
 
RADIOTELEVIZIJA SLOVENIJA ............................................................................................. 5 

 

TELEVIZIJA SLOVENIJA ..................................................................................................... 28 

Informativni program ........................................................................................................... 28 

Športni program.................................................................................................................... 40 

TV Slo 3 ................................................................................................................................. 43 

 

RADIO SLOVENIJA ........................................................................................................... 45 

 

MMC .............................................................................................................................. 47 

 
 

  



3 
 

STATISTIKA ODZIVOV OBČINSTVA 

 
   
 
 

DECEMBER 2016 
 
SKUPAJ:  66 odzivov  
 
RTV SLOVENIJA (splošno):  23 odzivov 
 
TELEVIZIJA SLOVENIJA:  29 odzivov 

Informativni program: 21 odzivov  
Športni program: 6 odzivov 
TV SLO 3: 2 odziva 

 
RADIO SLOVENIJA : 4 odzivi 

Radio Slovenija – splošno: 4  odzivi 
 
MMC : 10 odzivov 

Multimedijski portal: 10 odzivov 
 
 
 
 
 

NOVEMBER 2016 
 
SKUPAJ:  61 odzivov  
 
RTV SLOVENIJA (splošno):  19 odzivov 
 
TELEVIZIJA SLOVENIJA:  25 odzivov 

Informativni program: 19 odzivov  
Razvedrilni program: 3 odzivi 
Športni program: 1 odziv 
TV SLO 3: 2 odziva 

 
RADIO SLOVENIJA :  8  odzivov 

Prvi program: 7 odzivov 
Val 201: 1 odziv 

 
MMC : 9 odzivov 

Multimedijski portal: 7 odzivov 
Teletekst: 2 odziva 



4 
 

DECEMBER 2015 
 
SKUPAJ:  129 odzivov  
 
RTV SLOVENIJA (splošno): 59 odzivov 
 
TELEVIZIJA SLOVENIJA: 48 odzivov 

Informativni program:  32 odzivov  
Kulturno umetniški program:  1 odziv 
Otroški in mladinski program: 2 odziva 
Razvedrilni program: 5 odzivov 
Športni program:  7 odzivov 
TV SLO 3: 1 odziv 

 
RADIO SLOVENIJA:  11 odzivov 

Prvi program :  8 odzivov 
Val 202: 2 odziva 
Regionalni program Koper : 1 odziv 

 
MMC :  11 odzivov 

multimedijski portal: 10 odzivov 
teletekst: 1 odziv 

  



5 
 

RADIOTELEVIZIJA SLOVENIJA 
 
 
 

Dosje JLA, epilog 
 
 
Pismo Špele Furlan 
G. Miran ZUPANIČ, predsednik Programskega sveta RTV 
 
ZADEVA: Dokumentarec dr. Valentina Areha: >Jugoslovanska ljudska armada< 
 
Spoštovani! 
 
Pred dnevišnem si ogledala dokumentarno oddajo Jugoslovanska ljudsko armado dr. Valentina Areha 
in se odločila, da vam pošljem pismo s svojimi kritičnimi pripombami. Dokumentarec je bil objavljen 
na državni praznik 25.1.0.201-6 ob 25. Obletnici odhoda JLA iz Slovenije. Menim, da je v 
dokumentarcu preveč novinarskih pa tudi strokovnih zgodovinopisnih zdrsov, ki so po moje vredni 
posebne analize. Na profesionalnih standardih namreč stoji ali pade verodostojnost našega 
osrednjega nacionalnega medija, ki je hkrati tudi dejavnik naše nacionalne povezanosti, skupnega 
duhovnega prostora in njegovega razvoja. Pišem torej zato, ker mi je mar. 
 
Moj namen ni opraviti celovite analize dokumentarca. Navsezadnje je v novinarskih vrstah RTV dovolj 
novinarjev, ki lahko to storijo bolj profesionalno. Kljub temu pa bi rada osvetlila delček vsebine 
oddaje, ki ga bolje poznam zaradi svoje nekdanje službe in ki kaže na manipulativnost oddaje. 
 
Med izbranimi dogodki iz 45 letne zgodovine dr. Areh navaja »tajni« sestanek »vrha komunistov s 
predstavniki policije in udbe« v Tacnu aprila 1988, kjer naj bi »razpravljali o ukrepih proti opoziciji, ki 
je zahtevala demokracijo in samostojno državo Slovenijo«. 
 
Pri navedbi, da je bil sestanek tajen, avtor sebe skrije za bralca besedila in prikrije vir, kdo je sestanek 
označil za tajen in za kakšen sestanek sploh je šlo. To sicer vztrajno ponavlja določen slovenski politik, 
ki svet vidi kot preplet zarot, ki jih proti njemu osebno vztrajno in sistematično načrtujejo različni 
politični akterji. Očitno je novinar prevzel njegove ocene ter hote ali pa iz neprofesionalizma zamolčal 
dejstva, ki tako trditev postavljajo na laž. In takih dejstev je kar nekaj. 
 
Prvič, na srečanju je bilo okrog 200 pripadnikov celotne vodilne strukture takratne milice iz vse 
Slovenije. Uradno so ga označili za razširjeni kolegij RSNZ. Težko tako številčno srečanje označiš za 
tajno sestankovanje. 
 
Drugič, na tajnih sestankih se ne delajo magnetogrami. S tega sestanka je ohranjen magnetogram, ki 
nima oznake zaupno, kaj šele tajno, in ki je bil razposlan vsem udeležencem sestanka. Magnetogram 
zajema dve razpravi, uvodničarja notranjega ministra in Milana Kučana. 
 
Tretjič, ni šlo za skupno sestankovanje o ukrepih, kar je iz magnetograma jasno razvidno. O ukrepih 
so morda razpravljali predstavniki RSNZ mimo nastopa predsednika zveze komunistov. Milan Kučan 
je bil povabljen kot gost in je kot predsednik ZKS, vpet v središče političnih spopadov, ki so odločali o 
usodi države, podal svojo oceno političnih razmer v Jugoslaviji in Sloveniji. 
 
Četrtič, sestanek RSNZ ni bil namenjen pogovoru o ukrepih proti opoziciji. Nasprotno, premisleku 
namenjen je bil o ukrepanju v odnosu do zveznih organov in političnega vodstva JLA. Izhodišče 

Guest
FreeHand



6 
 

celotne razprave notranjega ministra je bilo nedvoumno. Kategorično je zavrnil beograjske ocene o 
kontrarevoluciji v Sloveniji, beograjske kritike pisanja slovenskih medijev pa označili za povsem 
nerazumne. Kot je jasno povedal v uvodu, je cilj sestanka enotnost slovenskega delovanja v 
jugoslovanskih političnih konfliktih, v katerih naj se organi RSNZ izogibajo možnosti ustvarjanja 
političnih zapletov, pa tudi represiji. »Mislimo, da se z represijo v Jugostaviji ne more trajneje razrešiti 
noben problem,« je jasno povedal minister in dodal, da so tudi grožnje s takimi ukrepi 
kontraproduktivne. 
 
Poznavalec gradiva se lahko samo čudi povzetku, ki ga iz razprave naredi profesor zgodovinskih 
znanosti dr. Areh. Njegovi iztrgani citati ustvarjajo vtis, ki je povsem nasproten od dejanske vsebine 
razprav, ki so zaradi kritičnosti do socialistične prakse še danes zanimivo zgodovinsko branje. Avtor se 
je kot novinar in tudi kot zgodovinar nedvomno zavedal manipulativnosti svojega početja. 
 
Petič. Pojasnilo o namenu sestanka je že bilo objavljeno; v takratnih zaostrenih spopadih z vrhom 
jugoslovanske partije in armade je obstajala resna nevarnost, da bi prišlo do zlorab represivnih služb, 
kar bi lahko pripeljalo do kaosa in ustanavljanja različnih para-obveščevalnih vojaških in drugih služb, 
ki ne bi niti razumele niti delale za interese Slovenije. To nevarnost je Slovenija uspešno preprečila. 
Tudi zaradi ustreznih političnih priprav. Takratni organi za notranje zadeve so uspešno zavarovali 
prestop Slovenije iz enostrankarstva v večstrankarstvo in njen demokratičen razvoj ter pozneje 
prevzeli tudi velik del bremena osamosvojitvene vojne. Dejanja govorijo več kot besede, še posebej 
če besede interpretira dr. Areh. 
 
Šestič, aprila 1988 nihče v Sloveniji še ni zahteval samostojne Slovenije, tudi avtorji v 57. številki Nove 
revije ne, zato tovrstnih tendenc Milan Kučan niti ni mogel  »obsoditi«, kar sicer trdi avtor. 
 
Nadalje. Novinar navaja neko izjavo Milana Kučana o tem, da Sloveniji ne gre za odhod in odcepitev 
od Jugoslavije, pač pa za problem jugoslovanske krize. Novinar navedka ni opremil z datumom, s 
čimer je onemogočil gledalcem, da bi sami ocenjevali dinamiko dogajanja, ki je v določenem 
časovnem razponu pripeljala do spremembe stališč in omogočila politično in nacionalno enotno 
delovanje v boju za samostojnost. Izjava brez navedbe datuma in brez omembe kasnejše vloge 
Milana Kučana pri osamosvajanju ustvari vtis o Kučanu kot nasprotniku osamosvojitve. To je sicer 
lahko politični oz. ideološki pogled avtorja. A nacionalna televizija si pač ne more privoščiti, da z 
dokumentarcem pristaja na politični apriorizem posameznika, ki zanemarja časovnico dogajanja, 
prikraja dejstva in nemarno prikrije vir svojih trditev ter to ponuja gledalcem kot dokument časa. 
Tovrstnih vprašljivih trditev in ponazoritev je v dokumentarcu še več. Recimo tista o komunistih, ki so 
bili »močno poraženi« na prvih volitvah. Dejstvo je, da je naslednica zveze komunistov kot 
posamezna stranka na prvih volitvah zmagala. To ve vsak vsaj malo politično razgledan državljan, dr. 
Areh pa ustvarja neko svojo virtualno resničnost, ki škodi verodostojnosti TVS in njenih novinarjev. Ali 
tista, da je »množično nezadovoljstvo slovenske komuniste prisililo, do so pristali na demokratične 
spremembe«. Kot da ni tudi takratna partija ustvarjala pogojev za politični razcvet in kot da se niso 
cele osnovne partijske organizacije tudi včlanjevale v Odbor za človekove pravice, ali kot da niso tudi 
komunisti postali glasniki demokratičnih sprememb ter voditelji v novoustanovljenih političnih 
strankah. Pa izjave posameznih državljanov, za katere se ne ve, ali so bile dane v 5o-ih, 70-ih ali 90-ih 
letih, kot da je ta podatek itak nepomemben, ker so bile razmere v 50-ih enake tistim v 90-ih. Kar je 
seveda zgodovinski nesmisel. Tega je v dokumentarcu še nekaj, morda tudi o JLA. 
 
V zgodnjih 90-ih sem kot sodelavka Studia Marketing pripravila demanti prispevka TVS, ki je govorilo 
skupnem silvestrovanju Miloševiča in Kučana. Šlo je za izmišljotino, pri kateri se človek resno vpraša, 
kdo in zakaj se ukvarja s takšnim podtikanjem; pa tudi kako so lahko do svojih virov tako zelo 
nekritični novinarji, ki se sicer kitijo s svojo kritičnostjo. V dokaz je novinarka V. Petrovčič objavila 
posnetek z otvoritve beograjske izpostave Studia Marketing, kar ni imelo nikakršne zveze ne s 
silvestrovanjem ne s prijateljevanjem. Demanti ni šel v objavo, zato so nekateri novinarji to trditev 



7 
 

ponavljali. Z uredništvom TVS sem potem imela še marsikdaj podobne izkušnje. Recimo ob zgodbah o 
trgovini z orožjem, ko so novinarji širili zgodbe o domnevnih trgovcih z orožjem in ob tem ostajali 
slepi, da so prav njihovi prišepetovalci v resnici trgovci z orožjem. Svoje vire so profesionalno ščitili, 
žal pa njihove verodostojnosti niso tudi preverili. 
 
Naj vnaprej zavrnem verjetne očitke o moji apologiji partije, nekdanjega režima in jugonostalgiji. 
Nasprotno. Protest pišem iz želje po dobri prihodnosti Slovenije. Pišem ga kot nekdo, ki je takrat prek 
analiz tujega tiska spremljal politično propagando beograjskih, posebej srbskih časopisov, ki so širili 
sovraštvo do Slovencev, in se zato zaveda vseh tragičnih učinkov laži in manipulacij. Zaradi svoje 
poklicne poti poznam tudi zgodbo o tacenskem sestanku. Dolga leta sem namreč spremljala politične 
in novinarske manipulacije z njo. Zato utemeljeno dvigam glas proti nadaljevanju teh manipulacij, ki 
me spominjajo na propagando. 
 
Pisanje zgodovine, kar dokumentarec je, ne more pristajati na lahkotno manipuliranje z dokumenti in 
novinarsko prikrivanje virov. Zgodovinopisno proučevanje terja tudi razkrivanje ter analiziranje virov 
in dokumentov, česar v pamfletu dr. Areha ni. Mislim, da je 25 let tudi za nacionalno televizijo dovolj 
dolgo obdobje, ko si na osnovi lastnih izkušenj lahko postavi visoke profesionalne ambicije in odreče 
pristanek profesionalnim zdrsom, za kakršnega gre pri omenjenem dosjeju. Nedvomno bi bila 
podrobnejša analiza profesionalnih standardov, tako novinarskih kot zgodovinopisnih, ki jim je 
oziroma ki jim ni zadostil avtor oddaje, v interesu tako TV Slovenija kot gledalcev, ki si zaradi veličine 
takratnih dogodkov zaslužijo dokumentarce brez manipulacij in brez politične pristranosti. 
 
Pri tem se mi zastavlja vprašanje, ki ga zasluži tudi slovenska javnost. Kako TV Slovenija popravi 
neresnice tovrstnih oddaj, ki gredo v eter prek TV ekranov in spleta? Nekdaj sem od urednikov 
dobivala odgovor, naj prizadeti pač toži nacionalno RTV. Niso razumeli, da ne gre za interes 
posameznika, pač pa za vprašanje temeljev kulture, ki se prične pri spoštovanju elementarnih 
standardov, med njimi je tudi pravice do popravka. Upam, da bo Svet RTV v prihodnje lahko zagotovil 
drugačno prakso.  
 

Špela Furlan 
 

Dr. Valentin Areh, avtor oddaje 
 
Spoštovani,  
 
Gledalka Špela Furlan ima pravico do svoje interpretacije filma o JLA, tako kot tisoče drugih gledalcev 
TV Slovenija. Veseli me, da sem po objavi filma dobil 151 pohval in čestitk ter le 17 kritik, med katere 
zdaj sodi tudi pismo omenjene gledalke. Gledalka ima pravico do svoje interpretacije je pa pri 
dokazovanju mojih domnevnih netočnosti v filmu, navedla številne napačne podatke brez omembe 
virov in celo stavke, za katere pravi, da jih je slišala v filmu pa jih tam sploh ni! Ni uspela dokazati niti 
enega samega podatka, ki sem ga navedel in bi bil napačen! Vse njene kritike slonijo zgolj na njeni 
interpretaciji filma oziroma na njenih domnevah, kaj naj bi jaz kot avtor želel s filmom povedati. Sam 
nisem hotel nič povedati , navedel sem le dejstva in izjave politikov oz. generalov, različne 
interpretacije pa prepuščam gledalcem. Se mi zdi pa nesprejemljivo, da Programski svet v nasprotju s 
prakso v preteklosti zdaj razpravlja tudi neposredno o avtorskih delih, o avtorskem pristopu, o 
novinarjih in njihovem novinarskem delu. Takšni praksi se čudijo moji kolegi iz uglednih tujih javnih 
televizij, iz BBC-ja, ZDF-a in ORF-a, ki takšnega ravnanja ne poznajo in to razumejo enako kot jaz: kot 
politični pritisk neposredno na novinarje ali urednike.  
 
LP dr. Valentin Areh  
 
Za podrobnejše pojasnilo lahko preberete naslednje ugotovitve:  

Guest
FreeHand



8 
 

Nadvse bizarno je, da gledalka več kot polovico kritike nameni zgolj objavi Kučanove in Ertlove izjave 
s sestanka v Tacnu leta 1988, ki sta v 50 minutnem filmu znašali komaj 2 minuti in 10 sekund. Iz 
pisma gospe je razvidna njena interpretacija filma, ki je pogosto predmet spotike številnih gledalcev. 
Iz pisem gledalcev je razvidno, da nekateri menijo, da je JLA neupravičeno prikazana negativno ali 
preveč pozitivno; da so bile gospodarske razmere v SFRJ prikazane preveč negativno ali preveč 
pozitivno; da je bila vloga Zveze komunistov predstavljena površno oziroma je navedenih premalo 
obremenjujočih dejstev, drugi menijo, da je bila neupravičeno prikazana v negativni luči. Enako je z 
interpretacijami o vlogi Milana Kučana, takratnega predsednika Zveze komunistov, kar sploh ni bila 
niti obrobna tema dokumentarnega filma. Posamezniki so mi očitali, da je gospod Kučan v filmu 
predstavljen v preveč lepi luči, drugi menijo nasprotno. Odgovarjal sem jim, da me gospod Kučan ne 
zanima, niti ne želim soditi njegovih del. Kot avtor filma in zgodovinar se z interpretacijami 
zgodovinskih dogodkov ne ukvarjam, interpretacije so stvar vsakega gledalca posebej. Posamezniki so 
želeli, da bi več govoril o vojaških zadevah, vrstah orožja in taktiki JLA. Toda tak film bi zanimal zgolj 
peščico gledalcev, ki so jim zanimive vojaške teme, širše javnosti pa ne bi pritegnil. Od tod tudi 
odločitev, da se v filmu o JLA nisem omejil zgolj na vojaške podatke o JLA ampak sem obravnaval 
temo širše, iz vidika družbeno politične vloge JLA v takratni Jugoslaviji, z manjšim, a potrebnim 
poudarkom na Slovenijo. V primeru, da bi se omejil zgolj na vojsko pa zaradi neobstoječega arhiva, ne 
bi imel niti dveh izjav v celotnem filmu!!!! Zaradi slike in izjav sem bil torej PRISILJEN temo razširiti še 
na politični del takratnih oblasti. Glede na to, da je film prek TV in spleta videlo že več kot 250.000 
gledalcev (število pa se še povečuje) se mi zdi odločitev pravilna.   
 
V zvezi z gledljivostvo tovrstnih filmov bi rad repliciral tistim, ki menijo, da se je film premalo 
osredotočil na JLA oziroma je vseboval tudi drugo vsebino, ki ni neposredno povezana z vojsko. Sam 
se s tem ne strinjam, priznam pa da je bil sam naslov filma nekoliko neposrečen in bi bilo vsekakor 
bolje, da bi bil nekaj takega kot je: JLA – vloga vojske v Jugoslaviji. Vojaškim podatkom je namenjenih 
28 minut in 17 sekund oziroma kar 56 % filma. Ni namreč mogoče govoriti o družbeni vlogi JLA, v 
kolikor ne govorimo tudi o stroških, ki so bili vojski namenjeni. Ko danes poročamo o denarju, ki jih 
država namenja vojski, vedno poročamo tudi o tem kakšno je gospodarsko stanje, saj je iz tega 
razvidno ali si država lahko privošči takšne stroške. Povsem isto se lahko sprašujemo tudi za politiko 
državnih oblasti v preteklosti. Ni mogoče govoriti o o velikanskih vsotah, o več sto milijardah dolarjev 
za JLA, ne da bi na kratko omenili gospodarske težave Jugoslavije in pomanjkanje denarja za 
gospodarski razvoj, stanovanja, pokojnine in plače delavcev v državnih podjetjih, ki so poslovala z 
izgubo. Prav zato sem v filmu omenil za ljudi takrat dva najbolj akutna problema SFRJ: nezaposlenost 
in pomanjkanje stanovanj. Temu sem namenil vsega 4 minute in 58 sekund, kar se mi ne zdi 
pretirano. Tudi danes mediji vedno znova poročajo o morebitni potratnosti državnih oblasti, pa še 
nisem slišal kritik, da tega ne bi smelo biti. Povsem isto se lahko sprašujemo za potratnost Titovega 
predsedniškega aparata, ki je bil deloma financiran s strani JLA (Titov osebni vlak in Titovi 
predsedniški avto park). Temu sem namenil vsega 58 sekund. Nemogoče je govoriti o nastanku 
konflikta med JLA in Slovenijo v kolikor ne omenimo gledalcem gospodarske krize, ki je privedla do 
stavk in do pojava demokratičnih alternativnih gibanj. Gre za temelje konflikta JLA s Slovenijo. In s 
tega staliča je razumljivo, da sem MORAL v film umestiti tudi nekaj izjav funkcionarjev, ki so 
pojasnjevali stališče takratnih slovenskih oblasti oziroma Zveze komunistov. Prav tako se je ob govoru 
o JLA v Sloveniji preprosto nemogoče izogniti procesu JBTZ, prvih demokratičnih volitev in odcepitve 
od Jugoslavije. In vsi ti navedeni podatki, ki so nujni za razumevanje konflikta med JLA in Slovenijo so 
v filmu znašali 8 minut in 17 sekund kar predstavlja približno le 16,3 % filma. Za nekatere gledalce je 
to preveč, za druge premalo.  
 
Če se vrnem nazaj na pismo gospe Furlan je iz njega razvidno, da je gledalko zmotilo 16,3 % filma, ki 
se dotika tudi vloge slovenske Zveze komunistov. Glede na to, da nima niti ene pripombe na ostale 
dele filma lahko sklepam, da je drugi del po njenem mnenju narejen objektivno in strokovno. Zgolj 
tistih dobrih 8 minut, o katerem govorim tudi o Zvezi komunistov in v katerem sem objavil takrat 
vodilne funkcionarje kot so Dolanc, Smole, Kučan in Zemljarič, pa je po njenem mnenju neobjektiven, 



9 
 

neprofesionalen in v tem delu sem se po njenem mnenju odločil za manipulacijo??!! Celoten film 
žaljivo označi za pamflet, kar po SSKJ pomeni: film s katerim naj bi sramotil točno določene osebe, ki 
so bili takrat na oblasti. Kolegi iz BBC-ja so mi pojasnili, da takšne obtožbe običajno dobivajo novinarji 
v totalitarnih državah! Nikjer v mojem tekstu ni niti enega komentarja s katerim bi sramotil ali 
kritiziral takratne funkcionarje. Navedene so zgolj in samo njihove izjave, ki so natančno razporejene 
in pravilno umeščene v časovno obdobje, ki ga pojasnujem s podatki. V kritiki filma gledalka ne najde 
ničesar spornega v delu, ko govorim o družbeno politični vlogi JLA, nič spornega ko govorim o 
gospodarskih težavah Jugoslavije. V tem delu sem za njo torej objektiven in profesionalen. V tistem 
delu, ko omenjam vlogo Zveze komunistov in kjer so objavljene izjave takratnih funkcionarjev pa 
postanem manipulativen in neprofesionalen?? Iz takšne ocene gospe Furlanove je razvidno, da njena 
kritika filma ne temelji na dokazovanju morebitnih napačnih podatkov v filmu oziroma na prikazu 
nasprotnih dejstev ampak gre zgolj za vrednostno oceno interpretacije filma. To je tudi razlog, da 
nihče ne more podati zahtevka za popravek ali tožbe!!!!!  
 
Naj dodam še konkretna pojasnila na njene kritike, navedene pod številkami od ena do šest. Osrednja 
kritika gledalke je namenjena objavi izjav Kučana in Ertla s sestanka v Tacnu aprila 1988. Gledalka 
brez navajanja virov govori kaj naj bi se govorilo na tem sestanku in kdo je bil prisoten. Po mojih virih 
gospa zanesljivo ni bila prisotna na tem sestanku in so torej njene besede podane brez ene same 
omembe vira oziroma brez enega samega dokaza. Najprej trdi, da sem se pri navajanju izjave Kučana 
in Ertla skril za bralca besedila in prekril vir kdo je sestanek označil za tajen in za kakšen sestanek je 
šlo. Vse navedbe so neresnične. Nisem se skril za bralca ampak je tisti del izsek Dosjeja objavljenega 
leta 2008 z naslovom JBTZ, ki ga je že objavila TV Slovenija. Izjave so prepis iz magnetograma s 
sestanka in kot take objavljene, saj ni ohranjenega tonskega zapisa. Gledalka mi očita manipulacijo s 
tem sestankom, čeprav sem ga zgolj vzel iz druge oddaje TV Slovenija in to v celoti, zato torej z njim 
nikakor nisem mogel manipulirati. Sem pa kot zgodovinar preveril pristnost teh izjav in tudi prek 
lastnih virov (prek osebe, ki je takrat bila na tem sestanku in je bila visok predstavnik SDV ter je še 
danes prijatelj Milana Kučana) ugotovil, da so resnične. Kot mi je znano, ne gospod Kučan in ne 
gospod Ertel nikoli nista dokazala, da to niso bile njune izjave in da je magnetogram ponarejen. 
Gledalka trdi, da sestanek ni bil tajen in trdi, da naj bi to oznako povzel od nekega politika. Smešna 
trditev, saj mi ni znano kateri od slovenskih politikov se je ukvarjal s sejo v Tacnu iz leta 1988.  
 
Prvič in drugič. Gledalka brez navedbe virov trdi, da je bilo na sestanku okrog 200 pripadnikov celotne 
vodilne strukture takratne milice iz vse Slovenije. Zato zaključi, da takšen sestanek ni bilo tajno 
sestankovanje. Ni mi jasno kje je gospa slišala v filmu, da bi govoril “o tajnem sestankovanju”. 
Podatek, ki ga navaja je neresničen. Zgodovinarji in tudi moji viri navajajo drugačne podatke, številke 
predvsem pa niso bili povabljeni kar vsi in samo pripadniki vodilne strukture ljudske milice. Šlo je za 
sestanek kolegija sekretariata za notranje zadeve SRS. Na njem so bili prisotni vodstveni kadri 
slovenskih postaj ljudske milice in Uprave državne varnosti, funkcionarji sekretariata za notranje 
zadeve, sekretar Ertl, za nekaj ur jih je obiskal tudi Milan Kučan kot predsednik CK ZKS, ki je imel pred 
njimi govor. To, da magnetogram ni nosil oznake državne tajnosti še ne pomeni, da ni bil tajen. Res 
je, da magnetogram uradno ni imel oznake tajnosti, res pa je da nihče od novinarjev ali predstavnikov 
javnosti nanj ni smel oziroma zanj sploh ni vedel. Slovenska javnost ni bila obveščena o tem, kaj so na 
njem razpravljali in govorili. Izvedela je šele več let kasneje po razpadu Jugoslavije. Danes bi rekli, da 
je šlo za zaprto sejo in zaprte seje so danes označene kot tajne. Torej lahko popolnoma upravičeno 
zaključimo, da je šlo za tajen sestanek. Preden se je gledalka odločila kritizirati oznako, da gre za tajen 
sestanek bi si lahko vsaj v slovarju Slovenskega knjižnega jezika prebrala kaj pomeni izraz “tajen”. V 
slovarju je jasno zapisano, da je pridevnik “tajen” možno uporabiti “za sestanek, s katerim se javnost, 
ljudje ne morejo seznaniti”.  
 
Tretjič in četrtič. Gledalka napačno trdi, “da ni šlo za sestanek o ukrepih, o ukrepih so morda 
razpravljali predstavniki RSNZ mimo nastopa predsednika Milana Kučana”. Drži kar pravi gledalka, da 
je bil namen sestanka razprava o politični situaciji v Sloveniji in Jugoslaviji, s poudarkom na odnosu do 



10 
 

zveznih organov in JLA. Če pa bi si Furlanova prebrala magnetogram bi lahko videla, da je povsem 
napačna njena domneva, da ni šlo za sestanek o ukrepih. Na njem je sekretar Tomaž Ertel navajal 
smernice ukrepov tudi proti opoziciji v Sloveniji v prihodnje, kar je jasno razvidno iz magnetograma. 
Ertel jasno govori, da bo v Sloveniji “treba porezati špice” in “tudi koga zapreti”. Tudi gospod Kučan je 
dejal, da bi “Franceta Bučarja, zaradi njegove obsodbe kršenja človekovih pravic v Jugoslaviji, ki jih je 
izrekel v Evropskem parlamentu lahko aretirali”, a se bojijo mendnarodnega odziva. Temu sestanku 
so sledili operativni načrti za ukrepe, ki jih je pripravila Služba državne varnosti. Furlanova piše, da so 
o ukrepih morda razpravljali predstavniki RSNZ mimo nastopa predsednika Zveze komunistov. 
Dopuščam to možnost in tudi vsebina filma nikjer ne govori drugače.  
 
Gledalka se čudi mojemu povzetku razprav iz omenjenega tajnega sestanka, a hkrati navaja številne 
napačne podatke. Zato mi ni jasno zakaj po njenem mnenju ne bi smel objaviti izjavo Kučana in Ertla 
iz tega sestanka? Trdi, da sem s tem ko njuna govora nisem objavil v širši obliki sem odgovoren za 
manipulacijo???? Takšna trditev je verjetno rezultat nepoznavanja novinarske produkcije, saj zaradi 
omejenosti dolžine ni mogoče objavljati več urnih govorov. Tudi sicer vsak dan, pri vsakem prispevku 
v dnevno informativnih oddajah gledamo izrezane izjave govornikov. Očitno gledalka meni, da gre 
tudi pri tem za manipulacijo.  
 
Petič. Furlanova nasprotuje mojemu izboru izjav nekdanjih predstavnikov slovenskih oblasti 
objavljenih v filmu in trdi, “da njihova dejanja govorijo več kot njihove besede, še posebej če jih 
interpretira dr. Areh”. Gledalka mi pripisuje nekaj kar v filmu sploh ni. Izjav takratnih politikov nikjer 
nisem interpretiral. Izpostavil pa sem tudi pomen njihovih dejanj, da je Zveza komunistov bila tista, ki 
se je uprla JLA in zvezni oblasti (glej na 36 minuti in 32 sekundi) in tudi poudaril, da je takratna 
komunistična oblast dala zeleno luč za demokracijo.  
 
Šestič. Furlanova trdi, da “aprila 1988 nihče v Sloveniji še ni zahteval samostojne Slovenije, tudi avtorji 
57. številke Nove revije ne, zato tovrstnih tendenc Milan Kučan niti ni mogel obsoditi, kar sicer trdi 
avtor”. Gledalka še naprej navaja neresnice. Nikjer v filmu nisem niti v enem samem stavku trdil, da 
bi Milan Kučan aprila 1988 obsodil zahteve po samostojnosti Slovenije. To si je preprosto izmislila. 
Prav tako si je izmislila, da sem v filmu trdil, da so “avtorji 57. številke Nove revije ”zahtevali 
samostojnost Slovenije” in “da so aprila 1988 v Sloveniji zahtevali samostojno Slovenijo”. Takšnih ali 
podobnih trditev v filmu preprosto ni!!! Njen komentar, da avtorji 57. številke Nove revije niso 
govorili o samostojnosti Slovenije pa kaže na precej pomanjkljivo znanje in na dejstvo, da te revije o 
kateri govori sploh ni ne videla, kaj šele prebrala. Ta številka Nove revije je celo imela podnaslov 
Prispevki za slovenski nacionalni program v katerem številni avtorji pišejo o potrebi po večji 
samostojnosti Slovenije, o slovenski državnosti, o nacionalnem vprašanju, o vprašanju slovenskega 
jezika v JLA, nekateri celo omenjajo pravico vsakega naroda, da je suveren. Ob prebiranju omenjene 
številke Nove revije je jasno, kako absurdna in neresnična je trditev gledalke Špele Furlan.  
Nadalje. Furlanova neresnično trdi, da sem v filmu navajal izjavo Milana Kučana o tem, da v Sloveniji 
ne gre za odhod iz Jugoslavije ali odcepitev pač pa za problem jugoslovanske krize. Nisem jo navajal 
ampak sem objavil Kučanovo izjavo in v tem je velika razlika!!! Ob tem mi očita, da nisem navedel 
kdaj je ta izjava nastala in trdi, da sem s tem Kučana hotel prikazati kot nasprotnika osamosvojitve, 
kar naj bi bil moj političen oziroma ideološki pogled. RTV-ju zato svetuje, da ne more pristajati na to, 
da sem zanemaril časovnico dogajanja in prikrajal dejstva. Gre za neresnice. Nikjer v filmu nisem 
Kučana prikazal kot nasprotnika osamosvojitve, objavil sem celo delček njegovega govora ob 
razglasitvi smostojnosti, zaradi česar so mi nekateri očitali, da sem ga hotel prikazati kot nosilca 
osamosvojitve. Opozarjali so me, da je MMC še na portalu RTV 
 (https://www.rtvslo.si/slovenija/preberite-izjave-kaj-so-politiki-leta-1990-rekli-o-odcepitvi 
slovenije/261128) objavil Kučanovo izjavo iz 31.01.1990 ko je dejal: “O odcepitvi Slovenije od 
Jugoslavije je težko celo misliti, ker to ni nikoli bila moja najintimnejša opcija. Z njo se ne morem 
sprijazniti.” To je Kučan izjavil še leta 1990, kar na laž postavlja Furlanovo. Navedena Kučanova izjava, 
ki sem jo objavil jaz v filmu o JLA pa je popolnoma pravilno umeščena v časovnico dogajanja in je bila 



11 
 

podana decembra 1988, kar pomeni da je popolna neresnica, češ da sem zaminipuliral izjavo. Res je, 
da ob izjavi ni bilo navedenega datuma, toda gledalka očitno ne pozna produkcije dokumentarnih 
filmov iz najuglednejših medijskih hiš v tujini, kjer datumov izjav nikoli ne dajejo v takšne 
dokumentarce. Če kdo pozna vsaj en tak primer iz Discovery Channel, BBC Documentary ali National 
Goegraphic bi ga rade volje videl.  
 
Glede na to, da gledalka omenja moj domnevni političen oziroma ideološki pogled je jasno, da 
pripada starejši generaciji tistih, ki ne morejo razumeti, da mlajšim generacijam novinarjev ni mar za 
politiko, zlasti ne levih in desnih, še manj pa za nekakšno ideologijo. Očitno je gledalko povozil čas in 
težko razume profesionalno novinarstvo, ki temelji na dejstvih in ne na političnih interpretacijah levih 
in desnih.  
 
Zanimiva je tudi njena trditev, da sem napačno trdil, da komunisti na volitvah 1990 niso bili poraženi, 
ker so kot stranka dobili največ glasov in sicer 17,3 %. Ne gre za napačen podatek ampak očitno za 
drugačno interpretacijo Furlanove. Je kozarec na pol prazen ali na pol poln? Dejstvo, da so imeli pred 
volitvami komunisti 100 % oblast in da so na koncu dobili le 17 % so takrat vsi svetovni mediji kot je 
BBC ali pa sosednja ORF označili za “katarofalen poraz”. Gledalka sicer lahko tudi te medije obtožuje 
za manipulacijo, lažno poročanje, ampak takšne obtožbe so precej smešne.  
. Lažno obtoževanje, češ da sem “novinarsko prekrival vire” in “manipuliral z dokumenti” brez enega 
samega dokaza - je zame zgolj nerganje nezadovoljne gledalke, ker film ni narejen tako kot si ga je 
zamislila. Pravi, da dviga glas proti manipulaciji, ki spominja na propagando. Takšne obtožbe brez 
enega samega dokaza so žaljive in očitno je to diskurz, ki ga uporablja gledalka proti vsem tistim, ki  
ne mislijo tako kot oni. S pozivom Programskemu svetu, da upa, da bo v prihodnje zagotovil drugačno 
prakso pa še doda poziv k cenzuri novinarjev, kar se zdi v demokratični družbi nezaslišano!!!! Iz tega 
poziva je tudi razvidno, da gospa miselno očitno pripada nekaterim drugim časom, ko so novinarje in 
urednike držali pod strogo cenzuro in jim omejevali svobodo govora. V tem kontekstu je njeno 
protestno pismo povsem razumljivo in logično, saj gospa očitno ne more razumeti, da lahko novinarji 
delajo dokumentarne filme na podlagi vseh razpoložljivih virov, dokazov in dokumentov in ne zgolj na 
podlagi tistih virov oziroma v okvirih tistih smernic, kot jih določi določena politika. Kot je dejala 
direktorica dr. Ljerka Bizilj je javna televizija že v preteklosti, celo po letu 1986, objavila številne 
dokumentarne filme, ki so bili bistveno bolj kritični do takratne oblasti kot pa je bil moj film. Ne vem 
zakaj je prav v mojem primeru tak ogorčen odziv posameznikov? Za vsakega od teh filmov bi gotovo 
Špela Furlan našla cel kup dokazov o manipulaciji, propagandi, prikrivanju in pozivala PS naj ukrepa 
proti številnim avtorjem, kateri so še zdaj zaposleni na RTV. Gledalka bi verjetno želela, da takšne 
oddaje izbrišemo iz arhiva ali pa vsaj da se uveljavi prepoved morebitnih ponovitev. Takšne 
interpretacije in zahteve so možne, a po mojem mnenju napačne.  
 
 
 

Kritika oddaje Od blizu 
 
 
Spoštovani gospod Ambrožič, 
  
podajam pritožbo zoper vodenje voditeljice Vesne Milek v oddaji Od blizu dne 23. 11. 2016, hkrati pa 
vas želim obvestiti o skrajno neprimernem tonu in načinu komunikacije v. d. odgovorne urednice 
Natalije Gorščak, na katero sem se najprej obrnila v zvezi z omenjeno oddajo.  
 
V. d. urednice N. Gorščak mi je včeraj, 30. novembra 2016, vrnila klic - verjetno zato, ker je opazila, 
da sem njeno številko od 24. 11. dalje klicala vsak dan večkrat, vendar je telefon vedno zvonil v 
prazno.  
Gospe sem povsem mirno in vljudno povedala, da sva bila oba z možem zelo nezadovoljna z 



12 
 

vodenjem oddaje Od blizu dne 23. 11. 2016, v kateri voditeljica gostu skoraj ni pustila do besede, 
ga grobo prekinjala in v oddaji govorila več kot on. V. d. urednice sem tudi omenila, da je  moj mož 
pripomnil, da je Vesna Milek "kot tank", da hoče biti ves čas glavna, kakor da sogovornik ni gost in 
ni oddaja zaradi njega, ampak zaradi nje in njene samovšečnosti.  
 
Zgoraj navedeno mnenje o vodenju oddaje Od blizu dne 23. 11. 2016 je zdaj vsebina pritožbe (v 
odebeljenem tisku), ki jo podajam vam.  
 
Na v. d. urednice kot neposredno odgovorno sem se obrnila najprej in če bi N. Gorščak kritiko 
preprosto vzela na znanje, se zanjo morda celo zahvalila ter pokazala nekaj pripravljenosti, da se 
morda neustrezne zadeve odpravijo oziroma izboljšajo, do pritožbe sploh ne bi prišlo. Ker pa je bila 
reakcija v. d. urednice taka, kakor opisujem spodaj, zdaj pošiljam to pritožbo, oziroma me je nanjo 
napotila kar omenjena v. d. urednice sama.  
 
Na moje dobronamerno kritiko in izraženo mnenje (zdaj pritožbo)  je namreč v. d. urednice 
odreagirala agresivno in v povišanem, skoraj kričečem tonu, in ni in ni odnehala, čeprav sem jo 
skušala umiriti, da ji le želim dobronamerno prenesti mnenje o neprimernem vedenju voditeljice.  
V. d. urednice je razlagala o tem, kaj vse mora delati na televizij, kakšne funkcije vse ima, da je tudi 
pomočnica direktorice itd., kako zelo varčuje, da nima niti tajnice, zakaj vse je odgovorna,  vendar ne 
tudi za to konkretno oddajo, ker je to urednik oddaje, da ni dolžna vračati klicev in se pogovarjati z 
gledalci, da je omenjena voditeljica kakovostna, naj si ogledam še druge oddaje in ne le te, da sem 
skrajno žaljiva itd. itd. itd. Da sem žaljiva, je skoraj kriče kar naprej ponavljala, in da očitkov ne bo 
poslušala - bolj ko sem ji skušala dopovedati, da ji ničesar ne očitam, ampak jo le seznanjam z 
mnenjem in nekaterimi dejstvi (da je Milekova govorila več kot gost in da je to razlog za moje številne 
(neodgovorjene) klice), bolj je bila agresivna, nestrpna in neprijazna. Telefonski pogovor je trajal več 
kot petnajst minut in večino časa je sama govorila oziroma napol kričala, kako zelo je zaposlena in 
kako veliko dela ima in da sem do nje žaljiva.  
 
Menim, da bi moral vsak odgovorni sprejeti tako pozitivno kot negativno mnenje in ga preprosto 
vzeti na znanje ter po možnosti, če so pripombe upravičene, upoštevati, predvsem pa z gledalci, če se 
že odloči, vrniti klic, komunicirati vljudno, mirno, spoštljivo, strpno in v ustreznem tonu.  
 
Zato vas kot varuha prosim, prvič, da obravnavate mojo pritožbo glede vodenja oddaje in odnosa do 
gosta v oddaji Od blizu dne 23. 11. 2016, in drugič, da obravnavate mojo pritožbo zaradi neustrezne, 
neprijazne in skoraj kričeče komunikacije v.d. odgovorne urednice Natalije Gorščak oziroma da jo 
posredujete za to pristojni osebi.  
 
Lepo vas pozdravljam in vas prosim, da si omenjeno oddajo (ponovno) ogledate in me obvestite o 
obravnavi pritožbe in vašem sklepu glede njene upravičenosti.  
 
Prosim za ustrezno varovanje mojih osebnih podatkov. 
  
N.G.  
 

 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev 

 
Pozdravljeni 
 
Vodenje televizijskih pogovorov res ne sme biti moteče in nevljudno, o tem se bom z Vesno Milek 
pogovoril. Glede komuniciranja s pomočnico direktorice pa imam Vašo pripombo in pojasnilo Natalije 



13 
 

Gorščak; načeloma moram verjeti gledalcem, torej Vam, a gospa Gorščak v hiši velja za zelo spoštljivo 
in korektno osebo, pogovoril se bom tudi z njo. 
 
Lp, Lado Ambrožič 
 
 
 

Program ali oglasi? 
 
 
1. 
 
Dober dan 
 
Bom rekel vaša tv hiša potrebuje »schnel Kurz« za urednike programov,da bomo lahko gledali filme 
vsaj ob večernih urah dostojno brez potrošniške sprevrženosti. Kako ima to zagotovljeno hrvaška 
tv???ali je tu znotraj tudi korupcija??? 
 
M.Š. 
 
 
2. 
 
Spoštovani 
 
V začetku moram povedati, da RTV SLOVENIJA ne gledam. Izjemoma si ogledam kakšen športni 
prenos, vendar sem še tu razočaran, saj je med samim prenosom več reklam,kot pa dejanskega 
prenosa športnega dogodka. 
Mislim, da javna tv pridobi dovolj PRISILJENI SREDSTEV-NAROČNINE, da bi se reklamami v pretežni 
meri odpovedala. 
Vem, da z pritožbo ne bo nič  bolje, vendar naj bo za razmislek za v bodoče. Prepričan sem, da večina 
gledalcev deli moje mišljenje.  
Bilo bi tudi dobro, da se poenostavi ODJAVA NAROČNINE MONOPOLNE RTV SLOVENIJE. 
 
S spoštovanjem! Rajko Peciga 
 
 

Natalija Gorščak, pomočnica direktorice TV Slovenija 
 
Spoštovani! 
 
RTV Slovenija ni samo TV Slovenija, 1.2. in 3. Program, so tudi TV KP/CA in TV MB, osem radijskih 
postaj, spletno mesto www.rtvslo.si, glasbena produkcija (Simfonični orkester, Big band, zbori), 
založba in oddajniki in zveze. Za vse to plačujete 12,75€ mesečno, od česar na televizijo pride dobra 
tretjina, 20% denarja pa mora televizija zaslužiti na trgu in zato je svojem programu prisiljena imeti 
oglase.  
RTV-prispevek je zakonska kategorija, podobno kot so zakonska kategorija mnoge druge dejavnosti, 
pa se o njih ne sprašujete. Predlagamo, da si preberete članek v priponki, ki govori o tem, kaj javna 
radiotelevizija pomeni za demokracijo v državi. Mimogrede, države, v katerih RTV-prispevka nimajo, 
so praviloma države z nizko stopnjo demokratizacije. 

Guest
FreeHand



14 
 

https://www.ebu.ch/news/2016/08/ebu-research-shows-strong-public-service-media-contributes-
to-a-healthy-democracy 
 
Lep pozdrav 
 
 
Spoštovani 
 
Hvala za odgovor, saj takega sem tudi pričakoval. saj poznate star pregovor "vrane vrani........" 
Lep pozdrav in dobro zastopanje poslušalcev in gledalcev!      
 
Rajko Peciga 
 
 
3. 
 
Spoštovani 
 
Hvala bogu da obstajajo tuji sporedi športni vsebin, ker so slovenski negledljivi: 
-reklame med prenosi (npr. biatlonom na Pokljuki polovica prenosa, istočasno ZDF brez ene same 
reklame); -kričanje komentatorjev med prenosi za doseganje "dramatičnega vzdušja?" - če je med  
dogodkom dramatično ali napeto, ugotovim ali doživim to sam, če je dolgčas pa ni osnove za kaj 
podobnega (primerjajte npr.  Eurosport ali pa lastne prenose kolesarskih dirk); -nepripravljenost in 
nestrokovnost komentatorjev (npr. prenos športnega plezanja Kranju, ko je komentator vztrajno 
ponavljal, da je doslej najuspešnejša naša plezalka v Kranju doslej zmagala 3x, lahko bi vsaj poslušal 
uradnega komentatorja v Kranju in bi izvedel da 4x, če se je že pripraviti tako težko in mu zadošča 
priprava iz preteklega leta?); 
 
Kot javni zavod naj bi skrbel za negovanje slovenskega jezika. Tudi sam bi želel gledati prenose v 
slovenščini, vendar v podobni kakovosti kot primerljivi tuji ponudbi? 
 
lep pozdrav 
Žarko Markovič 
 
 

Miha Žibrat, odgovorni urednik UPE Športni program 

 
Spoštovani! 
 
Težko se primerjamo z eno najbogatejših televizij v Evropi, t.j. ZDF-om. Pri njih oglasi pomenijo 
dodatek k bogatemu proračunu, ki pride iz naslova RTV-prispevka, pri nas pa moramo z oglasi 
zaslužiti 20% sredstev, ki jih potrebujemo za program. 
Splošne kritike težko komentiramo, komentatorja, ki je komentiral športno plezanje pa smo na 
napako opozorili. 
 
 
 
4. 
 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev 

 

Guest
FreeHand



15 
 

Natalija,  
 
Ista oddaja pri nas in na 24Kitchen: je to dovoljeno? 
 
Lado 
 
 

Natalija Gorščak, pomočnica direktorice TV Slovenija 

 
Spoštovani varuh 
 
Mi smo prvo sezono prodali na 24Kitchen in s tem denarjem financirali 3. sezono pri nas.  
 
Lep pozdrav, 
Natalija 
 
 
5. 
 
Spoštovani, 
 
povsem razumem, da za vaše delo poleg naših (obveznih) prispevkov, potrebujete še več denarja, ki 
ga pridobivate z oglasi. 
 
Že dlje časa sem (milo rečeno) nejevoljen zaradi količine in intenzivnosti oglasov, še najbolj me 
vznejevoljijo oglasi med športnimi prenosi. Danes, 17. decembra pa ste šil čez rob. Zaradi oglasov se 
je namreč prenos moškega smuka iz Val Gardene začel šele pri štartni številki 3. Ne rečem, če bi se 
prenos razglasitve Ilke Štuhec za zmagovalko malce zavlekel, vendar pa ste prenos pričeli zaradi 
oglasov. 
 
Za davkoplačevalski denar bi si takšnih potez ne smeli privoščiti.  
 
Če se to ne bo spremenilo, me boste prisilili spremljati šport na drugih kanalih (Eurosport si ne 
privošči takšnih p......rij). 
 
Mitja Ocvirk 
 
 
Natalija Gorščak, pomočnica direktorice TV Slovenija 
 
Spoštovani! 
 
Navedenemu je botrovala povsem korektna uredniška odločitev športnega programa. Pri smuku smo 
začeli pri številki 3, zato, ker smo nepredvidoma (Ilka Štuhec je zmagala) prenašali podelitev iz Val 
d'Isera. Na moškem smuku nismo zamudili ali izpustili nič pomembnega, tekmovalec s št. 1 je na 
koncu zasedel 20. mesto, tekmovalec s št. 2 pa 38., vsekakor pa smo prva dva tekmovalca posneli in 
imeli shranjena posnetka. Oglase, ki so bili načrtovani, smo skrajšali in zavrteli samo tiste, ki so bile 
po pogodbi, ki jo imamo s sponzorji, nujni - zato, da sploh lahko omogočimo vse prenose športnih 
prireditev, saj moramo za svojo dejavnost 20% denarja pridobiti na trgu. 
 

Guest
FreeHand



16 
 

Primerjava s tujimi komercialnimi TV-programi je nesmiselna, saj gre najprej za razliko v ceni pri 
nakupu pravic za določena ozemlja, za razliko pri pravici do vrtenja oglasov (pri njih praktično ni 
omejitev, pri nas pa so omejitve na uro in količino, na način oglaševanja in podobno) in konec za 
razliko v tem, da gre za multinacionalko. 
 
Obenem pri plačevanju RTV-prispevka ne gre za davkoplačevalski denar.  
 
Lep pozdrav, 
Natalija Gorščak 
 
 
6. 
 
Spoštovani, 
 
nocoj sem v roku ene ure opazil, da se je med reklamami 2x pojavila reklama RTVS s podobo Dedka 
Mraza.  
 
Zanima me: 
1. kolikokrat dnevno oz. v kakšnih intervalih se bo ta podoba še pojavljala in kdaj 
2. ali je bil na podoben način predstavljen tudi Sveti Miklavž in kdaj 
Prosim za odgovor.  
 
Lp, S.V. 
 

 

Služba za odnose z javnostjo  
 
Spoštovani, 
 
hvala za vaše pismo. Opazili ste 8-sekundni ID (identifikacijski element) 1. programa Televizije 
Slovenija  s podobo dedka Mraza. Celostna podoba Televizije Slovenija je ustvarjena s posnetki 
slovenskih pokrajin za ID pred blokom oglasov in s portreti različnih ljudi in poklicev za ID naših 
programskih vsebin:  npr. gasilec, policistka, fizičarka, medicinska sestra, glasbenik, meteorolog, 
strojnik, knjižničarka … V tem decembrskem času smo se odločili uporabiti tudi »pravljični lik« 
dobrega moža, dedka Mraza (igralec). Sveti Miklavž pa ni »pravljični«, temveč zgodovinski lik (verska 
podstava) in po našem mnenju ga ni primerno uporabljati v »komercialne« ali promocijske namene.   
 
Lepo vas pozdravljamo 
 
 
Pozdravljeni,  
 
ne vem, s kakšno oblastjo si jemljete to pravico, da razsojate med tem, kaj je pravljično in kaj 
zgodovinsko. Vendar če je tako, je mogoče tudi obratno. Sveti Miklavž je tudi pravljični lik, saj 
nastopa v pravljicah in pripovedkah. Seveda je tudi zgodovinski in konkretni lik, ki je nekoč živel, saj 
so na Bariju še ohranjene njegove relikvije in seveda ni izmišljeni ali komercialni lik. Je lik dobrote. 
Dedek Mraz pa je izmišljeni lik, ne tako star, ki je prišel v naš prostor s posebnim razlogom. Bil naj bi 
le nadomestek za miklavževanje in božično praznovanje, določil pa ga je Centralni komite zveze 
Komunistov leta 1952. Je kopija sovjetskega Deda Moroza.   
 



17 
 

In RTVS propagira to krvavo preteklost, namesto da bi se že enkrat izkopali iz nje in sledili 
demokratični poti. Ne vem kaj je z vami. Lp 
 
Varuha prosim, da objavi korespondenco v Mesečnem Dnevniku.  
 
S.V. 
 
 

Natalija Gorščak, pomočnica direktorice TV Slovenija 

 
Spoštovani  
 
Žalosti me, ko prebiram vaše pisanje. Ali po vseh teh letih res ne moremo nehati z delitvami in 
političnimi etiketiranji!? 
 
Sveti Miklavž je, če se ozreva nazaj, izvorno sveti Nikolaj in veva, kdo je to bil, kaj pomeni v ruski 
pravoslavni cerkvi in pri nas, odkod ime Miklavž – da ne bi razpredali o stvareh, ki so zapisane in 
znane. Dedek Mraz ima na glavi slovensko polhovko, nosi plašč s slovenskimi vzorci, prihaja s Triglava 
in otroci ga nikakor ne enačijo ne z Rusijo ne s komunisti. Lik Svetega Miklavža ne vzdrži ves mesec, 
zagotovo pa ne bi bil primeren za to, da ga prikazujemo v naših identifikacijskih spotih, gre namreč za 
svetnika, ki smo ga dolžni spoštovati, ne pa izkoriščati v namene promocije. Božička vse prevečkrat 
povezujemo s Coca-Colo in potrošništvom, zato se zanj nismo odločili.  
 
Prosim vas, g. Valentan, ne sodite nas! V nedeljo slavimo Jezusovo rojstvo, ki ga nekateri povezujejo s 
poganskimi običaji ob zimskem solsticiju in imajo ponovno svoje mnenje o tem, kako da smo izkrivili 
stare poganske običaje… Oba veva, kaj pomeni izvorni Jezusov nauk, veva, da je to, da se človek drži 
desetih božjih zapovedi, osnova vsake civilizacije, da ne rečeva humanizma, ki je nastal tudi iz 
krščanskega nauka. Bodimo vsaj v tem času pravi verniki v kateregakoli že Boga ali karkoli že, 
spoštujemo drug drugega in ne iščimo negativizma tam, kjer ga ni, odprimo srce in ne sodimo in 
obsojajmo brez potrebe.  
 
Dovolite mi, da vam zaželim Srečen Božič in srečno Novo leto 2017!  
Želim vam obilo osebnega miru, zdravja in sreče, 
 
 
P.S.: Varuh v svojem dnevniku ni dolžan objavljati vaših zapisov, saj so prispeli na naslov PR Službe in 
ne na Varuhov naslov. 
 
 
Spoštovana ga. Natalija Gorščak, 
 
lepa hvala za Vaš odgovor. 
Tudi jaz se sprašujem: kdaj bodo prenehale delitve v našem narodu? Vsebine in način podajanja, kot 
ga ponuja javni zavod RTVS ne gre vedno v smer zedinjenja in preseganja starih zablod. Seveda ne 
moremo kar zatisniti očesa, ampak se je potrebno do dejstev opredeliti. In ne ponavljati ali 
poveličevati režima, ki je uničil življenja tolikih ljudi, da ne rečem naroda.  
 
Dedek mraz lahko nosi slovenske atribute (čeprav je lahko debata tudi to, kaj je slovensko in kaj 
rusko), a to njegovega izvora in namena, zakaj se je v Sloveniji pojavil, ne zmanjša. Ne strinjam se z 
Vami, ko pravite, da ga otroci ne enačijo z Rusi. Kar nekaj otrok sem slišal, ki so dejali prav to: da 
prihaja iz Rusije, ker jim je podoben. Torej bolj podoben Rusom kot Slovencem. Morda ga ne enačijo 



18 
 

s komunisti, a starši, ki so poznali komunizem, vedo kdo je in oni otrokom predstavljajo tisto, kar 
sami menijo, da bo za otroke najbolje. Torej posredno tudi čisto pravo nostalgijo po nekdanjem 
režimu, ki vemo, kaj je predstavljal. In si ga več ne želimo. Saj smo ga končno z veliko večino na 
plebiscitu tudi zavrnili.  
 
Menim, da bi bil sveti Miklavž zelo primeren za to, da se ga prikaže v spotu. Saj ta spot ne reklamira 
nobenega proizvoda. Se pač pojavlja kot dober mož. Da ga ne prikazujete tudi zato, ker ne vzdrži cel 
december, je za lase privlečeno. Bi ga pač prikazovali v času blizu 6. 12. A Dedek mraz pa vzdrži cel 
december? In ga tudi zato prikazujete? Prosim, malo več tehtnih argumentov.  
 
Jaz vas ne sodim (ne vem, če ste tukaj z množino mislili na celotno RTV hišo), kot gledalec pa lahko 
povem, kaj čutim ob gledanju spota, ki je po moje tudi zaradi neenakopravnosti neprimeren. Boste se 
pa morali na RTV navaditi, da vsaka kritika ni zlonamerna in da gledalci imamo pravico (in s strani 
vodstva celo željo), da se oglasimo in povemo svoje mnenje ob videnem. Saj na ta način naj bi se 
programi in vsebine izboljšali.  
 
Kar nenavadno se mi zdi, da ste zapisali, da varuh ni dolžan objaviti zapisa samo zato, ker sem 
besedilo poslal na PR službo in prvič ne njemu. O tem se bom odločil jaz, kot gledalec in plačnik RTV 
prispevka, spoštovana gospa. Pismo in korespondenca je bila poslana tudi varuhu in želim, da jo 
objavi v celoti, saj bo kot takšna tudi podlaga Programskemu svetu in širši javnosti za razmislek o 
povedanem.  
 
Tudi Vam želim blagoslovljen božič in srečno 2017! 
S.V. 
 
 
7. 
 

Favoriziran hipermarket 
 
Spoštovani gospod Lado Ambrožič, 
 
ne vem, če ste vi pravi naslov za mojo pritožbo, a vseeno: že dalj časa opažam zelo agresivno 
oglaševanje Lidl Slovenija na nacionalni televiziji. Pogostost njihovih oglasov je tolikšna, da po mojem 
mnenju meji že na nasilje. Sprašujem vas, če res ne obstaja nobena varovalka v pravilniku, ki bi 
takšne ekscese preprečevala? Zdi se mi namreč, kot da gledam Lidlovo privatno televizijo, izdatno 
podprto z javnimi sredstvi in RTV naročnino. Mi je popolnoma jasno, da gospodje v Lidlu nimajo 
nobenega občutka, skrb vzbujajoče pa je dejstvo, da ga očitno nimajo niti odgovorni na RTV Slovenija. 
Ali si res kapital lahko privošči čisto vse? Dolžina in pogostost reklamnih blokov se je tudi sicer  na 
žalost že zelo približala tisti na komercialnih televizijah. Verjetno je le še vprašanje časa, kdaj nas 
bodo začeli utrujati z oglasi tudi med filmi. Res žalostno. 
 
Upam, da boste mojo pripombo lahko posredovali odgovornim in da bodo ustrezno ukrepali. 
 
R.Ž. 
 
 
8. 
 

Oglasi, zapolnjeni z oddajami! 
 



19 
 

 
Spoštovana Televizija 
 
Veliko nas je, ki smo vse bolj nezadovoljni s pretiranim oglaševanjem na Televiziji Slovenija. Vtis je, da 
pravzaprav v glavnem gledamo oglase, vmes pa tudi kakšno oddajo, ki pa je tudi prekinjana z oglasi. 
Za javni servis se zdi to neprimerno,  poleg tega pa so sami oglasi zaradi pogostnosti in ponavljanja 
kontraproduktivni, človek si lahko zapomni le enega ali dveh, ne pa vse te množice. Težko je razumeti 
oglaševalce, ki bi morali vedeti, kakšen je učinek takšnega posiljevanja gledalcev. Gledalci seveda 
reagiramo logično: preklapljamo na druge programe, žal tudi v škodo nekaterim dobrim oddajam 
nacionalke. 
 
A.K. 
 
 

 
»Piromarket« in izgubljeni roki v Odmevih, blog 
 
Sinočnji posnetki posledic nesreče s petardo je presunila slehernega med nami, marsikdo se je nad 
fantovo usodo zjokal; to, kar se je zgodilo štirinajstletniku, bi se lahko zgodilo tudi komu drugemu. 
Kirurgi že leta opozarjajo  in s posnetki iznakaženih rok in obrazov prepričujejo starše in mladostnike, 
naj se odpovedo igranju s petardami in z drugimi pirotehničnimi izdelki. Na nevarnost uporabe petard 
in raket opozarjajo  tudi mediji, med drugim naša televizija, Televizija Slovenija. 
 
Sinoči, v špici Odmevov, kot uvod v novico o ponesrečenem osnovnošolcu, ki so mu v UKC amputirali 
obe roki do zapestja, pa je TVS ponovno predvajala oglas za pirotehniko; če bi bil človek zloben, bi 
stvar razumel  kot posmeh nesrečnemu dogodku s petardo. Seveda je resnica daleč stran od tega: 
stvari na nacionalki se nemalokrat dogajajo po inerciji, nehote, ko desnica ne ve, kaj počne levica, kot  
bi rekli v prispodobi. In to je problem osrednje televizijske hiše:  pomanjkanje refleksa, avtonomnost 
posameznih programskih sklopov, potreba po formiranju službe,  ki bi motrila na primere, kakršen je 
bil sinočnji, in na nekatere druge, manj opazne, ki  jih javni servis ne bi smel dopustiti, na primer 
predvajanja oglasov med intoniranjem državne himne na športnih tekmovanjih. 
 
Nocoj, pred Dnevnikom in Odmevi, naj se ne zgodi več, da bi morali gledati ime oglaševalca, ki 
prodaja nesrečo in žalost! 
 
Lado Ambrožič, varuh pravic gledalcev in poslušalcev RTVS 
 

 
 
Spoštovani kolega Lado 
 
Čestitke za današnji blog ....sem prav vesel, da nisem samo jaz tega opazil ....ker potem ne vem več, v 
današnjem svetu, če še prav razumem, ali pa je vse šlo res vse skupaj že  prek nekih najnižjih norm 
......in kar je najhuje, vse postaja kar preveč sprejemljivo in normalno ....od nasilja do prevar, kraj ..... 
izigravanju sodišč .....korupcije .... Sem takoj zjutraj to opaženje napisal v.d. generalnemu direktorju 
češ, mar je to za javno televizijo normalno. Sem hotel sporočilo posredovati  še tebi,  v vednost, pa 
nisem bil prepričan, ali si še v tej vlogi.  
 
Srečno in prijetne praznike v krogu domačih  
 
E.Č. 



20 
 

 
 

Neprimeren  napovednik? 
 
 
Spoštovani, 
 
prosimo, da umaknete neprimerne napovednike tik pred risanko po 18. uri. Danes NI BILO prvič, kjer 
se napoveduje vsebina, ki prikazuje nasilje (napovednik za Beseda na A).  
Otroci čakajo na risanko in morajo res videti vso to klofotanje in ostalo nasilje oz. tudi neprimerno 
vedenje? Res ste profesionalni. Kdo je odgovoren za to? Kdo bo odgovarjal? Spet noben. 
Prosimo za takojšnji umik takšnih napovednikov oz. premik na bolj primeren čas. Verjetno je takšnih 
primerov še veliko. 
 
G.Š. 
 
 

Natalija Gorščak, pomočnica direktorice TV Slovenija 

 

Spoštovani! 
 
V priponki je napovednik za serijo o avtističnem dečku Beseda na A. V njem ni nasilja, je le eden od 
tipičnih odzivov avtističnega dečka.  
 
Avtizem je čedalje bolj pogosta bolezen, ki jo zaznavamo tudi v našem okolju, v vrtcih in šolah. Če to 
motnjo in posledično vedenje razumemo, smo pripravljeni in lahko pravilno ukrepamo ter razložimo 
tudi otrokom, kaj se v resnici dogaja. Stigmatiziranje in molčanje ob tovrstnih pojavih je dolgoročno 
slabo za vse. Pomembno je, da starši svoje otroke poučimo o tem, da med nami živijo tudi drugačni 
otroci, ki se drugače odzivajo in imajo drugačne navade, na katere je treba znati pravilno reagirati. 
 
Lep pozdrav! 
 
 

Zaustavite programskega svetnika D.S.! 
 
 
Spoštovani Varuh 
 
Pričakujem, da onemogočite delovanje osebi: Domen Savič v Programskem svetu, ki na tweeterju 
neprestano žali ljudi z najbolj nizkotnimi izrazi, kar meče tudi izredno slabo luč na Javni zavod RTV. 
Sem naravnost zgrožena. 
 
J.N. 
 
 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev 

 

Pozdravljeni 
 
Varuh ima »na skrbi« program in pravice gledalcev in poslušalcev, programske svetnike pa mora 
disciplinirati predsednik sveta Miran Zupanič oziroma tisti, ki je svetnika delegiral. 



21 
 

 
Lp, Lado Ambrožič 
 
 
 

Neprimeren kviz in TV poroka 
 
Spoštovani,  
 
zelo redko se oglašam v revije pod rubriko pisma bralcev ali da bi si vzela čas za komentiranje TV 
oddaj. Danes pa je sodu izbila dno oddaja kviz VEM in enostavno sem morala k računalniku.  
Oddaja se nam zdi smiselna za ogled zaradi učenja črk za našega petletnika, sicer pa je oddaja slaba. 
Danes meji na popolno katastrofo, ki bi jo bilo treba prekiniti že po prvih petih minutah predvajanja. 
V njej sodelujejo ljudje, ki so popolnoma neizobraženi, nerazgledani, eden od tekmovalcev do konca 
oddaje sploh ni razumel pravil. Prav zdaj, ko to pišem, oddaja še traja in že naš petletnik je dojel, da 
je to res popolna katastrofa. Tudi sicer v oddaji sodelujejo ljudje, ki so zelo neuki, pravzaprav je 
oddaja primer kako lahko vsak dobi svojih 5 minut na javni televiziji brez da bi v življenju odprl kakšno 
knjigo. Vabim vas, da si kot višek te trditve ogledate prav današnjo oddajo, če ste slučajno imeli srečo 
in ste jo spregledali.  
 
Prav tako vas ob tej priložosti vabim k resnemu razmisleku o primernosti oddaje TV poroka, ki nam jo 
ponujate k ogledu. Sicer prejšnjih sezon nisem gledala (verjetno sem v tistem času v službi, da lahko 
med drugim plačam položnico za vse bolj bizarni program javne televizije), a je že naslov oddaje in 
napovednik izjemno neokusen in nedostojen javne televizije. Tovrstna oddaja bi kvečjemu lahko 
zasedla nepomemben časovni termin kakšne tretjerazredne televizije, ne pa javne, ki naj bi 
spodbujala ljudstvo k izobraževanju, razgledanosti in zdravo-razumskemu družbeno kritičnemu 
mnenju.  
 
V upanju, da bomo decembra, ko je pred nami še nekaj zgodnje popoldanskih temnih dni, deležni 
kolikor toliko solidnega TV programa (pod kar niso mišljeni 20 let stari filmi o Božiču) vas lepo 
pozdravljam,  
 
V.B. 
 
 

Preveč ponovitev 
                                                        
Pozdravljeni! 
 
Verjetno vam ne bom povedal nič novega-kljub temu pa še enkrat. Več kot polovica oddaj je eno 
samo ponavljanje, med filmi in serijami vsiljene bedaste reklame. Program -razen izjem pod kritiko, 
vsiljivi voditelji z svojim mnenjem itd. Kaj res ne znate ali nočete osvežiti programa, ki ga plačujemo. 
Tem je veliko in zanimivih, lahko bi jih prikazali saj vas plačamo in to ne prostovoljno. Lahko bi napisal 
tudi kaj pohvalnega o vas in posameznikih,toda za danes dovolj. 
 
Lep pozdrav 
 
V.V. 
 
 

Mučenje zlate ribice… 



22 
 

 
1. 
 
Spoštovani, 
 
na TV Slovenija sem opazila obvestilo za oglase ali avizo (ne vem, kako se temu reče), na katerem je 
zlata riba v manjši posodi. Fotografija je v prilogi. 
 
Ne le bučke, tudi takšne posode so neustrezne za ribe, tudi če je bila riba v njej samo za potrebe 
snemanja. To ji povzroča nepotreben stres, riba ne ve, kako dolgo bo v taki posodi in za kaj gre. Če pa 
kdo hrani ribe v takšni posodi daljši čas, gre za mučenje živali.  Daljšo obrazložitev tega najdete v 
priloženih člankih.  
 
TV Slovenija bi morala gledalce vzgajati, tudi glede etičnega odnosa do živali. Namesto tega jih v 
takšnem primeru poneumlja, ljudje velikokrat nasedajo podobam, ki jih vidijo v medijih, zato so 
takšna mučenja živali kruta realnost. Ena takšna podoba v medijih naredi več škode, kot jo društva za 
zaščito živali lahko popravijo, dokazov za to je žal ogromno, že pri Pahorju, denimo. Znanje je danes 
zlahka dostopno, zato opravičila za takšna ravnanja ni, še najmanj za javno televizijo.   
  
Takšno početje je nedopustno, povrh pa povsem nepotrebno, saj se da oglase napovedati na veliko 
bolj etične in estetske načine.  
 
Pričakujem, da bodo avtorji obrazložili svoje dejanje, obvezno naj preberejo priloženi članek. Seveda 
pričakujem tudi umik sporne vsebine.  
 
Prosim, da me obvestite o poteku zadeve. Hvala, lep pozdrav! 
B.G. 
 
 
2. 
 
 

… in papagaja 
 
 
Spoštovani, 
 
v Poročilih ob 17. uri z dne 6. decembra 2016 smo videli prispevek z murskosoboškega "Mikloševega 
senja". Gre za tradicionalno prireditev, o kateri je novinar iz murskosoboškega dopisništva RTV Bojan 
Peček pripravil sledeči prispevek. 
  
http://4d.rtvslo.si/arhiv/porocila/174441678 10.55 
Prispevek vsebuje tudi sporne informacije o "papigi Pikici" ter rejcu Alojzu Ostermanu.  
 
Novinar je hotel narediti prijazen prispevek in povsem spregledal, da je šlo za mučenje živali. 
Fotografiranje s papigami ali drugimi živalmi je namreč že davno preživeta tradicija, ki je ozaveščeni 
ljudje ne podpirajo, najdemo jo predvsem v državah v razvoju, kamor očitno spada tudi Slovenija. 
Papige so bile več ur izpostavljene hudemu mrazu, saj so bile tega dne negativne temperature, rejec 
pa je novinarju in obiskovalcem podajal lažne informacije o tem, da so te papige navajene mraza, da 
jih tudi doma hrani na hladnem. 
 



23 
 

Njegovo početje sta po snemanju prispevka preprečili veterinarska inšpekcija in policija, prizorišče je 
moral zapustiti. 
Vaš novinar ni opravil svojega dela, saj bi se lahko zavedal, da gre za mučenje živali, predvsem pa bi 
lahko v nekaj minutah preveril, kdo je rejec Alojz Osterman, kako ravna z živalmi, ter da ga je že 
večkrat obravnavala veterinarska inšpekcija zaradi mučenja živali. Namesto tega je rejcu jedel iz rok 
in naredil plehek prispevek. Informacije lahko brez kritičnosti zbira vsak človek, ni potrebno, da je 
novinar.  
 
Kolikor opažam prispevke v poročilih nacionalne televizije, je toleranca novinarjev do mučenja živali 
zelo visoka. Svetla izjema je bila Jelena Aščić, ki je v nekem prispevku še sama opozorila, da sodijo 
živali v naravo, ne v cirkuse. Še vedno se namreč veliko prispevkov nanaša na živalske vrtove, cirkuse 
in podobne prostore in takšno ravnanje z živalmi predstavlja kot korektno, normalno, čeprav 
ozaveščeni ljudje vemo, da gre za bolj ali manj očitna mučenja živali. Podatke o tem je brez težav 
mogoče dobiti na internetu, le pozanimati se je treba. Vsak novinar bi moral pokazati vsaj malo 
radovednosti in (vsaj želje po) razgledanosti. 
  
Zato upam, da se bodo novinarji v bodoče vsaj malo izobrazili na tem področju, če že pripravljajo 
tovrstne prispevke. Pri tem lahko pomagam tudi sama, samo vprašati me je treba. Upam, da bodo 
stopili malo v korak s časom na tem področju, se zavedeli, da so živali živa bitja, ne okrasni predmeti, 
ter pokazali do živali spoštljivejši odnos.  
 
B.G. 
 
 
 

Ponovitve brez podnapisov? 
 
Spoštovani 
 
Zanima me zakaj ne ponavljate več »Tarče« in »Studia City« z PODNAPISI. Ali smatrate da nas to ne 
zanima če slabo slišimo oz imamo slušne aparate, s katerimi pa take oddaje slabo razumemo. Pri tem 
pa v nedogled ponavljate oddaje (n. pr. »Vse je mogoče« večkrat z podnapisi) ki bi jih brez škode 
zamudili. 
 
M. Ž. 
 
 

Luka Zebec, v.d. vodje Multimedijskega centra 

 
Pozdravljeni,  
 
Predvajanje oddaj s podnapisi je podprto le na programih TVSLO 1 in TVSLO 2. Na programu TVSLO 3 
nimamo tehnoloških možnosti podnaslavljanja. Ker so bile ponovitve omenjenih oddaj prestavljene 
na program TVSLO 3, jih ni bilo mogoče predvajati s podnapisi. Ogled omenjenih oddaj s podnapisi pa 
je vedno možen preko spleta (http://4d.rtvslo.si) ali mobilnih aplikacij (http://www.rtvslo.si/mobilni).  
 
Lep pozdrav 
 
 
Spoštovani 
 



24 
 

Hvala za odgovor, ki mnogim nič ne pomaga, ker je med slaboslišečimi oz. z slušnimi aparati velika 
večina starejših, ki nimajo računalnikov in ne modernih telefonov. Zato pa ni mogoče reči da jih nič ne 
zanima kaj se dogaja oz. so nezainteresirani ali neumni. Sicer je pa bi se o pomanjkljivosti napisov 
tudi v ostalih informativnih oddajah dalo še kaj reči, pa vidim da verjetno sploh ni vredno besed.  
 
Hvala za odgovor, ki ne rešuje ničesar 
 
M.Ž. 
 
 
 

Slovenščine, slovenščina… 
 
 
1. 
 
Spoštovani! 
 
Verjetno ne bom povedal nič novega, če vas opozorim, da je na vaši RTV postal velik problem 
slovenski jezik. Mnenja sem, da se močno poslabšuje pravilna Slovenščina v govornih oddajah. 
Poudarjam, da je v reklamah, ki jih je pa absolutno preveč, pa stanje jezika še bolj zaskrbljujoče. 
 
Sploh ne vem, ali lektoriranje teksta in usposabljanje novinarjev pred vklopom v eter, sploh še 
obstaja v vaši hiši, ali pa so mentorji popolnoma nesposobni? 
 
Predlagam, da se problemu knjižnega jezika v vaši hiši resno posvetite, dokler je še čas. 
 
Hvala za razumevanje! 
 
S.C. 
 
 
2. 
 
Pozdravljeni 
 
Pričakujem, da na RTV Slovenija uporabljajo slovenščino. Danes sem gledala oddajo oz. kviz VEM. Ena 
od rešitev v križanki je bila beseda VILICA. Kaj je to. Tega ni v SSKJ niti v iskalniku FRAN. Ali je to 
slovenska beseda ??? 
 
Edini zadetek v FRAN-u je: 
Zadetki iskanja 
Prekmurski Kliknite, če želite geslo skopirati v odložišče 
vìlica tudi vùlica -e ž ulica: escse i vilicza toga meszta je z-csisztoga zláta KM 1783, 215; ſztani gori i idi 
vu viliczo KŠ 1771, 368; I vö idoucsa prejsla ſzta edno viliczo KŠ 1771, 379; Jánosko sze na ednoj sürkoj 
vilici náide KAJ 1870, 115; Ár lübijo vu ſzpráviſcsaj i na vogláj vilicz ſztojécsi moliti KŠ 1771, 18; vö 
idoucsi na vilicze nyegove KŠ 1771, 202; Gnojá je nej dáo vö voziti na vilicze KM 1790, 68; ſzo vnouge 
roune ſz-poſztelami vrét na vilicze vo dejvali KM 1796, 119; ni niſcse ne bode csüo na viliczaj gláſz 
nyegov KM 1796, 39; Uttza; vulicza KOJ 1833, 179 
Število zadetkov: 1 
 
S.C. 



25 
 

 
 
3. 
 
Spoštovani! 
 
Nisem ravno strokovnjak za slovenski jezik, vendar me posebej zmoti, ko ljudje, ki bi morali obvladati 
slovenščino, delajo kar pogoste napake. Nas so o spodaj naštetih pilili že v osnovni šoli: 
 
- 2. sklon ednine - uporaba 
- uporaba besedne zveze: od kje - reče se vendar: od kod; 
- besedna zveza: brez, da bi .... reče se: ne, da bi (prav to je zadnjič pogosto izrekel Vid Valič na TV) 
 
Enake napake se pojavljajo tudi na radiu - večinoma poslušam Radio Slovenija, včasih tudi Radio Celje 
- tu je še več napak. Seveda so nekateri napovedovalci oz. moderatorji izjeme in se trudijo za lepo 
izgovorjavo. 
 
Drugo, kar me moti, pa so oblačila nekaterih nastopajočih gospa na TV: imajo preozka oblačila. 
Občutek imaš, da bo gumb kar odpadel, ker je vse tako tesno. Predlagam, da jim pristojni priskrbijo 
ustrezno velikost oblačil - ni ravno estetsko videti (sicer lepo) žensko v tako tesnem oblačilu, da 
komaj diha. 
 
Hvala, če boste uspeli prečitati in še bolj hvala, če Vam bo uspelo kaj izboljšati! 
 
M.L. 
 
 
4. 
 
Spoštovani mag. Lado Ambrožič! 
 
Že spet ne morem mimo napačne rabe slov. jezika. Žal se to dogaja v osrednji informativni oddaji, kar 
je res nedopustno. Pred tedni in lani, sem vam o tem že pisala. Povdarila sem, da na goste v različnih 
prispevkih in intervjujih ne morete vplivati  (oz. vaši novinarji in ustvarjalci oddaj), ker so to ljudje, ki 
jim napačnega izražanja ne moremo ali smemo zameriti. Tudi jaz ne zamerim svoji frizerki, 
blagajničarki v trgovini, sogovornikom na cesti. Ampak, da to dokaj često uporabijo novinarji, ki so 
posredovalci lepega izražanja za vse gledalce- ne, tega pa res ne morem poslušat, res ne. Ko to 
preprost gledalec večkrat sliši, mu je strašansko všeč in z veseljem uporablja. 
Gre za uporabo "ne rabite kupovat, ne rabite upoštevat" in podobno. 
Lepo vas prosim, naj uredništva opozorijo svoje delavce na to veliko napako. Tudi to bo imelo za 
posledico, da se bo to "prijelo" kot pravijo "strokovnjaki" iz Inštituta za sl. jezik, češ, da je jezik živa 
stvar in podobna neupravičena opravičila za nemarno izražanje. Kaj res nimajo nobenega 
usposabljanja za lepo izražanje?Kje so dame, ki so pred leti tako vestno, precizno in strogo 
poučevale?Ajda Lesjak in ostale?Žal jih ni več! 
In kdaj sem to slišila?  V današnjem Dnevniku, pred slabo uro in res mi ni vseeno: konkretno: 
novinarka Petra Prešeren v nekem prispevku o zdravstvu. 
Zdajle pa je prenos proslave ob obletnici plebiscita. Res rada to gledam, me pa prej omenjena stalna 
napaka še bolj boli, saj smo se odločili za samostojno Slovenijo z vsemi njenimi kvalitetami, med 
katerimi je na zelo visokem mestu prav jezik! 
Ob tem pritoževanju vam pa želim veliko uspehov pri delu in tudi v življenju, ko se morda tudi 
posvetite počitku. Vse dobro vam želim in srečno v novem letu!  
 



26 
 

L.D. 
 
 
 

Vprašljiv posnetek? 
 
Spoštovani, 
 
sem redni gledalec programov RTV-ja. Vesel sem, da na mnogih področjih RTV deluje tako, da 
kljubuje trendom, ki jih vsiljujejo komercialne televizije. Na mnogih področjih ohranjate kvaliteto, 
česar sem resnično vesel. 
 
Redno spremljam dnevno informativni program, še posebej Dnevnik in Odmeve. Opažam, da se je v 
zadnjem obdobju kar opazno spremenil način poročanja na Dnevniku. V ospredje zelo prihajajo 
domače zgodbe, kar je seveda prav, se pa bojim, da se prepogosto premočno izpostavlja zgodbe, ki si 
tega ne bi zaslužile v prvem delu Dnevnika. Ampak to se mi ni zdelo tako sporno, da bi se oglasil. 
Danes, 19. 12. 2016 pa sem bil dobesedno zgrožen, ko se je Dnevnik začel s posnetkom atentata na 
ruskega veleposlanika. Uboj skoraj v živo. Strinjam se, da gre, žal, za resno zadevo, ki se je zgodila v že 
tako nepredvidljivi državi. Nikakor pa ne morem sprejeti, da se je televizija odločila predvajati 
posnetek. Zagotovo bi se dalo narediti drugače in prihraniti grozljiv prizor gledalcem, še posebej 
otrokom (že tako mnogi novic ne spremljajo). 
 
Verjamem, da boste moje sporočilo sprejeli kot eno od mnogih mnenj. Želim samo, da presodite in v 
morebiti podobnih primerih ravnate drugače. 
 
M.B. 
 
 

Mojca Pašek Šetinc, urednica Uredništva dnevno informativnih oddaj 

 
Spoštovani varuh 
 
Moje osebno mnenje in  tudi prepričanje , ki je skladno novinarskemu kodeksu  je, da tega posnetka, 
kjer nazorno na prvi minuti Dnevnika pokažemo strel v človeka, ki nato celo umre, nikakor ne bi smeli 
objaviti. Še zlasti ne na tak način.  Žal me nihče pozno popoldne pred oddajo ni kontaktiral in vprašal 
za mnenje, ali povedal, da obstaja kakršna koli dilema v zvezi s tem  posnetkom. Če bi,  bi rekla, da se 
ne sme objavit!  Zato odgovornost za tako objavo v prvi vrsti nosi urednica oddaje,  in, zato sem  za 
pojasnila tudi po tvojem pisanju prosila obe, ki sta včeraj v Dnevniku sodelovali,  voditeljico 
in  urednico,  obe imata dovolj izkušenj,  da pripravita pojasnila in  jih pošljeta– 
tebi,  meni,  odgovorni urednici,  direktorici  programa. 
Kot sem  ju razumela, sta pojasnila že poslali odgovorni urednici. Zato ju še enkrat prosim, da jih 
pošljeta tudi vsem  ostalim. 
 
LP, Mojca   
 
 
 

Prenosi svetih maš 
 
 
Spoštovani, 



27 
 

 
pišem vam, ker je bilo objavljeno, da naj bi se ukinil prenos svetih maš po radiu. 
Mislim, da to ni nikakor ni prav, saj vsi plačujemo naročnino, za nas kristjane se pa vse ukinja ali daje 
v neugodne termine, kot da smo drugorazredni državljani. Saj vera ne uči nič slabega, samo poglejte 
kam nas bo pripeljal tak odnos - propad moralnih vrednot - kaj bodo naši otroci počeli z nami, ko 
imajo že sedaj slab zgled - sebičnost, tekmovalnost samo to šteje. 
 
Vem, da veljajo samo mnenja tistih, ki imajo veliko denarja, škoda,  ampak tudi mali ljudje smo 
pomembni. 
 
Kam peljemo našo domovino? 
 
S.D.  
 
 
 

Glasbenemu uredništvu Radia 
 
Pozdravljeni 
 
Priznam mojo krivdo, ker sem danes po več kot 14-tih dnevih se spozabil in poslušal radio »vedno 
zadnji« od 5.ure do 6.15 ure; danes je za katoliške kristjane (več kot 65% državljank in državljanov) 
praznik, ki Bremadežne Device Marije; /v sosednji Avstriji in Italiji; dela prosti dan/. V kolikor je še 
zaposlen na tem radiju Rudi Pančur (ga že ČETRTIČ javno pozivamo, da odgovori)za njega in Vas 
»drugorazredni diskriminirani, izbrisani večini« iz koga se Vi javno norčujete konec leta 2016. Po šesti 
uri slišimo rojstne in smrtne dneve angleških, ameriških, irskih pevcev in predvajate njihovo glasbo; iz 
verujoče večine se pa preprosto JAVNO norčujete.. Zgodovina uči, da se je vedno »diskriminirana 
manjšina; kaj šele večina uprla« vsakršnemu terorju, diskriminaciji, žaljenju in kulturnemu rasizmu.. Iz 
koga se Vi norčujete; iz te večine, ki bi Vas naj plačevala?? V kolikor več Pančuraja NI v službi na tem 
radiju; hvala Bogu (da se vam bodo ostalim odprla usta, ki vam jih je z flastrom ta neverodostojen 
»urednik« zalepil). Poglejte programe prvih programov vseh evropskih javnih radijev; to kar si 
dovolite na tem usmrajenem ideološkem »vedno zadnjem« je kulturni rasizem in javno žaljenje 
večine državljank in državljanov.. Tega vam preprosto ne bomo dovolili in se bomo z vsemi sredstvi 
uprli; NE dovolimo temu pančurju, da je neka oskadna pesem v angleščini »beli božič« ali pesem o 
»božičku« božična, kaj šele versko duhovna pesem. 
 
Boštjana Debevca JAVNO pozivamo, da z pismom seznani slovensko javnost, programski svet in 
Varuha gospoda Lado Ambrožiča, da je popolnoma nemočen in da nad njemu kot človekom 
zaposlenim na Radio Slovenija izvajajo Pančur, Stopar in Lampreht ideološko človeški progrom; ker je 
getoiziran na Arsu in ne more in ne sme v srajčko za Duhovno misel vsako jutro pripraviti vsaj dve 
prazniku, nedelji ali dnevu in vsebini primerno slovensko duhovno skladbo. Na Radio SLO se 
permanentno izvaja kulturni boj, diskriminacija in ideološka Hobotnica javno žali in se norčuje iz 
večine ljudi, ki jim niso nič krivi; še več plačevali bi naj to ideološko bando frdamano; da se bodo nad 
ljudmi ideološko izživljali; 
 
S spoštovanjem; 
 
Drago Vogrinčič 
 
 
 
 

Guest
FreeHand



28 
 

 

TELEVIZIJA SLOVENIJA 
 
 
 

Informativni program 
 
 

Zakaj brez Zavezništva SLD? 
 
 
1. 
 
Spoštovani Varuh 
 
Včeraj v oddaji Tarča so bile povabljene vse parlamentarne stranke razen ZAVEZNIŠTVA SOCIALNO 
LIBERALNIH DEMOKRATOV. To je huda diskriminacija pravic in pravice poslušalcev, da slišijo tudi 
mnenja omenjene parlamentarne stranke. Kršitev  je huda, saj je v tem primeru diskriminacija zelo 
podčrtana. Zahtevamo javno opravičilo in zagotovilo, da se to ne bo ponovilo.  
 
Marko Bandelli 
 
 
2. 
 
Spoštovani g. Ambrožič, 
 
želimo vas seznaniti z včerajšnjimi odločitvami nekaterih na RTV, da načrtno blokirajo našo udeležbo 
na včerajšnji Tarči, kamor so bile vabljene vse parlamentarne stranke razen nas. Več pa v pripetem 
pismu našega generalnega sekretarja g. Pavliča, vodstvu RTV. 
 
Simona Milaković 
Tajništvo stranke 
------------------------ 
 
 
3. 
 
Spoštovani.  
 
Dne, 30. 11. 2016, smo s strani oddaje Tarča prejeli vabilo, v kateri naj bi se analizirale politične 
razmere in strankarska razmerja v državi po zadnjih trenjih v vladni koaliciji. Vabilo je bilo naslovljeno 
na predsednike parlamentarnih strank. Zaradi odhoda v tujino, sta na dan snemanja, to je 1. 12. 
2016, bili naša predsednica in podpredsednica stranke odsotni. Kljub njuni odsotnosti smo predlagali, 
da v oddaji sodeluje najvišji predstavnik stranke, generalni sekretar g. Jernej Pavlič ali naša poslanka 
dr. Mirjam Bon Klanjšček. Naj spomnimo, da je na zadnjem soočenju parlamentarnih strank v oddaji 
Tarča, dne 8. 9. 2016, sodeloval generalni sekretar stranke SD, g. Dejan Levanič, saj so bili ostali 
njihovi predstavniki odsotni. Vsa navedena dejstva smo v odgovor na pojasnilo, ki smo ga dne, 1. 12. 

Guest
FreeHand

Guest
FreeHand



29 
 

2016, prejeli s strani uredništva Tarče, še isti dan zapisali v pismu uredništvu, a odgovora nanj vse do 
danes žal nismo prejeli. Ob predvajanju četrtkove oddaje Tarča, dne 1. 12. 2016, je voditeljica 
uvodoma izpostavila, da so tokrat njeni sogovorniki predstavniki parlamentarnih strank, kar nas je, 
milo rečeno, začudilo. Stranka Zavezništvo socialno-liberalnih demokratov je parlamentarna stranka, 
ki ji po zakonu pripadajo enake pravice udeležbe v medijih, kot vsem ostalim parlamentarnim 
strankam, ne glede na njihovo velikost. V nadaljevanju oddaje pa smo lahko videli, da niti ene stranke 
ni zastopal predsednik oziroma predsednica parlamentarne stranke. Zato vas sprašujemo, po kakšnih 
kriterijih, se glede na funkcije znotraj posameznih političnih strank, odločate o primernosti gostov, ter 
kje so razlogi, da najvišji predstavniki Zavezništva v oddaji niso smeli sodelovati in kdo je takšno 
odločitev sprejel.  
 
Za odgovore in pojasnila se že v naprej zahvaljujemo.  
                                                                                                             
S spoštovanjem.  
                                                                                                                                                                                                                         
Generalni sekretar Jernej Pavlič  
---------------------------- 
 
 
4. 
 
Pozdravljeni, 
 
hudo razočaran sem, ko gledam kaj se dogaja na javni RTV, katero moram vsak mesec kljub mizernim 
prihodkom plačati!  
 
Oddaja Tarča je bila lansko leto pod Jasmino Jamnik vrhunska oddaja z vsebino in odličnim gosti! 
Letos ste to oddajo načrtno uničili, ker očitno to nekomu ni ustrezalo. Predzadnja oddaja, ki je 
razgalila korupcijo in bedo v zdravstvu je bila svetla izjema te sezone. Po tej oddaji pa ti ljudje niso bili 
zaželjeni in beremo, da so jim celo grozili!? 
 
V pisanje me je spodbudila včerajšnja Tarča saj sem pričakoval, da bomo videli soočenje vse strank in 
njihovih mnenj. Po zaključku oddaje se mi je čudno zdelo, da ni gospe Bratušek, ampak sem si mislil je 
nekdanja premierka odsotna in ni prišla, pa ste našli nekoga drugega.  
 
Ko sem danes na socialnih medijih zasledil pisanje, da se jo namenoma izpustili iz oddaje, kljub temu, 
da je predstavnica parlamentarne stranke. To pa presega vse meje! RTV Slovenija je javna TV, ki jo 
plačujemo vsi, tudi tisti, ki imamo minimalne plače in ki bi vas z veseljem nehali plačevati. Zanima me 
zakaj niste povabili gospe Bratušek oz. njene stranke na oddajo Tarča.  
 
D.S. 
 
 
5. 
 
Spoštovani člani Programskega sveta RTV SLO, 
 
voditeljica "Tarče" je v četrtek, 01.12.2016,  uvodoma najavila kot sogovornike predstavnike 
parlamentarnih strank. Pričakovala sem gospo Alenko Bratušek, saj sem prav zaradi nje poslušala in 
gledala "Tarčo", ali pa vsaj nekoga od vodstva parlamentarne stranke Zavezništvo socialno-liberalnih 
demokratov. 
 



30 
 

Prosim za pojasnilo, kako ste določili in izbrali goste oddaje, ki ste jih najavili kot predstavnike 
parlamentarnih strank, med njimi pa ni bilo zastopnika parlamentarne stranke Zavezništvo. 
 
Lepo pozdravljeni,  
 
T.V. 
 
 
6. 
 
Spoštovani, 
 
Ob ogledu včerajšnje oddaje Tarča sem bil začuden, da v razpravi niso bile udeležene vse 
parlamentarne stranke. V napovedi gospe Vide Petrovčič, ki je vodila oddajo je bilo rečeno, da so 
povabljeni predstavniki parlamentarnih strank. Manjkal mi je predstavnik Zavezništva socialno-
liberalnih demokratov (bivša ZaAB). Ker v oddaji nisem zasledil informacije zakaj jih ni, me zanima ali 
ste jih povabili, ali so odklonili sodelovanje. Nič nimam proti g. Dobovšku in ga cenim kot poslanca, 
ampak on vsaj kolikor vem, ni član nobene parlamentarne stranke. Je član poslanske skupine 
nepovezanih poslancev skupaj s poslankama Zavezništva in g. Laj Francem, ki je trenutno tudi brez 
stranke. Oddaja pa je bila izmenjava mnenj predstavnikov parlamentarnih strank. Torej sprašujem 
vas, zakaj jih ni bilo, ker v oddaji ni bilo povedano? 
 
S.Š. 
 
 
7. 
 
Spoštovani, 
 
glede na vašo objavo, da bodo v oddajo Tarča povabljeni vsi predstavniki parlamentarnih strank sem 
z zanimanjem sedla pred tv. Začudena in ogorčena sem ostala brez besed, da se oddaje ni udeležil 
noben iz stranke Zavezništvo Socialno Liberalnih Demokratov (stari naziv stranke ZAB). Kot koristnik 
in plačnik vaših storitev mislim, da imam pravico vprašati: 
 
- ali so bili sploh povabljeni in zakaj NE 
- ali se niso hoteli udeležiti oddaje Tarča in kako so to opravičili 
 
saj bi bilo lepo slišati tudi njihova mišljenja in ideje. 
 
V pričakovanju vašega odgovora, vas lepo pozdravljam 
 
S.P. 
 
 
8. 
 
Spoštovani, 
 
rad gledam vašo oddajo »Tarča«, vendar mi ni jasno, zakaj tokrat niste povabili  
Alenko Bratušek, saj bi lahko, kot bivša predsednica vlade povedala marsikaj zanimivega… 
 
Lep pozdrav 



31 
 

 
A.T. 
 
 
9. 
 
Spoštovani! 
 
Prosim za pojasnilo zakaj v včerajšnji Tarči ni bilo Alenke Bratušek oziroma predstavnika Zavezništva 
socialno liberalnih demokratov. V napovedniku je bilo nakazano, da se bodo Tarče udeležili 
predstavniki vseh parlamentarnih strank, a predstavnika Zavezništva nisem videl.  
 
Lep pozdrav, 
 
E.O. 
 
 
10. 
 
Lepo pozdravljeni. 
 
Kot državljanka in plačnica RTV prispevka, se obračam na vaš naslov s prošnjo za pojasnilo, glede 
načina izbora sodelujočih v oddaji Tarča, ki je bila  predvajana na televiziji Slovenija dne, 1.12. 2016.  
 
V napovedniku oddaje Tarča, ki jo je vodila gospa Vida Petrovčič, je bilo povedano, da v oddaji 
sodelujejo predstavniki parlamentarnih strank. Zmotilo me je, da v oddaji ni bilo predstavnika  
oziroma predstavnice ene od parlamentarnih strank  in sicer, Zavezništva socialno-liberalnih 
demokratov.  
 
Zanima me, zakaj predstavnika oziroma predstavnice Zavezništva socialno-liberalnih demokratov ni 
bilo med povabljenimi oziroma sodelujočimi, ali je krivda na njihovi strani, oziroma ali niso bili 
povabljeni k sodelovanju v oddaji Tarča.   
 
V pričakovanju odgovora vas lepo pozdravljam.  
 
S spoštovanjem,  
dr. Nevenka Ribič 
 
 

Ilinka Todorovski, urednica Tarče 

 
Spoštovani,  
 
v uredništvu Tarče obžalujemo, ker poslanka Alenka Bratušek, predsednica stranke Zavezništvo in 
nekdanja premierka, zaradi zadržanosti ni mogla sodelovati v zadnji oddaji o koalicijskih trenjih zaradi 
zdravstvenega resorja. Če bi povabilo lahko sprejela, bi bilo to njeno že šesto sodelovanje v Tarči 
letos. Žal stranka tudi ni mogla zagotoviti sogovornika, vpetega v parlamentarno dogajanje, ampak je 
predlagala udeležbo generalnega sekretarja.  
 
Glede na obravnavano temo in vsebinski potek debate smo v studio povabili poslanca Bojana 
Dobovška – iz poslanske skupine nepovezanih poslancev, ki je v korist gledalcev kakovostno 

Guest
FreeHand



32 
 

razpravljal o parlamentarnih ozadjih in političnih razmerjih ob destabilizaciji vlade. S tem je bilo 
zadoščeno standaru raznovrstnosti politične debate (zakonska določila matematične razdelitve 
minutaž veljajo le v predvolilnem času).  
 
Lep pozdrav,  
Ilinka Todorovski 
 
 
Spoštovani 
 
Hvala za odgovor, vendar Bojan Dobovšek ni v nobeni parlamentarni stranki, še najmanj v 
Zavezništvu Socialno Liberalnih Demokratov. 
 
Lep pozdrav 
 
Marko Bandelli 
 
 
 
Spoštovani g. Ambrožič, 
 
hvala lepa za posredovan odgovor, ki smo ga prejeli tudi s strani urednice. Glede na to, da njene 
trditve ne držijo in v odgovoru išče razloge zakaj nismo bili vabljeni vam pripenjamo odgovor našega 
generalnega sekretarja stranke g. Pavliča. Glede na spodnji zapis in pripeto korespondenco boste tudi 
sami ugotovili, da nas je nekdo načrtno izpustil v oddaji, kjer so sodelovale vse parlamentarne 
stranke razen Zavezništvo. Kdo, s kakšnimi nameni, ne vemo, verjamemo pa, da to sigurno ni bila 
urednica oddaje Tarča. Želimo si, da nam pri razpletanju te zgodbe pomagate, saj si želimo samo 
enake obravnave kot vse ostale parlamentarne stranke.  
 
Dopis g. Pavliča, urednici: 
 
Spoštovani, 
 
hvala za vaš odgovor in pojasnila.  Žal nam je, da v odgovoru ne navajate dejstev glede naše udeležbe 
v oddaji Tarča. Prav tako se na dan oddaje niste odzivali na naša sporočila in klice, iz česar sklepam, 
da ste se že v naprej odločili o primernosti sogovornikov. Vaš današnji odgovor: »Žal stranka tudi ni 
mogla zagotoviti sogovornika, vpetega v parlamentarno dogajanje, ampak je predlagala udeležbo 
generalnega sekretarja,« je popolna izmišljotina, s katero se želite braniti. V kolikor bi v vabilu jasno 
zapisali, da vabite poslance, bi s strani Zavezništva socialno-liberalnih demokratov, zagotovili 
udeležbo naše poslanke dr. Mirjam Bon Klanjšček. Žal ta možnost pri dogovarjanju o udeležbi, s strani 
uredništva Tarče, ni bila ponujena. Sprašujem se ali se tudi  pri ostalih strankah o vabljenih 
predstavnikih odločate po istih kriterijih, kot ste se pri nas? Kako to, da glede na udeležbo v Tarči 
niste zavrnili udeležbo strankama SMC ali SDS, kjer prav tako ni bilo predsednikov strank? Od 
Zavezništva ste zahtevali udeležbo predsednice mag. Alenke Bratušek, v primeru njene odsotnosti pa 
ste odrekli udeležbo ostalim predstavnikom! Z vsem spoštovanjem do vas mislim, da vaš odgovor ne 
drži, ter da se za njim skrivajo neki drugi nameni. Nikoli nismo in ne bomo polemizirali, kako poročate 
oz. kaj poročate, vendar pa, ko pripravljate oddajo z vsemi parlamentarnimi strankami in zaradi 
odsotnosti predsednice stranke sogovornika načrtno izpustite, se nikakor ne bomo sprijaznili z vašim 
odgovorom, da nismo ponudili pravega sogovornika. V vašem vabilu in odgovoru iz dne 1. 12. 2016 je 
razvidno, da ste v oddajo vabili, navajam: »najvišje predstavnike strank«. Ponovno poudarjam, 
da  sem po strankarski funkciji, ob odsotnosti predsednice in podpredsednice stranke, kot generalni 
sekretar tisti, ki stranko zastopa. Zato smo se odločili, da v oddajo, kot sogovornik s strani Zavezništva 

Guest
FreeHand



33 
 

pridem jaz, saj ste v eni izmed predhodnih oddaj Tarče, stranki SD brez težav omogočili zastopanje g. 
Levaniča, ob odsotnosti g. Hana in g. Židana. Stranka Zavezništvo socialno-liberalnih demokratov je 
parlamentarna stranka, ki jo v Državnem zboru zastopata predsednica stranke mag. Alenka Bratušek 
in poslanka dr. Mirjam Bon Klanjšček. Dejstvo je, da je stranka Zavezništvo socialno-liberalnih 
demokratov parlamentarna stranka, ki bi s svojim predstavnikom oz. predstavnico lahko dodatno 
pripomogla pri celovitosti obveščanja gledalk in gledalcev o aktualnih političnih temah, glede na to, 
da je uvod oddaje napovedoval pogovor s predstavniki parlamentarnih strank. Stranki Zavezništvo 
socialno-liberalnih demokratov, je tako, kot drugim strankam (SMC, SDS, SD, NSi, DeSUS, ZL) volilno 
telo, leta 2014, zaupalo skoraj 40.000 glasov oz. 4,38 %. 
 
Pripeto vam pošiljam elektronsko korespondenco: 
Najprej v vabilu 1. decembra: V studio vabimo predsednike parlamentarnih strank. Vaš odgovor 1. 
decembra: K studijski debati smo povabili najvišje predstavnike strank. Vaš odgovor 5. decembra: Žal 
stranka ni mogla zagotoviti sogovornika, vpetega v parlamentarno dogajanje. 
Če dobro preberete, lahko ugotovite, kako ste spreminjali nivo vabljenih v oddajo Tarča. Vabili ste 
predsednike, nato najvišje predstavnike strank, danes pa v odgovoru pišete, da nismo mogli 
zagotoviti sogovornika vpetega v parlamentarno dogajanje. Če bi v vabilu oz. elektronski komunikaciji 
zapisali, da želite sodelovanje poslanca, bi ga zagotovili. Iz korespondence lahko sklepam, da se je 
nekdo odločil in nas načrtno izpustil. Očitno z nami ni želel komunicirati in je v odgovoru 1. 12. 2016 
zapisal, da mu je žal, da je predsednica mag. Alenka Bratušek zasedena. Zakaj niste zapisali, da se 
oddaje naj udeleži poslanka dr. Mirjam Bon Klanjšček? Več kot očitno je, da se je nekdo tako odločil 
in verjamem, da to, spoštovana, niste bili vi.  
 
S spoštovanjem, 
Jernej Pavlič, generalni sekretar 
Simona Milaković 
Tajništvo stranke 
 
 
 

Ilinka Todorovski, urednica Tarče 

 
Spoštovani,  
 
po vsebinski plati prejšnjemu odgovoru težko kaj dodam: v oddaji Tarča smo želeli izpeljati mnenjsko 
in politično pluralno debato o koalicijski krizi, prepričana sem, da nam je to uspelo. Popolnoma 
evidentno je, da je bila to običajna Tarča s politično vsebino, in da nikakor ni šlo za volilno soočenje 
ali posebno oddajo po pogovoru s predsednikom vlade, ko je nacionalka po zakonu dolžna 
parlamentarnim strankam zagotoviti posebno obravnavo. Uredniška presoja je v tem primeru bila, da 
z udeležbo nepovezanega poslanca dobimo več vsebine kot z udeležbo generalnega sekretarja vaše 
stranke. Za to presojo se ne skrivajo nobeni drugi nameni. Če bi bili, bi vaše proteste razumela. Ker 
posebnih ozadij ni bilo, menim, da so vaši odzivi – z vsem spoštovanjem – nekoliko pretirani. Lahko se 
strinjam, da je prišlo do komunikacijskega šuma – navsezadnje smo ad hoc menjali temo in je bilo 
časa za dogovarjanje še manj kot običajno. S predstavnico Zavezništva sva si o sestavi debatnega 
omizja izmenjali nekaj klicev in mailov, zagotovo je kakšen zaradi časovne stiske ostal neodgovorjen, 
težko pa sprejmem trditev, da se nisem odzivala na sporočila in klice. Žal mi je zaradi zapleta, zlasti, 
ker dosedanje stike med uredništvom Tarče in vašo stranko ocenjujem za zelo korektne in 
profesionalne. Predsednica Zavezništva je bila gostja oddaje večkrat kot predstavniki drugih strank, 
vedno je bil za povabilo tehten vsebinski razlog, ki bi ga uredniško lahko »ubranili«, če bi ga kdo 
postavil pod vprašaj zaradi strankarske ali kakšne druge matematike.  
 



34 
 

Upam, da sem dovolj pojasnila odločitev; dvomim, da bi nadaljnje dopisovanje kaj bolj prispevalo k 
razčiščenju odločitev v zadnji oddaji.  
 
Hvala in lep pozdrav 
 
 
 

Netaktno vodenje Tarče 
 
 
1. 
 
Spoštovani! 
 
Ravnokar sem si preko spleta ogledala oddajo Tarča, ki jo je prejšnji četrtek vodila ga. Vida Petrovčič. 
Menim, da njen način vodenja (kot že pogosto poprej, vendar nikoli v taki intenziteti) ni dosegal niti 
minimalnih standardov profesionalnega vodenja na javni televiziji. Prepričana sem, da si voditeljica 
tako populističnega in gostilniškega oziroma, če želite cenenega, vodenja oddaj ne bi smela privoščiti. 
Njeni medklici in komentarji, kot na primer "kdo je kriv, hočem osebno odgovornega", "sej plačujemo 
itak mi...", "imate kakšno podobo politika, ki je odgovoren, dajte, povejte mi vsaj enega.", "ja zakaj pa 
šele sedaj tožimo, ja dobro jutro al kaj..." so za resno oddajo kot je Tarča popolnoma neprimerni. 
Poleg tega je jasno razvidno, da voditeljica ni bila ustrezno strokovno pripravljena na oddajo, da meša 
hruške in jabolka, pa se je kljub temu čutila dovolj suvereno, da vse označuje za slabo in želi le na 
vsak način s prstom pokazati na krivce, namesto da bi z odličnimi sogovorniki iskala konstruktivne 
rešitve! 
 
Zgoraj navedeno je bil le delček vtisa, ki sem ga doživela ob ogledu omenjene oddaje. Žal videnega ni 
mogoče spremeniti. Želim pa vas prositi in obenem opozoriti, da novinarji RTV Slovenija (kljub 
nemara peroči temi) ohranjajo korektnost, spoštljivost in profesionalnost, kar naj bi bile vendarle 
lastnosti vsakega novinarja.  
 
S pozdravi, 
 
J.Ž. 
 
 
2. 
 
Spoštovani g. Varuh, 
 
Pravkar gledam oddajo Tarča na vašem prvem programu. Voditeljica je po uvodnem prispevku 
naslovila prvo vprašanje generalnemu državnemu pravobranilcu g. Grozniku, ki ga citiram: »g. 
Groznik, začnimo kar z vami, ali ste pravobranilci svete krave?« 
 
Sogovornik je bil vidno presenečen nad vprašanjem. Mi gledalci tudi, pa še zgroženi zraven – 
neprimerno, grobo, nesramno, nevljudno, podcenjujoče, zaničujoče, ...!  
 
Vprašujem vas, ali ocenjujete opisani nastop kot primeren? In še, je bil ta del nastopa skladen z 
usmeritvijo vašega Zavoda in urednika oddaje?  
 



35 
 

Z velikim zanimanjem čakam na vaš odgovor na obe vprašanji, ki mi bo pomagal pri odločitvi ali še v 
naprej spremljati programe vašega Javnega zavoda, kamor nenazadnje tudi odjemalci električne 
energije prispevamo kar nekaj sredstev.  
 
Lep pozdrav, 
 
S.S. 
 
P.S.: Podobne nastope z enakimi argumenti je pogosto videti in slišati tudi ob vodenju vaših cenjenih 
sodelavcev Žnidaršičeve, Dolenčeve in ne nazadnje Bobovnika. Žal! 
 
 
 
Ilinka Todorovski, urednica Tarče 

 
Spoštovani  
 
Novinarji in voditelji oddaj smo v prispevkih in nastopih pogosto ekspresivni, nekateri kolegi radi 
posežejo po metaforah, primerah, frazemih in podobno. Gre za enega od uveljavljenih prijemov 
pritegnitve pozornosti, ki pa je  tudi stvar osebnega stila ali hipne odločitve v moderiranju pogovora v 
živo.  
 
Kot urednica Tarče uporabe ekspresivnih izrazov ne priporočam, sem zagovornica konservativnega 
diskurza, menim, da je v oddaji treba zastavljati jasna in nedvoumna vprašanja, da je naloga voditelja 
biti izzivalen z vsebino in ne z besedami.  
 
V oddaji Tarča s pravosodno tematiko (1. 12. 2016) je voditeljica Vida Petrovčič uvodno vprašanje o 
nedotakljivosti pravobranilcev oblikovala z uporabo frazema »sveta krava«. Kot rečeno, sem do 
uporabe takšnih besednih zvez zadržana. Ne glede na to, pa bi se težko strinjala z oceno, da je ta 
frazem sam po sebi slabšalno vrednostno obarvan ali da je njegova uporaba a priori oz. povsem 
neprimerna za debato na javni televiziji. Pritrjujem pa, da je treba uporabo bolj premisliti.  
 
Lep pozdrav 
 
 
Spoštovana gospa Todorovski, 
 
Najlepša hvala za vaš odgovor. Z izbranimi besedami in pomirjajočem tonu ste pojasnili kar nekaj 
stvari, pa vendar imam občutek, da na moji vprašanji niste odgovorili. Vsekakor se strinjam, da 
nekateri vaši kolegi radi uporabljajo svoje pristope, s čemer seveda ni nič narobe in mogoče celo 
dobrodošlo. Vsekakor pa je vprašanje, kje je tista prava in še sprejemljiva meja. Pri vodi je to zelo 
enostavno, drugje precej težje. Pri določanju te meje, seveda kot novinarski laik, vidim veliko vlogo v 
usmeritvah ustanove in seveda urednikov na različnih nivojih, ki to usmeritev uveljavljajo. V tem 
pogledu mi z vašim odgovorom niste zadostili, kljub temu, da ste zadržani do takih pristopov in ste 
zagovornica konzervativnega diskurza. Za vašo zadržanost v osebnem smislu to vsekakor 
prepoznavam, saj smo vaše prispevke iz tujine z zadovoljstvom gledali/poslušali. Kaj pa kot 
urednica?   
 
V celoti se tudi strinjam z vami, da je treba biti izzivalen z vsebino in ne z besedami. In tu je vaš izbor 
vsebin za Tarčo vsekakor dober – izbirate odlične in aktualne teme. Prav iz tega zornega kota sem 
tudi naslovil moji vprašanji. Že Tarča kot taka ima pri gledalcih veliko prepoznavnost v smislu novega, 



36 
 

aktualnega, zanimivega, ne nazadnje tudi izzivalnega in ji skoki voditeljev v smer “rumenega” ter s 
tem zbujanje pozornosti, nikakor niso potrebni. Prekrasen primer imate v vašem kolegu I.E. Bergantu, 
ki praktično od vsakega sogovornika in ne glede na temo izvleče maximum na prefinjen, umirjen in 
tudi duhovit način. Ob tem razumem, da smo ljudje različni, vključno z novinarji. 
 
Z mojim delom dopisovanja nikakor nisem želel biti tipično slovensko nergaški, pač pa razširiti pogled 
še v neko drugo smer. Jasno mi je, da je moj pogled in pogled mojih znancev samo drobtinica v 
množici vaših gledalcev. Pa vendar kot večni optimist še vedno verjamem, da nacionalna medijska 
Institucija mora poročati, analizirati, posredovati …. uravnoteženo in pomirjujoče v sedanjih 
razburkanih sodobnih časih. Senzacionalizem in poudarjena izzivalnost sodi po moji skromni oceni na 
druge medije.  
 
Lep dan vam želim, 
S.S.  
 
 

Vprašljiva voditeljica Dnevnika? 
 
 
Spoštovani, 
 
verjetno se spomnite mojih pripomb glede nekaterih pomanjkljivosti, ki sem jih zaznaval na Dnevniku 
nacionalne TV. Večina je šla na račun gospe Erike Žnidaršič, ki je v zadnjem času zelo uspešno izvajala 
raziskave na področju zdravstva. Čez vikend pa vidim, da se je spet vrnila na Dnevnik. Tokrat sicer ni 
bilo neljubih izpadov, pa kljub temu sem mnenja, da to delo ni zanjo. Imam vtis, da bo že jutri 
koketirala z (ne)kulturo Reporterja in podobnih novinarskih prijemov, neprimernih za nacionalno 
televizijo.  Veliko bolj koristna je v vlogi raziskovalke na terenu ali nekaj podobnega, kot pri vodenju 
emisije. To je samo moje mnenje in predlog, vaša je odločitev in vaša odgovornost, katero pot boste 
ubrali.  
 
Zame je nacionalka najboljši informator in želim vam tudi vnaprej veliko uspeha. Pozdrav  
 
I.E. 
 
 
 

Prenapihnjena afera Maze/Massi 
 
 
Spoštovani, 
 
Ob gledanju včerajšnjega osrednjega dnevniku sem bila osupla in zgrožena, ker je bilo celih prvih 10 
minut namenjenih domnevni zahtevi znanke smučarke za plačilo za nastop na Zlati lisici. Kakšno je 
opravičilo RTV SLO, da v času, ko v Siriji in drugje brutalno pobijajo nedolžne civiliste, ko se dogajajo 
krivice, zločini in kraje, ki vplivajo na številne ljudi v Sloveniji in po svetu, da naštejem samo nekaj 
resnih tem, ki na bi jih oddaja takšnega pomena obravnavala,  nameni toliko časa neki obrobno 
pomembni  trač vsebini in da izvaja medijski pregon nad neko sicer znano osebo, in to na samem 
začetku najpomembnejše dnevnoinformativne oddaje?  
 
V pričakovanju odgovora in opravičila odgovornih oseb za takšno neustrezno uredniško odločitev vas 
lepo pozdravljam. 



37 
 

 
T.G.D. 
 
 

Mojca Pašek Šetinc, urednica Uredništva dnevno informativnih oddaj 
 
Spoštovani, 
 
Hvala za vaš pogled in  mnenje.   
Uredništvo Dnevno informativnega programa se je na skupnem uredniškem sestanku odločilo, da bo 
včerajšnje oddaje začelo z  zapletom  med SZ in Tino Maze. Povsem enako kot uredniki DIO in Športa 
na TV Slovenija , so tudi kolegi na Radiu Slovenija ocenili, da je bil  včeraj spor med Smučarsko zvezo 
in Tino Maze  prva dnevna tema. Zato so jo enako kot mi, tudi kolegi radia Slovenija umestili na prvo 
mesto  v vseh radijskih osrednjih informativnih  oddajah. 
 
Lep pozdrav, Mojca Šetinc Pašek     
 
 
Spoštovani g. Ambrožič, 
 
Hvala za hitro posredovani odgovor. Žal z odgovorom nisem zadovoljna, saj so nepotrjene govorice o 
morebitnem sporu med neko športno zvezo in dokaj znano športno zvezdo obravnavali kot 
najpomembnejšo temo dneva ne le  Sloveniji, ampak tudi v Svetu. Še bolj zaskrbljujoče je, da so se vsi 
strinjali s takšno odločitvijo. 
 
Vam pa hvala za odzivnost in upam, da boste tudi v prihodnje bedeli nad vsebino oddaj. 
 
Lp, T.G.D. 
 
 
 
 

Vprašljiv posnetek atentata 
 
 
Spoštovani, 
 
sem redni gledalec programov RTV-ja. Vesel sem, da na mnogih področjih RTV deluje tako, da 
kljubuje trendom, ki jih vsiljujejo komercialne televizije. Na mnogih področjih ohranjate kvaliteto, 
česar sem resnično vesel. 
 
Redno spremljam dnevno informativni program, še posebej Dnevnik in Odmeve. Opažam, da se je v 
zadnjem obdobju kar opazno spremenil način poročanja na Dnevniku. V ospredje zelo prihajajo 
domače zgodbe, kar je seveda prav, se pa bojim, da se prepogosto premočno izpostavlja zgodbe, ki si 
tega ne bi zaslužile v prvem delu Dnevnika. Ampak to se mi ni zdelo tako sporno, da bi se oglasil. 
Danes, 19. 12. 2016 pa sem bil dobesedno zgrožen, ko se je Dnevnik začel s posnetkom atentata na 
ruskega veleposlanika. Uboj skoraj v živo. Strinjam se, da gre, žal, za resno zadevo, ki se je zgodila v že 
tako nepredvidljivi državi. Nikakor pa ne morem sprejeti, da se je televizija odločila predvajati 
posnetek. Zagotovo bi se dalo narediti drugače in prihraniti grozljiv prizor gledalem, še posebej 
otrokom (že tako mnogi novic ne spremljajo). 
 



38 
 

Verjamem, da boste moje sporočilo sprejeli kot eno od mnogih mnenj. Želim samo, da presodite in v 
morebiti podobnih primerih ravnate drugače. 
 
Sicer pa z vsem spoštovanjem, 
M.B. 
 
Mojca Pašek Šetinc, urednica Uredništva dnevno informativnih oddaj 
 
Spoštovani varuh 
 
Moje osebno mnenje in  tudi prepričanje , ki je skladno novinarskemu kodeksu  je, da tega posnetka, 
kjer nazorno na prvi minuti Dnevnika pokažemo strel v človeka, ki nato celo umre, nikakor ne bi smeli 
objaviti. Še zlasti ne na tak način.  Žal me nihče pozno popoldne pred oddajo ni kontaktiral in vprašal 
za mnenje, ali povedal, da obstaja kakršna koli dilema v zvezi s tem  posnetkom. Če bi,  bi rekla, da se 
ne sme objavit!  Zato odgovornost za tako objavo v prvi vrsti nosi urednica oddaje,  in, zato sem  za 
pojasnila tudi po tvojem pisanju prosila obe, ki sta včeraj v Dnevniku sodelovali,  voditeljico 
in  urednico,  obe imata dovolj izkušenj,  da pripravita pojasnila in  jih pošljeta– 
tebi,  meni,  odgovorni urednici ,  direktorici  programa. 
Kot sem  ju razumela, sta pojasnila že poslali odgovorni urednici. Zato ju še enkrat prosim, da jih 
pošljeta tudi vsem  ostalim. 
 
LP, Mojca   
 

 
Islamski borci ali teroristi? 
 
 
Spoštovani varuh 
 
Novinarji na TV SLO  uporabljajo  v poročilih o islamskih teroristih  izraz borci. Zakaj ne teroristi? 
Besedo borec pojmujem kot nekaj pozitivnega, kar za teroriste in morilce ne moremo reči. Ali mi 
lahko pojasnite? Če se motim, potem se vnaprej opravičujem. 
 
Lepo vas pozdravljam,  
T.S. 
 
 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev 

 
Spoštovani kolega Malerič 
 
Gledalec P.J. opozarja na napačno številko teže novega sarkofaga v Černobilu, 36 tisoč ton in ne 3 
tisoč 600 ton. To bo treba pri ponovitvi oddaje (Zrcalo tedna) popraviti. 
 
Lado 
 
 

Odmev na Odmeve 
  

 



39 
 

V Odmevih, 13. novembra, je voditeljica Rosvita Pesek v pogovoru s pravnim pooblaščencem RTVS 
Tomažem Toldijem načela vprašanje o pravici do popravka napačne navedbe, objavljene pred 20 leti. 
Popravek namreč na sodišču zahteva upokojeni general Milan Aksetijević in to pri objavljanju 
arhivskega gradiva, v katerem je navedena napačna navedba o njegovem takratnem vojaškem 
delovanju. Kriminalist Iztok Poduršič in tistikratni generalni državni tožilec Anton Drobnič sta v izjavi 
za TVS navedla, da je polkovnik Aksentijević kot slovenski državljan služil v sovražni vojski kot član 
operativnega poveljstva ljubljanskega korpusa. Omenjeni izjavi sta bili letos poleti ponovno objavljeni 
in sicer v Tedniku, Milan Aksentijević pa se je obrnil na sodišče z zahtevo po popravku v arhivskem 
gradivu, saj je bil kazenski postopek ustavljen, in da vojaške enote, v katerih je kot oficir JLA deloval, 
niso sodelovale v vojaških akcijah proti Sloveniji. 
Gre za pravni zaplet, ki ga v naši sodni praksi ne poznamo, po ustavi  pa ima seveda prizadeti pravico 
do popravka, ki jo bo po vsej verjetnosti lahko uveljavil. Zdaj je vprašanje, na kakšen način naj se RTV 
hiša v prihodnje izogne podobnim zapletom. Denimo tako, da ob objavi spornih naved v arhivskem 
gradivu uredništvo preveri, če so navedbe točne? To bi terjalo enormno poznavanje zgodovinskega 
(in pravnega) dogajanja, a na srečo podobnih primerov ni veliko. Vprašanje je tudi, komu zdaj naprtiti 
krivdo za napačno navedbo dejstev. Pravni pooblaščenec RTVS govori o spremenjenih dejstvih, ki so 
veljala pred 20 leti in ki danes očitno ne veljajo več. A dejstvo je, da se dejstva ne morejo spreminjati, 
dejstva ostajajo dejstva. Gre za nekaj drugega, za neutemeljeno obtožnico  generalnega državnega 
tožilca Drobniča, ki ni preveril, ali je Aksentijevič res deloval v enotah JLA, ki so napadle Slovenijo. 
Izvirni greh je na tožilstvu in ne na Televiziji Slovenija; ta bo popravek skoraj gotovo morala objaviti, 
krivdo pa bo pač moral nase vzeti pravi krivec. 
  
F.P., L.A., M.G. 
 

 
Nestrpnost pri poročanju? 
 
Pozdravljeni,  

že dlje časa se potihem jezim zaradi vašega poročanja o nasilnih dogodkih po svetu. Selekcija 
dogodkov v mojih očeh nikakor ne sledi uradnim statistikam, a temelji na škandaloznosti in 
podpihovanju nestrpnosti do tujcev. RTV se v mojih očeh vede podobno kot desničarski britanski 
mediji v času Brexita - vsak dan so bili novi članki o srbskih, romunskih, poljskih posiljevalcih.  

Primer, zaradi katerega dajem pritožbo je tale:  
http://www.rtvslo.si/svet/v-nemciji-sedmerica-obtozena-poskusa-umora-brezdomca/411124 

Ne gre za umor. Fantje niso bili niti obsojeni. V Nemčiji je bilo to leto vsaj 500 uspešnih umorov in 
manjšino so izvedli migranti. Iskreno me zanima to vprašanje: zakaj ne poročate o njih? RTV ustvarja 
popolnoma izkrivljeno sliko statistike nasilja v Evropi. Kakšno je stališče hiše, glede selecije novic, ki 
jih predstavi javnosti?  

Lep pozdrav, 
J.K. 
 
 
 
 
 
 



40 
 

Športni program 
 

1. 

Ustavite zgovornega komentatorja… 
 
Spoštovani 
 
Lepo vas prosim, ustavite Hudomala saj tudi dihati nima časa. Govori neprekinjeno, da ne morem 
gledati smučanja. Ker veliko govori, pove tudi veliko neumnosti. Ni vse v količini povedanega. 
Kaj rtv res ne premore enega novinarja, ki bi znal poročati z občutkom.  
 
Zaenkrat si pomagam z Eurosportom. 
 
M.K. 
 
Ps. 
Se oproščam, če sem napisal nepovezano, samo razumite me, kako živčnega me dela omenjeni 
komentator. 
 
 
 

Miha Žibrat, odgovorni urednik UPE Športni program 
 
Spoštovani, 
 
Omenjeni komentator je bil na preveliko količino govorjenja že opozorjen, očitno ni kaj prida zaleglo. 
Je pa res, da je bil minuli konec tedna poseben, z dvema zmagama Ilke Štuhec in zato je velika 
količina govorjenja vsaj deloma upravičena. 
 
 
 
2. 
 
 

… in sokomentatorja! 
 
 
Spoštovani! 
 
Imam skromno željo in sicer, da se zahvalite sokomentatorju moškega smučanja (Matjažu Vrhovniku) 
za sodelovanje, ker govori take neprimernosti (neumnosti), da me vse mine gledanje prenosov na 
vaši TV. Preklopim na Eurosport. Pa nisem vrhunski strokovnjak za smučanje, spoznam pa se. Ni pa to 
samo moje mnenje, saj s pogovarjam z prijatelji, pa se kar vsi strinjajo z mojo gornjo ugotovitvijo. 
 
L.p.  Janez Podrekar 
 
 

Miha Žibrat, odgovorni urednik UPE Športni program 
 

Guest
FreeHand



41 
 

Spoštovani g. Podrekar, 
 
Kaj natančno vas moti pri Matjažu Vrhovniku? 
O njegovi strokovni podkovanosti verjetno ne dvomite, konec koncev je zmagal 
tudi na tekmi svetovnega pokala. 
 
Lp 
 
 
3. 
 
 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev 
 
Gledalec R.S. se huduje nad Grosovim komentiranjem smučarskih skokov in poletov, ker namesto 
komentarja trenutnega dogajanja na skakalnici razlaga neke nepomembne stvari, medtem pa 
tekmovanje teče in komentator z zamudo pove, da je na mizi ta in ta… 
 
Lado 
 
 

Miha Žibrat, odgovorni urednik UPE Športni program 
 
Ga bom opozoril. 
 
 
4. 
 
Spoštovani! 
 
Moti me, da govori in napoveduje uvrstitve po vmesnih časih, ki jih po cilju tekmovalca popolnoma 
zgreši, pa se niti ne opraviči. Četudi je zmagal tekmo svetovnega pokala, še ne pomeni, da je 
strokovnjak za smučanje (komentiranje),smučati sigurno zna. Strokovnjaki so trenerji in njihovi 
sodelavci, ne pa bivši tekmovalci. Saj ste imeli primer pri ženskem smučanju z Ano Kobal? Luštna 
punca, primer komentiranja pa isti kot pri Vrhovniku. K sreči je ni več na komentatorskem mestu. Je 
bilo veliko pripomb gledalcev. 
 
Dober primer sokomentiranja je pri skokih g. Gros, ki je strokovnjak za skoke in ve kaj govori. Užitek 
ga je poslušati.  
 
L.p. 
Janez Podrekar 
 
 

Miha Žibrat, odgovorni urednik UPE Športni program 
 
Spoštovani, 
 
Taksnega poznavalca, ki bi po vmesnem času vedno napovedal pravilni končni čas NI. 
G. Gros, ki je sicer odličen in poznavalski pa se je pri dolžinah skokov že tudi zmotil. Nezmotljivih 
enostavno NI. 

Guest
FreeHand

Guest
FreeHand



42 
 

 
 

Ustavite oglase! 
 
 
1. 
 
Pozdravljeni! 
 
Nas boste v letošnji skakalni sezoni ponovno pogosto prikrajšali za užitke ob gledanju in poslušanju 
naših šampionov? 
 
Je res kljub ne tako nizki RTV naročnini potrebna reklama ravno takrat, ko govori zmagovalec tekme 
Domen Prevc? Ali pa morda domnevate, da ga tako ne bomo razumeli v angleškem jeziku? 
Kakorkoli, ponovno ste nas razočarali. Upam, da zadnjič. 
 
D.P. 
 
 

Miha Žibrat, odgovorni urednik UPE Športni program 
 
Spoštovani  
 
Ne, prav gotovo ne domnevamo, da našega športnika ne boste razumeli v angleščini. 
V sobotnem primeru pa je bilo izpuščeno le vprašanje, kratka izjava našega šampiona pa je bila v živo 
v celoti.   
 
Je pa res, da bi bilo primerneje, da bi imeli  pogovor v živo v celoti. 
Potrudili se bomo, da se to ne bo več dogajalo. 
 
Lp 
 
 
2. 
 
Spoštovani , 
 
glede na to,da plačujemo prispevek za gledanje programov nacionalne televizije,sem prepričan,da 
med prenosi smučarskih tekmovanj nas gledalce in navijače neutemeljeno vznemirjate z 
prikazovanjem znaka 50 let Fis. Ker mi gre tovrstno posiljevanje z brez veznimi reklamami prav na 
jetra in verjetno ne samo meni ampak tudi drugim ljubiteljem zimskih športov,sem primoran gledati 
prenose tekem na ÖRF ali na RTL,kjer tek reklam med prenosi tekmovalcev na tekmi ni.Zanima me ali 
slovenski gledalci(ljubitelji smučarskih tekmovanj nimamo pravice gledati tekmovanj brez 
posiljevanja z temi reklamami.Če ste uvedli obvezno plačevanje gledanja vaših programov glede na 
elektro priključek gospodinjstva nam omogočite vsaj nemoteno uživanje gledanja tekmovanj brez 
posiljevanja z temi reklamami ali pa uvedite kodirani sistem gledanja programov!. 
 
B.K. 
 
 

Znova netočen spored 



43 
 

 
 
Pozdravljeni 
 
Ko že mislimo, da ne morete nižje, nas ponovno presenetite. Po včerajšnjem spodrsljaju si ponovno 
privoščite novega. 
 
Zakaj je bilo na vašem sporedu ves čas navedeno, da so od 15. ure dalje smučarski skoki, če se tega 
potem ne držite? 
 
Skoke ste prenašali  podobno, kot bi na celi nogometni tekmi prenašali samo zadetke... 
 
Imeli pa ste seveda čas za reklame.  Kljub plačanemu RTV prispevku! 
 
D.P. 
 
 

Miha Žibrat, odgovorni urednik UPE Športni program 
 
Imeli smo dve tekmi istočasno : domačo tekmo svetovnega pokala v biatlonu na Pokljuki in začetek 
smučarskih skokov v Lillehammerju. Gledalci so lahko v prvi seriji videli vse skoke slovenskih 
skakalcev, biatlon na Pokljuki pa se je končeval in brez cilja res nismo mogli zaključiti. Po Pokljuki so 
lahko gledalci vse skoke do konca spremljali nemoteno. 
 
Lep pozdrav 
 
 
 
 

TV Slo 3 
 
 

»Strokovnjaki svetujejo…« 
 
 
Pozdravljeni. 
 
Danes v oddaji Dobro jutro ste gostili "strokovnjakinjo" za sesalnike in čiščenje. 
Gledalki je svetovala, da za odstranitev madeža od selotejpa na parketu, uporabi aceton. HALO!!! 
Prosim, če preverite ustreznost in verodostojnost "strokovnjakov". Taki nasveti so škodljivi in žaljivi za 
gledalce in plačnike RTV prispevka. 
 
Hvala, lep dan, 
S.P. 
 
 

Uravnoteženost? 
 
 
Pozdravljeni 



44 
 

 
V torek je bila debata o interpelaciji, ki jo je  vodil g. Boštjan Veselič. Moram priznati, da sem goste 
zelo težko poslušala, saj  
so samo ponavljali, kaj je interpelacija, da  ima opozicija pravico interpelirati kogar koli,  sicer pa je 
to  »izguba časa«, saj se vse v naprej ve, kakšen bo rezultat, da si nekateri hočejo s tem nabrati 
politične točke, da pa se skoraj vedno obrne kontra, da izgubijo še tisto podporo, ki jo imajo, da 
interpeliranci dobijo več političnih točk itd, itd. G. Ude, ustavni sodnik, ki vedno vse ve, pa njegov 
prijatelj g. Pirnat, ki je tudi vseved, saj sta zagovarjala, da je Janša moral v zapor, da so mu vzeli 
mandat in še marsikaj, kar vse kaže, kakšna sodnika in pravnika sta, je začel debato o predsedniku 
države, kar sploh ni bilo predmet vprašanj. Kaj ti ljudnje res ne znajo kaj bolj pametnega početi, kot 
da imajo nas gledalce za norce. Pa saj tudi sami vidimo, kako delujejo, kakšne odgovore dajejo, še 
najbolj sta odgovarjala g. Ribičič in g. Jerovšek. 
 
Zakaj to pišem: 
Želela bi, da, KADAR JE NA SPOREDU ZADEVA, KI JE ZANIMIVA ZA LEVI IN DESNI POL NAŠE DRŽAVE, 
POVABITE GOSTE, KI BODO URAVNOTEŽENI – NE MISLMI LEVI ALI DESNI, KER ZA VSE RES NE VEM, H 
KATERI OBCIJI SODIJO – VAŽNO JE, DA NISO PODALJŠANA ROKA BIVŠEGA SISTEMA, DA 
ODGOVARJAJO V SKLADU Z ZAKONI, NE DA LJUDEM VSILJUJEJO SVOJE IDEJE IN ZAKLJUČKE.  Da so 
objektivni. Ne vem, zakaj ni nikoli nobenega mladega pravnika, ampak vedno vsi iz bivšega sistema. 
Saj smo  že 25 let v demokraciji, mladi verjetno tudi kaj vedo, pa bi še njih kaj povprašali. Morda bi bil 
dober govorec tudi kakšen slovenski pravnik, saj jih imamo kar nekaj, ki zasedajo pomembna delovna 
mesta v tujini, za doma pa niso dobri. Seveda niso in ne morejo biti naši predstavniki v evropskih 
institucijah, ker tam dobijo plačane  službe samo tisti, ki so lojalni bivšemu sistemu, ki so zavozili v 
zvezi z lastninjenjem – razni pidi in tajkuni – katerih stranke so propadle in tako naprej in tako naprej. 
Le ti morajo biti nagrajeni, saj so zaslužni, da je družbeni kapital končal v rokah tajkunov, se kopiči v 
davčnih oazah in preko raznih finančnih skladov nato prihaja v Slovenijo, da prav poceni kupujejo, kar 
je še ostalo. Ljudje pa živijo od drobtinic, ki padejo iz gospodarjevih miz. 
 
Naj javna televizija  končno  postane javna za vse, naj novinarji pišejo objektivno brez raznih 
šepetalcev, pa bomo v Sloveniji prav hitro iz finančne in moralne krize. Naj enkrat rečejo bobu bob 
(bančne luknje, za katere nihče ne odgovarja, za kar ni  »pravih« zakonov, katastrofa v zdravstvu – pa 
še kje,…). Vse imamo, samo zakone bi morali naši odgovorni spoštovati in predvsem poznati, oz. tisti, 
ki so plačani za to, bi morali delati, pa ne samo govoriti – kaj se ne da storiti. Ali se lahko spelje 
kakšen pomemben posel brez mnogih posrednikov? Žal, v Sloveniji ne, nikogar pa ni, ki bi naredil red. 
 
Sedaj pa še k pohvali: Vsaka čast ga. Lidiji Hren, ki je v prejšnji oddaji  Tarča pokazala svojo 
perfekcionalnost in  končno javno dokazala, kaj se dogaja v našem zdravstvu, zakaj mali ljudje – 
sestre, pomožno osebje – ne morejo dobiti plač, ki jih zaslužijo (visoki gospodje v belih haljah in v 
visokih letih že poskrbijo za sebe, če ne preko plač, pa z raznimi predavanjki, nagradami, dežurstvi, 
štrajki itd). 
 
V prilogi vam pošiljam dopis, ki kroži po  elektronski pošti s prošnjo, da ga posredujete še ga. Lidiji 
Hren. Tudi ti primeri so zelo zanimivi, saj poznam gospoda, ki je v prejšnjem sistemu proizvajal 
zamaške za medicino, ki jih je uporabljalo naše zdravstvo za razne infuzije – proizvajalec je bil za celo 
Jugoslavijo – imel je svoj patent, ko pa so prišli ti novi oblstniki v UKC, pa so tega gospoda »skenslali«, 
ker jim je »znanec« ponudil te zamaške iz tujine z  0,0 00001 nižjo ceno v prvem letu, kasneje pa je ta 
cena močno poskočila in bila visoko nad ceno našega proizvajalca. Ko je domači proizvajalec ponudil, 
da bo delal še vedno po isti ceni, kot je bila vsa leta sodelovanja, mu je zaposlega jasno povedala, da 
ima tudi ona otroke in da potrebuje denar – morda je hotela, da bi ji gospod kaj ponudil, pa tega ni 
hotel storiti. Moral se je prestrukturirati in začeti z drugo proizvodnjo- UKC še danes plačuje veliko 
višje cene za omenjeni artikel. 
 



45 
 

ČESTITKE GA.LIDIJI in še več takih oddaj, vam pa lep pozdrav in veliko uspehov, čeprav vem, da tudi vi 
ne morete z glavo »skozi zid«. 
 
L.K. 
 
"Janši so dovolili, da je hodil na seje DZ in seje delovnih teles. Ustavno sodišče je že prej odpravilo 
odvzem oz. prenehanje mandata, ki ga je na čuden način odvzel DZ. Delovanje Janše kot poslanca ali 
kot člana SDS ni bilo ovirano, morda le nekoliko v predvolilnem boju," meni Ude. 
 
 
 
 
 

RADIO SLOVENIJA 
 
 
 

Brez prenosa božične maše? 
 
 
Gospod Lampreht 
 
Ni mi razumljivo, da v sporedu na Radio Prvi na Božični dan ni uvrščenega tudi prenosa bogoslužja. 
Prosim za pojasnilo in pričakujem, da spored takoj dopolnite. 
 
Hvala in lep pozdrav 
 
Alojz Bogataj, programski svetnik 
 
 

Miha Lampreht, direktor Radia Slovenija 
 
 
Spoštovani g. Alojzij Bogataj,  
 
preveril sem pri kolegih, ki skrbijo za programsko shemo. Ravnamo v duhu sprejetih sklepov 
Programskega sveta. Skladno s tem na Prvem tudi prenašamo polnočnico iz Stare loke, 25. decembra 
ob 00.00. 
 
Lep pozdrav,  
Miha Lampreht  
 
 
Gospod Lampreht: 
 
Prav na to sem vas opozarjal. V sporedu Radio Prvi piše za 25.12.: 
 
- 00.00 Nočni program 
-  00.15. Nočni obisk 

Guest
FreeHand



46 
 

- 01.00 Poročila 
 
Tu ne vidim nobene polnočnice. 
 
Kot sem že zapisal, pričakujem, da spored dopolnite.  Polnočnica je zapisana samo na Ars-u. 
 
Lp, Alojz Bogataj  
 
 
 

Dr. Andrej Stopar, odgovorni urednik UPE Prvi program  
 
Spoštovani g. Bogataj, 
 
dovolite mi, da odgovorim jaz, čeprav nisem neposredno naslovljen.  
 
Hvala za izjemno pozornost, ki jo namenjate Prvemu. Zadnje spremembe in dopolnitve sporeda za 
konce tedna vnašamo ob petkih do 14. ure in nato se sistem na novo naloži. Lahko Vam zagotovim, 
da boste v ponudbi Prvega našli tudi prenos polnočnega bogoslužja. 
 
Želim Vam prijetne praznike in vse dobro v prihajajočem letu. 
 
 
Gospod Stopar. 
 
Hvala za odgovor. Da sem na zadevo pozoren pa je razumljivo, saj se na to tematiko v vaši hiši večkrat 
zgodi kakšna pomota…. (kot vidite, sedaj zopet). 
 
Tudi vam želim lepe praznike in vse dobro v prihajajočem letu. 
 
Alojz Bogataj 
 
 
 

Prenos bogoslužij v letu 2017? 
 
Spoštovani, 
 
pišem vam, ker je bilo objavljeno, da naj bi se ukinil prenos svetih maš po radiu. 
Mislim, da to ni nikakor ni prav, saj vsi plačujemo naročnino, za nas kristjane se pa vse ukinja ali daje 
v neugodne termine, kot da smo drugorazredni državljani. Saj vera ne uči nič slabega, samo poglejte 
kam nas bo pripeljal tak odnos - propad moralnih vrednot - kaj bodo naši otroci počeli z nami, ko 
imajo že sedaj slab zgled - sebičnost, tekmovalnost samo to šteje. 
 
Vem, da veljajo samo mnenja tistih, ki imajo veliko denarja, škoda,  ampak tudi mali ljudje smo 
pomembni. 
 
Kam peljemo našo domovino? 
 
S.D. 
  

Guest
FreeHand

Guest
FreeHand

Guest
FreeHand



47 
 

 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev 

 
Pozdravljeni 
 
Bogoslužja bodo na Radiu Slovenija prenašali tudi v prihodnje. 
 
Lp, Lado Ambrožič 
 
 
 

Pohvala za invalidske vsebine 
 
 
Spoštovani!  
                                
Zelo sem vesel, da pogosto slišim predvsem na 1. Programu RA SLO, ki ga največ poslušam, invalidske 
vsebine in takšne, ki zadevajo ljudi s »posebnimi potrebami. Opažam, da izbirate teme, ki zadevajo in 
zanimajo najširši krog poslušalcev.  
 
Zelo dobro je, da vključujete v eno najbolj poslušanih in osrednjih oddaj Studio ob 17h vsebine, ki se 
tičejo sistemskega urejanja invalidskega varstva ter skrbite za to, da bi bila obravnava tem 
uravnotežena oz. v skladu s poklicnimi merili in standardi.  
 
V današnji oddaji, ko ste govorili o predlogu zakona o osebni asistenci smo lahko slišali različna 
mnenja kompetentnih gostov, stališča za ohranjanje institucionalnega varstva in argumente proti 
temu. Poslušalci smo imeli priložnost seznaniti se s potrebami po osebni asistenci tistih, ki želijo sami 
odločati o svoji usodi ter živeti samostojnejše in bolj neodvisno življenje. Izvedeli smo, da imajo 
invalidi možnost izbire, če pa je ta še omejena, se jim bo z novim zakonom povečala.   
 
Hvala vam za tako izčrpno pripravljene oddaje in seznanitve s tematiko, s katero bi se javnost le 
stežka seznanila po drugi poti. Seveda bi bila njena obravnava pred televizijskimi kamerami tudi zelo 
dobrodošla, do nje pa najverjetneje še pridemo.  
 
S prisrčnimi pozdravi, 
Stane Padežnik  
 
 
 
 
 
 
 

MMC 
 
 

»Moderirati«! 
 
 
Spoštovani 
 

Guest
FreeHand



48 
 

To je nično: "Komentarji pod člankom so zaradi občutljivosti tematike in zagotavljanja višjih 
standardov razprave skladno s pravili pred objavo moderirani." 
 
Z vami bi lahko razpravljal v nedogled, ampak zgoraj citiran stavek pomeni, da izbrišete vse, kar vam 
ni všeč. Pika. 
 
Poleg vsega, "moderirati" ne obstaja v SSKJ, ne v Pravopisu. Prosim, da govorite Slovensko, vsaj še 
nekaj časa.  
 
Peter Vogrinec 
 
 

Dnevnik prek spletnega portala? 
 
 
Spoštovani, 
 
dne 8. 12. 2016 sem si hotel ogledati Dnevnik na TV SLO preko MMC portala v živo, vendar ni šlo, 
čeprav imam pravilno inštalirane vse programe. Reklamo sem lahko vedno lepo videl, Dnevnika v živo 
pa ne. Stran ni bila odzivna, mi je sporočalo. 
Glede na to, da sem plačnik RTV naročnine in da sem si moral vedno ogledati reklamo, ki pa je lepo 
delovala, me zanima, zakaj ni mogoč ogled v živo in kdaj bom dočakal opravičilo vaše hiše za takšno 
slabo uslugo in predvsem popravilo tega. 
 
A.K. 
 

 
Sovražni govor pri sosedih in pri nas 
 
 
Spoštovani mag. Ambrožič, 
 
dovolim si, da Vas motim z malo pripombo glede cenzure, ki jo administratorji medijskega portala 
izvajajo nad komentarji, kadar tema člankov zadeva problem migrantov. Se mi dozdeva, da imamo v 
Italiji glede "sovražnega govora" nekoliko drugačno percepcijo kot pri RTV Slovenija in Vam za primer 
pošljem svoj današnji zavrnjen komentar na članek "Družina osumljenca za napad v Berlinu ..."   
Obenem se zavedam, da uvaja Evropa zakone, tudi zahvaljujoč se nekaterim evroposlancem, ki 
nevarno drsijo v režim globalne cenzure, kjer je etiketa sovražnega govora le alibi za omejitev 
svobode govora. 
 
Se Vam zahvaljujem za pozornost in lepo pozdravljam, 
 
N.D. 
 
Komentar: 
"Migranti so avantgarda globalizacije in ponujajo življenjski slog, ki bo kmalu postal tudi slog vseh 
nas! " je izjavila predsednica italijanskega parlamenta Boldrini iz ekoliberalne levice SEL. Kar se ujema 
z tezami ekonomistov bančnih elit, da globalna ekonomija ni skladna s suverenostjo držav. Zato je 
treba podreti meje, zatreti nacionalizme in nacionalnim državam na teritoriju prepustiti kvečjemu 
suverenost državnega dolga, medtem pa pospešeno "ustvariti" evropski narod, očividno tudi z 
migracijo in po receptu Kalergi. V vodilni vlogi se je s svojimi skladi in fundacijami angažiral G. Soros, 

Guest
FreeHand



49 
 

Rotschildov frontman, velik prijatelj Clintonovih in sovražnik Putina. Lanski plan Merklove odprtih 
vrat je bil umotvor ESI iniciative, ki ji predseduje Gerald Knauss, soustanovitelj Sorosovega European 
Council for Foreign Relations; Sorosova OSF je sponzorirala skupino Wellcome to Europe, ki je delila 
migrantom priročnike v arabščini še preden so se podajali na morje; na DC- leaks-u lahko dobite 
sezname številnih sponzoriranih organizacij. 
 
Medtem ko se glede multikulti identitete mnenja delijo glede na pripadnost in opredeljenost 
populacije, pa so v Italiji številke presegle vse meje zmogljivosti obvladovanja migracijskega 
fenomena; poleg bivališča, hrane, pametnih telefonov, zdravstvene, socialne in pravne oskrbe je 
treba plačevati prefekture, zadruge, organizacije, odvetnike, sodnike, policijo in tajne službe, ki se 
posvečajo prišlekom. Če se prošnje za azil zavrnejo, dotični z odvetniki vložijo tožbe na sodišče in 
postopki se vlečejo v nedogled; če kaj zakrivijo, so kazni smešno nizke ali pa dobijo le nalog za 
izselitev; izgoni v države, od koder prihajajo, so - upravičeno ali ne – otežkočeni in prej izjema kot 
pravilo. Potencialnih teroristov in nevarnih jihadistov tudi ni mogoče obsojati vse vprek, sploh pa ne 
brez trdnih dokazov, zato jih je potrebno primerno nadzirati: to pa je velik zalogaj, zahteva izkušene 
agente in veliko denarnih sredstev (kar jasno še povečuje državni primanjkljaj in ogromni italijanski 
državni dolg). In ravno na področju nadzora je tudi velika in bogata Nemčija dokazala, da zahtevni 
nalogi  ni kos. 
 
 
 

Anonimni komentatorji 
 
Spoštovani,  
 
RTV je javni medij. Voditelji, avtorji ... so na RTV pri vsaki oddaji objavljeni z imenom in priimkom. 
Zakaj na MMC tega pravila ni? Zakaj so članki podpisani z anonimnimi inicialkami? Kje je razlog za 
skrivanje avtorja? 
 
Zadeva zelo moti. Ni razloga za skrivalnice in anonimizacijo avtorjev prispevkov. 
V časopisih so avtorji podpisani pod svojimi članki. 
 
Lep dan,  
M.K. 
 
 

Kaja Jakopič, urednica Uredništva za nove medije 
 
Pozdravljeni 
 
Na portalu so avtorji podpisani, kadar gre za avtorske članke, kadar pa objavijo novinarji samo 
povzetek tiskovnih agencij, pa se podpišejo samo z inicialkami, ki pa niso anonimne, saj  bralci lahko 
na povezavi  
http://www.rtvslo.si/strani/multimedijski-center/5039 preverijo, kdo od novinarjev je povzetek 
objavil. 
 
Tudi v časopisih je tako. 
 
 

Podnapisi pri ponovitvah 
 



50 
 

 
Spoštovani 
 
Zanima me zakaj ne ponavljate več »Tarče« in »Studia city« z PODNAPISI. Ali smatrate da nas to ne 
zanima če slabo slišimo oz imamo slušne aparate, s katerimi pa take oddaje slabo razumemo. Pri tem 
pa v nedogled ponavljate oddaje (n. pr. »Vse je mogoče« večkrat z podnapisi) ki bi jih brez škode 
zamudili. 
 
Hvala za odgovor in lep pozdrav 
M.Ž. 
 
 

Luka Zebec, v.d. vodje Multimedijskega centra 
 
Pozdravljeni,  
 
Predvajanje oddaj s podnapisi je podprto le na programih TVSLO 1 in TVSLO 2. Na programu TVSLO 3 
nimamo tehnoloških možnosti podnaslavljanja. Ker so bile ponovitve omenjenih oddaj prestavljene 
na program TVSLO 3, jih ni bilo mogoče predvajati s podnapisi. Ogled omenjenih oddaj s podnapisi pa 
je vedno možen preko spleta (http://4d.rtvslo.si) ali mobilnih aplikacij (http://www.rtvslo.si/mobilni).  
 
Lep pozdrav,  
Luka Zebec, MMC   
 
 
Spoštovani 
 
Hvala za odgovor, ki mnogim nič ne pomaga, ker je med slaboslišečimi oz. z slušnimi aparati velika 
večina starejših, ki nimajo računalnikov in ne modernih telefonov. Zato pa ni mogoče reči da jih nič ne 
zanima kaj se dogaja oz. so nezainteresirani ali neumni. Sicer je pa bi se o pomanjkljivosti napisov 
tudi v ostalih informativnih oddajah dalo še kaj reči, pa vidim da verjetno sploh ni vredno besed.  
Hvala za odgovor, ki ne rešuje nič. 
 
M.Ž. 
 
 

Administratorjeva samovolja? 
 
 
Pozdravljeni!!!! 
 
Administrator portala redno in neupravičeno briše komentarje uporabnikov, ki niso v skladu z 
njegovimi političnimi prepričanji. 
 
Odreja nadzor uporabnikom po lažnim zlonamernim prijavam od enega in istega uporabnika, za 
komentarje ki ne kršijo osnovne pravila portala. 
 
Ta moj komentar je bil ignorriran kot s strani administratorja, kot i z strani odgovorne urednice Kaje 
Jakopič.  
  
Tako da uporabnik  bobby8 http://www.rtvslo.si/profil/bobby8 še vedno ostaja pod nadzorom 



51 
 

 J@st 

 
Ocena: 2.9, 431 glasov 

 
 
Vseh sporočil: 0 
 

 Re: Brez naslova   
las 

2016-12-10 14:45:57  
Medtem, ko lastniki  komentarjev (v  podporo džihadističnih terorističnih skupin, z naslajanjem od 
smrti ljudi. Zmerjanje jih s kolinami...Povezave na twitti džihadistov in lepljenje th twittov na portal, 
kot resničnih podatkov,ne dobijo niti opzorila so strani administratorja. 
Odgovora na opzorilo tudi ne bom dobila, kot vedno. 

 J@st 

 
Ocena: 2.9, 431 glasov 

 
 
Vseh sporočil: 0 
 

 Re: Brez naslova   
 
Pozdravljeni. 
Prosim za odgovor, kako lahko tolerirate na portalu propagando s Twitterja džihadistov in tudi veselje 
nad masakrom ljudi v Palmiri, pri tem pa brišete povsem primerne komentarje, v ksaterih le prosim 
za pojasnilo. 
 
Pac-Man 
# 17.12.2016 ob 13:23 
Prijavi neprimerno vsebino 
J@st 
# 17.12.2016 ob 13:19 
 
To da so prepustili IS sistem zračne obrambe je laž ameriškega generala... 
----------------------------- 
 
Saj ne, da je IS v dokaz objavil video. 
-------------------- 
Kaj pac man, a bo kakšen video z džihadističega twitterja, ali spet boš poniknil? 
 
Dajete pod nadzor uporabnike za ponudbu pogledati risanko in ne izdate niti opozorila javnim 
podpornikom terorističnih organizacij? 
 
http://www.rtvslo.si/svet/palmira-po-ruskem-pregonu-is-ja-je-ta-zacel-novo-
ofenzivo/409809#comments 
vojnaslo91 
#11.12.2016 ob 21:20 



52 
 

Prijavi neprimerno vsebino 
Nad Palmiro vihrajo nove ruske zastave.... isilovci pa lovijo asadiste... čas kolin... 

 
 

 
 
Glejte, če se ne bo nič spremernio na portalu in če ne boste nehali podpirati forumskih radikalcev, 
podpornikov svetovnega terorizma, vas bom resno prijavila varuhu in obveščevalni službi Sloveniji. 
LP. 

2016-12-17 14:33:02    
 
Na ta način portal je postal gnezdo mladoletnih radikalcev, ki se oglašajo z več računov in 
nekaznovano širijo pro teroristično propagando, rusofobijo, srbofobijo in versko sovraštvo. 
 Prosim da pregledate to stanje na portalu in ukrepate zoper administratorja, da opravlja svojo 
nalogo na portalu, kot službeno dolžnost in pusti doma svojo politično usmerjenost. 
 
Hvala lepa in lep pozdrav. 
 
E.T. 
 
 

Kaja Jakopič, urednica Uredništva za nove medije 

 
Uporabnik J@st  je prejel odgovor s  strani naših administratorjev,  glede dodatnih vprašanj naj se 
prosim obrne spet na njih preko kontaktnega obrazca: https://www.rtvslo.si/obrazci/uporabniske-
vsebine  
 



53 
 

Na vprašanja v zvezi z ostalimi uporabniki praviloma ne odgovarjamo, naj nas sami kontaktirajo in 
bodo prejeli odgovore. 
 
 

Halo, pozabite na Sirijo! 
 
 
Pozdravljeni 
 
Vsiljevanje vsebine Alep Vsebina pritožbe: Zakaj morajo vsak dan med TOP 3 novicami biti novice iz 
Alepa? Mislite, da koga to tako zanima? Raje poročajte o čem lokalnem, ne pa da nas dobesedno 
posiljujete s tem sran*em.  
 
N.R. 
 
 
 

Pojasnilo 
 

Spoštovani varuh pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija, mag. Lado Ambrožič! 

  

Pišem vam kot osebno prizadeta zaradi izrečenih neresničnih navedb, namigovanj, povezanih z mojim 

imenom v članku na spletnem portalu TV Slovenija, MMC, 28. 12. 2016 z naslovom »UKC skriva 

stroške najema medicinske naprave«  (http://www.rtvslo.si/zdravje/novice/ukc-skriva-stroske-

najema-medicinske-naprave/411183). Zaradi zapisanega v članku so bili bralci spletnega portala TV 

Slovenija napačno informirani o moji funkciji v UKC Ljubljana, vlogi posredovanja informacij na 

novinarska vprašanja in tudi o »transparentnosti« mojega dela in Službe za odnose z javnostmi v UKC 

Ljubljana. 

  

V članku je med drugim navedeno: »Odgovora, ki poučuje, kateri so za nacionalno televizijo 

pomembni podatki, ni podpisal nihče. Skrili so se za skupno ime Služba za odnose z javnostmi. Vodja 

Službe na UKC Ljubljana je Lucija Mak Uhan, ….  Toliko o transparentnem poslovanju naše največje 

bolnišnice.« 

V UKC Ljubljana sem zaposlena kot Svetovalka za odnose z javnostmi in ne kot vodja Službe za 

odnose z javnostmi v UKC Ljubljana. V Službi za odnose z javnostmi UKC Ljubljana se ne skrivamo, saj 

je podatek o zaposlenih na področju odnosov z javnostmi javno dostopen na spletni strani UKC 

Ljubljana (http://www.kclj.si/index.php?dir=/ukc_ljubljana/mediji_in_javnost) in v Katalogu 

informacij javnega značaja. V obeh virih je navedena tudi funkcija zaposlenih v službi ter vsi kontaktni 

podatki.  

Novinarka, avtorica članka, je naziv oziroma funkcijo preverila v telefonskem klicu 28.12.2016 pred 

17. uro, a tega v članku, objavljenem 28.12.2016 po 19. uri, ni upoštevala. 

Z imenom službe se podpisujejo tudi druge službe za odnose z javnostmi v Sloveniji (ministrstva, javni 

zavodi, inštituti, …), vendar še nismo zasledili, da bi v javnosti to izpostavljali kot problem. 

Verjamem, da boste s svojim delom pripomogli k verodostojnemu obveščanju javnosti, kot to od RTV 

Slovenija gledalci, poslušalci in bralci pričakujemo. 



54 
 

S spoštovanjem, 

mag. Lucija Mak Uhan 
Služba za odnose z javnostmi  
Univerzitetni klinični center Ljubljana 
 
 
 

Pristranska novica  
 
 
1. 
 
Spoštovani! 
 
Vedno novice pogledam na vaši spletni strani RTVSLO. To je lep strežnik in novice so celovite... 
Že se je kdaj zgodilo, da so bile kakšne novice posredovane zelo pristransko. 
Kar pa se je zgodilo na božič, pa je nevzdržno: 
http://www.rtvslo.si/lokalne-novice/nadskofiji-zavrnili-vracilo-dela-brega-bohinjskega-
jezera/410948#comments 
 
Na tej povezavi je članek, ki je nastal 25. decembra, ob 12.30. 
Izgleda, da UE Radovljica deluje tudi na praznik? Zakaj ta novica na božični dan? 
 
Zakaj toliko razlage o tem, da želi nadškofija vračilo svojega premoženja? Ali nebi vsak, ki bi imel 
premoženje, delal na tem, da se mu vrne. ALI je to napačno? Seveda je, če je lastnik Cerkev? 
 
Na ta način in s stakimi članki žalite vse vernike katoliške Cerkve. In to na sveti dan, na božični dan! 
 
Ne vem, kam naj bi se še pritožil! Razočaran sem nad ravnanjem tega postrala. 
 
Tudi, če boste članek odstranili, ste nas užalili in če preberete vsaj nekaj komentarjev pod to novico, 
boste prebrali, ne le, da je Cerkev grda. Treba je še enkrat uvesti nacionalizacijo in podobno. 
Naslednji korak bo, da je treba fajmaštre pobit, nune posilit in uvest laično državo, brez bogov in 
težav. 
 
Kje lahko vi, kot varuh gledalčevih pravic nareite nekaj za nas popljuvane kristjane? Če ne boste 
naredili nič, če ne boste zajezili tega, kar se dogaja. 
Lp 
 
J.A. 
 
 
2. 
 
Spoštovani,  
 
zanima me, zakaj je bil na MMC objavljen članek  
Nadškofiji zavrnili vračilo dela brega Bohinjskega jezera 
prav na božični dan, 25. 12. 2016. 
Ali je UE Radovljica delala v soboto, 24. 12. ali nedeljo, 25. 12. 2016, na Božič? Zakaj novica torej na 
Božič? 

Guest
FreeHand



55 
 

Prosim vas, da se pozanimate in mi sporočite. Do sedaj se je sicer vedno, ko sem vas kontaktiral 
zgodilo, da se je izkazalo, da ste varuh RTV-ja in ne gledalčevih pravic z razlaganjem, zakaj je RTV 
nekaj naredil tako in tako. Tukaj pa ne vidim nobene pametne razlage in razloga razen provociranje 
katoličanov na njihov največji praznik. Ali pa totalno nevednost urednika, kar je še huje! Zato vas 
prosim, da tokrat delujete v korist gledalčevih pravic, ki imamo pravico, predvsem tisti verni, da nas 
prav na Božič ne provocirate z takšnimi članki in jih objavite ali prej ali kasneje. 
 
Prosim za odgovor in pa tudi za ukrepanje pri uredniku, ki je takšno novico hote ali nehote objavil 
prav na Božič, naj (ker dela na javnem mediju) pomisli tudi na vseh tistih 60% vernih, ki plačujemo 
RTV naročnino! 
 
A.K. 
 
 

Kaja Jakopič, urednica Uredništva za nove medije 

 
Novica, ki jo uporabnik omenja, je novica agencije STA, ki smo jo na dan objave pri njih, povzeli tudi 
na našem portalu. Glavni in edini namen objave novice je informiranje in ne žaljenje. 
 
 
 


